Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hilu sukutaulussa

Lähettäjä: Vote 
Päivämäärä:   22.1.19 10:36:54

Olisiko parempi, jos Hilua ei esiintyisi suomenhevosen sukutaulussa olleenkaan? Hilun kertaaminen näyttää ainakin tuovan vain aivan turhaa kuumuutta hevoseen.

  Re: Hilu sukutaulussa

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   22.1.19 12:04:56

Itse en karta Hilua, mutta jos mahdollista en halua sitä tauluun Kihin-Muiston kautta.

  Re: Hilu sukutaulussa

Lähettäjä: lo 
Päivämäärä:   22.1.19 12:22:35

Heh, no kyllähän se Hilu aika monen hevosen sukutaulussa esiintyy, eikä sitä sieltä poiskaan saa. :D Mutta eipä tuo yksittäisenä ongelmaa yleensä tuo, varsinkin jos nimi on jo kaukana sukutaulussa (niinkuin se nykyhevosilla on). Kertaamista ainakin Hilurin ja Kihin-Muiston kautta kannattaa välttää. Ratsupuolella Hilua ja Hiluria kerrataan kyllä aika surutta.

  Re: Hilu sukutaulussa

Lähettäjä: Mosse 
Päivämäärä:   22.1.19 12:42:27

Kihin Muiston kun laittaa Santeri Dahlian kanssa lähelle samaan sukutauluun niin tulee sitä reaktiivisuutta ja eteenpäin pyrkimystä, siihen kun lisää vielä Liisingin niin on mukavaa :)

  Re: Hilu sukutaulussa

Lähettäjä: Polle 
Päivämäärä:   22.1.19 13:01:30

Enpä ole omia erityisen kuumiksi huomannut vaikka oonkin Hilua kerrannut. Eivät ole jyriä muttei nyt mitään superherkkiksiäkään. Aika sopivia oikeastaan. :D

  Re: Hilu sukutaulussa

Lähettäjä: Jk 
Päivämäärä:   22.1.19 14:42:51

Kyllä Hilua pitää hiukan olla

Ja mulle itelle vielä Kihin-Muiston kautta.
Mikään ei ole fiksumpi kuin Kihin-Muistoon menevä tamma.

  Re: Hilu sukutaulussa

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.1.19 15:37:01

ilman sitä rotu vois olla jo hävinnyt.se tuskin olis parempi.mieti, kumpaa haluat.
ja miks toi Hilu kuulostaa paremmin tammalle kuin orille sopivammalta nimeltä?
aika tyttömäinen nimi orilla. mut tämä on makuasia. aikoinaan rotu meinasi jopa
hävitä.

  Re: Hilu sukutaulussa

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.1.19 15:33:21

en tiedä kyllä montako sen sukusta tunnen.

  Re: Hilu sukutaulussa

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.1.19 17:09:18

ehkä joitain.

  Re: Hilu sukutaulussa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.1.19 17:38:58

Minä en halua yhtäkään suokkia, jolta on se Hilu sukutaulusta. Täytyy olla tiettyä särmää ja räjähtävyyttä ratsussa.

  Re: Hilu sukutaulussa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.1.19 17:39:21

Siis jolta puuttuu

  Re: Hilu sukutaulussa

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.1.19 17:40:58

itte en kyllä ottas tylsän tavallisen väristä suokkia. jokin harvinainen väri sen pitäs olla. enkä ruunais harvinaisen väristä hevosta jotta väri periytyis.

  Re: Hilu sukutaulussa

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.1.19 16:43:50

sen nimi kuulostaa tyttömäiseltä.

  Re: Hilu sukutaulussa

Lähettäjä: Hm 
Päivämäärä:   29.1.19 22:40:58

Hilu oli todellinen luonnonjuoksija, ratsuna en ainakaan sitä olisi osannut kuvitella. Itselleni Hilu sukutaulussa on ehdottomasti plussaa!

  Re: Hilu sukutaulussa

LähettäjäPäivi 
Päivämäärä:   30.1.19 00:39:28

Aika montaa Hilulaista tullut aikoinaan ajettua.Ihan kivoja hevosia nutta kestivät huonosti ihmisten suurempia munauksia,,

  Re: Hilu sukutaulussa

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   30.1.19 05:36:46

Hilu Kihin-Muiston kautta kerrattuna, Suikku ja Patrik kaikki löytyvät samasta paketista ;)

  Re: Hilu sukutaulussa

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   30.1.19 13:22:54

Mulla on ollut hilunsukuinen ori ja se oli luonteeltaan 10+. Tokihan Hilu oli sen suvussa jo hieman kauempana. Mä sanoisin, että se herkkyys, mitä Hilulta tulee, on ongelma vain sellaisille, jotka käsittelevät hevosia kovalla kädellä.

  Re: Hilu sukutaulussa

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   30.1.19 15:59:33

Se on ihan totta.oli upeita ravureit.vaik olenki vaan kerran ollut
raveissa.

  Re: Hilu sukutaulussa

Lähettäjä: paras 
Päivämäärä:   3.2.19 01:03:30

tammallani on kolmannen polven orit Hilu kerrattuna sekä Vekseli ja Vokker. Ei pöllömpi peli. Palveleva mutta hieman tarkka käsittelystä. Mulle ollut täydellinen harrastuskaveri ja hyvin tarkka peili omaan tekemiseen.

  Re: Hilu sukutaulussa

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   3.2.19 18:50:29

Muutama selästäkäsin "erikoinen" suokki on vastaan tullut, niiden suvusta tuo Hilu on sitten löytynytkin. Luulisin että kyse on siitä, että ovat kovin herkkiä ja energia saattaa kanavoitua väärin jos ovat joutuneet arpomaan.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.