Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laukkaurheilu #18

LähettäjäAneth 
Päivämäärä:   6.3.10 14:44:55

edellinen

Tajunnutkaan, että tuli edellinen täytettyä :D Joo, pitäis kai taas katella mihin noita koneja seuraavaks ilmoittelis:)

Re: Laukkaurheilu #18

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   6.3.10 15:10:45

Hehe :P

Mä tässä osallistuin kisoihin ja nyt aattelin rupee miettii osan astutuksista...

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   7.3.10 12:43:59

Noniin, nyt on astutukset jo aika hyvällä mallilla. (up)

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   7.3.10 13:46:43

Sasnakin CAS XV astutuskauden orit on julkaistu :) Linkkiä seuraavassa postissa.

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   7.3.10 13:48:52

http://www.bittiponit.net/sasnak/kasvatus/index.php?sivu=4

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   7.3.10 13:56:27

Argh vihaan sitä kun keksin jollekin kasvatilleni nimen ja sitten vähän aikaa kuluu ja huomaan että IRL laukkamaailmassa on täysin saman niminen hevonen nousemassa maineeseen. En muuten varmana vaihda enää Eskendereyan nimeä. :P

Argh pitäis oikeasti saada joskus jotain aikaseksi. :D Ei ihan menny mun aikataulusuunnitelmani oikein kun ajattelin että hiihtoloman aikana saan Prismaticin kokonaan valmiiksi. Vielä melkein kaikkien tammojen, uusien kaksivuotiaiden sekä muutamien orien sivut tekemättä.

Astutuksetkin pitäis kattoa ja kisoihin osallistua. :P ARGH liian paljon tehtävää!

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   7.3.10 13:59:05

tangerine: Tuttua tutta. Mutta talta paivalta nyt on pakko keskeyttaa ja pitais alkaa tehda elokuvaesitelmaa huomiseks...

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   7.3.10 14:12:49

Mun tekis mieli suunnitella taas uutta ulkoasua, mutta sivut on sisällöllisesti nyt niin retuperällä että enpä taida suunnitella yhtään mitään :S Jos keskittyis nyt ilmottelemaan koneja kisoihin ja sais myytyä muutaman varsan.

Kattelkaapa myynnissä olevat hevoset <http://www.bittiponit.net/sasnak/hevoset/juoksijat.php?sivu=1#top> jos joku nappais!

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   7.3.10 15:46:10

Niin joo tosiaan, te kun "koko ajan" puhutte noista jalostusorienne valitsemisesta, niin kaipa miunkin pitäisi vähän mainostaa omaa englantilaista. Shamus PA on nimittäin tarjolla jalostukseen, jos se jollekin kelpaa (: Menestyksen puolesta tuskin mitään vikaa, mutta suvusta sitten voikin löytyä (liikaa) tuttuja nimiä. Ei hitsit, orillahan on sivullaan vieläkin tuo ei vielä jalostuskäytössä - teksti! :D

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   7.3.10 15:55:05

Tuire, tuo Shamus on kyllä nyt sen verran houkuttava että kelpaisiko tuoda tämmöinen tamma kuin Sasnak Cashcarina http://www.bittiponit.net/sasnak/hevoset/sasnakcashcarina.php sille?

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   7.3.10 16:06:32

Nerith: Tottahan toki kelpaa ja meille käy mikä päivä tahansa, kun ei mitään muutakaan ohjelmaa liiemmin ole (:

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   7.3.10 16:10:57

Tuire: Pitää kattoo jos meidän pitkäsukuisista löytyis joku sopiva :)

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   9.3.10 11:41:46

tangerine: Saitkos muuten mailia multa? Lähti vahingossa väärällä maililla, mutta toisaalta itekki sanoit, et sun mailis ei välttämättä toimi nii mietin vaan että onko tullu perille?

Ja otetaan tämä taas upituksena :D

Lähettäjä: tangerine 
Päivämäärä:   12.3.10 22:01:39

Welby, juu maili on tullut perille mutta näin sen vasta eilen. :D Mutta jos vielä kelpaa niin astutukset on ok. :) Sori että vastailen täällä enkä suoraan mailiin.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   14.3.10 14:34:32

Galluppikysymys (ja samalla upitus): mitä mieltä olette linjasiitoksesta virtuaalimaailmassa? Vältättekö hevosia, joiden suvussa on linjasiitosta (enkä tarkoita nyt mitään kahdeksannessa polvessa tapahtuvaa, vaan ihan siinä jossain n. kolmannessa polvessa) vai onko teille periaatteessa aivan sama?

Aloin vaan pohtimaan tätä yleistä suhtautumista kun huomasin omalla hevosellani olevan WW Royal Champin linjattuna 3+3. Olen tosiaan omistanut hevosen ties miten kauan mutten aikaisemmin ole edes huomannut kyseistä linjausta. :D

Itselleni on oikeastaan aivan sama onko jonkun hevoseni suvussa linjasiitosta, vaikken itse tarkoituksella siihen pyrikään.

Lähettäjä: mm 
Päivämäärä:   14.3.10 15:55:16

botit

Lähettäjä: Durch. 
Päivämäärä:   14.3.10 16:05:38

Ei ketään kiinnostaisi ottaa yllapitoon xx-oria? :-D

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   14.3.10 17:03:09

Minua ei ainakaan häiritse lainkaan, vaikka hevosella olisi sama nimi kolmannessa polvessa. 2+3 menee myös, mutta 2+2 on minusta jo liian lähellä.

Miekin juuri yksi päivä kattelin yhdellä xx-kasvatilla olevan Indian Runner 5+4+4 ja lisäksi tämän kasvatin emällä on kaksi täyssisarusta kolmannessa polvessa.

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   19.3.10 09:43:16

Mullakin on WW Royal Champ 3+3 enkä huomannut sitä siinä vaiheessa kun niitä yhdistelmiä tein, vaan vasta silloin kun tein varsalle nelipolvisen sukutaulun :D

Linjasiitos on minun mielestäni hyvä juttu, kunhan se pysyy rajoissa.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   19.3.10 22:40:39

Hyvä tietää ettei ihmisiä erityisemmin kaivele tuollainen hillitty linjasiitos. :D

Viekää nämä muuten pois.

LähettäjäAneth 
Päivämäärä:   19.3.10 22:43:44

Mua ei ainakaan linjasiitokset häiritte, johan se on IRL todettu ainakin ravureilla toimivaksi (laukkahepojen sukuihin olekaan sitten juuri perehtynyt) :D

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   19.3.10 22:47:51

Kyllä sitä vaan IRL:kin löytyy laukkahevosilta. :D Nykyään on varmaan todella vaikeaa löytää menestyvää xx-laukkahevosta, jolla ei suvussaan olisi mm. Northern Danceria.

Hei älkää antako mun alottaa, oon fanaattinen laukkahevosten sukututkija ja rrakastan aiheesta puhumista. :D Painun takasin päivittämään Prismaticia.

Lähettäjä: Paula K. 
Päivämäärä:   21.3.10 21:32:18

Hei te fiksummat, mitkä matkat lasketaan lyhyiksi, mitkä keskipitkiksi ja mitkä pitkiksi? Eli siis minkälaisilla matkoilla kilpailevat sprintterit, semistayerit ja stayerit?

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   22.3.10 09:47:57

Paula K., LJ:n sanastosta löytyypi. Tai ainakin olettaisin että pitävät paikkaansa :D

Sprinter - lyhyen matkan juoksija (noin 1000-1600 metrin matkat)

Semisstayer = middle distance stayer - keskimatkojen juoksija (1800-2200 metrin matkat)

Stayer - pitkän matkan juoksija (yli 2200 metrin matkat)

Lähettäjä: Paula K. 
Päivämäärä:   22.3.10 11:15:19

Noniin loistavaa, kiitos Tuire! :) Koitin etsiä LJ:n sivuilta, mut ei osunut silmiin.

Lähettäjäfisken. 
Päivämäärä:   23.3.10 17:00:39

Vaikuttaa tää laukkaurheilu melko mukavalta :) Alkaa täällä aivojen perimmäisessä nurkassa hiukan ajatuksia syntyä. Olishan se ihan mukavaa jos löytyis oma laukkapainotteinen talli. Pitää kattoo, kehkeytyykö tästä jotain suurempaa vai jääkö se vain laiskan ihmisen haaveeksi.. ;)

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   23.3.10 17:51:56

fisken: Jos huomaat olevasi laiska ihminen etkä saa kokonaista tallia aikaiseksi, niin kyllähän sitä nyt aina yhden * laukkahevosen voi hankkia (:

* Samallahan siinä kyllä menisi toinen jos kolmaskin :D

Olenpa minäkin todella rohkaiseva: "jos huomaat olevasi laiska" :D

LähettäjäAndiee 
Päivämäärä:   23.3.10 18:01:31

Osallistukaapas LJ:n laukkoihin.
Kaikille ryhmille, tasoina G3 & G2. Osallistumiset tähän topaan tai kutsun kautta mailiin.

LähettäjäAneth 
Päivämäärä:   24.3.10 14:58:18

fisken: Ja jos laukkaurheilu kiinnostaa, mutta oma talli ei innosta, niin voit tulla toiseksi omistajaksi meitin tallille XD Hevosia ja intoa piisaa itsellänikin, mutta ne kaikki muut sivut saa homman tökkimään :P Olis kiva kun joku tekis mulle tallin mihin voisin vaan tuoda konit paikalle :D

Lähettäjäfisken. 
Päivämäärä:   24.3.10 15:16:46

Aneth, haha :D

Nyt ku kipeenä ollu (jonka takia myös laukkaurheilusta kiinnostuin ku ei muutakaa ollu mitä tutkia) nii on vapaata aikaa ollut ja eiköhän sitä onnistunut jo jonkinlaisen tallin saamaan pystyyn! Tai no ulkoasuja kun tykkään tehdä niin mielikuvitus otti vallan ja niimpä tuli tehtyä ulkoasu laukkatallille. Ja kun ei ollut mitään mihin sitä käyttää niin tuli sitten tallikin tehtyä ;) Paria sivua vaille valmis ja sitten puuttuis vaan hevoset. Kattoo nyt sitten tuleeko tällaisesta yhden hetken mielijohteesta mitään. Ja jos ei tuu, ootte vapaita tulemaan valittamaan ja yrittämään jatkamaan mun tätä innostusta ;) (Kuka nyt sitä sitte edes haluis..)

Siinä teille pieni, suuri, pitkä tarina, joka varmasti kiinnostaa jokaista! :D

LähettäjäAneth 
Päivämäärä:   24.3.10 15:24:50

fisken: Jos siitostammoja/ -oreja kaipaat, niin saa vinkata, mulla niitä on *köh* muutama edesmenneen Agaven jäljiltä :D Voin myydä tai antaa vaikka vuokralle, jos et ole varma riittääkö into hommaa pyörittämään ;)

Lähettäjäfisken. 
Päivämäärä:   24.3.10 15:28:06

Aneth, kuullostaa hyvältä! Pitää nyt kattoo kunhan saan tallin julkaisukuntoon, niin alan noita hevosia katselemaan. Toi vuokraus kuullostaa kyl aika sopivalta hommalta mulle ;)

LähettäjäAneth 
Päivämäärä:   24.3.10 15:31:05

Voit kysellä sitten vaikka mailitse noista hevosista:) Osan sivut mulla onkin jo netissä, mutta valitettavan moni löytyy tietoineen vasta koneeni uumenista :D

Lähettäjäfisken. 
Päivämäärä:   24.3.10 15:32:14

Aneth, juu otan sitten yhteyttä! :)

Lähettäjäfisken. 
Päivämäärä:   24.3.10 19:08:19

Nyt sain sitten oman tallin pystyyn; Rapide Thoroughbreds. Nyt pitäisi sitten vaan hevosia etsiskellä :) Mutta nyt syömään..

(Kamala ku oon nyt änkeny tänne tänää kirjottelee paljo :O )

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   25.3.10 13:19:20

Jesjes, ensimmainen kuumeeton paiva neljaan paivaan! Eli siis viides paiva kuumeeton. Paata silti sarkee vahan ja on kipea olo. Toivottavasti uskaltaa menna huomenna kouluun... liikkaan en kyl voi osallistuu, eli aika lyhyt paiva muutenki huomen.

Joo pitas taas tota Carterii taas joskus vahan paivitella. Paattaa loput astutukset ym. mut se nyt kay helpommin ku orit on omast tallist ku muiden tallien orit on jo valkattu. Kai. Ja myytavat pitas paattaa, mietin et pitasko joitain vanhoi siitoshevosii myyda toiseen paikkaan. No sita voi miettia viikonloppuna.

LähettäjäAneth 
Päivämäärä:   25.3.10 13:22:03

Älä Welby laita mitään myyntiin, muuten mie oon taas shoppailemassa XD Mullakin vielä melkein kaikki astutukset päättämättä, mutta onneks ei tosiaan haittaa kun omia oreja käyttää... Jos ens vuonna sit olis jo kaikki siinä kuosissa, että vois muidenkin oreja katsella ja omiakin muille tarjota :P

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   25.3.10 13:32:36

Aneth: Shoppailu on hauskaa, kylla se aina kannattaa :D Tosta Sacagaweasta kyselisin, etta miten silla on kisoissa menny? Ihankun oisin nahny jostai tuloksist et ois voittanu G2 lahdon? Mietin vaan kun sen isalla on kolme tammavarsaa, Sacagawean lisaks siis kaks muuta ja asuu meilla. Lady in Red ja Simbelmynë ovat molemmat voittaneet G1 lahdon. Eli kovia tammoja on orille tullut, varsinkin jos Sacagaweakin vanhoilla paivillaan on Gradetasoisen lahdon voittanut..

LähettäjäElyse 
Päivämäärä:   6.4.10 14:46:14

Nostettaiskos tätä topaa taas ihmisten ilmoille.

Shadeen pitäis saada vähän uutta verta kun kohtahan kaikki on saman sukusia.. Haluisko joku tuoda mulle muutaman hevosen? :D Tai myydä jotakin eri sukuisia..

LähettäjäElyse 
Päivämäärä:   6.4.10 15:06:26

Niin ja kaikki järjestämään BC PREPPEJÄ oikein urakalla niin saataisiin tänä vuonna se BC järjestettyä! ;>

LähettäjäElyse 
Päivämäärä:   6.4.10 15:42:19

Ollaanpas sitä aktiivisia.. :D

Lähettäjä: Nerith 
Päivämäärä:   6.4.10 16:36:38

Elyse, Sasnakista saat hamuta varsoja itelles jos haluat ;)

LähettäjäElyse 
Päivämäärä:   6.4.10 17:43:46

Nerith, mitkäs siellä on myynnissä..? <:

LähettäjäAneth 
Päivämäärä:   7.4.10 11:55:45

Ilmoittelen nyt tännekin, että omien henkilökohtaisten kiireideni takia olen ollut hiukan epäaktiivinen tässä muutaman viikon, ja homma jatkuu ainakin ensi maanantaihin asti. Osalla ostamillani hevosilla ei ole vielä(kään) sivuja, mutta ne ovat edelleen hengissä ja toivon saavani ne itselläni pitää. Mailiini vastailen myös, jos jollakulla jotain asiaa on^^

Mutta älkää siis ampuko meitiä, tulen takaisin kun pääsen tentti- / työryysiksestä kunnialla (tai edes rääpiköiden) läpi:)

LähettäjäFenella 
Päivämäärä:   10.4.10 14:33:34

minäkin voisin nostella tätä ylöspäin.

Minullekin saa tuoda englantilaisia täysiverisiä jos joku jaksaa. Talli ammottaa vähän tyhjyyttään :D

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   16.4.10 19:01:58

Hei näyttäkää mulle minkälaisia oreja teillä oli tarjolla jalostukseen nyt CAS XV, mikäli vaan on mahdollista takautuvasti pyytää noita astutuksia. Oon nyt suunnittelemassa noita astutuksia tälle vuodelle hyyyvin myöhässä kun Prismatic on vihdoin ees hiukan kondiksessa. :D

LähettäjäAneth 
Päivämäärä:   17.4.10 10:29:32

Laitan laiskuuttani tänne saman viestin kuin ravipuolelle XD

Jee, netti, ja suihku ja toimiva vessa!!!!

Arvatkaa, kenen talosta kosahti vesiputki ja puoli taloa on revitty auki kosteusvaurioiden takia \o/ Niin ja lämmöt ja vedet on poikki, homma kuulemma korjaantuu 2kk kuluessa... Eli olen evakossa kesämökillä, missä ei ole kenttää armaalle mokkulalleni, saatika mitään puhelinsysteemeihin liittyvääkään... Eli kaiken paskan lisäksi olen myös netitön (kuolen...).

Olen siis koulun netin varassa seuraavat pari kk (toivottavasti hoituu aiemmin), ja ikään kuin pakollisella tauolla, mutta ettete minusta näin helposti eroon pääse:) Nytkin tulin mummulle kylään vain siksi, että pääsen nettiin XD

Sähköpostini toimii kyllä normaalisti, mutta vastauksissa voi hiukan kestää, riippuen siitä miten minulla on koulua (ei ole joka päivä).

Ja tangerine: Olen yhä kiinnostunut niistä ostamistani hevosista, mutta en kuole, jos haluat niille heti sivut ja siten uuden kodin.

Niin ja mulla olis kyllä liuta noite oreja tarjota näin jälkikäteenkin, mutta suurin osa sivuttomia vielä (statistiikat ja taso sekä vanhemmat linkitettyinä (ei takuuta sivujen toimivuudesta) näkyy listasivuilla kyllä. Ja halutessa kaikki muu informaatio löytyy koneeltani, mutta koska tosiaan olen "hiukan" epäaktiivinen tässä tovin, nopeita vastauksia ei voi odottaa :P Agaven entisiä asukkeja ovat suurin osa (eli niitä on miljoona XD).

Lähettäjä: Tuire 
Päivämäärä:   17.4.10 10:40:53

tangerine: Shamus PA oli/on edelleen tarjolla jalostukseen.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   17.4.10 13:25:32

Aneth, ei mitään hätää niitten sivujen kanssa, ei noi muutenkaan mee kauheen hyvin kaupaksi noi laukkahevoset niin oon vaan tyytyväinen että ovat löytäneet kodin. :D

Tuire, ai hitto Shamus on muuten äärimmäisen herkku, miten oon voinu missata tollasen oriin. :O En vaan oo ihan varma onko mulla suvullisesti sopivia tammoja sille, mutta kattelen nyt kun etin muitakin sulhasia tammoilleni.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   18.4.10 20:39:23

Tuire, sori kun tälleen ht.netin välityksellä kyselen astutuksia, mutta voisikohan Shamus astua Sanin? Tosiaan astutus olis tapahtunut joskus CAS maalis-huhtikuussa mikäli mahdollista.

Lähettäjä: Tuire 
Päivämäärä:   19.4.10 02:24:31

tangerine: Ei haittaa yhtään mitä kautta niitä pyytelee, kiva vain että ori kelpaa (: Ja mieluusti Shamis astuu Sanin ja tämä on tosiaan voinut tapahtua ihan milloin sinulle parhaiten sopii. Varsan sivun osoitteen kun saisi jossain vaiheessa mieluiten mailiin (n.tuire(at)suomi24.fi), niin asia on sillä selvä.

LähettäjäEssi K./goth. 
Päivämäärä:   19.4.10 03:11:08

vihaan botteja -.-''

LähettäjäEssi K./goth. 
Päivämäärä:   19.4.10 03:11:28

oho oho, porukka on laukkapuolella aika aktiivista :) Meikäläinenkin meinasi vihdoin ja viimein palailla. :) Pitää varmaan Sasnak Wijdam heittää jalostuspuolelle ;) Jos jollekkin tuollainen kaakkimus kelpaa tammoille niin siintä vaan sitten astutuksia sopimaan... (tuli joskus vähän yli kisattua pikkuista)

Nyt sitten pitäisi hamuta vähän isompi lauma niin saisi lähitulevaisuudessa kisakumppaneita ja sitten joskus niitä kasvattejakin syntymään :) Eli tarjoilkaapa vain siitokseen kuin kisakentille laukkureita, mikäli teillä on sellaisia myynnissä. :) Prismaticin kahdesta kasvatista jätinkin galloperissa tarjouksen. :)

LähettäjäEssi K./goth. 
Päivämäärä:   19.4.10 13:02:35

Nostellaas etusivulle jos olisi laukkapuolelta juttuseuraa :)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   19.4.10 20:00:20

Tuire, oi kun kiva, kiitoksia. :) Ilmottelen sivuja kun varsa syntyy ens vuoden puolella.

Hitsi tolla Sasnak Wijdamilla on kyllä tosi tosi kiva suku. :o Pitänee pitää mielessä vastaisuuden varalta. Kävin myöskin Galloperissa vastailemassa.

LähettäjäEssi K./goth. 
Päivämäärä:   19.4.10 23:07:08

tangerine > No se oli ja on mun silmter, suku on kyl varmaan se syy :) Hitto ku oisin halunnu ton ihan loppuun asti kisaa mut tuli se tauko/välikuolema... :( No pitä jatkaa nyt kun voi ^^

Päivämäärä:   1.5.10 18:16:30

BREEDERS' CUP on auki vaikka sitä ei kalenterista vielä löydykkään eli kaikki osallistumaan!
http://www.s8.createphpbb.com/ ljsuurkilpailut/viewtopic.php?t=93&mforum=ljsuurkilpailut (poistakaa väli, ei pystynyt linkittämään koska herjasi liian pitkää osoitetta)

Myöskin ne jotka ovat preppejä järjestäneet, ilmoitelkaapa niitä tuloksia tuonne foorumille. ;)

Lähettäjä: Hessi 
Päivämäärä:   1.5.10 18:46:45

Jos laukkaporukkaa kiinnostaa ostaa siitoshevosia, niin meiltä löytyy myynnistä: http://hessilainen.net/kerynkartano/hevoset.html

Luopuisin noista myynnissä olevista mielelläni, koska laukkatouhu ei enää liiemmin innosta. :(

Lähettäjäfisken 
Päivämäärä:   2.5.10 19:14:44

Rapide (pahoitteluni jos kaikki sivut eivät vielä ole ihan ajan tasalla) etsii nyt lisää täysverisiä siitokseen ja kilparadoille, jotta saataisiin tämä toiminta vihdoinkin kunnolla käyntiin! Jos joltain siis löytyy myytäviä hevosia niin voi asiasta ilmoitella :)

Päivämäärä:   5.5.10 15:16:46

Vilasutiin on lisätty nyt isä- ja emälinjahaku! :)

Päivämäärä:   6.5.10 20:04:14

Nostoa :)

Lähettäjä: fgh 
Päivämäärä:   6.5.10 20:05:52

Onko Sasnakiin tulossa uusi lay, kun sivut on suljettuna? :)

Lähettäjä: fgh 
Päivämäärä:   6.5.10 20:23:01

up

Päivämäärä:   6.5.10 20:25:54

On ;)

Päivämäärä:   6.5.10 20:30:15

fisken (ja muutkin jotka myytäviä kaipaavat), Prismaticin vuotiaista vielä Trick Bag ja Nito Kendo myymättä. Molemmat tosi upeita laukkahevosenalkuja. :)

Voisin myös väittää että voin myydä kaikki 4-vuotiaat tai yli RVC -kasvatit täältä, lukuun ottamatta Whin Silliä, Polyamoria, sekä Swanfeathersia joka on jo myyty. Mikäli vaan kelpaisivat jollekin. :D

Nerith, oi että, tätä olenkin odottanut! :) Voisin muuten jossain vaiheessa lisätä tuonne tietokantaan noita Prismaticin hevosia tässä kesän mittaan, sillä aikaa on.

Lähettäjävito. 
Päivämäärä:   11.5.10 17:06:24

Selväselvä (--8 Uusi laukkatalli on noussut pystyyn ;-) Kommentteja otetaan vastaan !

Päivämäärä:   12.5.10 13:39:53

vito., hyvältä näyttää, vaikka kyllä ihan vähän kirpaisi nähdä huipputamma Rachel Alexandran kuva yhdellä orillasi ;D

LähettäjäGrimlock 
Päivämäärä:   14.5.10 12:42:28

Voisiko joku kertoa englanniksi nämä, täältä tulee varmaan parhaiten apua.

Syntynyt /
Jälkeläiset /
Kilpailukalenteri /
Vuotiskausi /
Voitto- & sijoitusprosentti /
Voittosumma /
Sileä /
Risueste /

i. -
ii. -
jne
e. -
ei. -
jne

Vikoihin niitä lyhennyksiä nimenomaan haen, jos niitä käytetään?

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   14.5.10 17:00:09

Nämä ovat suurin osa sellaisia, joita itse käyttäisin, joten eivät välttämättä kaikki ole täysin "oikeita", jos niihin löytyykin jokin virallisempi käännös.

syntynyt: birthday
jälkeläiset: offsring
kilpailukalenteri: races (laukka, ravit), competitions (muut lajit)
vuotiskausi: x-year-old season (esim. three-year-old season *
voitto-/sijoitusprosentti: winning/placement percentage
voittosumma: total winnings / winning sum
sileä: flat race
risueste: jump race (tai steeplechase)

Isähän on sire ja emä dam, joten itse käyttäisin niissä samoja lyhenteita kuin suomessakin, eli
i = s
ii = ss
ie = sd
jne.

Jos itse käyttäisin noita lyhenteitä sukutaulussa, niin kääntäisin ainoastaan isän ja emän käyttäen koko sanaa ja jättäisin muihin sukulaisiin ainoastaan hevosen nimen.

* Laitoin Googleen hakusanaksi 2 year season horse ja yhdestä osumasta löytyi esimerkin mukainen pätkä, joten varmastikin on ihan käypä.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   14.5.10 17:04:28

Voittosumma luultavasti ymmärretään ulkomailla paremmin jos sen laittaa sanalla earnings. Muuten noi Tuiren laittamat oli aika pitkälti niitä mitä itekkin käyttäisin.

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   14.5.10 17:08:05

tangerine: Aivan, earnings onkin se oikea sana. Käynyt edes mielessä, kunhan vain ajattelin voitot + summa :D Ja tuo "minun" voittohan kirjaimellisesti tarkoittaa juuri sijoitusta eikä rahaa..

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   14.5.10 17:18:25

Käykääpä muuten varailemassa Triple Crown preppejä, että saatais Crown pidettyä tänä vuonna. :)

Osoitehan on (ei voi linkittää, poistakaa väli): http://www.s8.createphpbb.com/ljsuurkilpailut /viewtopic.php?t=94&mforum=ljsuurkilpailut

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   14.5.10 17:34:07

Mjaa, sitähän voisi vaikka järjestääkin ensimmäisen prepin (: Pitää katella myöhemmin, jahka maltan kutsua tehdä. Itelläkin olisi juuri sopivasti tuo uusin tulokas sopivan ikäinen.

LähettäjäGrimlock 
Päivämäärä:   14.5.10 18:33:25

Jee, ensimmäinen laukkaponi mulla nyt! (: Ratsupainotteisesta suvusta, mutta ehkä tästä vielä jotain tulee.

Lähettäjä: Ilyena 
Päivämäärä:   15.5.10 18:37:37

tangerine, jos yli 4v myynnissä niin lähteekö mulle Sasnak Pavoni ja Reasoner of Shade Clipshamiin? (www. clipsham. webs. com)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   17.5.10 00:55:03

Ilyena, kyse oli vaan omista kasvateista eli hevosista joiden perässä on liite RVC. Valitettavasti kaikki niistäkin on nyt myyty Appleton Fairea ja Crystal Keyta lukuun ottamatta. :/

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   18.5.10 11:37:50

Terveisia pitkasta aikaa!

Ensin pahoittelut tangerinelle etten ole saanut tehtya Psychen sivuja viela, koitan tehda niita mahdollisimman pian. Jollet siis ole jo myynyt toisaalle ;) Ollut inspiraatio taas taysin nollassa.

Mutta ei tuota Carteria saa lopetettuu ei sitten millaan. Joten joudutte kestamaan mua ainakin 6 vuotis synttareille asti.

Lähettäjä: Jenna 
Päivämäärä:   18.5.10 12:20:37

Hei miten toi arvoikisoihin osallistuvat hevoset voi osallistua preppiin? Mietin vaan että josko mun laukkuri menestyy niin miten se sitte onnistuu. Entä mitä kaikkia arvokisoja on täykkäreille? Muita kun Triple Crown ja Breeder's Cup ja nimenomaa oreille.

Ostin tangerinelta xx-ori Shy Monar Monarch RVC'n ja ori on tällä hetkellä 5-vuotias.

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   18.5.10 12:34:13

Jenna: Arvokisoja on monenlaisia, mutta Breeders' Cup ja Triple Crown ovat niita suurimpia ja arvostetuimpia (kuten myos IRL). Rahakkain kilpailu Dubai World Cup jarjestetaan myos virtuaalisesti nimella Dubai Sim Cup. Laukkajaoksen sivuilta loytyy lisaa. Myos LJ: n suurkisafoorumilta loytaa paljon lisatietoa. Tallahetkella vain BC ja TC vaatii preplahdon lapaisemisen ennen varsinaista osallistumista (muistaakseni muihin ei tarvitse, yksittaisiin arvokisoihin voi osallistua kuka tahansa kriteerit tayttava hevonen). Preppiin taas voi osallistua kuka tahansa joka siihen kelpuutetaan mukaan ;) (esim. TC: n preppeihin hevosen pitaa olla joko 2- tai 3-vuotias, riippuen minka vuoden TC: hen ollaan pyrkimassa).

tangerine: Olipas Crystal saanut ihanat elakesivut! Tuli mieleen kun tuota Crystal Keyta katselin... etta jos se voisi tulla Carteriin, vaikka edellisenkaan sivuja en ole viela saanut tehtya... *nolo*.

Lähettäjäsandi 
Päivämäärä:   18.5.10 12:39:22

Pieni mainos, me ollaan olemassa. :) Ensi vuodelle suunnitelluista varsoista Amberlight ESC x Barboes Piece of Cake voisi olla varattavissa laukkapainotteiseen kotiin.

Lähettäjä: Jenna 
Päivämäärä:   18.5.10 12:46:09

Mistä näkee kuinka paljon hevosella pitää olla pisteitä jotta voi osallistua? Ja pitääkö preppeihin olla joku tietty määrä pisteitä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.5.10 13:33:59

Onko laukkamaailmassa ihan kuollutta? Tekisi mieli perustaa laukkatalli, mutta jos mitään ei tapahdu, en tiedä miten mielenkiinto riittää tallin pyörittämiseen. :(

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   18.5.10 13:45:41

Jenna: Preppeihin ei pisteita tarvitse. Esimerkiksi jos preplahto Breeders' Cup Sprintiin nayttaisi talta;

G2 Tom Fool Handicap 7F D 3YO+ (BC Sprint Prep)

tarkoittaa se sita, etta 3 vuotias tai vanhempi, lyhyita matkoja, seka G2 tasolla juokseva hevonen voi osallistua kyseiseen lahtoon. Sukupuolirajoituksia ei kyseiseen lahtoon ole, eli orit, ruunat seka tammat saavat osallistua. Jos hevonen on sijoittunut (riippuen tietenkin osallistujien maarasta, kuinka moni lapaisee prepin), paasee se osallistumaan BC Sprintiin. Ei mihinkaan muuhun Breeders' Cupin kilpailuun.

-: Vahan kuollutta on kylla, mutta itse ainakin olen nyt jalleen aktivoitumassa, kuten on moni muukin. Luultavasti pian on taas enemman elamaa. Ja hei, jos kiinnostusta loytyy, kannattaa kantaa oma korsi kekoon ja edistaa aktiivisuutta itse olemalla aktiivinen. Uusia harrastajia tarvitaan aina :) (me vanhat kun valilla ollaan horroksessa liian pitkaan :D)

LähettäjäFenella 
Päivämäärä:   18.5.10 13:51:10

Minä olen kanssa aktivoitumassa pikkuhiljaa kun sain juuri tallilleni uuden leiskan niin remppa saadaan nopeasti pois alta. Sitten alkaa meiltäkin tulemaan kilpailuja yms.

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   18.5.10 14:32:34

Juu itsekin olen nyt anomassa jopa kolmet kisat ;) Kahdet TC prepit olisi tarkoitus pitaa, mehan haluamme TC: n jarjestaa tana vuonna!

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   18.5.10 21:20:40

Uusille harrastajille haluaisin myös mainostaa Galloperia, laukkaharrastajien omaa foorumia. Ei todellakaan kannata pelätä sinne postaamista, vaan sen tarkoituksena on ollut yhdistää ja sosialisoida(onko se edes sana?) laukkaharrastajia. Joskus siellä oli hirveästi elämää mutta nyt tuntuu kauhean hiljaselta. Uudet vois vaikka esitellä tallejaaan tai itsensä tai jotain koska mä oon ainakin ihan pihalla uusista laukkatalleista vaikka haluaisin kovasti tutustua. :)

Munki pitäis alkaa pikku hiljaa suunnittelemaan Prismaticiin laukkoja, mutta en oo vielä saanu edes uusien kaksvuotiaitten sivuja valmiiksi. :P Liikaa tehtävää muutenkin kun koulu kaatuu niskaan.

Welby, ei haittaa vaikka Psychen sivut on myöhässä ja kyllä sä Crystal Keynkin saat jos haluat. :D Oon tottunu siihen että Elyse antaa mulle sivut kun hevoset on jotain viisvuotiaita. XD

Ja tosiaan totesin että Crystal voi varmaan viettää eläkepäiviään ihan ratsuna kun ei tuo ratsuksi vielä kovinkaan vanha ollut ja seisoi ihan tyhjänpanttina tallissa. Parempi vanhuus sillä on Annien hoivissa. :D

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   18.5.10 21:24:55

Ai niin, jos sitä menis nyt tekemään TC Prep -kutsun. Vaikka tajusin just yks päivä, että eihän tuo miun uusin tulokas ole vielä päässyt edes maidenia läpi ja vaikka pääsisi ennen preppejä, ei se sukunsa perusteella pääse yhtään pidemälle :D

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   18.5.10 21:53:12

En nyt ollut ihan varma, että pitääkö kutsua anoa heti vaiko vasta sitten, kun on selvää, että prepin saa järjestää. Eli jos multa nyt turhan takia lähti mailiinkin anomus, niin älkää ihmetelkö :D

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   19.5.10 07:21:17

Welby - Kiitos. Tämä selvitti asiaa. :)

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   19.5.10 09:36:42

tangerine: Joo, mulla noita kisattavia on aika paljon että vasta nyt viisvuotiailla hevosilla on omat sivut (tai tiedot yhdella sivulla, ja siitakin on aikaa jo parisen kuukautta kun niita tein). Tallahetkella olen paivitellyt vain tallaista sivua, mista loytyy hevosten tasot, milla kisaa juuri silla hetkella, seka kisat. Paivitin juuri eilen, mutta kylla sieltakin puuttuu viela muutamat kisat.. hehe :D

P.S. NAMA OVAT MYYNNISSA (maiden-tasoisia)

5v xx-o Picasso CTB - om. Carter sta - M
(http://welbyn.net/carter/casxi.php#picasso)
4v xx-t Selene CTB - om. Carter mds - M
4v xx-o Silver Plate CTB - om. Carter mds - M
4v xx-t Speed of Sound CTB - om. Carter mds - M
4v xx-o Swordnshield CTB - om. Carter spr - M
5v xx-t Taline CTB - om. Carter sta - M
http://welbyn.net/carter/casxi.php#taline
4v xx-t Valentina CTB - om. Carter mds - M

Eivat ole juosseet kovinkaan erityisesti, joten en edes uskalla tarjota niita laukkoihin enaa... paitsi Valentina, statistiikat ovat tallahetkella 4, 0-2-0-1, eli ei ihan menetetty tapaus. Taalta loytyy vanhempien nimet ja kerran kaikki ovat omista hevosista, vanhempien sivut loytyy myos Carterista. Olen laiska enka jaksa itse linkittaa. Paitsi etta Picassolla ja Talinella on tiedot omalla sivulla.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   1.6.10 20:27:53

Tämän vuoden Triple Crown kaipaisi jonkun arpomaan lähdöt, joten kiinnostuneet ilmoittautukaa ihmeessä tänne.

Lähettäjä: JeN 
Päivämäärä:   1.6.10 20:47:32

tangerine, Mä voisin arpoa jos saan ohjeet. Mä ostan laukka pollen jos jollain on :)

Päivämäärä:   2.6.10 19:05:57

Voisko joku kertoa et kuinkavanha hepan pitää olla et sen saa ilmoittaa laukkakisoihin?

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   2.6.10 20:13:18

JeN: Englantilaiset täysiveriset voivat osallistua kaksivuotiaana, muut rodut kolmivuotiaana. Risuilla ikää tulee olla vuoden enemmän eli enkuilla 3 ja muilla 4. Täältä löytyy lisää infoa, jos tarvitset (esim. minkäikäisenä hevoset eivät enää saa osallistua laukkoihin).

Päivämäärä:   2.6.10 20:16:07

ookke, Ajattelin ku toin tänään laukkaajan jolle laitoin ikää 3v

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   5.6.10 20:07:02

Aah.. Voitto maistuu makealta.. Tarjoa teille juuri maiden voiton saanutta Shy Monarch RVCtä jalostukseen käytettävkäsi. Sukunsa puolesta ori on hieno(minun silmään) ja seuraavaksi starttaammekin G1-luokassa.

Myöhään kypsynyt ori on nyt osoittaunut loistavaksi juoksijaksi ja taivoitteena onkin Breeder's cup, Triple Crownin mennessä ohi.

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   9.6.10 10:21:31

Haittaako laukkapuolella hevosten kuvattomuus?

Kun tässä mietin, josko tekisin ihan laukkatallin(xx). Ikävä kyllä juuri xx, sillä muihin laukkarotuihin en ole niin paljon perehtynyt että voisin niitä ruveta jalostamaan.

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   9.6.10 10:31:53

Jenna: ei se mikään ikävä kyllä ole ;) Enkut on kingejä!

Eipä se kuvattomuus pahasti haittaa, mutta luultavasti saat jostain lupia jos vaan jaksat etsiskellä :)

Kiva että tätäkin nosteltiin. Muuten, CAT on nyt näillänäkyvin palailemassa jossakin vaiheessa uusilla hevosilla. Vanhojakin toki tulee, mutta luultavasti osa on pakko päästää kuopan uumeniin, alkavat olla sen verran vanhoja että toinen jalka on jo haudassa... + Il'yassa niillä on ollu hyvä elämä meidän tauon aikana, joten luultavasti tulee paljon uusia suvuttomia (tai suvullisia) tekkejä mukaan. Tai, paljon ja paljon...

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   9.6.10 10:37:51

Welby - Tuo "ikävä kyllä" tuli siitä, että luulen niitä olevan jo melko paljon. Yhdelle tallille mulla onkin jo lupa, mutta siellä ei tammojen kuvia ole, mutta oreja aika monta. Tammojen kuvia pitääkin metsästää.:) Nyt pitäis saada ulkka jostain niin vois sitte ruveta tallia pystyttämään.

Onko muuten miten noitten "painotusten" sekoittaminen? Eli katsotaanko pahalla jos sprintterin ja (esim.) semistayerin keskenään?

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   9.6.10 10:52:44

Jenna: Tarkoitatko astuttaa? Nojoo, itte katton pelkästää suvusta, eli mulla on joskus noita stayer x sprinter varsoja, joista tulee sit suoraa mds xD Ehkä pitäs ottaa enemmän niskasta kii ja ottaa vähän samankaltasemmat vanhemmat, muttakun usein ne parhaimmat parit löytyy vääriltä matkoilta..

Ei niitä enkkuja liikaa ole. Mitä mä nyt muiden ryhmien osallistuja katoin, niin melkeinhän niitä juoksee enemmän kuin harvinaisia! Nyt eletään aika lama-aikaa ryhmän yksi kohdalla. Ja mun mielestä, oli rotu mikä hyvänsä, laukkahevosia tarvitaan lisää, varsinkin uusia potentiaalisia talleja, jotka jatkaa toimintaa vielä vuosia (ellei se maailmanloppu tule 2012, kjäh kjäh).

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   9.6.10 11:27:58

Uusi topa

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.