Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Re: Russpallot #2

Lähettäjä: Fanny 
Päivämäärä:   22.5.10 17:54:04

Jokeri, ;) Tekaisin sillekin nopean kuvan, lisäsin blogiviestiin. :)

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   22.5.10 18:12:36

Fanny, ei tarvitse laittaa sivuja sähköpostilla, nappasin tuosta topicista ne :)

Lähettäjä: Andiee 
Päivämäärä:   22.5.10 18:15:56

Auttakaa minuu keksii nimi russtallille.. Ei tule mitään kivaa mieleen ja ulkkaa olen alkamassa väsäämään. Olisin kovasti halunnut nimeksi Atlas mutta se näyttää olevan jo käytössä.

Miltä Ravitalli
Ukkonen
Atlantis
Raparperitaivas

kuulostaa ? Heitelkää nimiehdotuksia jos tulee mieleen. Suomenkielisiä. :-)

Lähettäjä: Suvi 
Päivämäärä:   22.5.10 18:39:16

Ai, täältä löytyy tämmöinenkin :) Pitänee lueskella aiempi topa läpi. Meiltähän siis löytyy monta karvakorvaa, joita voisi russeiksi kutsua.

Päivämäärä:   22.5.10 19:09:18

Jokeri, sopii! Tallin osoitteen löysin, vaikka ei tuohon viestiin tullutkaan ;) Ilmoita sivuja yllä olevaan sähköpostiin parin viikon kuluessa :) Onnea uuteen kotiin!

Päivämäärä:   22.5.10 19:25:30

Andiee, kyllä, virtuaalitalli Atlas on jo olemassa.

Päivämäärä:   22.5.10 19:51:00

Acanthassa pirteä ulkoasu, näyttää hyvältä.

Päivämäärä:   22.5.10 20:19:15

Acanthasssa kiva ulkoasu, mutta heti tuo "we do what we want and we like what we do" on liian samanvärinen linkkien kanssa, vaihra joksuu pirtsakas, oranssi, keltainen, ruskea, pinkki.. xDDDDD *winkkinä waan <33*

Päivämäärä:   22.5.10 20:38:25

Niin on, kyllä mää huomatin. Mutta juu, kiva kiva kiva on <3

Lähettäjä: namusetä 
Päivämäärä:   23.5.10 20:04:51

sallis., selvä mä teen tässä orin sivuja tän viikon aikana (: kiva tuo uusi ulkoasu muuten. :)

Päivämäärä:   24.5.10 12:33:41

PONIRAVIT 13.6.2010

Tiedoksi kaikille ravirussponien omistajille, että Narrilaivassa juostaan 13.6.2010 poniravit. Raveissa juostaan myös vuodesta 2006 lähtien juostu "Narrilaivan Poniruhtinas"- lähtö, joka on avoinna 2.05,0 aikaisille ja nopeammille B-kategorian poneille! :)

Päivämäärä:   24.5.10 13:46:55

Juolukka kasvaa nyt hyvää vauhtia :) pitää tosiaan vaan saada tekstejä valmiiksi tallin sivuille kuin asukkaillekkin. Koristekuvat russeista ja suomenhevosista on hyvin tervetulleita meidän sivuillemme (:

Päivämäärä:   24.5.10 15:16:53

Jokeri, Kiitos sivuista! Onko sulla sähköpostia? Voisi tarkemmin viestitellä asiasta. Tai lähetä mulle suoraan sähköpostia :)

Ponien ei tarvitse juosta koelähtöä vaan ne voi ilmoittaa suoraan sopivaan sarjaan. Esim. Shavon raveissa kyseinen olisi ennätyksettömälle B-ponille "Tasoitusajo 3-4 vuotiaille ja starttaamattomille B-poneille 1100m". Hevosten pitää juosta hyväksytysti koelähtö.

Päivämäärä:   24.5.10 16:55:19

Jokeri, kuten Fanny jo selvensikin niin tuolta löytyy esim. tuo "Ryh.ajo 1100m, 3-4vuotiaat ja starttaamattomat". Mutta jos tuossa olisi vain "Ryh.ajo 1100m, 3-4 vuotiaat", ja ponisi olisikin 5-vuotias aloitteleva, niin sitten se menisi Lähtöön 9: "Lähtö 9: Tasoitusajo 2.19,0 aik. ja hit. B-ponit 1600m"

Eli tuo hit. meinaa hitaammat, ja se merkitsee ainakin minusta siis myös ennätyksettömiä. :)

Päivämäärä:   24.5.10 17:22:44

sallis, no mutta missäs ne IRL ponitkin sitten aloittelisi? Ei ne aina alottele automaattisesti 3.20 sarjoissa, omakin hoitoponi meni suoraan p. 3.00,0 lähtöön ;)

IRL ponit saa aloittaa vaikka heti 2.40 paalulta jos omistaja näin tahtoo :)

Tottakai se on tyhmää, ja monet kolmevuotiaatkin jotka menee helposti alle kolme minuuttia alottelee 3.30 sarjoista ja juoksee just sen verran että saa napattua voiton, pikku hiljaa parannellen omalle tasolleen kunnes ne sitten ehkäpä seuraavalla kaudella (neljä vuotiaina) joutuu alkaa juoksemaan vasta "oikeasti" eli ovat joutuneet laittamaan jo sen verran töppöstä toisen eteen voittaakseen, että ennätys on jo siinä 3min paikkeilla.
Tyhmää tosin sellaisille vanhemmille poneille jotka eivät ikinä tule alittamaan edes kolmen minuutin rajaa :))

OIKEASTAAN Jokeri saisit siis ilmoittaa ennätyksettömän ponisi vaikkapa 2.10-2.18,0 sarjaan, mutta virtuaalimaailmassa on käytäntö että ponilta/ hevoselta vaaditaan oikea ennätys jos se tollaiseen lähtöön haluaa.
Eli joko iän mukaan, tai sitten "ja hitaammat/ hit" lähtöön se uusi, ennätyksetön ponisi :)

Niin ja tottakai, avoimissa raveissa joita myös joskus järjestellään jossa lähdöt voivat esim. olla sarjaa:
Tasoitusajo 2100m lämminverisille, avoin
Tasoitusajo 2100m kylmäverisille, avoin
Tasoitusajo 1100m A-poneille, avoin
Tasoitusajo 1600m B-poneille, avoin

Niin ponisi pääsee tuohon lähtöön, koska se on avoinna kaikille, ellei säännöissä lue että "hevosella/ ponilla oltava ennätys".
Se riippuu vähän ravien järjestäjästä, jotkut vaatii sen ennätyksen (lukee yleensä lähdön määritelmässä tai säännöissä) ja toiset kuten minä otan noihin avoimiin jaettaviin lähtöihin kaikentasoiset, myös ennätyksettömät ponit =)

Anteeks hehtaariposti xD

Päivämäärä:   24.5.10 17:53:28

sallis., WAU! :O mikä suku!

mä nukuin tos äsken pienet päikkärit, vois sitten ruokailun jälkeen jatkaa luonteiden kirjoittelemista (:

Yhyy ny mun tekis mieli hankkia raviponi ja ravisuokki :< kiitos teille kovasti.

Päivämäärä:   24.5.10 19:52:52

Laitetaan nyt tännekin taas, että myynnissä taas uusia jo kisanneita russponeja + vielä yksi kasvatti ( ja ne ihanat tuontiponitkin <-- sivun alareunan linkki!) :)

Päivämäärä:   24.5.10 19:55:51

Fanny, huomasitko muuten, että niksun osoite oli taas muuttunut? :D http://www.kilkatus.net/sh/niksu.php

aww, toi sun kasvattis olis aika kiva :)

Lähettäjä: Meku 
Päivämäärä:   24.5.10 19:57:57

Onkos teillä piirrettyjä russeja? (:

Lähettäjä: Veno. 
Päivämäärä:   24.5.10 20:01:00

sallis, oisko sulla vielä niitä russponejasi vuokraan tarjolla? :3

Lähettäjä: Marsupieni 
Päivämäärä:   24.5.10 20:01:52

Yhyy tämmönen otsikointi, en löytäny tätä haulla:DDD

No kuitenkin (kuten jo tonne topikinaloitusyritykseeni kirjasin:D), Lurifax nappasi ensimmäisen palkinnon exteriörbedömningistä, orin sivuilta voi lukea tarkemman arvostelun:) Mikäli sääntöjä yhtään tajuan ni tuo jäi pisteen vajaaksi diplom-palkinnosta (ainakin sen emällä on 40/50p ja diplom) mut eniveis, hieno tulos silti!

Nyt sitten raveja! pitäisiköhän noiden muidenkin russien kanssa tehdä jotain.. pari kasvattia vaikka? hmm.

Päivämäärä:   24.5.10 20:03:02

Ja psst, kaikki russvauveleita omistavat, kipinkapin meidän ponivarsat aikuiskuvilla-luokkaan! (: Kahdelle vielä tilaa...

Päivämäärä:   24.5.10 20:04:17

namusetä, joo vaihdoin sen muistaakseni jo eilen Loren sivuille :)

Oripoika lähti myyntiin, vaikka on ihan älyttömän hieno, mutta olisi potentiaalinen myös ratsu/valjakkoajopuolelle eikä itselläni ole ainakaan tähän mennessä löytynyt kiinnostusta kyseisiin lajeihin. Harmittaa pitää sitä "väkisin" raviponina, kun meriittejä valjakkopuoleltakin ja kaikkea. Jos löytää jonkin monitoimikodin, niin hyvä, mutta pidän kyllä itsellä jos ei sopivaa paikkaa löydy!

Bannjo on kiva! Lähtisi myös monitoimiponiksi, ei pelkästään raviuralle. Emä jatkaa starttaamista kesällä/syksyllä, ja toivon mukaan saa järkevämmät piirrokset tulevaisuudessa. Oon vaan niin kehno piirtämään rakenteita.. Onneks kesällä ehtii harjotella :)

Päivämäärä:   24.5.10 20:13:45

fanny, ainut huono puoli on siinä et mulla ei olis orille kuvaa :< ku tällä hetkellä olis kyl yks piirretty rakenne mut se menee sitten evm-ponilleni. Tosin voishan sitä jostain ihan vaan ravikuvan metsästää tms. ja kokeilla raviponina (: mut mä katselen vielä, jos sitä tarjousta lähtis tekemään.

Päivämäärä:   24.5.10 20:17:57

namusetä, ok :)

Päivämäärä:   24.5.10 20:23:20

Vois nyt tänään kirjoittaa tuon Ada Joann B:n luonteen loppuun, jotta pääsee joskus seuraavaankin hevoseen (:

Päivämäärä:   24.5.10 21:18:55

Tarjolla jalostukseen russ-herra [linkki=http://regnby.webs.com/beni.htm]Mac Benjamin B. (:

Päivämäärä:   24.5.10 21:23:02

*KORJAUS*
Tarjolla jalostukseen russ-herra Mac Benjamin B. (:

Päivämäärä:   24.5.10 21:51:46

Löytyisikö teiltä keltään koristekuvia russponeista? :) ku suokeista oon saanu jo ihan liian paljon, ja kumminki myös russeja kasvattava talli, joten olisi hieno saada muutama koristekuva myös russeista :)

Päivämäärä:   25.5.10 16:19:21

Etusivulle.

Päivämäärä:   25.5.10 18:45:20

mulle menis noi jutut hankalaks, kun ei ruottia vaan millään osaa :D mut onhan se hienoa saada uutta verta russjalostukseen (:

Päivämäärä:   25.5.10 18:57:03

voihan se toinen olla suomiruotsalainen ;) mistä sitä tietää. Kyllä minultakin hoituisi ehkä paremmin asiat englannin kielellä, vaikken siinäkään kieliopillisesti mikään hyvä ole :D

Päivämäärä:   25.5.10 18:58:06

Hei te jotka surffailette ruotsalaisille foorumeille linkittäkääs tähän mullekkin pliis. :-) Voisin mennä tutkimaan miten ruotsalainen virtuaalimaailma ja russjalostus pokkeaa omastamme. En kyllä ruotsia osaa mutta aina voi yrittää :-D

Päivämäärä:   25.5.10 19:10:57

sallis., ok, kiitos paljon. Luulis tosiaan että ruotsissa olisi enemmänkin russikasvattajia...

Kääk en oikee ymmärrä tuolta mitään. ;_;

Päivämäärä:   25.5.10 19:20:35

Onneks oon tänään saanu paljon aikaseks (: sain Barbie B:n luonteen kirjoitettua ja sitten sh-tamma Jesliinan sukuselvityksen rustattua. Siit sukuselvityksestä tuli pitkä! Wordilla kirjotin ja se oli sen mukaan melkein puoltoistasivua pitkä :D No pitäis ainaki löytyy kaikki tarvittava (:

Päivämäärä:   25.5.10 19:34:32

HAHAHAHA kuolen kohta nauruun :D:D

http://in20years.com/ - mukava juttu toi. Kiva kokeilla miltä kukaki näyttää 20 vuotta vanhempana. :D

Päivämäärä:   26.5.10 11:14:07

Oon ylpee meidän Adasta <3 ensimmäiset näyttelyt takana ja heti BIS1 ;) Kyllä Adasta hyvä siitostamma tulee.

Päivämäärä:   26.5.10 18:26:43

Jokeri., onko sulla sähköpostiosotetta? Ottaisin itteleni ylös kasvatin takia :)

Päivämäärä:   27.5.10 16:29:18

Etusivulle!

Onpa kova kiusaus hankkia tommonen "ruotsi-russi", mutta toistaiseksi pidettävä pää kylmänä ;)

Lähettäjä: pöö 
Päivämäärä:   29.5.10 05:14:59

Marsupieni, ot, mutta häiritsee tuo Lurifaxin sivuilla oleva "Lurifax är internethäst" -teksti. Sen kuuluisi olla "Lurifax är en internethäst".

Lähettäjä: pöö 
Päivämäärä:   29.5.10 05:17:59

(Ja itseasiassa en internetthäst, kahdella teellä)

Lähettäjä: Eevi 
Päivämäärä:   29.5.10 16:23:30

Ponisella on nyt alkanut kesä. Tämän vuoden eka varsa Ponisen Heslin syntyi 27.5. (emä Honey B ja isä [url=http://www.sillass.n)..
Ponit ovat nyt myös päässeet aloittamaan laidunkauden, mutta VRY:n alaisia kisoja silti odotamme innolla (ettei ponit nyt ihan pääse rapakuntoon..)

Sallis: Onkohan Fannys Atonille muuten jotain uudempaa nettiosoitetta kun tuo on vielä sillass.net osoite vai? tuli vaan mieleeni.. =)

Päivämäärä:   29.5.10 16:31:13

Eevi, teilläkin nyt vuoden ensimmäinen varsa syntynyt :) Onko tälle kesälle luvassa muita russivaaveja? Ruutilaan saadaan toivon mukaan heinä- ja elokuussa vielä yhdet, Hedda-varsa syntyi viime kuussa :)

VRY:n uudesta ulkoasusta sovittiin tekijän kanssa pari viikkoa sitten, mutta täytyykin tarkistaa häneltä tämänhetkinen tilanne. Tekisi niin kovasti mieli järkätä russeille joku valmennus tai peräti valmennusleiri VRY:n nimissä, mutta sitä ennen on tärkeämpää saada sivusto uusittua.

Päivämäärä:   29.5.10 17:03:17

Jep, kesäkuulle odotellaan vielä kahta russi vaavia Poniselle.. =)

(äsken näköjään meni linkit vähän pieleen vanhempien osalta eli emä Honey B ja isä Fannys Aton.. josko nyt toimisi..)

Valmennus tai valmennusleiri kuulostaa kivalta.. Sit vaan järkkäämään kun sivusto kunnossa, me ainakin innokkaina mukana..

Päivämäärä:   1.6.10 20:37:22

Aloittelen VRY:n remppaamisen tällä viikolla. :)

Päivämäärä:   2.6.10 16:20:52

Järjestettiinkö virtuaaliset russimestaruudet viime vuonna? Jossain tuloksia?

Päivämäärä:   2.6.10 17:00:34

eikös Sallis järkännyt?
tuloksista en tiedä missä ovat, mutta olen kyllä ne nähnyt. ainakin muistelin niin koska mul on mielikuva et mun ponit yllättivät ja pärjäsivät kivasti.. ellen sitten oo nähny unta.. :D

Päivämäärä:   2.6.10 17:04:14

Nyt syntynyt kesän toinen varsa Poniselle.. Ruunikko ori poika sai nimekseen Ponisen Harley. Emä on P.R.Mingo ja isä Hösten SWE.

Päivämäärä:   2.6.10 17:16:40

Muistelisin kans jotain, mutten mee vannomaan..

Onnea orivarsasta, suloiset nimet teidän varsoilla :)

Lähettäjä: jippo. 
Päivämäärä:   2.6.10 17:26:15

Voisin haluta itelleni russin, mutta kun ihastun niin harvoihin poneihin (siis kuvat). Ai.Ka. V Chiko on kyllä mahottoman komea, tosin sen kuvista saa taas maksaa itsensä kipeäksi. :S

Päivämäärä:   3.6.10 10:24:51

VRY:n sivuilla nyt uusi ulkoasu!
http://veritiara.org/vry/index.html

Huomatkaahan tapahtumakalenterissa kouluratsastusvalmennus russiratsukoille :)

Lähettäjä: snifffe 
Päivämäärä:   3.6.10 10:27:57

Nylkeeks Sallis mut jos mä palautan lähes kaikki mulla olevat sun kasvatit? Mä en kyl oikeestaan raaskeis luopuu niistä mut ei oikein oo aikaa.

Ei kukaan haluis russeja vuokralle, lähinnä siitokseen ja valmennuksiin sekä päiväkirjakäyttöön. Toki kisatakkin sais :D http://siskokset.net/chennye/ponit.php

Lähettäjä: sallis. 
Päivämäärä:   3.6.10 12:10:04

aijai Fanny! Sun piti vinkkaa mulle kuvat mitä valitsit, jotta mä voin laittaa sulle tekstittömät versiot.. En nimittäin halua niitä tollasenaan mihinkään (ja copytkin piti olla © SL ..) Plää! Mut kiva ulkoasu.

Meillä on muuten ollu kans rotunäyttelyt v. 2010, mut niiden bis-tulokset on edelleen vähän vaiheessa. Hoidetaan! Joskus.

snifffe > en mä kai voi sua tappaa. On siellä jotain sellasia, mitkä otan mielelläni :D Mun täytyy tsekkaa sun ponit läpi ja napsia omani takas ja katsoa mitä muita mä sulta haluan vaikka ees lainaan.

Päivämäärä:   3.6.10 12:13:10

Sallis,
Aa, sori kauheesti :/ Olin eilen ihan intona sivujen kanssa, että kaikki oleellinen meni ihan ohi. Voitko lähettää noista sivuilta olevista kuvista vielä tekstittömät versiot vaikka mulle sähköpostiin? Muokkailen copymerkinnät samantien.

Päivämäärä:   3.6.10 12:14:02

Riittääkö muuten copyt tuolla alareunassa vai laitanko kuvien yhteyteen?

Päivämäärä:   3.6.10 12:16:30

Eiku mä tietty etin noi kuvat tuolta sun kansioista ja lähettelen sulle eka ne osoitteet :)

Päivämäärä:   3.6.10 12:16:52

Fanny, no en mä siihen kuole :D Noi tekstit nyt on vaan kuvissa siks, että porukka harvemmin kopioi niitä sitten luvattomasti. Tosin noi ei oo kyl kovin häiritsevät, mut mun mielestä ne on rumat jos ne on keskellä kuvaa.. Mut sivun alareunassa riittää ihan hyvin. Laitan sulle tekstittömät versiot kun pääsen töistä, en kehtaa ihan kuvasivuja alkaa töissä selailee.. :D

Päivämäärä:   3.6.10 12:26:56

sallis, kiva juttu :)

Päivämäärä:   3.6.10 12:29:44

Sallis on hyvä ja kattelee vaan :D Ihan kaikista mä en sit suostu luopumaan (Rea Rosette B jää mulle, tosin kyl sekin voi lähteä vuokralle hetkeks)

Päivämäärä:   3.6.10 13:12:52

no Rea Rosette oli just se jonka mä oisin noista itselleni halunnut... :D

Päivämäärä:   3.6.10 13:48:01

sallis: sä voit saada sen kyl vuokralle, mut emmä siitä raaski luopuu kokonaan :/

Päivämäärä:   3.6.10 16:05:36

Etusivulle.

Päivämäärä:   3.6.10 16:45:59

Sallis, asia hoidettu.

Jokerille kiitoksia sähköpostista!

Päivämäärä:   3.6.10 16:58:43

sallis, se on yks mahdollisuus :) Oon vaan niin huono käyttämään noita domainjuttuja (en tiiä ees miksi niitä hallintotsydeemejä kutsutaan). Mut jos ei oo kovin monimutkanen ja jaksat selostaa perustoiminnot, niin miksei?

Päivämäärä:   3.6.10 19:28:39

Fanny: onko toi kouluvalmennus kesäkuussa vai heinäkuussa kun tuolla lukee et 13 kesäkuuta mut sit päiväys on kuitenkin 13.7. (ja sehän on heinäkuu)??
Mietin ku olin ilmottautumassa ja se vaikuttaa poni valintaani (kun ei ihan juuri varsoneen kanssa viitsi valmennukseen lähteä vaikka onkin virtuaalimaailma) :D

Päivämäärä:   3.6.10 20:03:12

Joo oon lomal.. Päivät ihan vapaita (mut sä ilmeisest päivisin töissä vai?) mut illoista maanantai ja tiistai on mun treeni päiviä (agi ja tanssi) ja sit käy ratsastamas sillee satunnaisesti et niit on välil.. mut muuten vapaita iltoi kyl löytyy.. Launtait oon töissä ja juhannukseen (5pv. reissussa.. suuntana Tanska).. Heinäkuus oonki sit jo töissä.. (apua mun loma loppuu jo kohta!!)

Päivämäärä:   3.6.10 20:05:42

Tost jäi puuttuu kokonaa et joo mennää, lähen mielelläni mukaan poneilee aina ku mahollist (joskaan en vesisateessa kauheen innokkaaastoi heh heh) :D

Päivämäärä:   3.6.10 20:32:31

sallis, en osaa näitä termejä, mut siis mulla on sama salasana tuonne kuin hostaajalla eikä siis mitään omia tunnuksia. Vai tarkotitko jotain muuta? :D

Eevi, hupsista.. Tässä kuussa eli kesäkuussa valmennus :) Pitää korjata!

Päivämäärä:   3.6.10 20:53:33

Sallis: jep ollaan yhteyksissä.. (keskiviikko ja torstai ilta ainakin ovat täl hetkel ihan tyhjii mulla ja launtai ilta joskus neljän jälkee ja sunnuntai kokonaa..)

Fanny: okei :D

Päivämäärä:   3.6.10 21:05:07

Sallis, netissä. Paneelissa joo :)

Päivämäärä:   6.6.10 09:53:21

Osallistukaahan kouluvalmennukseen!

Ja kisojakin saa nyt anoa VRY:n alaisiksi, saataisiin rankingkin käyntiin ;)

Päivämäärä:   6.6.10 11:30:59

Fanny, pitää tosiaan osallistua :)

Päivämäärä:   6.6.10 13:26:35

Ihmeessä osallistumaan! Valmennuksessa enää yksi paikka - nopeat syövät hitaat :)

Minkälaisia kriteerejä tarvittaisiin kasvattaja- ja orilistalle? Tietenkin perusjutut, eli toimivat sivut ja realistisuus. Onko teille tärkeää, että kaikki pääsevät listalle vai onko tarkoituksena "erotella jyvät akanoista"?

Esim. vanhoissa kriteereissä kasvattajalta edellytetään yksi siitoskäytössä oleva russitamma. Orilistalle olisi päässyt vanhoilla kriteereillä myös 3v poni, jolla on ainakin "välttävä luonnekertomus" ja "edes jonkin verran kilpailusuorituksia" :) Tulisiko näitä tarkentaa - miten?

Haluatteko lukea orilistalla omistajien vapaamuotoisia kuvauksia oriista vai listataanko vain perustiedot? Eroteltaisiinko orit painotuslajin vai suvun pituuden mukaan?

Siinä muutama kysymys, toivottavasti herättää ajatuksia :)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.