Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tunnistus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.8.20 15:33:51

Milloin tunnistajat alkaa kiertää? Ilmoittaako he tulostaan vai pitääkö itse pyytää?

  Re: Tunnistus

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   25.8.20 21:23:04

Kohtapuoliin alkavat. Yleensä varsa on ainakin sen 4kk. Tunnistajilla on lista mistä näkyvät alueittain syntyneet varsat ja omistajien tiedot. Soittelevat, kun keräävät useamman varsan samalta suunnalta. Kannattaa myös soitella, jos on kiire tai varsa ei sijaitse oman hjl:n alueella.

  Re: Tunnistus

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   26.8.20 08:02:50

On jo tunnistettu. Soitin,meillä useampi varsa. Toiveissa saada passi nopeammin. Laskua odottelen Hippoksesta.

  Re: Tunnistus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.8.20 09:20:08

Ok, yhden takia ei kannata siis muuta kuin odotella. Jää kotiin niin riittää että on passi huhtikuussa jos sattuis että olis varsanäyttely koronarajoitusten sijaan :)
Rokotuksia ei siihen sitten kyllä saa :(

  Re: Tunnistus

Lähettäjä: Uusi kasvattaja 
Päivämäärä:   31.8.20 15:44:42

Miten noi tunnistusten hinnoittelut menee, kun porrastusta en ole löytänyt mistään? A:lla oli useampi varsa, kuinka monta ja millaista alennusta sait?

  Re: Tunnistus

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   31.8.20 16:04:15

Onhan varsa jo maksettu oriinpitäjälle!??

  Re: Tunnistus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.8.20 16:16:58

On ainakin mun varsasta mennyt maksu, se lasku tuli jo kun varsa oli viikon ikäinen.

  Re: Tunnistus

LähettäjäMilka 
Päivämäärä:   1.9.20 11:04:34

Tunnistuksista ei enää saa paljousalennusta vaikka olisi 20 varsaa. Eikö se mene joka varsasta sama 100e tunnistusmaksu ja sitten Hippoksesta tulee passilasku erikseen

  Re: Tunnistus

Lähettäjä: Polle 
Päivämäärä:   1.9.20 11:36:40

Tunnistus ja passi on samassa laskussa nykyään. Tänä vuonna lasku tulee suurimmalle osalle Hippoksesta, ja ensi vuonna laskutus siirtyy Ruokavirastolle.

  Re: Tunnistus

Lähettäjä: Uusi kasvattaja 
Päivämäärä:   15.9.20 17:54:40

Mikä logiikka tuossa on, että menee sama hinta oli sitten 1 tai 20 varsaa? Veikkaan, että ne yhden kasvattajan 20 varsaa tunnistetaan parissa kolmessa tunnissa ja 20 kasvattajan yhden varsan tunnistamiseen menee muutama päivä. Mutta olen kuullut muiltakin, että ei Suomessa kasvattajia ja sitä työtä arvosteta millään tavoin eikä siihen ainakaan kannusteta.

  Re: Tunnistus

Lähettäjä: Jahas 
Päivämäärä:   15.9.20 19:38:02

Ihan itse tiedustelin tinnistajalta, että ilmoittelee sitten kun on meidän suunnalla käymässä, että varsan vois tunnistaa kun on karva vaihtunut. Ilmotteli sitten sopivan ajan ja se siitä. Ei meillä ole tunnistajan koskasn tarvinnut mulle soitella, eihän se voi tietää esim.sitä, jos kasvattaja on myynyt varsan ja se halutaan tunnistaa vasta vierotuksen jälkeen uudella omistajalla tms. Aikaahan on tunnistaa varsa seuraavalle keväälle asti, ei sitä ole mikään pakko n.4kk iässä tunnistuttaa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.