Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Holsteinkasvattajat 221

Lähettäjäcirith 
Päivämäärä:   19.1.10 18:29:27

220...

Keskustelu ei ole inside, vaan kaikki holsteineja kasvattavat, omistavat tai muuten vain rodusta kiinnostuneet ovat tervetulleita juttelemaan!

Re: Holsteinkasvattajat 221

Lähettäjäcirith 
Päivämäärä:   19.1.10 18:29:50

Ai niin ja sadas kirjottaja tekee uuden topikin :)

LähettäjäMeow 
Päivämäärä:   19.1.10 18:32:11

Mä olen törmännyt pariin hienoon holsteiniin, ja oon tuntenu hiukan himoa ruveta haalimaan sellaisia itsellenikin :)

Pitänee ensin koittaa värkätä uus ulkoasu kuntoon ja tulla sit taas tänne kyttäämään ;)

LähettäjäQwee 
Päivämäärä:   19.1.10 18:37:21

Miu, ota ota holsteja vaan, ne on <3

Mömmömmöö, ko saisin tehtyy noille kaikille kaakeille sivut nii voisin esitellä teille Preusin...

Mut hei, oisko kiinnostusta minkä tason valmennuksille holstien omistajilla?

LähettäjäCery 
Päivämäärä:   19.1.10 18:56:41

Barrieriin on tulossa aivan kaamea kasa varsoja... Tuun sitten tyrkyttämään tänne kunhan saan tehtyä niille jotkut myyntisivut tai ees lisättyä kalenteriin. :D

Lähettäjäjdd 
Päivämäärä:   19.1.10 18:58:42

Jep valmennuksia tasoilta vaB-GP olisi aika kätsyä. :p

Hmm voisin tuoda pari holsteinia..

LähettäjäMeow 
Päivämäärä:   19.1.10 19:07:38

Voin melkein luvata et tuun tänne viel kinuamaan kopukoita :)

On muuten melkein valmis tuo esillelaitto, enää tarvis _kaikille_ sivuille vaihtaa.. huoh.

LähettäjäVipeltäjä 
Päivämäärä:   19.1.10 19:18:05

mm tekis mieli vaihtaa moulinista vähän koneja, ja ottaa tilalle evm holsteja lisää.. 1/2-polvisisiini en ole tyytyväinen :s täältä jos jotakuta kiinnostaisi Royals Swiss, Balloonatic PIC, Gotham Diesel ja ehkä Verdef v. Moulin niin huutaa hep! ehkä jos noita saisin pois jaloista, voisin innostua uudelleen kun olisi varastossa aika makeita kuvia odottamassa

mm tulin juuri ratsastustunnilta ja menin aivan ihanalla mutta leveällä mustalla puokilla.. mutta mun jalat irtoo kohta, oli niin leveä :D oli kyllä positiivinen yllätys, varsinkin lopputunnista kun lämpeni oli tajuttoman kiva

Lähettäjädamn 
Päivämäärä:   19.1.10 19:35:29

Vipsu, Verdef on todella hieno! ;s voisin harkita jos vaikka tarjoaisin siitä..

LähettäjäCannabia 
Päivämäärä:   19.1.10 20:02:26

Auts. Olisi niin kiva idea laittaa talli pystyyn. Kaikki ulkoasua (ja hevosia) lukuunottamatta olisi jo suunniteltu valmiiksi, mutta taitaa kaatua tohon ulkoasuun kun ei ideaa löydy xD Mä olen nyt huvikseni viimeisen puolivuotta tehnyt jos jonkinlaisia ulkoasuja, mutta yhtään mieleistä en ole saanut aikaiseksi. Ehkä tässä menee vielä toinen puolivuotta ennen kun pääsen edes harkitsemaan oikeasti palaamista virtuaalipiireihin :D

LähettäjäVipeltäjä 
Päivämäärä:   19.1.10 20:06:44

absinth, ahhah mä oon ennekin harkinnut Verdefin myyntiä, mutta aina se sit taitaa jäädä mulle kun en raaskikaan myydä :D

ja cannabia laittaa sen tallin pystyyn ehdottomasti! :)

LähettäjäCannabia 
Päivämäärä:   19.1.10 20:09:25

Ulkoasuinspiraatiota odotellessa mä tyydyn vaan olemaan mukana sivustaseuraajan roolissa :))

LähettäjäPätkis 
Päivämäärä:   19.1.10 20:16:12

botit on sylvältä.

(seuraavassa.)

LähettäjäPätkis 
Päivämäärä:   19.1.10 20:16:53

hihi, meikäkin osti tänään sen kauan haaveillun holsteinin (:

LähettäjäVipeltäjä 
Päivämäärä:   19.1.10 21:23:37

vastailin m@iliin

tummanruunikko ojentaja, ruunikko hörökorva, ruunikko pitkula, kimo nyrpistäjä vai ruunikko jättiläinen? tässäpä ongelma

LähettäjäQwee 
Päivämäärä:   19.1.10 21:50:19

Abs, Retrograde SIN on upea <3 Nyt ketuttaa ko mulla ei oo mitään muita näyttöjä antaa ko sivu :s ...voisihan se VRL tietysti palata sieltä tauoltaan, että pääsisi kisaamaan...

Lähettäjä: Lilla 
Päivämäärä:   19.1.10 22:16:45

Vipeltäjä, mä huudan hep! meille meille kwokkiin joku heistä? :) http://kkwok.webs.com :)

Lähettäjäcirith 
Päivämäärä:   19.1.10 23:35:47

Ei käy nyt hei..... Oon vaivalla saanu hevosmäärän pidettyä matalana ja sitte Abs pistää tollasia namupaloja myyntiin...

Lähettäjä: hyena 
Päivämäärä:   20.1.10 02:58:09

Pitää katsella aamulla absin vauvat ^___^

LähettäjäCannabia 
Päivämäärä:   20.1.10 10:46:49

Retrograde SIN <333 Nimi, sukupuoli, suku... Kaikki niin täydellistä :DD *kuolaa*

LähettäjäVipeltäjä 
Päivämäärä:   20.1.10 14:24:03

en nyt totellut absinthia, tuli kimon nyrpistäjän sijasta ruunikko pitkula Acklins :)

Lilla, Royals Swissin voit mukaasi ottaa jos haluat?

Lähettäjä: Lilla 
Päivämäärä:   20.1.10 15:05:57

V > Otan mieluusti mukaan tottakai :)!

LähettäjäCery 
Päivämäärä:   20.1.10 18:11:35

http://cerppa.net/barrier/myyntivarsat.php
Noniin ja sitten kaikki tutustumaan Barrierin alkuvuoden varsoihin. :) Vapaamuotoisia tarjouksia otetaan vastaan!

LähettäjäCery 
Päivämäärä:   21.1.10 20:18:04

Nauuuuh

Lähettäjä: hejdi 
Päivämäärä:   24.1.10 16:28:23

Hmmph hop hop tääkin topiikki kans. :<

Cannabia vaan takas mukaan bittiponeilemaan, mikäli yhtään intoa löytyy!

Hiphei munki talli on tässä edistyny vähäsen, jospa sitten kun VRL palaa tauolta niin päästään mekin mukaan näihin touhuihin ihan täydellä teholla - tosin jo tässä vaiheessa mun hevosmäärän hillitseminen näyttää ihan säälittävältä, meinaan Absin muksut on aww. :o <3

Abs, piti muuten kysyä KRJ:n laatiksesta kun muisti ei pelaa, että monta hevosta/omistaja/tilaisuus on rajotukset nykysin? :D

Päivämäärä:   24.1.10 16:39:34

hejdi, 1.

Päivämäärä:   24.1.10 16:44:28

hyena, ok, kiitti. :D

Lähettäjäcirith 
Päivämäärä:   26.1.10 11:25:35

Mitäs tänne? Hypin seinille ihan just, oon kohtapuoleen ollu viikon kipeenä... Ei nähtävästi ollu hyvä idea lähtee la kaverin synttäreille baariin, flunssa pitkitty mukavasti :D No huomenna olis jo pakko olla terveenä koulussa tai varmaan lennän parilta kurssilta ulos, mukavasti poissaoloja tullu :/

Mua ärsyttää tosi paljon Indisin tänhetkinen kunto. Oon tehny vaikka mitä suunnitelmia tallin parantelemiseks, mutta ylläri en jaksais toteuttaa niitä... :D Enköhän mä pikku hiljaa ala rakennella päivitettyä versiota ja julkista sen sitte ku on valmista.

LähettäjäCery 
Päivämäärä:   26.1.10 11:28:16

cirith, mä oon varmaan parikin viikkoa sitten pistänyt sulle postia, onko tullut perille ollenkaan? :)

Alkoi tosi paljon kiinnostamaan tuo holsteinyhdistyksen rakentaminen. Ideoinnin voisin vaikka jättää muille, mutta toteutuksessa on olen täysillä mukana.

Lähettäjäcirith 
Päivämäärä:   26.1.10 11:36:17

Cery, en oo kyllä varmaankaan saanu :o Mitähän siinä viestissä oli?

LähettäjäCery 
Päivämäärä:   26.1.10 11:41:10

indisvillains@gmail.com tuohon osoitteeseen pistin nyt uusiks alkuperäisen viestin, ei sit kai oo tullu perille. :)

LähettäjäErkki 
Päivämäärä:   26.1.10 11:43:49

Weybridge ei edisty millään tavoin... on toinen omistaja ja on uusi ulkoasu, mutta joku mättää ja pahasti. Ei minulta hevosiani kohtaan kiinnostus ole hävinnyt, vaan tallia.. joka onku mikäki sikolätti!

Tosiaan yhdistykselle on toimintasuunnitelma valmiina (hejdiltä/cirithiltä varmaankin löytyy, minulla tässä uudessa koneessa ei ole mitään :<). Itse olen myös edelleen innokas toimimaan suunnittelijana ja päivittelijänä, jos nyt saamme oikeasti toimivan tiimin! Tällä kertaa olen sitä mieltä, että pieni ja ahkera tiimi on paikoillaan. Viime kerralla kokeilimme suurta ja mahtavaa, mutta yhteistä aikaa oli vaikea järjestää +5 ihmisen kanssa.

Mitäs sanotte typyt jos pannaan uusi suunnittelutiimi pystyyn ja oikeasti rakennamme yhdistyksen esittelykuntoon?

Lähettäjäcirith 
Päivämäärä:   26.1.10 11:44:30

Ai anteeksi! Oon saanut ton joo, näköjään vaan unohtanut vastata... Sori, oon kauhee lahopää, näin siinä käy kun lueskelee sähköposteja ja aikoo vastata myöhemmin :( Pistän vastausta nyt tulee :)

LähettäjäCery 
Päivämäärä:   26.1.10 11:48:49

Erkki, eikä mitään, Weybridge on ihana paikka. :)

Oon valmis lähtemään mukaan suunnittelutiimiin. Mutta tarviiko meidän häärätä yhteisen ajan kanssa? Jos jokaiselle jaetaan oma vastuualueensa, josta huolehtii ja päivittää ilman sen kummempia kyselyjä muiden mielipiteistä. Isommat jutut toki voitaisiin ratkaista yhdessä ja esim. msn-tapaamiset sähköpostitse? Näitä osa-alueita voisi sitten olla nämä erilaiset listat (ori, kasvattaja), kilpatoiminta (kaikki siis voivat järjestää toimintaa, mutta tämä yksi huolehtii lähinnä listan päivittämisestä), laatuarvosteluun mahtuisi varmasti parikin tyyppiä hoitamaan kutsut ja tulokset ajoissa (tuomarit sitte ulkopuolisia) ja mitä kaikkea nyt ikinä sitten keksiikään. :) Sivut jos tekisi jollekkin ilmaispalvelimelle, että jokainen saisi salasanan käyttöönsä. Tietenkin pitää olla luotettava, ettei käytä jaettuja tietoja väärin. ;)

Lähettäjäcirith 
Päivämäärä:   26.1.10 11:50:53

Erkki!!!! Weybridge ei oo kyllä sikolättiä koskaan nähnytkään!! Se on aivan upea ja kun hevosten sivujen kautta oon eksynyt selailemaan tallin uutta ulkomuotoa, kuola vaan valuu!

Holsteinyhdistys tosiaan kiinnostaa muakin enemmän, mutta niinku aikasemmin sanoin, en voi luvata että mulla on kauheesti aikaa tehdä sitä nyt keväällä kun koulun kanssa äärikiireistä (yo-kirjotukset ja niistä selvittyä pääsykokeet) :( Olisin kyllä tosi mielelläni "hengessä mukana" mutta en tiedä kuinka aktiivisesti pystyisin mitään tekemään. Sitten kesällä, kun kiire helpottaa, kyllä tosi mielelläni auttaisin jos apua kaivataan :)

LähettäjäCery 
Päivämäärä:   26.1.10 11:53:58

cirith, sattuuhan noita!

Ehkä yhdistys voisi toimia myös jonkinsortin liiton tavoin, että kasvattajilla, omistajilla tai muuten vain kiinnostuneilla on mahdollisuus liittyä ns. jäseneksi ja heille voisi sitten keksi jotain etuja tai toimintaa, toki liiton jäsenet loisivat toisilleen yhteenkuuluvuutta ja tukea ja ehkä se voisi myös riittää. :)

LähettäjäErkki 
Päivämäärä:   26.1.10 11:57:37

cery, ei tarvitse häärätä yhteisen ajan kanssa.. mutta alku suunnittelussa oli hyvä, että jokaisen vastuunalueen ihmiset olivat samaan aikaan paikalla suunnittelemassa ja kokoamassa yhteen ideoitaan.

Mä en muista ihan tarkalleen mitä meidän suunnitelma piti sisällään. Se taisi kuitenkin olla ihan esittelykelpoisessa kunnossa ja sen pohjalta voisi alkaa rakentelemaan yhdistystä. Voisiko joku antaa sen suunnitelman tänne kaikkien nähtäville? :D

Jos alotetaan alusta...
Ketkä ovat kiinnostuneita nyt yhdistyksen ylös nostamiseen tällä hetkellä?

Lähettäjäcirith 
Päivämäärä:   26.1.10 11:58:57

Toi liittoidea olisi mukava :) Erityisesti ite kaipaisin toimivaa laatuarvostelua. Varmaan aika monella on nykyisin niin paljon hevosia ettei vaan onnistu kaikkien vieminen esim. KRJ-laatikseen, jolloin olisi kiva saada jotain tilalle :)

LähettäjäCery 
Päivämäärä:   26.1.10 11:59:34

Oho, aika sekavaa tuo mun teksti. No, koittakaa ymmärtää ajatusvirheistä huolimatta. :D

Muttajoo, ehkä kiinnostuneet ensin ylös. MINÄ!!

LähettäjäErkki 
Päivämäärä:   26.1.10 12:00:42

Luulin että toinen omistaja helpottaa tilannetta, weybsin kohdalla.. mutta ei! Taitaa olla vaan tilanne huonontunut (eikä johdu kys. ihmisestä vaan minusta!!!). :D

Luulin myös että kun toinen ihminen tekee ulkoasun meille, niin rakastun weybsiin enempi.. näin ei kuitenkaan ole käynyt. Suurempi viha vaan tullut, koska oma käden jälki ei näy.

Lähettäjä: rio 
Päivämäärä:   26.1.10 12:09:27

haluaako joku ostaa tälläsen kivan esteoriin, http://koti.terrieri.net/naveyard/capo.html :)

Päivämäärä:   26.1.10 12:10:58

sen emä asustelee meillä, http://www.freewebs.com/jadesport/picky.htm ;)

LähettäjäCery 
Päivämäärä:   26.1.10 12:18:18

Mää haluan äkkiä Barrieriin uuden ulkoasun, että saa taas kiinnostuksen päästä kiinni.

rio, mhmhmhmh, mä kun oon niin kauan miettinyt vähän jotain pidempisukuista...;)

Päivämäärä:   26.1.10 12:21:39

cery, 2 polvinen on oikein mukava! ;)

Lähettäjäkuusnelonen. 
Päivämäärä:   26.1.10 15:44:02

Täälläkin yksi kiinnostunut jota ei viimeksi otettu mukaan vaikka innostusta löytyi :(( muttttta nyt olisin valmis messiin vaikka heti!

Lähettäjäcirith 
Päivämäärä:   27.1.10 15:29:38

Nojoo, kyllä mäkin olisin mielelläni ihan täysillä mukana :D Kyllä nyt datailuun aina löytyy aikaa! ^^; Eli jotain hommaa voi kanssa mulle lykätä hoidettavaksi :)

(Abs, pistin sulle postia pari päivää sitten, ootko huomannut? :))

Päivämäärä:   27.1.10 16:16:47

Mäkin voisin tehä osani kans yhdistyksen kanssa sitten että kiinnostusta löytyy juu. :)

Päivämäärä:   1.2.10 18:38:51

Absinth, oo kiltti ja vaihda Harakirin väri.. :DD Oon nyt ongelmatilanteessa kun haluaisin palauttaa just ostetun hevosen sen isän värin takia. Kun yks iso syy miks tykästyin siit hevosest oli sen isän väri.....

Lähettäjä: Pätkis 
Päivämäärä:   1.2.10 18:43:20

hihi, voi vitsi kun tekis mieli rueta kasvattamaan holsteja. On niin hienoja heppoja (:

Päivämäärä:   1.2.10 18:44:56

no sen takia että mua ei häiritse se, että tammani isä ei ole rotumääritelmän mukainen :D

mut löysin just shonnaltaki kaks voikkoa holstia, kai mä voin iteki pitää semmosen mil on voikko isäpappa.. kirjotan kissankokosin kirjaimin sivuille ettei saleisha periytä voikkoa väriä XD

Päivämäärä:   1.2.10 18:45:51

Ihan mielenkiinnosta muuten, että ei keltään löytyis tammaa tälle sitten kun sijoituksia on saatu kalenteriin ?
Tai no jos ihan välttämättä haluaa, niin vaikka heti (:

Ja sanokaas samalla mitä mieltä olette tuosta meidän komistuksesta (:

Päivämäärä:   1.2.10 18:47:51

Mä en tykkää Barrierin kasvateista :s

Päivämäärä:   1.2.10 18:49:08

hyena, harmi ): mä oon just hullu Barrierlaisiin (:

Päivämäärä:   1.2.10 18:51:51

Joo ja holsteinien kantaori (xx tosin) oli voikkopohjainen musta, vissiinki.

LähettäjäVipeltäjä 
Päivämäärä:   1.2.10 18:52:31

eiks pari luonnonoikku ruunivoikkoholsteiniakin sitten voitais katsoo sormien läpi :D (nimimerkki varastossa parin ruunivoikon kivat kuvat)

Päivämäärä:   1.2.10 18:54:24

vipeltäjä, voisitko näyttää ?
Meikä tahtoo tietää, miltä voikko holsti vois näyttää? (:

LähettäjäVipeltäjä 
Päivämäärä:   1.2.10 19:28:57

Mitä sanotte, onko tällä mitään mahiksia http://valekuva.net/moulin/]moulinin uudeks ulkoasuks? (ei, en kyllästy nopeasti leiskoihin..) Oon itse vähän kahen vaiheilla, että lähenkö kunnolla koodaamaan edes ollenkaan

ja tällaiset ruunivoikot löytyy ainakin 1, 2

LähettäjäVipeltäjä 
Päivämäärä:   1.2.10 19:48:28

abs, oho Moulinin ulkoasuks siis :D

Päivämäärä:   1.2.10 19:53:19

Joo, päättäkääpä te miun puolesta kun en osaa päättää;
kasvattaako vai eikö kasvattaa ?

Päivämäärä:   1.2.10 19:57:21

Joo muttakun yleensä voikon varsalla on aina pohjavärinä voikko, eli se on aina voikko :D

Päivämäärä:   1.2.10 20:14:40

Absinth, ette niin :DDDD mutku miullon vähän valinnanvaikeuksia...

Päivämäärä:   1.2.10 20:19:17

Mä oon käsittäny että voikon varsalla on aina voikko pohjavärinä (pistäisin tähä mesehymiön mut se näyttäis lähinnä omituiselta täällä..).

Eikös sysirautiaankin pohja väri oo joissain tapauksissa voikko ja sitä ei tunnisteta kuiteskaa helposti.

Lähettäjä: shonna 
Päivämäärä:   1.2.10 20:24:30

Voikko x rautias yhdistelmistä on fifty-fifty mahdollisuus saada voikko tai rautias.

Ruunikolla ja voikolla taas suurin todennäköisyys on saada ruunivoikko tai ruunikko.

Voikko x voikko yhdistelmistä on mahdollista saada voikko (50%), rautias (25%) tai cremello (25%).

Ja tosiaan, voikko väri saadaan täysiveristen kautta mukaan. :)

Lähettäjäcirith 
Päivämäärä:   1.2.10 20:33:43

...voi härregyyd nää värien periytymisjutut on vaikeita! Ehkä pysyn jatkossa ihan ruunikoissa ja rautiaissa nii en ainakaan onnistu sössimään mitään :D

Vipeltäjä, hieno on <3

LähettäjäVipeltäjä 
Päivämäärä:   1.2.10 22:16:50

cirith, kiitos :) en vaan tiiä onko "tarpeeksi" hieno, vai pidänkö nykyisen

millasia voikkoja holsteja teiltä siis löytyy? :> (haaveissa olisi nyt tuollainen voikko x ruunikko yhdistelmästä ruunivoikko)

Päivämäärä:   1.2.10 22:21:16

Ourait, mä luin vaan englanninkielisiltä sivuilta nii voi olla vähä taidot kurassa.. :D

Mä en kyllä tykkää siltikää voikoista holsteista :/

Päivämäärä:   2.2.10 11:03:31

Tai mä tykkään niistä mutta mun joku osa päästäni sanoo että voihan pöllö kun ei sais olla :D

Päivämäärä:   2.2.10 11:09:41

HALUUN ARABIAN CARAVAANIST VAAVAN. mut en oikee perusta noit evm sukuisii. pitää ettii joku sen jälkeläinen ja hankkii siit varsa.

Lähettäjäcirith 
Päivämäärä:   2.2.10 11:38:07

Kertokaapas tytöt onko tämmöset värit sallittuja?

Päivämäärä:   2.2.10 11:40:03

holsteineilla yks värisyys on ainoastaan sallittua.

Lähettäjäcirith 
Päivämäärä:   2.2.10 11:41:40

Hö :(

Lähettäjäcirith 
Päivämäärä:   2.2.10 12:13:21

Ai joo onhan se, Sukupostissakin merkitty kimoksi :) En vaan tiedä viitinkö virtuaalihevoselle laittaa kun se ei sitten ikinä vaalene ^^;

LähettäjäErkki 
Päivämäärä:   4.2.10 11:47:02

tietteks te mitä, weybridge on kasassa jälleen. Tosin sivuista vielä suurimmat osat on ulkoasun vaihdoksen alla, mutta katselkaa silti myytäviä hevosia! ;)

Lisää luultavasti tulossa.. ja entiset omistajat, turha kitistä miksi kasvatti on otettu takaisin. Mutta mikäli sivuilla ei ole kuukausiin näkynyt minkäänlaista päivittely, on minulla oikeus ottaa hevonen takaisin! :<

LähettäjäErkki 
Päivämäärä:   4.2.10 11:49:04

Niin ja yhdistyksestä.. mä oon nyt pähkäillyt, että tuunko mukaan siihen! Mutta taidan sittenkin luovuttaa oman osuuteni jollekkin toiselle, itselläni kun on jo 2 tallia ja kenneli. En uskalla ottaa enempää vastuuta, vaikka haluttaisikin kovin! Voin autella sitten osallistumalla aktiivisesti teidän järjestämiin toimintoihin. ;)

LähettäjäErkki 
Päivämäärä:   4.2.10 11:53:56

Absinth, kiitoksia.. vielä kun saisi toiminnan kunnolla pyörimään ja hevosilla taas kisailemaan, sit ois kaik hyvin! noi kasvatit on nii kämäsiä.. etten yhtää ihmettele miks entiset omistajat on hyljänneet pikkaset!! :D

Päivämäärä:   4.2.10 12:03:52

Miks oot pienentäny orien pääsivuilla noi pikkukuvat tollai venyttäen? En tiedä tajusitko mua tosta, mutta noilta "holstein orit" jne sivuilta :)

Nnnnnätti ulkoasu<3

LähettäjäErkki 
Päivämäärä:   4.2.10 12:07:14

hyena, kuten sanoin.. ulkoasun vaihdos kesken, en ole muihin sivuihin koskenut kuin hevosten omiin sivuihin! Pitäis keksii joku kiva tyyli listata hevoset, toi on ärsyttävä ku näkee joka tallilla!

Ja nuo kuvat ovat aina olleet tuollaiset, siitä lähtien kun olemme pystyttäneet tallin... en vaa ajatellu loppuun asti silloin, ettei kaikki kuvat ole samanlaisia ja lopuksi en jaksanu vaihtaa kaikkia! :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.