Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä hintaluokkaa 3v piekkariorit yleensä on?

Lähettäjä: w33 
Päivämäärä:   17.10.19 17:56:25

Suomenhevosia fb-ryhmää selailen ja kun hintoja ei oo esillä ei oikein yhtään tiedä paljonkohan nuo maksaa. Aika vähän ilmoituksia noista löytää mistään muualtakaan. Tälleen ei ihan satavarmana ja sosiaalisesti vähän kömpelönä ostajaehdokkaana ei kehtaisi millään ottaa yhteyttä useisiin myyjiin jos hinta onkin ihan yli oman budjetin - tuntuu kuin väheksyisi toisen kasvatustyötä vaikka kyse on ennemmin ihan aidosti siitä etten tiedä hintatasoa tai mikä sitä nostaa ja näin.

Joten, paljonkohan noilla 3v piekkareilla on yleensä hintaluokka?

  Re: Mitä hintaluokkaa 3v piekkariorit yleensä on?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.10.19 19:11:49

Äkkiseltään veikattuna mitä tahansa 1500-6000e riippuen minkälaisesta hevosesta kyse.

  Re: Mitä hintaluokkaa 3v piekkariorit yleensä on?

Lähettäjä: Stu 
Päivämäärä:   17.10.19 19:13:57

Niinkuin yllä sanottiin, hintahaitari on aika iso, joten joudut vaan aikuisten reippaasti ottaan yhteyttä, ihan kuten muutkin ihmiset joutuu tekeemään.

  Re: Mitä hintaluokkaa 3v piekkariorit yleensä on?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   17.10.19 20:14:07

Onko noista nykysin sit ihan ok kysyä vaan hintaa? Tai siis jos ilmoituksessa on jo kaikki muu oleellinen, onko ihan ok vaan laittaa yv että minkähän hintanen? Ainakin aiemmin pelkkiin hintatiedusteluihin tunnuttiin suhtautuvan aika nuivasti.

  Re: Mitä hintaluokkaa 3v piekkariorit yleensä on?

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   17.10.19 20:59:33

Minä itse soisin mielelläni että ostajaehdokas kertoo yhteydenotossaan edes vähän itsestään ja olosuhteista sekä tarkoituksesta johon hevonen on tulossa. Pelkkä "paljo maksaa" -viesti ei anna kovin fiksua kuvaa kenestäkään. Toki on niitäkin hevosenmyyjiä jotka myyvät ensimmäiselle joka ojentaa rahat, semmoista ei varmaan niin kiinnosta ostajan taidot tai aikeet.

  Re: Mitä hintaluokkaa 3v piekkariorit yleensä on?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   17.10.19 21:18:58

Mutta kannattaako sitten itsestään höpötellä valtavasti jos hinta on kuitenkin paljon yli budjetin? Jotenkin oman järjen mukaan fiksumpi ois ensin kysyä onko heppa hintaa myöten sopiva ja jos on, esitellä sitten itsensä, toiveensa jne ja lähteä hieromaan sitä kauppaa.. Ajattelisin että tää kans säästää myyjän aikaa, kun ei tarvitse lukea selvitystä ostajasta joka sitten kuitenkin on ulkona saman tien kun kuulee hinnan? Kun voisi lukea ne tarinat vasta sellaisilta, jotka ihan oikeasti on ostamassa.

  Re: Mitä hintaluokkaa 3v piekkariorit yleensä on?

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   17.10.19 21:38:13

Niin, kirjoitinkin että "edes vähän". Ei siinä mitään romaania tarvita jos vähän avaa aikeitaan, vaikka että aikuiselle ensimmäiseksi harrasteluhepaksi tai että etsin koulupainotteista kilpurilupausta, tmv. Makuasia varmaan, mutta kuten sanottu, itse pidän pelkkää hintatiedustelua vähän tökerönä, antaa vaikutelman renkaanpotkijasta tai ihmisestä joka ei ehkä näe kovin paljoa vaivaa missään asiassa. Ja joillekin kyselijöille olen voinut vastata jo ensi viestin perusteella ettei hevoseni hänelle sovi.

Mutta jollekin muulle on varmaan sama vaikka aikoisit maalata hevosen pinkiksi ja pitää sitä talosi tasakatolla ja silloin pelkän hinnan kysyminen on varmasti täysin järkeenkäyvää.

  Re: Mitä hintaluokkaa 3v piekkariorit yleensä on?

Lähettäjä: lo 
Päivämäärä:   17.10.19 22:02:34

Ihmetyttää kuinka hankalaa hevosen ostaminen voi nykyään olla. Ennen otettiin puhelin käteen ja soitettiin nykyään ei uskalleta edes kysyä hintaa.

  Re: Mitä hintaluokkaa 3v piekkariorit yleensä on?

Lähettäjä: patakattilaa 
Päivämäärä:   17.10.19 22:30:22

Toisaaltaa miten hankalaa hevosen myynti voikaan olla, kun muutaman merkin, hinnan, näppäily siihen ilmoitukseen tuntuu usein ihmisille niin uskomattoman hankalalta (tai sen ilmoituksen tekeminen jollekin niistä useasta sivustosta sallivat sen, sen yhden sivuston sijaan joka kieltää eläinten myynnin). Voin vannoa, että se on sekä helpompaa, nopeampaa, kuin järkevämpää kuin jokaiseen hinnattomaan hintatiedustelujen soittelu..

Mutta toisaalta, sä näyt Io tykkäävän tosta ostajien morkkaamisesta joka toisessa ketjussa. Hieno asenne näkyy olevan kasvattajillakin nykypäivänä.

  Re: Mitä hintaluokkaa 3v piekkariorit yleensä on?

Lähettäjä: Öö? 
Päivämäärä:   17.10.19 23:09:20

Tosiasia on, ettei myyjillä ole varaa krumeluuksien vaatimiseen. Siis jos se hevonen on tarkoitus myydä. Omalla nimellään kun kysyy hepon hintaa, niin pitäisi riittää pelin avaukseen. Tarinankertojat kyllä löytävät (ehkä) toisensa.

  Re: Mitä hintaluokkaa 3v piekkariorit yleensä on?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   17.10.19 23:24:23

Ennen vanhaan oli yleistä, että kauppojen mainoksissa ja sittemmin nettisivuilla ei ollut tuotteiden hintoja, vaan oletettiin että jengi lähtee kaupalle katsomaan. Parhaimmillaan tuotteissa ei ollut hintoja edes kaupassa ja piti kysellä henkilökunnalta. Uskaltaisin veikata, että valtaosa kirjoittajista tässäkin ketjussa kokisi tällaisen harmillisena ja näkeehän sen jo Ikean ja Amazonin kaltaisten kauppojen menestyksestä, että asiakkaat haluavat nähdä hinnan heti kättelyssä.

Jo tuolloin boikotoin kaikkia liikkeitä, joilla oli käytäntönä pimittää hintojaan, ja sama pätee eläinten ja eläintarvikkeiden ostamiseen. Jos ei kiinnosta karsia kyselijöitä sen vertaa, että kertoo hintansa jo ilmoituksessa, niin ihan sama, ei kiinnosta.

  Re: Mitä hintaluokkaa 3v piekkariorit yleensä on?

Lähettäjä: -4° 
Päivämäärä:   18.10.19 00:06:22

Entisvanhaan hinnoissa oli enemmän vaihtelua ostajan mukaan. Nykyään pitää olla kaikille sama hinta.

  Re: Mitä hintaluokkaa 3v piekkariorit yleensä on?

Lähettäjä: Aurora 
Päivämäärä:   18.10.19 02:13:12

Ite maksoin muutama vuosi sitten lupaavasta 5000 euroa.

  Re: Mitä hintaluokkaa 3v piekkariorit yleensä on?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.10.19 03:39:04

Vaihteluahan noissa piensuokeissa on aika tavalla. Hirveästi en just 3v oreja löytänyt, mutta näkee ihan kun kahtoo ylipäätään nuoria sph:

Kankalon Salama ori 3v 4000e
https://hevosilmoitukset.fi/KansallisAarre/Imoitukset/avaa.php?ID=284

Oskarin Aatos 2v oli ainakin aiemmin 3100e

Juuren Samooja ori 2v 2500e
https://hevosilmoitukset.fi/KansallisAarre/Imoitukset/avaa.php?ID=235

Sirpu ruuna 1v 2500e
https://hevosilmoitukset.fi/KansallisAarre/Imoitukset/avaa.php?ID=115

Eddie ori 1v 2400e
https://hevosilmoitukset.fi/KansallisAarre/Imoitukset/avaa.php?ID=141

Kielon Kaipuu tamma 1v 3500e
https://tinyurl.com/y57g42t6

Mäkelän Eevertti ori 1v 2200e
https://tinyurl.com/y694cfbc
mahdollisesti piekkari

Minkä hevosten hintoja sie sit oot miettinyt, josko joku ne ois bongaillut?

  Re: Mitä hintaluokkaa 3v piekkariorit yleensä on?

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   18.10.19 07:03:29

Ongelma hintojen laittamisessa ilmoon on facen myyntipalstoilla nyt se, ettei niin saa tehdä. Ja johan minä mainitsin että tämä on makuasia. Minä en ole siinä tilanteessa että olisi pakko myydä hevosiani kenelle hyvänsä joka armollisesti alentuu ostamaan, siksi on varaa vaatia ostajaltakin jotain, ja myös vaadin. Ikävää jos se kiukuttaa joitakin, esim. koirapiireissä se on kuitenkin aika perusasia jos kasvattaja vähääkään välittää koiristaan. Mutta kukin tyylillään. Omani ovat kaupaksi menneet. :)

  Re: Mitä hintaluokkaa 3v piekkariorit yleensä on?

Lähettäjä: Stu 
Päivämäärä:   18.10.19 07:20:43

Miksi yheydenottaminen on nykyään ydinfysiikkaa?!? Kuinka vaikeaa on kirjoittaa "Hei, näin ilmoituksen kiinnostavasta oriista. Etten tuhlaa kummankaa aikaa, kysyn näin heti aluksi hevosen hintaa. Etsin monipuolista harrastekaveria, joten en ole kiinnostunut kalliista kilpahevosesta."

  Re: Mitä hintaluokkaa 3v piekkariorit yleensä on?

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   18.10.19 07:39:05

Stu, tuo on oikein hyvä esimerkkikysymys enkä minäkään ihan ymmärrä, mitä vaikeaa ja rasittavaa tuollaisen kirjoittamisessa tai lukemisessa olisi. :)

  Re: Mitä hintaluokkaa 3v piekkariorit yleensä on?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   18.10.19 09:49:51

Miksi jotkut ostajat ( vai "ostajat"..?) niin suuttuvat ajatuksestakin, että myyjällä saattaisi olla jotain vaatimuksia ihmiselle, jolle suostuvat kasvattinsa myymään? Ei tosiaan vähääkään täyspäisemmille koiraharrastajille ole mikään hyvä merkki, jos kasvattaja ei halua tietää ostajasta muuta kuin maksukyvyn. Sellaiselta kasvattajalta en ikinä ostaisi koiraa. Näkeekö siis osa harrastajista hevosen enemmän tennismailan kaltaisena hyödykkeenä kuin elävänä ja tuntevana eläimenä, jonka kasvattaja saisi olla kiinnostunut siitä, millaisiin käsiin myy?

  Re: Mitä hintaluokkaa 3v piekkariorit yleensä on?

Lähettäjä: esnainen 
Päivämäärä:   18.10.19 10:18:34

Kannattaa nyt laittaa itse se ostoilmoitus. Jotain spekselä olet varmaan miettinyt jos oria olet ostamassa. Kerro mitä etsit.

  Re: Mitä hintaluokkaa 3v piekkariorit yleensä on?

Lähettäjä: :c 
Päivämäärä:   18.10.19 10:44:30

Kyse ei liene siitä, etteikö kasvattajalla olisi oikeutta tietää, millaiselle ihmiselle hevosensa myy. Vaan siitä, että jos ostajan budjetti on 4000 e ja hevonen maksaa 6000 e, niin silloin ostaja ei voi sitä hevosta ostaa, vaikka se kuinka olisi sopiva. Siksi se hinta nyt vaan on oleellinen tieto. Ymmärrän toki, että pelkkä "Paljonko maksaa"-kysymys harmittaa kasvattajia, mutta ihmettelen sitä, miksi se hinta on niin salainen asia ja suunnilleen loukkaannutaan, jos ostaja sen haluaa tietää. Kaikilla ei ole rajatonta budjettia hevosen ostoon.

  Re: Mitä hintaluokkaa 3v piekkariorit yleensä on?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   18.10.19 11:05:37

Kyllä mua ostajana jotenkin hävettää kysyä hintaa, varsinkin jos se hinta on sitten paljon yli oman budjetin. Tulee olo ettei ole yhtään osannut hahmottaa mahdollista hintatasoa ja pidetään turhan kysyjänä.
Se budjetti kun on todellakin rajallinen ainakin minulla.

  Re: Mitä hintaluokkaa 3v piekkariorit yleensä on?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   18.10.19 11:06:41

Ymmärrän toki, että pelkkä "Paljonko maksaa"-kysymys harmittaa kasvattajia, mutta ihmettelen sitä, miksi se hinta on niin salainen asia ja suunnilleen loukkaannutaan, jos ostaja sen haluaa tietää.

^ No kun sinne faceen ei saa hintaa laittaa. Moniin muihin ilmoituksiin saa ja useimmissa se onkin. Face vaan on niin kätevä, helppo laittaa kuvia yms, tavoittaa paljon ihmisiä... Se OLI hyvä juttu kun hinnat sai siellä vielä olla. Nyt ei saa. Siksi se on nyt "niin salaista".

Ja hintaa saa kysyä, tottakai. Mutta ihan samalla tavalla kuin useimmat vastuulliset koirankasvattajat eivät edes vastaa jos ihminen kysyy _vain_ hintaa, sellaisesta ostajasta nyt vaan saa tietynlaisen kuvan hevoskaupoillakin. Mutta jos se nyt on kertakaikkiaan ihan mahdoton ja kamalan törkeä ajatus, että antaisi itsestään ja aikeistaan mitään tietoa myyjälle, niin on niitä ammattilaishevoskauppiaita ja jobbareita jotka varmaan arvostavat tuota tyyliä. Sieltä kysymään sitten. Me normaaliin ihmisten väliseen kanssakäymiseen halukkaat/kykenevät/sitä jopa edellyttävät sitten käymme kauppaa keskenämme. Ja näin kaikki ovat tyytyväisiä.

  Re: Mitä hintaluokkaa 3v piekkariorit yleensä on?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   18.10.19 14:46:39

Laittakaa ilmoitukset johonkin sellaiseen paikkaan, johon hinnan saa näkyville. Itse ostan ehdottomasti mielummin sellaiselta kasvattajalta, joka haluaa tietää minusta ja suunnitelmistani jotain, koska siitä tulee vaikutelma, että hevosta on hoidettu kunnolla ja pidetty hyvin. Mutta en kyllä tarinoi itsestäni mitään ennen kuin tiedän onko hevonen ylipäätään minua kiinnostava, ja hinta on erittäin oleellinen tieto. Jos hinta puuttuu ilmoituksesta ajattelen, että kasvattaja on joko epäkohtelias tai laiska, kun ei ole vaivautunut kertomaan ostajalle tärkeää asiaa, tai sitten hän arvelee myyvänsä timanttia, jonka hinta on tähtitieteellinen. Kunnon myynti-ilmoituksessa tulee olla hevosen ikä, sukupuoli, koko, koulutustaso (ja käyttökunto mikäli se ei täsmää koulutustason kanssa), hinta tai vähintään hintaluokka ja sukua vähintään isä ja emänisä. Mielellään myös hevosen nimi, jotta voin tarkistaa kilpailu- ja näyttelytulokset. Paljon vähemmän tulisi niitä ns renkaanpotkijoita, kun kaikki tämä selviäisi ilmoituksesta suoraan...

  Re: Mitä hintaluokkaa 3v piekkariorit yleensä on?

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   18.10.19 15:21:22

Ilmoitelkaa rauhassa jatkossakin facessa, siellä ilmoitukset on helppo löytää ja visuaalisesti hyviä. Kehtaan kyllä kysyä hintaa ja kertoa mihin käyttöön hevosta etsin, ei ongelmaa. :D

  Re: Mitä hintaluokkaa 3v piekkariorit yleensä on?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.10.19 16:15:55

Laittaispa ihmiset ilmoitukset myös muualla kuin facebookiin. Ei koska en uskaltaisi ottaa yhteyttä, vaan koska kaikilla ei tota naamakirjaa ole ja suomenhevosmarkkinoita ei nää enää ilman tunnuksia!

  Re: Mitä hintaluokkaa 3v piekkariorit yleensä on?

Lähettäjä: W33 
Päivämäärä:   18.10.19 17:58:58

Kiitos kaikille viesteistä. Joku kysyi minkä hevosten hintoja oon miettinyt, Kivelän nuo kaksi 3v piekkarioria mietitytti. Myös tota Kankalon Salamaa oon kattellut, mutta sen ilmoituksen löysin itsekin :) Oon vaan tosissn vähän hidas harkitsija, joku kaiketi haukkuisi renkaanpotkijaksikin ja just sen takia en turhaan viitsi ihmisiä vaivata kun vasta mietiskellään.

  Re: Mitä hintaluokkaa 3v piekkariorit yleensä on?

Lähettäjä: piip 
Päivämäärä:   18.10.19 18:39:34

W33: näitä renkaanpotkijoita taitaa olla suurin osa ostajista :D

  Re: Mitä hintaluokkaa 3v piekkariorit yleensä on?

Lähettäjä: W33 
Päivämäärä:   18.10.19 18:47:01

No perusduunarille, kuten vaikka mulle, hevosen osto on kuitenkin useamman kuukauden palkan sijoittaminen. Kaipa sitä on ihan hyväkin pohtia tarkkaan minkä kaviokkaan lopulta hakee? Silloin kun kaikki oleelliset tiedot, myös se hinta, on esillä suoraan, mä yleensä potkiskelen renkaita lähinnä yksikseni niiden ilmoitusten kanssa. Sitten kunhan yleensä otan ekan kerran myyjään yhteyttä, mä olen tehnyt jo päätökseni ja jos myyjälle ob ok myydä mulle kyseinen hevonen, yleensä se onkin sit traikun kanssa haettu pihaan viikon sisällä ekasta yhteydenotosta.

Siksi mulle onkin kynnystä ottaa yhteyttä siihen myyjään hinnan takia, kun mä tykkäisin ihan itsekseni märehtiä ja punniskella ja häiritä muita vasta kun olen varma ja valmis nopeisiin ja helppoihin kauppoihin.

  Re: Mitä hintaluokkaa 3v piekkariorit yleensä on?

Lähettäjä: piip 
Päivämäärä:   18.10.19 18:54:37

W33: en tarkottanut sua tökkästä vaan totesin että näin ne tekevät muutkin. Ei tosiostajia tällä hetkellä tunnu olevan kovin montaa liikeellä. Valitettavan moni etsii sitä täydellistä hevosta ymmärtämättä, että niitä ei ole. Siinä ajassa, kun punnitsee ja harkitsee, ne vähäiset markkinoilla olevat häviää; joko myydään tai myyjät kyllästyvät vastaamaan kyselyihin. Sama kuin miehen hankinnassa: jo sjää liian pitkään vatvomaan, huomaa jossain viaheessa jääneen yksin ;)

  Re: Mitä hintaluokkaa 3v piekkariorit yleensä on?

Lähettäjä: Tamma 
Päivämäärä:   20.10.19 13:20:12

Mulla kankalon salaman puoliveli, maksoin 2400e.

  Re: Mitä hintaluokkaa 3v piekkariorit yleensä on?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.10.19 22:17:15

"Ei tosiostajia tällä hetkellä tunnu olevan kovin montaa liikeellä. Valitettavan moni etsii sitä täydellistä hevosta ymmärtämättä, että niitä ei ole."
Eli jos ei halua summa mutikassa heittää useamman kuukauden palkkaansa vain johonkin sinne päin hyvältä vaikuttavaan eläimeen niin ei ole tosiostaja? Miksi tällainen iso hankinta edes pitäisi tehdä kiireessä hutiloiden? Kokenut hevosihminen varmaan osaa tehä ostopäätöksen toki "nopeammin".

"joko myydään tai myyjät kyllästyvät vastaamaan kyselyihin." Kun myynti-ilmoitukseen laittaa avoimesti tarvittavat asiat esille, ei tarvitse kyllästyä kyselyihin. Itse löysin oman täydellisen yksilöni juurikin niin, että ilmoituksessa kerrottiin avoimesti hevosesta ja hinta. Ensihevosta ostaessa oli mukava nähdä hevosten hintoja heti kättelyssä, jotta sai vähän viitettä mitä mikäkin yleensä maksaa.

  Re: Mitä hintaluokkaa 3v piekkariorit yleensä on?

Lähettäjä: piip 
Päivämäärä:   21.10.19 06:07:13

No niitä hintoja ei nyt sinne faceryhmään saa laittaa, joten eläkää sen asian kanssa. Minä en edes omaani möisi ensihevoseksi äkkinäiselle; yhden erehdyin myymään, se riitti. Ostin vuoden päästä rikkinäisenä takaisin, ettei lähtenyt kiertoon.

  Re: Mitä hintaluokkaa 3v piekkariorit yleensä on?

Lähettäjä: Irma 
Päivämäärä:   21.10.19 15:13:57

3v piekkarin ostossa on se riski, että kasvaakin liian isoksi.

  Re: Mitä hintaluokkaa 3v piekkariorit yleensä on?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   21.10.19 16:10:53



3v piekkarin ostossa on se riski, että kasvaakin liian isoksi.

^ Täh? No riippuu varmaan vähän siitä, onko se kolmivuotias 147,5-senttinen, 135-senttinen, vai jotain siltä väliltä. Myös maitovarsana ostettu piekkari voi kasvaa liian isoksi, jos niikseen tulee. Joten aika erikoinen kommentti.

  Re: Mitä hintaluokkaa 3v piekkariorit yleensä on?

Lähettäjä: W33 
Päivämäärä:   21.10.19 18:13:37

Tuskinpa mun tapauksessa isommaksi kasvaminenkaan maata kaataisi :)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.