Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laukkaurheilu #21

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   21.7.10 07:37:11

Niin ja siis muutkin saavat katsella niitä CAS XVII syntyviä rbsh-varsoja (ehkäpä myös ahaltekkejä)! :)

Re: Laukkaurheilu #21

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   21.7.10 12:59:24

vol. 21 jeij :D
Mistäskäs sitten juteltais?

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   21.7.10 16:43:55

Taija, ou teille on kyllä pari varsaa syntyny. :D Prismaticin vuosittainen varsantuotanto onneks vähenty puolella kun tein tammoista kaks ryhmää, jotka synnyttää aina vuorovuosittain. Näin pääsen hiukan vähemmällä nimienkeksimisellä plus ei tarvii panikoida niin paljoa mitä teen niillä varsoilla mitä ei saa myytyä.

Mistä tulikin mieleeni että haluan hiukan kartottaa tota tulevaisuuden tilannetta. Onko teillä tallissa jotain tiettyjä viime tai tänä vuonna syntyneitä varsoja (tai varsoja jotka syntyvät ensi vuonna), joista olette oikein erityisen innoissanne ja joilta odotatte paljon? Tää saattaa sinäänsä olla pirujen maalaamista seinille, että jos alan nyt hehkuttamaan jotain ei se varsa varmastikaan pärjää kun pääsee radoille, mutta aivan sama. :D

Prismaticiin ei viime vuonna syntyny kun viis varsaa, joista kolme oli tilareita joten sieltä ei löydy mitään erityisen jännittävää. Mutta tänä vuonna syntyneistä löytyy yks mielenkiintonen tapaus. Shining Mark ei varmaan sukunsa takia päädy meille jalostukseen loppujen lopuksi, mutta oon hirveen innokkaansa odottamassa ton kilpailuttamista. Sen emä on yks mun lempikasvattejani ja syntyny mun lempivirtuaalihevosesta, ja vilkasu isän kilpauraan kertoo aika paljon.

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   22.7.10 20:57:19

Kertokaapa tietämättömälle onko nämä kaksi "sama" lähtö?
Gulfstream Park Turf Stakes ja Breeders' Cup Turf

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   22.7.10 20:59:30

Jenna: Eivät ole. Ensimmäinen on jälkimmäisen prep-lähtö :D Eli siis sinun hevosen tulee sijoittua tarpeeksi hyvin * Gulfstream Park Turf Stakes -lähdössä, jotta sillä on oikeus osallistua Breeders' Cup Turf -lähtöön.

* En nyt muista miten se menee, mutta tuo on aika hyvin sanottu.

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   22.7.10 21:02:02

Jo siinäkin mielessä ovat "ihan eri" lähtö, koska tuo Gulfstream on 11 furlongin matkalla, kun BC Turf on 12 furlongia pitkä.

Tiedä sitten mitä tarkoitit "samalla" lähdöllä.

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   22.7.10 21:04:39

Sen takia tuo sama sana oli "-merkeissä. Eli saan ilmoittaa Breeders' Cup Turfiin, sillä Monni selvitti tuon prepin.

Entäs sitten kun tuolla pyydetään nuo sijoitukset kuluvalta kaudelta, niin onko sijoitukset tässä tapauksessa sijat 1-3? Entä lasketaanko prepin sijoitus nuihin?

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   22.7.10 21:09:39

Tosin juuri huomasin, että oria ei löydy hyväksytyistä hevosista vaikka prepissä olikin hyväksyntä.

http://www.s8.createphpbb.com/ljsuurkilpailut
/viewtopic.php?t=104&mforum=ljsuurkilpailut

http://www.s8.createphpbb.com/prismpark
/viewtopic.php?t=50&mforum=prismpark
^Shy Monarch RVC siis laukkurini..

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   22.7.10 21:13:44

Jenna, kaikki kuluvan kauden Grade-tasoissa lähdöissä tulleet 1-3 sijat lasketaan niihin eli myöskin tämä prepin sijoitus.

Ja Shy Monarchia ei löydy listalta vielä koska en oo jaksanut lähettää noita tuloksia vielä sinne. Kyllä ne ilmestyy sinne ennen Breeders' Cupia eli hevosen voi ilmoittaa Breeders' Cupiin, vaikka sitä ei listalta löytyisi, jos itse tietää että se on hyväksytty (puolet prepissä juosseista hevosista hyväksytään aina).

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   22.7.10 22:06:15

Okei. ^^ Kohta ilmoitankin Monnin siihen cupiin. ^^

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   23.7.10 22:40:15

tangerine, mun täytyy nyt kysyä, että onko tuo So Serene RVC:n astutus sovittu millon?! Kun en muista yhtään että Mark of Monarch ois ulkopuolisia tammoja astunu meillä ollessaan kun ei meillä viimevuonna (CAS XV) ollu kunnon astutuskautta..

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   25.7.10 20:05:53

Nerith, kyselin sillon mesessä että saako noista Sasnakin oreista astutuksia, vaikka Sasnak olikin vielä periaatteessa tauolla. Siellä tosta sovittiin.

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   27.7.10 07:41:33

Hei, haluisitteko heitellä niitä meseosoitteitanne kun en millään jaksaisi kaivella tuolta vanhemmista topiikeista :D

Lähettäjä: Silent 
Päivämäärä:   28.7.10 16:23:12

Cullamoren kaksivuotiaaksi kääntyvissä mulla on kolme ehdotonta suosikkia.
1. Ecuador (Elliot VFU x Argentine CTB), joka jää Elliotin viimeiseksi varsaksi, minkä takia toivon myös, että ori juoksisi edes kohtalaisen kilpauran.
2. Millionsahead (The Warrior's Code VFU x Mistahead CTB), tamman emän kaksi aikaisempaa varsaa ovat kummatkin saavuttaneet arvokilpailumenestystä ja sen isä on suvullisesti minulle mieluisa, eikä tule monen hevosen suvussa näkymään. Siksikin tämä tamma olisi mukava saada kilpauran jälkeen jatkamaan siitostammana.
3. Tribú (Aston Martin VFU x Exotic Shy VFU), kiva sukukombinaatio, tästä emästä on jäänyt vain muutama varsa.

Nyt kaksivuotiaina kilpailun aloittaneissa hevosissa suosikkejani ovat ne mm. Sensato (Serrato VFU x Redrock Joyche), jonka kilpaurasta ei tunnu tulevan mitään. Yhden kilpailun se on voittanut, lähes kaikissa muissa ollut viimeinen. No, pitää toivoa että 3-vuotiskausi sujuu paremmin! Samoin Air Magic oli lemppareitani, mutta samoin kuin Sensato, ei sekään ole häikäissyt kilpailumenestyksellään.

Tallissa on kasvamassa (ja kilpailemassakin) tällä hetkellä paljon myös suvuttomia hevosia ja innolla odotan, mitä niistä kehkeytyy. Josko sieltä löytyisi joku Cool Patriotin tai Lawrencen tyyppinen hevonen, kuka tietää. Ensi vuonna Cullamoressa eläköityvät todennäköisesti tamma Lost Senses (Lawrence x Lost Laughter), jolle olen katsonut jo sulhoakin valmiiksi, sekä ori Imperialist, joka on tuontihevonen. Jos jotakuta kiinnostaisi saada Lost Sensesistä seuraavalle vuodelle varsa, niin ilmoitelkaahan. On tamma ainakin melko hyvällä menestyksellä kilpaillut - enää se GI-lähdön voitto uupuu.

http://welbyn.net/cullamore/
mun messenger: silent_moukkisPOIS@jippii.fi

Lähettäjä: saapasjalkakissa 
Päivämäärä:   28.7.10 16:29:29

Tervehdys!

Minua kiinnostaisi hankkia osuus jostain laukkahevosesta. Hevonen voisi asua ja olla valmennettavana edelleen nykyisen omistajansa tallilla, mutta voisin olla omistajana "hengessä" mukana, ja tietysti käärimässä osuuteni voittorahoista. ;)

Ja tietenkin vain hyvät hevoset kelpaavat - mieluiten sellaiset, joilla voisi olla pienenpieni mahdollisuus tulla menestyneeksi siitosoriksi. :)

Kenelläkään kiinnostusta tällaiseen järjestelyyn? :)

LähettäjäSanna H. 
Päivämäärä:   28.7.10 19:37:02

Meseni on sanna_h@msn.com. Saa lisäillä :)

saapasjalkakissa: Voisin kyllä olla kiinnostunut tarjoamaan osuuden jostain Farleigh Acresin hevosesta, mikäli sieltä löytyy sopiva. 2-vuotiaiden joukosta tarjoaisin Redstripea, joka on osoittanut olevansa hyvä hevonen ja jalostukseen päätyminenkin on jo aikas varmaa.

Jos taas haluat ihan alusta aloittaa hevosen kanssa, niin yksivuotiaiden joukossa meillä on kolme oria. Niistä ei kyllä vielä pysty lupaamaan yhtään mitään.

Päivämäärä:   28.7.10 19:43:30

Sanna H, Redstripe Feig vaikuttaa oikein hyvältä, ja olisin kiinnostunut tulemaan sen osaomistajaksi. :) Millaisia osuuksia keltanokka-osaomistajat IRL-laukkamaailmassa yleensä hevosista omistavat? Kävisikö esim. 25% osuus?

LähettäjäSanna H. 
Päivämäärä:   28.7.10 19:50:33

saapasjalkakissa: Heh, mitä itse olen IRL nähnyt niin tuntuu, että suurinosa omistajista on niitä, joilla ei ole hajuakaan hevosista tai laukkaurheilusta ;) Mutta siis osuus voi olla ihan mitä vain. 25% sopii minulle hyvin :)

Kuinka paljon tahdot käytännössä vaikuttaa hevoseen? Esimerkiksi jalostukseenkäyttöoikeus tulee tietty automaattisesti, mitä muuta? :)

LähettäjäQuinton 
Päivämäärä:   28.7.10 19:57:59

BC-tietäjät voisivat vastata yhteen kysymykseen:

Mikäli ymmärsin säännöt oikein, tämä hevonen ei saa osallistua BC-lähtöön hyväksytystä prepistä huolimatta, sillä voittoa ei ole kuin maiden-tasolta?

LähettäjäSanna H. 
Päivämäärä:   28.7.10 20:02:05

Quinton: Juuri näin eli hevonen tarvitsee maiden-voiton lisäksi myös toisen voiton (siitäkin huolimatta, että sukuluokituksen mukaan voisikin osallistua G1-lähtöön).

Lähettäjäsaapasjalkakissa 
Päivämäärä:   28.7.10 20:06:04

Voisin esim. olla mukana valitsemassa tammaehdokkaita sitten kun siitosuran aika tulee, valmentamisessa ja kilpailuttamisessa luottaisin valmentajan sanaan (eli en puuttuisi siihen mitenkään). Ja välillä kuulisin mielelläni tilannepäivityksiä siitä, miten hevosella menee. :) Säponi on tuossa ylhäällä.

LähettäjäSanna H. 
Päivämäärä:   28.7.10 20:08:16

saapasjalkakissa: Tämä sopii oikein hyvin :)

LähettäjäQuinton 
Päivämäärä:   28.7.10 20:08:48

Sanna H., selvä. No, onpahan tammalla kuitenkin preppilähdöstä sijoitus, kokeillaan sitten vaikka ensi vuonna uudelleen jos päästäisi jälleen mukaan :>

Päivämäärä:   28.7.10 20:13:34

Kiva juttu! :)

LähettäjäKya 
Päivämäärä:   28.7.10 20:49:05

Terskinhevosorivarsa olisi myynnissä!

isä VIR MVA Ch, G1 (voitto 7%, sija 43%). 2polv nettisukua.

Emä jäänyt maidenille (voitto 0%, sija 50%)

Kiinnostuneita? olen kaupannut tätä varsaa kotisivuillani melko ponnettomasti, kyselyitä ei ole tullut, jos ei täältä ketään innostune niin on pidettävä itsellä, vaikka emästä jo tammavarsa kasvamassa.

LähettäjäKya 
Päivämäärä:   28.7.10 20:51:09

ja kys elikko syntynyt siis 26.07.2010 eli CAS XVI

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   29.7.10 18:25:47

Hei taas immeiset, en tiiä muistatteko ees enää mua :/ Mut siis mulla se Shadow TB joka kyllä on hiljaiselolla ollut tässä yhtäkkisen innostuksen puutoksen takia ://

Mutta mikäs meininki täällä? Nyt olisi täällä taas pientä innostuksen poikasta, ja Shadowia alan taas nostamaan pystyyn :) Sain semmoisen hullun ideankin tässä, että Shadowsin rinnalle tulisi oriasema, josta löytyisi pääasiassa laukkaoreja, pari ox ja xx ratsuakin mahd. mutta pääasiassa laukkaheppoja, minkäslaista mielipidettä teiltä asian suhteen löytyy? Tuontihevosiakin olen tässä kaavaillut tuovani Shadowsiin nyt lähinnä, niin jos se innostus taas jossain välissä katoaa, niin ei sittent arvitse kasvattajien sen takia kysellä perään, vaikkei nytkään kai ole pakko-otettu ketään heppaa Shadowsista(?)

Mutta siis joo, kuhan päätin taas tunkea tänne :D

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   29.7.10 22:12:42

Tuollainen laukkaoriasema olisi tosi kiva. Itseltä kyllä löytyy vain suvullisia tekkejä, mutta arabit on kuitenkin evm-sukuisia eli niille kyllä mieluusti ottaisin mahdollisimman paljon ulkopuolisia oreja (:

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   30.7.10 04:37:47

Kelpaiskohan kenellekkään CAS XIV syntynyt ori Trick Bag RVC yhdistelmästä Hey Serena RVC x Agave's Havatrick?

Myin tuon jo kerran jollekin mutta sivuja ei ole kuulunut. Mahdollista myös saada tammana mikäli ei muuten kaupaksi mene.

Lähettäjä: Nerith 
Päivämäärä:   30.7.10 09:44:02

tangerine, ok :) Niin ajattelinkin että on varmaan mesessä sovittu.

Taija, minut tavoittaa mesestä nerithin@gmail.com

Hamzi, perusta ihmeessä oriasema ja esimerkiksi vuokraa sinne oreja muilta talleilta!

Laitan tähän nyt vielä tuon päivittämättömän maailmankartan laukkatalleista http://bittiponit.net/kartta.htm En ole saanut sitä päivitettyä, kun onkin isompi homma mitä muistelin. Kun kirjoittelette tänne viestejä niin samalla voisitte heittää tallinne ja maan niin ovat sitten valmiiksi ehdolla tuonne kartalle kun saan aikaiseksi alkaa päivittämään sitä :)

LähettäjäHamzi 
Päivämäärä:   30.7.10 14:50:53

Tuire, tarkotus olisi pari evm laukkuri arabia ainakin tuoda ja mahd. pari westerniin tähtäävää ratsua :) Ja nerith, hyvä idea :D tuo vuokraaminen, mikäli vain sitten tallit vuokraa orejaan muille <: Nyt pitää vain keksiä joku iskevä nimi, Shadow pysyy, mutta nimeä täytyy kyllä vähän muutella. Shadow Stallions on käynyt mielessä, mutta mietiskelen vielä :D
Nerith, mä ilmottaudun tohon kartalle kun keksin meille sopivan ja tarkan kohdan maailmankartalta :D

LähettäjäSandi 
Päivämäärä:   30.7.10 15:01:31

Hamzi: meiltä ainakin mahdollista vuokrata xx-oreja jos sopivia on. :) Kohta tulossa lisääkin kun CAS-vuosi vaihtuu.

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   30.7.10 15:15:25

Presta Racing Center sijaitsi alunperin Suomessa, mutta nyt tuon maailman kartan myötä sain vihdoin ja viimein "siirrettyä" meidät hieman parempaan paikkaan. Nykyään sijaitsemme Yhdysvalloissa, Illinoisin osavaltiossa.

LähettäjäKya 
Päivämäärä:   31.7.10 12:19:06

http://www.viimakuura.net/laukka/ Kya's showhorses, josta löytyy kaikkien ryhmien laukkaajia sijaitsee Kentuckyssä, Yhdysvalloissa :)

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   7.8.10 13:49:46

Hiljaista on pidelly.

Maanantaina vaihtuu vuosi!

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   7.8.10 15:38:10

Meiltä tupsahti myyntiin sellanen 19:sta hevosen katras taas.

Galloperilla ilmoitus, käykäähän ostamassa poies :)
<http://www.createphpbb.com/galloper/viewtopic.php?p=8038&mforum=galloper#8038>

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   8.8.10 15:44:13

nosto

Päivämäärä:   11.8.10 15:09:02

LähettäjäTikkunekku` 
Päivämäärä:   11.8.10 15:13:54

Mulla kysymyksiä noista risueste kilpailuista, vaikka olenkin järjestänyt jo yhdet, mutta silti epäselvyyttä on:D

Eli lj:n sivuillahaan sanotaan että ryhmä3, voi mennä max 1609metrin matkoja (?vaiko käsitinkö väärin), mutta miten ne voi risuesteillä mennä esim 35furlongin matkoja, vai onko risuesteet aina ns. poikkeus?

Ja sitten vielä niille jotka omistavat kyseisiä hevosia, että onko näillä tietty painostus, esim. kisataan 3000metrin matkoilla joilla on 8estettä ? vaiko mitenhä:D

LähettäjäTikkunekku` 
Päivämäärä:   12.8.10 12:33:43

etusivulle(:

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   12.8.10 14:04:38

Tikkunekku`: En tiedä mitä olet lukenut, mutta säännöt lukee ihan selvästi:

- 3. angloarabi, rbsh, ish (keskimatkat, 1609m - 2400m)

§ Risuesteillä voivat vain kilpailla englantilaiset täysiveriset, angloarabit, rbsh ja ish (matkat yleensä 3200m-7200m)

Eli kolmosryhmäläiset juoksevat sileillä enemmänkin kuin vain mailia ja risuilla tosiaan voidaan juosta jopa sen 35 furlongia (:

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   12.8.10 14:10:56

Mie en (vielä) omista yhtäkään risuilijaa, mutta en usko että kenelläkään ainakaan noita esteiden määrää on mitenkään rajattu :D Lisäksi ymmärtääkseni risuestelähtöjä on aika vähän tarjolla, joten voisin veikata ettei niillä ole kovin tarkasti myöskään sitä matkaa rajattu.

Mie en luultavasti aio rajata matkaa enkä ainakaan niiden esteiden määrää, jahka noita risuilijoita saan hankkittua. Juuri sen takia, ettei lähtöjä yksinkertaisesti ole, ei siis oikein voi alkaa pikkutarkaksi.

Tietysti voi aina itse järjestää "sopivia" lähtöjä, mutta en kuitenkaan halua hevosten kalentereita täyteen omia kisoja.

Tälläkin hetkellä kalenterissa näkyy 9 risuestelähtöä viimeisen 1,5 kuukauden aikana. Tätä ennen niitä oli kyllä varsin mukavasti, mutta nyt ne ovat kadonneet jonnekin.

Lähettäjä: Tikkunekku 
Päivämäärä:   13.8.10 16:09:39

Tuire // Tietenki! Luin kyllä ne säännöt moneen kertaan, mutta nyt vasta käsitin että se 3200-7200m matkat meinaa molempia ryhmiä.

kiitos selvennyksestä 8)

Ja itselläni on nyt tarkoituksena yrittää järjestää enemmän risuja, jotta pikkuhiljaa väki innostuisi enemmän ja tulisi risulähtöjä yhtä paljon kuin sileitäkin. (:

LähettäjäTikkunekku` 
Päivämäärä:   16.8.10 19:45:01

Aloin ihmetteleen että miksi ei lähtöihin ole osallistujia, ja huomasin että oon muuttanut jälkikäteen (lj:n kalenteriin anomisen jälkeen)kisakutsujen osotteita:/

Mutta vielä ehtii osallistua!
Tässä kutsut:
http://vtikkunekku.webs.com/competisions/lj17.08.htm
http://vtikkunekku.webs.com/competisions/lj22.08.htm
http://vtikkunekku.webs.com/competisions/lj31.08.htm

Lähettäjäcorbin. 
Päivämäärä:   16.8.10 20:11:30

Heissan! :)
Olisko kellään jotain näpsäkkää oripoikaa meidän Scarletille =) tamma mammalle olis tarkoitus ensimmäinen jälkeläinen hankkia ja sitten jatkaa kilpailua :) Varsa jäisi minulle.

Myös jos jollain on myynnissä xx-laukkureita (ikähaarukalta 0-6 vuotiaita) ja on halukas minulle myymään niin katselisin mielelläni vaihtoehtoja :) Tosiaan kilpaillut en laukoissa ole paljoa mutta kyllä pyrin nyt aktivoitumaan ja osallistumaan pollejen kanssa ihan kunnolla noihin kilpailuihin.

Päivämäärä:   16.8.10 22:01:19

Jopas täällä on ollu hiljaista. Sasnak on vaihteeksi pienellä tauolla koska oma koneeni on Oulussa ja minä en ole siellä..Oreja saa kuitenkin kysellä tammoille.

Lähettäjä: Mira 
Päivämäärä:   16.8.10 22:56:29

Stormskytakaan en ole nyt saanut aikaiseksi päivitellä vähään aikaan. Ei ole jaksanut. (Viikot mies töissä ja minä hoidan lapsia, vkl on mennyt sitten taas töissä, ns. vapaa-ajalla olen sitten vain laiskotellut, :D)
Mutta melko hyvällä tolalla sivut jo ovat. Orien tiedoista puuttuu vielä sukutaulut, kisakalenterit ja jälkeläiset. (Osalla ne jo on.) Josko sitä vielä tänä CAS-vuonna pääsisi kisailuttamaan hevosia, ;)

LähettäjäFanine 
Päivämäärä:   16.8.10 23:08:26

Anteeksi tunkeiluni, mutta pari täysverituontia olis mulla myynnissä. Tamma, ori ja varsa :)

http://www.fanineworld.webs.com/tuonnitvarastossa.htm

Nämä hevoset lähtevät uusiin koteihin perjantaina 20.8 :)

Päivämäärä:   16.8.10 23:22:00

Sainpas katteltua paperille tämän vuoden yhdistelmät ja toistaiseksi pysytty ihan ok lukemissa: 20 varsaa ensivuodelle! Saa nähdä muuttuuko tuo tuosta..Toivottavasti ei :D Muutamalle tammalle pitäisi ulkopuolinen ori mettästää..

Lähettäjä: Tuire 
Päivämäärä:   17.8.10 13:19:56

corbin. Minulta löytyisi aika pitkäsukuinen ori, jolta kylläkin pari samaa nimeä kuin sinun tammalta: Mosquito neljännestä ja India's Daughter to Agave xx kolmannesta polvesta.

Kyseinen ori Shamus PA on tosiaan vapaasti käytössä kaikille halukkaille tamman omistajille (:

Lähettäjäcorbin. 
Päivämäärä:   17.8.10 14:25:12

Tuire, hieno ori kyllä muuten mutta vähän nuo samat nimet tuolla pistävät silmään juu.. Mutta jos ei muuta osu silmään niin otan suhun kyllä yhteyttä :)

Päivämäärä:   17.8.10 14:25:39

Tuire, sopisiko tuoda Shamukselle tamma nimeltä Sasnak Cashcarina? bittiponit. net/sasnak/hevoset/sasnakcashcarina.php

Lähettäjä: Tuire 
Päivämäärä:   17.8.10 21:58:01

Nerith: Tottahan toki tuo kelpaa (: Mikä päivä tahansa käypi meille ja varsan sivut kun saisi mailiin (n.tuire(at)suomi24.fi) jossain vaiheessa.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   17.8.10 22:03:13

Prismakin on enemmän tai vähemmän tauolla, pitäis toi ulkka vaihtaa mut koulu vie paljon aikaa tällä hetkellä. Prismaticin oriit on kuitenkin kaikki käytössä jalostukseen huolimatta siitä, että sivut on päivittämättömät.

Päivämäärä:   28.8.10 17:08:17

Ylös!

Päivämäärä:   15.9.10 14:37:53

Sasnakin uusi toimenkuva suunniteltu, mutta tuo ulkoasu tökkii edelleen :S

Lähettäjä: tangerine 
Päivämäärä:   15.9.10 19:32:12

Tuntuu että Prismatic ei valmistu oikeesti ikinä. :P Nyt taas uus ulkoasu suunniteltu ja toivon mukaan tää ehtii ihan sivuille asti.

LähettäjäJenni L 
Päivämäärä:   22.9.10 23:07:40

Moikka!! Mä oon nyt liittynyt yhden tamman voimin laukkahevos puolelle. Myös ponilaukkapuolela mua näkee ja en ajatelu et mun eka laukka hevonen pärjää hyvin mutta menipä tuo tamma sitte voittamaan ekan lähtönsä

LähettäjäJenni L 
Päivämäärä:   22.9.10 23:52:17

Mä ostan/varaan sitte Ahaltec ori varsan. Varsan koti on täällä http://applewooddressage.webs.com Ja päsee kisaamaan laukkaajana aina niin pitkälle kuin kisa ikää riittää. Siitä kouluratsuksi ja pari jälkeläistä.

LähettäjäWnni 
Päivämäärä:   23.9.10 07:25:10

Mie olisin erittäin kiinnostunut löytämään at-orin!

minunhevoset.webs. com

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   23.9.10 11:18:12

Wnni: Prestassa olisi vielä kaksi (kesä-)heinäkuun kasvattia vailla nimiä, sukupuolta ja toista kotia. Jos kiinnostaa, niin sano vain kumman haluat ja kaipaatko nimiehdotuksia vai keksitkö sen itse (:

Lähettäjä: Wnni 
Päivämäärä:   23.9.10 11:51:33

29.06. syntynyt (Gennadi PA X Jelena PA) kiinnostaisi. Päädyinkin haaveilemaan at-tammasta ja nimikin oisi mietittynä valmiiksi :)

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   23.9.10 12:02:07

Wnni: Vie vain tuo mukanasi, sivun kun saisi mielellään ensi kuun aikana (mailitse n.tuire@suomi24.fi), niin asia olisi sillä selvä (:

Lähettäjä: Wnni 
Päivämäärä:   23.9.10 12:39:29

Jeps! Mailissa on :)

Päivämäärä:   30.9.10 16:02:09

nostetaanpa tätä :)

LähettäjäElyse 
Päivämäärä:   30.9.10 16:13:55

Kyllä se Shadeki joskus takasin tulee... (not..) :D

LähettäjäEm. 
Päivämäärä:   30.9.10 16:18:29

... Kyllä Driftikin joskus kuntoon saadaan (never) :'D

Näin samaa listaa jatkaakseni :') Mutta nyt kaikki BC preppejä järjestämään! Se oli käsky, ei pyyntö 8D Ja auttakaas tyhmää, mistäs mie keksin LJ:n huutokaupalle sen chattihuoneen :'D

Päivämäärä:   1.10.10 12:30:44

Kai minäkin jatkan tuota listaa (ja uppailen samalla).

Kyllä Stormsky ehkä joskus palaa... :D

LähettäjäEm. 
Päivämäärä:   9.10.10 19:43:50

Hopi hopi, kohta jää BC juoksematta kun kukaan ei järkkää preppejä 8( Myös uudet harrastelijat preppejä järkkäämään, kyllä niiden kanssa aina neuvotaan :') (millon teil menee hermot kun mie huutelen tääl koko ajan XD)

Päivämäärä:   10.10.10 08:46:38

Tarinoin Galloperiin muutamaan topikkiin jotakin, käykäähän muutkin kommentoimassa!

LähettäjäDea 
Päivämäärä:   10.10.10 18:40:58

Tarkoituksenani olisi ostaa arabialaisia, joten jos jollakulla on sellaista tarjota niin ottakkee yhteyttä! :)

LähettäjäGrdota 
Päivämäärä:   10.10.10 18:49:07

Minulla olisi myynnissä kaksi suvutonta RBSH (kustanair 50%) risueste laukkaajaa:

allowance - 4v o. Grdot Zhadko
grade 2 - 5v o. Grdot Kropskaya

Ei ketään kiinnostaisi?

Lähettäjä: Dea 
Päivämäärä:   10.10.10 18:53:56

Haha, onnistuin sitten jotenkin deletoimaan puolet viestistäni... Haussa on siis arabeja tai sellaisia hevosia, jotka käyvät niiden kanssa risteytettäviksi (siis myös esimerkiksi xx:t otetaan huomioon).

Päivämäärä:   15.10.10 01:48:54

Pakko hehkuttaa tänne Cullamoren kolmivuotiasta Cool Patrolia (Cool Patriot x Cash Only), joka on tähän mennessä juossut yhteensä kuusi starttia. Voittoja kuudesta lähdöstä on tullut ¡¡ viisi !! Muutama näistä tosin oli vain kahden hevosen lähtöjä, mutta joka tapauksessa. Ori voitti kaksivuotiaana BC Juvenile Prepin ja nyt kolmivuotiaana BC Sprint prepin. Tänä vuonna oltaisiin osallistumassa itse kilpailuunkin. Jos sinne päästään ja menestystä tulee, ensi vuonna olisi tarjolla tällainen herra jalostuskäyttöön ;)

Lähettäjä: Greyhound 
Päivämäärä:   15.10.10 17:38:53

Eli muistaakohan kukaan mua? Mulla oli Slitheen Racehorses jossain vaiheessa (ei siitä ole kauaa) mutta innostus loppui. Nyt olen palailemassa uuden tallin kanssa.

Mietin että ovatko minulle myydyt hevoset (Dosvidania RVC, Wicked Marcy SNAK, Trilogy Feig ja Redrum Feig) yhä minulla vai onko ne myyty eteenpäin?

Lähettäjäaddison 
Päivämäärä:   15.10.10 17:52:07

Ai kappas, yritin jotain tämäntyylistä topiccia etsiä, mutta en löytänyt. :)

Pitäisiköhän minunkin esittäytyä, olen addison (nick vain) ja luultavasti tänään julkistan teille tallini Moreno Valleyn, jonka hevosia on jo muutamissa kisoissa juossut. Täysin laukkahevosiin painottunut talli panostaa kilpailemiseen ja jälkeläisiin ja jättää sen muun turhan hölynpölyn muille. Katsotaan jos innostuisin kisoja järjestämään, kun nuo kisakalenterit näyttävät niin tyhjiltä.

Ja aloittelen tässä varmaan ensin ihan suvuttomilla hevosilla, ja tuskin hankin muita kuin lyhytsukuisia ja mahdollisimman tasasukuisia. :)

Lähettäjäseiza 
Päivämäärä:   15.10.10 19:18:14

Pitkästä aikaa minäkin kirjoittelen tänne, harvinaista herkkua :'D
Mutta siis, mitä mieltä olette ihmiset, olisiko se todella kauheaa, jos teen yhten berberinhevosrakenne pohjan ja käytän sitä kaikilla hevosilla niin että väritän sen sitten kuitenkin yksilöllisesti?
Trickeryssä nyt kuitenkin pääpainotuksensa on noiden berbereiden tuottaminen (ja toisaalta myös jonkin sortin erikoistenkin värien aikaan saaminen...)

Lähettäjäaddison 
Päivämäärä:   15.10.10 23:17:42

Hei onko teillä esim. 4 tai 5 ryhmäläiset lajiteltu juostavan matkan mukaan, tai siis ilmotatteko sivuilla eettä onko ne sprinttereitä tms. vai käytetäänkö tota lähinnä ryhmillä 1 ja 3 ? vai häh, olen hieman ulkona :D ja yritän kehittää toimivaa hevosten listausta.

LähettäjäEm. 
Päivämäärä:   15.10.10 23:20:03

addison, lähinnä tuota sprintteri, semistayeri ja stayeri lajittelua käytetään ykkösillä. Tai näin olen huomannut :')

LähettäjäJenni L 
Päivämäärä:   15.10.10 23:23:49

Olisko kellää muutes yhtä tallipaikaa hyvätapaiselle laukkatammalle??

Päivämäärä:   15.10.10 23:24:29

seiza: Minua ei ainakaan haittaisi. Itsekin olen ajatellut jotain tuon tapaista jos ja kun joskus saan oman tallini takaisin toimintaan.

Lähettäjä: Lille 
Päivämäärä:   16.10.10 00:08:37

Tää nyt on taas vähän tällästä diipadaapa-kyselyä, mutta tiedustellaan nyt kuitenkin. Aikomus olisi siis hommata pari laukkahevosta, mutta rotu sekä sukuasiat ovat vielä hieman auki. Englantilainen täykkäri lienee se yleisin ja niitä olenkin sillä silmällä katsellut. Plussat ja miinukset? Muita kivoja rotuja?
Olen kääntymässä tuontien kannalle (lähinnä nimipolitiikan ja vastuuvapauden taki), mutta suvullisiakin saa toki mainostaa jos niikseen tulee. Se rotu vaan pitäis..

Lähettäjäaddison 
Päivämäärä:   16.10.10 18:59:30

Lille, vitosryhmäläiset eli quarterit, paintit, appaloosat tai quarabit. :)

Mä alan sittenkin päätyä kisojen järjestämisenkin kannalle kun noita kisoja näyttää olevan niin vähän tuolla kalenterissa :(

Lähettäjäaddison 
Päivämäärä:   16.10.10 19:53:22

Hahaa, sain tallini valmiiksi (hevosilla ei ole vielä sivuja ja joku copyright-sivu pitäisi tehdä).
Mitäs tykkäätte ?

http://moreno-valley.arkku.net

Lähettäjäseiza 
Päivämäärä:   17.10.10 12:53:38

addison, toi ulkoasu on muuten tosi ihana! Kesti tosin hetken, ennen kuin huomasin että otsikkokuvaa napsauttamalla pääsee takaisin etusivulle..

Kannattaa muuten muistaa siirtää berberit pois nelos ryhmästä kakkoseen, kun seuraavan CAS-vuoden alussa ne kisaa kakkosten joukossa ^^

Lähettäjä: Greyhound 
Päivämäärä:   17.10.10 19:20:49

Nyt tuli kolme uutta xx-tuontia, tamma Good Riddance ja orit Hitchin' A Ride ja St. Jimmy Tricque. Täytyykin oreille tehdä sivut. Olisio kenellä kasvatteja myynnissä roduista xx, ox tai x?

LähettäjäGrdota 
Päivämäärä:   17.10.10 19:22:47

Myynnissä oleva RBSH ori Grdot Kropskaya nousi tasolle G1 risuesteillä. Ostakaa pois hyvä suvuton hevonen!

Lähettäjäaddison 
Päivämäärä:   17.10.10 19:34:53

Grdota, minulle tuo kelpaisi paremmin kuin hyvin tuonne Morenoon (http://moreno-valley.arkku.net), jatkettaisiin kilpailemista niin kauan kuin hyvältä tuntuu ja sitten siirtyisi jalostuskäyttöön. :) Sivunäyttöä ei ole vielä antaa, kun yksikään hevosistani ei ole vielä saanut sivuja, muttaettä.. :D

seiza, kiitos kommentista, kiva jos tykkäsit. :) siirränkin sen berberin heti pois sieltä. :)

LähettäjäGrdota 
Päivämäärä:   17.10.10 19:46:28

addison > vie pois. Ehdin pojan ilmoittaa jo tuonne lähtöön nro 6, kyseistä SS-arvokilpailusarjaa on kalenterissa jo ensi CAS-vuoden helmi- ja maaliskuullekin, ilmoittele niihinkin jos haluat :). Ilmoittele mulle sivuja mailitse (virtuaali@miluca.net) kun olet saanut valmiiksi.

Niin ja tosiaan Grdot Zhadko on yhä myös myynnissä. Allowance tasoinen suvuton risuesteori!

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   17.10.10 21:36:17

Greyhound, Prismaticista on myynnissä tällanen ja sitten 2.6.2010 (CAS XVI) syntyny ori Beau Soir RVC yhdistelmästä Au Revoir Zzz x Certain Eclipse RVC.

Prismatic nousee pystyyn joulukuussa kun mulla alkaa lomat ja saan uuden koneen. :) Eli malttakaapa fanit odottaa siihen asti (olen toiveajattelija, tietystihän prismalla on faneja :D).

Lähettäjä: Lille 
Päivämäärä:   17.10.10 23:27:27

addison, kattellaan, kerkesin jo innostuksissani hakea naapurista pari engelsmannia, mutta jos kaikki sujuu hyvin ja laukkahommat sujuu tämmöiseltä tumpelolta, voisin hyvin harktia vitossryhmäläisiä - niitä kun voisi laukkauran jälkeen viedä länkkärikisoihin... vaikka vauhtilajeihin. :D

...pelottavasti alkaa lauma kasvaa. Pitäis varmaan laittaa stoppi.

LähettäjäJenni L 
Päivämäärä:   18.10.10 22:38:04

Mä haluan näitte laukkojen tulokset http://p1.foorumi.info/driftaway/viewtopic.php?t=88 Sais kivasti hepan kalenterin kuntoo :)

Lähettäjäaddison 
Päivämäärä:   20.10.10 02:37:14

Hei ps, miten te käytätte tota ikääntymistä. Jos varsa on syntyny vaikka vuonna CAS XVII, niin onko se teillä sillon sen vuoden XVII nollavuotias vai yksivuotias ? Että vuonna CAS XVIII oisko se kaks- vai yksvuotias ?

Vai onko sillä niin merkitystä. Koska itellä se on aina nollavuotias ja seuraavana vuonna täyttää yks ja sitä seuraavana kaks jne.

ps. osalla mun hevosista on jo sivut :))))))))

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   20.10.10 07:44:09

Enkut Näytteyihin

Päivämäärä:   20.10.10 07:52:20

addison: tosi makee tuo tallisi :) kun varsa syntyy, vaikka CASXVII se on koko vuoden 0v. Se täyttää 1v, kun vuosi vaihtuu CASXVIII:ksi ja jälleen 2v kun CAS vaihtuu XIX:ksi. Toisin sanoen se on mennyt ihan oikein, minkä mukaan olet hevosia ikäännyttänyt, eli ensin 0v.

Lähettäjäaddison 
Päivämäärä:   20.10.10 15:56:21

Silent, no niin, sitähän minäkin. Jossain vaan näkee sitä, että varsa on heti synnyttyään yksivuotias ja siitä sitten seuraavana vuonna jo kaksi jne. :D Ja kiitos kommenteista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.