Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suomalaiset #158

LähettäjäFaylee 
Päivämäärä:   20.10.09 22:40:20

Edellinen: http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=545032&t=545032

Myytävänä komea 4-v. suomenhevosori kuvineen

Match show suomenhevosille

Re: Suomalaiset #158

Lähettäjä: Pirre 
Päivämäärä:   20.10.09 22:47:33

no arvaa mä sitte, melkeen kaikilta hepoilta puuttuu luonteet ja muunteki mun "alteregolla" on täysidentiteettikriisi (tosikivasana), eli en tiiä yhtään mitä haluun suokkirojektilta tai yleensäkkään virtuaalimaailmassa. Argh. Umpikuja tuli vastaan.

Lähettäjäemilia. 
Päivämäärä:   20.10.09 22:53:15

Lisäideoita tuohon "Paras suomenhevoskasvattaja 2009" kilpaan!

Mitä muita voisi arvostella (siis pisteitä saada) kuin ...
1) Kasvateista (esimerkiksi viisi vapaavalintaista)
2) Tallin omasta oriista (vapaavalintainen)
3) Tallin kolmesta omasta tammasta (vapaavalintaisia)
4) Mistä muusta?

Ja hevosethan saa pisteitä näistä normaaleista (suku, luonne, kilpailusijoitukset, jälkeläiset jne).

LähettäjäFaylee 
Päivämäärä:   20.10.09 22:56:32

emilia, toivoisin että noi kilpailusijoitukset voisi katsoa rankingpisteistä :) muuten ei taas mun hevosilla ole mitään mahiksia :D

Lähettäjäyukitora. 
Päivämäärä:   20.10.09 23:29:57

Fay, neij rankingpisteitä :D kun mun osa hevosista on kisannut jo ennen vh-tunnusten hankkimista.

Lähettäjäemilia. 
Päivämäärä:   20.10.09 23:31:19

Jos katsottaisiin molemmat ja parempi otettaisiin huomioon / osallistuja itse ilmoittaa kummasta katsotaan?

LähettäjäFaylee 
Päivämäärä:   20.10.09 23:32:08

No joku semmonen ratkaisu et arvostelu jommasta kummasta? :) Eli jos tulokset on listattu ni sit niistä, mut jos tulosten listausperiaatteena on ollut nuo rankingpisteet niin sitten katsotaan VH-tunnukselta..? Meneekö säätämiseksi..? Ois vaan kiva kerrankin osallistua tällaiseen mittelöön :/

Lähettäjäemilia. 
Päivämäärä:   20.10.09 23:40:02

Fay, Juuri näin. (:

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   20.10.09 23:47:41

Uteliaisuudesta kysyn että löytyykö kenenkään teidän suomalaisen suvusta tammaa nimeltä Sikuriina ROV? Tullut tunnetuksi jälkeläisen Hilppansa kautta mitä nyt katselin :).

Lähettäjäriella. 
Päivämäärä:   20.10.09 23:53:23

Yh, sanokaas nyt mielipidettä uudistuneesta Rajattomasta :/ :)

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   20.10.09 23:53:47

Seuraavat neidot etsivät myöskin oreja:

Lanessa ÄKS 2-polvinen, yleispainotus
Taikakuun Illusia 2-polvinen, yleispainotus (ktk-II, yla-2)
Rätvänän Hillevi 1-polvinen, yleispainotus (yla-3, korotetaan)
Iitu ja Hille on myöskin mukana uusimassa sla tilaisuudessa :)

LähettäjäFaylee 
Päivämäärä:   20.10.09 23:54:56

Mulla on sellanen mielikuva että Sikuriina olis meillä jonkun suvussa, mut en nyt oo 100varma?

Lähettäjäemilia. 
Päivämäärä:   20.10.09 23:55:58

Ori, josta vielä kuullaan
Oon koko päivän säheltäny tuon sivujen kanssa ja ihan kivasti ne olen saanut (kai). Huomenna pitäisi kirjoittaa lisää luonnekuvausta ja kolmannesta polvesta sukuselvitys. Ajattelin laittaa sukuselvitykseen jokaisesta kuvan, elävoittämään tarinaa, onkohan se ihan tyhmä idea? Lisäksi pitäisi alkaa kaikkia kilpailutuloksia kasaamaan, jotka päätin sijoitusten lisäksi merkitä.

Esimerkiksi (Tuosta kuva sanasta menisi linkki johonkin kivaan kuvaan)
"Tuiskun isänisä Kaan Tietävä (kuva) on Helmiiran lisäksi ainut ravipainotteinen Tuiskun lähisuvusta. Seuraavat ravihe . . ."

Ensimmäisenä tavoitteena pojan kanssa on saada Laken oripäiviltä vähintään II-palkinto, mahdammekohan siihen yltää? ;-) No ainakin voin olla ylpeä, että yritin jossei muuta! :D

LähettäjäFaylee 
Päivämäärä:   20.10.09 23:57:47

riella, aika jänskä, erilainen look! Vaatii hieman sulattelua äkkisiltään, mutta kivalta näyttää!

Lähettäjä: minävaan 
Päivämäärä:   21.10.09 00:02:14

Vaapulla tuo Jeesia <3
muuten Haavelaakson Helmiinan jälkeläinen joka jäi mulle on ktk tilaisuudessa =)

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   21.10.09 00:56:00

heidi, mulla se on jonkun suvus. :D en muista kyl kenen

Lähettäjä: Tinddi. 
Päivämäärä:   21.10.09 01:43:04

mikä vitun minä vaan nimimerkki.hienoa :D joskus vissiin kirjottanu ravi foorumille =)

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   21.10.09 14:53:47

Jaugs.

Mulla on topiikki ravifoorumilla, mut mitäs te sanoisitte tästä ideasta? Se on vielä suunnitteluvaiheessa ja aion ehdottomasti hoitaa homman huolella.

Vois vaikka valkata mahdollisimman hyväsukuisen ratsutamman ja mahdollisimman hyväsukuisen raviorin jonka kanssa kilpailtaisiin raveissa ja ratsastuskilpailuilla sekä näyttelyissä; jalostukseen käytettäisiin niin ravurien kuin ratsujenkin puolesta, olisihan sillä potentiaalia molempiin.

Toisaalta se ei kyllä auttaisi kokonaisuutta ollenkaan, mutta jospa siitä saataisiin uusi legenda? :)

Lähettäjäemilia. 
Päivämäärä:   21.10.09 15:09:03

Onko tämä katso kuva juttu tyhmä sukutaulussa? Ajatus tuntui hyvältä, mutta en tiedä näyttääkö tuo sitten niin hyvältä sittenkään.

Lähettäjäheiskä. 
Päivämäärä:   21.10.09 15:34:28

Etsitään jalostukseen: mustaa, ruunikkoa ym. tummaa suomenhevosoria - astumaan tamma Hiluhanna - oriin omalla menestyksellä ei niin väliä, väri ratkaisee :)

Riittää myös jos suvussa ilmenee paljon tummia suomenhevosia.

Lähettäjäemilia. 
Päivämäärä:   21.10.09 15:38:05

Aloin kasvattajakilpa sivua nyt tekemään, joten pian saadaan kutsukin näytille! (:

Tosin en osaa päättää noita pisteytyksiä, joten jonkun aikaa kestää, ellei teiltä ideoita tule? :D

Lähettäjäninuska 
Päivämäärä:   21.10.09 15:38:49

Mä oon saanu pitkästä aikaa mun kisaintoni takasin, ja nyt päätinkin, että Karmiinin hevosille ei tule enään kisattomia kausia.

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   21.10.09 16:24:07

emilia, toi on tosi kätevä ja hieno juttu. 8) miten sait noista kuvista noin "vanhan" näkösiä? :o Itse en varmaan vielä osallistu kasvattajakilpaan, kun ei mulla oo viel menestyneitä kasvatteja. :/

ninuska, hienoa. 8))

heiskä, kato muminasta. :) http://maukan.net/sh/suokit.htm

Lähettäjäemilia. 
Päivämäärä:   21.10.09 17:12:36

maukka., Huonontamalla laatua ja osa mustavalkoisiksi. :D

Lähettäjä: Decne 
Päivämäärä:   21.10.09 17:17:18

terve taas tännekkin :)

Oon ollu reipas. Mun miljoonasta suokista _neljä_ omistaa jo uudet sivut :)) Sanokaa onko ne ihan kauheet ;)

http://mollamaija.net/virt/sh/suokit/index.htm - itse päivitetty Siljan Suomalaiset (vaihtoi muuten hieman nimeään ja osoite vaihtui :))
http://mollamaija.net/virt/sh/suokit/s/sami/ - Fruittari ilman luonnetta :(
http://mollamaija.net/virt/sh/suokit/s/salminen/ - herkkupoikani :D
http://mollamaija.net/virt/sh/suokit/s/peikko/ - Peikkonen
http://mollamaija.net/virt/sh/suokit/s/simo/ - ja tietenkin simo <3

noni, jotain sanotte >:)

LähettäjäFaylee 
Päivämäärä:   21.10.09 18:20:27

emilia, kiva idea, mutta toimii paremmin kokonaan evm-sukuisilla. Tai musta ei ois ehkä kiva että kasvatin omistajat alkais päättää esim. miltä mun Junon isä ja emä on näyttäneet :D

LähettäjäFaylee 
Päivämäärä:   21.10.09 18:54:14

Decne, kivat nuo uudet sivut! :) Haluan ehdottomasti (sulta ei kysytä :D) Herra Salmisesta jossain vaiheessa varsan!

Lähettäjäninuska 
Päivämäärä:   21.10.09 19:22:39

Kuka haluaa kirjoittaa mulle 2 luonnetta? Palkaksi saisi seuraavat kuvat:

http://i866.photobucket.com/albums/ab224/karmiini_photo/Muille2/Muille15.jpg
http://i866.photobucket.com/albums/ab224/karmiini_photo/Muille2/Muille16.jpg

TAI

http://i866.photobucket.com/albums/ab224/karmiini_photo/Muille2/Muille11.jpg
http://i866.photobucket.com/albums/ab224/karmiini_photo/Muille2/Muille12.jpg

Päivämäärä:   21.10.09 20:08:00

ninuska, minä minä!

Lähettäjäninuska 
Päivämäärä:   21.10.09 20:10:29

hieno homma, eli toinen luonteista tulee suokkiorille nimeltä Huisi ja toinen tammalle nimeltä Ronja.

Päivämäärä:   21.10.09 20:17:22

ninuska, hienoa, mitä pituutta halutaan? :)

Lähettäjäninuska 
Päivämäärä:   21.10.09 20:48:52

Pituus jotain tätä luokka: http://koti.terrieri.net/talli/Asukkaat/eetu.html tai pidempi.

Päivämäärä:   21.10.09 20:51:25

onnistuu, pian on orin valmis :) onko muuten painotuksia?

Lähettäjäninuska 
Päivämäärä:   21.10.09 20:52:43

ori on este painotteinen ja tamma koulu.

Päivämäärä:   21.10.09 21:02:08

Huisi on monipuolinen ja persoonallinen ori. Se tykkää tehdä jäynää, mutta osaa kuitenkin käyttäytyä herrasmiehen tavoin kun siltä sitä oikeasti vaaditaan. Persoonaa tältä herralta ainakin löytyy kerrakseen, se ei kyllä ole mitenkään tylsä tai mitään sanomaton. Jos olet vain rennosti kävelemässä tarhan ohi, missä Huisi oleilee, se keksii pian jotain hauskaa nähtävää ja esittää mielellään vaikka sitten kunnon pukkishown. Mutta onneksi tämä herra ei kuitenkaan ole ilkeä, ei missään nimessä. Joskus ehkä piilottaa harjan tai pari, toisinaan karkaa karsinasta ja menee vinguttamaan tammoja. Muttei se kuitenkaan ole ilkeyttä. Muiden kanssa Huisi tulee kyllä joten kuten toimeen. Se on melko neutraali muita kohtaan, kunhan eivät ryttyileen ala! Harjatessa ja muutenkin käsitellessä ori toimii esimerkillisesti, seisoo silloin kun siltä tuntuu ja toisinaan saattaa kajauttaa ilmaan mojovat tervehdykset. Plussaa kuitenkin ettei se omista mitään huonoja tallitapoja, pikemminkin siitä löytyy vain ripauksen verran orimaisuutta hyöstettynä omalla Huisimaisella tyylillään.

Ratsastamaan uskaltaa aina lähteä. Huisi ei ole mikään hurjapää, mutta siitä löytyy kyllä tyylikkyyttä ja kapasiteettia. Ori ei jätä pulaan vaan yleensä jopa pelastaa kuskin jos tarve sitä vaatii. Ori painoittuu esteratsastukseen ja siinä se onkin sitten aivan loistava. Ei kuitenkaan hypätä asioiden edelle, vaan kerrotaan ensin Huisin koulutaidoista. Kyllähän herra osaa koulua. Se miellyttää mielellään ratsastajaansa ja tekee kaiken juuri niin kuin pyydetään. Orilla on vain aina ässä hihassa. Vaikka valmennukset ovatkin yhtä juhlaa orin kanssa, uskallatkin käskeä Huisin kavion kouluaitojen sisälle. Silloin siitä vasta soppa syntyy. Herra laittaa peruutusvaihteen päälle ja kyllähän rata läpi päästään - tosin ilman ilmavuutta, tyyliä tai sen kummemmin siistiä suoritustakaan. Tosin joskus kisatilanne antaa tähänkin loistavat mahdollisuudet. Huisi on siltä täydellinen esteratsu, ja siksi se siihen painoittuukin. Huisi hyppää hyvällä tyylillä ja sen tekniikka on ennen kaikkea loistava. Se kerää hyvin etujalkansa alleen ja avaa takaa juuri sopivasti. Lisäksi Huisi on rohkea ja peloton. Asetat eteen millaisen hirmun tahansa, Huisi nostaa korvat pystyyn ja ponnistaa täydellisesti. Ratsastajan ei oikestaan tarvitse muuta kuin kääntää ja katsoa että oikea este osuu eteen.

Kilpailuihinkin meneminen on helppoa. Huisi kävelee helposti niin traileriin kun autoonkin. Se matkustaa rauhallisesti ja ei välitä kummemmin vieruskavereistaan. Orin voi siis kuljettaa niin yksin kun kavereidenkin kanssa. Kisapaikalla jännitystä alkaa hieman olemaan ilmassa. Tämä terästää vielä paremmin Huisia ja sen takia se onkin parhaimmillaan kilpailuissa. Verryttelyssä kaikki saattaa vielä tuntua menevän pieleen, mutta odotapas vaan kun pääsette radalle. Huolet voi heittää pois ja kaikki sujuu useimmiten kun rasvattu. Jännitys häviää ja vain rata on vastassa - ja siitähän Huisi selviää vaikka takaperin peruuttaen.

tässä nyt orille luonne, kirjotan vielä pikaisesti tammalle :)

Lähettäjäninuska 
Päivämäärä:   21.10.09 21:06:48

Paljon kiitoksia kumman hevosen kuvat muuten haluat?

LähettäjäFaylee 
Päivämäärä:   21.10.09 21:07:26

Ei kukaan sattumoisin ollut kuvaamassa tänään Elimäellä orinäyttelyissä? Voisin ostaa kuvia muhkeaan palkkaan :)

Lähettäjäninuska 
Päivämäärä:   21.10.09 21:09:27

Fay, minä olisin sinne halunnut, mutta tetti viikko, niin ei viitti olla poissa. Äiti kuitenkin lupas kuskata mua sitten keväällä ypäjän suokkioripäiville.

LähettäjäFaylee 
Päivämäärä:   21.10.09 21:13:35

mäkin olisin halunnut, mut ei just tähän väliin sattunut :/ onko sinne muuten vaikea mennä julkisilla, kenellä mitään ideaa..? Ihan vaan tulevaisuutta ajatellen :) En jaksa ajaa autolla pitkiä matkoja : D ypäjällekään en pääse kun niin kaukana, sniif sniif!

Lähettäjäninuska 
Päivämäärä:   21.10.09 21:14:10

Karmiinin uusi tuttavuus Huisi esittäytyy:
http://koti.terrieri.net/talli/Asukkaat/huisi.html

Lähettäjäninuska 
Päivämäärä:   21.10.09 21:15:54

Katoin ite ainakin junia ym, muttei hämeenlinnasta mitään mahdollisuuksia. :(

Lähettäjäninuska 
Päivämäärä:   21.10.09 21:16:35

Onneks mulla on toi ypäjä vajaan tunnin päässä, niin sinne on vähän helpompi mennä.

LähettäjäFaylee 
Päivämäärä:   21.10.09 21:17:53

Miks kaikki tapahtumat on aina jossain kuusessa :D PS. Weera puuttuu tuolta sun tammojen listalta?

LähettäjäFaylee 
Päivämäärä:   21.10.09 21:18:50

mulla on sinne ihan hullu matka v_________v mut jos hyvä sägä käy niin joku ihana aika myy mullekin kuvia :>

Lähettäjäninuska 
Päivämäärä:   21.10.09 21:27:50

Juuri laittelen puuttuvia hevosia listalle, eli ihan pian tulee :)

Päivämäärä:   21.10.09 22:00:31

tuon ekan orin kuvat ois kivat, menee Manulle (sillä on samasta orista vanhemmat, kehittymättömät) samalla ku päivittelen sivuja. Mikä ton orin nimi muuten on? ;)

LähettäjäFaylee 
Päivämäärä:   21.10.09 22:12:15

ninuska, ok! :)

Lähettäjäninuska 
Päivämäärä:   21.10.09 22:13:03

Wiljame niminen ori on noissa kuvissa, Copyiksi voit laittaa NS ilman sähköpostia.

Lähettäjäninuska 
Päivämäärä:   21.10.09 22:14:47

Nyt näkyy weerakin listassa.

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   21.10.09 23:04:56

"maukka.     ('.')(ci) sanoo (23:00):
*vittttu
rampula sanoo (23:00):
*mitä
   maukka.     ('.')(ci) sanoo (23:00):
*no ku pelasin
rampula sanoo (23:01):
*nii :D
   maukka.     ('.')(ci) sanoo (23:01):
*just olin tappamassa yht ukkeli ni toi kone sammu. >.<
rampula sanoo (23:01):
*XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
   maukka.     ('.')(ci) sanoo (23:01):
*:D"

rampula pilkkaa mua. :D

Lähettäjä: Ram. 
Päivämäärä:   21.10.09 23:05:48

hyvä että tajusit sen itekki :D:D

Päivämäärä:   21.10.09 23:24:26

http://www.rausku.org/sh/hevoset/puolukanhuupert.html
Onko ihan hoopon näkönen tää uus heppojen sivu?

LähettäjäFaylee 
Päivämäärä:   21.10.09 23:26:42

Ei kellään ole rakennekuvaa tammasta Soolemiio?

Päivämäärä:   21.10.09 23:28:42

ninuska, täs tää tamman luonne :))

Ronja, valloittava ja kunnioitettava tamma. Ainakin ulkomuodoltaan. Kunnioitusta tamma toki vaatii, onhan kyseessä kuitenkin todella kunnianhimoinen ja tammamainen neitokainen, joka ei hevillä luovu omista aikeistaan. Ronja osaa olla tilanteessa kuin tilanteessa kunnolla, mutta suurimman osan ajastaan se kuitenkin päättää olla se tammamainen-Ronja, jota ei voisi vähempää kiinnostaa mitä se ihminen siinä vierellä selittää, kun tammalla itsellään on jotain muuta mielessä. Tämä piirre korostuu kaikissa Ronjan vaiheissa: oli sitten tarkoitus hoitaa, ratsastaa tai tarhata se. Tarhassa tamma on yksimielisesti johtaja. Ja herra siunatkoon jos joku sitten sattuu astumaan Ronjan kaviolle - siitähän vasta mekkala syntyy. Nopeasti kaikki kyllä huomaavat Ronjan olevan johtaja ja joskus jopa tuntuu että orit karttavat tätä neitokaista. Tarhasta kiinni Ronja antaa toisinaan hyvin, toisinaan saat jahdata sitä parisen tuntia tuloksetta. Hoitaessa muutenkin pitää tamman mielestä mennä hänen ehdoillaan. Jos Ronja sanoo että harjaa pehmeällä, on se nyt kumma jos ei ihminen kuuntele. Tamma saattaa näyttää julmalta korvat luiperossa karsinan pimeimmässä nurkassa, mutta ei se todellisuudessa mitään tee. Kunhan hieman katsoo kenelle kannattaa rakkautensa luovuttaa.

Ja kun hoitaessa on kaikki kunnossa ja on aika kiivetä Ronjan selkään, alkaa hengen haukkominen. Ja ei, se ei ole mitenkään pahasta, piekemminkin henkeä haukotaan siitä syystä miten tämä tamma on niin upea. Askeleet ovat laajat, mutta todella pehmeät ja elastiset. Tamma työskentelee koko sydämestään ja tekee kaiken kunnioituksella. Ratsastaessa Ronja on siis nöyrä ja yhteistyöhaluinen, mikä on tietenkin loistavaa näin koulutammaa ajatellen. Ronjan ravilla on lumottu koulutuomareita ja ei se mikään ihmekkään ole - onhan se melko harvinaista nähdä upea elastiset liikkeet omaava suomalainen tamma! Ratsastajallekin homma on mielekästä, kunhan ensin on sujut Ronjan kanssa. Ei minkään hevosen kanssa heti pääse täydelliseen yhteistyöhön, Ronja hipoo kuitenkin melko läheltä tätä. Kunhan ratsastajalla on rauhalliset kädet ja rento istunta, näillä pötkitään jo pitkälle. Eikä Ronja suinkaan arkakaan ole. Se syttyy saadessaan näyttää mihin se on tehty. Rohkeus ei kuitenkaan aivan riitä kunnolliseen esteratsun uraan. Ronja kyllä hyppää, vaikkei tekniikka ja kapasiteetti ehkä parhaimpia olekkaan, tosin siinä hommassa tulee ratsastajankin olla jo hieman tarkkaavaisempana. Mutta eiköhän tamma koulukentät valloita ilman esteiden ylitystä, mitäs luulette?

Kilpailuaamuna Ronjan ihanan kauhea tammamaisuus taas pääsee valloilleen. Aamuisin kaikki on aina pielessä - ruuat liian aikaisin tai myöhää, harjaus väärillä harjoilla, kuljetussuojat vinossa.. Ei, mikään ei ikinä ole loistavasti. Traileriin Ronja astelee hieman harkituin mielin, silloin tällöin saattaa stopata, muttei kuitenkaan mitenkään hankalaksi rupea. Kisapaikalla tamma äksyilee ja vinkuu kaikille lähellä oleville hevosille. Verryttelyssä onneksi hieman rauhoittuu ja kisasuorituksesta ei voidakkaan puhua ollenkaan samassa lauseessa. Muutos on kuitenkin sen verran suuri!

Päivämäärä:   21.10.09 23:32:50

hei, Fay on ainut viisas ja sano jotain meitin uudesta ulkomuodosta :( muutkin, ryhdistäytykää!

niin ja jos jollain sattuu oleen rakennekuvaa orista Hilton Jäpä, Minimatti tai tammasta Hermioone luvassa todella suuri palkkio ;)

Lähettäjäheiskä. 
Päivämäärä:   21.10.09 23:58:17

Oliko kellään tarjota tammalleni tummaa - mielellään mustaa suomenhevosoria? Myös mustaa väriä periyttävät orit käy. Suku mielellään pitkä (tammalla n. 6-polvea) ja suvussa ei saisi olla nimiä: VIR MVA Ch Antero, VIR MVA Ch Kuisman Naapi, VIR MVA Ch Unholan Hilaria

Decne, vieläkö sulla on Kantolan Encore? Se on hevoseni isä ja sivuille kaipailisin toimivaa osoitetta :) Tai kun näin sen jollain toisella omistajalla..?

LähettäjäFaylee 
Päivämäärä:   22.10.09 00:02:37

heiskä, mulla vaan evm-sukuinen musta :(

Päivämäärä:   22.10.09 00:06:34

heiskä., kyllä kakuro ainakin sanoi että sen saan pitää :o no meill on tää sivu vaihdon menossa, vanha osote on se http://mollamaija.net/virt/suokit/s/erkki ja uus tulee oleen http://mollamaija.net/virt/sh/suokit/s/erkki :)

LähettäjäRam. 
Päivämäärä:   22.10.09 00:09:10

Decne / http://www.tiin.kuvat.fi/kuvat
/Suomenhevosten%20kuninkaalliset%205.9.09/shtamma1.jpg/full
osote oli sit liia pitkä^^
oliks toi hermione :D

Päivämäärä:   22.10.09 00:11:27

Ram., onhan tuo <3__<3 läähkis kuolattava kameli :D

Lähettäjäheiskä. 
Päivämäärä:   22.10.09 00:20:10

Decne, linkitän Hilurin sivuille nuo sinun sivusi - löysin nimittäin tämmöisetkin sivut.

Päivämäärä:   22.10.09 00:21:35

heiskä., sen minäkin löysin kun googletin o_o täytynee kääntyä kakuron puoleen kun seuraavaksi lähettelen postia ^^

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   22.10.09 00:23:15

heiskä & Decne, näin viel erilaiset encoren sivut tos joku aika sit.

Päivämäärä:   22.10.09 00:24:06

maukka, on se nyt kempele :D noh, päivä pari sit kakuro ainakin mulle ilmotti et saan pitää :D

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   22.10.09 00:27:28

decne, heh, jep. ;)

tää painelee nyt punkkaan, hyvät yöt tyttöset. 8'))

Lähettäjä: Tinddi. 
Päivämäärä:   22.10.09 03:05:23

ninuska mulle jotain tommosia kuvia :D
voin maksaa palkkaakin ;)

Lähettäjäheiskä. 
Päivämäärä:   22.10.09 03:22:26

lainaako ninuska orejaan ulkopuolisille tammoille, Raadelman Rafaello ihastutti sukunsakin puolesta sen verran että olisin halunnut lainata sitä omalle tammalleni?

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   22.10.09 15:08:10

Decne jee, Malsamo etusivulla!

Tein kääretortun, se kermavaahto oli aika mielenkiintoinen urakka.

1. Avaan kermapurkin. Ihmettelen kun mitään ei tapahdu.
2. Havainnollistan pilaantuneen kerman tukkineen suuaukon.
3. Onnistun tiputtamaan jättimäisen, käyneen kermaklöntin lavuaariin.
4. Harja, jolla yritän sotkua putsata sotkeutuu myös mönjään. Sillä olikin mielenkiintoinen koostumus.
5. Siivoan sotkun.
6. Avaan toisen kermapurkin. Ihmettelen kun mitään ei tapahdu.
7. Havainnollistan pilaantuneen kerman tukkineen suuaukon.
8. Kaadan sen sinne minne pitäisikin.
9. Avaan kolmannen kermapurkin, joka oli sitten hyvä.

Hauskaa oli, tässä meni viisi minuttia tässä kerman kaatamisessa kulhoon. :D

Päivämäärä:   22.10.09 15:42:18

http://realityrebel.net/r/emppu.html Kantolan Encore =/

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   22.10.09 15:48:16

Komia. :)

Ideointia muuten siihen raviratsujuttuun? Luotaisko uusi legenda? :D

Päivämäärä:   22.10.09 16:07:34

Pirre, edelleen kakuro antoi minulle ainakin luvan pitää ja uudet sivut olen lähettänyt hänelle :) katsokaan vaikka meitin Erkkiä!

:))

Lähettäjäninuska 
Päivämäärä:   22.10.09 18:50:55

heiskä., jos tamma on kiva, niin mikä ettei. Näytteleppäs sitä sun tammaas niin katotaan :)

Lähettäjäheiskä. 
Päivämäärä:   22.10.09 18:59:19

ninuska, joo tosiaan tamma on tämmöinen

Lähettäjäninuska 
Päivämäärä:   22.10.09 19:03:01

heiskä., tuo vaikuttaa erittäin kivalta joten etköhän voi Raffea lainata. :)

LähettäjäJenza 
Päivämäärä:   22.10.09 19:04:20

ei ketään kiinnostais tämmöinen yhdistelmä?

http://www.freewebs.com/valkeneva/viki.htm x http://www.freewebs.com/valkeneva/hento.htm

Lähettäjänamusetä 
Päivämäärä:   22.10.09 19:04:46

hihii huomenna mökkeilee ;D tiistaina saa onnitella :)

Lähettäjäheiskä. 
Päivämäärä:   22.10.09 21:15:47

ninuska, kiitos :) varsan tulevaisuus ei ole vielä aivan selvä, mutta lähettelen sinulle sivuja kun sellaisia on.

Lähettäjäninuska 
Päivämäärä:   22.10.09 21:17:03

heiskä., asia selvä :)

Lähettäjä: VilmaM. 
Päivämäärä:   22.10.09 21:17:22

Olipas raskas jumppa, mutta nyt suihkun jälkeen niin raukea olo! :-)

Lähettäjäninuska 
Päivämäärä:   22.10.09 21:18:39

pitkästä aikaa järjestelen taas karmiiniinkin kisoja.

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   22.10.09 21:29:32

argh.

ihan kun ei ois tarpeeks vïttumainen pvä jo valmiiks ollut.>.<

päätin just, etten järjestä YHTIÄKÄÄN KRJ-kisoja ennen kuin krj:n kalenteriin on saatu SATAMILJOONA KERTAA AKTIIVISEMPI ylläpitäjä. piste.

toi koritehtäväkin on niin sieltä ja syvältä. >.< voisko joku selventää tän tehtävän mulle;

1. Tutustu kauppojen hame valikoimiin ja tarjontaan:
etenkin pienissä puljusiia on hyvä rohkeasti esitellä itsens' ja miksi haluaa tarkastella ja käännellä vaatteita. haastattele myyjiä ja pyydä esitteitä.

kiertele tyyliltaan ja hinta/laatu tasoltaan erilaisia kauppoja.

Kiinnitä huomiota seuraaviin asioihin:
-materiaalit, kuosit ja koostumus
-linjat: väljyydet, pituudet ja mittasuhteet
-värit
-yksityiskohdat: leikkaukset, taskut, halkiot, koristelut ym...
-hinta-laatusuhde

Tee havaintoja myös tuotteisen esillepanoon ja liikkeen yleisilmeeseen jne...
raportoi: "MARKKINATUTKIMUKSESI"
sanoin: (apuna muistiinpanot)
ja kuvin: (kooste lehtikuvista ja esitteistä) liitä kuvat myöhemmin portfolioon

2. tutustu myös valmistajien ja eri merkkien nettisivuihin
-ota talteen hyvät sivut

3. tutustu kangaskauppojen valikoimiin, hamekankaat

tehtävän palautus: syysloman jälkeen perjantaina

Lähettäjäninuska 
Päivämäärä:   22.10.09 21:39:49

maukka, sun täytyy mennä kauppaan kierrellä kaarrella ja kattella tehä muistiinpanot ja haastatella myyjiä :D

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   22.10.09 21:41:35

ninuska, joo en oo menos.
huomenna palautus että moro. sanon maikalle etten osannut tehdä.
muutenkin tää pvä menny niin penkin alle kun vaan voi päivä mennä + salilla olin tapaturma-altis joten meen tupakille ja sit nukkumaan.

yöt kaikille.♥

Lähettäjäemilia. 
Päivämäärä:   22.10.09 21:42:30

Haluun jonkuu pitkäsukusen suomalainen, Tuiskulla on yksinäist.

Päivämäärä:   22.10.09 22:00:38

emilia., mulla on pitkäsukunen (http://mollamaija.net/virt/suokit/s/nanna/) Siljan Napina ainakin myynnissä :)

Lähettäjäemilia. 
Päivämäärä:   22.10.09 22:02:14

Decne, hää on tamma ja mulla on jo kolme tosin hieno tamma kyllä on...

Päivämäärä:   22.10.09 22:02:52

emilia., no ei voi sit mtn :D

Lähettäjäyukitora. 
Päivämäärä:   22.10.09 22:13:59

ahihi, nyt mulla on vihdoin omaottamia kivoja kuvia suomenhevosoreista. tykkään :) ja parit työsuokkikuvatkin sain otettua :3

Lähettäjäemilia. 
Päivämäärä:   23.10.09 14:27:22

Voisin luulla, että yukitora kävi harjussa? ;-D

Lähettäjäninuska 
Päivämäärä:   23.10.09 17:40:15

viimeinen tettipäivä, ens viikolla taas kouluun :(

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   23.10.09 17:58:23

ninuska, mis olit tetissä? 8)

http://maukan.net/sh/o/huli.htm

Lähettäjäninuska 
Päivämäärä:   23.10.09 17:59:37

kissakoti kattilassa :)

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   23.10.09 18:00:06

n, okei. :D

Lähettäjäninuska 
Päivämäärä:   23.10.09 18:02:12

Haluan meille nytten neljännen kissan! täytyy puhua iskä ympäri :D

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   23.10.09 18:20:58

ninuska, hha :D meillä on 4 kissaa..

Lähettäjäninuska 
Päivämäärä:   23.10.09 18:22:27

maukka, noni mä sanon sitten mun iskälle, että mun täytyy saada neljäs kissa kun maukallakin on! :D

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   23.10.09 22:55:23

ninuska, joo. XD

meillä on 3 koiraa + joulukuussa pirkko saa vauvoja.♥

Lähettäjäninuska 
Päivämäärä:   23.10.09 23:06:24

maukka., meillei oo kun 1 koira, mut mä haluan neljä kissaa!

Lähettäjäheiskä. 
Päivämäärä:   23.10.09 23:40:36

4 suokkia myynnissä, jos etsit aivan mustaa suomenhevosta - nyt olisi kaksi myynnissä, toisen suku varsin herkku, 7 VIR MVA Ch palkittua hevosta ensimmäisen kolmenpolven sisällä ;)

LähettäjäFaylee 
Päivämäärä:   24.10.09 01:13:55

Rampelta jos löytyy Linkkeristä ylimääräisiä kuvia niin voisin ostaa :) Oon aivan rakastunut ko. oriin <3

Lähettäjäyaren. 
Päivämäärä:   24.10.09 01:21:46

Teillä on ihan liian ihania hevosia :>

Lähettäjäyukitora. 
Päivämäärä:   24.10.09 01:22:28

emilia, joooo niin taisin :D

hii yöllä on kiva datailla.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.