Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: Varsaa vailla 
Päivämäärä:   15.3.20 21:59:04

Mitä kautta olette löytänyt itsellenne siitostamman leasing sopimukselle, jos suhteita ei oikeastaan ole? Mulla parhaillaan tulossa varsa tutun tammalta, mutta sekin löytyi ihan vahingossa. Tän tamman LA niin myöhään ja tamma vähän turhan pieni minua ajatellen, joten tämä tamma pois suljettu diilin uusimiselta. Homma kuitenkin toimi niin hyvin, että mielelläni lähtisin samaan uudestaan. Nyt olisi hakusessa yli 165cm säkäinen tamma jonka saisi siitos leasingiin, mieluiten FWB, mutta ei kiveen kirjoitettua. Mitä kautta kannattaisi lähteä kyselemään löytyisikö sopivaa diiliä jonkun kanssa?

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.3.20 22:01:57

https://m.facebook.com/groups/258487851013224?tsid=0.8328518240657576&source=result

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjäeppu 
Päivämäärä:   16.3.20 10:15:44

Mulla taas olisi tamma tarjolla tilausvarsan tekoon ja samaa olen miettinyt, että kun suhteita ei ole, niin missä tarjota sitä. Tuon facebook-ryhmän löysin viime viikolla, pitänee miettiä sinne joku ilmoitus.

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   16.3.20 22:38:54

Laita Mail osoite niin voin tarjota :)

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: lisätieto 
Päivämäärä:   16.3.20 23:57:24

Annatko vähän lisäspeksejä millaista tamma etsit? Laji? Oletko valmis liisaamaan niin että tamma pysyy kotona?

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: T.R. 
Päivämäärä:   17.3.20 17:26:42

Meillä hieno sukuinen estetamma leasattavissa tai tilausvarsan tekoon.
Isä Ustinov emä kilpaillut junioreiden SM tasolla, emälinja Euroopan parhaita tammalinjoja.

Kerron mielelläni puhelimitse 045-1109676 Tiina

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

LähettäjäKata 
Päivämäärä:   17.3.20 17:57:26

Meillä on tarjolla tilausvarsan tekoon kiva koulupuolen FWB, väriltään harvinainen ruunivoikko. Kasvattajapäivillä vuotiaana paras 1v koulutammavarsa, viime vuoden KE- finalisti. Sukupostista löytyy tiedot ja kuva nimellä Katallin Feranza.

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

LähettäjäVarsaa vailla 
Päivämäärä:   17.3.20 23:36:14

En poissulje tilausvarsaa enkä tamman asumista kotitallilla, riippuu diilistä. Mitään hirveitä korvauksia en kuitenkaan tahtoisi ruveta maksamaan "varsamaksujen" päälle, kun tosiaan voisin myös tamman omaan kotiin ottaa. Olen kuitenkin avoin ehdotuksille ja sopiva diili löytyy varmasti oikean ihmisen kanssa.

Kenttähevosesta haaveilen, joten sinällään koulu- tai kivaliikkeinen estetamma käy oikein hyvin. Oriehdokkaita on muutama mielessä, mutta katsotaan sitten tamman mukaan mikä soveltuu parhaiten.

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

LähettäjäKata 
Päivämäärä:   18.3.20 08:57:26

Omaa tammaani en anna pois kotoa. Tammaa ei ole myöskään pakko astuttaa, mutta nyt tullessaan 3v sen astuttaminen olisi "järkevää". Varsottaminen ei haittaisi sisäänratsutusta keväällä/kesällä ennen astutuspuuhia. Syksyllä/ loppuvuodesta voisi vielä työstää ratsun hommia 2-3 kk ennen mammalomalle siirtymistä. Omia hevosia en halua lisää, myyntivarsan teko ei houkuta pätkääkään ja siksi olisi tarjolla tilausvarsan tekoon.
Mutta, lähes pelkillä astutuskulujen hinnalla en todellakaan tee diiliä. Pitäisikö minun elättää ja hoittaa tammaa, ruokkia sitä tarvittavilla lisillä? Ottaa riskit siitä että menehtyy varsomiseen tai vammautuu siinä jotenkin? Kuskata oriasemalle ja käyttää siihen vähintään 2-3 h per reissu omaa aikaani? Valvoa varsomiset, vahtia varsan ensimmäiset elinpäivät (voi mennä parikin viikkoa) sen ulkoilemista, jottei sotkeudu lankoihin ja oppii kulkemaan emänsä mukana? Elättää ja hoitaa myöskin varsaa joka on jonkun muun puolen vuoden ajan? Tehdä tämä kaikki vain siitä ilosta että joku muu saisi tammastani varsan, juu ei onnistu ainakaan meillä.
Varsan tekokulut ovat yksi osa syntyvän varsan hintaa, ehkä noin 30-40% varsan hinnasta. Tilaaja maksaa astutuskulut ja kaikki astutukseen liittyvät maksut oriasemalle. 90-100 vrk ultran jälkeen jonkun könttäsumman (tonni tai vähän enemmän), joka kattaa tamman kuljetukset oriasemalle ja pienen osan tamman elatuskuluista tästä eteenpäin varsan syntymiseen asti.
10 vrk ikäisestä varsasta tilaaja maksaa loput, tai osamaksuilla vieroitukseen mennessä. 10 vrk ikäselle varsalle saa vakuutuksen, siitä eteenpäin vaaranvastuu varsasta ja sen mahdollisista eläinlääkäri tms lisäkuluista siirtyy tilaajalle.
Varsan perushoito vuoluineen ja madotuksineen kuuluu etukäteen sovittuun lopulliseen varsan hintaan. Jos varsa syntyy kuolleena tai joudutaan epäkelpona yksilönä lopettamaan, tilaaja menettää varsan lisäksi siihen mennessä maksetut rahat. Kasvattajuutta ei ilman erillistä korvausta saa, rahallakin korkeintaan voidaan jakaa. Tilaaja ja kasvattaja jakavat siis riskejä ja kuluja varsan syntymään asti.
Mikäli tammani jäisi tyhjäksi, en veloita kuin korkeintaan bensakulut oriasemalle. Vasta viimeisen tiineysultran 90-100 vrk jälkeen ottaisin kohtuullisen korvauksen tamman elatuksesta varsomiseen asti.
Mikäli ehdottamani diili tilausvarsasta kiinnostaa, saa ottaa yhteyttä. Kerron kiinnostuneille lisää tamman suvusta, sen emän muista jälkeläisistä ja niiden kilpailutuloksista jne. Odotusarvoa varsalle on olemassa, tammani on laadukas ja vielä erikoisvärinen.

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: FM 
Päivämäärä:   18.3.20 09:00:52

Huomioitava myös se, että ihan kaikki tammat eivät välttämättä tiinehdy vielä 3-vuotiaina.

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: FM 
Päivämäärä:   18.3.20 09:03:48

Ja tämä nyt myös ihan arvostamani pitkän linjan eläinlääkärinkin mielipide.

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

LähettäjäVarsaa vailla 
Päivämäärä:   18.3.20 10:19:09

Kata, olisi pitänyt täsmentää mitä tarkoitan tuolla "mitään hirveitä korvauksia". Tottakai juurikin edellä mainitsemiasi maksuja olen maksamassa, suurin osahan noista luettelemistasi maksuista kuuluu joka tapauksessa tottakai varsottajalle. Lähinnä juuri se, että siitä tamman valvomisesta en ole valmis mansikoita maksamaan, koska sen voisin tosiaan tehdä itsekin (esim mitään 350e/kk täyshoitopaikkaa en todellakaan rupea maksamaan). Tamman heinät ja rehut voin tietenkin maksaa, koska ne maksaisin myös tässä kotonakin. Kuullut myös näistä diilistä joissa tilausvarsasta maksetaan lähemmäs 10000e niin sitä lähinnä tarkoitin tuolla epämääräisellä viittauksella, toki noissa diileissä ostajan riskit on yleensä 0 ja maksetaan vain jos tulee terve varsa, mutta ihan sellaista diiliä en nyt etsi.

Jos nämä kuulostaa jonkun mielestä kohtuuttomilta "vaatimuksilta" niin sitten kannattaa siirtyä eteenpäin ja etsiä joku muu, meidän ajatukset ei vaan tässä varsottamis asiassa kohdannut. Oma kokemus, ystävien kokemukset yms ovat osoittaneet että myös minun hakemani diilejä on tarjolla reilusti ja parhaillaankin minulla on sellainen (ja vieläpä hyvästä tammasta).

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: HP 
Päivämäärä:   18.3.20 10:36:49

Mä voisin tietää yhden kivan jota kaverinikin liisasi ja teetti varsan, kysäisen ja laitan säpon eteenpäin.

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: SM 
Päivämäärä:   18.3.20 15:59:12

Mulla olisi kotia vailla estetamma siitokseen, tämän voi toki myös liisata mutta saa myös omaksi

https://www.ratsut.fi/ilmoitukset/ad/19-esteratsastus/24555-siitostamma.html

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: Mauri 
Päivämäärä:   18.3.20 18:29:09

Mua vois kiinnostaa hyvällä luonteella & hyvällä ratsastettavuudella varustettua väh. 165 cm kokoista estesukuista tammaa joka sukunsa ja rakenteensa puolesta sopii oriile Darude.

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: jjaa 
Päivämäärä:   20.3.20 13:20:46

Eikös Darudelle pidä olla poni vai onko hyväksytty myös FWB?

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.3.20 14:17:32

Hyväksytty vain ratsuponijalostukseen.

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: Mauri 
Päivämäärä:   20.3.20 14:26:11

Darude on FWB joka on hyväksytty ainoastaan ratsuponijalostukseen, mutta haluan siitä itselleni ratsun ja ponit ovat liian pieniä. Olen nähnyt sitä kisoissa, mmm. toinen sija Finnderbyssä 2019 oli todella hieno suoritus, pidän oriista ja sen suvusta ja vaikuttaa selväpäiseltä vaikka sille kävi oripäivillä huono tuuri ell-tarkastuksen yhteydessä.

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: joku 
Päivämäärä:   20.3.20 14:49:00

Daruden varsat FWB:n kanssa menee toiseen kantakirjaluokkaan tämä on varmistettu Hippoksesta.

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: Mauri 
Päivämäärä:   20.3.20 14:50:26

Mulle on aivan sama mihin ktk-luokkan varsa menee, teen itselleni käyttöhevosta.

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: Josko 
Päivämäärä:   20.3.20 14:54:05

Minä olisin kiinnostunut oriista myös, suvultaankin olisi meille sopiva. Eikä mitään väliä mihin luokkaan menee, tavoite on suoritushevonen. Nähtäväksi jää jättääkö pieniä, itselleni ei haittaisi vaikka tulisi vähän kokoakin. Emälinjoista tuolla olisi sitäkin tarjolla.

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: Xo 
Päivämäärä:   20.3.20 22:29:38

Olen harkinnut, että voisin mahdollisesti tarjota omaa 169cm Velvettiläistä siitos leasingiin kotona. Liikkuu kivasti ja osaa myös hypätä. Rohkea ja äärettömän kiltti..

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: Peukku 
Päivämäärä:   14.4.20 14:57:23

Kertokaa lyhyesti sukus, sijaintia, ehtoja ja onko tällähetkellä tyhjä/ tiine.

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

LähettäjäKaisuV 
Päivämäärä:   14.4.20 15:06:00

Mulle voi laittaa kuvan/videoiden kanssa sähköpostiin speksejä hyvistä tammoista. Vahva emälinja ja tai omat suoritukset toivottavia.
Diilit ja muu kiinnostaa, vain kasvattajaoikeuksien kanssa.

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.4.20 15:22:51

Aloittaja taitaa päästä halvimmalla kun ostaa nyt tiineen tamman, lama on jo ovella. Myytäviä löytyy varmasti.

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: Argh 
Päivämäärä:   14.4.20 19:23:16

Mitä tuommonen leasing (pv) siis yleensä maksaa? Siis mitä vuokraaja maksaa omistajalle?

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   14.4.20 20:41:25

Olen antanut oman pv-tammani toiselle varsotettavaksi (tamma oli vamman vuoksi poistunut aktiivikäytöstä), eli hevonen meni ikään kuin ylläpitoon varsottajalle joka maksoi tamman kaikki kulut omassa tallissaan ja tietenkin kaiken varsomiseen liittyvän. Hevoselle tehtiin hallintaoikeuden siirto varsottajalle, jotta hänestä tulisi automaattisesti myös varsan kasvattaja. Tämä oli mielestäni toimiva systeemi ja voisin harkita samanmoista uudelleen fiksun ihmisen kanssa.

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: Mami 
Päivämäärä:   14.4.20 22:10:16

Yleensä leasaaja maksaa vähintään tamman ylläpitokulut ja tietty astutuskulut, jotkut ottaa siihen päälle vielä maksun varsasta, mut yleensä tulee kuitenkin halvemmaksi kuin maitovarsan ostaminen. Toki siinä on enemmän riskiä, mutta ehdottomasti myös oma viehätys odottaa sitä ”omaa” varsaa.
Itse maksoin n. 4000€ tilausvarsasta kun maitovarsa samoista sukulinjoista olisi varmaan maksanut n. 6-8000€

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   15.4.20 22:18:36

Kyllä näinä aikoina ylläpito on ihan riittävä korvaus, ainakaan ratsupuolella tammasta tuskin maksetaan liisin-maksuja. Ravipuolella voi olla toinen asia kun kasvattajarahoja liikkuu ihan eri lailla.

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

LähettäjäNiinkö 
Päivämäärä:   16.4.20 13:49:04

Jos jotakuta kiinnostaa tehdä tilausvarsa tai järkevälle ihmiselle voin myös antaa ylläpitoon siitoskäyttöön. Fwb tamma, kantakirjattu II palkinnolla.

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   17.4.20 23:31:49

Löytyikö kaikille tammat jo? Täällä voisi olla yksi estesukuinen tamma täksi kaudeksi siitokseen, ehdottomasti hyvää kotiin..

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: Varsa 
Päivämäärä:   18.4.20 07:14:05

Katan listaan lisäisin että varsalle saa syntymättömänvarsan vakuutuksen jonka ottaisin ehdottomasti.

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: bbbh 
Päivämäärä:   20.4.20 14:14:28

Aloittaja, kiinnostaako sua hyväsukuinen trakitamma? Ja onko tamman iällä väliä?

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: Varsaa vailla 
Päivämäärä:   20.4.20 22:05:58

Mulle löytyi jo tamma, kiitos tarjouksista! :)

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   26.4.20 20:44:37

Vieläkö jollain olisi tarjolla koulusukuista tammaa? Laittakaa sukutiedot kanssa, please, jos joltain tällaista löytyis :)

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: tamma 
Päivämäärä:   27.4.20 11:20:03

Kysy lopettavilta kasvattajita esim. Sanna Aalto, Marjo Vainikka, Niina Okkonen...

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: Tammat 
Päivämäärä:   30.4.20 23:30:39

Vieläkö olisi estesukuisia tammoja tarjolla? Itsellä etsinnässä liisattavaksi/osto

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: TammA 
Päivämäärä:   1.5.20 00:32:40

Tammat: millaiset olosuhteet hevosten pitoon sinulla on ja onko aikaisempaa kokemusta varsottamisesta?

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: Tammat 
Päivämäärä:   1.5.20 06:23:15

TammA / Meille kotiin tulisi, isot laitumet kesällä ja talvella mahdollisuus tarhata porukassa tai yksin.
Varsoja tullut meille aikaisempina vuosina, tälle kesälle 2 varsomassa.
Olen asiasta laajasti kiinnostunut, mutta toki myös ammattilaiset tarvittaessa apuna.

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: Koulutamma 
Päivämäärä:   6.5.20 14:48:38

R, täällä olisi koulutamma tarjolla. Laitatko sähköpostiosoitteesi, niin laitan sinulle tietoja?

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

LähettäjäAT 
Päivämäärä:   6.5.20 15:25:03

Meillä on etsimässä varsomisen jälkeen uutta kotia KWPN-estetamma Zelda v/d Toornwaterleane (Indoctro - Ahorn Z). Laskettuaika 12.6. ja luovutus n 6kk varsomisesta. Mahdollista kuljettaa ostajan laskuun oriasemalle jo varsakiimaan. Lisätietoja säpolla.

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä=) 
Päivämäärä:   12.5.20 16:48:35

Tarjolla estesukuinen KWPN emälinjasta merrielinj 151 folkfamilie 301 siitosleasing/osto mahdollisuus. Lisätietoja, kuvia ja videota s-postilla

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

LähettäjäKoulutammoja 
Päivämäärä:   13.5.20 10:25:00

Meillä voisi olla tilausvarsan tekoon järkevillä diileillä muutamakin kouluhevossukuinen vaihtoehto, tammojen isäoreina Michellino, Duendecillo P, Revolution. Tammoja ei anneta pois kotitallilta, siemennykset hoitaa Kotalan oriasema.

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

LähettäjäTamma tarjolla 
Päivämäärä:   13.5.20 16:07:48

Olen tarjonnut koulusukuista Kostolanyyn linjattua traki- ja fwb-ktk tammaani useammalla eri palstalla siitokseen ja yhteydenottojakin olen saanut, mutta korona tuntuu hyydyttäneen nyt kaikki vireillä olleet suunnitelmat.

Eli vielä olisi tamma tarjolla, jos vain jostain löytyy se oikeasti kiinnostunut, jonka elämää tämä korona ei ole sekoittanut?

Tamma varsoo juhannuksen tienoilla ja toivon siemennystä heti varsakiimaan. Tiinehtynyt tähän asti kerrasta sekä tuoreella että pakasteella eli jonkinlainen todennäköisyys tiinehtymiselle on luvassa.

Sikäli toivon löytäväni kiinnostuneen tahon suht pian, sillä muuten täytyy itse alkaa tilailemaan siemeniä, koska tyhjänä en tammaa aio seisottaa.

Oikeasti kiinnostunut saa tarkempia lisätietoja, kuvia ja videoita hevosesta sähköpostilla.

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: TammA 
Päivämäärä:   13.5.20 19:26:45

Tammat: laita sähköpostisi esille, jos olet vielä tammaa vailla.

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.5.20 19:36:02

"Kysy lopettavilta kasvattajita esim. Sanna Aalto, Marjo Vainikka, Niina Okkonen..."

Taitaa olla kaikki tammat jo myyty pois.

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

LähettäjäEstetamma 
Päivämäärä:   24.5.20 08:37:11

Estesukuista tammaa voi tarjota jos vielä tammoja tarjolla

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: lokaatio 
Päivämäärä:   28.5.20 15:48:12

Laittaisitteko vähän sijaintipaikkakuntia ilmoitukseen? Kiitos.

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

LähettäjäMinde 
Päivämäärä:   29.5.20 15:52:38

Mulle saisi myös tarjota tammaa siitoskäyttöön, leasing tai tilausvarsa, koulusukuinen :)

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: Lilli 
Päivämäärä:   29.5.20 17:49:28

Mulla olisi liisinkiin tarjolla estesukuinen tamma i. Indoctro ei. Notaris.
Varsoo vasta heinäkuussa, mutta heti varsakiimaan voisi siementää. Normaalisti tiinehtynyt hyvin sekä hoitaa varsansa hyvin. Tekee minulle nyt viidennen varsan.

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: uxo 
Päivämäärä:   29.5.20 19:47:33

Kun annatte liisinkiin, pitääkö liisaajan maksaa muuta kuin tamman ylläpito liisausajalta (siemennyksestä vieroitukseen)?

Olen muutamaa tammaa kysynyt, mutta tuntuu keskustelu katkeavan siihen, kun kysyn, että millainen sopimus tammasta tehdään. En ymmärrä.

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: Tamma 
Päivämäärä:   29.5.20 21:11:26

Tässä taloustilanteessa ei varmasti tarvitse maksaa muuta, pikemmin vain todelliset kulut (rehut ym.)

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: kreepy 
Päivämäärä:   30.5.20 07:38:32

Tamman koko ylläpito sopimuksen teosta varsan vieroitukseen lienee tyypillisin diili. Tämä sisältää kengitykset, raspaukset, madotukset ja itse tiineyteen liittyvät kaikki kulut.

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: uxo 
Päivämäärä:   30.5.20 08:54:50

Entä jos tamma on omistajan hoteissa tiineysajan, mitä varsan tilaaja maksaa? Kasvattajaoikeudethan tulee usein omistajalle (sopimusasia sekin tietysti), mutta mitä kuluja varsan tilaajan oletetaan (siis eihän tästä ole mitään lakia säädetty) maksavan? Tai millaisia sopimuksia on maksuista tehty?

Esim. miten on sovittu virusaborttirokotus, lisärehut, tms. tamman osalta? Entä miten on sovittu imetysajan vastuut / kulut / whatever???

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   30.5.20 10:14:42

Varsan tilaaja maksaa tamman ja tiineyden sekä varsan aiheuttamat kulut. Siis ruokinta, kavioidenhoito, madotus, rokotus ym. Samoin tiineyden aiheuttamat eläinlääkärikulut, tiinehdyttäminen ja tiineyskomplikaatiot. Jos tamma loukkaantuu ja joudutaan esim tikkaamaan tai haavanhoitoon tai saa kaviopaiseen, tällaiset kulut minusta kuuluisi tamman omistajalle, mutta esim. istukkatulehdus tai jälkeisten hoitaminen ym varsomiskomplikaatiot varsan teettäjälle. Jos tamma luo tai varsa ja tamma muuten menehtyy, tamman omistaja ei ole velvollinen korvaamaan varsan teetäjälle mitään ja jos tamma menehtyy varsomiseen, ei varsan tilaaja mielestäni tästä joudu korvaamaan tamman omistajalle mitään. Kannattaa muistaa, että varsan teettäminen on aina hyvin riskialtista puuhaa ja kannattaa varautua aina pahimpaan.

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: Notte 
Päivämäärä:   30.5.20 11:40:14

Olisko kellään varsan tilaamisen sopimuksen tarkempia sisältöjä laittaa tänne?

Onko kukaan käyttänyt sopimuksessa jotain könttäsummaa tamman kulujen kattamiseen, ettei tarvitsisi jokaista nippeliä erikseen merkitä?

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: Ä 
Päivämäärä:   4.6.20 14:33:53

Itse maksoin leasing-maksuna 200€/kk hyvästä nuoresta tammasta sen lisäksi että ylläpidin tamman odotus- ja varsa-ajan. Tämä mielestäni kohtuullinen korvaus siitä riskistä että tamma esim menehtyisi synnytykseen, kyseessä kuitenkin arvokas hevonen jolloin tuo pari tonnia ei ole korvaus eikä mikään, omistaja kuitenkin ottaa siinäkin riskin kun antaa toiselle kokonaan hoidettavaksi. Eri asia toki varmaan olisi ollut jos tamma olisi ollut joku lähemmäs parikymppinen jolla ei enää ns käyttövuosia jäljellä. Kalliimmaksi olisi silti tullut ostaa samanmoinen maitovarsana :)

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   4.6.20 15:08:32

Råkullan tallissa olisi hyväsukuinen tamma tarjolla.

  Re: Mistä löytää pv-tamma siitos leasingiin?

LähettäjäIB 
Päivämäärä:   4.6.20 17:24:07

Mulla voisi olla tilausvarsan tekoon / siitos leasingiin laadukas estetamma. 8v, i.Casir Ask ei.Julio Mariner XX.

Kerron enemmän sähköpostilla kiinnostuneille.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.