Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Milloin ponibreedersiin tai laatuponikilpailuun?

Lähettäjä: Harrastelija 
Päivämäärä:   21.7.17 17:03:34

Mistä tietää kannattaako viedä nuori poni kyseisiin karkeloihin? Sen verran hintavaa touhua ettei ihan harjoituksen vuoksi sinne ole järkeä lähteä. Näkeekö jostain edellisten vuosien voittajien videoita, mihin voisi verrata omaansa?

  Re: Milloin ponibreedersiin tai laatuponikilpailuun?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   21.7.17 17:54:44

No jos ajatusta ja osaamista laitella niin että pysyy ikäistensä tasolla niin vie ihmeessä näytille. Saatpahan palautetta ja asiantuntijoiden arviot. Oma kävi 4v laatuponikisoissa ja 5- ja 6v breedersit. Oli mielestäni ihan hyvä potku takalistoon ponin koulutuksen edistymisen suhteen. Tottakai pitää silti mennä yksilön mukaan. Jonain vuonna oli ehkä vähän edelläkin vaatimustasoon nähden, toisena taas olisi saanut olla pidemmälläkin. Rohkeutta pitää olla siihenkin että jättäytyy pois jos paha kasvuvaihe tai ei muuten vaan ole lainkaan valmis ko koitoksiin. Itse ajatellut lähinnä että kivoja välitavoitteita ja mahdollisuus "kilpailla" oman ikäluokan sisällä ja itse nähdä muita samanikäisiä poneja. Pysyy kummallakin mielenkiinto yllä kun on edes jonkinlaiset tavoitteet.

  Re: Milloin ponibreedersiin tai laatuponikilpailuun?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.7.17 10:05:11

Edellisvuosien laatuponikilpailun este/askellaji championien videoita löytyy

Heidin nelivedot blogi (vuoden 2015 tupla champion)
Mkriding blogi estechampion 2016, askellaji 2.
Snowberry aton facesivu askellajichampion 2016.

Ponibreederssiin varsaa maksetaan joka vuosi syntymävuodesta lähtien. Se on kasvattajakisa.

Kyllähän noihin tarvitaan pitkällistä valmistautumista.

  Re: Milloin ponibreedersiin tai laatuponikilpailuun?

Lähettäjä: Harrastelija 
Päivämäärä:   22.7.17 13:25:09

Kiitos videoista! Ainakin noiden perusteella voisi olla saumaa kärkipäähän koulupuolella.

  Re: Milloin ponibreedersiin tai laatuponikilpailuun?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.7.17 15:41:45

Muistathan, että noissa arvostellaan eritavalla kuin normi radoilla ja että laatuponikisoissa rakenne vaikuttaa paljolti myös.

  Re: Milloin ponibreedersiin tai laatuponikilpailuun?

Lähettäjä: Harrastelija 
Päivämäärä:   23.7.17 13:08:20

Se on saanut laatuponikilpailuissa 2v ihan hyvät tulokset, näyttelyissä varsana champion ja myöhemminkin ihan kelpo tulokset (ollut mm. luokkavoittaja).

Itse en ole laatuponikilpailuissa ikinä käynyt enkä muissakaan isoissa karkeloissa, joten olen täysin amatööri siinä. Näyttelyissä ja tavallisissa kisoissa vain käyttänyt edellistä heppaani (eri rotu).

Onko tuo sama kouluohjelma laatuponikilpailuissa joka vuosi? Breedersissä niitä oli ilmeisesti kaksi erilaista.

  Re: Milloin ponibreedersiin tai laatuponikilpailuun?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.7.17 13:41:18

Lähtökohtaisesti ajatustapa on väärä, jos sinne lähdetään vain hakemaan voittoa. Ne ovat koulutustilaisuuksia, joissa samalla arvioidaan nuoren ponin tulevaisuuden näkymiä ja sen hetkistä koulutustasoa. Ne ovat hyvän mielen kisoja ja ponitapahtumia.

  Re: Milloin ponibreedersiin tai laatuponikilpailuun?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.7.17 13:53:00

Mutta siis welshien sivuilta löytyy säännöt. Ja muutoin mukaan vaan, mutta hyvässä mielessä, ilman voiton kiiltoa silmissä. Muutoin voi alkaa naama olla näkkärillä iltapäivästä ;)

  Re: Milloin ponibreedersiin tai laatuponikilpailuun?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.7.17 14:52:30

Itse olen ainakin kiikuttanut omaa nuorta kyvyt esiin tapahtumiin, kasvattajapäiville ja laatuponikilpailuihin. Itse olen ottanut ne hyvinä koulutustilanteina tulevaisuutta ajatellen eli en mitään sen kummoisempia tavoitteita ole asettanut. Viime vuonna oltiin laatuponikilpailuissa ensimmäisen kerran ja oli mielestäni kiva tapahtuma ja rento ilmapiiri.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.