Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ravikeskustelu 183

LähettäjäPäivänsäde 
Päivämäärä:   4.2.10 18:10:47

Jatkellaan tänne siis :)

Edellinen:
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=749253&t=749253

Re: Ravikeskustelu 183

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   4.2.10 18:13:05

Speedy Trottersin lopettamisesta edellisessä topassa, asianosaiset lukekaas.

Ostelijoita:
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=753679&t=753679
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=754573&t=754492

---
Ravitulokset tulee oikeesti vasta joskus, nyt ei yksinkertaisesti jaksa. Koooookeita jee.

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   4.2.10 19:09:36

Plää. Jutelkaa.

Sainpas Kullervon myytyä.

LähettäjäAndiee 
Päivämäärä:   4.2.10 20:14:36

Simo, tässäpä Kullervon sivut. :-) Luonne ja sukari luultavasti ensi viikolla kun koeviikko loppuu.

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   4.2.10 20:17:23

Andiee, kiitoksia. Olit nopea ^^

LähettäjäRos. 
Päivämäärä:   4.2.10 20:57:50

0t. Simo mites se suokkikuva jonka miulle piirsit? ;)

LähettäjäTigerlily_ 
Päivämäärä:   4.2.10 21:02:44

Felia, olisin kiinnostunut tuosta Speedy Celestestä, lähtisikö meille Ele's Trottersiin juoksemaan hyviä summia? :) Enpäs ole vielä paljoa ehtinyt startteja saamaan, koska olen juuri saapunut ravimaailmaan.

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   4.2.10 21:03:10

Ros., mittee siitä? On vielä kesken, kun pitää täs tuhertaa vihkoja ja lukee kokeeseen (huomenna). Viikonloppuna pitäis olla sillekin aikaa :)

LähettäjäTigerlily_ 
Päivämäärä:   4.2.10 22:12:15

Heheeei!! :D

Mä olen ollut tooosi ahkera tänään, tienasin 20€ ku olin kaverille auki ja sitte olen vaihtanu layn Eleen. :D

Katsokaa kaikki!

Ääh, kun taas menee viikonloppu tehdessä aivan jotain muuta kuin tätä, olen poikakaverin kanssa kun se tulee lomille.<3

Lähettäjäveya 
Päivämäärä:   4.2.10 22:23:11

Speedyn katraasta Zenith Vansin voisin periaatteessa ottaa takaisin, ellei joku sitä ihan väkipakolla halua :D

LähettäjäHeltsu 
Päivämäärä:   4.2.10 22:23:56

Päivänsäde -- Sä voit ottaa Kizmit Kindin jos kerran haluat :> Ilmoittelet sivuja sitten vaan mulle? :)

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   4.2.10 22:56:01

Shavo Haluutko nyt Wrong Gonen? En Felialta koskaan sivuja saanut.

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   5.2.10 01:15:14

Lokki, sopiihan se kai joo :>

Lähettäjä: Tierra (topissa) 
Päivämäärä:   5.2.10 12:34:57

Viikon alussa oli "Ilmoitetut" lokerossa muistaakseni 39 ravit joihin olin kopuja heittänyt. Nyt niitä on enää 17 vaikka oon lisääkin välillä ilmoitellut. Eli yli 20 ravit laitettu muotoon kaikki kaakkeroisest ^^ Oon reipas! XD (ja sitten voikin taas virtuaalikoomailla pari kuukautta?) Oon niin ylpiä Despair Adriftista, orin voittosumma yli 150 000 ve ^^

Raveja joihin voisi osallistua? :)

LähettäjäTK 
Päivämäärä:   5.2.10 12:42:29

Felialle lähti mailia. :)

Pitäisi taas osallistua raveihin.

Päivämäärä:   5.2.10 12:58:44

Miksi Tigerlilyn suositellaan listalla ei ole meitä... Ihan selvästi aikonut laittaa mutta sitten ajatus katkennu tai jotain, eikös? :D

LähettäjäFelia 
Päivämäärä:   5.2.10 14:08:03

Simo, taisin muotoilla asian väärin - otan kyllä yhteyttä kasvattajiin mutten rupea odottelemaan heidän vastauksiaan viikkokausia.

Päivänsäde, Savannah on myös myynnissä. Unohtui näköjään merkata se tuohon myyntilistaan. Kestral lähtee takaisin sulle, otatko myös Savannahin? Kizmit Kind lähtee myös mukaasi, kun Heltsu näytti sen sinulle lupaavan :)

Tigerlily_, Vie Celeste mukanasi :) Sivuja ylläolevaan osoitteeseen viimeistään 19.1. Linkitä kasvattajaksi Felia (sähköposti linkki).

Veya, Zenith Vans lähtee sulle - jos tahdot! :) Aina mukavempi myydä heppa takaisin kasvattajalle :)

Heltsu, Kizmit Kind lähtee siis Päivänsäteelle :)

TK, sähköpostiin vastattu!

Päivämäärä:   5.2.10 14:32:24

isla // Heitän mukaan jotain noihin muihin, mutta lähdöissä 5 ja 6 on ehkä turhan laajat määritykset niin tulee pian epärealistisia aikoja, niin niihin en sitten ketään heitä vaikka sopivia olisikin ^^ Mutta kohta lähtee mailia! :)

Päivämäärä:   5.2.10 15:05:58

Lämminverisillä 1.10-1.15 väliin kun tehdään sarjoja, kannattaa laittaa enintään muutama sekunti siihen väliä. Eli esim. 1.13.0-1.15,9 aikaisille (enintään). Kylmäverisiä on vähemmän, joten hitaammissa lähdöissä ei tarvitse olla niin tiukkaa, mutta niilläkin on aletaan mennä alle 1.26,0 suunnilleen, tykkään jos on tarkemmat sarjamääritykset :) Poneilla voi sitten olla laajempaa. Tietty jos järjestää niin että jakaa lähtöjä ja saa sillä sitten tasaisempia sarjoja, on se ok. Kuten nuo mitä siulla oli, on ihan ok jos sinne saa ilmoittaa rajattomasti ja ne jaetaan osallistujien mukaan. Tai tasoitusajot joissa voi laittaa sitten niitä aikoja vähän ennätysten mukaan... :)

Ei tuo pahakaan ole ja ensimmäiset kun on niin sen ymmärtää täysin ^^

(ja nämä on sitten osittain taas vaan minun mielipide... :D)

Lähettäjä: Simo 
Päivämäärä:   5.2.10 15:14:45

isla, kiva että joku pitää raveja :) Ja tosiaan vain tekemällä oppii :D

Kylmäverisillä toimisi esimerkiksi kahtena sarjana tuo lähtö 6, tyyliin toinen sarja olisi 23,0-24,9 -aikaisille ja toinen 25,0-28,0 -aikaiset.

Ja vaikka nyt tämä onkin tylsää kertausta, niin tuloksissa sitten ei tarvitse olla liian suurta hajontaa voittajan ja viimeisen välillä (jos ravikoneella arpoo, niin 1-4 sekuntia on ihan ok, esimerkiksi voittaja 23,0 -> viimeinen 25,5).

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   5.2.10 15:19:54

Ja miehän ite rakastan rajattomia, joten miun mielipide on vähän pöhkö aina.

isla, vielä pitää muuten todeta yksi juttu. Älä seuraavissa raveissa laita sääntöä "Samalta tallilta voi tulla rajaton määrä hevosia / lähtö", jos et jaa lähtöjä. Tää nyt itsekkäästi vaan miun kannalta, mutta omistuksessa yli 230 ravaajaa, niin haluan antaa mahdollisuuksia muillekin ilmottaa ravikopujaan. (esimerkiksi lähtöön 4 saisin ilmoitettua varmaan parisenkymmentä hevosta..)

Lähettäjäumi. 
Päivämäärä:   5.2.10 15:47:24

nyt kyllä päivitän konien kalenterit loppuun ja maanantaina alkaa kisaus. näin teen. nyt heti teen. :--)

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   5.2.10 15:47:37

isla, hienoa :)

Epic fail-simppa on vaihteeksi melkein successful-simo koulun suhteen, kerrankin ei tullut vihkojen kans suunnaton kiire. Kokeet tosin... Noh, ne selviää onneks vasta myöhemmin :D Nyt sit pitäis ne ravitulokset tehä ja iiiiso kasa sivuja ja kaikkea...

LähettäjäPäivänsäde 
Päivämäärä:   5.2.10 15:48:37

Heltsu, kaunis kiitos :D Ilmoittelen sivuja pikapuoliin.

Felia, voithan sä koittaa Savannahia myydä, mut jos ei mene kaupaksi niin palauta sit mulle :)

LähettäjäJenni T. 
Päivämäärä:   5.2.10 16:30:31

Heipä hei! Elonmerkkejä täältä lähettelen.. Töihin kun saisin oman koneen nii olis aikaa vaikka hurumykke päivitellä sivuja :DD Kyllä se tästä varmasti vielä :D

LähettäjäFelia 
Päivämäärä:   5.2.10 17:35:31

Päivänsäde, selvä homma :) Mutta Kestralin otat kuiten?

Myynnissä vielä:

Lv-t. Dreamlike Savannah enn. 21,8 - vs. 6700v€
Lv-o. Ghosthunter Burn enn. 12,5 - vs. 90 640v€
Sh-o. J.T. Vilperi enn. 32,0 - vs. 5710v€
Sh-o. Lorentso Kind enn. 31,3 - vs. 7760v€
Sh-t. Taikasumun Pinkaus enn. 25,2 - vs. 19 500v€
Sh-t. BMW Melliina enn. 41,6 - vs. 1550v€
Sh-o. SPT Samurai ei enn.

Kasvattajille sähköpostia laittamaan -->

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   5.2.10 20:43:43

Jos sitä kohta järkkäisi raveja ^^ (enkä oo luvannu niin ku monta viikkoa xD)

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   5.2.10 21:40:44

Ravikeskustelijat ovat perjantaikuolleet jälleen.

LähettäjäHeltsu 
Päivämäärä:   5.2.10 22:10:03

buaah mitähän sitä viikonlopun sit tekis :P

Lähettäjäumi. 
Päivämäärä:   6.2.10 06:35:28

Huh huh, nyt on kaikkien kalenterit päivitetty.
Ensi viikolla syntyy alustavien suunnitelmien mukaan ainakin kolme ruotsalaisvarsaa, jotka varmaan kaikki tulee myyntiin.

Pengon tässä kohtapuoliin muiden ruotsalaisomistajien hevoset läpi ja kyselen sitten tarvittaessa jalostukseen. :---)

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   6.2.10 08:50:28

umi ei saa tehä ruottivarsoja kun mie tahon niitä ja sitten pian ostan :D

Kivat kun tänään olisi ollut koulutus muttei ilmoitettu mitään mistä minne ja mitä hä eikä ole puheaikaa että voisi soittaa kenellekään -.- eli odotetaan että he soittaa että missä viivyn ja sitten voi sanoa että en pääse... Ottaa päähän -.-
(vaikka no toisaalta, päivä kotona ja aikaa vaan dataa, niin kyllähän se voittaa sen koulutuksen xD)

LähettäjäAneth 
Päivämäärä:   6.2.10 09:40:52

Tänään taas ravit, mutta en kyllä jaksa lähtee vaikka mielenkiintosia lähtöjä oliskin :P

Kauhee homma sivujen kanssa kun lauman hevosia taas hamstrasin, mutta eiköhän se siitä :D Tosin suurin osa koneista on tällä hetkellä laukkakopuja, täytynee korjata tilannetta^^

Felia: Mä voin majoittaa kaikki ne myytävät heposi, joita kasvattajat ei ota takasin :D

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   6.2.10 09:50:17

Hugo sai satulan eilen! Hieno Wintecin upouusi synteettinen penkki. Tosi upeeta, siitä tulee montéponi :D Tosin mä oon ihan vararikossa, mietin kokoajan että meneekö se tili nyt miinukselle vaiko eikö :P

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   6.2.10 11:25:16

Pitäskö tää virtuaali touhu lopettaa joskus suosiolla?

Oon tässä todennut että jos en ole lomalla koulu ja ulkohommat vie mun voimat. Talviloma on onneksi pian ja sitten on vielä loppurutistus peruskoulua. Kesää odotellessa.

Nytkin olen ulos menossa putsaamaan karsinoita. Illalla onneksi pitäisi vielä jaksaa.

Lähettäjäauro-ra 
Päivämäärä:   6.2.10 11:45:35

Jotkut saattaa nimimerkin jo tunnistaakin, mutta ajattelin nyt ihan näin "virallisesti" esittäytyä ht.netin raviharrastajille. :)

Eli omistan Etulinjan Suomenratsut, ja jostain kumman päähänpistosta ratsujen rinnalle tuli vuodenvaihteen jälkeen muutama juoksija. Nyt niitä löytyy tallista jo kuusi kipaletta (+ yksi vielä sivuton) ja touhu onkin lähtenyt ihan kivasti käyntiin !

Yritän muistaa alkaa seuraamaan tätä ravikeskusteluakin ht.netissä pyöriessä, jos pääsis vähän näihin ravipiireihinkin mukaan. :P

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   6.2.10 11:59:35

auro-ra, terve vaan ^^ Ostahan meiltä vielä pari ponia maskotiksi? :D

Enään vissiin öö jotain viidelle sivut tekemättä.. :D Ei vaan muista keneltä oon ostanu ne xDD Simolta kaksi, sitten yksi laukkaponi, Sorelilta yksi ja olikohan muita.. :S Millon mie opin merkkaan ne ylös jonnekin? xD

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   6.2.10 12:02:14

auro-ra, tervetuloa, vaikka mie nyt oonkin jo härönny ympäriinsä eli tiedätkin varmaan miut.

Lokki, vheppailussahan on just se ongelma, että lopettaminen on mahdotonta. Mie oon kai yrittänyt viimeset kaks vuotta jo xD

Lähettäjäauro-ra 
Päivämäärä:   6.2.10 12:43:44

Tierra, ehkä mä toistaiseksi vielä pysyn näissä hevoskokoisissa.
Tuun nykäsemään hihasta sitten siinä vaiheessa, kun ponikuume iskee ! :p

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   6.2.10 12:46:24

Kyl me siusta poniharrastaja vielä aivopestään xD

Ai niin, mun pitikin ettiä Tipsulle niitä ponikuvia. Plääääääääääääää.

LähettäjäFelia 
Päivämäärä:   6.2.10 12:52:30

Aneth, ja millainen paikka sinulla olisi hepoille tarjolla? :)

Hevosia edelleen myynnissä!

LähettäjäFelia 
Päivämäärä:   6.2.10 12:58:57

Ghosthunter Burn & Taikasumun Pinkaus myyty!

Myynnissä vielä:

Lorentso Kind
Dreamlike Savannah
SPT Samurai
BMW Melliina (kasvattaja?)
J.T. Vilperi(kasvattaja?)

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   6.2.10 13:08:49

auro-ra, on miulla dölevarsaki sulle xD

Lähettäjäauro-ra 
Päivämäärä:   6.2.10 14:11:59

Haha, voi ei. :D
Kadun täällä ilmoittautumista jo nyt ! :p

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   6.2.10 14:14:13

Hih :D Ja saa noista meidän suokeistakin tilaria jos suokkeja ehdottomasti haluat ^^

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   6.2.10 14:14:55

auro-ra, kannattaa mennä peilin eteen ja harjoittella "ei"-sanan sanomista. Sitten voit tulla tänne ja harjoitella sen kirjottamista. Sen sanominen on helpompaa kuin kirjoittaminen xD

Mien vheppaile tänään. Ihan varmasti en. On kiva kattella kuinka tekeminen kasaantuu (+ miten äkkiä kaikki suuttuu mulle xD).

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   6.2.10 14:17:04

Tosin olen huomannut, että tehokas keino on myös se, että omasta tallista löytyy jo kaikensukuisia hevosia. Voi vedota siihen, että sen isänisästä ja emästä ja emänemänisästä on varsat ja kaikkea. Tooooosin se edellyttää n+miljoonan hevosen omistamista... Eli aloitat vaan haalimalla sen n+miljoona hevosta, niin kyllä se ein sanominen sit alkaa sujua.

Tipsun suokeista mie kai halusin varsan joskus mut en enää onneks muista mimmosen xD

Lähettäjäauro-ra 
Päivämäärä:   6.2.10 15:03:04

Haha, ratsusuokkeja mulla onki jo sopivan monipuolisesti, niin niiden kanssa voi vedota siihen, että suvut liian samanlaisia. :P

Pelkään pahoin, että kohta mulla on tallillinen noita ravureja, kun tähän oikeen pääsen kunnolla mukaan...
Simon ehdottamat harjoitukset vois olla paikoillaan.

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   6.2.10 15:12:04

Miulla on "onneks" ravureiden kanssa se tilanne että voi valittaa suvuista. Kun käytännössä multa löytyy pitempisukuisten kohdalla melko lailla kaikenlaista (ja lyhyempisukuisten kohdalla on jo varaa olla nirsompi). Ja kun on jatkuvasti n+miljoonat sivut rästissä, niin totta totisesti joskus jättää ostamatta jo sen takia että ei jaksa tehdä sivuja xD

(mun ei sit varmaan kannata todeta, että ne harjotukset ei auta?)

LähettäjäPohjantalli 
Päivämäärä:   6.2.10 15:56:22

Heippa vaan kaikille

Yritän rämpiä pikkuhiljaa takas. Helmikuun varsoja tulossa kohtapuoliin markkinoille, joten potentiaaliset varsanostajat liikkeelle nyt ;-)

LähettäjäAneth 
Päivämäärä:   6.2.10 16:06:54

&#&% botit, viesti kahdessa osassa...

Felia: Mulla on pahasti keskeneräinen ravi- ja laukkaurheiluun keskittyvä talli :P En oo jaksanu tallin sivuja tehdä, kun olen vaan hevosia hamstrannut ja niille alustavia sivuja tehnyt (valtaosa nyt laukkakoneja). Kilpurit juoksee kuitenkin jo kilpaa, kun sopivia startteja ilmaantuu.

Hyvä ja kestävä, järjellä toimiva koti olisi tarjolla, mutta sivunäyttöjä ei ole ihmeitä antaa... Ulkoasuun tulee vielä rankkoja muutoksia, muut sivut ei toimi ja joitain puutteita on vielä korjaamatta. Tässä kuitenkin pari mallisivua (osa kisatuloksista puuttuu).

Homma on sen verta laaja, ettei sivut ihan heti valmistukaan (olen kranttu ja on joitain asioita, mitä ehdottomasti haluan saada kuntoon ennen virallista julkaisua). Hevostenkin sivut tosiaan alustavat, lähinnä vain perustiedot olen kerännyt kasaan jotta niiden pohjalta kunnon sivut teen :D

LähettäjäAneth 
Päivämäärä:   6.2.10 16:07:29

Ja ne linkit myös...

http://wwtrotters.webs.com/wilmick.htm
http://wwtrotters.webs.com/mahtimies.htm
http://wwtrotters.webs.com/aapo.htm

Lähettäjä: Hessi 
Päivämäärä:   6.2.10 17:11:21

Meillä on noita sotanorsuja yhä myynnissä...

sh-o. Kekan Salmar
Ajo-opetettu

sh-t. Kekan Routatanssi
Kouluttamaton

sh-o. Kekan Polttarainen
Kouluttamaton

LähettäjäAneth 
Päivämäärä:   6.2.10 17:33:47

Hessi: Lähtiskö meille joku? Kaikki tosi hienoja, Routatanssista ensisijaisesti olen kiinnostunut (mulla on joku pakkomielle tammojen hamstraamiseen...).

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   6.2.10 18:19:15

Kekan Polttarainen on kiva, kun sieltä löytyy toi meidänkin kopukka taustalta. Mut onneks oreja on jo liikaa ja noi kaks muuta on vääränsukusia kun noiden sukulaisia on jo tallissa (buahaa, pääsinpäs sanomaan).

Lähettäjä: Hessi 
Päivämäärä:   6.2.10 18:54:43

Anteeksi vastauksen kesto, olen tässä koneella tehnyt tuhatta ja sataa asiaa kerralla, jotta saisin kaiken valmiiksi niin, että ensi viikolla voisin aloittaa tauon.

Aneth, kyllä Routatanssi voi lähte teille, sivuja mielellään mailiin keryston_k(at)luukku.com .
Mulla itelläkin on ollut kauhee halu hamstrata tammoja ja sen huomaa nyt, kun siitokseen olisi siirtymässä ~6 tammaa tämän kevään aikana ja valmiina siitoksessa jo ~3 tammaa... Tulee "vähän" varsoja meiltä tämän vuoden aikana, rikotaan vanhat ennätyksemme. xD

Lähettäjä: Aneth 
Päivämäärä:   6.2.10 19:26:52

Hessi: Isot kiitokset :D Ja laitan sivuja tulemaan kun saan ne tehtyä... Enkä ees uskalla laskee mun siitostammamäärää, laukkakoneja varmaan parikymmentä :D Siis pelkästään siitostammoja, ravureita ei siitoksessa vielä ole lainkaan. Onneks on CAS -ikääntyminen, niin ei tuu liian tiuhaan tahtiin noita varsoja, eikä kaikkia tartte astuttaa...

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   6.2.10 21:23:36

Olen jopa tehnyt yhdet sivut ja kehittänyt ajankulun tänään. Olempa reipas. -.-'

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   6.2.10 21:24:55

Lokin ajankulu on ovela. Voisin melkein pössiä sen meille mutta se ei meillä toimi kuitenkaan :D

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   6.2.10 22:15:50

Onhan se joo.. Senkus pössit, tosin en tiedä toimivuudesta meilläkään. Mutta ainahan voi kokeilla. Niin ja se on siis tämmöinen sekavasti ja pikaisesti selitettynä. :D

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   6.2.10 22:16:26

Onhan se joo.. Senkus pössit, tosin en tiedä toimivuudesta meilläkään. Mutta ainahan voi kokeilla. Niin ja se on siis tämmöinen sekavasti ja pikaisesti selitettynä. :D kun oli pakko rustata se ylös ennenkuin unohdan..

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   6.2.10 22:19:14

Joo, mie nappasin kyl idean jo kun mesessä sanoit siitä.

Mie vaan mietin sitä, että mulla pitäis sit olla joka kolmas kuukausi kisailua ja kaks muuta sitten sitä päivittelyä ku noita kopukoita on niin stnan paljon...

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   6.2.10 22:21:51

listasin myös tammikuussa meille tulleet lämpöset uudelle sivulle, etteivät turhaan täytä vielä lv-sivua, kun niissä ei mitään muuta katsovaa kuin suku. :D
Niitä on kuusi, 4 oria, 2 tammaa. 2 muualta, 2 omaa kasvattia, 2 tuontia. Tämä on eka ikäluokka mikä nnoudattaa tuota ajankulkua jos se toteutuu. :P

Lähettäjä: emilia. 
Päivämäärä:   6.2.10 22:26:56

Olisko ihan kamalan näköistä jos kilpailukalenterissa olisi ravit näin, oon vaan niin laiska ._.

http://tallivirtuaalinen.net/vrer.html (00/00 - aika - 0 ve)

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   6.2.10 22:42:48

emilia., ainakin päivämäärä linkin eteen.

Paras olis esim.
00.00.0000 paikan nimi, 0/0 - aika * - ve

* ajassa pääte että näkee mikä matka.

tms. mun mielestä ei linkkä tarvitse, mutta paikan nimi olisi musta kiva. :D

Ja musta näyttäisi linkki tuolla tavalla hirveältä.

Lähettäjä: emilia. 
Päivämäärä:   6.2.10 22:47:52

Lokki, Just aattelin, et ku ilmotan hevoset kilpailuihin nii voisin suoraa heittää kutsun hepan sivuille ja kattoo myöhemmin tulokset ku tosiaan oon laiska. :D

Mut pitää miettiä tät.

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   6.2.10 22:48:16

Mitään monimutkaistahan ei tartte olla, mut kutsujen osoitteet on niin eri mittaisia, että se näyttäis ainakin miun silmiin rumalta.

Mun oma on mun mielestä tietysti paras xD Eli

01.01.0001 *VRER, lähtö 1* - 01,1ake, 1v€
01.01.0001 *VRER, lähtö 1* - 01,1ake, 1v€

*tähtien välissä oleva linkitetty kutsuun

LähettäjäHeltsu 
Päivämäärä:   6.2.10 23:32:44

Money Maker Memorial ja Olympia-ajon eka karsinta tuli mun vastuulle. Molemmat ajetaan maaliskuussa. Kutsuja jo väsäilin, tarvii varmaan vielä joltain päättäjäjäseneltä tarkistaa että kaikki on ok kun en oo ennen suurkilpailuja järjestänyt :)

Lähettäjä: Kride 
Päivämäärä:   7.2.10 08:38:52

Minä taas en kalenterissa jaksa järjestäjäpaikan nimeä laittaa, minulla on vain <a href="">Kutsu</a>. Eikä mielestäni muutenkaan näytä niin rumalta, vaikka kirjoitankin aina onko tasoitus/ryhmäajo ja matkan kokonaisuutena.

LähettäjäAneth 
Päivämäärä:   7.2.10 08:57:41

Mullakin on vielä pähkäilemistä noiden kalentereiden kanssa, mutta luultavasti laitan ne samaan tyyliin mitä joillain ostamillani kilpailleilla laukkakoneilla oli jo valmiina.

Eli ensinnäkin startit on ikävuosittain lueteltu ja sitten sijoitus, järjestäjä, matka ym. tiedot ja mahdollinen voittosumma, eli: 1st. Nerith & tangerine, 8,5f G1 Breeder's Cup Juvenile on dirt, 900.000ve

Päivämääräähän tuossa ei näy (eikä kutsua), mutta CAS -vuosittain kun menee niin pysyn ajan tasalla, eikä sillä loppujen lopuksi ole itselleni niin väliä:) Sijoitus ja voittosumma siinä lähinnä merkkaa.

LähettäjäAneth 
Päivämäärä:   7.2.10 08:58:20

Viimenen lause jäi pois, mutta ravureilla siis myös se aika tietysti ennen voittosummaa :D

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   7.2.10 10:33:39

Mä oon miettinyt jo aika pitkään, jos lopettaisi nämä virtuaalihommat. Tämä on niin turhaa ja vie ihan liikaa aikaa, mutta porukka on niin jättekiva :( Pitäisi vaan laittaa piste iin päälle, eikä vaan jahkailla ja jahkailla vuodesta toiseen. Se, kun kaikki tiedostot on hävinnyt koneelta jo kahdesti, syö mun intoa ihan liikaa. Koulussa on liikaa kaikkea, tallilla vietän aika paljon aikaa ja siitä en todellakaan tingi, sitten pitäisi vielä koira lenkittää ja käydä itse salilla ja juoksemassa.. Mua vaan harmittaa niin vietävästi myydä kaikki hevoset ja eritoten palauttaa kasvattajilleen kaakit. Tiedän itse miltä se tuntuu :/ Yleensä kysyisin teiltä, mitä tekisitte, mutta nyt en voi kun te kuitenkin sanotte että älä lopeta :S

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   7.2.10 10:51:00

Mie ehdotan että vähennät hevosia ja jätät vaan parhaat itelles, jos tuntuu ettei aika riitä/kiinnosta. Oon itekin miettinyt lopettamista sen ~2 vuotta, mutta jotakin tässä on, mikä aina tuo takaisin. Miehän käytännössä viime syksyn vedin suurimmaks osaks lonkkaa ja lopettaminen oli kyllä tosi hilkulla. Mutta mitä mie sit tekisin? Mistä mie juttelisin teille?

Mut jos lopettaminen tuntuu fiksuimmalta, niin tee se. Ei meistä kenestäkään ole sanomaan, mitä sun pitäis tehä ja mitä ei. Veikkaan vaan ihan kokemuksesta, että tuskin osaat lopettaa vaan palaat parin kuukauden päästä takas :D

Päivämäärä:   7.2.10 10:55:25

Peppi > Niin sanonkin, että älä lopeta. :D Mutta älä ota stressiä tästä, teet silloin kun huvittaa ja on aikaa, IRL-elämää ei kannata rajoittaa tyhmien pikseliponien takia. Jos tuntuu siltä että ei kestä isoa heppamäärää, mutta pienemmän kanssa ei olisi niin paljoa hommaa ja paniikkia, niin vähennä. Myy pois sellaiset, joissa on vähänkin sellaista mistä et pidä. Pidät vain ne, jotka ovat erityisen rakkaita sinulle.

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   7.2.10 10:56:07

Minäpä sanon mitä Pepsu nyt sitten tekee!
1.) Menet sivuilles ja katot kaikki koput läpi
2.) Myyt pois kaikki jotka on vaan "ihan-kivoja" tai joista et tykkää jostain syystä
3.) Ostat pari uutta xD

Ja sitten jos ei auta niin pidät määrittelemättömän mittasen tauon ja tuut sitten takas jos tuntuu että jaksaa.. :) Tai vaikka hillut meidän seurassa mutta et koske omiin heppoihin millään, et kisaa tai mitään ^^ Ja kyllä ainakin mun kasvatit saa palauttaa jos tuntuu siltä ettei niitä jaksa katella :)

Kävin eilen iskän kanssa ensimmäistä kertaa ajamassa autolla ^^ Oli pelottavaa! :D Sitten ajoin sieltä paikasta missä harjoteltiin, ni sitten kotia ^^ Vähän on renkaat ja vänkärin puolen kylki lumessa kun ne lumipenkat ihan varmasti hyökki kimppuun, en se minä ollu! :D

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   7.2.10 10:57:59

Lokki, mikäs se sellanen "Talvi/talvikausi" on? :D Ihan fiksu näköinen ajankulku, itelläni ei vaan toimisi :D

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   7.2.10 10:58:14

Joo, mie oon mälsä, mut totean että virtuaalihevostelu on kuin tupakanpoltto, eroon ei pääse. (ja ei, mie en polta, mut arvaan kyllä :p)

Se on ehkä vaan semmoinen piintynyt tapa. Sitä tahtoo lopettaa, mut silti ei tahdo. Ei kiinnosta eikä jaksata, mut lopettaminen olis luovuttamista. Plää!

LähettäjäPeppi 
Päivämäärä:   7.2.10 10:59:51

Jos en lopeta, ainakin vähennän hevosia, myynnissä nyt joitain omia kasvatteja ja evm-sukuisia hevosia.. Ostotarjoukset vain ja ainoastaan mailiin! Lähtee ainoastaan koko loppuikänsä koteihin, en niitä ota myöhemmin enää takaisin.. Jos et pysty enää pitämään ostamaasi hevosta, laita kiertoon tai pistä suosiolla monttuun. Mailitse saatavilla kilpailuja, suurin osa hävinnyt mutta googlettamallakin löytyy. Ja kenellekään ei tule mukaan kuvia, ellei ne ole vapaasti kopioitavia, luonteet tulee jos sellainen löytyy.

MYYNNISSÄ:

sh t. Jymyn Tirlittan (http://freewebs.com/jymy/titta.htm)
Nuori tamma, aloittanut raviuransa, startteja ehkä 10-20? 1.38 pintaan taitaa olla ennätys.

gr o. Nelson JM (http://freewebs.com/jymy/nelson.htm)
Uransa vasta aloittanut, ehkä noin 10 starttia alla. Ennätys 2.28,0, ehdottomasti kehityskelpoinen.

gr t. Starlet JM (http://freewebs.com/jymy/stara.htm)
Mukava pikkutamma, ajettu myös reilut 10 starttia, ennätys n. 2.29.

gr t. Buckshot JM (http://freewebs.com/jymy/shotti.htm)
2.25,0 aikainen russitamma, ajaettu myöskin vasta 10-20 starttia. VARLin mukaan muistaakseni 5v.

gr t. Teresia (http://freewebs.com/jymy/tessu.htm)
EVM-sukuinen hieno neiti, ennätys 2.04(?) Kilpailtu ulkomailla 11 starttia + meillä ainakin 20. Ikävä myydä näin mukava tamma pois :(

gr t. Nanna (http://freewebs.com/jymy/shotti.htm)
Tämäkin on EVM-sukuinen, 10-20 starttia ajettu, ennätys 2.20 pintaan. Paljon kisavuosia vielä jäljellä!

Myöhemmin tulee lisää, nyt on pakko lähteä..

LähettäjäPeppi 
Päivämäärä:   7.2.10 11:02:27

Ja joo, pyrin nyt ensin vähentämään hevosia ainakin puoleen, eli jos noin 60-70 saisi aluksi myytyä / palautettua.. Suurin osa omista kasvateista lähtee ainakin maailmalle. Täällä tulen hengailemaan vielä, oli mulla hevosia tai ei xD

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   7.2.10 11:06:00

Nannan osoite väärin. Buckshotia pitää miettiä meille.. Hmmh.

LähettäjäPeppi 
Päivämäärä:   7.2.10 11:42:26

Simo ostaa Shotin :D Nannan osoite http://freewebs.com/jymy/nanna.htm Ja takas siivoomaan ->

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   7.2.10 11:45:50

Simo ei oo jaksanu tehä Ihärdigillekään vielä sivuja. Ja sille toiselle jonka nimen unohin just sopivasti.

Tapatin neljä heppaa. BUAHAA! Ja sit pitäis viel päivittää kasvattilistat ja hevosten sivut ja PLÄÄ. Kuka tahtoo Savitaipaleen?

LähettäjäAneth 
Päivämäärä:   7.2.10 11:55:30

Jos jollakulla pyörii vielä nurkissa jotain vanhempia/ unohtuneita kasvatteja ym. ravikoneja, niin mulle saa tarjota. Oma ikääntyminen (CAS) on sen verta hitaampi, että ihan 2006 -vuonna ja aikaisemminkin syntyneitä koneja voi tarjota :D Ne mitkä ehtii pääsisivät vielä kilparadoille, muut siitoskäyttöön:) Olen laiska tuomaan tuonteja itse, joten kilpailemattomat ja evm -sukuiset kelpaa myös. Ja kaikki ravirodut, niin hevoset kuin ponitkin kelpaa!

Paikkani siis on tosiaan edelleen kesken, mutta hyvä loppuelämän koti olisi tarjolla (tai tuotahan on vaikea varmaksi luvata, ties vaikka pääsisin itse hengestäni tässä joku päivä...) asiantuntevissa käsissä:)

Niin ja ostan kyllä "tuoreempiakin" tapauksia;)

Niin ja Peppi: Lähtisikö Tirlittan meille? Ponitkin kiinnostaa, mutta katson niitä vielä myöhemmin:)

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   7.2.10 11:55:50

Äh, mun tekisi mieli napsia noita russeja, mutta kun on ton aikasia jo sen melkein kymmenen tallissa ellei ylikin.. :S Mutta jos sitä kävisi hiihtämässä ja sitten häiriköimään Pepsua jos näyttää että haluan noista jotain :)

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   7.2.10 12:01:07

Aneth, alempaa myytävät-sivulta löytyy jotain, mikäli kelpaa niin kiva :D

Voikot suokit on muuten irl jänniä. Holotnahan oli ravuri (mm. Voiveikon ja Ukkosen pojan emänisä), joten vähän mielenkiintoista että kuitenkaan ei vielä voikkoa ravaajaa radoilla näy xD

LähettäjäHeltsu 
Päivämäärä:   7.2.10 12:02:51

Aneth -- Ei oo kauheen vanha vielä mutta Lorentso Kind olis myynnissä :P

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   7.2.10 12:15:23

t. Savun Tuulesta Temmattu
t. Savun Noitavaino

Nämä myös mahdollisia myydä ketä kiinnostaa xD

LähettäjäAneth 
Päivämäärä:   7.2.10 12:18:06

Simo, nämä voisin ottaa vaikka kaikki:

t. Jessie S
s. 01.11.2007
i. Centrique 14,3ake, e. Fair Figure 12,4ly

o. Theros S
s. 12.06.2008
i. CT Thalion 13,4ake, e. Anymous Yep 16,0aly

t. Kvabrative
s. 07.09.2007
i. Raymond Brave 13,0aly, e. Kwartira 13,1aly

Mites nuo "mahdollisesti myytävät", onko myynnisä vai ei? Nekin voisin hamstrata jos vielä tarjolla ovat :D

Heltsu: Lorentson mielelläni meille ottaisin, joku aukko jäänyt suokkipuolelle ja se pitää paikata :D Haittaako muuten, jos hevonen nuorenee hiukan?

Eikä tartte pelästyä, vaikka paljon hevosia ostelenkin, itselleni on vaan helpompaa aloittaa isommalla hevosmäärällä ja suunnitella paikat sen mukaan :D Ketään ei siis unohdeta, muttei myöskään liikaa rasiteta^^ Eli homma pysyy kyllä hanskassa:)

LähettäjäFelia 
Päivämäärä:   7.2.10 12:22:54

Myynnissä vielä muutama hevonen, ostakaa pois!

http://lorentsokind.webs.com
http://dreamlikesavannah.webs.com
http://sptsamurai.webs.com
http://bmwmelliina.webs.com
J.T. Vilperi (kasvattajan vastausta odotellaan)

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   7.2.10 12:26:13

Aneth, saat kuule vaikka kaikki jos haluat. Myös ne "mahdollisesti myynnissä olevat", mikäli vaan kelpaa.

LähettäjäHeltsu 
Päivämäärä:   7.2.10 12:29:53

Aneth -- ei haittaa vaikka nuorenisi :>

LähettäjäAneth 
Päivämäärä:   7.2.10 12:42:54

Simo: Jee, voin sitten ottaa ne kaikki :D Onko sivujen kanssa muuten miten kiire? Ei muuten mutta mulla on hiukan kehnomman puoleinen muisti (=varhaisiän dementia, kuten tutut sanoo), enkä välttämättä muista heti antaa sivuja, vaikka ne tehnyt olisinkin :D Yitän kuitenkin tehdä ne mahdollisimman pian ja kertoa osoitteenkin^^

Heltsu: Hieno juttu, mielelläni siis Lorentsonkin meille otan:)

Felia: Lähtisikö meille noista joku/ kaikki :D?

LähettäjäPohjantalli 
Päivämäärä:   7.2.10 12:59:12

Aneth,

Pohjantallilla olisi myynnissä seuraavanlaisia varsoja + tällainen palautunut kasvatti :-)

LähettäjäJosefiina 
Päivämäärä:   7.2.10 13:00:28

Hei ravihemmot, mitä tekisitte seuraavassa tilanteessa: hepan (kv-t, takana n. 40 starttia, vs. öbaut 18000v€) entinen ennätys on 26,3a. Yksittäisessä startissa se sijoittuu kolmanneksi ja ajaksi ilmoitetaan 19,9ke. Ei kovin realistista, vaikka voittaja olikin 20-vauhtinen ennestään, eh? Jätänkö moisen pudotuksen huomioimatta vai merkkaanko sen kisakalenteriin turhia pohtimatta?

LähettäjäPohjantalli 
Päivämäärä:   7.2.10 13:05:18

Josefiina, jättäisin huomiotta, aivan älytön ennätys ennestään 26-aikaiselle suomenhevoselle.

LähettäjäPeppi 
Päivämäärä:   7.2.10 13:06:11

Hei, kyllä mä noita kaakkeja myyn aika helposti, pistäkää mailia :) Jos myyn niitä ht.netissä tiskin alta niin sitten myyn niitä kuitenkin useammalle samoja heboja xD

LähettäjäAneth 
Päivämäärä:   7.2.10 13:09:07

Pohjantalli: Tuon Ainon voisin mukaani napsaista:) Saako noiden varsojen ikääntymistä muuttaa ja onko ne kaikki myynnissä? Mun ikääntymisellä nuo nuorenisivat jonkin verran, mutta olisin kiinnostunut ensisijaisesti Eevistä ja Brunosta (ei kehtaa kaikkia kysyä :D).

LähettäjäFelia 
Päivämäärä:   7.2.10 13:18:55

Aneth, olit tuolla ylempänä kysellyt Lorentso Kindistä niin se lähteköön mukaasi :) Sivuja viim. 21.2 ylläolevaan sähköpostiin.

LähettäjäJosefiina 
Päivämäärä:   7.2.10 13:22:09

Pohjantalli: joo, enköhän mä niin tee. Järjestäjä ei ilmeisesti ollut oikein tajunnut ottaa huomioon lähdön yleistä tasoa.

Vautsi, olenko peräti viimeinen? :O

Lähettäjä: Aneth 
Päivämäärä:   7.2.10 13:23:08

Hei Simo, voin ottaa noi kaksi suokkiakin tuolta, en huomannut sitä viestiä lainkaan XD

Päivämäärä:   7.2.10 13:26:18

Josefiina > Minäkin jättäisin huomiotta, etenkin kun IRL suomenhevostammojen ke-ennätys on 1.23,9... ;)

Tänä viikonloppuna olin suunnitellut virtuaaliheppailevani oikein urakalla, mutta suunnitelmat meni uusiksi kun sisko tulikin käymään ja muutenkin on tässä kaikkeaä häsläytä ollut talossa. Eli ei sitten vheppailtu taaskaan. ;D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.