Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laukkaurheilu #16

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   28.1.10 21:01:48

Miehän ihan unohdin, että topikin viimeisen pitää tehdä uusi :D Eli eli, edellinen ja sitten vielä linkki Laukkajaoksen sivuille.

Re: Laukkaurheilu #16

LähettäjäQuinton 
Päivämäärä:   28.1.10 22:29:17

Täytyy nyt kerrankin tulla tänne sanomaan jotain kun kerran laukkapuolella muuten suht aktiivisesti pyörinkin.

Ja heti tietysti utelen. Eli tiedän että osa ratsupuolen porukoista kokee suuria komplekseja hevosten epätasaisista suvuista, mutta mitenkäs te laukkahevosten kanssa tekemisissä olevat ihmiset? Routen hevosten suvullinen puolisko näyttää nimittäin pelottavasti olevan suurelta osalta ainakin jonkun hevosen kautta sukua toisilleen ja jalostuksessa täytyy varmaan käyttää jonkin verran tuontihevosia etteivät nimet kertautuisi sukutauluissa...

Muutenkin saa Routesta yleistä kommenttia heittää, talli kun on melko uusi niin kuulen mielelläni mielipiteitä - myös rakentavaa kritiikkiä.

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   28.1.10 22:57:13

Quinton, ite pyrin välttämään epätasasia sukuja, mutta esimerkiks englannintäysiverisillä se ei ole ihan niin justiinsa vaikka ei menis ihan just tasan. Mutta muilla roduilla en tykkään jos on isä kakspolvinen ja emä suvuton.

Laitoin taas 10401 kisakutsuanomusta menemään, ja vähän muokkasin Amelien kutsuja, plus tuli enemmän lähtöjä, mutta katotaan vaan niin kukaan ei osallistu niihin. Paitsi minä ite.

Vaihtuuko CAS nyt 22 päivä vai miten se oli ?

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   28.1.10 23:00:54

No miun piti alunperin olla välittämättä suvun tasaisuudesta, kun Prestaan aloin suvullisia ahaltekinhevosia hankkimaan. Mutta jotenkin minuun on vain jäänyt se, että mieluummin haluaa niitä tasaisia sukuja. Tuo kuitenkin vain näin omassa "jalostuksessa".

Ihan hyvin voisin ostaa joltakin kasvatin, jolla ei olisi niin tasainen suku. Esimerkiksi edesmenneellä Gin Evrenilläkin on isän puolella kaksi ja emän puolella 3,5 polvea sukua.

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   29.1.10 13:46:53

vvenla: Juu, 22. helmikuuta on ensi CAS-vuoden eka päivä.

Ja siis ihan hyvin voisin myös astuttaa tammani orilla, jolla ei ole ihan samanlainen suku. Vaikka yleensä kyllä pyrin kuitenkin etsimään (edes suunnilleen) yhtä pitkäsukuisen orin, mutta eiköhän jossain vaiheessa tule sellainen pakkotilanne, että täytyy ottaa joku ihan eri pituinen.

LähettäjäRouta 
Päivämäärä:   29.1.10 14:20:14

Oon näin muutaman vuoden tauon jälkeen aktivoitumassa virtuaalisesti ja laukkahevosprojekti aluillaan. Mulle on ihan yks lysti, onko se suku tasainen vai ei, enemmän merkkaa ne suvussa olevat hevoset.

En ymmärrä näitä ratsupuolen niuhottajia (syvät anteeksipyyntöni), joille kaiken täytyy olla niin justiinsa... :)

LähettäjäMari H 
Päivämäärä:   29.1.10 14:31:45

Mä haluaisin ostaa kaks 1-polvista xx laukkuria. Sais olla mahdollisimman nuoria, vasta syntyneita tai 1 vuotiaita. Hepat tulee tänne (sivut vielä pahasti kesken) ja pollet sais tämmöset sivut. Kisaillaan ahkerasti LJ:ssä ja sitten siitokseen.

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   29.1.10 14:38:42

Meillä ollaan Carterissa harrastettu epätasaisia sukuja ja niin tullaan jatkossakin harrastamaan. Yritän kuitenkin katsoa että jos on evm- sukuinen tamma, niin sitten mielellään max vanhemmat netissä tulevalla oriehdokkaalla, ennenhän en siitäkään välittänyt.

Esimerkkinä tämä tamma, jonka juuri ostin takaisin Agavesta (oma kasvatti kyseessä). Charonallahan on omasta mielestäni erittäin hieno suku. Isälinja jatkuu kahdeksanteen polveen asti, mutta emän isä on evm sukuinen. Vaikka emän puolelta suku onkin lyhyt, on sekin kuitenkin suht vanhaa. Ite tykkään, se on ainakin mulle tärkeintä :P

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   29.1.10 15:06:33

Mari H: Onko Chantelle CTB liian pitkäsukuinen? 3 vuotias tosin myöskin..

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   29.1.10 15:35:56

Mulle alkaa kans olemaan se ja sama onko hevosen suku ns. tasainen vai ei :D Tuolla edellisessä topassa oli jotain puhetta Mosquitosta. Ostin Agavesta orin, joka on linjattu 3+2 Redrock Monarchiin, jonka isä on Mosquito :D Kunnon Mosquitolainen siis - ja kisatulokset myös ;) Lisäksi tallissa on tällä hetkellä nuorimmaisissa neljä Mosquiton linjan orivarsaa kasvamassa!

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   29.1.10 15:39:41

Nerith: Mikässiinä, Mosquito oli hieno! Mä vaa alan pelkää, että mulla on niitä kohta aivan liikaa, heh. Ellei niitä sitten ole jo... :D

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   29.1.10 15:53:07

Heei, minullakin on mosquitolainen :D Ja aivan älyttömän hyvin on poika juossut! Tässä juuri mietiskelen, että pitäisikö ori siirtää pois kisakentiltä. Tällä hetkellä sille ei edes ole lähtöjä kalenterissa ja onhan sillä noita juoksuja kuitenkin ihan riittävästi (eikös?). Ja eipähän laskisi voitto- ja sijoitusprosentit (nyt ne olisi 62,5 ja 93,75) :D

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   29.1.10 16:02:07

Tuire, oho! Sehän on meidän Fabulous Monarchin poika :D Hienosti on menny!

LähettäjäAndiee 
Päivämäärä:   29.1.10 16:08:32

Kaikki laukkaamaan !
Huolettoman ensimmäiset laukat, tasoina maiden & allowance (+ G3 xx) ja kaikille ryhmille lähtöjä. Toivottavasti osallistujia tulee ja jos tulee, ensi kisoissa sitten tasoina G1-3.

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   29.1.10 17:51:39

Tuire: orisi eie. muuten asustaa Carterissa, osoite on http://welbyn.net/carter/isky.php ;) (sivuja ei vielä ole ladattu nettiin, mutta lataan ne tänään)

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   29.1.10 17:52:42

Welby: Kiitos tiedosta, käynkin päivittämässä osoitteen orin sivulle (:

LähettäjäMari H 
Päivämäärä:   30.1.10 17:25:13

Welby, Mä haluaisin tasasukuisia hevosia :) eikö kellään oo myynnissä? Kelpaa myös tilarit ja sellaset jotka ei oo vielä syntyny :)

Lähettäjä: tangerine 
Päivämäärä:   31.1.10 13:46:46

Nerith, mun mosquitolainen on ton sun Mosquitolinjaushepan isukki! Ja olen varsin ylpeä siitä minkälaisia jälkeläisiä se on jättänyt.

Jostain syystä Prismaticissa noi Mosquiton orilinjalta periytyvät on lähes poikkeuksetta pärjänneet loistavasti (joko siitoksessa tai radoilla, joskus molemmmillakin). Arpapeliähän tämä on, mutta aika mielenkiintosta silti. Että ilmankos niitä on tullut paljon hankittua. :D

Nyt on sitten kaikki yhdeksän tuontia tallissa, innolla jään odottamaan miten (huonosti) ne pärjäävät. Jos vaikka sais hiukan uutta verta taas talliin. Niin ja onhan mulla toi ihanainen Poison Cove mikä on kokonaan ulkomaisista linjoista ja varmaan paras hevoseni kautta aikain.

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   31.1.10 13:55:24

Mulla on yks tuontiori (jota oon jopa ite kisannu, jes!) joka on nyt voittanu G2-lähtön. Oon aika ilonen, saan siitäki jalostusorin ittelleni. Ootan ja katon, tulisko sieltä vielä G1-voittoki...

LähettäjäMari H 
Päivämäärä:   1.2.10 16:15:53

Nostalen :) Ostaisin vieläkin kaks laukkuria...

LähettäjäCarolin 
Päivämäärä:   1.2.10 16:42:00

Topa, nyt kaikki osallistumaan kilpailuihin!!

LähettäjäCarolin 
Päivämäärä:   3.2.10 13:52:29

hoop ^^

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   3.2.10 14:08:46

Pistelkääs nyt tuloksia vanhemmista laukoista tulemaan :D

Okei, hyvä mun on täältä hoputella, useiden hevosten sivujet tekemättä ja vielä monelta hevoselta puuttuvat sivut kokonaan netistä. Ei auta mitään, eilenkin tein matematiikan tehtäviä viitisen tuntia putkeen, ja tänään pitää viimeistään aloittaa englannin projekti, minkä palautus on perjantaiksi kello kahteen mennessä...

Niin että kyllä tässä kiirettä pitää. Lisäksi perjantaista sunnuntaihin leiri Trondheimissa, joten tämän vikonlopun aikana ei aikaa ole kauheesti Carteria (ja muita) päivitellä.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   4.2.10 18:12:53

BLÖÖ en millään jaksa tehdä näitä Prismaticin sivuja. :D Hevosten sivut meni aika nopeasti, eli kaikilta kilpahevosilta löytyy nyt sivut, mutta näissä normisivuissa menee ikuisuus!

Talentedinkin sivut näemmä kadonneet. :/ Eli lisää tyhjiä aukkoja sukutauluihin, harmillista.

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   4.2.10 20:24:23

:O Talentedkin? Voi hitto.... miten nyt niin :(

LähettäjäQwee 
Päivämäärä:   4.2.10 20:31:18

hihi, itsekin pitää ilmoittautua tänne, kun kaksi laukkaajaa tuli hommattua, tosin noilta sivut vielä uupuvat, mutta eiköhän nekin jossain vaiheessa saada aikaiseksi. HUonosti aloittivat juoksemisen, toinen 14 ja 15 :s

LähettäjäAneth 
Päivämäärä:   6.2.10 12:00:24

Informoikaapas asiantuntijat tyhmää :D

Eli seuraavaa asiaa olen miettinyt jo jonkin aikaa... Jos G1 -vanhempien varsa voittaa maidenin ja siirtyy G1 -lähtöihin, muttei koskaan voita, niin lähteekö sen mahdolliset jälkeläiset 0-tasolta (tai siis toisen vanhemman taso vaikuttaa toki, mutta ehkä ymmärrätte mitä tarkoitan :D)?

Lähettäjä: Aneth 
Päivämäärä:   6.2.10 20:04:51

Sellaista piti vielä tiedustella, että mikäköhän muiden kuin xx-rotuisten laukkureiden tilanne on tällä hetkellä? Ajattelin vain, että jos jotain rotua kaivattaisiin lisää, voisin samalla vaivalla muutaman tuontikonin ottaa kisauraa kehittelemään:) Arabeja muutaman tuonnin jo itselleni hankin ja angloarabikin löytyy, ja niitä siis jatkossakin tullee jonkin verta löytymään.

Lähettäjä: Mira 
Päivämäärä:   6.2.10 21:35:40

Aneth: Juu, vaikka hevonen olisi sukuluokitukseltaan G1, mutta ei ole itse koskaan voittanut G1 tason lähtöä, niin se ei ole tällöin G1 tason hevonen. Eli varsat siis aloittavat tasojuoksemin ihan alusta eivätkä voi hypätä tasojen yli, ellei toinen vanhemmista siihen oikeuta.

LähettäjäAneth 
Päivämäärä:   6.2.10 22:07:28

Noin ajattelinkin sen menevän, eli en ollutkaan ihan pihalla :D Kiitokset asian selventämisestä^^

Lähettäjä: hyena 
Päivämäärä:   6.2.10 22:38:44

Toin itselleni 6 ungraded kilpailuissa juoksevaa hevosta sekä kolme hevosta joiden kanssa yritän päästä nousemaan tasoilla :)

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   8.2.10 10:34:01

Mulla senkun hevoset lisaantyy vaikka ollaan tauolla :D Onneks noista nuoremista oon paassy nyt vahan eroon..

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   10.2.10 09:28:46

Upitellaanpa. Ajattelin kertoa että uusia eläkehevosia siirtyi OF: ään, hevoslistauksia on hieman muutettu jne.

Sivuja uusille eläkeläisille väsäilen kunhan ennätän, tällähetkellä kuitenkin Carterin hevoset etusijalla.

LähettäjäAneth 
Päivämäärä:   10.2.10 10:15:09

Hei muuten, mitä kuvia käytätte laukkuri angloarabeilla ja arabeilla? Täykkärien kuvat varmaan kelpaa ainakin angloille, varsinkin kun en mitään kuvilla pröystäilyä harrasta? Laukkuri arabitkin ovat aika kaukana noista show -puudeleista ulkonäöltänsä, etten viitsisi sellaistenkaan kuvia käyttää :P Jotain lupia mulla on ihan laukka-arabeillekin, mutta ne on pääasiassa oriiden kuvia. Pääsen tosin varmaan helpommalla, jos en laita kuvia lainkaan:)

Täällä laukkapuolella on muuten tosi hiljaista, Galloperissakaan juuri mitään tapahdu :P Kaik lähti ku mie tulin *nyyh*.

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   10.2.10 10:44:15

Aneth: Hiljasta on, mutta sellaista se vain joskus on. Itsellänikään ei ole kuin näyttelyarabeihin kuvia, mutta toisaalta meikän arabikasvatuskaan ei ole vielä kauhiasti käynnistynyt. Angloille tosiaan enkkujen kuvan käy hyvin, mutta mun mielestä myös arabille siron englantilaisen kuvat passaa hyvin.

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   10.2.10 11:41:59

Miekin laitan ihan noita perus kiiltokuva-arabeja miun laukkureille ja yhdelle ainoalle anglolleni otin Bob Langrishilta kuvan. Enkä kyllä näe siinä mitään vikaa, koska niitä laukkurikuvia ei taida kuitenkaan löytyä ihan joka paikasta - enkuille ehkä, mutta tuskin monille muille.

Eikö kisoja ole anottu, LJ-kalenteria päivitetty vai onko minulla väärä osoite, kun viimeisin lisäys kuitenkin "jo" kolme viikkoa sitten? Ei todellakaan sillä, että olisi joku kaaaauhea VRL-tyylinen hätä, kun ei pääse kisaamaan. Kiinnostaisi vain tietää, kun mie ainakin olin 30. päivä lähettänyt 7 kisaa anomukseen. Eli ainakin jotain kisoja siellä pitäisi kyllä olla, paitsi jos viesti ei mennyt perille.

Nerithän sitä kaiketi nykyään päivittää eikä häntä kyllä ole täälläkään näkynyt 29. päivän jälkeen, joten lieneekö siellä päin sitten joku "ongelma" tms.

Lähettäjä: Nerith 
Päivämäärä:   10.2.10 16:23:51

Tuire, on ollut hieman koulukiireitä viimeviikkoina, joten virtuaalitouhut on jääneet varjoon. Mutta tänään tulee päivitys kalenteriin! :) Koittakaa kestää :)

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   10.2.10 16:28:46

Kumpi on laukkahevosessa arvostetumpi ominaisuus: korkea sijoitusprosentti vai korkea voittoprosentti?

LähettäjäCarolin 
Päivämäärä:   10.2.10 16:48:35

Campall Racehorsesin ulkomuoto vaihtui! Sanokaahan sananne.

Meillä nyt myös oriit nyt tarjolla jalostukseen!

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   10.2.10 17:10:36

Nerith: Hyvä tietää että kyseessä tosiaan vain koulukiireet eikä mikään muu. Eikä ainakaan minun puolesta ole edes hätä kalenterin päivityksessä, onpahan syytä tehdä jotain muutakin välillä :D

Carolin: Campallilla hieno ulkoasu ja nähtävästi pitää teidät lisätä Prestan linkkilistalle, kun teiltä kerta arabianhevosia löytyy (:

Ja niin tosiaan, Prestakin vaihtoi ulkoasua eilen ja silloin mukaan tulivat arabianhevoset (sekä shetlanninponit). Myynnissä olevista, evm-sukuisista ja yksipolvisista laukka-arabeista saa vinkata minulle (:

Päivämäärä:   10.2.10 17:23:30

Tuire, joo koulukiireitä "vain". Viimeinen vuosi menossa ennen valmistumista, joten kait tässä jotain pitäis tehdä sen eteen ;)

hmm:lle, minulle merkkaavat vähän kummatkin, tasapuolisesti.

Carolin, Campallin ulkosu näytti tosi nätiltä!

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   10.2.10 17:36:01

Niin tosiaan tuohon hmm:n kysymykseen vastaus täältäkin päin. Mie olen samoilla linjoilla Nerithin kanssa, eli kyllä niitä molempia tarvitaan. Meinaan vaikka hevosen sijoitusprosentti lähentelisi satasta, mutta voittoja ei ole takana yhtään, ei hevonen todellakaan ole yhtä hyvä kuin sellainen, jolla olisi prosentit vaikka se 20/70.

Lähettäjä: rec 
Päivämäärä:   10.2.10 17:53:08

Heippa,
olen ajatellut palata muutaman hevosen kanssa virtuaalimaailmaan. Perusratsupuoli ei oikeastaan enää innosta, ja olenkin viime päivät tutustunut lähinnä virtuaaliseen laukkatoimintaan, laji kun kiinnostaa myös irl. Olen täysin vakuuttunut että tämä voisi olla nyt "mun juttu". Voisin roikkua virtuaalitallien parissa ilman liikoja murheita kisoista, laatuarvostelupalkinnoista, valmennusten ja jälkeläisten määrästä. :) Olen mielestäni sisäistänyt viime päivinä melko hyvin CAS-ikääntymisen ja kilpailusäännöt ja luokat.

Ilmoitelkaa mikäli jollakin sattuu olemaan myynnissä jonkinlaisia laukkahevosia (tai miksei ponejakin?), minkä myymistä voisit harkita tämmöiselle sivunäytöttömälle. Rodultaan xx/ox (tai she/gr), sukupuolella tai värillä ei ole väliä. Iältään 0-4 vuotta.

Päivämäärä:   10.2.10 17:55:15

Tuo ylempi kirjoitukseni kuulosti ihan siltä että hevosten kanssa ei mitään tehtäisi, päinvastoin. Pääsevät kyllä kilpailemaan niin pitkälle kun potentiaalia vaan riittää. :)

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   10.2.10 18:08:23

Katselin taas noita miun jalostustekkejä ja tällä kertaa hieman tarkemmalla silmällä. Oreja jäi jalostukseen neljä ja tammoja kahdeksan, joista viisi saavat enää yhden varsan. Kääks, loppuu hevoset kohta kesken :D

Noh, oreja minulla on kyllä kisauksessa kuusi, koulutuksessa kolme ja yksi syntyy kuun viimeinen päivä, eli niistä saan (toivottavasti) lisää jalostushevosia jossain vaiheessa. Tammoja sitten onkin kisauksessa vain kaksi ja koulutuksessakin yksi.

Eli eli, ostetaan PALJON ahaltekinhevosia!

Kyllähän sen tiesi että tämä on edessä, kun en pariin kuukauteen varsinaisesti tehnyt varsoja enkä oikein osaa kysellä muilta talleilta. Ja sekin kerta, kun esim. Il'yalla oli myyntitopikki täällä, meni minulta ohi :/

Ja niin joo, myinhän mie suurimman osan tammikuun kasvateista, että silläkin lienee pikkasen vaikutusta :D Vaikka nekin kyllä kaikki olivat oreja, että eipä niillä kovin pitkälle pötkitä, kun tammat loppuvat kesken.

---

rec: Tervetuloa vain mukaan ja eihän laukkahevosilla minusta ainakaan tarvitse tosiaan tehdäkään kovin paljon. Kunhan nyt "muutamissa" laukoissa pyörähtää, saa sopivat voitto-/sijoitusprosentit ja sitten jälkeläisiä sukua jatkamaan (:

Mie en pysty tarjoamaan kuin ahaltekinhevosia, kun arabianhevoset sekä shetlanninponit ovat vasta tulleet Prestaan kilpailemaan :/ Mutta varmasti muilta löytyy hevosia sinulle (:

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   10.2.10 18:13:48

rec: Täältä löytyy kaksi 3- vuotiasta ja vanhempia :)

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   10.2.10 18:14:41

Niin joo, Ginin postauksen myötä kysäsen vielä, että oletko sisäistänyt myös sen, että laukkapuolella hevosten kisamäärät ovat suunnilleen 20-30 paikkeilla?

Vaikka luultavasti kyllä sen olet ymmärtänyt, kun tosiaan sanoit ettei tarvitse murehtia kisoista. Mutta aina ei voi olla varma, niin ainakin nyt on suoraan kysytty :D

Päivämäärä:   10.2.10 18:21:32

Mikä ettei ahaltekkekin joskus tulisi mulle laukkuriksi, never say never ;) katsotaan nyt miten nämä touhut lähtee käyntiin.

Welby, galloperiin en vielä ole ehtinytkään rekisteröitymään, mutta miten olisi, lähtisikö Wynona CTB minun omistukseeni? :)

Päivämäärä:   10.2.10 18:24:00

Tuire, juu, kyllä, olen tästä lukenut ja ymmärtänyt asian. :) kuulostaa hyvältä! sijoitus- ja voittoprosentit taitaa enemmänkin täällä puolella vaikuttaa..?

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   10.2.10 18:26:49

rec: Wynona voi lähteä teille. Ilmottelisitko sivuja cartertbs@gmail.comiin kun saat niitä valmiiksi? Kiire ei kuitenkaan ole :)

Carterissa (ja muissa meikän talleissa) kisamäärät liikkuu siinä 10-15 kisan korvilla suurinpiirtein ;)

Päivämäärä:   10.2.10 18:28:50

hienoa, kiitos! ilmoittelen sivuja mahollisimman pian. :)

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   10.2.10 18:34:12

rec: äh, unohdin että olisin voinut antaa tamman kisaamat maidenlähdötkin samalla, ei niitä olisi kuin kaksi tai kolme, mutta olisi jotain kuitenkin.. ehdin kuitenkin sulkea jo toisen tietokoneen, niin että voin ilmoitella niitä tänne vaikka huomenissa?

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   10.2.10 18:37:44

Juu, voitto- ja sijoitusprosentit ovat tosiaan se "perusjuttu" laukkapuolella.

Ja juu, joillakin voipi tosiaan olla paljon pienemmätkin nuo kisamäärät, eli tuo minun 20-30 on tosiaan hyvin huono heitto. Onhan itsellänikin yksi hevonen juossut "vain" 10 lähtöä, mutta suurimmaksi osaksi ainakin minulla määrä on 20 molemmin puolin.

Päivämäärä:   10.2.10 18:37:53

juu, käy. :) en tänä iltana ehdi vielä kuitenkaan alkaa sivuja edes tekemään.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   10.2.10 18:44:58

botit

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   10.2.10 18:45:16

Tosi nätti tuo Campallin uusi ulkoasu! =)

hmm, mulle merkkaa varmaan enemmän toi voittoprosentti, mutta on kyllä tosi vaikea näin arvioida minkälaista laukkahevosta pidän hyvänä. Semmonen vaan tulee vastaan kun tulee.

Prismaticista lähtee myyntiin ainakin Blizzard King(mikäli joku oriista on kiinnostunut niin isän sivut löytyvät Googlen välimuistista) sekä CAS XIII syntynyt eli yksivuotias tammavara Devil Adore RVC yhdistelmästä KR Devil's Teethmark x Agave's Cat Luxury.
Viekääpä pois. :D

Lähettäjä: hyena 
Päivämäärä:   10.2.10 18:54:37

Ääh. Päätin etten perusta laukkatallia ennen kesää, mutta nyt tekisi hriveästi mieleen tehdä jonkin näköinen kisakeskus (Pinkin tyylinen itseasiassa). Lähinnä muiden ryhmien laukkoja sekä laukkaajia.

Tällä hetkellä löytyy jo jokaista laukkoihin hyväksyttyä rotua yksi edustaja, englantilaisia 9 kpl..

LähettäjäMarsupieni 
Päivämäärä:   10.2.10 21:20:44

Hitto, ilmotin tamman kaksvuotiaana kisoihin ja nyt vasta katoin, että nuo kisat meneekin seuraavalle CAS vuodelle.. ehdin jo tamman päiväkirjaankin kirjoittaa että "nämä ovat 2v kauden viimeiset kisat" plaaplaa ja kuinka nyt pidetään taukoa ja treenataan ensivuodeksi. Ja pah, tamma kisaa suunnilleen ekassa ensvuoden kisassa mikä järjestetään :<

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   10.2.10 21:26:54

Marsupieni: Laitat jonnekin vain merkinnän, että ne ovat olevinaan viimeiset 2-vuotiskisat :D Tai sitten vain perut osallistumisen, jos et oikeasti haluakaan niihin osallistua.

Ja CAS-vuosihan vaihtuu sitten 22. päivä - tai siis 21. päivä vaihtuu, koska 22. päivä on vuoden ensimmäinen päivä (miten päin sitä nyt pitäisikään vaihtumisesta sitten puhua). Kalenterissa meinaan on laitettu vuodenvaihde 20. ja 21. päivien väliin.

LähettäjäAndiee 
Päivämäärä:   10.2.10 21:33:09

Puuttuuko maiden -lähdön voitto ?
Hyvä tilaisuus saada sellainen, sillä Huoleton järjestää laukat, joissa on vain maiden lähtöjä, ja vieläpä kaikille ryhmille.

Osallistumiset kutsun kautta mailiin tai tähän topaan.

Päivämäärä:   10.2.10 21:59:53

CAS XV vuoden "eka" päivä on tosiaan 22.2., pikkuvirhe tuonne kalenteriin tuli, mutta korjailin sen pois :)

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   10.2.10 22:48:11

Herranen aika joko sitä on kohta neljätoista CAS vuottakin eletty :D

Päivämäärä:   11.2.10 12:41:43

Welby, niinpä. Kohta tulee liian pitkiä roomalaisia numeroita x)

Päivämäärä:   11.2.10 19:22:37

up

LähettäjäAneth 
Päivämäärä:   11.2.10 19:43:41

Onkohan kellään myydä arabeja/ angloja tai jotain hiukan harvinaisempia laukkarotuja? Laukkureissani pääpaino on englantilaisissa täykkäreissä ja muutaman arabinkin olen tuonut itselleni (aloittavat seuraavalla CAS-kaudella), mutta jos jotain suvullisiakin löytyisi, niin kiva:) Eikä tarvitse olla huippusukuisia ja G1 -vanhemmista, kunhan ei tarvitse sukuja ym itse keksiä :D Toki noita "parempiakin" kelpuutan;) Niin ja xx:iäkin saa tarjota, varsinkin varsoja/ nuoria:)

Myös quarterit voisi kiinnostaa, yhden oriin jo itselleni ostin, joskin se siirtyy suoraan siitoskäyttöön. Pari suvutonta tammaa ajattelin tuoda lähinnä sitä varten, mutta jokunen muukin meille mahtuisi. Ahaltek on myös itseäni kiinnostava rotu, joten niitäkin voisi tarjota, tallistani näitä ei vielä yhtään löydy:)

Niin ja sen verta vielä, että kelpuutan niin nuoret, kilpurit kuin siitoshevosetkin, kaikkea voi tarjota:) Niin, ja tallini ei vieläkään ole valmis, mutta edistyy kokoajan;)

Niin ja mailia on turha laittaa tällä hetkellä, suomi24:n "parannusten" takia se on ollut 2vrk poissa käytöstä, enkä vieläkään voi vastata viesteihin, vaikka lukemaan ne jo nyt pystynkin :P

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   11.2.10 20:02:43

Aneth: Minulla olisi kaksi ahaltekinhevosoria myytävänä. Goradz PA on syntynyt 27.01.2010 ja Bazhen PA syntyy 28.02.2010.

LähettäjäCarolin 
Päivämäärä:   11.2.10 20:06:16

Hyvä että meijän ulkasta pidetään, pitäisi laittaa muutamat kilpailut taas pystyyn :)

LähettäjäAneth 
Päivämäärä:   11.2.10 20:12:48

Tuire: Mahtaisikohan nuo molemmat pojat lähteä meille kasvamaan? Sivuissa saattaa mennä tovi (mulla on ihan järkky flunssa + kuumetta, ei inspaa tehä mitään tällä hetkellä), mutta saisit ne kyllä varmasti:) Niin ja mulla on CAS-ikääntyminen käytössä, eli eivät ihan heti radoille tulisi.

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   11.2.10 20:15:08

Tottahan toki molemmat lähtevät mukaasi. Sivuilla ei ole mikään kiire ja luonnollisestikin pojat siirtyvät kentille vasta, kun niillä ikää on tarpeeksi (:

LähettäjäAneth 
Päivämäärä:   11.2.10 20:18:19

Hieno juttu, isot kiitokset:) Niin ja jos sivuja ei ala kuulumaan, mua saa potkaista; omistan maailman huonoimman muistin :D

LähettäjäCarolin 
Päivämäärä:   11.2.10 20:21:43

Jos jotakin kiinnostaisi olisin valmis myymään varsan, syntyisi tässä kuukaudessa.

Piranha Brother x Dezarona

(varsasta tulisi risuestelaukkuri sillä molemmat vanhemmatkin ovat)

Classicille saa myös tarjota sulhasta! (ox tai xx)

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   11.2.10 20:33:21

Carolin: Jos vasta kilpauransa aloittava ox-herra kelpaa, niin minulla olisi tarjottavana Izz-al-Din ox.

LähettäjäAneth 
Päivämäärä:   11.2.10 20:37:17

Carolin: Mulla on tallissa ennestäänkin risuilijoita, mutta nuorista sellaisista on vielä pulaa:) Lisäksi omat siitostammat ovat vielä kaikki tyhjiä, ja astutan ne vasta ensi CAS-vuonna, eli yhtään kasvattia ei vielä synny. Siksipä voisin tuosta varsasta olla kiinnostunut, jos meille myyt.

Ja oriehdokkaista... Mulla on joitakin siitosoreja, mutta sivut ovat harvalla toiminnassa.
Tässä kuitenkin siitosorilista: http://wwtrotters.webs.com/siitosoriit.htm (pahoittelen, en muista äkkiseltään sitä siistimpää linkitystä), ja evm -sukuisille voisin ehdottaa erityisesti seuraavia evm -sukuisia xx-oreja:

http://wwtrotters.webs.com/kisskiss.htm
http://wwtrotters.webs.com/poisonlemonade.htm

Oriit tosin ovat käytössä vain 1.3.2010-4.4.2010 välisen ajan, eli ihan vielä eivät ole tarjolla (lukee tuolla oriit -sivullakin).

LähettäjäCarolin 
Päivämäärä:   11.2.10 20:40:20

Teille tuo varsa voisi lähteä :)

Laitan korvan taakse tuon Kisskissin, täytyy katos ajos muita ehdokkaita löytyy.

LähettäjäAneth 
Päivämäärä:   11.2.10 20:44:07

Ilmoitteletko sitten tarkemmin tuon varsan tietoja (nimi ym.) vaikka vaikka mailiini, niin huomaan sen varmasti? Jos vaikka vahingossa sitten jo pystyisin vastailemaankin noihin viesteihin :D Niin ja ilmoita myös siitä mailitse, jos Kisskissiin päädyt, muuten unohdan koko homman^^

LähettäjäCarolin 
Päivämäärä:   11.2.10 20:48:53

selvä :) Laitampa varsan tietoja kohta tulemaan :)

LähettäjäAneth 
Päivämäärä:   12.2.10 09:18:37

Äst, mokasin ja ilmoitin vahingossa samoja hevosia eri paikkoihin maiden lähtöihin *nolo*. Onneks sentään ovat eri päivinä, ni voin tarvittaessa jättää myöhemmistä pois:)

(En sit oo täällä jos joku kysyy, vaan poden kiltisti sängyn pohjalla XD)

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   12.2.10 09:41:12

Mä oon kunnollisesti koulussa ;)

Jos muuten Carterista löytyy mielekkäitä oreja niin saa kyllä kysellä. Suosittelen katselemaan varsinkin niitä "yksityiskäytössä" olevia (tai niitä joiden perässä lukee "uusi"), koska ovat uusia ja erilaisista suvuista. Moni "jalostuskäytössä" olevista oreista on jo eläkkeellä.

Päivämäärä:   12.2.10 14:31:35

Sasnak täyttää tänään 5 vuotta!!

LähettäjäMarsupieni 
Päivämäärä:   12.2.10 14:52:57

Nerith: Onnea!<3

Tahtoisin ratsuponilaukkaponin, ei teillä sattuisi olemaan alle 155cm korkeaa täysiveristä joka suostuisi astumaan ponin? Tamma on saanut ennestään jo yhden ratsuponivarsan, josta tulee ihan ratsu ja tietysti jos ratsulinjaista täykkäriä teillä on tarjota niin kelpaa sekin. Mä tosin olen höyrähtänyt tasaisiin sukuihin, joten orilla pitäisi olla yksi polvi sukua. Tuleva varsa aloittaisi laukoissa, mutta jos ei ala sujua, uudelleenkoulutetaan ratsuksi ja pääsee kisaamaan esim kenttää.

LähettäjäAneth 
Päivämäärä:   12.2.10 16:15:37

Isot onnittelut Nerithille! Toivottavasti vielä ainakin yhtä pitkä taival edessä, on se Sasnak vaan niin hieno <3

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   12.2.10 18:48:56

uppista

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   12.2.10 20:17:22

http://www.siipirikko.net/lamorock/ eikö tämä heppa olekin seuraavan cas vuoden alussa 3 vuotias? tarkistan nyt kun oon ihan hukassa ton cas:in kanssa. kai..

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   12.2.10 20:22:17

Viivuska, mun ikääntymistyylillä se ois nyt kaksvuotias, koska mä lasken sen syntymävuoden nollana ja sit vasta seuraava vuosi on yks ja sit kaks jne. Mutta eiköhän se mene 3-vuotiaastakin, riippuen mitä muut ajattelee ?

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   12.2.10 20:24:52

Siis niinku. Ku se syntyi vuonna (ihan alkuvuodesta) CAS XIII, niin eikö se olekin CAS XIV-vuonna 1v, CAS XIV-vuonna 2v ja CAS XV-vuonna eli seuraavana vuonna 3 vuotias. Ymmärsinkö mä nyt tän oikein?

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   12.2.10 20:26:22

eiku hä. joo meni väärin. Kattelen noita laukkajaoston kalenterista ja se on jotenkin sekava.

Laitetaans näin. Koska pitää olla syntynyt, että ori ois CAS XV-vuonna 3 vuotias?

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   12.2.10 20:42:11

Viivuska, orin pitää olla syntynyt CAS XII, jos haluat että se on nyt alkavana vuonna (CAS XV) 3-vuotias :)

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   12.2.10 20:45:07

Kiitti avusta :) Tuun varmaan lisääkin kyselemään täällä, kunhan keksi jotain kysyttävää xD

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   13.2.10 18:12:07

Onko muuten millään laukkatallilla jonkinlaista yksityisten majoitustoimintaa? Kun aattelin, että voisin laittaa ton pojan jonnekin toiselle tallille asustelemaan, kun ei oikein sovi noiden mun koulu ja este pollejen sekaan xD

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   13.2.10 19:58:50

Prismaticiin voisin ottaa kyllä yksityisiäkin laukkahevosia, mutta sivut nyt on vielä tuossa kunnossa. :D

Yritän tän ja ensi viikon aikana saada ne vihdoin kondikseen kun saan(joudun) olla periaatteessa yksin miehekkeen istuessa kaksi viikkoa kiinni armeijassa.

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   16.2.10 11:30:28

Hei nostellaan.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   16.2.10 21:42:37

Enää siitostammat ja kourallinen siitosoreja vailla uusia sivuja niin Prismatic nousee taas jaloilleen! :)

Lähtee kyllä aika paljon hevosia myyntiin jos vaan raaskin luopua. :P

LähettäjäAneth 
Päivämäärä:   17.2.10 11:38:41

Tangerine: Jos joku lähtee niin meille mahtuu aina :D Oon hyvä hamstraamaan jos jonkinlaista laukkapompulaa, ravureista puhumattakaan^^

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   17.2.10 11:47:09

Juu tangerine ala vaan nayttele mulle niita, mun pitaa paasta jo monesta Carterin konistaki eroon... (vaikka luultavasti etin sun myyntitopikit jostain ja tuun ottaa muutaman ittelleni vaikka vakisi :D niin siina aina kay)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   17.2.10 21:58:15

Ainakin Blizzard King tulossa myyntiin mikäli vanhempaa herraa etsii. :D Ja sitten vuotias t. Devil Adore RVC (KR Devil's Teethmark x Agave's Cat Luxury).

Katon vielä tarkemmin, luultavasti muutamia kaksi- ja kolmivuotiaita sekä ehkä vuotiaitakin tulee myyntiin. Mutta nuo nyt on varmat että pakko päästä eroon.

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   20.2.10 23:33:22

Nyt ois Sasnakista myynnissä 2-4-vuotiaita kilpailevia täykkejä! http://www.bittiponit.net/sasnak/hevoset/juoksijat.php?sivu=1

LähettäjäAneth 
Päivämäärä:   20.2.10 23:57:53

Tangerine: Vieläkö tuo Devil Adore RVC on myynnissä? Olisin siitä kiinnostunut:)

Nerith: Olisin kiinnostunut hevosista Sasnak Dongan, Sasnak Rieba ja Sasnak Unamoon, joten lähtisikö niistä joku (tai miksei kaikkikin) meille?

Eli tänne tulisivat kilpailukäyttöön (sivut eivät vielä 100% valmiit, ja itseasiassa tuskin ovat sitä koskaan). Tässä vielä mallia siitä, millaiset sivut tulisivat saamaan (+ luonne viimeistään siitokseen siirtyessä, toistaiseksi puuttuu kaikilta).

LähettäjäAneth 
Päivämäärä:   21.2.10 12:51:08

Nostellaas taas välillä, ettei kokonaan huku:)

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   21.2.10 14:09:33

Aneth, voit viedä kaikki kolme mukanasi :) Ilmoittele sivuja mahdollisimman pian.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   21.2.10 14:11:39

Aneth, ota Devil Adore vaan mukaasi. :) Sivuja joko tähän laukkatopikkiin tai mailiin prismaticr@gmail.com

Mieluummin ehkä jopa topiciin sillä koneeni ei aina päästä minua sähköpostiini.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.