Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: aasi 
Päivämäärä:   19.12.09 13:12:26

Ajattelin perustaa tallin, joka kasvattaisi GP-tason shetlanninponeja ja islanninponeja. (Nimenomaan islanninponeja, ei -hevosia.) Ja miksei myös sitä uutta rotua, suomenponeja! Kaikki hevoset olisivat GP-tason tykkejä niin koulu- kuin esteradoillakin. Ne olisivat myös väritykseltään erikoisia, esim. turkooseja tai malvanpunaisia. Osalla hevosista voisi olla myös erikoistaitoja, ne voisivat esim. osata lentää tai lukea ajatuksia. Tallin ulkoasu olisi virallinen ja hieno, tekstit asiallisia ja talli olisi muutenkin tip top.

Miltäs kuulostaa?

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäjoksuQ 
Päivämäärä:   19.12.09 13:14:57

.... o____o'' ei oikeen.. nappaa. Vähän liian fantasialta kuulostaa, ja hieman roolipelimeininkiä noi kaik erikoistaidot ja -värit.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjädani 
Päivämäärä:   19.12.09 13:15:08

Mä tahon ajatuksia lukevan hevosen.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: aavistus. 
Päivämäärä:   19.12.09 13:17:46

Minä haluan nähdä sen tallin sitten. :P Ihanan lennokkaita ajatuksia. :D Voisin itsekin perustaa tuollaisen paikan. :D

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäJokeri. 
Päivämäärä:   19.12.09 13:17:51

.. ja lehmät lentää

virtuaalimaan ei tarvii olla niiiin aito, mut jtn rajaa, please GP-tason shetuja XDD ei pahalla.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: aasi 
Päivämäärä:   19.12.09 13:25:56

Jokeri, ne shetlanninponit jotka olisivat GP-tasoa, olisivat niitä poneja, joilla olisi erikoistaitona lentokyky. Näin ollen ne voisivat liikkua yhtä lennokkaasti kuin pitkäkoipiset puoliveriset yksinkertaisesti lentämällä askelten liitovaiheiden ajan. Ideana olisi siis jalostaa lentokykyisiä shetlanninponeja. Osalle poneista ei lentokyky välttämättä periytyisi (lentokykyä periyttävä geeni olisi resessiivinen), ja nämä yksilöt myytäisiin harrastekäyttöön tavallisille talleille.

Kaikenlaisia kehitysideoita tallia koskien otetaan vastaan!

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäjoksuQ 
Päivämäärä:   19.12.09 13:27:04

Miettii, et kuka ostaa tollaselta tallilta poneja, jos niillä on kaikkea roolipelityylistä taitoa ja tietoa ? :D

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: aasi 
Päivämäärä:   19.12.09 13:28:22

Kyllä ne ihan tavallisia virtuaalihevosia kaikesta huolimatta olisivat. Tietoihin tulisi vain lisäkohta "erikoistaidot", ja hevosten väriskaala olisi vähän laajempi kuin tavallisilla hevosilla.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjädani 
Päivämäärä:   19.12.09 13:35:07

Kai kaikilla hevosilla olisi kuvat?

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäAda C. 
Päivämäärä:   19.12.09 13:37:32

yhtä aasilta kuulostaa kuin nimimerkkisikin.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: aasi 
Päivämäärä:   19.12.09 13:38:50

dani, toki. Niitä pitäisi vain muokata vähän kuvankäsittelyohjelmilla.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäAnanasponi. 
Päivämäärä:   19.12.09 13:40:37

Ada C / tuo oli kyllä häntä kohtaa loukkaus, ja lisäksi olen nähnyt, ettet kommentoi muutenkaan kovin ystävällisesti. jokaisella on omat mielipiteensä, mutta tuommoinen haukkuminen ei käy.

ja tottakai haluan nähdä sen tallin kun valmistuu! onnea!

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäTroya 
Päivämäärä:   19.12.09 13:40:44

Hei mäki haluun telepatiaponeja!

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: Hapero 
Päivämäärä:   19.12.09 13:41:14

muokkaatko jonkun hevosen turkoosiksi, niin voinpa kertoa tuleeko kuvaideasi toimimaan. jos laatu on hyvä niin mikä ettei..(ja jos löydät muitakin kiinnostuineita kuin jotkut 8vee kakarat)

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäAda C. 
Päivämäärä:   19.12.09 13:43:42

Ananasponi, jokaisella meistä on oma mielipiteemme. Se että joku vetää herneen sieraimeensa ei ole ongelmani.

Ps. kiva kun tiedät sellaisia asioita mistä mulla ei ole harmainta aavistustakaan.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäAimie 
Päivämäärä:   19.12.09 13:43:53

Mite muute islanninponit eroais islanninhevosista? Tää jäi vaivaamaan .D

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: aasi 
Päivämäärä:   19.12.09 13:45:34

Ada C., olepas hiljaa. Vähän kohteliaisuutta kanssakeskustelijoita kohtaan ei olisi pahitteeksi.

Lisää kommentteja?

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: aasi 
Päivämäärä:   19.12.09 13:47:09

Aimie, ei oikeastaan mitenkään, mutta nimitys kirvoittaisi kitkeriä kommentteja provosoitumiseen taipuvaisilta ihmisiltä :)

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäAda C. 
Päivämäärä:   19.12.09 13:50:01

Pakko viel lisätä et jos sä kysyt mielipidettä, et esiinny omalla nimimerkilläsi kuin aasi niin hei, c'moon mä en sua millään tavalla pilkkaa.. lähinnä hyvät naurut sain tästäkin, kiitos sulle :D

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: aasi 
Päivämäärä:   19.12.09 13:54:55

Mukavaa, että toin iloa päivääsi. :) Et kuitenkaan varmastikaan saanut yhtä suuria nauruja, kuin minä sain sinun kommenteistasi - ihan omine nimimerkkeineni.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: sanna 
Päivämäärä:   19.12.09 13:56:09

Kylläpä jotkut osaavat tahtomattaan tehdä itsestään varsinaisia pellejä. Enkä tarkoita aloittajaa.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäAda C. 
Päivämäärä:   19.12.09 13:57:12

Kerro mulle et miten ihmeessä voit kilpailla VRL kilpailuissa shetuinesi sekä issikoinesi GP-luokissa kun sieltä tulee hylkyjä? Johan semmoinen mainitaan useimmissakin GP-luokkien kisoissa että ei ole avoinna poneille! Asiat erikseen jos kilpailet villeissä.

Ota nyt jo järki käteen!

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: aasi 
Päivämäärä:   19.12.09 14:00:59

Ongelman voisi toki kiertää sillä, että kyseiset ponit olisivat Ö-sektion poneja, eli eräänlaisia variaatioita roduistaan. Ö-sektion ponien säkäkorkeus mitattaisiin, kun ne leijuisivat metrin korkeudessa ilmassa. Ja jos poneilla ei olisi lentotaitoa, ne voitaisiin nostaa korokkeelle säkäkorkeuden mittauksen ajaksi.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäAda C. 
Päivämäärä:   19.12.09 14:01:11

VRL:n sivuilta otettua..

Kilpailuiden (luokkien) sisältö

Koulukisoissahan eri luokat ovat eritasoisia ohjelmia, alla on lueteltuna yleisimmät järjestettävät luokat. Luokkia voi järjestää avoimiksi kaikille, tai erilaisin rajoituksin (esim. avoinna vain suomenhevosille, poneille jne.). Huomaathan, että ponit (sks alle 148 cm) eivät saa kilpailla Va:B- tasoa vaativammissa luokissa!

En tee itsestäni pelleä vaan faktoja latelen ikävä kyllä.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: Lilla 
Päivämäärä:   19.12.09 14:01:25

aasi ja sanna voivat toki leikkiä omiaan, mutta ajatus naurattaa jo niin makeasti että elinikäkin nousee heti 10 vuodella.. Ei huh huh mikä idea. Mitä seuraavaksi? Koiran ja hevosen risteytyksiä?

Teil on väärä lääkitys tai se puuttuu kokonaan -.-'

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäViolet 
Päivämäärä:   19.12.09 14:01:39

En oikein lämpeä idealle... Kuulostaa turhalle persoonallisuuden havittelulle. Mutta jokaisella on tietenkin oikeus perustaa juuri sellainen talli kuin haluaa...

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: Lilla 
Päivämäärä:   19.12.09 14:04:16

Uskon että tää idea kaatuu muutaman hassun päivän jälkeen.. Kukaan ei tod näk. tule ostamaan kasvatteja tms.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: Hapero 
Päivämäärä:   19.12.09 14:04:51

Kuullostaa aivan suntuubin räikeän väriseltä tallilta, hevoset väritetty paintilla jne.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: sanna 
Päivämäärä:   19.12.09 14:05:23

Lilla, heh. Minä en missään nimessä "kannata" tätä ideaa, en tosin ole sitä vastaankaan. Huvittaa vain, miten ihmiset tekevät itsestään pellejä vastatessaan tällaisiin topikkeihin.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: Junior 
Päivämäärä:   19.12.09 14:06:15

Saanen kysyä minkä ikäinen olet? :D

Ihan kiva idea sinänsä, mutta en tiedä tulisiko kauhean suosituksi. Idea voisi onnistua mielestäni kunhan se ei olisi suntuubilla tai freewebsin easylla, vaan HTML tavalla tehty ja siellä olisi piirretyt kuvat :D (jos aitoja alkaa väriltä muuttaa, niin niistä tulee jollain lailla "raiskatut")

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: aasi 
Päivämäärä:   19.12.09 14:06:53

Lilla, ja virtuaalitalliko menee konkurssiin heti, jos joku ei osta kasvatteja? ;)

Hapero, ei suinkaan. Kuten aloitusviestissä sanoin, ulkoasu olisi hyvinkin virallinen, samoin sivut ylipäätään. Ne aivan huokuisivat asiallisuutta.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: aasi 
Päivämäärä:   19.12.09 14:07:40

Junior, 20.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   19.12.09 14:09:50

Mikäs siinä jos tykkää. Oon aikaisemminkin törmännyt tälläisin "sairaan mielen mielikuvituksiin" ja pakko myöntää että meinasin kuolla nauruun. Jos olet oikeasti tosissasi perustamassa tälläistä tallia kasvattien kera, olisi se hieman jäätävää. Läpällä tehdyt tallit sitä vastoin ovat oikein hauskoja, joten .. ;D

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: Lilla 
Päivämäärä:   19.12.09 14:12:43

aasi // sitä vaan ajattelin, että turha niitä poneja on olla, ei pääse laatiksiin, ne ovat tod. näk. rumia. Lisäksi en ikinä haluaisi turkoosin ja punavalkoisen shettiksen risteytystä.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: aasi 
Päivämäärä:   19.12.09 14:15:17

Turkoosia ja punavalkoista shetlanninponia ei tietenkään risteytettäisi keskenään, tuloksenahan voisi olla vaikka turkoosinpunainen poni tai jotain muuta yhtä kamalaa. Jokin roti sentään tässäkin touhussa.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäAimie 
Päivämäärä:   19.12.09 14:16:08

Hmh, kukaan ei näköjään ymmärrä huumoria enää. Mun mielestä tää on vaan hirmu hauskaa, mutta se talli pitää sitten oikeasti toteuttaa hyvin! Tällä saat kyllä ht.netissä esittelytopat täyteen, ei tarvitse nostella kertaakaan. ;D

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: aasi 
Päivämäärä:   19.12.09 14:27:23

Mukavaa että löytyy samalla aaltopituudella olevia ihmisiä :)

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäArmi 
Päivämäärä:   19.12.09 14:27:34

Mun mielestä ihan ok idea ja saattasin ostaakki jonku ponin =)

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: aasi 
Päivämäärä:   19.12.09 15:41:43

up

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäHasse 
Päivämäärä:   19.12.09 15:45:54

Omasta mielestä ihan kiva idea ja mukavan mielikuvituksellinen, ehkä vähän outokin, mutta kiva kuulla että' joltain löytyisi innostusta tälläöinen talli perustaa, minä ainakin aion tulla käymään : )

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: siiri 
Päivämäärä:   19.12.09 15:51:54

"Ongelman voisi toki kiertää sillä, että kyseiset ponit olisivat Ö-sektion poneja, eli eräänlaisia variaatioita roduistaan. Ö-sektion ponien säkäkorkeus mitattaisiin, kun ne leijuisivat metrin korkeudessa ilmassa. Ja jos poneilla ei olisi lentotaitoa, ne voitaisiin nostaa korokkeelle säkäkorkeuden mittauksen ajaksi."

:'D

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   19.12.09 15:56:24

Kyllä mä ainakin tulisin käymään. Haluun ehdottomasti nähdä tämmösen tallin kaikessa loistossaan. :D

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: aasi 
Päivämäärä:   19.12.09 16:52:00

Kommentteja ja kehitysehdotuksia otetaan vieläkin vastaan :)

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäTijuana 
Päivämäärä:   19.12.09 16:58:05

ihan jännä idea, perusta ihmeessä tämmönen!

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäMarissa 
Päivämäärä:   19.12.09 16:58:09

njää.
Kuulostaa omituiselta, mutta jos tollasen perustat niin haluun kyllä nähdä :D

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: sting 
Päivämäärä:   19.12.09 17:20:33

Tollasen psykomantiisihevosen mäki sit haluaisin kun osaavat kerta ajatuksiakin lukea! Todella mukavalta tallilta kuulostaisi, perustapa pois.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäPullla 
Päivämäärä:   19.12.09 17:23:04

Jännä idis! Haluan kyl nähä sen tallin kuhan valmistuu :D

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjäfeiarth 
Päivämäärä:   19.12.09 17:30:08

Tää on pakko nähdä : D

Ja hei, eikös täällä aina valiteta miten kaikki on massaa? Tämä on varmasti massasta poikkeavaa! Onnea hankinnallesi, aasi! Kuulostaapas haukkumalauseelta, muttei se sellaiseksi ole tarkoitettu : D

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   20.12.09 13:55:58

Ihan älyvapaa idea. En kannata.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäBri 
Päivämäärä:   20.12.09 14:02:14

meikkis tahtoo sielt hoitohepan

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: Viuhtii 
Päivämäärä:   20.12.09 14:13:59

Tän tallin mä haluan nähdä! : D

Voi olla etteivät kaikki innostu tai tykkäää ideastasi ja omaan talliini en kyllä superponia hankkisi, mutta senkun pistät tallin pystyyn.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: Laurap. 
Päivämäärä:   20.12.09 14:19:29

Järjestä samantien roolipeli? Ei oikeesti, joku raja virtuaalimailmassakin. Ei GP-tason shetuja, tai erikoistaitoja. Ei, ei. Eikä kyllä issikoistakaan GP:hen ole.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäJuli 
Päivämäärä:   20.12.09 14:28:25

Kuulostaa vaan sellaselta fantasiatalli-tyyppiseltä jutulta. Osaisin jo sieluni silmin kuvitella shetlanninponisi pegasoksiksi ja issikat yksisarvisiksi.

Äh, mun mielestä vähän jo liiankin utopistista. Omalta osaltani ei nappais kyllä yhtään, mutta mikäs siinä jos joku tykkää.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäMaikku 
Päivämäärä:   22.12.09 12:11:05

ihan SAIRAAN hyvä idea ! :D:D:D

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: random 
Päivämäärä:   22.12.09 13:07:33

tässäpä sulle turkoosi suomenponi: http://i49.tinypic.com/t5n01t.png

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   22.12.09 17:10:06

Mua sitten keljuttaa ihmisten asiattomuus. Tekisi mieli nytkin vedellä nenukkiin useampaa kuin muutamaa tähän ketjuun postannutta, hyvät joulut siis vaan sinnekin. :-)

Itse kyllä kannustaisin kehittelemään ja kokeilemaan tätä ideaa. Vaikka olenkin realismin eittämätön ystävä ja tarinapainotteinen piirrostalli löytyy omasta takaa, jaksan SILTI olla avoimin mielin kaikenlaista uutta, erilaista ja kenties hullunkuriseltakin vaikuttavaa kohtaan.

Kaiken lisäksi minusta tuntui melkoisen älyttömältä eräs yltä löytyvä kommentti. Miksi virtuaalimaailmaa pitäisi kaiken ja kaikkien osalta muka jotenkin rajoittaa ja asettaa säädöksiä - höpönpöpön! Missäs muualla sitten soveltaa tällaisia vähän poikkeavampia kiinnostuksenkohteitaan, ellei juuri virtuaalimaailmassa? Omasta harrastamisestaan nyt tietenkin voi sulkea pois epämiellyttäviä harrastustapoja, mutta ei niiden harrastajilta. Olemme bittiavaruudessa, emme kenenkään olohuoneessa.

Antaa palaa vain.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: Tillinkäinen 
Päivämäärä:   22.12.09 17:11:44

hyi ei ikinä :s

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäHilmaa 
Päivämäärä:   22.12.09 17:25:18

Kia K. vei sanat suustani :DD

Vähänkö paras talli olis. Noistahan vois kehittää vaikka oman rodun, ku nyt on jotenki IN kasvattaa jotain erikoista. Värikkäät virtuaaiponit - VVP ja sitte jotain alalajeja värien mukaan. Eikä hevosten välttis tarvis kisata, vaan se idea olis tärkein ja se, että niihin on panostettu. Jos mulla olis ratsastuskoulu, ostaisin heti semmosen kiiltävän shetun, joka olis ylikiltti jne. Olis tosi hyvä vetonaula ja pikkutytöt tykkäis rapsutella ja hoidella :)) Heti mun mielikuvitus lähti laukkaan. KANNATAN! :'DD

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: Milka 
Päivämäärä:   22.12.09 17:30:29

Mua ei naurata.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjäfeiarth 
Päivämäärä:   22.12.09 17:32:54

Kia puhuu asiaa. Etenkin kun toisissa topikeissa vingutaan ettei virtuaalimaailmaa saa viedä realistisempaan suuntaan, mutta sitten tämmönen on ihan ehdottomasti ei. Ristiriitaista :p Toki ymmärrän, että rajansa kaikella, mutta tuskin tällä(kään) tallilla on kenenkään pakko vierailla, mikäli sitä ei tahdo.

Tää olis ainakin massasta poikkeava, eikö se ole IN? (;

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   22.12.09 17:34:32

Minkä takia virtuaalimaailmassa sitten on läjäpäin GP-tason arabianhevosia ja vaikka jotain työhevosia (ainakin luulisin että on, itsellänikin oli alkuvaiheessa GP:tä vetävä shirenhevonen :D)? Eihän nekään oikeasti siihen kykene (kyllä, muutama poikkeus löytyy aina), mutta ei kukaan siltikään valita vaikka sellaisia on olemassa. Joten miksi ei saisi olla GP-tason shetukoita ja issikoita :D

Ja siis tottakai, mielipiteensä itse kullakin, mutta oli vain pakko sanoa. Ja siis onhan se hieman luonnollisempaa, että arabianhevonen vetää sitä GP-koulua kuin shetlanninponi, mutta silti.

Minusta roolipeli ja virtuaalitalli on sen verran eroavaa touhua, että ei tällaista tallia noin vain voi roolipeliksi vetää. Voinhan mie olla väärässä, en ole koskaan roolipelejä harrastanut.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäHilmaa 
Päivämäärä:   22.12.09 17:47:46

Miks virtuaalimaailman pitäis jotenki olla todellista? Miksei se sais kehittyä? Ei ihme, että maailmalla oli joskus taantuma :D

Ja se, että hevoset olis erikoisen värisiä tukis hyvi sitä, että ne on jotain GP tason koneja. Mä kannatan edelleen. Yhtälailla tollaset erikoiset hevoset/ponit vois olla niitä jotka on suosittuja ja nää "perus"hevoset semmosia outoja. Ja ku joku keksis tehä ihan normin näkösiä hevosia se idea potkittais pellolle. Te otatte liian vakavasti.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäHilmaa 
Päivämäärä:   22.12.09 17:48:55

Niin, ja mitä sitten vaikka idea ei heti onnistuiskaan/toteutuiskaan? Ainaki on koikeiltu.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: Milka 
Päivämäärä:   22.12.09 17:49:28

Siis tuo GP-tasous ei oo enää mitään sen jälkeen tulleet mukaanlukien. Lento- ja telepatiakyky sekä mittauksen aikana leijuminen - väreistä puhumattakaan - alkaa mennä jo yli.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjäfeiarth 
Päivämäärä:   22.12.09 17:52:24

Mä en maukka ymmärrä miksi pitää olla niin korostetun negatiivinen. Tuonkin olisi voinut ilmaista paljon nätimmin, haukkumatta ihmisiä älykääpiöiksi.

Tuire, joo kyllä roolipeli eroaa näistä sen verran, ettei tätä ihan samana voi pitää : D

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäHilmaa 
Päivämäärä:   22.12.09 17:55:47

Tehäänkö tästä uus topa, jossa voidaan suunnitella tätä juttua? Kaikkien ei tarvi innostua tästä, mutta me keitä kiinnostaa voidaan valmistella ja parannella ideaa? Ja siel topas ei kysytä mielipiteitä, vaan suunnitellaan koko juttua. Idea onnistuu paremmin jos on paljon tekijöitä mukana :))

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: Milka 
Päivämäärä:   22.12.09 17:59:16

Mä olen suoraan sanoen maukan puolella, kyllä ne ääripäät vois _mun mielestä jättää käymättä. Mä en ymmärrä sitä ideaa tässä. Jos keksit jotain, mikä ei vastaa vanhoja hyviksi todettuja stantardeja, ihmiset odottaa et sä selität sen niille. Ja sä et ole selittänyt. MIKSI shetlanninponien pitää olla GP-tasoisia? MIKSI niiden pitää olla turkooseja? MIKSI niiden pitää osata lukea ajatuksia?

GP-tasoiset hevoset on jalostettu GP-tasoa varten, shetlanninponit eivät. Hevosen ajatuksia ei voi lukea, ja se tekee niiden kanssa työskentelystä mielenkiintoista - sun pitää oppia ymmärtämään hevosta sen ilmeistä. Ja sitä paitsi ne eivät puhu suomea edes ajatuksissaan. Hevosen ajatusmaailma ei toimi kuten ihmisen.

Ja mikä @!#$ perustelu sulla muka olisi noille väreille?

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   22.12.09 17:59:50

No kyllä vaan se kuviokelluntajaos sai niin kovin kannatusta eikä lainkaan haukkuja alleen, vaikka se on minusta aivan yhtä "älyvapaata" kuin tämänkin. Ei mutta niin joo, sehän olikin näiden "kuuluisuuksien" idea (en nyt muista oliko se meepun, feanaron vai jonkun vastaavan).

Että kummasti näitä nimittelijöitä tulee vaikka kuinka ja paljon, jos idean keksijä on joku sattumanvarainen henkilö. Ja eihän siinä mitään, saahan sitä tietenkin mielipiteensä ilmaista, mutta minustakin joidenkin kommentit ovat asiattomia.

Mutta juu, ehkä miun on parempi häipyä, ettei kukaan nyt miun päälle käy :D Ja etten "hermostu" enempää huonoista kommenteista.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäKemiina 
Päivämäärä:   22.12.09 18:01:52

Kaikkea saa kokeilla, ja täytyykin mikäli haluaa. Itse en ostaisi kyseenlaista ponia, mutta varmasti seurailisin miten lähtee ylipäätään koko idea käyntiin.

Miksi kukaan ei saisi kokeilla? Miten virtuaalihevosen ilmettä voit katsoa, mitä se haluaa? Sehän on vain joku realityhevonen kuvassa, josta me kuvittelemme oman hevosen.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   22.12.09 18:02:05

Tuiren kanssa samoilla linjoilla. ;)

Sitäpaitsi mun mielestä tää on aika oivaa nykyvirtuaalimaailman kritisointia.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäBeronia 
Päivämäärä:   22.12.09 18:02:31

Mä haluun ehdottomasti ponin kaikilla herkuilla! Lentää, osaa lukea ajatuksia, puhua, juosta salaman nopeasti, pelastaa ihmisiä/eläimiä, paskoa, syödä, juoda, kilpailla, varsoa.. jipii! (Y)

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   22.12.09 18:03:54

Mielestäni tämä ei ole kyllä ääripäätä vielä nähnytkään, ellei sitten satu omaamaan harvinaisen kehnon mielikuvituksen. :---D

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäHilmaa 
Päivämäärä:   22.12.09 18:04:12

Milkalle //

"MIKSI shetlanninponien pitää olla GP-tasoisia? MIKSI niiden pitää olla turkooseja? MIKSI niiden pitää osata lukea ajatuksia?"

No MIKSI hevosten pitäisi olla normaaleja?
MIKSI ne eivät voisi olla GP-tasoisia?
MIKSI niiden pitäisi olla ruskeita?
Jos sinua enemmän MIELLYTTÄÄ niin voihan ne vaikka lentää?

Hyvää joulumieltä :))

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: Milka 
Päivämäärä:   22.12.09 18:05:24

Kia, minä kai sitten omaan.

Mutta silti tahtoisin kuulla perustelut.

Ja toisekseen tää olis Faynkin mielestä aika selvä provo.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäHilmaa 
Päivämäärä:   22.12.09 18:05:26

Kia K., juuri näin :)

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   22.12.09 18:06:56

Ja siis miehän olen itsekin tehnyt yhtälailla aika älyvapaata touhoa: Meinaan mulla on ponikokoisia friesian sport horseja, joilla kisaan laukoissa :D Okei, joissakin niissä on "ihan oikeita" laukkarotuja, mutta esimerkiksi tällä ei ole suvussaan yhtäkään laukkarotua :D

Milkan kommentti oli kyllä varsin hyvä, eli hän vaatii jotain perusteluita tälle älyvapaalle touhulle. Miun perustelu tälle asialle oli hyvin yksinkertainen, vaikkakaan ei yhtään järkevä: halusin ponilaukkureita ja friesian sport horseja --> ponikokoinen fsh-laukkuri :D

Vaikka siis toisaalta, tämähän on virtuaalimaailma ja mie voin tehdä tasan sitä mitä tykkään (kohtuuden ja lain rajoissa tietty). Ei minun tarvitse sitä kenellekään perustella, jotta voin sen toteuttaa.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: Milka 
Päivämäärä:   22.12.09 18:07:31

EI GP-tasoisia shetlanninponeja, koska niiden rakenne ei sovellu sen tasoiseen ratsastukseen. Puoliveristen soveltuu, ja siksi niitä käytetään sillä tasolla. Miksi se ei riitä?

Ruskeita siksi, että hevonen on saaliseläin ja ruskea on varmasti parempi suojaväri kuin turkoosi.

Hevosilla ei ole siipiä, sulkia tai lentäjän rakennetta.

Hyvää joulua sinnekin :)

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjäfeiarth 
Päivämäärä:   22.12.09 18:11:39

Milka, mä veikkaan että nää GP-shetut on ihan hyvässä turvassa aasin tallissa ja laitumella (;

Toki mainitsemasi perustelut pätevät IRL-maailmaan ja ovat varmasti syitä siihen, että hevosesta on tullut sellainen kuin on ja että puoliverisiä käytetään GP-tasolla juuri niiden ominaisuuksien perusteella. Tämä on kuitenkin virtuaalimaailma. Kuinka moni IRL-maailmassa omistaa tallin, jossa on 30 hevosta, joista kaikki hyppäävät 160 sentin esteitä ja kisaavat samalla GP-tason koulua? Kuinka moni IRL-hevonen pystyy siihen oikeasti? Aika pieni prosenttimäärä. IRL-hevosilla on myös mahdotonta kisata ennen niiden syntymää tai yksivuotiaana juuri näitä vaikeiden tasojen luokkia. Me olemme epärealistisia virtuaalimaailmassa, eikä sitä muuta mikään.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   22.12.09 18:16:37

Mä haluan sellasen ponin joka syö rautaa ja paskantaa kenttinkiä :D

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: Milka 
Päivämäärä:   22.12.09 18:16:38

f, totta, mutta meidän hevosemme eivät lennä ja lue ajatuksia.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäLorion 
Päivämäärä:   22.12.09 18:17:10

Haha :D
Kyllähän se turkoosi on parempi suojaväri ainakin niillä lentävillä poneilla ;) Ja malvanpunainen niillä jotka lentää ilta-auringon aikaan.
Mut hei, kameleonttiponi voisi olla aika hyvä? Vaihtaa väriä taustan mukaan.
Multakin löytyy yksi näkymätön poni joka sulautuu niin hyvin ympäristöön että sen sivujen sijainnista ei ole hajuakaan :)
(olen tosi väsy.. jutut sen tasoa xP)

Jos tosissaan olit, niin en kyllä kasvattia ostaisi ;P

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   22.12.09 18:17:35

Nimenomaan - perustelut pätevät IRL-maailmaan. Ja kumpi maailma tämä taas olikaan?

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäHilmaa 
Päivämäärä:   22.12.09 18:17:52

Hyvää joulua milkallekki :D Mutta vänkään vielä

Virtuaalimaailmassahan ei ole väliä soveltuuko vai eikö ja hevosia voitais jalostaa parempaan suuntaa. Sitten kuvat ovat vaan ongelma.

Virtuaalimaailmassa en ole tavannut yhtäkään saaliseläintä? O.o Ja jos hevoset osaavat lentää, niin nehän pääsis hyvin pakoon niitä saaliseläimiä. :D

Hevosille voidaan tehdä siivet, sulat ja lentäjän rakenne. Niinhän niitä normaaleja hevosiakin on jalostettu ihmisten haluamaan malliin/muottiin. Miksei siis virtuaalimaailmassa?

"EI GP-tasoisia shetlanninponeja, koska niiden rakenne ei sovellu sen tasoiseen ratsastukseen"
-Realismin tavoittelua?

"Ruskeita siksi, että hevonen on saaliseläin"
-Realismin tavoittelua?

"Hevosilla ei ole siipiä, sulkia tai lentäjän rakennetta."
- Ei oikeilla hevosilla, mutta miksei _virtuaali_hevosella?

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjäenma 
Päivämäärä:   22.12.09 18:20:03

Että te osaatte tehä joka asiasta kauheeta tappelua. Tai no joo, ehkä tää nyt ei mitään kauheeta tappelua oo, mutta väittelyä ainakin :'D

Itse en kyllä ymmärrä ideaa, mutta mikseipäs jokainen saisi tehdä niin kuin haluaa. Eipä tämä minun maailmaani vaikuta - mukana en kuitenkaan aio olla, enkä kasvatteja aio ostaa.

Hyvää Joulua! ;>

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäHilmaa 
Päivämäärä:   22.12.09 18:20:25

Lorionilla todella hyvä idea! Kameleonttiponi :D

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjäfeiarth 
Päivämäärä:   22.12.09 18:20:36

Milka, no kieltämättä siinä olet ihan oikeassa, että nuo taidot menevät aavistuksen pitkälle, mutten kuitenkaan tahdo estää ketään tällaista tallia toteuttamasta. Se voi olla ihan hauska, kunhan siihen panostetaan huolellisesti (:

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: Meow (työ) 
Päivämäärä:   22.12.09 18:21:17

Musta tuntuu että joku on alunperin vetäny herneen nenään kaikista suomenponi-yms ideoista, ja "kostoksi" provoaa ihmisiä täällä. Siitä vaan, tee tällainen ihan miksi tahansa ja miten tahansa, mutta tosi turhalta se mun mielestä kuulostaa.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäHilmaa 
Päivämäärä:   22.12.09 18:22:37

Noh, jos lopetellaan tuo väittely nyt, jokainen saa olla ómaa mieltä. Ketkä olisivat mukana jutussa? :)

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: monny 
Päivämäärä:   22.12.09 18:26:05

Minusta oikein hauska idea :3 Kyllähän tuohon ihan vanhemmatkin voisi ryhtyä jos MIELIKUVITUSTA löytyy. Itse voisin innostua jopa tekemään moisen tapaisen tallin, vaikkakin ihan hevosista ja poneista joiden väritys olisi hieman erikoinen, muttei kuitenkaan ehkä tyyliin turkooseja tai pinkkejä. Voisi kuvitella mitä olen nähnyt nuita yksisarvis virtuaalitalleja =D

Sitten huvitutti taasen se että eihän jaoksen alaisiin kisoihin vaadita osoitetta hevoselta :3 Pystyy ilmoittamaan shettiksen kisaan x) Ja mitä jos ei halua kisata missään jaoksen alaisissa kisoissa? Voihan ihan omaksi huvikseen ko.laisen tallin tehdä.

Innostuin itse asiassa niin että jos jaksaamus joskus riittää niin voisin tällaisen tallin tehdä. Hihhih, antakaa toisten tehdä niin kuin haluavat, niin kauan kun ei vahingoita teitä ;)

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: Saiku 
Päivämäärä:   22.12.09 18:32:40

Tässä ei ole mitään naurettavaa. Enemmän säälittää ne ihmiset, jotka 24/7 kisauttavat virtuaalihevosiaan kuin puukko kurkulla ja hankkivat kymmeniä sijoituksia. Miksi näiden väripakettien pitäisi muka päästä laatikseen, HALOO?! Itse tiedän monta joita kiinnostaa rento lepsuilu ja kodikkuus tallissa ja jotka vieroksuvat himokisausta, ei nyt sillä, että se hullu kisautus olisi jotenkin kamalan idioottimaista. Tämä on kuitenkin virtuaalimaailma, miksei voi olla superponeja jos on lohikäärmeitä ja muuta fantasiaan liittyvää? Ehdottomasti vähän mielikuvitusta peliin!

Sitä paitsi, ihan normi-virallis-upeus talleissa mitä on näillä mielikuvituksettomilla "tyypeillä", on myös aika paljon "aitoudesta" poikkeavia ihmeellisiä keksintöjä.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjäfeiarth 
Päivämäärä:   22.12.09 18:33:18

monny, kyllähän sitä saa villejä kisoja järjestää niin paljon kuin mahdollista ja kisata omilla hevosillaan sellaisia luokkia niissä kuin tahtoo. Ja jos tällaisia talleja tulee paljon, saatetaan lopulta järjestää GP-luokkia pelkästää shetlanninponeille : D

Voi voi, naurattaa (:

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: Milka 
Päivämäärä:   22.12.09 18:33:46

Joooo, mut miksei tavallinen hevonen kelpaa? Mitä sillä ei ole mitä saa muuttamalla hevosen violetiksi?

Huomaan etten saa nyt ajatustani läpi, joten vetäydyn ja toivotan hyvät joulut. :)

Ja provoa epäilen yhä. Aloittajaakaan ei ole hetkeen näkynyt.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäHilmaa 
Päivämäärä:   22.12.09 18:46:22

Haluisko joku tehä mun kans tollasen tallin? Voitais mesessä tai jossain suunnitella :D

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: aasi 
Päivämäärä:   22.12.09 18:56:03

Täällähän minä.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: Milka 
Päivämäärä:   22.12.09 18:56:51

No hei taas, aasi :)

  Re: Ei ihan tavallinen talli

LähettäjäHilmaa 
Päivämäärä:   22.12.09 18:57:37

Aasilla mitää mielipidettä tähän sotaan? :D

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: Willa 
Päivämäärä:   22.12.09 19:02:49

GP-tason violetteja shetuja? Ei kiitos, rajansa kaikella.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: aasi 
Päivämäärä:   22.12.09 19:10:03

Aasin mielipide on se, että talli on valmistumassa hyvää vauhtia, ja kehitysideoita otetaan edelleen vastaan. ;) Kameleonttiväritys kuulostaa varsin varteenotettavalta idealta. Koulutuomarin saattaisi tosin olla vaikea erottaa ponin liikkeitä - mutta esteillähän tämä ei ole ongelma.

"GP-tasoiset hevoset on jalostettu GP-tasoa varten, shetlanninponit eivät. Hevosen ajatuksia ei voi lukea, ja se tekee niiden kanssa työskentelystä mielenkiintoista - sun pitää oppia ymmärtämään hevosta sen ilmeistä."

Nämä erikoishevoset osaavat lukea ajatuksia, eivät niiden ratsastajat. Sehän tästä hommasta niin mielenkiintoista tekeekin.

"Ja mikä @!#$ perustelu sulla muka olisi noille väreille?"

Hevosten värejä on jalostettu kautta aikain. Erikoisväriset hevoset ovat haluttuja, ja niistä maksetaan enemmän kuin tavallisista hevosista. Jos kimosta suomenhevosesta saa muutaman tonnin värilisää, kuvittele, miten paljon vihreästä suomenponista maksetaan!

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjä: Milka 
Päivämäärä:   22.12.09 19:12:30

Okei. Selvä on.

Mut näähän ei sit pääse rekisteriin, tulipas mieleen. Mut ei kai siinä sitten muuta.

Siitä vaan ja onnee matkaan, katotaan kuin pitkään kestää.

  Re: Ei ihan tavallinen talli

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   22.12.09 19:22:10

miten musta tuntuu et tää feiarth on ainakin sen suomenponi-topan takana, ja miksei myös tänkin takana? paljastaa jo tämä;

"Mä en maukka ymmärrä miksi pitää olla niin korostetun negatiivinen. Tuonkin olisi voinut ilmaista paljon nätimmin, haukkumatta ihmisiä älykääpiöiksi."

ihmiset jotka eivät uskalla kirjoittaa omalla nimimerkillään on just niitä älykääpiöitä. aasi tosin kertoo jo nimimerkillään millainen ihminen on, ikää tuskin 10vuotta ja sillee.;)

turha sitä maissipeltoo sinne nenuun on tunkea.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.