Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Myytävät LV ja vanhat ratsut

Lähettäjä: Lg 
Päivämäärä:   21.1.19 10:56:17

Onko näille ex-ravureille ostajia? Entä vanhat yli 20 pv vuotiaat ratsut? Jos lämppärin laittaa myyntiin 400€?

  Re: Myytävät LV ja vanhat ratsut

Lähettäjä: llp 
Päivämäärä:   21.1.19 11:02:55

ei kannata halveeraa hevosta ja myydä satasilla.
enemmänkin pois kierrosta nämä.
hinta 1000e tai yli niin karsii pois kyseenalaiset ostajat.

  Re: Myytävät LV ja vanhat ratsut

Lähettäjä: Irma 
Päivämäärä:   21.1.19 13:10:13

Toivon todella, ettei 400€:n lämppäreille ole ostajia. Vastuullinen omistaja laittaa myös ITSE monttuun vanhat puoliverisensä, eikä siirrä niitä tietämättömien tyttösten vastuulle. Eriasia on jos hevonen on erityinen jollekin tutulle luotettavalle ihmiselle. Silloin yleensä annetaan ylläpitoon.

  Re: Myytävät LV ja vanhat ratsut

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   21.1.19 13:59:39

Miksi helvetíssä nämä pitää laittaa kiertoon? Ole vastuullinen omistaja ja laita se itse monttuun.

  Re: Myytävät LV ja vanhat ratsut

Lähettäjä: Ida H 
Päivämäärä:   21.1.19 16:41:12

Yli 100e saat kun myyt teurastamoon. Mielummin se 100-200 (tai ylikin) kun 400 leluksi.

  Re: Myytävät LV ja vanhat ratsut

LähettäjäPäivi 
Päivämäärä:   21.1.19 16:41:48

Näiden yli 2kymppisten myynti saa viimisetkin paikat hampaista.

  Re: Myytävät LV ja vanhat ratsut

Lähettäjä: Mokkula 
Päivämäärä:   23.1.19 09:22:00

"Miksi helvetíssä nämä pitää laittaa kiertoon? Ole vastuullinen omistaja ja laita se itse monttuun."

Tämä!

  Re: Myytävät LV ja vanhat ratsut

Lähettäjä: lo 
Päivämäärä:   23.1.19 09:42:02

Ihan turha niitä lämppäreitä on laittaa muutamalla satasella kiertoon enää. Paljon armollisempaa laittaa ite hevonen teurastamolle.

Kaiken huippu on se kun joskus näkee yli 20-vuotiaita hevosia myynnissä tyyliin 100 eurolla. Ei nääköjään itse pystytä viemään teuraaksi, joten asia laitetaan jonkun muun hoidettavaksi. Kerran kävi mielessä, että jos mulla vaan olisi oma kuljetuskalusto niin olisin käynyt hakemassa nuo kaksi satasen heppaa pois ja vienyt samalla kyydillä teurastamolle... Palvelus niille elikoille.

  Re: Myytävät LV ja vanhat ratsut

LähettäjäPäivi 
Päivämäärä:   23.1.19 15:17:00

^^AIVAN NÄIN..

  Re: Myytävät LV ja vanhat ratsut

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.1.19 17:24:48

voi myydä kunhan sovit että jos uusi omistaja myy sinä otat sen takaisin ja etsin itse sille uuden kodin.

  Re: Myytävät LV ja vanhat ratsut

Lähettäjä: Lg 
Päivämäärä:   27.1.19 11:14:56

Laitoin ehkä epäselvästi. Itse vien monttuun lämminveri varsankin, jos siinä on vikaa. Katselin vaan hevostalli. netin myyntiilmoituksia kun 20vuotias ratsu maksaa 2400€. Jotenkin irvokasta? Lämminveristen kanssa on tylsä juttu, jos niistä ei ole kilpureiksi, niin ne on arvottomia. Jotkut sentään pitävät itsellään harraste hevosena ja loppuun asti.
Itsellä ei ole mahdollisuutta pitää kaikkia itsellä ja monttuun menee, jos vikaa on. Täytyy kuitenkin jollain tavalla olla taloudellista toimintaa. Joka kerta kirpasee kun oma kasvatti lähtee viimeiselle matkalle. Mutta ylläpitojutut nähneenä. En ikinä halua saada hevosta takaisin siinä kunnossa kuin nämä oli.

  Re: Myytävät LV ja vanhat ratsut

Lähettäjä: Turre 
Päivämäärä:   27.1.19 15:09:29

Moni järkevä ihminen etsii metsäratsua ja harrastehevosta. Sellaiset katsovat juuri näitä kolminumeroisella summalla myytäviä. En ole tainnut itse maksaa yhdestäkään hevosestani nelinumeroista summaa enkä aio maksaa jatkossakaan.

  Re: Myytävät LV ja vanhat ratsut

Lähettäjä: Irma 
Päivämäärä:   27.1.19 19:06:41

Ongelma onkin siinä, ettei tuntemattomista tiedä, kuka on järkevä ja vastuullinen ja kuka täystuho.

Vanhan voi ehkä antaa entiselle hoitajalleen tai jollekin muulle tutulleen, jonka itse tietää luotettavaksi ylläpitoon. Mutta myynti-ilmoitus yli 20-vuotiaasta puoliverisestä tai muutaman satasen lämppäristä. Hyi hitto!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.