Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä kuuluu VRL?

Lähettäjä: anonyme 
Päivämäärä:   27.4.10 15:28:04

Menee hermot kun kohta sivuja remontoitu puoli vuotta! Ja turha tulla kenenkään poraan, että teeppä itse perässä, ei se niin nopeesti mene.

Eihän Fea (sekö se koodaa?) tilivelvollinen ole, mutta olis silti kiva saada tietää vähän että missä mennään. Salaa jo odotin "johtoportaan" pilaa aprillipäiväksi, jota kukaan ei olisi uskonut, mutta totta se olisi ollut = vrl oltaisiin avattu, mutta ei.

Menee motivaatio ja mielenkiinto, kun villien kisaamisesta ei ole mitään hyötyä. Sormet syyhyä kisakutsujen väkerrykseen ja kisailmoittautumisiin.. Laatuarvostelut ... mmm. MUISTOJA näköjään kaikki.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   27.4.10 15:49:13

Joo mullekin tulee aina sellaisia muistohetkiä, ajattelen kaihoisasti niitä aikoja kun voi ilmoittaa hevosia laatiksiin ja kaikkialle muuallekin. R.I.P <3 En tiedä mitä siellä on menoillaan, aika ristiriitaisia viestejä on tullut. Olen kuullut että siellä kyllä koodataan, mutta herää kysymys miksi näin pitkään?

Viimeksi annettiin aikaraja 14.12.2009-31.12.2009, joka ei näköjään pidä paikkaansa. Miksei?

Muuten VRL on ollut aivan mahtava, mutta tuo aikarajan raju ylitys ilman mitään erityistä ilmoitusta on melko kummallista.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäSumppi. 
Päivämäärä:   27.4.10 15:49:17

voi ei, alkaako siitä jo puol vuotta oleen :'(

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   27.4.10 15:51:19

Oikeestaan melkee 5kk, kohta puol vuotta. Ei herranjumala miten pitkä aika :o

  Re: Mitä kuuluu VRL?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.10 15:52:10

VRL:n tila on kuin valtionsalaisuus ja mikäli joku erehtyy asiasta tiedustelemaan saa tämä lokaa niskaansa. Kohta paikalle rynnii väkeä kertomaan kuinka nyt on hyvä tehdä tekstejä hevosilleen ja laihduttaa sun muuta mukavaa ja jos ei kelpaa niin kehottavat perustamaan uuden VRL:n.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   27.4.10 15:53:02

Ois kyllä kiva tietää, että tuleeko se sieltä takaisin vai ei. Kohta pitäs domain maksaa vuodeksi eteenpäin ja en mä mielelläni sitä turhaa maksais, jos kerran VRL ei tuu takas. Koska mulla ainakin on lopettaminen edessä jos VRL ei kohta palaa.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäScilla 
Päivämäärä:   27.4.10 15:55:12

"Ja turha tulla kenenkään poraan, että teeppä itse perässä, ei se niin nopeesti mene."

"Olen kuullut että siellä kyllä koodataan, mutta herää kysymys miksi näin pitkään?"

Jotenkin vähän ristiriitaisia juttuja teillä...

  Re: Mitä kuuluu VRL?

Lähettäjä: katyah. 
Päivämäärä:   27.4.10 15:55:23

villit muuten lasketaan YLA:ssa kisoihin ja sijoituksiin ihan yhtä lailla kuin teijän viralliset kisatkin.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   27.4.10 15:55:30

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 27.4.10 15:52:10

VRL:n tila on kuin valtionsalaisuus ja mikäli joku erehtyy asiasta tiedustelemaan saa tämä lokaa niskaansa. Kohta paikalle rynnii väkeä kertomaan kuinka nyt on hyvä tehdä tekstejä hevosilleen ja laihduttaa sun muuta mukavaa ja jos ei kelpaa niin kehottavat perustamaan uuden VRL:n.

---

Komppaan täysin :DDD

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäPullla 
Päivämäärä:   27.4.10 15:57:29

Mullakin vähän harmittaa tuo että vaikka paikka onki tauolla niin voishan sitä ehkä jotain pientä infoa antaa, että palaako VRL maisemiin 28.04.2010 vai 01.01.2020.. :/ Mutta ite en VRL:n takia olis tosiaankaan lopettamassa, muutenkin nuo ravijutut mielessä. Yksärin kannalta toki ois ihan mukava saada jotain tietää.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäJava 
Päivämäärä:   27.4.10 15:58:51

Emmeköhän me kaikki ole samaa mieltä siitä, kommentoimatta itse taukoa, että olisi parempi lopettaa tämä rutiininomainen valittaminen ja kitiseminen (joka ei tuo mihinkään mitään muutosta) ja keksiä jotain kehittävää toissijaista toimintaa.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

Lähettäjä: mie 
Päivämäärä:   27.4.10 15:59:54

Nää VRL-topat täyttyy aina kumman nopeesti :) Kyllä se nousee jos on noustakseen...

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäLion 
Päivämäärä:   27.4.10 16:00:21

Niin ja monethan ovat ajatelleet perustaa toisen, VRL'n kaltaisen yhdistyksen, mutta sitten siinä tulee tietty juttu vastaan - VRL'n alaiset ovat aina VRL'n alaisia.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

Lähettäjärio 
Päivämäärä:   27.4.10 16:00:27

mä voin sanoo et mua suoraan sanoen @!#$ vrl:n tilanne. ois kiva ilmotella heppoja kisoihin, saada laatiksista tulokset ja uusia tilaisuuksia, ktk:t ja näyttelyt pyörimään jne.

ehkä joku päivä vielä! ei tässä voi muutaku ootella.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   27.4.10 16:01:16

Mä en kuitenkaan tajua sitä, että miksei saisi "ruikuttaa ja valittaa." Kukaan täällä ei ole vielä kitissyt ja vinkunut VRL:llää takaisin, pelkästään kummastelleet syitä.

Mikseivät he saisi puhua itselleen tärkeästä asiasta?

  Re: Mitä kuuluu VRL?

Lähettäjä: yksi - 
Päivämäärä:   27.4.10 16:04:06

Ja jos tietäisi edes, että VRL tälläisenään ei ole tulossa takaisin, niin EHKÄ VOISIKIN yrittää perustaa ne tärkeät jaokset ja muut uudestaan. Nyt jos lähdet vaihtoehto-VRL:ää perustamaan, niin tulee vaan kommentteja, että "ihan turha, et saa tästä kuitenkaan yhtä hyvää kuin aidosta, oikea vrl tulee kohta takasin" jne.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäLion 
Päivämäärä:   27.4.10 16:05:46

Eli emmekö lähes kaikki ole samaa mieltä?
Haluamme tietää tuleeko VRL takaisin vai ei.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäLeandra 
Päivämäärä:   27.4.10 16:06:49

Kyllä se tulee takaisin.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

Lähettäjä: yksi - 
Päivämäärä:   27.4.10 16:07:33

Lähettäjä: Leandra
Päivämäärä: 27.4.10 16:06:49

Kyllä se tulee takaisin.

Milloin?

  Re: Mitä kuuluu VRL?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   27.4.10 16:09:33

Ei se tule, käykää sivuilla lukemassa niin tietäisitte jotain. Lukee ihan selkeästi ettei tule takaisin!

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäJava 
Päivämäärä:   27.4.10 16:09:47

Tähän päivään asti kysymykseen "milloin" ei ole vastattu. Tuskin nytkään.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäLeandra 
Päivämäärä:   27.4.10 16:10:26

Sitä en tiedä milloin, mutta kysymys johon vastasin olikin se, että tuleeko vai ei.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäScilla 
Päivämäärä:   27.4.10 16:10:36

Kyllä se VRL tulee takaisin ja se on teille sanottu ihan jokaisessa aihetta käsittelevässä topicissa. Päivämäärää ei kukaan osaa antaa mutta sen nyt jokainen varmasti ymmärtää, jos asiaa hieman miettii. Ihmeellistä ruikutusta eikä millään opita yhdestä kerrasta, vaan nää samat asiat täytyy toistaa teille uudestaan, uudestaan, uudestaan...

"Mä en kuitenkaan tajua sitä, että miksei saisi "ruikuttaa ja valittaa." Kukaan täällä ei ole vielä kitissyt ja vinkunut VRL:llää takaisin, pelkästään kummastelleet syitä."

No mitä hyötyä siitä ruikuttamisesta on? Tietty toiset ihmiset ovat läpeensä niin kieroja että saavat mielihyvää valittamisesta ja ruikutuksesta, mutta ei sitä pahaa oloaan tarvitse muille jakaa.

Kummastelu on ihan ok, mutta muistaakseni esimerkiksi juuri sinä olet ollut jokaisessa VRL:a koskevassa triidissä kitisemässä täsmälleen samoista asioista. En ymmärrä, mitä kuvittelet hyötyväsi siitä? Tietty pointsit oman nimimerkin käytöstä, suurin osa muista kitisijöistä kirjoittaa anonyymisti.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

Lähettäjä: toinen - 
Päivämäärä:   27.4.10 16:12:30

Ei se päivämäärä nyt niin tärkeä ole, olisi vain kiva tietää edes jotain arviota kestosta. Kai nyt edes sen verran pystyy arvioimaan, että kestääkö vielä viikko vai kuukausi.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

Lähettäjä: wildrose 
Päivämäärä:   27.4.10 16:13:11

Scillahan voisi käpertyä koloon itsekin itkemään, mitä järkeä sun ruikutuksessa on? ;)

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäLion 
Päivämäärä:   27.4.10 16:16:53

Minusta täällä ei ole ketään suoranaisesti kitissyt. Vaikka näitä topickeja onkin tullut monen monta, mutta entä sitten? Topickit putoilevat sinne tänne, mutta ilmeisesti aina riittää uutta keskusteltavaa.

No, kyllähän näitäkin löytyy joita ärsyttää aina nämä uudet topickit, mutta minä pidän tätä heidän henkilökohtaisena asiana. Ja jos ei kestä tätä "kitinää", niin eihän tämän ärsyyntyneen tarvitse näitä topia lukeakkaan.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   27.4.10 16:19:54

Heh, Scilla, kerron oman kantani ;) Ja ei, en ole ruikuttamassa kuten eräät. Ellet pidä näistä topiikeista, jossa "valitetaan aina samoista asioista", miksi edes tulet haastamaan riitaa?

Sanoinkin, että mielestäni VRL:llää koodaillaan parhaillaan, en ole täällä ketään syyllistänyt saati sitten henkilökohtaisesti viestejä kenellekään osoittanut (paitsi nyt ;p). Nimimerkkiä käytän koska en koe tarpeelliseksi vaihtaa sitä "kitisemisen" ajaksi.

Mielestäni itse ruikutat ;) Sorrut itse omaan syyttelyysi siitä, että ruikutan ja valitan samoista asioista.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäNadja 
Päivämäärä:   27.4.10 16:20:27

Ehkä se vinkuminen ja kitiseminen jotenkin helpottaa sitä ärsytystä, mitä todella moni tästä tauosta saa.

Pakko myöntää, että muakin ottaa päähän ylitsepääsemättömän paljon - mulla on yksi ja ainut hevonen ja villeistä kisoista ei meille ole hyötyä muussa kuin YLA:ssa. Tavoitteena myös muita laatuarvosteluja, mutta onneks kuusnelonen sai MEJ:n takaisin jaloilleen.. Edes jotain tekemistä.

Päivämäärää minäkään en kaipaa, mä haluisin vaan jotain viitettä "suunnilleen kesä-heinäkuussa", "joulukuulla", "viikon päästä". Jotain edes :PP

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäScilla 
Päivämäärä:   27.4.10 16:22:13

wildrose, no mä olenkin vähän läpeensä kiero ja tykkään valittaa valittamisesta. :-)

No ei, mua vaan ihan oikeasti harmittaa Feanaron puolesta tämä homma. Miettikää oikeasti itsenne siihen tilanteeseen, kun koko VRL on yksin teidän harteillanne ettekä todellakaan ole minkään tason ammattikoodaaja, joten se koodaaminen ei ihan helposti aina suju. Koodattavaa on myös aivan käsittämätön määrä ja sitä tulee koko ajan lisää, sillä ihmiset haluavat ison kasan uudistuksia. Tämän lisäksi paine kasvaa koko ajan, sillä aina kun foorumin avaa, siellä on joku valittamassa ja painostamassa. Voitte miettiä Feanaron ahdistuksen määrää vaikka siitä, että milloin olette viimeksi nähneet häntä tällä foorumilla...

Mutta kyllä Fea koodaa (liveseuranta edelleen siellä irkissä), hänellä vain on muutakin elämää, esimerkiksi työpaikka. Käsi pystyyn, jos sinun pihallasi on rahaa kasvattava puu kattamaan esimerkiksi asuntosi vuokran ja muut juoksevat kulut, sekä olisit valmis uhraamaan monta sataa työtuntia VRL:n koodaamiseen, vain jotta pääsisit itse maksamaan ison osan samaisen yhdistyksen palvelimesta! Voin ihan suoraan sanoa että en minä ainakaan, hullun hommaa. Sen takia musta onkin todella ikävää kommentoida jatkuvasti negatiiviseen sävyyn asiaa, hoputtaa ja valittaa, välillä jopa haukkua.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäLeandra 
Päivämäärä:   27.4.10 16:24:58

(Oon kyllä kohtuullisen tyytyväinen siihen, että n. seitsemän vuotta sitten tulin jo siihen lopputulokseen, että scilla = ylijumalatar :D Se osaa sanoa asiat just niin kuin mä haluaisin osata ne sanoa.)

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäJenny_K 
Päivämäärä:   27.4.10 16:27:28

Me ollaan tässä Johanna H:n (s(p)h kantakirjan ylläpitäjän) kanssa tuumailtu, että pitkäisköhän nostaa suokkikantakirja jälleen eloon, kun ei tuolle VRL:än tauolle loppua näy.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäPullla 
Päivämäärä:   27.4.10 16:29:44

Mulla lähinnä se tässä ärsyttäää, että heti jos joku sanoo vähänkään että "millonhan se tulee" "ärsyttävän ptikä tauko" niin siitä sitten ollaan heti sanomassa että lopettakaa kitiseminen ja vikiseminen, vaikka en kyllä minä ainakaan usko että porukat sillä meiningillä asioitansa kertovat :-D

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäJava 
Päivämäärä:   27.4.10 16:30:12

[16:29] <@J4va> Pakko myöntää että ärsyttää se, että joku yrittää pätevästi vittuilla mutta onnistuu siinä huonosti ja perustaa väitteensä asioihin, jotka on ymmärtänyt väärin

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäCisco 
Päivämäärä:   27.4.10 16:31:37

Mutta kyllä Fea koodaa (liveseuranta edelleen siellä irkissä) <-- mistätollasennäkee ? :oo

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäLeandra 
Päivämäärä:   27.4.10 16:32:02

Jenny K., Vähän offtopicina, mutta jäikö sh-kantakirjalta tilaisuudet tauon takia kesken? Kun en itse yhtään muista.

Itse asiasta, niin mun mielestä kantakirjojen herättäminen olisi tietenkin hyvä juttu, mutta tarkemmin mietittynä vähän hankalampi. Esim. miten hyvin uuteen VRL:ään tuloksien syöttäminen onnistuu? Lisäksi kantakirjattavienhan pitää kuulua VRL:ään, jolloin tauon jälkeen syntyneitä (= ei rekisteröityjä) ei voisi kantakirjata jos halutaan ne VRL:n alaiseen kantakirjaan. Rekisteröintiä ei myöskänä voi tarkastaa kuin ne, joilla on oikeus nähdä keskeneräinen VRL. Lisäksi pitäisi tosiaankin kysyä esim. fealta sitä, ovatko nämä kantakirjatilaisuudet epävirallisia, vai saavatko ne VRL:n virallisten kantakirjaustilaisuuksien arvon. Kantakirjatilaisuuteen pääseminenkin on ongelma, käsittääkseni 1.1.2010 alkaen voi kantakirjaustilaisuuteen osallistua ainoastaan VNT:n palkintojen kautta. Näitähän ei mistään pystyttäisi tarkistamaan ja kantakirjattavien määrä olisi muutenkin hyvin pieni.

(Huomaa, että olen viimeiset 6h lukenut lakia... :D )

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäTroya 
Päivämäärä:   27.4.10 16:33:34

Ootte idiootteja melkein kaikki.

Kyllä, VRL tulee takaisin. Ei, ajankohtaa ei ole vielä tiedotettu.

Eikö rautalangasta vääntäminen enää riitä? Käydäänkö hakemassa pari ratakiskoa tuolta junaradalta? Ehkä sitten tajuaisivat jatkuvat ruikuttelijatkin jostain jotain.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäScilla 
Päivämäärä:   27.4.10 16:38:32

(Leandra, mua pelottaa et pidät vielä nykyäänkin jotain päiväkirjaa minne kirjoittelet musta juttuja :D)

Ylijumalattarista tulikin vielä mieleeni, että kyllä mä periaatteessa ymmärrän teidän kitisijöiden ja hoputtajien juttuja. Feanaro on kai totuttu näkemään jonkinlaisena superihmisenä - tai ehkä oikeamminkin superrobottina. Ei tajuta, että Feakin on ihan oikeasti vain ihminen jolla on muutakin elämää ja huolia eikä tosiaan aikaa saati mielenkiintoa uhrata kaikkea aikaansa jonkin virtuaaliheppajutun ylläpitämiseen. Feahan uhraa ihan käsittättömän määrän vapaa-aikaansa VRL:n koodaamiseen eikä itse sinällään edes hyödy siitä mitään. Mä en käsitä, miten Fea jaksaa, varsinkin kun porukka on suhteellisen kiittämätöntä: varmaan VRL:n valmistuttua jonkin aikaa tulee suitsutusta, mutta pian sekin unohtuu ja valitus alkaa taas. Ihan käsittämätöntä altruismia.

Niin ja Diamonte, sähän nyt näistä kitisijöistä olet fiksuimmasta päästä. :-) Mä vaan muistan, miten jossain edellisessäkin triidissä joku nimetön haukkui Feanaroa osaamattomaksi ja itsekeskeiseksi ja toiset komppailivat. Musta olisi tosi ikävä lukea tuollaista tekstiä itsestäni, jos oikeasti annan kaikkeni ja välillä vähän enemmänkin jotta saisin jonkun jutun toimimaan. Enkä mä ymmärrä että miksi valitetaan epätietoisuudesta: mitä epätietoisuutta tässä on? Olette saaneet luotettavista sisäpiirilähteistä useampaan otteeseen sen tiedon, että kyllä se VRL palaa mutta vielä kestää jonkin aikaa. Silti siitä kitistään taas viikon päästä uudestaan "palaax se VRL vai ei, mä en usko et se palaa"...

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäLeandra 
Päivämäärä:   27.4.10 16:40:21

Scilla, Se oli vaan se yksi kerta seiskaluokalla! :D Eiku joo, mulla on kauhee stalkkauspäiväkirja: "Tänään se kävi kebulla. Se otti kebabin ranskalaisilla ilman majoneesia!!"

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäFenella 
Päivämäärä:   27.4.10 16:41:36

Itsestä tuntuu jotenki järjettömältä että kaikki jaokset, kantakirjat yms on riippuvaisia VRL'stä. Heti kun sinne tulee tauko niin lakkaa periaatteessa kaikki muukin virtuaalihommissa. Jaosten alaisia ei voida kilpailla, hevosia ei saa kantakirjaan eikä laatiksiin. eli ei voi oikein tehdä mitään mitä normaalisti haluaisi tehdä.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäCisco 
Päivämäärä:   27.4.10 16:41:49

Ja kukaan ei tietysti suostu kertomaan Fean nickiä galtsuun ? :<

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäLeandra 
Päivämäärä:   27.4.10 16:43:19

Fenella, NJ ei ole VRL:stä riippuvainen, mutta tänään on toinen tai kolmas päivä putkeen kun ei ole yhtään anomusta sähköpostissa. Eli NJ:n toiminnan lakkaaminen on kyllä täysin kiinni harrastajista eikä VRL:stä. Just sayin'...

  Re: Mitä kuuluu VRL?

Lähettäjä: anonyme (se oikea) 
Päivämäärä:   27.4.10 16:44:42

http://irc-galleria.net/user/Feanaro ....

Mä en väitä Fean olevan osaamaton ja tiedän kyllä, että semmosen koodimassan kasaaminen vie aikaa (datanomiksi valmistuin kaksi vuotta takaperin ja tällä hetkellä teen työkseni ulkoasuja ja ylläpidän parin firman sivustoa), mutta kyllä mun ja monen muun mielestä olis ne väliaikatiedot tosi reiluja.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   27.4.10 16:45:11

Mä taas ymmärrän varsin hyvin sen, miksi ihmiset eivät halua tyytyä näiden "liveseuraajien" kautta tulleeseen tietoon. Tietenkin Fea tässä on se, jolta porukka eniten kaipaa raporttia.

No mutta joka tapauksessa, omaan harrasteluun VRL:n tauko ei ole vielä onneksi juuri vaikuttanut, joten virtuaalimaailmani ei tiedettävästi ole romahtamassa. :-)

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   27.4.10 16:46:46

Itse pidän Feaa pätevänä ihmisenä, joka on aina ennen tehnyt kaikki hommat ajallaan. Nyt vain ihmettelen sitä, miksi menee niin paljon yli tästä "aikajanasta"

Ja kyllä, ainakin itse uskon että VRL palaa takaisin, kuten olen jo aijemmin maininnut. Onhan sitä monet sanoneet, miksen niitä uskoisi.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäCisco 
Päivämäärä:   27.4.10 16:47:12

Sallis, voihan se niin olla ,mutta luulin, että hän vielä siellä pyörisi, ylempänä puhuttiin jostain liveseurannasta ircissä.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäScilla 
Päivämäärä:   27.4.10 16:48:42

Leandra, sä olet se meidän virallinen "#htnet on kaikille avoin kanava" -promoottori eli annas mennä taas... :D

"mutta kyllä mun ja monen muun mielestä olis ne väliaikatiedot tosi reiluja."
Mä olen kyllä tästä aivan samaa mieltä, mutta toisaalta myös ymmärrän Feanaron syyt olla antamatta näitä väliaikatietoja.

Mutta eikö se välikäden kautta saatu tieto riitä takaamaan sen, että kyllä se VRL sieltä tulee takaisin? Mä en ainakaan uskalla yllyttää Feaa enää yhtään enempää käymään kommentoimassa täällä, sehän voi vaikka hermostua näistä VRL-keskusteluista ja lopettaa koodaamisen siihen pisteeseen, mikä taas olisi mun virtuaaliharrastukselleni melkoinen shokki. :-D

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäLeandra 
Päivämäärä:   27.4.10 16:49:02

Irc =/= Irc-galleria

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   27.4.10 16:52:50

Leandra / Itse hakisin useammin näyttelyitä mutta nykyään tuomareita tuntuu olevan erittäin hankala saada, vaikka mulla onkin aina pienet seuranäyttelyt joissa max. 2 osallistujaa per luokka :D

Joten samaa mieltä, kyllä se VRL vaikuttaa muihinkin. Nytkin todella monet lopettelevat kun eivät jaksa odotella ;<

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäCisco 
Päivämäärä:   27.4.10 16:53:08

Tiedän kyllä että irc = galtsu = irc-galleria ....

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   27.4.10 16:54:45

:---D

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäCisco 
Päivämäärä:   27.4.10 16:57:22

Ihan sama.

Voisiko kukaan ystävällinen henkilö sitten linkata sen liveseurannan osoitteen meille muillekkin ?

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäLeandra 
Päivämäärä:   27.4.10 16:58:43

http://www.munirkki.com
Sieltä valitset quakenetin, nimimerkiksi laitat mitä haluat ja kanavaksi #htnet.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäLeandra 
Päivämäärä:   27.4.10 16:59:12

Ja tuo on siis vaan yksi webpohjainen tapa päästä irkkiin. Ohjelmat on paljon kivempia <3

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäScilla 
Päivämäärä:   27.4.10 16:59:27

Eikä siellä nyt ole kovin kummoista liveseurantaa kyllä, kun kaikki on viettämässä vappua... Meidän fuksitkin on viettäny sitä jo viikon. :/

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäJava 
Päivämäärä:   27.4.10 17:03:30

http://www.nesu.org/~kpm/ircopas/ ei luultavasti linkity madon takia.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäJava 
Päivämäärä:   27.4.10 17:04:08

http://partio.net/irc

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäJava 
Päivämäärä:   27.4.10 17:04:46

Eikä se ole IHAN SAMA! >:(

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäJenny_K 
Päivämäärä:   27.4.10 17:12:40

Johanna on feaa yrittänyt tavoittaa, mutta vastauksetta. Ei kantakirjat ennenkään ole olleet ratsujaoksen alaisena. Kantakirjaan, kun voi ravuritkin anoa. Eikös mielummin voisi perustaa vaikka hevosjalostus-jaoksen, jonka alaisia ovat kantakirjat. suokkien kantakirjaussivut ennen VRL:än alaisuutta:
http://www.freewebs.com/ktksh/index.htm

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäAnne 
Päivämäärä:   27.4.10 17:13:41

"Itsestä tuntuu jotenki järjettömältä että kaikki jaokset, kantakirjat yms on riippuvaisia VRL'stä. Heti kun sinne tulee tauko niin lakkaa periaatteessa kaikki muukin virtuaalihommissa."

Paitsit PKK (joka on VRL:n alainen). Piirretyt porskuttaa eteenpäin! =D

Mutta aika sama. Oma tallini ja hepat olivat pitkään kuulumattomia koko höskään ja ihan kivasti ollaan tultu toimeen.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

Lähettäjä: Kride 
Päivämäärä:   27.4.10 17:19:05

"Itsestä tuntuu jotenki järjettömältä että kaikki jaokset, kantakirjat yms on riippuvaisia VRL'stä. Heti kun sinne tulee tauko niin lakkaa periaatteessa kaikki muukin virtuaalihommissa."

Paitsit PKK (joka on VRL:n alainen). Piirretyt porskuttaa eteenpäin! =D

Ja ravurit! ;)
ja laukkahevoset myös. ;)

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäAnne 
Päivämäärä:   27.4.10 17:21:41

Jeb, unohdin nuo, vaikka miullakin on ravitalli... hyvin menee.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

Lähettäjä: Meow (työ) 
Päivämäärä:   27.4.10 17:48:57

Mä oon mun suokeilla kisannu VSHK:n kisoja, ku niistä hyötyy sit SLA:n laatiksessa.. Puoliverisille en olekaan mitään fiksua keksiny, pitäis varmaan hidastaa ikääntymistä ettei ne oo ihan pystyyn kuolleita ku VRL joskus tulee takaisin :D

  Re: Mitä kuuluu VRL?

Lähettäjä: nienna 
Päivämäärä:   27.4.10 17:55:59

VRL on ollut tauolla viitisen kuukautta, kyllä siinä ajassa pitäisi jotain ehtiä koodaamaan.

Tässä taitaa nyt olla kyse ihan vaan Fean laiskuudesta kun yrityksestä saada yhtään mitään aikaiseksi. Jotenkin arvasin että tässä käy näin.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

Lähettäjä: yksi - 
Päivämäärä:   27.4.10 18:27:25

"Tässä taitaa nyt olla kyse ihan vaan Fean laiskuudesta kun yrityksestä saada yhtään mitään aikaiseksi."
Tai siitä, että katsotaan, kuinka pitkään hölmöt pikkuiset virtuaaliheppailijat jaksaa odottaa jotain keskusjärjestöä..

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäCilla 
Päivämäärä:   27.4.10 18:30:40

Mun mielestä on turha itkee nyt, kun on annettu tilanteen edes mennä tähän saakka että VRL on vain yhden ihmisen käsissä. Ehkä kannattais kantaa oma korsi kekoon ja tehdä asioiden eteen jotain.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.10 18:39:13

Tässä voisi samalla ihmetellä että miksi VRL on edes toteutettu niin monimutkaisesti, etteivät kaikki sitä osaisi edes hoitaa. Sitten valitetaan kun muut vaan marisevat eivätkä tee mitään asian eteen ja kun sanotaan ettei osata, niin käsketään opetella. Voisivat nämä neuvoja jakavat itse opetella koodaamaan ja tehdä jotain asioiden eteen, jos se koodaamaan opettelu kerran niin helppoa on.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäCilla 
Päivämäärä:   27.4.10 18:43:29

. - just sen takia kun porukka valittaa et mikään ei toimi ja kaikki on hidasta ja kun ei saada satoja kisoja päivässä kalentereihin. ;-)
Mä en ainakaan jaksa uskoa että VRL:n nykyinen pitäjä on syntyessään osannut sivuja tehdä (joku varmaan haluaa ottaa tuon kirjaimellisesti?). Samalla vaivalla kaikki aktiiviset (melkeinpä jokaisessa tätä asiaa koskevassa topicissa olevat) "valittajat" ja "ihmettelijät" kirjoitatte viestejä, kun ottaisitte kirjan käteen ja opettelisitte. Varmasti myös netistä löytyy aiheesta tietoa jos viitsii etsiä.

Jos mun maailma kaatuis tähän ja olisin jokaisessa topicissa valittamassa ja kiehumassa, olisin jo avannut kirjan ja ruvennut pänttäämään.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

Lähettäjä: Mandi 
Päivämäärä:   29.4.10 19:52:33

Mua niin etoo, että aina vedotaan aikaongelmaan. Mikä @!#$ siinä VRL:n koodituksessa muka edes mättää? Eikö sen paskovan osion voi poistaa, ja jos koko homma kusee, niin edes laittaa etusivulle joku html-kökkö että väliaikaisesti löydät jaoksen osoitteesta blaablaa.

Puolessa vuodessa on varmasti Feanarolla on ollut aikaa tehdä jotain. Kyrpii, kun piti maksaa VRL:n kuluja, sitten puoli vuotta on koko liitto ollut maan tasalla. Näinpä.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäAdele 
Päivämäärä:   29.4.10 20:01:34

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 27.4.10 15:52:10

VRL:n tila on kuin valtionsalaisuus ja mikäli joku erehtyy asiasta tiedustelemaan saa tämä lokaa niskaansa. Kohta paikalle rynnii väkeä kertomaan kuinka nyt on hyvä tehdä tekstejä hevosilleen ja laihduttaa sun muuta mukavaa ja jos ei kelpaa niin kehottavat perustamaan uuden VRL:n.

Niinpä :D
Ja oon huomannut että kaikki kirjottaa "teen sitä ja tätä sit kun VRL palaa".
Jos sitä on nyt puoli vuotta yritetty tehdä ilman mitään tulosta, niin itse kyllä uskon että VRL:n tulevaisuus on aika paskanen. Luulen ite, että VRL ei enää tuu takasin, ei ehkä ollenkaan.

Onko muuten Feonora ees ollut yhteyksissä kehenkään? Hieman kummallista, jos Feo ei ole voinut laittaa kenellekään tai mihinkään mitään informaatioo, että missä vaiheessa VRL on. Mistä me tiedetään jos Feonora on vaikka kokonaan lopettanut virtuaalihommat, eikä edes tee VRL:n sivuja?

Mun mielestä ois aika ottaa selvää, että missä mennään, ja jos sivut on ihan vaiheessa ja Feonora ei niitä jaksa tehdä, niin joku/jotkut muut voisi jatkaa siitä mihin ollaan jääty.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäScilla 
Päivämäärä:   29.4.10 20:04:24

Mandi, kuinka paljon muuten juuri SINÄ maksoit palvelimesta? :) Täysin ulkopuolista rahoitusta kun taisi muistaakseni tulla n. 50e ja koko palvelimen hinta oli 300e (vai keksinkö mä luvut nyt aivan päästä? Alkoi epäilyttää :P).

Mitä sinä sitten laittaisit sinne html-kökkö-sivustolle? Rekisteröisit hevosia ja lisäisit kisoja & niiden tuloksia & rankingpisteitä käsipelillä? (:D) Laatuarvostelut nyt ehkä voisivatkin vielä toimia, mutta paljon heikommalla tasolla, sillä niin paljon nekin nojaavat muuhun VRL:n toimintaan. Enkä mä usko, että kukaan on kieltänyt laatuarvosteluja irtaantumasta vaikka vain tauon ajaksi VRL:stä ja pitämään tilaisuuksia itsenäisesti?

Entä se aika, mikä tällaisen html-kökön tekemiseen ja ylläpitämiseen menisi: kannattaako uhrata aikaa siihen, sillä kaikki muualle uhrattu aika on pois varsinaisen VRL:n koodaamiselta? Ehkäpä joku muu voisi tehdä tämän html-kökön ja laittaa vaikka Fealle sähköpostia ja tarjota sitä käyttöön. Mua henkilökohtaisesti ei voisi vähempää kiinnostaa osallistua html-pohjalta toimivan VRL:n toimintaan tai tekemiseen, mutta ilmeisesti sellaiselle kuitenkin olisi kysyntää.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäScilla 
Päivämäärä:   29.4.10 20:05:23

"Onko muuten Feonora ees ollut yhteyksissä kehenkään? Hieman kummallista, jos Feo ei ole voinut laittaa kenellekään tai mihinkään mitään informaatioo, että missä vaiheessa VRL on. Mistä me tiedetään jos Feonora on vaikka kokonaan lopettanut virtuaalihommat, eikä edes tee VRL:n sivuja?"

Sä se sitten olet seurannut hyvin VRL:n tilaa koskevia triidejä.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäAdele 
Päivämäärä:   29.4.10 20:06:29

Ja ei sillä, että kaikki kunnioitus Feonoralle, kun tän "taakan" otti itselleen, mutta ois mun mielestä reilua kertoo kaikille onko VRL:llä mitään tulevaisuutta ja jos Feonora apua tarvii niin sitä sitten kysyisi.
Ymmärrän kyllä sen, että niitä sivuja ei oo ihan helppo tehdä, ja kenenkään homma ei oo koko elämäänsä niitten tekoon käyttää, mutta varmaan täälläkin ois ihmisiä jotka pystyis asialle tekeen jotain, jos vaan Feonora apua pyytäis :)

Ja oon myös samaa mieltä Cillan kanssa, hölmöjähän me ollaan kun yhelle ihmiselle vastuu annettu ja ollaan jo puoli vuotta sormi suussa odotettu ilman tietoo siitä, onko ees VRL ylipäänsä tulossa takasin.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

Lähettäjä: Adele 
Päivämäärä:   29.4.10 20:12:29

Scilla » Mä kyllä vaan kysyin, että onko Feo ollut yhteyksissä ja outoa jos ei olis ollut.
En oo kyllä kauheesti tutkinut mitä tietysti oma ongelma, mutta en oo kyllä ite saanut mitään tietoa tosta (eli myönnän tavallaan puhuin itseni pussiin, mutta täällä on kyllä muutama muukin jolla ei oo hajua.. )Mutta jos itse tiedät, niin kerrot varmaan että missä vaiheessa VRL:n teko sitten on?

  Re: Mitä kuuluu VRL?

Lähettäjä: Frida 
Päivämäärä:   29.4.10 20:14:11

sallis// älä tartu niin pieniin juttuihin :D

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäViiviL. 
Päivämäärä:   29.4.10 20:15:42

Joka ikisessä topikissa Leandra tai sillas tai joku on käynyt sanomassa, että kyllä sitä koodataan, eli se tulee takaisin. Ainakin näillä näkymin. Kuten sanottu, aktiivi-irkkaajat on saanu tarkempaa tietoa. Kanavalle on voinu liittyä kuka tahansa ihmismäisesti ja fiksusti käyttäytyvä, joka on sopeutunu joukkoon.

Se nyt vaan on hidasta. Eiköhän Feanaro tiedä sen itsekin, että on jäljessä aikataulusta, nää topikit ei auta asiaa.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäQem 
Päivämäärä:   29.4.10 20:17:34

Mutta miksi ihmeessä Fea ei voi tulla kertomaan että miten homma etenee, mitä se on tehny ja mitä tekemättä? ja tosiaan kertoo että kauan suunnilleen menee.
Ei pitäs olla liikaa vaadittu kertoo sen verran tilanteesta. VRL kun on kuitenkin melkonen osa monen v-harrastusta.

Eikä varmasti näitä kitinä natina topikkejakaan tulis niin paljon jos vois edes kerran kuussa saada infoa tilanteesta.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäJuli 
Päivämäärä:   29.4.10 20:21:41

Mä niin haluaisin nähdä jokaisen ruikuttajan koodaamassa itse VRL:n sivuja itse ja kertovan sitten, että onko helppoa - ja haluaisiko tehdä itse sitä 24/7, ilman mitään muuta elämää. Lupaan antaa suuren taputuksen ja hatunnoston sille, joka siihen kykenisi.

Kyrsii tällänen valitus ja hitonmoinen urputus, kuinka kauan tässä kestää ja valivali. Joo, niin kestää ja on perseestä ja on kaikkea, mutta ei tää valittaminen ainakaan auta asiaa edelleenkään yhtään eteenpäin. Ja miten se asiaan vaikuttaisi, vaikka Fea käviskin täällä infoamassa? Sama ruikutus jatkuisi ihan varmasti kuitenkin, tai muuten Fean pitäisi varmaan päivittäin ilmoittaa missä vaiheessa mennään.

Mä en nää syytä miksei voisi luottaa näiden ihmisten sanaan, jotka ovat Fean kanssa sentään tekemisissä ja saavat tietoa asiasta + näkevät itse missä mennään.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäQem 
Päivämäärä:   29.4.10 20:22:40

Sallis, mutta niitä kitinä topikkeja tuskin olis hirveenä jos se vaan vaivautus käymään täälä ja kertomaan tilanteesta. Edes kerran kuussa

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäScilla 
Päivämäärä:   29.4.10 20:25:26

Fea ei varmastikaan käy täällä infoamassa asioista sen takia, ettei jaksa sitä kitinää eikä jaksa vastata kysymyksiin tai ottaa ehdotuksia vastaan (varmaan hyviä sellaisia voisikin ottaa, mutta kun ne on jo esitetty aikaa sitten).

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäCilla 
Päivämäärä:   29.4.10 20:27:29

{quote]Ja oon myös samaa mieltä Cillan kanssa, hölmöjähän me ollaan kun yhelle ihmiselle vastuu annettu ja ollaan jo puoli vuotta sormi suussa odotettu ilman tietoo siitä, onko ees VRL ylipäänsä tulossa takasin.
Tietoa ilmeisesti on kyllä yrittäneet erinäiset ihmiset jakaa jokaikisessä tällaisessa topicissa. Mä en vaan jaksa käsittää ihmisiä ketkä valittaa valittamistaan, mut eivät ole valmiita tekemään yhtikäs mitään sen eteen että sivut valmistuisivat nopeammin.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

Lähettäjä: yksi - 
Päivämäärä:   29.4.10 20:30:29

"mut eivät ole valmiita tekemään yhtikäs mitään sen eteen että sivut valmistuisivat nopeammin."
No miten tässä nyt voi auttaa, että ne nopeammin valmistuisivat? Kertokaa niin autan heti...

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäCilla 
Päivämäärä:   29.4.10 20:32:47

yksi -, ihan alunperinkin, miks kaikki on sysätty yhden ihmisen niskaan ja kun ongelmia tulee niin ihan älytön narina ja sit kun niitä yritetään korjata niin ei kun lisää narinaa? Ja onko kukaan näistä narisijoista ihan oikeesti ottanut esim. Feanaroon yhteyttä ja tarjonneet apua? Don't think so..

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   29.4.10 20:34:00

Ihan alkuun voisi sanoa, että VRL:n piti mennä tauolle joulukuun puolessa välissä (eli 4,5 kk sitten), mutta oikeasti se meni vasta joulukuun lopulla eli hieman yli 4 kuukautta sitten mun laskupään mukaan. Että ei siitä todellakaan ole (vielä) kulunut puolta tai edes melkein puolta vuotta :D

"Miksi siitä piti tehdä niin monimutkainen?" "Miksi kaikki on samassa paikassa?"
Haluatteko todella palata siihen, että yksi ihan oikea ihminen lisää käsipelillä ne miljoonat kisat kalenteriin, jotta voisitte osallistua niihin, jotta tämä samainen henkilö (tai mahdollisesti joku toinen) voisi sitten käsipelillä lisätä ne teidän rankingpisteet listaan, joka on vähintään puoli vuotta jäljessä koko ajan. Sellaista se nimittäin oli silloin "vanhoina hyvinä aikoina" :D

  Re: Mitä kuuluu VRL?

Lähettäjä: hyena 
Päivämäärä:   29.4.10 20:35:01

voiii voiiii ootte niin hauskoja

  Re: Mitä kuuluu VRL?

Lähettäjä: raukka 
Päivämäärä:   29.4.10 20:36:07

Juu turha kommentoida nikittömyyttä, olen seurannut tätä touhua vierestä tarpeeksi monta vuotta, eikä kiinnosta saada p*skaa mainetta sen takia, että täällä on niin rajoittunutta porukkaa. Ihan yhtä todellinen olen nyt "raukkana" kuin "virallisella" nikillänikin netissä esiintyessä.

Täällä joku jo veti esiin asian, jota itsekin ihmettelen. Miksi Feanaro on ylipäänsä "ahminut" kaiken omalle vastuulleen? Varmasti virtuaalimaailmasta löytyy muitakin hommaan päteviä henkilöitä (allekirjoittaneen lisäksi), jotka olisivat olleet valmiita auttamaan, jos apua olisi pyydetty. Miksi kaikki pitää saada tehtyä itse? Miksei voi tehdä tiimityötä? Jos työn olisi jakanut loogisiin osiin ja asettanut kunnon deadlinet, oltaisiin varmasti vältytty monilta angsteilta.

Ei työelämässäkään töitä tehdä silloin kuin huvittaa, ilman minkäänlaisia dediksiä. Eikä ohjelmia koodata ikinä ilman minkäänlaista väliraportointia asiakkaalle.
Tässä kohtaa on turha kitistä siitä, että Feanaro tekee työn ilman palkkaa. Kyllä vapaaehtoistyöntekijöillä on ihan yhtä tiukat säännöt kuin palkallisillakin.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   29.4.10 20:37:04

Ja korjataan nyt vielä tuo ihan oikea ihminen käsipelillä -kohta. Kyllä, edelleen ne hoidetaan ihan oikeiden ihmisten työllä *, mutta heidän ei ymmärtääkseni tarvitse "kuin" tarkastaa kutsu ja painaa tyyliin yhtä nappulaa. Ennen kuitenkin piti tarkistaa kutsu ja lisätä se koodirimpsu sinne kalenteriin. Ei kovin monimutkaista, mutta kuitenkin hieman enemmän aikaa vievää kuin yhden (tai vaikka kahdenkin) nappulan painaminen.

* Paitsi jos kisojen järjestäjällä on takanaan tarpeeksi hoidettuja kisoja, jolloin kisat meni automaattisesti kalenteriin

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäCilla 
Päivämäärä:   29.4.10 20:38:42

raukka - must tuntuu et tuon sanan ahmiminen tilalla voisi käyttää enemmänkin työnnetty yhden osaavan ihmisen päälle. Ei täällä monikaan ole valmis tekemään omaa napaansa pidemmälle.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäScilla 
Päivämäärä:   29.4.10 20:42:42

raukka, no aika raukkamainen kommentti tuo kyllä oli. :-) Jos kerta sinulla riittää tietotaitoa VRL:n tasoisen kompleksisen laitoksen koodaamisen, miksi IHMEESSÄ et ole ilmoitellut itsestäsi aikaisemmin? Feanaro on mun mielestä aina toivottanut tervetulleeksi ne, joilla riittää taitoa ja halua auttaa. Ei niitä kovin äänekkäästi kuitenkaan kannata hakea, sillä harva osaa koodata tarvittavalla tasolla ja ne jotka osaavat, varmasti osaisivat itsekin tarjota apuaan.

VRL:n suhteenhan myös yritettiin tiimityötä, mutta tulokset olivat karmean huonoja. Miten sinä siis kehittäisit tätä tiimityöskentelyä niin, että se oikeasti toimii?

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   29.4.10 20:43:24

Vaikka VRL onkin tärkeä ja oleellinen osa virtuaalimaailmaa (tai siis joidenkin maailmaa), en silti vertaisi sitä missään mielessä työelämään.

Mie en todellakaan usko, että täältä löytyy montakaan (jos lainkaan) sellaista henkilöä, joka todella osaisi sen mitä vaaditaan VRL:n uudelleen "koodaamiseen". Se kun ei ole mitään perus XHTML-koodausta, vaan ihan kunnon ohjelmointia. Näin ainakin luulisin, koska kyseessä on suurista tietokannoista ja muusta sotkusta.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

Lähettäjä: Blanid 
Päivämäärä:   29.4.10 20:45:04

Olen edelleen sitä mieltä, että niin kauan, kun me kaikki muut 10000 ja yksi virtuaalihevostelijaa istumme täällä tumput suorina emmekä edes viitsi selvittää, mitä PHP tarkoittaa, meillä ei ole mitään oikeutta valittaa. Kyllä, jotkut maksoivat rahaa, mutta rahaa maksanut joukko oli ehkä kymmenen hengen minimaalinen vähemmistö, joiden tietoon kyllä tuotiin, että maksaminen on kaikin puolin vapaaehtoista eikä se takaa VRL:n toimivuutta.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   29.4.10 20:46:47

Muistakaas nyt ihmiset, että ensiksi VRL lähti pyörimään Meepun käsissä ja Meepu koodasi kaiken. Oli hallitus ja kaikkea hienoa. Kun hallitus ei toiminut, kaikki hajotettiin ja Fea otti VRL:n vastuulleen.

Kuinka moni osaa PHP:tä? Kuinka moni osaa SQL:llää? Kuinka moni teistä tajuaa olio-ohjelmointia tai web-ohjelmointia? Siinäpä se kysymys onkin. VRL ei enää pyöri ilman näitä hienoja asioita, koska kukaan ei todellakaan lähde päivittämään 30-50 kisaa kalenteriin KÄSIN per päivä. Vai olenko väärässä?

Jos ihmettelette, miksi on kulunut jo se neljä kuukautta, niin kurkatkaapa lähin PHP-opas ja alkakaa omaksua tietoa. Kuten tässä topikissa on mainittu, VRL on melko vaikeaa koodia. Eikä sitä todellakaan saa yksinkertaistettua, ellei joku ihana vapaaehtoinen ihminen halua tehdä enemmän töitä lisätessään kisoja kalenteriin tms. Automatisointi nyt vaan syö enemmän aikaa koodausvaiheessa.

Tottahan 4 kuukautta on luistanut siitä aika-arviosta, mutta olen itse edelleen Fean puolella siinä että pakko ihmisellä on olla omaakin elämää, eikä vain koodirivien tuijottelua. VRL valmistuu vielä, tässä jo pohditaan keinoja miten maksetaan seuraavan vuoden palvelin. Itsestäni sanoisin, että jos olisin Feanaron asemassa niin paljompa mua kiehtois maksaa omasta pussista 150-200 euroa, kun kaikki kitisee ja valittaa että miksei tämä ja tämä toimi.

Miten voit auttaa? Jos osaat koodata, ota yhteyttä Feaan. Eiköhän jokaiselle PHPtä osaavalle löydy jonkinmoisia töitä :)

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäScilla 
Päivämäärä:   29.4.10 20:47:37

"Tässä kohtaa on turha kitistä siitä, että Feanaro tekee työn ilman palkkaa. Kyllä vapaaehtoistyöntekijöillä on ihan yhtä tiukat säännöt kuin palkallisillakin."

Joopa joo... Mä en ainakaan tunne ainuttakaan ihmistä, joka tekisi välillä haastavaa ja välillä tappavan tylsää vapaaehtoistyötä niin, että siihen kuluu satoja työtunteja lyhyessä ajassa. Ehkä joitain aktivisteja onkin, niitä jotka uskovat juttuunsa sataprosenttisesti ja ovat valmiita toimimaan sen eteen niska limassa: luuletko että virtuaalihevoset olisivat jollekulle tällainen juttu?

Mä olen kyllä Bladinin ja Cillan kanssa täysin samaa mieltä: siitä vain kirja käteen ja opiskelemaan koodausta, jos kerta itse on niin fiksu, filmaattinen ja jaksavainen eikä tarvitse rahaakaan ollenkaan hommasta.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

Lähettäjä: raukka 
Päivämäärä:   29.4.10 20:48:48

Cilla: Kun nimenomaan, onko "taviksille" annettu mahdollisuutta oikeasti auttaa?

Kansalta kyllä kysellään välillä mielipiteitä, jaokset hakevat työntekijöitä julkisella haulla, mutta tällaista hakua en ole ikinä nähnyt koodareiden + muun taustajoukon kohdalla. ohjelman tuottamiseen tarvitaan paljon muutakin kuin sitä pelkkää fyysistä koodausta. Tyhmimmätkin tajuaa, että esim. suunnittelulla on tässäkin kohtaa tärkein rooli.
Ei sitä hommaa Feanaron niskaan ole työnnetty, itse hän on sen kerännyt.

Ei hommaan "monia" tarvita, vaan se tiimityöskentelyyn soveltuva, määrätietoinen ydinjoukko, joka pitäisi homman järjestyksessä.

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäScilla 
Päivämäärä:   29.4.10 20:53:02

"Kun nimenomaan, onko "taviksille" annettu mahdollisuutta oikeasti auttaa? "

Mä en ymmärrä PHP:stä yhtään mitään mutta olen silti tarjonnut apuani jos se jossain vaiheessa johonkin kelpaisi, ja muutamat PHP-kädettömät ovat jo muistaakseni auttaneetkin Feanaroa: siis tehneet joitain yksinkertaisia ja tylsiä listausjuttuja, joihin ei hirveän suurta tietotaitoa vaadita. Ihmiset vain ovat näemmä niin itsekeskeisiä pullamössöjä ettei apuakaan anneta ennen kuin sitä kerjätään, vaikka avun tarve koko ajan tiedostettaisiinkin. Vai mistä kiikastaa?

  Re: Mitä kuuluu VRL?

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   29.4.10 20:55:06

"Ei hommaan "monia" tarvita, vaan se tiimityöskentelyyn soveltuva, määrätietoinen ydinjoukko, joka pitäisi homman järjestyksessä."

Tarkoitatko tällä sitä, että pitäisi hankkia joku/jotkut hönkimään Fean niskaan, että sulla on tunti aikaa saada tuo ja tuo juttu toimimaan tai.. Niin, tai mitä? :D

Vaikka siis kyllähän mie silleen ymmärrän, että olisi "hyvä" jos olisi joku tietty deadline asioille, mutta en mie usko että se toimisi tässä asiassa. Koska ei ole mitään uhkausta, joka toteutuisi jos homma ei ole valmis määrättyyn aikaan.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.