Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mistä paint/quarter ulkomailta?

Lähettäjä: Jippu 
Päivämäärä:   20.1.18 23:19:58

Ajattelin että täällä voisi olla enemmän tietoa kuin ratsastus -puolella. En oikein tunne näiden lajien kasvattajia, mutta Suomessa tuntuu olevan tosi vähän myynnissä aikuisia hevosia... Myynnissä olevat lähinnä pieniä tammoja ja nyt olisi haussa isohko ruuna/ori. Missä ulkomailla olisi isot markkinat ja valikoimaa, Euroopassa siis? Ranskassa?

  Re: Mistä paint/quarter ulkomailta?

Lähettäjä: Liinu 
Päivämäärä:   21.1.18 09:11:57

Saksasta löytyy.

Googlaa Pferdemarkt Quarter. Saksassa useita myyntisivustoja.

  Re: Mistä paint/quarter ulkomailta?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   21.1.18 13:59:47

Ruotsissakin parempi valikoima, jos haluat ensin katsoa tarjonnan vähän lähempää. Isoja markkinoita ei ehkä sielläkään, mutta jos etsit vain yhtä yksilöä, saattaa onnistua sieltäkin.

Nuoria/varsoja on myynnissä aika lupaaviakin. Mikä sitten on iso/isohko, kun ei quartereissa yleensä yli 160 säkäisiä ole?

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=1052299

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=1042373

  Re: Mistä paint/quarter ulkomailta?

Lähettäjä: Jippu 
Päivämäärä:   24.1.18 23:47:19

Kiitos! Olen vielä vähän ummikko näiden suhteen. Juu, ei missään tapauksessa isoa siten kuin se yleensä ajatellaan, mutta mieluiten lähempänä 160 kuin 150. Joitakin FB-ryhmiä tai nettiä selanneena huomannut että paljon on plus miinus 150 -säkäisiä. Ja ihan totta sekin, että riittää kun osuu yksi oikea kohdalle vaikkei valikoimaa olisikaan paljon :)

  Re: Mistä paint/quarter ulkomailta?

LähettäjäJanita 
Päivämäärä:   25.1.18 11:20:44

Mulla ois myynnissä 13v qh-ruuna, mutta on kans pieni, n.150cm.

  Re: Mistä paint/quarter ulkomailta?

Lähettäjä: paintti 
Päivämäärä:   25.1.18 11:48:42

Ruotsi, Tanska ja Saksa tulee ensimmäisinä mieleen.

  Re: Mistä paint/quarter ulkomailta?

Lähettäjä: Jippu 
Päivämäärä:   25.1.18 13:35:51

Janita, oliko sinulla ilmoitus FB-palstalla eilen mutta sitä ei enää ole? Mietinkin että minkä kokoinen hevonen on, asun aika lähellä sinua. Tietenkin se säkäkorkeus ei ole kaikki kaikessa, mutta hevosen pitäisi olla sen verran vankkajalkainen ja tanakka että sopisi myös isomman miehen ratsuksi.

  Re: Mistä paint/quarter ulkomailta?

LähettäjäJanita 
Päivämäärä:   25.1.18 22:11:18

Oli, mutta fb:n mielestä eläimiä ei saa myydä siellä :D En onnistunu laittaan sitä sitte ollenkaan.. Tuu käymään kahtomassa, jos sulla ei pitkä matka oo :)

  Re: Mistä paint/quarter ulkomailta?

Lähettäjä: meillä 
Päivämäärä:   26.1.18 10:28:43

Jippu - yleensä ne matalammat "työhevosquarterit" jaksavat kantaa paljon enemmän painoa kuin 160cm sirot quarterit. Eli älä jää liikaa tujottamaan sitä korkeutta. Meillä on ollut quartereita ja painteja 145-155cm kokoluokassa ja mieheni on hyvin niillä ratsastanut. Itsekin olen pitkä ja noi matalemmat ja vankemat ovat paljon sopivammat kuin ne korkeat ja sirot.
Suurin quarteri millä olen ratsastanut oli 170cm ja pienin n.140cm.. Eli olen päässy kokeilemaan kaikkia kokoluokkia. ;)

Itse ostin aikoinaan täältä:
http://www.rp-westernhorsetraining.de/
kuten myös toinen tuttu. Saatiin just mitä luvattiin.

Kannattaa myös tiedustella eri kotimaan valmentajien kautta esim. Maria Astikainen, Wilma Mustonen, Meeri Simula, Katja Vanhatalo, Pirjo Marjanen ja miksei myös Vepsän tallin kautta jos heillä olisi tiedossa joku sopiva yksilö. Kaikki hevoset eivät vältämättä ole julkisesti myynnissä. Voit laittaa saman sähköpostiviestin menemään vaikka kaikille, ja kirjoitat siihen mitä etsit, mihin tarkoitukseen ja mikä on max budjeetti.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.