Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Varsan vähäiset liikkeet mahassa

Lähettäjä: Mietteliäs 
Päivämäärä:   22.2.20 22:36:29

Kuinka paljon teidän keväällä syntyvät varsat liikkuvat/potkivat mahassa? Meillä tuntuu olevan hyvin rauhallinen varsa, mietin onko syytä huoleen. Todella vaimeita liikkeitä, mutta liikkuu kuitenkin. Huhtikuulla pitäisi varsoa.

  Re: Varsan vähäiset liikkeet mahassa

Lähettäjä: Hei 
Päivämäärä:   22.2.20 23:18:08

Oletko tutkituttanut istukan kunnon? Kannattaa varautua dummy-varsaan, jos hiljaisuuden lisäksi menee yli.

  Re: Varsan vähäiset liikkeet mahassa

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   22.2.20 23:45:08

Mitä istukan kunnolle voi tehdä? Entä dummy varsalle?

  Re: Varsan vähäiset liikkeet mahassa

Lähettäjä: Jerry 
Päivämäärä:   23.2.20 00:41:40

Hiljaista meilläkin ja huhtikuussa syntyy. Ei liikkeet aina näy niin selvästi. Maha kasvaa ja tammalla vaikuttaa kaikki olevan hyvin niin luotan et asiat kunnossa. Tissit ei ole kasvanut eikä vuodon merkkejä perästä. Tamma syö ja juo hyvin.

  Re: Varsan vähäiset liikkeet mahassa

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   23.2.20 00:58:32

Mun tamma on varsonut kahdesti, enkä ole ikinä nähnyt tai tuntenut liikkeitä.. Toisen varsan kanssa epäilin tunteneeni jotain, mutta hyvin pienesti liikkui silloinkin - jos ei ollut mun kuvitelmaa. Kaksi tervettä, täysiaikaista ja hyvänkokoista varsaa syntynyt. Nyt kolmatta kertaa tiineenä (la kesäkuussa) eikä vielä ainakaan tunnu mitään. Toki tämä on älyttömän karvainen pihattoponi, jos se jotain vaikuttaa liikkeiden näkyvyyteen. On tiine kyllä, joulun tienoilla taisin vielä ultrauttaa.

  Re: Varsan vähäiset liikkeet mahassa

Lähettäjä: lilla 
Päivämäärä:   23.2.20 08:57:43

Minä sanoisin monen varsan kokemuksella, myös luomisia ja ongelmatiineyksiä, että hiljaisuus on hyvän merkki. En nyt ainakaan huolestu siitä. Huolestun, jos varsa on silmiinpistävän aktiivinen niin että sen ulospäin huomaa monta kertaa päivässä. Se ei ole yleensä tiennyt hyvää.

  Re: Varsan vähäiset liikkeet mahassa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.2.20 09:20:03

Ihan normaalia, huhtikuussa syntyvä sikiö on jo niin iso ettei sillä juuri ole tilaakaan liikkua.

  Re: Varsan vähäiset liikkeet mahassa

Lähettäjä: LOST 
Päivämäärä:   23.2.20 17:09:25

Toukokuun alussa pitäisi syntyä, juuri mitään liikettä en ole vielä havainnut. Maha alkaa kyllä olla iso, tamma ihan tyytyväisen oloinen.

  Re: Varsan vähäiset liikkeet mahassa

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   23.2.20 17:51:24

Harvoin olen huomannut mitään liikettä ulospäin mutta aina on varsa syntynyt.

  Re: Varsan vähäiset liikkeet mahassa

Lähettäjä: Hei 
Päivämäärä:   23.2.20 18:13:55

Jos ei kovin paljon vietä aikaa tiineyden kanssa, niin ei varmaan liikettä huomaa. Mutta kyllä siellä liikettä näkee. Se on aika pientä ja yleensä siellä nälkäkuopan kieppeillä. Vatsan peitteiden läpi voi ultraamalla nähdä aika paljon. Yliaikaisuus voi merkitä hankaluuksia, mutta ei tietenkään aina, eikä silloin kun kyse on pienestä viivästyksestä.

  Re: Varsan vähäiset liikkeet mahassa

Lähettäjä: Näin meillä 
Päivämäärä:   23.2.20 19:39:39

Ei liikkunut mahassa ja olin todella huolissani koko loppu tiineyden. Soitin useasti eläinlääkärillekin. Sieltä syntyi täydellinen tamma varsa,jonka luonne täysi 10. Ikää on jo 3 vuotta.

  Re: Varsan vähäiset liikkeet mahassa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.2.20 08:07:54

Mulle kokenut siittolaell sanoo että hiljaisuus on hyvästä jos varsa möykkää kovin sillä on usein stressiä mikä voi johtua hapen puutteesta.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.