Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Brandenburgerit #9

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   7.1.10 22:03:23

Sadas tekee uuden jne.

VBY
VBLA

edellinen

me muuten kirjoitetaan nykyään aika paljon. tääkin topa meni täyteen noin kahdessa päivässä.
by Viivuska

Re: Brandenburgerit #9

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   7.1.10 22:06:52

ette ihaillu paljoo Pattia. :(

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   7.1.10 22:38:39

Koulukaveri soitti vähä aika sitte.. en oo sit koskaa puhunu noin kauaa puhelimes. PUOL TUNTIA. onneks ei menny mun puheaikaa mut kumminki :D

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   7.1.10 22:39:41

Niija ehdottakaa mulle et millasia luonteita tekisin mun hevosille :D

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   7.1.10 22:56:52

Hei tää on taas BURGERIT :D oot sä viivuska reilu meidän koneja kohtaan :< vihjaileksä jotaki? :D

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   8.1.10 14:17:24

hei ei voi olla totta, et te kaikki ootte jo koulus? :o

Huomenna kuvaan Niinisaloo tallille heposia :) JIPII, saan uusia kuvia galleriaa :D

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   8.1.10 15:45:27

brandenburgin hevonen on enkuksi brandenburger. siksi noin xD

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   8.1.10 15:46:45

on vai :D ne englantilaiset pitää jotenki tota rotua huonona :< TAPETAAN NE. :D

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   8.1.10 15:50:21

No ei. Kai sit oldenburgkin on joku oldenburger tms. emt. kai se vaan kuuluu siihen jotenkin. xD

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   8.1.10 15:53:35

noniin, ne ajattelee nää saksalaiset rodut vaan hampurilaisina :<

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   8.1.10 15:54:45

niih.. :/ ;( vois tästä alkaa laittaa taas lisää ulkoasua Belvineen.. ensin pitää muokata kaverille yksi ulkka.

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   8.1.10 15:55:23

munki pitäs tehdä yhelle kaverille ulkoasu sen tallille :D mut mä vaan hillun tääl ht.netis :D Fiksuu.

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   8.1.10 15:57:19

Samalle tyypille sain kaupauttua yhden brandulin xD Itseasissa siipirikon domainin laillinen omistaja.

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   8.1.10 16:02:18

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=710146&t=710146
Tästähän me puhuttiin, kävi Wampillekin sama kuin Nooralle.

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   8.1.10 16:02:48

Hyvä viivuska :D hihii sain nintsunki painostettuu ostaa sulta bradenburgin :D

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   8.1.10 16:15:45

huomasikko ton viestin..^^ :/

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   8.1.10 16:18:59

Viivuska, no nii, mut oo onnellinen et Wamp sentää jätti ittellensä sun kasvattis :D

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   8.1.10 16:22:22

Niin, mutta vois kiusalleen ottaa senkin takaisin. Ärsyttää tuollaiset ihmiset, jotka ensin kasaa suuren määrän (mun) hevosia ja sitten palauttaa ne. Ääh. Tekis mieli heittää suoraa kaikki palautetut kasvatit makkaratehtaalle. Ei niitä kukaan kuitenkaan halua, kun niitä uudelleen myyn. Tuoltakin tulee mukavasti kaksi 2 polvista lisää ja niistä vie ole vielä mennyt ainuttakaan. Alkaa tuntuu siltä, ettei mun hommalla ole mitää järkeä..

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   8.1.10 16:23:50

Viivuska, auttaisko uus iskevämpi kasvattinimi? tai jos vedät vähä sillee humoristisella noi myyntitopat :D ne aina iskee. ;P

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   8.1.10 16:27:37

No musta tuntuu, että kaikkea on yritetty mutta mikään ei onnistu. Tosiaan vaihdoin BE:n Belv:ksi. Pitäs varmaan olla kaikilla kuvat mukana, vanhemmat YLA1, KRJ1, ERJ1 yms. kaikki mahdolliset että menee myydyksi. Ja ei auta vaikka noi kaikki ois. Tuntuu siltä, että just mun kasvatteja kaihdetaan. Sullakin meno toi brande heti, mutta mä saan anella, että joku noita ostais. Aina tällästen jälkeen tekis mieli aina heittää vain pyyhe kehään-. Ois helpompaa, eikä tarttis stressata. Tai sit vaan tappaa kaikki turhat pollet.

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   8.1.10 16:29:10

älä ny tollasia mieti :O

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   8.1.10 16:33:21

Viivuska, ala tekee sellasena tilaritouhuna :) ratsuponit ja ens kuus syntyvä kasvatti ei oo tilarimuodos tehtyjä, kaikki muut on :D

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   8.1.10 16:33:28

No kun tuntuu, siltä, ettei oikeastaan ketään kiinnostais vaikka lopettaisin (sniif xD).

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   8.1.10 16:34:42

mua kiinnostaa, ku belvine on mun jumala ! no ei ihan mut kumminki :D Belvinestä munki innostus koko rotuun lähti :)

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   8.1.10 16:37:02

emt. Ois vaan kiva oikeasti tietää, että mitä vikaa noissa hevosissa tai tallissa on. Miksei ne hepat mene, vaikka vanhemmilla on kisattu se yli 50 sijoitusta. Eikö sekään enää riitä. Vai onko rodussa jotain vikaa?

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   8.1.10 16:38:32

Huh. Brandet sai jäädä Wampille, huh! Nyt pääsee syke taas palautumaan.

Lähettäjäenma 
Päivämäärä:   8.1.10 16:40:11

Viivuska, et lopeta! Meilläki teiltä jo 3 kasvattia ja ehkä kohta neljäs. En kyllä itekään tajuu miks noi sun kasvatit ei mee.. Älä luovuta! :D Tekis mieli olla ihana ja pelastaa kaikki noi kasvatit meille, mutten vaan vois huolehtii noin monesta nyt..

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   8.1.10 16:41:21

En mä lopeta. En mä vaan pysty. Niin paljon oon Belvinen eteen tehnyt, että en mä vaan voi. Mutta välillä on kiva leikkia ajatuksella.

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   8.1.10 16:45:29

Mäki voisin ottaa kaikki muuten meille, mut mul on ihan liikaa sun kasvattejas ja olis kiva saada noille ny ne sijoitukset täytee ekaks :D

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   8.1.10 16:46:25

Se onkin hankalaa kun kasvatit kasautuu parille ihmisille ;/

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   8.1.10 16:49:22

viivuska hei pitäsköhän meidän tehdä joku topiikki tänne ja konikomiin mis esiteltäis tota rotua? :p jos puoliverikasvattajat alkais innostumaan kys. rodusta :)

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   8.1.10 16:51:25

Voishan sen tehdä sitten kun saa VBY:n valmiiksi. Pitää muuten senkin ulkoasu muuttaa div-muotoon. ja shandi ja junity on hukas. :/

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   8.1.10 16:52:42

shandi ja junity on aina hukas :D pitäs saada ny toi maukkaki innostuu viel enemmän rodusta, jos se vaikka ottais akashaan siitä yhden puoliverirodun kassvatukseen :D

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   8.1.10 16:57:26

niin just! :/ ärsyttävää ku ihmiset on hukas.. ja en mä tota kuitenkaan yksin hoitaakseni voi ottaa. Belvine vie niin aikaa kuitenkin ja kisojen pitäminen sitten. Tavallaan listauksen voisin mahd. ottaa itselleni, mutta en valmennuksia tai kasvattajapäiviä.

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   8.1.10 17:01:20

hmm.. täytys varmaa tehdä ny yhteistyönä joku tapahtuma, jso vaikka sitä kautta ihmiset innostuis brandeista? :p mut mä en oikein keksi et mitä. Tai joku vaellustouhu alpeille brandenburgeilla :D

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   8.1.10 17:04:03

emt. tavallaan mä en jaksais mitään erikoista alkaa keksimään, mutta ainakin, että esiteltäis brandea rotuna, VBY:tä, VBLA:ta jne. Mahd. sitten joku tapahtuma siinä samalla, esim. ori esittely yms.

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   8.1.10 17:06:31

nii vois olla ihan hyvä juttu. :p

Mut hei keksikää ny et millasia mä teen mun hevosista :D muuten kaikista tulee muuten kilttejä mut vähä jukurisia- tyylii :D

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   8.1.10 17:09:13

älä multa kysy kun munki pitäs keksii..

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   8.1.10 17:10:40

no onneks saija keksii mulle vähä luonnekuvauksia :D

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   8.1.10 17:29:35

hihii sain saijanki innostuu brandenburgeista ;) se sano hommaavansa wequireen 6kpl niitä ;D keksittii niille uus lempinimiki :) Barbi <3

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   8.1.10 17:45:38

heheeh <3 :)

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   8.1.10 19:16:06

nyt loppu innostus, ei enää jaksa muokata ulkoasuja. vielä 20 jäljellä.

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   8.1.10 19:18:32

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=710867&t=710867
hihii saijan tallin nimi :D

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   8.1.10 19:23:03

awww <3 :)

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   8.1.10 19:24:39

saadaa barbie brandeja sieltä sit ;) ku saija meinas et se vaa jalostaa niitä, ja jos se saa niille rakennekuvat, ni se kisais niil vaan näyttelyitä :)

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   8.1.10 19:32:44

kyllähän sekin menee hyvin, varsinkin 1 polvisia vähän kisaamattomasta suvusta voi hyvin ostaa.

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   8.1.10 19:38:16

missähän maukka kuppaa ;p mul on ikävä maukkaa <3
hihi toivottavasti sais sit huomenna hessun komeasta oripojasta rakennekuvat ;) ja jostai suokkitammoista :D

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   9.1.10 15:59:50

eikö täällä ole ketään?

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   9.1.10 16:04:05

oon tääl :D ainaki mä. väsyttää, nukuin huonosti viime yönä -.- ja olin tänää valokuvaamas tuol pakkases :D

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   9.1.10 16:13:56

Jooh, mä kuuntelen musiikista annettua cd:tä ja vaihdan ulkoasua heppojen sivuille. 14 enää jäljellä. Mielenkiintoista :/

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   9.1.10 21:53:21

Nyt on sitten Belvine valmis, saa ihailla xD

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   10.1.10 13:44:20

namusetä, otatko sä sen Siren Belv ittelles nyt pian vai pidänkö vielä itselläni? En ole tehnyt mitään sivuja, mutta teen nyt jos et vielä tammaa ota.

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   10.1.10 17:29:14

Viivuska, kaippa mä sen voisin jo itselleni ottaa :) mites noiden mun kasvattien kanssa, teenkö niille sivut vai teetkö sä ne sivut teille belvineen? :D

Yhyy mun tekis mieli prustaa russponitalli :<

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   10.1.10 17:33:53

Vitsi toi on niin vaikeeta noi orit ku mulla ei periaatteessa ois niille tilaa ja mä pelkään, että toi heppa määrä kasvaa liian suureksi. Kuitenkin, kun noita heppoja tohon 54 heppaa tulee se 9 lisää noista ratsuponista ja 2 polvisista brandeista niin se on jo 63. Hmm. Käviskö niin, että mä otan ne Belvineen sitten vaikka kun ne on jotain 5 - 6 vuotiaita? Että sais vähän enemmän hevosia ns. valmiiksi niin ois taas aikaa uusille hevosille. Taitaa nyt kuitenkin jäädä niin, että Belvinen puolesta jää noi evm-pollet ainakin ennen kesää vain haaveeksi.

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   10.1.10 17:36:21

viivuska, sopii :) mä teen niillekin sitten sivut samalla, niin saan ne rekisteriin.

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   10.1.10 17:39:17

juuh. Laitoin myös niiden varsojen synt. päivät Belvinen kasvatus sivulle, jos haluat ne sieltä sitten poimia. Myös siitä pystyy sitten sen astutuspäivän katsoa.

Ääh, mä tartten ratsuponiorille kuvat, muttei kellään ole antaa.. :/ Omat on niin rumia.

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   10.1.10 17:40:30

mulla olis varmaa ehkä, mut NIIN huonolaatusia :(

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   10.1.10 17:42:10

No mulla on vaan koulukuvia, siis sellasia mitä edes viittis sivuille laittaa. :/ Ja kellään ei ole antaa. Varmaan jo toista topiccia epätoivoisena upittelen, ei ole orin/ruunan kuvia vielä kertaakaan tarjottu.

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   10.1.10 17:43:05

http://katiy.otokset.fi/ tuol tuskin on mitään :p

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   10.1.10 17:45:58

ei ollut. oikeesti.. ärsyttävää. ihan varmasti ihmisillä on ratsuponikuvia, mutta ei ne ikinä mulle niitä tarjoa. :/

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   11.1.10 20:24:54

Jaa'a, mie en nyt oikein tiedä mitä mie Faxonin kanssa tekisin. Ei yhtään kiinnosta hevosille tekstejä kirjoittaa tai mitään muutakaan kuin ne maksimisijoitukset. Mutta mitäs sen jälkeen: Hankin muutamat jälkeläiset, jotka luonnollisestikin jää omaan talliin tekemään saman rundin uudelleen?

Kun eipä meitä kukaan muutenkaan muista, tiedä tai yhtään mitään, niin toisaalta mietin josko sitä vain myisi hevoset pois (tiedä sit jaksanko ja kiinnostaako edes ketään) ja muuttaisi tallin kilpailukeskukseksi. Tai lopettaisi senkin ja järjestää kisoja vain Frieshyn nimissä, kun eihän mulle jäisi kuin friisiläisiä kisattavaksi.

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   11.1.10 20:28:42

Tuire, mikset sä voi myydä jälkeläisiäs meille muille ihmisille? :)

TAAS NOORA ON PERUSTANU UUDEN TALLIN. tää on niinku tavallaa kohdistettu viivuskalle. :D

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   11.1.10 20:35:51

Juu, siis toki mie voin myydä, mutta en vaan usko että ketään kiinnostavat miun kasvatit :D Niiden vanhemmilla kun on vain pieni luonteenpätkä, Bennyn kuvat ja maksimisijoitukset. Eli ne eivät tule hankkimaan näyttelymenestystä (ei sillä, etteikö kyseisillä kuvilla niitä saisi, en vain halua hankkia) eikä niillä ole mitään asiaa laatiksiin, joten miun kasvattien sukutaulut eivät koreile millään arvonimillä.

Toisaalta tietty miksi pitäisi, uusi omistaja kuitenkin saa tarvittavat pisteet sille kasvatille niistä maksimisijoituksista.

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   11.1.10 20:39:24

niin juuri tuire :) minä en ainakaan välitä jos vanhemmilla ei ole mitään laatispalkintoja ja näyttelymenestystä, se on hyvä et ne on vähän erilaisia ja erottuu tästä tyhmästä massasta :p

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   12.1.10 16:02:35

Mun mielestä varsinkin brandejen kohdalla ei ole mitään järkeä ns. vaatia vielä paljon. Minulle on aivan sama onko hevoseni vanhemmat kisanneet vai ei, kun teen siitä varsasta sitten niin hyvän kuin pystyn.

Minulla on vähän sellainen kutina, että muut brandeharrastajat luulevat, että hevosilta vaaditaan maksimisijoitukset, pitkät luonteet ja laatispalkinnot, kun minä ainakin, ja varmaan vähän namusetäkin, ollaan aikalailla niitä tavoittelemassa ja vaatimassa myös kasvateiltamme. Te kuvittelette, että hevosilta vaaditaan paljon ja ihmeellisyyksiä, mutta minusta on tärkeintä, että se hevonen on väin jotenkin tärkeä ja brandepuolella, että se on saanut vaikuttaa brandenburgin kehitykseen rotuna VRL:ssä. Minunkin osa evm-polleista omaa ehkä alle 10 sijoitusta, lyhyen luonteen, ei edes sukuselvitystä ja huonohkot kuvat, ja hyvin niiden jälkeläisillä porskuttaa.

LähettäjäShira B. 
Päivämäärä:   12.1.10 16:05:42

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=718983&t=718983
tuolla kaivataan brande-oria :>

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   12.1.10 16:07:43

SHIRA B: Älä vielä tee tuota 3 polvista, tahtoo olla eka!! xD

LähettäjäShira B. 
Päivämäärä:   12.1.10 16:09:56

Viivuska, jos ehdit kehitellä omasi ennen helmikuuta niin olet eka :D

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   12.1.10 16:12:32

Ongelma on se, että joko toinen osa puoli on liian nuori tai sitten toinen. Kai sitä vois 1 vuotiaasta orista tehdä isän.. hmm. xD

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   12.1.10 16:14:25

Vitsit, miksi pitää olla näin hidas ikääntyminen.

LähettäjäShira B. 
Päivämäärä:   12.1.10 16:14:26

No yhtä helpostihan 1v voi olla isä siinä missä useilla 1-vuotailla on jo kymmeniä sijoituksiakin :D

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   12.1.10 16:19:25

Niih, mutta tavallaan sen suhteen haluaisin ainakin olla realistinen. Mutta eihän se periaatteessa orilla ole väliä, kun kuitenkin ei se välttämättä mihinkään hommiin joudu jos tehdään joku keinosiemennysmönjäjuttu xD Mutta sitten jos se olis meiän kasvatin isä niin en mä sitten ehkä sittenkään tarjois sitä enää toiselle varsalle isäksi. Mulla ois kyllä koulupainoitteinen ori..

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   12.1.10 16:40:28

No mä nyt tällä kertaa vähän fuskaan, enkä käytä tota VARL:n aikaa tuohon ns. tamman kantoaikaan. Kun muuten Jussin pitäs olla astutus puuhissa alle vuoden ikäisenä. Sori Feonaro ja kaikki tekee kaiken VARL:n mukaan xD

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   12.1.10 17:06:01

Plääh, mä en jaksais muuttaa VBY:n ulkoasua div-muotoon. Ei kukaan muu viittis tehä sitä?

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   13.1.10 14:38:14

Mä käytän VARL:ia ikääntymisenä (vanhemmilla hevosilla VAI:ta) mut en mitää sen kummempii :D tammat kantaa jonkun kaks viikkoo vähä alle ehkä aina :D

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   13.1.10 15:11:42

Minulla(kin) on tuo VARL käytössä ihan kaiken kattavasti, mutta olen tässä juuri miettinyt josko sittenkin siirtyisi VHKR:ään. Silloin saisi nuo vanhemmat hevoset helpommin "pois jaloista", kunhan ovat ensin saaneet tarpeeksi jälkeläisiä.

Meinaan nuo kaikki miun evm-sukuiset ovat 10-14-vuotiaita eli parhaassa iässään, joten eivät ole ihan vielä vanhuuteen kupsahtamassa :D Ja samalla saisi nopeammin nuo kasvatitkin kisaikäisiksi ja muuta sellaista.

Ja jos VHKR onkin liian nopea (tai miksei liian hidaskin) vaikka jonkun tietyn yksilön kohdalla, niin silloin voi huoletta hidastaa (/nopeuttaa) ikääntymistä.

Eihän 20-vuotias hevonen ole oikeasti edes vanha ja VHKR:n mukaan nuo evm-sukuiset olisivat suunnilleen sen ikäisiä tällä hetkellä.

Eli näillä perusteilla, Faxon siirtyy VHKR:ään :D

---

"-- hevosilta vaaditaan maksimisijoitukset, pitkät luonteet ja laatispalkinnot --"

Näin mie tosiaan luulenkin, mutta nähtävästi se sitten oli ainakin jossain määrin väärä luulo.

---

Kukaan kiinnostunut yksipolvisesta estebrandesta? Minulla olisi meinaan kolme (uusinta) kasvattia syntynyt tässä kuun alussa ja ne lähtivistä mieluusti jonnekin muualle (olen minäkin kasvattaja :D). Nimiin ja sukupuoliin voi vaikuttaa.

Myös muut kasvatit ovat myytävänä, mutta niiden nimiin ja sukupuoliin ei voi vaikuttaa.

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   13.1.10 16:09:01

Eihän se nyt mitään tunkeutumista minusta ole, jos kerrot että olisit kiinnostunut jostain brandesta (: Tosi kiva kuulla, että sentään joku on miun kasvateista kiinnostunut :D Ja varmasti myös sen saat, sitten kun "kykenet" sen hankkimaan.

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   13.1.10 16:26:29

yy tuo felicia fox olis hitmu kiva :p mut olisko mahdollista saada sitä orina? :p

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   13.1.10 16:32:38

namusetä: Kuten sanoin, kolmen uusimman sukupuoleen ja nimeen voi vaikuttaa, joten kyllä, kyseinen tapaus on mahdollista saada orina (:

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   13.1.10 16:36:02

Tuire kiva :) Jos lähtisi orina meille Sprödeen? :)

Jos vaikka saisi hänestä sitten Fernando Foxin?

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   13.1.10 16:41:16

Juu, lähtee mieluusti Sprödeen tämä tapaus (: Nyt kun siitä tulee ori, niin nimen tulee alkaa isän ensimmäisellä kirjaimella eli G:llä (toivottavasti tämä ei sentään ole esteenä..).

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   13.1.10 16:43:17

Mä en uskalla enää ostella mitään uusia, vanhoistakin niin paljon ns. vaivaa.

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   13.1.10 16:56:41

Tuire ei ole :) hmm.. Graydon Fox? :D

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   13.1.10 16:59:49

Ihailkaa meidän 3 polvista tammaa Greitje Belv:tä!
i. Gajus Belv, suvussa mm. Blank Ilsegreth W, Carlie GER
e. Goldy BE, suvussa mm. Gemäss Bandit GER YLA3, Mauve Thirrin GER YLA3, ERJ-III, SJP-III

On se aika helmi. Mutta sitten kun koulupuolen tammat kasvaa niin koulupuolelle tulee vielä helmempi <3

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   13.1.10 17:04:47

Graydon Fox kuulostaa tosi hyvältä (: Sivut kun jossain vaiheessa minulle jotenkin ilmoitat, niin hienoa. Voit laittaa sen tänne tai sitten sähköpostitse (löytyy tallin sivulta).

LähettäjäEleria 
Päivämäärä:   13.1.10 17:14:02

Ääh, menee hermo työharjoittelun (=liian vähän aikaa) ja netin kanssa (=häröilee taas minkä ehtii, sivujen lataus nettiin ei onnistu), joiden yhteisvaikutuksen takia meitin tuontiburgerit lojuu edelleen koneen puolella :( No, positiivisena mainittakoon se, että VRL on edelleen nurin joten en varsinaisesti menetä mitään :P

Päätin ikääntymisenkin muuttaa VARL:iin (oli siis CAS), jotta on helpompi hankkia muiltakin hevosia ilman, että ikääntymiset menee typeräksi/ myyjien mielestä liian hitaaksi:)

Mulla on siis nyt tulossa lauma brandeja kilpailukenttiä valloittamaan jossain kohti, mutta onkohan ihan tyhmää jos tuon pari "vanhempaa" tms. hevosta pelkästään siitoskäyttöön? Luonnollsesti panostaisin luonteeseen ja sukuselvitykseen ym, mutta olisivatko ne silti "arvottomia" jalostuskäytössä ilman kisatuloksia? Jossain yleisemmässä rodussa varmaan olisivat, mutta mites näissä? Enkä siis mitenkään liukuhihnalta noita tehtailisi, vaan kantoajat ym. olisivat VARL:n mukaiset. Niin ja jälkeäismäärät eivät olisi huimia, 1-3 per hevonen tms.

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   13.1.10 17:22:04

Mä ainakin yhessä vaiheessa ostelin mm. Minorityltä evm-polleja vain siitoskäyttöön. Niillä oli väin vähän kisattu (5-15 sij.), aika huonot luonteet ja huonot kuvat. Ja hyvin meni varsat kaupaksi. Että kyllä kun niihin edes vähän panostaa niin kyllä varsat menee kaupaksi.

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   13.1.10 17:23:28

Mjaa, minkähän takia Gajus Belviä ei oo miulle ilmoitettu, kun kerta näyttää olevan Gerroldin varsa :D Doh, samapa tuo, käynpä lisäämässä heppamuksen isänsä sivulle.

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   13.1.10 17:26:30

Tuire: Taisin sanoa silloin kun astutusta sovittiin, että kattele varsan sivuja sitten kasvatuslistalta. Koska astutus sovittiin niin kauan ennen kuin astutus sitten lopullisesti tapahtui.

LähettäjäEleria 
Päivämäärä:   13.1.10 17:27:17

Eli voisin siis hankkia muutamia hepoja vain siitokseen pelkäämättä lynkkausta muilta rodun harrastajilta :D Hjuva hjuva. Saisin vaan nuo sivut vielä nettiinkin ni hyvä olis:)

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   13.1.10 17:30:27

Viivuska: Jeps, tuo ihan mahdollista ja itsekin muistan asiasta vain juurikin sen, että siitä on pitkä aika kun tämä sovittiin :D

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   13.1.10 18:10:56

Tuire selvä :D luulen et ne tuleee löytymään helpommin täältä ku on aina pakko esitellä uusimmat hankinnat :)

Hei viivuska, et viittis laittaa sen yhden tuontiorin tiedot tähän minkä sulta hommasin? Niin teen ne sitten samalla :)

Voi olla että menee huomiseen sivujen teko.

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   13.1.10 18:14:19

namusetä: Eikö niitä löydy näistä brandetopista? Nimi oli Quinn Zarif.

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   13.1.10 18:20:17

Varmaan muute löytyy :D oon vaa niin väsyksis ettei ajatuskaa enään kulje :D meinaan tuntuu et nukahdan tähän IHAN just. on toi koulu raskasta. Mua väsyttääki jatkuvasti eikä mukamas löytyny mitää terveydellistä haittaa :p

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   13.1.10 18:21:52

joo, munkin pitäs tehdä läksyt ja lähtee vähän lenkille. :/ naah.

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   14.1.10 17:24:44

Hehee, mä olin ihan varma, että te ootte kirjoittanu tän illan aikana täyteen mutte ei sitte :)

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   14.1.10 19:27:01

Eipä sillä, että mie nyt muutenkaan paljon täällä puhelisin, mutta meitsillä mennyt tämä ilta nukkuessa :D Vähän tuota univelkaa tullut, kun en ole kuukauteen nukkunut kuin kolme tuntia kerralla (no muutaman kerran jopa viisi!).

Mie tossa ööm.. Eilen tajusin, että miehän voin hankkia ensimmäisen kaksipolvisen kasvatin (: Isänä luonnollisestikin Gerrold BE ja emäksi pääsisi jo 33 sijoitusta kerännyt Celeste Fox. Tämän tapauksen aion jättää kotio, koska keksin sille jo niin loistavan nimen, jota luultavasti suurin osa ei tajua :D

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   14.1.10 19:53:59

Onko brandeille miten hyvin saatavilla kuvia??

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   14.1.10 19:58:52

Brande on puoliverinen siinä missä muutkin, joten kyllä niitä löytyy. Onhan se kyllä kevyt verrattuna joihinkin toisiin puoliverisiin, mutta mie en ainakaan jaksa siitä välittää, vaan laitan ihan kylmästi minkä tahansa puoliverisen kuvat omille brandeilleni :D

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   14.1.10 20:00:46

Okei.. Onko jotain tiettyä rotua, jonka kuvia ei missään nimessä kannata laitta brandelle?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.