Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.7.09 17:00:30

Kysymys otsikossa, kaikessa yksinkertaisuudessaan.

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: Veena 
Päivämäärä:   2.7.09 17:05:08

Miks haluat siitä suositun?

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: dio 
Päivämäärä:   2.7.09 17:05:44

Tee siitä kiva.

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.7.09 17:05:52

Veena, miksi en haluaisi?

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.7.09 17:08:22

dio, kivoja talleja on paljon. Suurin osa niistä on nobodyja. Mikä on se ainesosa, millä saa tallin nousemaan parrasvaloihin ja suuren yleisön suosioon?

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjänica 
Päivämäärä:   2.7.09 17:09:40

persoonallisuus

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: ninnie 
Päivämäärä:   2.7.09 17:09:41

pirun hieno ulkoasu, mahdollisimman moniin uppoava kasvatusrotu, yksinoikeudella käytössä olevat ammattitason rakennekuvat ykköspalkituista jokaiselle hevoselle, pari vuotta pystyssä, väinö linna-tason tekstit ja hemmetinmoinen kisausrumba pystyyn.

siinäpä hyvä lähtökohta alkaa tekemään tallia, miten tehdä siitä suosittu. joo-o.

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä-- 
Päivämäärä:   2.7.09 17:09:46

Pärstäkertoimella. Tallista ei oikeastaan riipu, vaan siitä, kuka sitä pyörittää. Mitä ansioita tallin pitäjällä on, ei tallilla.

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjäterroristisieni 
Päivämäärä:   2.7.09 17:10:25

ja varmaan paljon erilaista toimintaa, että on kaikenlaisille ihmisille jotain :D

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: Veena 
Päivämäärä:   2.7.09 17:11:58

Yksikään talli ei ole virtuaalimaailmassa hieno. Muuta kuin Black Bootses Team. Koska siellä on perkeleen kivat tekstit.

Ei kukaan jaksa lukea "Talli on virtuaalitalli, joka sijaitsee siellä täällä. Sillä on paljon kilpahevosia. Ne tarhataan yhdessä. Ja niin, kasvatustoiminta on näin. Sitä ei missään nimessä tehdä noin."

Teksteissä tulee olla persoonallisuutta, joka saa jaksamaan lukemaan ne kaikki. Useampaankin kertaan.

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: dio 
Päivämäärä:   2.7.09 17:12:30

No emmä sano et sellasia oikeesti kivoja talleja ois kovin paljoa, nykysin niitä tuntuu olevan paljon vähemmän, ku esimerkiks vuosi sitten.

Kivahan määräytyy ihan sen mukaan, et keneltä kysytään. Mul ainaki ensisijasen kiinnostuksen herättää kasvatusrodut - ei mua kiinnosta akhal-tekkejä kasvattavat tallit, kerta mä olen enemmän trakehner- ja holsteinporukoita.

Toiseks tärkein on varmaan ulkoasu / tallin yleinen ulkomuoto, miten paljon siihen on panostettu ja kuinka persoonallinen se on. Mä en pidä tallista jos ulkoasu ei vaan jotenkin miellyt ja makujahan on monia jne, kaikkia ei voi kuitenkaan miellyttää.

Aktiivinen kilpailutoiminta (näkyy VRL:n listoilla) ja kasvatus on aina plussaa, ja se, että tallilla on aina tapahtunu jotain ku käy siellä uudelleen. Ts. uusia kasvatteja myynnissä tai jotain, Evergrey on ollu tosta ainakin mun mielestä loistava esimerkki.

Sellanen kompaktisti hyvännäkönen talli johon on oikeesti satsattu ja josta ylläpitäjäki tykkää.

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: uuno 
Päivämäärä:   2.7.09 17:12:37

Lainaa:

Lähettäjä: ninnie
Päivämäärä: 2.7.09 17:09:41

pirun hieno ulkoasu, mahdollisimman moniin uppoava kasvatusrotu, yksinoikeudella käytössä olevat ammattitason rakennekuvat ykköspalkituista jokaiselle hevoselle, pari vuotta pystyssä, väinö linna-tason tekstit ja hemmetinmoinen kisausrumba pystyyn.

siinäpä hyvä lähtökohta alkaa tekemään tallia, miten tehdä siitä suosittu. joo-o.


Näin on!

  Re: Miten saada tallista suosittu?

LähettäjäHeinuli 
Päivämäärä:   2.7.09 17:13:53

Ja sitten kun myyt kasvatteja/hevosia, niin ostajan pitää luvata (ja kisata) 1 987 566 338 kisaa kuukaudessa, ERJ-I, KRJ-I, YLA1 ja muut mahdolliset, muuten et myy :D

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: ninnie 
Päivämäärä:   2.7.09 17:15:02

nimenomaan noin kuten heinuli sanoi! sehän saa ihmiset vaan himoamaan kasvatteja entistä enemmän jos niitä ei myy kellekään, ja sitten voi valikoida vaan ne kodit joissa on hienoimmat ulkoasut, eniten kooteekooykkösiä ja jonka omistajalla on 000-alkuinen vrl-tunnus. <3

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: dio 
Päivämäärä:   2.7.09 17:15:38

Ja mä ainakin arvostan sitä, että hevosilla on kisattu - KRJ-palkinnot herättää ehkä eniten arvostusta, koska loppupeleissä ne on jokasen mahdollista ansaita, toisin ku esmes VIR MVA Ch.

Liian persoonalliset tekstit - liikaa yritystä - lähinnä ällöttää.

  Re: Miten saada tallista suosittu?

LähettäjäPuuha-Anni 
Päivämäärä:   2.7.09 17:17:56

On turha miettiä, miten tallista saa suositun. Kannattaa tehdä tallista juuri sellainen, mistä itse tykkää ja millaiseksi itse sen haluaa. Jos perustat tallin sen mukaan mistä muut pitävät, voi olla, että innostuksesi lopahtaa, koska et välttämättä ole itse kiinnostunut samoista asioista.. Kaiken sorttisille talleille löytyy oma kannattajakunta, pienempi tai suurempi.

  Re: Miten saada tallista suosittu?

LähettäjäWetched 
Päivämäärä:   2.7.09 17:18:24

Oon samalla aaltopituudel dion kaa. Ei ne tekstit oikeestaan ees merkkaa paljoa paskaakaan, kuinka moni niitä edes lukee ellei ulkoasu ja yleisvaikutelma vakuuta?

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: Veena 
Päivämäärä:   2.7.09 17:19:10

Muutamissa talleissa kyllä, mutta näissä, missä itse vierailen, ei sitä ole.

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: ninnie 
Päivämäärä:   2.7.09 17:20:44

mulla ainakin on tiettyjä talleja, joita kuolaan ihan pelkästään tekstien takia, vaikka ulkoasut tjt. eivät olekaan mitään ihmeellisiä. tosin myönnän, että jos nyt oltaisiin johonkin läntätty hemmetin ruma grafiikkahirviö, painaisin 'back'-nappia ennen kuin edes tervetulotoivotustekstiä ehtisin vilkaista.

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjäsparrow-mind 
Päivämäärä:   2.7.09 17:24:03

Kiitos Veena <3

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: Veena 
Päivämäärä:   2.7.09 17:27:14

Mutta kun jokainen tykkää eri asioista. ;) Harvemmin sitä jaksaa lukea @!#$ pitkästyttävää tekstiä vaan mieluummin lukee jotain, jossa on kunnon kuvailua ja sitä on osattu kirjottaa (= ei kirjotusvirheitä, vääriä sanamuotoja jne).

  Re: Miten saada tallista suosittu?

LähettäjäWetched 
Päivämäärä:   2.7.09 17:28:58

Monet varmasti kiinnittää paljon huomioita teksteihin ja vierailevat talleilla päivittäin ihan niiden takia, mutta totuus on, että kuuluisimma tallit eivät omaa mitän superpersoonallisia kuvailuja

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: ninnie 
Päivämäärä:   2.7.09 17:30:25

komppaan veenaa, ja mä nimenomaan tykkään niistä teksteistä. :)

sitäkin kyllä arvostan, että hevosilla ollaan kisattu (erj-laatispalkinnot jne, joiden eteen on oikeasti nähtykin vaivaa, enemmän tai vähemmän), mutta jos nyt ollaan yksi sähköposti lähetetty ja ruinuttu jonkin euroopan suurimman puoliveriparatiisin ykkösjalostusoriin kuvat ja hankittu niillä kepeästi vir mva tsämppinjoonit, niin ei se mitenkään meikäläistä hetkauta. ei millään pahalla siis kenellekään (mitään mitä olen tässä keskustelussa tokaissut), jokainen taaplaa tyylillään.

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: Veena 
Päivämäärä:   2.7.09 17:30:32

Mutta itse kun ei vieraile "kuuluisilla" talleilla juuri lainkaan.

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: dio 
Päivämäärä:   2.7.09 17:30:51

Veena, no ihan yleinen kirjoittamistaitohan on aivan asia erikseen. Se on vaan huvittavaa, että vaikka osaisi kirjoittaa "kunnon kuvailua", ei sitä tekstiä jaksa aina lukea, koska kirjoittaja itse kuvittelee sen olevan mielenkiintoista/omaperäistä (mitä se ei yleensä todellakaan ole). Bowring.

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: Veena 
Päivämäärä:   2.7.09 17:31:27

Nuo ovat vain yleisiä mielipideasioita.

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: slice. 
Päivämäärä:   2.7.09 17:32:34

Paras ideahan ois se, että teet semmosen tallin mistä ite tykkäät, niin oon tehny minäkin. Toiset saattaa tykätä ja toiset ei, mut pääasia että ite tykkää. Paljo mukavampi silleen. En mä ainkaan ite jaksas sitä et tuskanhikisenä oottasin ja pelkäisin, et kukaan ei pidä ja sillee. U understand? (;
Musta talli ei tunnu yhtään omalta, jos se on toisten maun mukaan tehty :p

Ja suosioon liittyy nii moni eri syy ja asia, ei sitä kannata väkisin alkaa metästään(:

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: dio 
Päivämäärä:   2.7.09 17:32:42

No @!#$? :DDD

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: ninnie 
Päivämäärä:   2.7.09 17:34:38

tekotaiteellisuus on teksteissä kyllä jotain niin ällöttävää että alta pois.

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: ninnie 
Päivämäärä:   2.7.09 17:35:16

(mun sarkasmipuuskia ei lasketa D:)

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: dio 
Päivämäärä:   2.7.09 17:35:56

.. sanahan oli siis shiieeet.

ninnie, asd sellanen ylikuvaileva artsyfartsy teksti mahh luff :DDDD

  Re: Miten saada tallista suosittu?

LähettäjäWetched 
Päivämäärä:   2.7.09 17:37:40

ylikuvailevaa artsyfartsy teksti mahh luff tekstiä näkee aika monella tallilla, etenkin tarinatalleilla mutta kovast niitä vaan hehkutetaan O.o yh

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: ninnie 
Päivämäärä:   2.7.09 17:39:23

no mitä on virke ilman kolmeakymmentä adjektiivia, sataa sivistyssanaa ja miljoonaa ööversarkastista välihuomautusta?

.... nyt haukun jo itseäni niisk nyyh :(

  Re: Miten saada tallista suosittu?

LähettäjäTijuana VRL-3662 
Päivämäärä:   2.7.09 17:40:12

Musta tuntuu ettei kukaan nykypäivänä enää talleja katsele silleen että onpa hieno, kukahan tän omistaa. Ainakaan minä itse en.

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: dio 
Päivämäärä:   2.7.09 17:43:05

Tijuana, johtuen ehkä siitä, et niitä tosi hienoja talleja ei oikein ole. Muutama on, onneks.

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: ninnie 
Päivämäärä:   2.7.09 17:47:51

se on vaan luonnonlaki, että jos joku tekee hienon tallin, se on huomenna ihan peruskamaa, kun pari tyyppiä on tunkenut ulkoasun ruinutopikkiinsa 'haluan tälläsen mut värit ois eri', 'tolla onkin tosi kivat tekstit toivottavasti toi ei suutu jos mullakin on pinkki muumikuvioinen maneesi' jne.

mutta löytyy kyllä niitä oikeastikin hienoja talleja.

ps. jasmin tuu pelaan niin mun ei tarvii purkaa mun kirjoitusintoa täällä. <3

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjäsparrow-mind 
Päivämäärä:   2.7.09 17:51:52

" toivottavasti toi ei suutu jos mullakin on pinkki muumikuvioinen maneesi "

<3

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: ninnie 
Päivämäärä:   2.7.09 17:53:20

sparrowi ottaa siitä tipin seuraavaan projektiinsa!

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjämaria 
Päivämäärä:   2.7.09 17:58:33

itse olen ainakin huomannut että se onko talli pidetty, suosittu, kävijärikas yms. johtuu todella paljon omistajasta. ikävä kyllä. -.-

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: Cloe. 
Päivämäärä:   2.7.09 17:59:12

Ei ole olemassa suosittua tallia, omasta mielestäni. Talleja on mahdoton arvioida samalla tavalla koska erilaisia talleja on niin paljon.

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: ninnie 
Päivämäärä:   2.7.09 18:01:02

no tottakai se auttaa herättämään kävijöiden mielenkiintoa sinänsä, jos omistajalla on aikaisemmin ollut pystyssä erittäin hieno talli tai jos on muuten vaikka hooteenettifeimi. ei kai sille mitään voi.

/ nyt olen jo hiljaa.

  Re: Miten saada tallista suosittu?

LähettäjäSonja P. 
Päivämäärä:   2.7.09 18:02:01

Lähettäjä: ninnie
Päivämäärä: 2.7.09 17:09:41

pirun hieno ulkoasu, mahdollisimman moniin uppoava kasvatusrotu, yksinoikeudella käytössä olevat ammattitason rakennekuvat ykköspalkituista jokaiselle hevoselle, pari vuotta pystyssä, väinö linna-tason tekstit ja hemmetinmoinen kisausrumba pystyyn.

siinäpä hyvä lähtökohta alkaa tekemään tallia, miten tehdä siitä suosittu. joo-o.

NÄIN

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: pöö 
Päivämäärä:   2.7.09 18:34:44

"Lähettäjä: dio
Päivämäärä: 2.7.09 17:43:05

Tijuana, johtuen ehkä siitä, et niitä tosi hienoja talleja ei oikein ole. Muutama on, onneks."

Esimerkkejä niistä muutamista?

Hienojen tallien kärki ei ole enää niin kapea kuin joskus muinoin. Tallien yleinen taso on parantunut, eivätkä hienot tallit siksi erotu joukosta.

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: dio 
Päivämäärä:   2.7.09 18:38:10

Esmes tässä muutama joista tykkään ihan liikaa. Makuja on tietty monia.

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: f 
Päivämäärä:   2.7.09 18:46:05

dio, kumpi noista Skurvashin osoitteista on oikea?

  Re: Miten saada tallista suosittu?

LähettäjäAmar (0408) 
Päivämäärä:   2.7.09 18:46:42

Mainosta 24/7 ht.netissä äläkä vattuile kritiikin antajille vaan vaihda kasvatusrotua, toimintamuotoa ja ulkoasua aina yleisön mielen mukaiseksi.

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: noose. 
Päivämäärä:   2.7.09 18:48:23

Skurvash muuttaa freewebsiin kun geo lopettaa. muutto vielä jonku verran kesken, niin vanhat sivut edelleen olemassa.

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjäjulja 
Päivämäärä:   2.7.09 19:01:06

Lähettäjä: --
Päivämäärä: 2.7.09 17:09:46

Pärstäkertoimella. Tallista ei oikeastaan riipu, vaan siitä, kuka sitä pyörittää. Mitä ansioita tallin pitäjällä on, ei tallilla.

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: Marsupieni 
Päivämäärä:   2.7.09 19:10:27

Ihan ekaksi sanoisin että sun pitää tykätä itse siitä tallistasi ja tehdä siitä just sellainen kuin haluat. Sen kyllä huomaa aika äkkiä jos tallin omistaja on valinnut kaiken tallin nimestä värimaailmaan ja kasvatusrotuun sen perusteella mitä foorumeilla sanotaan. Sellaiset tallit harvemmin kestää pitkään, alkuhypetyksen jälkeen ne unohtuvat massaan.

Ne tallit joihin on panostettu, ja jotka sitkeästi puurtavat eteenpäin, on niitä arvostettuja. Onhan noita hetken kuuluisuuksia, mutta jotkut tallit vaan on kuuluisia kuukaudesta (vuodesta?) toiseen. Niiden pitäjien on silloin pakko tykätä siitä tallistaan ja se näkyy jostain:D

btw, mä tykkään että tallilla on paljon tekstiä ja kuvailua, eikä mun talli edes ole mikään erityinen tarinatalli!:D Tiedän että moni pitää sitä turhana ja ärsyttävänä, mut mä tykkään.

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   2.7.09 19:13:03

"Lähettäjä: --
Päivämäärä: 2.7.09 17:09:46

Pärstäkertoimella. Tallista ei oikeastaan riipu, vaan siitä, kuka sitä pyörittää. Mitä ansioita tallin pitäjällä on, ei tallilla."

Mutta niitä ansioita saadaan mm. suositulla tallilla.

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjädani 
Päivämäärä:   2.7.09 19:22:03

miellytä kaikkia. tallillasi tulee olla jokaista yleisöä kiinnostavaa rotua tarjolla niin pitkä- kuin lyhytsukuisina ja sekä tunnetuilla että tuntemattomilla hevosilla varustettuina. Osalla pitää kilpailla hullun lailla, mutta ainaa pitää olla rinnalla "huonommat" yksilöt, joita voit tarjota huonommille tammoille, jotta saat huonompienkin tallien huomion omaasi.

tallista on myös hyvä löytyä kasvatteja joilla on viisi ensimmäistä polvea täynnä aikaisempia kasvattejasi, jotta murrat jään pitkäaikaisena kasvattajana ja kaikki huutavat hiphiphurraata kasvatustyöllesi, vaikkei rotu edes kiinnosta (=pärstäkerroin, joka saa yleisön kiinnostumaan rodustasi)

Kasvatteja tulee myydä kuukausittain viitisenkymmentä, vain parhailla omistajille, jotka lupaavat kuun taivaalta ja tuoretta reikäleipää, jotta alemmat kansalaiset saavat sellaisen kuvan, että kasvattisi ovat todella kuumaa kamaa ja vaikeita saada omalle tallille. Muutama pitää tietenkin säälistä myydä vähän huonompitasoisemmille talleille, jotta maineesi menestyjien hevosten hyväsydämisenä kasvattajana säilyy.

On myös toivottavaa perustaa tallille oma seura, jonne pitää haalia vähintään 50 jäsentä ja järjestää maksimiseurakisat kuussa, päivittäisiä valmennuksia, maastoretkiä, leirejä, tarinakisoja ymsyms, jotta miellyttäisit kaikkia ja tallisi nimi olisi jokaisen huulilla - sehän koskettaa kaikkia virtuaalimaailman harrastajia monipuolisuudellaan.

Muista myös välillä järjestää avoimia kisoja, cupeja, sekä useille kymmenille kasvatusroduillesi avoimia kilpailuja ja muista jokaisessa foorumissa puhua rotusi puolesta, vaikka se kuinka olisi tunnettu.

Pian tallisi tunnetaan parhaiten ja jokainen kanssasisko näkee vaaleanpunaisia päiväunia edes yhden prosentin osaomistajuudesta.

Tosin tallinpidon sivuvaikutuksena voi saada epilepsian

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjädani 
Päivämäärä:   2.7.09 19:23:24

parhaille* angst typosin :(

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: ninnie 
Päivämäärä:   2.7.09 19:23:59

^ dani tässähän tuli jo oikein himo tehdä oma tollanen <3

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjädani 
Päivämäärä:   2.7.09 19:24:21

menestyvien* sen siitä saa kun koittaa kirjoittaa nopeasti.

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjädani 
Päivämäärä:   2.7.09 19:25:05

ninnie, joo mullakin on jo työn alla oma <3

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: ninnie 
Päivämäärä:   2.7.09 19:25:39

sovitaan sit et mä saan 0.001% sun tallin osaomistajuudesta ja sä mun. <3

  Re: Miten saada tallista suosittu?

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   2.7.09 19:40:34

voisin jopa uskaltaa että omat tallini ovat jonkin verran suosittuja, siis Branwen Farm, Syndur ja Eucarya Warbloods. Ja kaikki ns suosio on saavutettu pitkäjänteisyydellä ja tallit ovat olleet pystyssä vähintään kolme vuotta. Millään tallilla ei ole hienoja, omaperäisiä tekstejä :).
Branwenin hevosilla on alla ehkä n. 30 kilpailua, siis niillä ratsuilla. Askellajihevosilla ehkä jopa 15-20 sijoitusta keskimäärin. En hanki niille laatuarvostelu palkintoja, paitsi ehkä harvalle. Vain koska ne eivät ole tärkeitä. Pyrin vain lisäämään rotujen suosioita/yleisyyttä virtuaalimaailmassa ja hyvin sillä on pärjätty!
Syndurin ja Branwenin hevoset ovat myös tiettyjen rotujen jalostukseen vaikuttaneet ja joihinkin meidän kantahevosiin törmää jo kuudennessa polvessa!

Sekavaa mahtipontista tekstiä jossa ei ole varsinaista pointtia.

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjädani 
Päivämäärä:   2.7.09 19:43:56

ninnie, ihkua! <3

  Re: Miten saada tallista suosittu?

LähettäjäAimie 
Päivämäärä:   2.7.09 19:52:31

Tuli vaan mieleen, että miksi moni suosittu talli kasvattaa puoliverisiä tai vastaavia? Kai se nyt on kasvatusrodustakin kiinni, eihän mikään harvinaisia rotuja kasvattava talli (jonka rotuisia hevosia virtuaalimaailmassa tasan vain sillä tai jopa kahdella kolmella tallilla about) pärjää?

tulinpahan ilmaisseeksi mielipiteeni. jeah. \o/

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: q 
Päivämäärä:   2.7.09 19:53:41

Aimie, esim. ionic kasvattaa harvinaisia rotuja ja on tosi suosittu.

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjädif. 
Päivämäärä:   2.7.09 19:53:48

no tallista tulee suosittu kun teet siitä suositun... eikai se nyt noin vaikeaa voi olla :O

  Re: Miten saada tallista suosittu?

LähettäjäAimie 
Päivämäärä:   2.7.09 19:56:44

q - arvasin että Ionicin joku mainitsee. Ionic on Ionic, mutta entäs ne muut harvinaisia kasvattavat?

  Re: Miten saada tallista suosittu?

LähettäjäWetched 
Päivämäärä:   2.7.09 19:58:34

Mun mielestä ionic on kaikkea muuta kuin suosittu - tunnettu joo, mutta kuka siitä nykyään enää puhuu?

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjäcirith 
Päivämäärä:   2.7.09 20:23:31

Mun suosituin talli on ollut varmasti Yave. En kyllä osaa sanoa miksi se sai kävijöitä, mutta itse tosiaan tykkäsin tallistani ja yritin panostaa siihen, joten ehkä se sitten näkyi ulospäinkin? En tosiaan kysellyt muiden mielipiteitä vaan tein sellaisen tallin kun halusin ja toteutin joitain omia outoja ideoitani - Yave esim oli ensimmäinen randomissa paikassa sijaitseva virtuaalitalli. Luulen että uudet tuoreet ideat vetoavat ihmisiin :) Ja olihan se virtuaalitalliksi aika pitkään pystyssäkin, muistaakseni kolme vuotta, ja itse ainakin arvostan pitkäjänteisyyttä.

Nykyään kun selaa Yaven sivuja se ei juuri poikkea muista virtuaalitalleista. Omasta mielestäni tallien taso on noussut todella paljon ja siksi uuden tallin kanssa voi olla vaikeaa nousta pinnalle, koska vaikka siihen olisi itse panostanut kuinka paljon, niin ovat muutkin. Oon vähän sitä mieltä että nykyaikana muiden arvostuksen saa juuri sillä pitkäjänteisyydellä - periaatteessa hienonkin tallin "rungon" saa ulkoasuineen, teksteineen, hevosineen jne väsättyä nopeastikin kasaan, mutta se että sitä tallia tosiaan jaksaa pyörittää kauan vaatii jo enemmän. Se, että hevosiin panostetaan, osoittaa kävijöille että tämä omistajahan ihan oikeasti uskoo talliinsa kun jaksaa nähdä vaivaa. Ja en tarkoita panostuksella pelkästään niitä kisakalentereita ja laatispalkintoja, vaan esim myös päiväkirjoja, laadukkaita luonnekuvauksia, kuulumisten kertomista, valmennuksia tai vastaavaa - sellaista sisältöä, että tulee olo että omistaja tuntee sen hevosen melkein kuin se olisi elävä, eikä vain käytä kisakoneena. Tietysti on selvää, ettei kaikkia kiinnosta luonteiden kirjoittelu, kisaaminen tai mikä nyt kenellekin on tylsää, mutta uskon että kävijät arvostavat sitä että omistaja jaksaa tehdä vähän ikävämpiäkin hommia tallinsa ja hevostensa eteen.

Ja yleensäkin se, että tallilla tapahtuu jotain koukuttaa ihmiset käymään tallilla usein. Ei ketään kiinnosta vierailla kuin kerran tai pari sellaisella tallilla, jonka tekstit, hevoset ja muu pysyvät samana vuodesta toiseen - korkeintaan ulkoasu vähän vaihtuu ja kisakalentereihin tulee kisoja lisää. Se, että uudistaa tekstejä silloin tällöin, tekee välillä uutta sisältöä ja hioo kaikkea pikkuhiljaa jatkuvasti paremmaksi houkuttaa huomattavasti enemmän. Tallin kuulumisia kannattaa mun mielestä ehdottomasti kirjoittaa, ainakin mulle juuri se tallipäiväkirja tai päivitysmerkinnät ovat talleissa kaikista parasta. Joo, kyllähän sieltä hevossivulta voi käydä katsomassa mille kopukoille on viime käynnin jälkeen lisätty YLA-palkinto, mutta se on tosi tylsää - huomattavasti houkuttelevampaa on, jos omistaja kirjoittaa siitä jollekin uutissivulle ja ehkä myös keksii juttua omasta päästään siitä, miten YLA-tilaisuus meni.

Ite tykkään myös kaikesta periaatteessa aika turhasta jutusta sivuilla. Esim Skurvashissa on sivu, jossa kerrotaan minkä mukaan kasvatit ovat saaneet nimensä - eihän ne nimeämisperiaatteet oikeasti vaikuta yhtään mihinkään, mutta niitä on tosi kiva lukea! Tulee olo, että niitä kasvatteja on oikeasti mietitty :)

Joo, aika romaani tuli... Yhteenvetona voisin sanoa, että kävijät varmasti arvostavat panostusta ja vaivannäköä tallin eteen ja että se talli kannattaa pitää kiinnostavana ja elävänä. Persoonalliset tekstit ovat ihan kivoja, mutta jos talli muuten on vuodesta toiseen ihan samanlainen jotain välillä vaihtuvaa ulkoasua lukuunottamatta, ei siinä riitä mielenkiintoista selattavaa enää parin käyntikerran jälkeen.

  Re: Miten saada tallista suosittu?

LähettäjäTijuana VRL-3662 
Päivämäärä:   3.7.09 01:09:32

Nykyään esimerkiksi ulkoasuntekotaito on asia joka kuuluu melkeinpä kaikille, eikä pelkästään hienolla layoutilla saa aikaan juuri mitään. Pitäisi olla todellakin moniosaaja ja täysin vailla muuta elämää, että saisi tehtyä tallistaan todella upean.

Virtuaaliharrastajia on paljon ja ylipäätään suositun määritelmä voi vaihdella sen mukaan missä piireissä omistaja liikkuu. Minusta esimerkiksi Ionic, Branwen Farm ja RDN Hevoskasvatus ovat suosittuja talleja, mutta oikeastaan vain harvinaisten hevosten piireissä. Myös oma tallini on tuttu suunnilleen kaikille harvinaisia kasvattaville, mutta muista en sitten tiedä.

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   3.7.09 01:15:26

Apuva, cirith kertoi juuri itsensä ja talliensa menestyksen salaisia ainesosia! Ottakaa nämä knopit hyvät kansalaiset välittömästi talteen!

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjäcirith 
Päivämäärä:   3.7.09 13:31:42

......, no en, tarkoituksena oli kyllä kertoa millaisilla talleilla ite tykkään käydä ja millaisten tallien uskoisin olevan suosittuja... :D

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: Toffu 
Päivämäärä:   3.7.09 13:35:43

Ole aktiivinen, päivitä joka päivä, panosta sivuihin, teksteihin, ole aina hyvällä tuulella (ainakin kun vastailet esim. viekkuviesteihin), paljon toimintaa joihin kaikkiin ainakin kuuden tunnin panostus..

  Re: Miten saada tallista suosittu?

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   3.7.09 13:36:04

Niin mutta puhuit kyllä ihan asiaa. Juuri noilla käytännöillä pärjää varmasti pitkälle, kuten olet todistanutkin asian esim. Yavea ajatellen. =) Se oli hieno talli se!

  Re: Miten saada tallista suosittu?

LähettäjäAimer 
Päivämäärä:   4.7.09 19:16:22

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=312734&t=312734
Toiset on suosittuja jo ennen avaamistakaan... :D<3

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.