Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  VRER

LähettäjäQem 
Päivämäärä:   2.2.10 09:56:23

Oon tutkaillut melko paljon VRER:n sivuja ja huomannu että moni sivu ei toimi
mm. Virtuaaliset suomenennätykset, Erilaisia tasoperusteita, aikataulukot ym.

Muutenkin sivut kaipaisi mielestäni jonkunlaista huoltoa.

Ja olis hyvä jos kisakalenteria päivitettäisiin useammin, mikäli kutsuja on tullut tarpeeksi.

Toivon ettei kukaan tule "vinkumaan" että mee valittaan ylläpitäjille mailin kautta, sillä tahtoisin kuulla myös muiden mielipiteitä VRER:stä.
Itse olen kyllä muuten tyytyväinen paikkaan, mutta tosiaan toimimattomia sivuja on suht paljon ja päivitysvälit pitkät.

Re: VRER

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   2.2.10 10:39:23

Heipä hei, tästä kannattaa tulla keskustelemaan suoraan ravikeskusteluun, parempi vastauksen saamismahdollisuus kun siellä pyörivät nekin jotka eivät muuten höttönettiä seuraa aktiivisemmin. VRER:n pjäsenistä kolmella on kirjotukset tämän ja ensi kuun aikana, ja valitettavasti osa pjäsenistä ei ole tällä hetkellä aktiivisia, joten nyt toimitaan ns. alimiehityksellä.

Virtuaaliset suomenennätykset on käsittelyn alla, sivu katosi geocitieksen myötä (ja sitä ennen sille ei saatu uutta pitäjää) ja tulevat tod.näk. aikataulukkojen kanssa samoihin aikoihin ilmoille. Aikataulukot on käsittelyssä, kuten huomaa lukemalla kokouspöytäkirjoja. Ne tulevat kevään mittaan uusittuina, mutta ne eivät ole mikään viiden minuutin juttu tehtäväksi. Erilaisia tasoperusteita..?

Kisakalenterista osaa varmaan Heltsu valaista paremmin, veikkaan kyllä että niitä kutsuja ei ole läheskään niin paljoa, että kalenteria kannattaisi päivittää useammin. Näkyyhän se jonossa olevien kutsujen määrä aina siellä kisakalenterissa. Nytkään jonossa ei ole yhtään kutsua = mitä lisäät?

VRER:llä on vähän hankala tilanne, kun varsinainen pääylläpitäjä on Ausseissa ja päättäjäjäsenistä aktiivisia on ehkä puolet. Niistäkin puolista 75% on uusia jäseniä, eli joudutaan kaikki asiat aloittamaan käytännössä alusta. Plus tietysti noi kirjotukset.

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   2.2.10 10:44:40

Veikkaan, että sivua "Erilaisia tasoitusperusteita" ei ole koskaan ollutkaan uudella sivutilalla tai se on väärin linkitetty. Geocitieksen lopettaessa syksyllä tuli vähän kiire VRER:n siirrossa, joten en ihmettelisi vaikka ko. sivu olisi kadonnut siinä hötäkässä.

(pitäisi siis löytyä VRER->Raviurheilu -sivulta)

LähettäjäQem 
Päivämäärä:   2.2.10 10:45:13

Simo, tuo selventikin jo paljon :)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.2.10 10:45:55

Ensin sä valitat NJstä ja sitten VRERistä. Onko vielä joku muu jaos josta jaksaisit valittaa? =)

LähettäjäQem 
Päivämäärä:   2.2.10 10:48:07

Nj:stä en valittanut vaan ihmettelin miksi sitä päivitetään niin harvoin vaikka kutsuja varmasti on jonossa.

Lähettäjä: Unicorn 
Päivämäärä:   2.2.10 10:50:15

Ja syytä voi olla myös siinä, että syksyllä VRER:n sivut pelastettiin pikaisesti kuolevasta Geosta. Toisaalta ei noita raviharrastajiakaan niin kauheasti ole. Kun ei ole paljon porukkaa, ei ole hurjasti toimintaa, kun ei vaan löydy tekijöitä :( Olisikohan raviharrastajia edes vajaa 50? Eikä VRER:n takana ole samanlaista koodailijaporukkaa kuin VRL:n takana, joten näitä juttuja tehdään sitten käsin oman innostuksen varassa.

Mutta joo tätäkin kai voi pitää sitten yhden pääjäsenen omaan arvoonsa jätettävänä narinana. Kyllä me oikeesti yritetään tehdä jotain, mutta kun siinä menee aina niin rutosti aikaa :P

Lähettäjä: Oresama/Reita 
Päivämäärä:   2.2.10 10:52:20

Vertaa: VRER ja VRL. Yleistystä paikoista + ihmisistä.

VRL:
+ suurin osa sivuista toimii
+ Yritetään hyvää
- Ylläpito ei kuuntele ehdotuksia
- Pienen porukan mielivaltaiset päätökset
- Jos olet uusi, se on "voi vitsi, tääl ei oo copyt kunnos, paska talli, en myy kasvatteja"
- Miljoona ihmistä päivittää kisakalenteria ja silti se kusee koko ajan pahemmin
- Jos erehdyt anomaan vääränlaisen kutsun, se on etuuspisteet pois ja tappotuomio
- Koetapa sanoa jotain pahaa. Sata teiniä hyökkää kimppuun ja tappaa.

VRER:
+ Ylläpidolla on _aina_ aikaa myös sinulle
+ Päätöksiä tehdään yhdessä
+ Jos olet ihan uusi, joku ehtii aina neuvoa juuri sinua ystävällisesti, ja moni melkein tyrkyttää sinulle hienoja hevosia heti alkuun
+ Yritetään hyvää. Ja pystytäänkin siihen.
+ Kisakalenteriakin pyöritetään pienellä porukalla, enkä montaa kertaa muista, että se olisi ollut jäässä
+ Jos yrität anoa vääränlaisia kutsuja, joku neuvoo
____+____ saat arvostella täälläkin, julkisesti, ihan niin paljon kuin jaksat. Silti sinulle vastataan hyvin ystävälliseen sävyyn
sinua, mutta ei yritä murhata sinua
- Pari sivua ei toimi

Minun mielestäni kisakalenteria päivitellään nykyään ihan hyvin, mutta kutsuja tuntuu olevan koko ajan vähemmän. Muistan sen ajan, kun tuskastutti ehtiä osallistumaan kaikkiin. Mitäpä, jos vaikka tämä Oresama itse järjestäisi muutamat ravit vaikka nyt, niin tulisi täytettä? :) Olen lykännyt sitäkin koeviikon vuoksi.

VRER ei ole robotti, kuten nopeasti toimiva VRL, vaan sen takana on ihmisiä ja kaikki tehdään käsipelillä eikä nappuloita painelemalla. Minun mielestäni tulee ymmärtää, että ihminen ei ole yhtä nopea ja tehokas kuin kone, joten parin päivän viive kisakalenterissa (saatika aikaavievässä rankingissa) ei ole kamala asia.

Jos ja kun lukio antaa vähän tilaa, minä ainakin haluan ja yritän auttaa koko raviporukkaa jollain tavalla. Jos en mihinkään muuhun pysty, järjestän edes raveja monta kertaa ahkerammin...

LähettäjäFeanaro 
Päivämäärä:   2.2.10 10:55:35

Pienen porukan pienivaltaiset päätökset. En ees jaksa väittää vastaan.

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   2.2.10 10:58:17

Hei hei hei, ei ruveta sotimaan. Sekä VRER:ssä että VRL:ssä on omat hyvät puolensa. Miun mielestä VRER voisi oppia joitakin asioita VRL:ltä. Ja ei VRL:ssäkään päätetä asioita pienellä porukalla mielivaltaisesti, pikemminkin päinvastoin, sen vähän mitä mie VRL:n touhua seuraan.

Ja kisakutsujen vähäisyyteen piti vielä kommentoida. Syksyllähän oli se melko toimimaton jakso (geon lopettaminen -> uusi sivutila jne sotkut), joten ihmiset oppivat järjestämään villejä eli VRER-ravien suosio laski. Ikinähän VRER-ravit eivät ole olleet villejä paljoa suuremmassa arvossa (paitsi suurkilpailut), joten nyt sitten palaaminen "VRER:n huomaan" on paljon vaikeampaa.

LähettäjäQem 
Päivämäärä:   2.2.10 10:58:24

- Jos erehdyt anomaan vääränlaisen kutsun, se on etuuspisteet pois ja tappotuomio
- Koetapa sanoa jotain pahaa. Sata teiniä hyökkää kimppuun ja tappaa.

No niinhän se vähän on :'D
Oon kait niin tottunu tuohon "robottimaiseen" VRL:ään, että VRER tuntuu alkukantaselta.

Mutta äsken kävin laittamassa kisaanomusta Heltsulle, että kyllä sielä ainakin yksi kutsu pitäs olla :D Vois rueta itekkin järjestään kisoja niinpaljon kun vaan kerkeen..eli aika paljon :)
Ja hankkia ravureita lisää jotta olis hevosia millä kilpaillakkin :)

LähettäjäQem 
Päivämäärä:   2.2.10 11:00:35

Fea, nyt en aijo kysyä millon VRL on valmis, mutta sen voisin kysyä, että kuinka on sivut edistynyt ja onko vielä kuinka paljon tekemistä niiden parissa? :)

Päivämäärä:   2.2.10 11:03:44

On toisaalta hyvä, että villit ravit ovat myös arvokkaita. On mistä valita, ja jos ei tule toimeen VRER'n sääntöjen tai porukan kanssa, pystyy harrastamaan muutenkin menestyen aivan samalla tavalla. Joskus (vai vieläkin?) oli ravurilaatis ja samat pisteet irtosivat sekä villeillä että alaisilla. Taitaa olla sillä tavalla enää vain muutamassa rotulaatuarvostelussa. (kun ERJ/KRJ/jne -> alaiset, VPA -> vain villit)

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   2.2.10 11:06:11

Aktiivisia raviharrastajia on tosiaan vähän. Kahden käden sormilla voi varmaan laskea ne, jotka saa päivittäin kiinni.

"VRER ei ole robotti, kuten nopeasti toimiva VRL, vaan sen takana on ihmisiä ja kaikki tehdään käsipelillä eikä nappuloita painelemalla. Minun mielestäni tulee ymmärtää, että ihminen ei ole yhtä nopea ja tehokas kuin kone, joten parin päivän viive kisakalenterissa (saatika aikaavievässä rankingissa) ei ole kamala asia."
Joo, meillä ei ole kyllä automatisoituja toimintoja, valitettavasti. Tosin onhan esim VRL:n hevosrekisterissäkin ihmisiä siellä toisessa päässä hyväksymässä, eli ei se automatiikka sielläkään kaikkea hoida.

Rankingin päivittäjänä on kyllä todettava, että esim. kv-ranking on aika työläs päivitettävä, nyt rankingissa on noin 400 hevosta + vielä parit pisteet päivittämättä vuodelta 2009 (ja siinä mielessä pakko kiittääkin, ettei kukaan ole kurkussa kun sitä ei ole vielä päivitetty).

Ja jos tuntuu, että VRER:llä on jotain parannettavaa, niin ravikeskustelussa saa tulla nykimään (Hessi, minä (aka Magnetie), Kride, Unicorn liikutaan pjäsenistä aktiivisesti siellä) tai vaikka laittaa mailia suoraan pjäsenille pjasenet@gmail.com.

LähettäjäQem 
Päivämäärä:   2.2.10 11:06:44

Oresama/reita, niinpä. VRL:n laatiksiin jos viet hevosen jolla on vaan villejä kilpailuja, on ne täysin merkityksettömiä :/

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   2.2.10 11:08:30

Lienee hyvä aika todeta että ravihevos- ja ponilaatis ei kumpikaan toimi nyt xD Tosin eivät kyllä ole sidoksissa VRER:än, muttah. On niitä aina välillä yritetty nostaa pystyyn.

LähettäjäQem 
Päivämäärä:   2.2.10 11:10:15

Kuinka monta kilpailua voi muuten kerralla anoa?

Päivämäärä:   2.2.10 11:11:36

Luulen, että joku kaunis päivä vielä laatikset nousevat. :) Mutta pointti oli lähinnä se, että jos ostaa ravurivarsaa, kasvattaja ei kyllä kovin usein pakota kaupassa ostajaa sitomaan itseään VRER'än, koska kasvattajan hevoset saavat pienokaisestaan saman maineen, kisasi se sitten alaisia tai ei.

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   2.2.10 11:18:50

Qem, jos VRER:stä puhut, ei sillä vissiin ole rajoituksia, mutta 1-3 olis varmaan sellainen passeli kerralla järjestettäväksi (ja kuitenkin kun 1 ravit/pv -rajoitus on). Ravit ovat ainakin minun mielestäni välillä vähän työläämpiä järjestää, ja etenkin jos jakaa lähtöjä tai jotain.

En ole kyl nähnyt vielä kertaakaan miun 3,5v virtuaaliravailu-urani aikana, että myyjä käskisi kisaamaan vain VRER:n alaisia. Voisin ehkä kuolla nauruun siinä vaiheessa ^^

Kyllä ainakin ponilaatiksella on innokkaita tukijoita, joten uskonpa että se nousee hyvässä lykyssä kevään mittaan.

LähettäjäQem 
Päivämäärä:   2.2.10 11:22:48

Simo, ok :)

Lähettäjä: Leandra 
Päivämäärä:   2.2.10 11:34:04

Sitä mä en ymmärrä, että te ihmettelette sitä, että vrl:n laatiksissa vain jaosten alaiset kisat on arvokkaita. No totta helkutissa niissä katsotaan vain jaoksien kisoja kun ne ovat JAOSTEN laatuarvosteluja, ei yleisiä. Sen sijaan YLAssa ei ole väliä onko villejä vai jaosten alaisia. [/offtopic]

LähettäjäHeltsu 
Päivämäärä:   2.2.10 11:42:08

Tokihan mä VRER:n kalenteria useammin päivittäisin jos olis kutsuja joita sinne päivittää :D Ja yleensä odotan että ainakin 2 anomusta tulisi, jotenkin tyhmää lisätä yksi kerrallaan?
Koitan kuitenkin katsoa että mille päivälle ravit on anottu ja lisätä silleen että jää sopivasti osallistumisaikaa..

LähettäjäSimo 
Päivämäärä:   2.2.10 11:42:09

Leandra, johtunee siitä että ravihevos- ja ponilaatuarvostelut mielletään usein VRER:n alaisuuteen (vaikka ne eivät sitä ole koskaan olleetkaan).

Lähettäjä: Hessi 
Päivämäärä:   2.2.10 12:54:11

Mitä voisinkaan enää sanoa, Simo ja Unic ovat jo hyvin kertoneet VRER:n nykytilanteesta. :) Kun kirjoitukset ovat ohi, niin sitten taas päättäjäjäsenet pureutuvat näihin ajankohtaisiin asioihin (mitä on aikataulukoiden sun muiden lisäksi vielä enemmänkin). Kyllä tämän kevään aikana sivut kuosiin saadaan, minulla on jo hyvä usko tämän asian suhteen, vaikka syksyllä meinasi epätoivo vallata piiiiiiitkän kokousasialistan kanssa. ;D

+ Päätöksiä tehdään yhdessä

Ei ehkä viime aikoina olla onnistuttu tässä niin hyvin, mutta erehdyksistä opitaan. Tietysti kaikesta ei millään voida päättää yhdessä, mutta koko ravipuolta koskevissa päätöksissä yritetään mahdollisimman hyvin ottaa muidenkin harrastajien mielipiteet huomioon ja kuunnellaan, mitä ehdotuksia muilla on. :)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.