Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mihin Hedlanda Meteor 5 NF kuoli?

Lähettäjä: Miu 
Päivämäärä:   22.1.20 12:50:59

Jouduttiin lopettamaan 1988 astutettavaksi viedyn tamman potkaistua siltä jalan poikki. Ikävä onnettomuus. Minkä niminen tamma kyseessä?

  Re: Mihin Hedlanda Meteor 5 NF kuoli?

Lähettäjä: sivuosuma 
Päivämäärä:   22.1.20 14:01:55

Hepan mukaan viimeinen astutus ollut 14.7.1988 tammana Moonlight Shadow II , josta -89 syntynyt orivarsa on saanut nimen Meteor Memor.

Varsin arvailua tietysti.
Eihän tämä välttämättä ole kyseinen onnettomuustamma, koska jos haveri on tapahtunut ennen astumista, ei astutusta merkinnöissä edes näy.

  Re: Mihin Hedlanda Meteor 5 NF kuoli?

Lähettäjä: Trueblue 
Päivämäärä:   22.1.20 18:25:05

Siis mitä? Kysyt otsikossa mihin poni kuoli ja sitten itse kerrot, mihin se kuoli. Ei näin!

Oikeasti kysyt, mikä tamma potkaisi kuolettavasti ko oria. Laita siis se otsikkoon!

(mitä ihmettä teet tuolla tiedolla, meinaatko kostaa sen tamman omistajalle jotenkin?)

  Re: Mihin Hedlanda Meteor 5 NF kuoli?

Lähettäjä: Haloo 
Päivämäärä:   22.1.20 22:24:38

Trueblue
Oletko vaihtanut vastikään lääkityksen?
Vedä nyt vähän henkeä jo

  Re: Mihin Hedlanda Meteor 5 NF kuoli?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   22.1.20 22:58:20

Mihin se kuoli, no siihen tiettyyn tammaan jota tässä haetaan. Ihan validi otsikko.

  Re: Mihin Hedlanda Meteor 5 NF kuoli?

Lähettäjä: Luu 
Päivämäärä:   22.1.20 23:07:25

Ratsastin ensimmäisen kertani ponitammalla, jonka isä oli Hedlanda Meteor. Voi niitä aikoja. :')

  Re: Mihin Hedlanda Meteor 5 NF kuoli?

Lähettäjä: Miu 
Päivämäärä:   23.1.20 09:11:59

"Mikä tamma potkaisi Hedlanda Meteorin jalan poikki?" ei mahtunut otsikkoon :) Enhän mä sillä tiedolla mitään tee, kunhan ihmettelin. Olen ratsastanut pienenä/nuorena monellakin kyseisen oriin jälkeläisellä, siksi kiinnosti.

  Re: Mihin Hedlanda Meteor 5 NF kuoli?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.1.20 13:16:54

Ei tuo ole ollut luomuna astumisen aikaan järin harvinaista, joten onko sillä nyt niin väliä kuka sen polki rikki? Tammalla ei ole tarvinnut olla vikaa päässä, kyllä ne ihan potkii niitä oreja jos ei oo just oikee aika tai jos ovat hermostuneita.

  Re: Mihin Hedlanda Meteor 5 NF kuoli?

Lähettäjä: Serkku 
Päivämäärä:   23.1.20 14:56:21

No voi hyvä tavaton tätä suodatusta täällä. Ihan tommoinen smalltalk-keskustelu ja mielenkiinto sen verran että kysäisee sattuisko joku tietämään kun kiinnostaa. Pitääkö kaiken takan aina olla joku hiekkamyrsky ja syyttelyntarve? Kyllä minäkin lueskelen lehtiä tai juttelen niitä näitä ihmisten kanssa ihan ilman että tuntisin oloani jotenkin tunkeilevaksi tai tarkoitukseni olisi kaivella jotain syyllisiä.
Luen minä joskun vanhoja alibejakin tai käyn murhainfossa ihan vaan muuten mielenkiinnosta. Tai lööpin takana kolariuutista lukemassa. Ihan ilman taka-ajatuksia. Enemmänkin empatiasta kuin syyllisenhausta. Havereita kun sattuu. meille kaikille.

On tää kummalliseksi mennyt koko maailma.

  Re: Mihin Hedlanda Meteor 5 NF kuoli?

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   23.1.20 21:43:01

Aloittaja vastailee eri nimimerkeillä :D outo aloitus

  Re: Mihin Hedlanda Meteor 5 NF kuoli?

Lähettäjä: mm 
Päivämäärä:   23.1.20 21:45:49

"Lähettäjä: ---
Päivämäärä: 22.1.20 22:58:20

Mihin se kuoli, no siihen tiettyyn tammaan jota tässä haetaan. Ihan validi otsikko."

Kuoli tammaan? Ei, ori kuoli lopetukseen, joka jouduttiin tekemään jalan murtumisen takia.

  Re: Mihin Hedlanda Meteor 5 NF kuoli?

Lähettäjä: minäkin 
Päivämäärä:   23.1.20 22:22:13

Puuttuuko teiltä sisälukutaito? Jos on vähänkään hyvää tahtoa, kyllä tuosta ymmärtää mitä kysytään.
Sitäpaitsi sana "mihin" voi tarkoittaa muutakin kuin itse onnettomuutta.
Vaikkapa paikkaa. ;)
Viisastelijat.

  Re: Mihin Hedlanda Meteor 5 NF kuoli?

Lähettäjä: Miu 
Päivämäärä:   24.1.20 08:06:28

En taatustikaan ole vastannut itselleni muilla niceillä.
Kiitos Serkku asiallisesta tekstistä. Juuri noin minäkin ajattelen/toimin. Tietyt asiat jää kaivamaan mieltä tai niitä tulee ajatelleeksi, ja nykyään netin kautta on niin helppoa ottaa asioita selville. Tätätkin asiaa olen miettinyt 90-luvun alusta asti jolloin silloinen ratsastuksenopettajani kertoi meidän ryhmälle että ratsastamani ponin isä oli jouduttu lopettamaan toisen ponin potkaistua sitä pahasti, kun kertoi miten tärkeää on pitää tarpeeksi isoa etäisyyttä edelläolevaan poniin.

  Re: Mihin Hedlanda Meteor 5 NF kuoli?

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   24.1.20 08:16:00

Onko nämä niitä sekarotuisia he imppejä?

  Re: Mihin Hedlanda Meteor 5 NF kuoli?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   24.1.20 13:24:01

he imppejä?

  Re: Mihin Hedlanda Meteor 5 NF kuoli?

Lähettäjä: MiaS 
Päivämäärä:   24.1.20 15:27:11

Ainakaan tuo Moonlight Shadow ei jalkaa poikki potkaissut. Olin tallilla tuolloin.

  Re: Mihin Hedlanda Meteor 5 NF kuoli?

Lähettäjä: sivuosuma 
Päivämäärä:   24.1.20 18:55:52

MiaS

Näin jotenkin olisi voinut arvellakin... Eli ton jälkeen varmaan tapahtunut, ja tilanteessa ennenkuin on päästy itse asiaan. Tai tietysti sekin vaihtoehto että ei vaan ole tiinehtynyt. 14.7. on kuitenkin ollut vielä ruumiin- ja sielunvoimissaan, sen jälkeen jossain vaiheessa tämä mysteerinen viimeinen tamma.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.