Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ilmaiset hevoset

Lähettäjä: Vieno 
Päivämäärä:   14.9.20 12:48:38

Kaikki aina hehkuttaa, että laidunajan jälkeen saa ilmaisia hevosia pilvin pimein... mutta mistä niitä sitten löytää?

Meillä olisi paikka kiltille, maastovarmalle (myös yksin) lv-ruunalle tai ruunamaiselle tammalle. Ei muita vaatimuksia, kuin että pysyy tarhassa ja tulee tarhakavereiden kanssa toimeen, on ongelmaton käsitellä, hyvä ratsastaa... no, onhan siinä muutamia vaatimuksia.
Saa olla ex-ravuri, kunhan ei ehkä ihan suoraan radalta kisakuntoisena tule. Koko alle 160cm.

  Re: Ilmaiset hevoset

Lähettäjä: Ihana 
Päivämäärä:   14.9.20 20:19:05

Entäs ilmaiset autonromut, sanovat ettei vanhemmat mitään maksa, on vain käyttöarvo. Sellaisen ottaisin, mielellään joku tumma väri, pieni kulutus ja katsastettu. Lisärempat kyllä voidaan tehdä itsekin. Tankattuna ja pihaantuotuna, anybody!?

  Re: Ilmaiset hevoset

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   14.9.20 20:31:40

Eipä taida aloittajan vaatimuksella löytyä. Ilmaisten hevosten jakelu on onneksi muutoinkin vähentynyt.

  Re: Ilmaiset hevoset

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   14.9.20 20:34:51

Ihana: Odottele muutama vuosi niin saat ton mun. Mutta nyt mun pitää pitää se itse vielä kun ei ole varaa ostaa uutta.

  Re: Ilmaiset hevoset

Lähettäjä: niinpä 
Päivämäärä:   14.9.20 20:49:46

Kiltti, maastovarma (myös yksin), ruuna tai ruunamainen tamma, pysyy tarhassa, tulee tarhakavereiden kanssa toimeen, on ongelmaton käsitellä, hyvä ratsastaa, ei ihan suoraan radalta kisakuntoisena ja koko alle 160cm.

Ja mitään ei sais maksaa.

  Re: Ilmaiset hevoset

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   14.9.20 21:23:30

Aloittajan kannattaa nyt ihan AJATUKSEN kanssa lukea kirjoittamansa viesti. Niin ehkä sitten ei tarvitse enää ihmetellä.

  Re: Ilmaiset hevoset

Lähettäjä: naatti 
Päivämäärä:   14.9.20 23:16:21

Niin ilmaisena saat niitä, jotka on vähän(/paljon) rikki, vanhoja tai vaikeita jollain tapaa. Ehkä jonkun suoraan radalta tulleenkin voisit tuurilla saada.

  Re: Ilmaiset hevoset

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   15.9.20 00:29:16

Ratsastuskelpoisella hevosella pitää sitä hintaa olla vähintään 500-1000, ihan lv:kin, suokilla noilla kriteereillä useampikin tonni.

  Re: Ilmaiset hevoset

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   15.9.20 09:12:36

No laitat ravipalstalle, että etsit lämppäriä, joka on kiva ja pitää selässä. Tai kyselet valmentajilta. Totta kai noita hitaita on pilvin pimein.

  Re: Ilmaiset hevoset

Lähettäjä: lo 
Päivämäärä:   15.9.20 12:58:09

Minkä ihmeen takia se pitää ilmaiseksi saada?
Mitä kaikkea muutakin aloittaja saa ilmaiseksi? Hevonen on elävä eläin ja toivon mukaan kukaan ei semmoista ilmaiseksi anna!

  Re: Ilmaiset hevoset

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.9.20 13:44:54

Mä en antaisi mitään ilmaiseksi.

  Re: Ilmaiset hevoset

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.9.20 15:51:29

Mä löysin oman facesta. 0e oli hinta. Oli tosin maaliskuussa että just ennen laidunkautta.

  Re: Ilmaiset hevoset

Lähettäjä: Action 
Päivämäärä:   15.9.20 16:09:44

Onneksi niitä ei enää ole kuin tutunkauppana korkeintaan!

  Re: Ilmaiset hevoset

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.9.20 16:29:42

justiinsa taas tuli pihaan yksi lämminverinen, tosin kuntoutettava se on ensin.
Näitä on ollut useampi, toki niihin sitten uppoa rahaa ennenkuin ovat tuollaisia mitä aloittaja etsii.
Pitää hoitaa mahahaavaa, jännevammaa, suu raspata, kouluttaa, hommata varusteet, oikea kengitys yms.
Yleensä menee semmonen 3-9kk että alkaa näyttää hevoselta.

Ei niitä ilmaiseksi sitten enää anneta, kun kuluja ollut.

Minulle tällaista rescuetoimintaa, hassua, mutta mun heikkouteni on juuri tämä että näen miten ne muuttuvat komeiksi hevosiksi mun käsien kautta :)

  Re: Ilmaiset hevoset

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.9.20 17:13:51

Aloittaja:

Ovatko ilmaiset hevoset, joista olet kuullut, olleet käyttöhevosia? Kuvailemasi hevonen nimittäin sitä on. Ainoastaan seurahevosiksi sopivia hevosia varmasti saakin ilmaiseksi.

  Re: Ilmaiset hevoset

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.9.20 18:11:07

Ilmaiseksi saa pääsemättömiä lämppäreitä suoraan radoilta. Usein vikaisia, stressaantuneita, käytöshäiriöisiä, ratsuksi opettamattomia, siis omistajalleen ongelmajätettä. Syksyisin teurastamoille on ruuhkaa, halvempi antaa ilmaiseksi kuin jäädä odottelemaan milloin saa lihoiksi.

  Re: Ilmaiset hevoset

Lähettäjä: HH 
Päivämäärä:   15.9.20 20:20:36

Mulla olisi tuollainen tamma ja jos olisi raha ostaa uusi tilalle niin voisin tuon antaakin jos tuntisin ihmisen hyväksi hevosmieheksi. Ja ehkä sittenkin vain ylläpitoon ja lähelle.

Hinta ei näiden kanssa ole edes se ongelma vaan se millaisiin käsiin ne päätyy.

  Re: Ilmaiset hevoset

Lähettäjä: Hoppu 
Päivämäärä:   15.9.20 21:06:50

Hevosen hinta on yleensä pienin kuluerä hevosen pidossa. Itse mielummin maksan vähän enemmän ja säästän sitten muualta.
Halpa ja huono syö yhtä paljon kuin vähän kalliimpi

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.