Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Holsteinkasvattajat 222

LähettäjäErkki 
Päivämäärä:   4.2.10 12:08:51

221...

Keskustelu ei ole inside, vaan kaikki holsteineja kasvattavat, omistavat tai muuten vain rodusta kiinnostuneet ovat tervetulleita juttelemaan!

Re: Holsteinkasvattajat 222

Lähettäjärio 
Päivämäärä:   4.2.10 12:15:45

pitäsköhän hankkia roxburyyn taas kouluholsteja :) jotenki tekis mieli iskee estehevosetki sinne asumaan.. tai uudistaa sitä jollain tavalla.

weybridgen ulkoasu on nätti!

Lähettäjäcirith 
Päivämäärä:   4.2.10 14:13:45

Weybridge on iiiihanaa<3

Yhdistyksestä, mua kyllä huvittais tosi paljon olla mukana, mutta ajan puolesta vähän pelkään että mitä kaikkea ehtii tehdä :/ Mut voihan mulle aina tunkea sellasen homman johon ei niin paljoa aikaa mene sitten kun sivut on saatu valmiiksi :) Ei varmaan kauheen moni noista tehtävistä edes ole hirveän aikaavievä, laatiksen pyörittäminen saattaa olla suuritöisin?

Lähettäjä: hejdi 
Päivämäärä:   5.2.10 16:40:16

Weybridge on awww <3

Yhdistyksen suhteen mä en kyllä vielä tiedä et paljonko vastuuta pystyisin ottamaan, toisaalta nyt ois aikaakin mut kohtapa sekin taas muuttuu et ää. :( Jotain hommaa voin tietty tehä, mut ne suuremmat roolit täytyy kai jättää muille. :( Mut jotain juttua esim. laatiksen parissa voisin puuhailla ainakin. :)

Lähettäjä: Abs. @ work 
Päivämäärä:   5.2.10 17:17:31

... Oliko hejdilla tai jollain jtn alustavaa pohjaa yhdistykselle?

Päivämäärä:   6.2.10 09:05:54

Hmmmh no kokonaista tiedostoa ei enää löydy mut poimittuna kaikista on tällasia ideoita ollu:
- toiminta
---> jalostusorilistaus (MITÄ VAADITAAN ORILTA?)
---> kasvattajalistaus
---> kasvattajapäivät?
---> laatuarvostelut?
---> kilpailut, lajijaostot järjestää? (tavallisia [etuudet/avoimuus holst], mestaruuskilpailuita, kasvattajaluokkia [kasvattajapäivien yhteyteen?] jne...)
- lajijaostot
---> erilliset pitäjät, koulu, este, harvinaiset
---> sivuille kilpailuiden listaus, MITÄ MUUTA?
- foorumi?

En tiiä yhtään, et mitkä noista on toteuttamiskelposia, mut sitten löytyy vielä Absin kirjoittamana holstein virtuaalimaailmassa -teksti & myös holstein rotuna -aiheesta on jotain juttua kirjoitettu. :)

Lähettäjä: Pixie 
Päivämäärä:   6.2.10 09:15:29

Heissan!

Oon perustanu just tallin, Pixie Hollow, jossa kasvatetaan hannovereja ja holsteineja.

http://pixiehollows.webs.com/index.htm

Hevosia ei vielä ole, mutta pian on:)!

Lähettäjä: Absinth @ work 
Päivämäärä:   6.2.10 11:29:59

Okei... Jos sitten otan oikeuden tolta pohjalta - karsien & lisäten - oikeuden ruveta pystyttämään tota yhdistystä? Ideoita nimeksi?

Kasvatatjapäivät kuulostaa tosi jeessiltä, laatiskin joo, jos joku haluaa sitä pyörittää... Itsellä ei atm ole siihen innostusta.

... Lajijaostot toimisivat siis miten?

Lähettäjä: Absinth @ work 
Päivämäärä:   6.2.10 11:31:55

Ja tota~ Kukaan kiinnostunut ulkoasua yhdistykselle väsäämään? Omat idikset vähissä, mutta pakon edessä... -__-"

Ja tosiaan, vastalauseita mun vallankaappaukselle saa esittää - jos joku toinen haluaa tuon hoiviinsa ottaa - feel free. :'D

Lähettäjä: hyena 
Päivämäärä:   6.2.10 11:39:19

Kasvattajapäivät!!

Eikö se riittäisi, että saa ilmoittaa hevosensa "Laatuarvosteluissa palkittujen" listalle, ei tarvitsisi ruveta tekemään omaa laatuarvostelua vaan sinne kerätään laatiksissa käyneet hevoset. Tai sitten muuten vain palkitut hevoset.

Ja ne pitäisi itse ilmoittaa sinne ettei tarvitse vanhoja unohdettuja/kuolleita hevosia kaivaa sinne.

Päivämäärä:   7.2.10 11:12:11

Päivämäärä:   7.2.10 11:16:03

Yritin katella noista lajijaostoista, oisko ollu koneella mitään mut eipä löytyny enää. :( Mun muistaakseni sitä mietittiin sillon, kun oli tulossa useampia pitäjöitä, että pitäiskö jakaa koko yhdistystä silleen pienempiin osastoihin, jotta toimivuus ois parempi mut en muista et päästiinkö ikinä mihinkään järkevään lopputulokseen? Sillon heitettiin vaan yhtenä ehdotuksena jakoa lajien mukaan, et esim. koulupuoli ois hoitanu koulup. jalostusorien listauksen? Ja sekin ois riippunu siitä, että millanen listaus olis ollu tulossa, tätä mietittiin lähinnä sen takia, että jos käyttöön ois otettu ns. työläämpi versio, missä jalostusorikokelaat arvosteltais etc? ... Näin mä muistelisin ainakin, ihan varmaks en kyllä mee vannomaan. :D

Hyenan idea tosta laatuarvostelussa palkittujen listasta kuulostaa tosi hyvältä ja toimivalta kans! :o ... Olettaen et eikös kaikki lajilaatikset toimi nyt? :D

Päivämäärä:   7.2.10 12:02:40

Mä en ainakaan "tarvitse" hevosilleni muita laatuarvosteluita kuin KRJ, ERJ, YLA.

Trakehnereiden parissahan on trakehnerorikatalgoi (joka toimii ja on hyvin toteutettu, mutta on koe sitä hyödylliseksi) sekä trakehnereiden laatuarvostelu joka ei lähtenyt toimimaan millään tavalla. Turhaa hypettämistä, keskittyisivät kasvattamaan niitä koneja.. :D

Päivämäärä:   8.2.10 23:10:33

ööö. No siellä orit arvioidaan kattoen aivan kaikkea. Palkinnot ovat tähtiä ja järjestys laitetaan vielä palkittujen listalla prosenttien mukaan. Yhtään 5 tähden oria ei ole vielö löytynyt..

Esim http://cherrin.net/sadelampi/goldenskans.htm on 4 tähdellä palkittu.

LähettäjäCilla 
Päivämäärä:   9.2.10 07:40:10

hyena millon sä lisäät 8r golden skansin jälkeläislistaan mun varsan :p

Lähettäjä: shonna 
Päivämäärä:   9.2.10 09:19:56

Abs, jos mukana on päättämässä ihmiset, joiden mielestä Altélla, Oroaqilla, Gothardilla ja Skyélla ei ole mitään virkaa nyky virtuaalihevosiin, vaan nykyaikana pitää katsoa vain vanhempien omia saavutuksia kilpakentillä, aivan sama jos jälkeläisiä on tusina ja niistä yksi on vir mva-palkittu luvattomilla kuvilla..?

Päivämäärä:   9.2.10 11:20:05

Abs, Sitä mäkin mietin silloin kun tulokset julkaistiin.. Sama Arson Roxin kanssa. Vaikka onkin uutta linjaa niin kyllä siihen nyt on perkeleesti nähty vaivaa koko kaakkiin! Jopa enemmän kuin tohon mun palleroon.

Cilla, Sitten kun VRL palaa ja pääsen VRL kautta katsomaan rekisteröidyt varsat.

Abs muuten vielä, arvaa odotanko et pääsen tekeen http://cherrin.net/hevoset/gissolor.htm + http://cherrin.net/hevoset/integra.htm koktailin :D

Lähettäjä.Cilla 
Päivämäärä:   10.2.10 08:03:00

Just joo. Et voi sen sivulle lisätä sitä, kun oon kuitenkin jo yli kk sit mailannut sulle asiasta samoin oot ht.netissä sanonut lisääväs sen?
Ja enhän mäkään voi ton tauon takia mitään hevosia rekisteröidä.

Päivämäärä:   10.2.10 10:33:33

Absinth, ottaahan se ;) Ihan mille vaan haluut. Aina on sun oreja saanu käyttää ni saat kyllä ilman kysymistäkin käyttää mun koneja.

Cilla, Onneksi se on mun hevonen, eli lisään silloin kun huvittaa jos sattuu koskaan huvittamaan. Turha röhkiä niskaan.

Lähettäjä: Cery 
Päivämäärä:   10.2.10 10:34:50

Toi oli kyl hyvä, että tarviiko yhdistys mitään omaa laatuarvostelua tai orikokeita millä perusteella jalostusorit pääsee listalle, ehkä se tietty meriitti (KTK, laatis?) riittäisi sitten. Ja jos työ ootta tosiaan ulkoasua vailla niin ilmoittaudun vapaaehtoseks koittamaan jotakin.

Päivämäärä:   10.2.10 10:38:09

Tartteeko jalostusorilla edes olla meriittejä? Jos listalle pääseen suvun saavutusten perusteella :p Että olisi joku "raati" esim 2 henkilöä jotka päättävät sitten onko tarpeeks special suku.

Päivämäärä:   10.2.10 10:39:46

Nojoo sekin, mut siinä vois toimia aivan liian mielivaltaisesti. :D Minkälaiset hepat ois sit jotai speciaaleja, kaikil on niin eri maku et erimielisyyksiltä ei varmana säästy... Toki siis sillee et niil kahdel tuomarilla ois sama maku, mut sit tulee varmasti sanomista muilta tahoilta. Ei ehkä ihan kannattavaa

Päivämäärä:   10.2.10 10:41:05

Niin ja laatikses palkinto on kuitenki tullu myös suvun peruteella et ei se ihan huomiotta jää

Päivämäärä:   10.2.10 10:42:16

Mä en jaksa millään muistella spesiaali sukuisia holsteja kun niitä on ihan törkeän vähän.

Mutta traksuilla ainakin http://cherrin.net/hevoset/gissolor.htm sekä http://cherrin.net/sadelampi/goldenskans.htm on semmosista suvuista että listalle pitäs päästä sormia napsauttamalla. Samaten Integra http://cherrin.net/hevoset/integra.htm

LähettäjäCery 
Päivämäärä:   10.2.10 10:45:53

Kyl mä tiiän mistä suvuist mä tiiän ja tiiän mitkä on musta speciaaleja. ;D Mut käytännös tuski toimis et suvun perusteel listalle.

Lähettäjä: Leandra 
Päivämäärä:   10.2.10 10:50:17

Mun hepat on hypersuperhupermuberspesiaaleja!

Päivämäärä:   10.2.10 10:52:10

Mä tarkotin kyl mun hienoja luonteettomia ja sukuselvittämättömiä evm-holsteineja! Mut voidaan mun shetutkin sinne laittaa 8)

Päivämäärä:   10.2.10 10:56:53

No ei kai kun ne on niin spesiaaleja, että mun pitää suojella niitä paparazzeilta! ;)

LähettäjäCery 
Päivämäärä:   10.2.10 10:59:48

Tykkään Lean holsteista vaikka ne on tekstittömiä, mutta joskus riittää kiva ulkokuori, nimi ja sijoitukset. :D

LähettäjäCery 
Päivämäärä:   10.2.10 11:09:30

Joo mul on vähän ideana ollut jotain tosi yksinkertaista et älkää oottako sit mitään sen järisyttävämpää... Ja joo kuvia vaan kehiin ja mikä se otsikko sit ois?

Päivämäärä:   10.2.10 11:22:46

Absinth, Käy ;)

Leandran holsteinit on oikeesti puoliks shetlanninponeja.

LähettäjäCery 
Päivämäärä:   10.2.10 11:35:41

Virtuaalinen Holsteinyhdistys taitaa olla just hyvä... Selkeä ja asianmukanen

LähettäjäErkki 
Päivämäärä:   10.2.10 11:45:11

Minkä holsteineja kasvattavan tallin kasvatustyylistä, hevosista, ulkonäöstä tai omistajista ette pidä? Ja perustelut vastauksellenne. Mikäli ette viitsi sanoa suoraan, niin saa myös jättää tallin nimen mainitsematta. Kuhan vain perustelee, että mikä piip-nimisessä tallissa mättää. :D

Tahdon kartoittaa minkä tyylisistä talleista pidätte ja mitä vihaatte talleissa. Itselläni on pieni viha-rakkaus suhde omaa talliani kohtaan, koska aloitin kasvatuksen ihan väärällä systeemillä ja panin tammoja paksuksi minkä ehdin. Ja nyt kaduttaa koko paska ja häpeen kasvatustyötämme, enkä huolisi omia kasvattejani weybsiin! ;D

LähettäjäErkki 
Päivämäärä:   10.2.10 11:58:40

Absinth, mikä tekee tallista omaperäisen mielestäsi? Entäpä millainen on kuuluisuuden kipeä omistaja? :D

Päivämäärä:   10.2.10 12:09:47

kyseessä on joko bill tai diamonte ;D

Päivämäärä:   10.2.10 12:12:01

Ai kenen mustalla? :D

Awwww ton ekan tamman otsa"letti"<3 ja toka ori .____. ouuuuh.

LähettäjäErkki 
Päivämäärä:   10.2.10 12:13:37

Minäminä, ainut että me emme weybsissä sorru muihinkuin kolmeen luettelemaasi asiaan..! ;D

En koe itseäni kuuluisuuden tavoittelijaksi, vaikkakin haluan miellyttää tallillani muita. Ei ole tallilla mitään virkaa, jollei talli miellytä kävijöitä. Talli joka on mitään sanomaton on vaikeuksia kasvattien myymisen sekä hevosten astuttamisen suhteen. :<

Päivämäärä:   10.2.10 12:18:04

Mun holsteinit mitään puolikkaita shetuja ole!!

"Talli joka on mitään sanomaton on vaikeuksia kasvattien myymisen sekä hevosten astuttamisen suhteen. :<"

Mut ei niitä kasvatteja tarvitse myydä vaan pitää itsellä 8)

LähettäjäErkki 
Päivämäärä:   10.2.10 12:20:11

Leandra, nojoo.. mutku oon ollu tällänen hirmu panokone teettäessäni noita vauveleita, että tullu vähän pakon eteen niitä myydä! Onneksi otin opikseni ja teen vähän vauveleita vain <3

Päivämäärä:   10.2.10 12:21:36

Erkki, Haha :D Mä olen myynyt kaksi kasvattia Teatterista, toisen sivut olen saanut, mutta toisesta ei ole kuulunut mitään.. Mietin vaan, että pitäisikö mun vaan suosiolla pitää se itselläni :P

Päivämäärä:   10.2.10 12:24:21

Absinth, Samiksii! Mua ei haittaisi pätkääkään jos kukaan ei kävisi Deissä/Metsäkartanossa/Teatterissa. :D Onhan se kiva pitää talli siistin näköisenä vierailijoita varten, mutta kisoja lukuunottamatta ei niillä ole siellä mitään tekemistä, joten en mä jaksa miettiä käykö kukaan siellä vai ei :D

Päivämäärä:   10.2.10 12:26:43

:---D

Mua ei kiinnosta joudunko epämiellyttävien ihmisten mustille listoille, en kuitenkaa ostais niilt kaakkei :D

LähettäjäErkki 
Päivämäärä:   10.2.10 12:27:44

Leandra, pidä itelläs nii saa ainaki laadukkaan ja sellaisen kodin ku sinä itse haluat! ;)

Absinth, lähinnä viittasin tolla siihen, mitä haluan omasta tallistani. Tahdon miellyttää kävijöitä, jotta tallilla niitä olisi enemmän kuin minä itse. Kun on kävijöitä, niin tietää että on onnistunut jossain asiassa tekemään oikein.

Päivämäärä:   10.2.10 12:42:10

Nii se on kyllä totta. Munki vissii pitäis vissii bannata hevoskantakirjasta omat kaakit ni kukaa ei itkis :D

Onneks bill on sanonu ettei se halua kantakirjata hevosiaan koska mä pidän kyseistä laitosta, ei tartte ettiä hyviä hylkäyssyitä :D:D:D:DDD no eeeeei. vähä joo.

Leandra sais vihdoin erottaa Pepin ja Billin tuomareista ni loppus toi törkee sertien metsästäminen mitä ne harrastaa. Tai ainaki ettei kumpikaa saa tuomaroida tyylii pv luokkia haha :D

LähettäjäVipeltäjä 
Päivämäärä:   10.2.10 15:35:07

Mä en väitä tietäväni mitään hevosten rakenteista (varsinkaan puoliveristen), mutta onko tämä todella vain js:n arvoinen?

Ja sanokaa mielipiteitä, että vaihdako M:n ulkoasun tähän (kuvat vaihtuvat päivittäessä)? Kymmenen päivää olen jo pähkäillyt, välillä päätyen toiseen ja välillä toiseen vaihtoehtoon..

Lähettäjärio 
Päivämäärä:   10.2.10 15:44:48

täällähän ollaan häijyllä päällä :D

Lähettäjä.Cilla 
Päivämäärä:   10.2.10 16:05:45

No eipä siinä muuta mut miks suostua sit mihinkään astutuksiin jos tuntuu siltä ettei jälkeläistä halua edes listaan lisätä.

LähettäjäCery 
Päivämäärä:   10.2.10 16:08:05

Vipeltäjä, no on mun silmään kyllä aika lailla, tasosta riippuen kyllä... On kamalempiakin, mut sertiä ei multa ainakaan tippuis.

Lähettäjä.Cilla 
Päivämäärä:   10.2.10 16:09:30

Absinth - voin kertoo et ärsyttää kans just sellanen kuvien "varastelu"-meininki, heti kun katotaan joltain toiselta tallilta et ahaa tol on tollanen VIR MVA ja sitäjatätä hevonen niin ei kun samat kuvat omille.. =D HW Farmin kuvista en sano mitään, mut Ehlsillä on hirmu kivoja kuvia. Tosin niitä näkyy olevan vähän jokapuolella, ja mitä ihmeellisimmillä copyright-merkinnöillä.. Ainakin mulle kys. henkilö vastasi että copyrightit tulee olla joka kuvan alla ja linkitetty vielä sivulleen (esim. niinku täällä on), mut sit just billillä on kuvien alla joku T.E.. :D

LähettäjäCery 
Päivämäärä:   10.2.10 16:12:27

Älytöntä et otetaan joltain palkitulta (KTK, ch jne) hepalta kuvat kun ei niistä mitään hyödy. Samoille kuville ei kahta arvonimee/KTK-palkintoa myönnettä, voi halooooo. :D

LähettäjäCery 
Päivämäärä:   10.2.10 16:15:55

Minkä värinen ulkoasu yhdistykselle?

Päivämäärä:   10.2.10 16:16:16

Neonvihree!

Lähettäjärio 
Päivämäärä:   10.2.10 16:16:26

sininen!

Lähettäjä.Cilla 
Päivämäärä:   10.2.10 16:17:26

Se on.. Tosin mä kovasti epäilen et mun yhden tammani kuvilla on joku hevonen jo kantakirjassa, eli ne menee vaihtoon. Nyt ei vaan pääse tarkistamaan..

Sanokaas millasia holsteineja (evm) olis mukava saada linjoihin lisäksi, este vai kouluhevosia? Tai jopa kenttätaitureita? Mua on alkanu FWB kyllästyttämään, trakehnereitakin huimat kolme tallissa ja tuntuu et jotain vielä pitäisi saada.. :)

LähettäjäCery 
Päivämäärä:   10.2.10 16:18:29

Vähän oon hyvä! Ensin oli limenvihree, nyt vaihdoin siniharmaaks!! :D Telepatiaa.

LähettäjäCery 
Päivämäärä:   10.2.10 16:20:32

Cilla, estehevosia ei todellakaan ole liikaa. No, en väitä etteikö koulupuolenkaan, mutta enivei. :D Täältäpäin löytyy kysyntää estepainotteisille oreille etenkin. Mä oon vähän pintaliitäjä näitten evm-hevosten kohdalla, haluun tammoilleni oreja joil on ERJ-laatispalkinto tai KTK/näyttely- palkinto. Myös nimi on tärkee.

Lähettäjärio 
Päivämäärä:   10.2.10 16:20:50

cilla, esteholstit on aina tervetulleita :)

Lähettäjä.Cilla 
Päivämäärä:   10.2.10 16:24:35

Entä jos ei nyt ajatella noita evm-sukuisia, mitä nimiä on esimerkiksi liikaa holsteinien suvuissa mielestänne? Mä en tosiaankaan oo vielä kerennyt hirveesti tehdä taustatutkimusta tän pv-rodun kohdalla, mut suunnitelmissa olis parin orin ja muutaman tamman kera alottaa jonkinlaista kasvatustyötä :) Evm-sukuisilla on juu tuo yleensä, et sit pitäis ennen jalostuskäyttöä kyllä saada jotain enempääkin näyttöä kisakentiltä kuin vain pari hassua sijoitusta, jos meinaa että ulkopuolisiakin orit kiinnostaa.

Lähettäjärio 
Päivämäärä:   10.2.10 16:26:41

mun mielestä estesuvuissa on liikaa skurvashin hevosia. hienojahan ne on ja menestyneitä, mutta esteholstien suvut ovat niin suppeita että kaivattaisiin ihan uutta verta. :)

LähettäjäCery 
Päivämäärä:   10.2.10 16:33:24

rio on aivan oikeessa, upeita hevosia, mutta jo niin kuluneita.

Lähettäjänoose. 
Päivämäärä:   10.2.10 16:38:13

nostakaa kätenne ylös ja huutakaa hep, jos ootte kasvattanu aktiivisesti estepainotteisia holsteineja viimesen neljän vuoden ajan... taitaa skurvash olla ainoa.

tiiän kyllä itekki, että omat konit jyrää estepuolella sata nolla, mutta minkäs teet, jos ori, jolla on max. 5 muksua on jo massa. plus että estehevosia kohtaan on osotettu kiinnostusta niin kausiluontosesti, että niitä hyviä ja käyttökelposia (ja menestyneitä) jalostusoreja ei oo mun silmään osunu paria poikkeusta lukuunottamatta tässä muutaman viime vuoden aikana, jos oman tallin kopukoita ei lasketa.

sama vanha virsi, mutta tottahan se on, että ku noiden estehevosten sivut tuppaa katoaan tosi herkästi ku omistaja kyllästyy ja hävittää elukkansa bittiavaruuteen, ei monia varmaan jo senkään takia kiinnosta käyttää omassa jalostustyössään elukkaa, jonka sivujen säilymisestä ei oo mitään takeita. ja jäljelle jää aika äkkiä, yllätys yllätys, vaan meiän kopukat...

Lähettäjärio 
Päivämäärä:   10.2.10 16:45:39

noose, noihan se vähän menee :D

LähettäjäCery 
Päivämäärä:   10.2.10 16:50:16

noose, toi on niin fakta jolle ei saa yhtään mitään. Ja hevosenomistajana varmaan itelle tulee paska fiilis että muutaman jälkeläisen jälkeen oma upea hevonen on jo massaa. Et sitä vaan odotelles millon pystyssä on Skurvashin kaltanen talli. ;)

Lähettäjänoose. 
Päivämäärä:   10.2.10 16:53:55

rio, menee vähän liikaakin ja se näkyy aika ikävästi jo omissa pidemmälle jalostutuissa kasvateissa ja siinä, miten vähän ulkopuolisilta kasvattajilta on ite hommannu hevosia. niissäki on usein sitte ollu just isä omasta tallista ihan vaan siltä varalta, että jos emän sivut katoaa, niin ainakin toinen vanhemmista löytyy netistä. onneks on sentään pari luottokasvattajaa, joilta on uskaltanu hankkia estekopsuja ilman, että saan sydän kurkussa pamppaillen joka päivä tarkistaa, onko hevosen vanhemmilla vielä toimivat sivut :D

Cery, no sama tilanne on hannoverien puolella ja sapettaa katella mitä ihmeellisimpiä sananmuotoja myyntitopikeissa, missä hevosta myy henkilö, joka ei rotua oo kasvattanu sen verta kauan, että vois ees kuvitella tietävänsä mistä puhuu, toistaa vaan kuulemaansa papukaijan tavoin. toi ongelma on tosin tuttu pikemminki just hannoverpiireistä :D

LähettäjäCery 
Päivämäärä:   10.2.10 16:57:22

Hah.. :D Mullaki on kyllä ollut niiiin ongelmia Barrierin kanssa, se vaan rullaa paikallaan eikä mitään tapahdu. No, ensinnäkin tarvin sen uuden ulkoasun, että jaksaa tehdä asialle mitään. Sitten hommata jostain aikaa kirjoittaa sukuselvitykset niitä vaativille hevosille. Tämän jälkeen se @!#$ VRL vois pikkuhiljaa hipsiä takasin, että ois jotakin tekemistä näitte turhanpäivästen eläinten kans!

Mut mulla on tavoitteet niin korkeella... Ehkä liiankin, jopa epärealistiset. Kunnianhimoinen ku oon. :D

LähettäjäCery 
Päivämäärä:   10.2.10 18:04:26

Minne meni kaikki

Päivämäärä:   10.2.10 18:22:39

"Lähettäjä: .Cilla
Päivämäärä: 10.2.10 16:05:45

No eipä siinä muuta mut miks suostua sit mihinkään astutuksiin jos tuntuu siltä ettei jälkeläistä halua edes listaan lisätä."

Anteeks mutta se ei vaikuta suhun tai sun hevoseesi millään tavalla, että mä lisään sen sivuille vasta sitten kun löydän sen VRL'stä (ja mua sattuu huvittamaan sivujen päivitys).

Olisin muuten voinut tarkistaa onko tammasi kuvilla jo hevoskantakirjassa hevonen (kaikkien palkittujen hevosten kuvat löytyy mun koneelta), mut en taida viitsiä ton vikinän takia.

Lähettäjä.Cilla 
Päivämäärä:   10.2.10 19:14:36

hyena - Kun viimeksi oli puhetta siitä jälkeläisestä, sanoit että maili ei ilmeisesti ollut tullut perille ja lisäät sen sieltä topicista. Nyt kun huomasin ettei se ole orisi sivuilla, kysyin että aiotko sen millon lisätä. Olisin varmaan voinut itsekin muotoilla sitä seuraavan viestini toisin, mut en mä siltikään ymmärrä miks täytyy puhua noin. Seuraavista viesteistäsi mä sitten päättelin et koko varsa olis sulle vikatikki.. :) Että sori nyt siitä.
Ja jos joku kerta kerkeet tarkistamaan kantakirjasta sitä, niin voin sulle vaikka mesessä sen tamman sivujen osotteen lähettää.

Päivämäärä:   11.2.10 09:05:37

Cilla, Mulla on uus msn käytössä. Ja ei, mä en tarkista sitä sun puolesta, saat tehdä sen aivan itse.

Pitää varmaan lopettaa astutusten antaminen muille kuin kavereille ni loppuu tommonen vikinä.

Lähettäjä: Ada C. 
Päivämäärä:   11.2.10 09:33:08

Huomenta vain tännekkin. Olisko kellään evm-sukuista koulupainoitteista (kilpaillutta) orhia?

Holsteinkärpänen puri mua :S

Päivämäärä:   11.2.10 10:06:20

Kelle kelpais estekersat?
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=763737&t=763737
/ http://cerppa.net/barrier/myyntivarsat.php

Lähettäjä.Cilla 
Päivämäärä:   11.2.10 12:28:38

Absinth - joo :) ainakin nykyään taitaa vaatii linkit ja kaikki. :)

Cery - mä vähän ajattelinkin että esteholsteilla olisi enemmän kysyntää. Mulla alkaa noi estehevoset kolkutella ovista ja ikkunoista sisälle jo niinsanoakseni, eli ainakin nyt aluksi oon suunnitellut kahta kouluoria ja viittä tammaa. :)

LähettäjäCannabia 
Päivämäärä:   11.2.10 12:29:30

Onko minulla mennyt pahastikin jotain ohi, vai miksi täällä porukka roikkuu koko ajan toistensa kurkuissa?

Jotenkin tuntuu ihan hassulta, kun vielä viimevuoden puolella en olisi voinut kuvitellakaan että jotakuta dissattaisiin tällä tavalla niinkuin täällä nyt tuntuu porukka tekevän lähes aiheesta mistä hyvänsä.

Tekisi kovasti mieleni palata piireihin mukaan, mutta ei paljon innosta kun porukka on koko ajan teräaseet valmiiksi ojossa viiltelemään kaikki _ei niin miellyttävät_ ihmiset hengiltä tai ainakin tallomassa maanrakoon, jotta itsellään olisi paremmat asetelmat.

Tosin tämä ei kyllä vaikuta koskevan pelkästään holsteinkasvattajia vaan koko virtuaalimaailmaa.

Onko ihmisillä todella niin kovia paineita kun VRL on tauolla ja kaikki aika meneekin sitten toisten haukkumiseen ja arvosteluun kun ei pääse kilpailemaan ja vaikka mitä..

LähettäjäCery 
Päivämäärä:   11.2.10 15:46:53

Cilla, kyllä noille estehevosille on kysyntää yhtälailla kuin koulupainotteisille, joskus oli ennen, tosin estepainotteisten kulta-aika oli joskus viime vuoden alkupuolella, mut ehkä uusien kasvattajien myötä täältä taas noustais oikeen pinnalle... :)

Cannabia, en mää ainakaan huomaa ilmapiirissä mitään eriä?

Lähettäjäcirith 
Päivämäärä:   11.2.10 16:07:30

Samaa mieltä Cannabian kaa... "Mukavaan" suuntaan menny tää ilmapiiri :/

LähettäjäVipeltäjä 
Päivämäärä:   11.2.10 16:33:05

Cannabian ja cirithin kanssa olen kyllä samoilla linjoilla, mutta varmaan sen ilmapiirin tiedostaa nyt kanssa herkemmin kun ei VRL ole viemässä huomiota osaksi toisaallee

LähettäjäCery 
Päivämäärä:   11.2.10 16:35:24

Miks mä oon iha ulapalla..

PS, cirith, ootko ehtinyt värkkää mitään? :)

LähettäjäCery 
Päivämäärä:   11.2.10 19:07:29

Yäääääh

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   11.2.10 20:38:19

Lähettäjä: hyena
Päivämäärä: 10.2.10 12:09:47

kyseessä on joko bill tai diamonte ;D

---

Ai ylimielinen asenne? Sehän on jo jotain uutta :D (viittauksena Absinthin tekstiin)

Lähettäjä: Ada C. 
Päivämäärä:   12.2.10 10:37:44

Saanen sanoa sanasen tähän nimittelyyn ja sorsimiseen. Se on fakta että joillakin v-heppailijoilla on kirjaimellisesti noussut kusi päähän. Toki on se kivaa kun ihmiset tykkäävät juuri sinun kopuistasi, mutta eivät osaa esimerkiksi arvostaa niiden työtä jotka oikeasti yrittävät tehdä kaikkensa sen eteen että oma heppa pärjäisi.

Arvostusta virtuaalimaailmassa ei kukaan saa, kukaan ei uskalla enään kysyä apua kun kukaan ei ole auttamassa. Joskus aikojen alussa ihmiset olivat ystävällisiä toisillensa, enään on vain jäljellä nämä sulkeutuneet tietyt kuppikunnat missä pidetään yhtä.

Kaikki jotka ovat täällä niitä feimejä saattavat olla IRL yhtä sorsittuja ja hyväksikäytettyjä pikku lapsia jotka vain haluavat hyväksyntää myös täälläkin.

Itse en halua kuulua kumpaankaan kuppikuntaan vaan auttaa myös uusiakin harrastajia pääsemään jyvälle yhtä monimutkaisessa yhteisössämme ja kehittää omia taitojaan ja tietouttaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.