Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Varsan kuljetus

Lähettäjä: Help 
Päivämäärä:   20.1.19 09:00:36

Miten olette opettaneet varsan olemaan trailerissa. Oma ollut 2 kertaa kopissa. Kun haettiin kasvattajalta silloin oli vapaana siellä. Sitten lyhyt matka kiinni toisen hevosen kanssa niin että olin itse mukana. Kaikki meni erittäin hyvin :) mutta milloin varsan uskaltaa kuljettaa ihan yksin kiinni ja kannattaako se laittaa millä tavalla kiinni koppiin? Kokemuksia ja neuvoja kiitos

  Re: Varsan kuljetus

Lähettäjä: Neiti 
Päivämäärä:   20.1.19 18:17:04

Me haettiin varsa kotiin vuotis maaliskuussa, kuljetettiin ihan normaalisti +kaulapanta.

  Re: Varsan kuljetus

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   21.1.19 19:57:08

Meillä kuljetuksista ei oo koskaan tehty mitään numeroa. Varsat kulkeneet pienestä asti omalla puolella, kiinni normaalisti päitsistä, emiensä mukana oriasemilla. Eikä yhtään kuljetusongelmaista varsaa ole tullut.

Toki, nämä ravivarsoja ja käsitellään ja talutetaan jo seuraavana päivänä syntymästä...joten niille kiinni oleminen ei ole mikään ongelma.

  Re: Varsan kuljetus

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   21.1.19 20:42:43

Miten nää maitovarsat, kiinni etupuomissa? Vaarana mennä niskoilleen jos horjahtaa/temppuaa?

  Re: Varsan kuljetus

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.1.19 09:38:09

Jos minua tarkoitit, niin meillä säädettävät puomit, jotka säädetään varsan mukaan ja kuten jo sanoin, nämä osaavat olla kiinni sidottuina pienestä asti. Minun täytyy pärjätä raveissa yksin hevosteni kanssa, joten jo varsana opetetaan kaikki mahdollinen, jotta sitten toimiivat kaikissa tilanteissa.

  Re: Varsan kuljetus

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.1.19 12:29:05

No ei ole meilläkään tehty numeroa, mutta varsa teki eli hyppäsi neljä kertaa etupuomin päälle. :D

Tätä ennen matkustanut 3 kertaa emän tai jonkun muun kanssa ja kerran yksin. Sitten alkoi tämä rumba. Hohhoijaa. Menee kiltisti kyytiin ja ei mitään ongelmaa, mutta kun luukut sulkee, niin hyppää etupuomin päälle. On niin notkea, että saa etujalat sinne, vaikka olisi miten kiinni. "Tosi kiva." Nyt siis 2-vuotiaaksi kääntyi.

  Re: Varsan kuljetus

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.1.19 11:33:10

Mullinpanalla kiinni etupuomiin. Ei pääse puomin päälle

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.