Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ravikeskustelu 455

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   22.4.17 15:49:13

Ravikeskustelu 454

VRER - Kilpailukalenteri
VRKK
VPY
RaPu
Ravifoorumi
Ravi-info
Ravitalleja

Ravikeskustelun aloitusviestin pohja.

Edellisestä topasta bongattuja raveja:
http://jattitassu.net/ravitalli/ravit88.htm
http://jattitassu.net/ravitalli/ravit91.htm
http://jattitassu.net/ravitalli/ravit90.htm (Monté Prix De Virtuilet)
http://jattitassu.net/ravitalli/ravit92.htm (Peitsaridivisioonat)
http://jattitassu.net/ravitalli/ravit93.htm (Tallin omat vappulähdöt)
http://ruskolilja.boards.net/board/1/villitravit Ravipäivät 24.04 - 26.04 - 28.04. VIP 26.04.
Jotain varmaan jäi..

Myytäviä:
http://duaninravit.boards.net/thread/9/myynniss-2017
http://www.virtuaaliravurit.net/sabra/hevoset/ Ostotarjoukset mieluiten mailiin! agrstables@hotmail.com

  Re: Ravikeskustelu 455

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   22.4.17 17:21:43

reibili, sama.. mullakin hevoset on vahingossa kisannu nyt 3 ja 4 vuotiaana... ärsyttää :D ja piti munkin mennä vihtiin kuvaamaan, mut ei huvittanu aamulla ajaa :( NYT HARMITTAA :'D

seuraavat kuvailut olis keskiviikkona vermo ja 3.5. kouvola.. sinne nyt on viel pidempi matka! 2h 11min yhtee suuntaan.. vihtiin olis mennyt vaan se tunti! :( hitto :D saa nähä tuleeko lähdettyä, siel on vaan yks ktk-tamma, vihdis olis ollut se 4 kipaletta.

6.5. olis turku

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjä: ei nyt omalla 
Päivämäärä:   22.4.17 17:55:06

Lyhesti haluaisin kommentoida edellisen topan loppupuolen keskusteluun, että en kyllä ihmettele aksun reaktion jälkeen jos ihmisiä ei pahemmin huvita omalla nimimerkillään kirjoitella. Ei tuntuisi kovin mukavalta antaa kritiikkiä, jonka jälkeen suorastaan hyökätään kimppuun tuollaisella asenteella.

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.4.17 18:00:00

Samaa mieltä ylläolevan kanssa..

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   22.4.17 18:15:04

Jos se kritiikki olis tullut omalla nimimerkillä, niin ehkä suhtautuminen olisi ollut hieman toinen.. Kyllä täällä on ennenkin voitu puhua asioista omalla nimimerkillä, anoja ei oo koskaan katsottu hyvällä olipa asia mikä tahansa...

Jos bongaatte mun 13. päivän raveissa hirveitä virheitä, niin syytän sitä että yritin multitaskata, eli kattoo raveja, junnuleijonien peliä ja tehä tuloksia, samaan aikaan. :D

Viiru, tästä meiltä ois ollu myös joku tunti Vihtiin, muttaku en jaksanu tän selän kans väsyneenä myöskään lähtee ajamaan. :D En tiiä sit mihinkä sitä yrittäis suunnata kuvaamaan seuraavaks, jotain mätsäreitä ois Lohjalla tulossa kyllä, jos sinne sitten..

  Re: Ravikeskustelu 455

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   22.4.17 18:28:37

reibili, milloin? :D ei olis kauheen pitkä matka kirkkonummelta lohjalle nääs

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   22.4.17 18:33:24

Viiru, http://matsarit.blogspot.fi/p/match-showt-2016.html Täältä mää niitä bongailin. :D älä hämäänny linkin vuodesta, ovat kyllä tän vuoden mätsäreitä, kasvatuspuolelta tän linkin bongasin.

  Re: Ravikeskustelu 455

LähettäjäHilmir 
Päivämäärä:   22.4.17 18:43:02

Mua harmittaa kun olisin halunnut mennä kuvaamaan Liperiin, mut joku vanupää on laittanu sen perjantaille!?!? Perjantaille!! Ihmiset on töissä sillon >:(
Onneks Joensuu on syksyllä sentäs lauantaina. Vermon poninäyttelyynkin ois kiva tänä vuonna päästä.. Saas nähdä pääseekö.

  Re: Ravikeskustelu 455

LähettäjäMeeriN. 
Päivämäärä:   22.4.17 19:00:26

btw. Vermon poninäyttelyt on tänä vuonna Ypäjällä, jos ette ole vielä huomanneet :)

Täytyykin aksun raveihin heittää osallistumisia ja katsella tarkemmin, mitä hevosia Sabinalla on myynissä... Mun kuvauskalenteri elää kans aika paljon, nytkään en vielä osaa päättää pitäskö ens viikolla mennä Killerille taas kuvaileen :D Noh, kevät/kesä tulee koht niin pääsee taas Teivoon kuvaileen. Hotelli on jo juhannukseksi varattu, niin pääsee Powerparkiin Nordic Kingiin!

  Re: Ravikeskustelu 455

LähettäjäHilmir 
Päivämäärä:   22.4.17 19:04:33

Meeri: MITÄ EI!!!! EI VOI OLLA VERMO YPÄJÄLLÄ!!!! >:((((((( En mie nyt ypäjälle mitenkään pääse. Noh. Jaa. Eipähän tarvii sitäkään sitten tälle vuodelle miettiä.. Kiukku. :D
Mie varmaan pyrin pääsemään kaikkiin ilmasiin Joensuun raveihin, paitsi esim. lounasraveihin tai harjotusraveihin, koska oon töissä. Eli oisko tälle vuodelle taas yhdet ravit.. :D En tosiaan halua maksaa siitä että meen kuvaamaan raveihin, koska ensinnäkin joensuun rata on ehkä maailman huonoin kuvata yleisöstä. Radan puolelta vielä toimis.

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjä: Sabina 
Päivämäärä:   22.4.17 19:05:41

Kiitos eatnama <3 ^^

Vastailin justiin hevosmaileihin. Käykää toki tsekkaamas postinne! ;) <33

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   22.4.17 19:11:45

No eipä tartte täälläkään haaveilla minnekään Ypäjälle lähtevänsä! :D Jospa pääsis Finlandia-ajon kattomaan paikan päälle ees..

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjänarri 
Päivämäärä:   22.4.17 19:14:36

Munkin on kyl pakko laittaa vielä sen verran omaa lusikkaani edellistopan soppaan et juu, ei en ole ollut minä joka kitissyt anona Jr. Breeder's Crownin tuloksista :D Kieltämättä sitä aina innokkaasti päivittelee suurkilpailukutsuja tuloksia odotellen, mutta eipä se ole koskaan verenpainetta nostanut, että ne mahdollisesti myöhästyvät. Ennemminkin vain jännittää, kun haluaisi jo tietää, miten omilla kopukoilla meni. Mutta itellekin osa ravipuolen viehätystä on just se rentous, kun minkään perään ei pingoteta. Tai kutsukoon joku sitä sitten vaikka leväperäisyydeksi :D

Samalla vähän pienimuotoista ilmoitusta ensi kuun Orava-ajoista. Jos jollekulle ei muistu mieleen et olis osallistunut, ovat siis Susirajan omat suokkilähdöt isommin palkinnoin. Tänä vuonna tuskin nähdään oheislähtöjä, jos ravikone ei ala toimia. Mä olen niin uuno (ja myönnän, että myös niin uskomattoman laiska) että aikojen antaminen käsin ei houkuttele suuremmissa määrin. Kutsua laitan ensi kuun alusta ja mainostan sitä kyllä täälläkin, joten hiokaapa huippusuokkinne hyvään kevätvireeseen! :)

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   22.4.17 19:44:34

Kevätkatsausten, Junior Breeders' Crownin, Olympia-ajon, Miniolympioiden ja Monté Prix De Virtuilen tulokset on nyt esillä. Tämän viikonlopun ravien peruslähtöjen tulokset yritän saada ensi viikon aikana.

Olympia-ajovoitto matkasi O.R. Hysterian matkassa Orilammentallille (Marle, monesko Olympia-voitto oli teille?).
Miniolympia meni A-poneilla Radical Trottersiin Neiming Girlille, B-ponien voitto Hoplem Poniesiin Hoplem Olafille.
Kylmäveristen Monté Prix De Virtuile matkasi myös Orilammentallille, O.R. Hilpurille. Lämminveristen voitto meni Ruskoon Radical Perfect Lovelle.

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjämisery. 
Päivämäärä:   22.4.17 19:55:32

Ja taaskaan ei tullu mitään menestystä arvokisoissa. Oon surkee treenari. ;(

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   22.4.17 19:59:04

Meille sentää ihan vähän menestystä Leijonasielun Olympia kolmosen ja Tyr B ja Rock Indica Duánin MiniOlympia kakkosen merkeissä joista toisen kasvattajana toimin ja toisen omistan! :D jeij

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   22.4.17 20:03:56

narri, onnea muuten Junior BC voitosta :D

misery., meillä floppas kaikki suokit monteissa, trololooooo.

Ja vastauksena omaan kysymykseeni, se oli seitsemäs Olympia-voitto Marlelle ja näköjään toinen O.R. Hysterialle. Marlella on nyt sitten kolme noita tuplavoittajia: Halla-Herra (2009 & 2010), Salmiakki Sisu (2014 & 2016) ja nyt O.R. Hysteria (2015 & 2017). 2011 voittaja Sienna Luned on myös Marlen hevonen.

  Re: Ravikeskustelu 455

LähettäjäMeeriN. 
Päivämäärä:   22.4.17 20:06:36

misery, no mä en saanu yhtään hevosta olympian finaaliin enkä shettistä miniolympian finaaliin ja ainoa russi oli kolmastoista :D

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjänarri 
Päivämäärä:   22.4.17 20:18:38

aksu, kiitos, kannatti yrittää myöhässä mukaan! :D

Näköjään molemmat BC:t tuli tänä vuonna meille, vaikka kolmivuotiaista ei ollutkaan oma kasvatti joka voitti. Keryston Pacen kolmonenkin, lähti kyl tämä ravivuosi erinomaisesti käyntiin :D

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjämisery. 
Päivämäärä:   22.4.17 21:26:10

Ainiin ja mä oon ilmoittautunu suurkisajärkkääjäks jos on tarvetta. Kun tossa aiemmin oli puhe että vapaaehtosia ei pahemmin oo.

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäeatnama 
Päivämäärä:   22.4.17 22:10:26

Näyttäis siltä, et mulla ois tänä vuonna vapaat niin Kaivarin ravitapahtuman, Finlandian, Derbyn KUIN MYÖS Vermon kunkkareiden aikaan! :D Koputan puuta, koska tällanen tuuri on todella harvinaista :D

Anonyymeille vielä sen verran, että kyllä sen oman mielipiteensä voi ja saakin sanoa. Toivottavaa vaan ois, että sen sanois omalla nimellään. Kyllähän mäkin kaivoin vähän verta nenästä taannoisella Halla-Herraan liittyvällä kommentilla, mutta kyllä mä uskallan vielä omalla nimelläni harrastella.

  Re: Ravikeskustelu 455

LähettäjäMilja H. (10674) 
Päivämäärä:   22.4.17 22:29:39

Huoh, mulla on nyt neljät ravit rästissä päivittämättöminä hevosten sivuille. Jos nyt kuitenkin aloittaisin noiden NDM-karsintalähtöjen kutsun tekemisellä ja jätän kisojen päivityksen huomiselle/maanantaille... Muutenkaan ei kauheasti olkapää tykkää tästä koneella olosta. Kannatti mennä lenkille metsään ja liukastua niin, että olkapää käväisi sijoiltaan! Luojan kiitos meni itsestään paikalleen siinä kärvistellessä, eikä mikään luu tai jänne mennyt p*skaksi... Kunhan muuten vain kipuilee.

Ei tullut mun hevoselle menestystä Olympia-ajoissa. Noh, jospa ensi vuonna sitten! :D

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjä: Ellu puh. 
Päivämäärä:   23.4.17 00:39:59

En ollut minäkään joka olisi kitissyt tuloksista :) mun ihkaensimmäinen peitsari kasvatti oli BC junnuissa toinen! Hyvää kannatti odottaa ;)

Itse harrastin hetken valjakkoajoa parilla hevosella, mutta mua rupes tympimään kun kaikista seuraavan parin kuukauden kisoista oli jo tullut tulokset.. mä oon omalle ikääntymiselle uskollinut enkä tykännyt kisata hevosia "vuoden" päähän. Siksi lopetin sen nurisematta ja keskityn nyt raveihin

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   23.4.17 06:31:07

"Lähettäjä: misery.
Päivämäärä: 22.4.17 19:55:32
Ja taaskaan ei tullu mitään menestystä arvokisoissa. Oon surkee treenari. ;("

I know that feeling bro :(

Anonyymeille vielä sen verran, että kyllä sen oman mielipiteensä voi ja saakin sanoa. Toivottavaa vaan ois, että sen sanois omalla nimellään. Kyllähän mäkin kaivoin vähän verta nenästä taannoisella Halla-Herraan liittyvällä kommentilla, mutta kyllä mä uskallan vielä omalla nimelläni harrastella.

Juuri kuten eatnama kirjoitti :)
Ite uskalsin ihan omalla nimimerkilläni kirjoittaa, että oon erimieltä kun VRER-päättäjät kun jättivät sen pois vuoden siitosorit/ vuoden hevonen/ vuoden suomenhevonen tmv. kategorioista. Ja en joutunut VRER:n mustalle listalle :D

Vielä mä täällä vaan pyörin ja hengailen, hengissä (kun toisessa topicissa oli puhetta teurastuksesta ja lynkkaamisesta...).

Toisaalta, nuoret harrastajat ei välttämättä uskalla kirjoittaa omalla nimimerkillään juurikin tuon pelon takia, että joutuu jollekin "harrastajien mustalle listalle". Jos taas kirjoittaja on vähän vanhempi henkilö, niin sanon tämän ihan itseäsi ajatellen - kannattaa vaikka sitten internetin kautta kasvattaa parempaa itsetuntoa ja harjoitella itsensä puolustamista, koska töissä ja kaikessa muussakin IRL elämässä on sitten helpompaa kun uskaltaa sanoa oman mielipiteensä asioista, eikä pelkää, että maailma loppuu mielipide eroihin :)

Mulla ei ole ketään mun "mustalla listalla", vaikka syytä on kyllä vuosien varrella välillä ollutkin sinne joku laittaa :DD

  Re: Ravikeskustelu 455

LähettäjäHenni @puh 
Päivämäärä:   23.4.17 08:02:34

Olympia meni kyllä yli odotusten. Kai se on uskottava, että tuon AH Calvin vaan on hyvä hevonen. Varmaan paras juoksija mitä mulla on koskaan ollu. B-ponien miniolympian vei oma kasvattiponi Hoplem Olaf. Huippua että ponit pärjää vaikka onki tuollanen sivubisnes ja vähä turhan vähälle huomiolle jääny. Sitte vielä montesta tuli Calista Foxylle kolmonen.

Mitähän mieki sanosin tuohon tulosvouhotukseen. Ööö no minua ei ainakaan haittaa jos tulokset on myöhässä ko oon ite ihan tosi myöhässä noiden kisakalentereiden kanssa :/ tai siis en mie oikein ole edes huomannu että viime aikoina joku tulos olisi myöhässä. Ei ehi seuraamaan :D

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   23.4.17 09:29:23

Narrilaivan huhtikuun villien sarjan tulokset

Kiitos kaikille osallistuneille ja onnea voittaneille sekä sijoittuneille!

Raveissa kilpaili yhteensä 510 hevosta/ ponia, eli kiltisti napsuttelin yhteensä 3 060 aikaa/ ravitulosta hevosille ja poneille käsin :)

Toukokuun villien ravien sarjan laitan varmaan 10.5. aikoihin että voitte sitte osallistua, ja 20-25.5. alan tekemään tuloksia ^_^

Toukokuussa ajetaan myös seuraavat lähdöt:
- Trollvik- muistoajo, ryhmäajo 1600m 1.55,0 aikaiset ja nopeammat russponioriit ja -ruunat, P. 500ve
- Millenium- muistoajo, ryhmäajo 1600m 1.55,0 aikaiset ja nopeammat russponitammat, P. 500ve


^ HUOM! Vain yks poni / omistajalta, ja järjestän tarvittaessa sitten karsinnat. Mutta tiedoksi kaikille, että pistäkääs russponinne nyt loistokuntoon! ^_^ :)

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjä: Viiru@luuri 
Päivämäärä:   23.4.17 11:29:16

Shavo oot kyllä hullu mut ihana! Kun jaksoit käsin naputella tulokset :D HUH!!

  Re: Ravikeskustelu 455

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   23.4.17 11:33:53

Mitä tehdä orille, joka ei vaan juokse? Siis jokaisissa raveissa viimeisten joukossa.. :D eihän tuollasta kehtaa edes jalostukseen tarjota. Kantakirjattu kyllä on II-palkinnolle. Heitänkö vaan makkaroiksi?

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   23.4.17 12:12:28

Viiru, millanen ori?

  Re: Ravikeskustelu 455

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   23.4.17 12:49:22

reibili, tällainen 1-polvinen orhi Iki-Varma http://kuippana.net/ravi/sh/varma/ sitä nyt varmaan kaikki karttaa kun vanhempina Ilon Ajatus ja Eleasar, joita on kyllä käytetty jalostuksessa paljon.

  Re: Ravikeskustelu 455

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   23.4.17 12:51:25

Ja laukata tykkää

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjä: Ripa 
Päivämäärä:   23.4.17 13:39:18

Viiru saisko Iki-Varmasta ja K. Kiran Lennosta tilausvarsan.
Tuossa linkki tamman sivuille. http://rrkarolushepat.blogspot.fi/p/k-kiran-lento_23.html

  Re: Ravikeskustelu 455

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   23.4.17 13:42:31

No jos tuo kelepaa :D sopiihan se

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjä: siinau (puh) 
Päivämäärä:   23.4.17 14:18:26

Oon miettinyt jonkun aikaa asiaa ja nyt ihan mielenkiinnosta haluaisin kysyä teiltä että kilpailutatteko kaikkia ravureita niin kauan että niistä tulee tyyliin huippuaikaisia ? Juokseeko kaikki hevosenne niin monta kautta kun on mahdollisuus ? Vai jääkö ns. huonommilla hevosilla kilpaura lyhyemmäksi, siirtyykö ne siitokseen vai heitättekö vaan kuoppaan ? :)

  Re: Ravikeskustelu 455

LähettäjäHilmir 
Päivämäärä:   23.4.17 14:35:01

siinau: Mulla siirtyy hevoset pääosin 100-120 startin jälkeen siitokseen. Riippuu toki vähän hevosesta. Kyllä mie jokaselle hevoselle pyrin tekemään edes yhden varsan omaan talliin, että siitä hevosesta ois jotain "hyötyä". Joillakin hevosilla tulee ikä vastaan ennenkun pääsevät tohon 100 starttiin. Hyviä kilpailutan isommissa lähdöissä vaikka ovat pääasiallisesti siitoshevosina ja niillä on enempi kun 100 starttia. Oikeen hyviä saatan kilpailuttaa lähemmäs 200 starttiin asti (siitoksen ohella). Aika niillä on mikä on. Yleensä kaikki kisauran lopettaneet on ainakin vähintään alle 15 aikasia.

  Re: Ravikeskustelu 455

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   23.4.17 14:38:38

siinau, riippuu ihan hevosesta ts. millainen tunneside siihen on :) Kaikki ei todellakaan voi olla huippuja, vaikka mitä tekis. Toiset juoksee, toiset ei juokse vaikka kuinka toivois.

1.) Jos omasta mielestä kiva heppa, mutta se ei juokse, saatan siltikin kisauttaa sitä niin kauan kunnes oikeasti palaa käämit kyseiseen hevoseen ja lentää kuoppaan.

2.) Jos omasta mielestä kiva heppa, joka myös juoksee, kisautan melko varmasti ihan viimeiseen kisavuoteen asti.

3.) Jos omasta mielestä ei niin hieno heppa, joka juoksee kuitenkin ihan ok, saatan kisauttaa loppuun asti tai jättää sekaisin mielin ennen viimeisiä kisavuosia siitokseen tai kuoppaan. (Esimerkkinä tuo Iki-Varma, en tiedä mitä teen.)

4.) Jos omasta mielestä ei niin hieno/kiva heppa, joka ei myöskään juokse, laitan kuoppaan tai heitän myyntiin.

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjä: Ripa 
Päivämäärä:   23.4.17 15:59:06

Viiru
Tässä olisi Iki-Varman ja K. Kiran Lennon Varsasn sivut.
Siitä tuli K. Ilon Alma http://rrkarolushepat.blogspot.fi/p/k_23.html

  Re: Ravikeskustelu 455

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   23.4.17 16:15:49

Kiitos :) se olikin nopea. tarviitko kuvaa?

  Re: Ravikeskustelu 455

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   23.4.17 16:16:51

Se on siis IloN alma? ei Ilo Alma?

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   23.4.17 17:25:00

Mä kilpailutan kaikki pääosin sinne maksimi-ikään asti ja aikalailla eittämättä ne kaikki sitten meneekin sinne huippuaikoihin sen myötä. Peitsarit juoksee ~10-vuotiaiksi vaikka niillä se kilpailuoikeus oisi sinne 12-vuotiaaksi, en oikein muista syytä että miksi mutta.. :D

Monesti huonommat ja semmoset mistä en tykkää siirtyy pois kisaamisesta aiemmin. Saatan niitäkin käyttää jalostukseen (varsinkin tammoja), koska sukulinjat ja koskaan ei tiä vaikka joku heikompi tekiskin sitten hyviä varsoja.

Ja siis siksi kilpailutan iän perusteella, kun en jaksa läheskään kaikkien kalentereita pitää ajan tasalla niin ei sinällään tule seurattua välttämättä sitä starttimäärää niin tarkasti. Mun on helpompi arvioida ikäkausien perusteella. Lv:t ja sh:t mulla juoksee keskimäärin varmaan jonkun 150 starttia, kaikkea 100-200 välillä, jotkut päällekin sen 200. Peitsarit juoksee 90-140 välissä (koska kisoja ei ole niin paljoa), ponien starttimäärät on varmaan samoissa.

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjä: Ripa 
Päivämäärä:   23.4.17 17:48:40

Viiru Ilo alma se on oiko luku muutti tekstiä.
Kuvan laitan kun kerkeän.

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjä: Viiru@luuri 
Päivämäärä:   23.4.17 18:43:25

Juu kysyin vaan kun sanoit sen ja sivuilla lukee molemmat versiot

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjämisery. 
Päivämäärä:   23.4.17 19:59:18

http://vrkk.boards.net/thread/296/poniravit-2

Poniraveja tarjolla!

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäsiinau 
Päivämäärä:   23.4.17 22:12:43

kiitos vastauksistanne ! :)

mulla on muutamia vähän huonommin pärjänneitä, niin oon tässä vaan miettinyt että koska ne mahdollisesti siirtäisin vaan siitokseen tai heittäisinkö vaan kuoppaan :)

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäsiinau 
Päivämäärä:   23.4.17 22:13:26

ainiin, ravisuokeille nj-näyttelyt, http://ruskonhevoset.weebly.com/nj2.html :)

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäeatnama 
Päivämäärä:   23.4.17 23:26:04

Mä kilpailutan iän, en starttien mukaan. Siksi en myöskään seuraa, minkä verran startteja kertyy missäkin iässä ja paljonko startteja kertyy kokonaisuudessaan. Normiura on ehkä 100-120 starttia, kisahirmuilla saattaa olla 200+. Niitä kertyy aika helposti, kun ajatellaan että ensin on se ns. normiura ja siihen kaikki tittelikisayritykset, -karsinnat ja -finaalit päälle.

Komppaan Viirun numerolistaa aika täydellisesti :D

Ainoastaan orien kanssa oon tarkempi. Jos ori juoksee kehnosti, mutta on suvultaan tai persoonaltaan kiva, saatan tehdä siitä yhden tai kaksi varsaa. Noin käytännössä en kuitenkaan käytä jalostukseen oreja, jotka ovat juosseet huonosti/keskitasolla. Kaikkia oreja ei käytetä jalostukseen IRL, niin miksi pitäisi virtuaalisestikaan.

Kovasti toivon, että kukaan kasvattaja ei ottaisi tästä herneitä nenään vaan ymmärtää, ettei kehnosti juossutta oria ehkä kannata jalostukseen käyttää. Ravipiireissä tämä kyllä ymmärretään yleensä aika hyvin, ratsupuolella taas kasvattajilla se jalostukseen käyttäminen on yksi myyntiehdoista – mitä en ymmärrä. Toisaalta, kuten aiemmin todettu, mistä tahansa hevosesta tulee huippu, kunhan sitä vaan kisaa tarpeeksi sitkeästi...

Pähkinänkuoressa: julkiseen jalostukseen tarjoan sellaisia oreja, jotka on mun mielestä tehneet erittäin hyvää jälkeä radalla. Kotijalostuksessa saatan käyttää jotain sunnuntaikappaletta yhden/kahden varsan verran.

Tammoista taas pyrin saamaan ainakin yhden varsan (oriin tai tamman), paitsi jos tamma on täydellinen, ihan kertakaikkinen floppi. Silloin sen suku saisi olla melkoista timangia, että käyttäisin sitä jalostukseen.

  Re: Ravikeskustelu 455

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   24.4.17 00:01:45

"Pähkinänkuoressa: julkiseen jalostukseen tarjoan sellaisia oreja, jotka on mun mielestä tehneet erittäin hyvää jälkeä radalla. Kotijalostuksessa saatan käyttää jotain sunnuntaikappaletta yhden/kahden varsan verran."

Juurikin noin :D

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   24.4.17 00:05:15

Hei mitä tää on! Painoin tota "lähetä" mut tää mun viesti ei koskaan tänne ilmestynytkään! :D

Mutta siis:
Mulla tohon siitokseen jättämisessä ei oo varmaan ollu ikinä mitään kaavaa, eli päätä tai häntää. :D Ne jää sitten kun ovat jäädäkseen, tosin peitsarit yleensä siinä viiden vuoden ikäisinä, joidenkin kanssa jatkan pidempään, mutta yleensä ne yksilöt ovat niitä vähän spesiaalimpia (onko tuo ees sana).

Ravurit on tupannu jäämään noin 8 vuotiaana kun pikaisesti vilkuilin, tosin kisaavat vielä vähän nekin jos ennätyksen/voittosummansa puolesta johonkin isompiin pippaloihin pääsevät ja välillä muuten vaan normilähdöissä, eli ovat jonkinlaisella osa-aikais siitoseläkejutulla.. :D Ikinä en varmaan oo yhdenkään hevosen kanssa jatkanut niin pitkälle että olis pitäny lopettaa starttaaminen, kun kilpailuoikeus iän puolesta päättyy. Joskus teen jo kesken kisauran sen verran varsoja jollakin yksilöllä, ettei mulla enää oikein ole käyttöä sille pelkkänä siitoshevosena.. sitten ne jäävät tuonne hevoslistalle roikkumaan "josko ehkä joskus käyttäisin".

Käytän myöskin niitä floppeja (evm-sukuisia herkemmin) jalostukseen jos siinä hevosessa on edes jotain kivaa (nimi, kuva tms), nämä on kuitenkin virtuaalihevosia ja huonoista vanhemmista voi tulla hyvä varsa.. IRL en lähtis mitään huonoja (tai starttaamatonta) tammoja astuttelemaan, ellei emälinja ole kunnossa. Siellä sentään on jo omat rahatkin pelissä, toisin kuin näiden kanssa..
Joskus yritin toimia niin että käyttäisi vain niitä huippuja, mutta siinä kohtaa olin täysin muiden harrastajien hevosten (tilausvarsojen) varassa, koska mulla ei niitä huippuja ollut, jos halusin varsan huipuista vanhemmista. Nytkään mulla ei liiemmin huippuja ole, joitain vähän keskivertoa ehkä parempia mutta sellanen tosi huippuyksilö puuttuu.. Tällä nykytyylillä oon saanut jokusen kasvatin sentään radoille asti..

Lyhyesti siis, mun harrastamisessa ei todellakaan ole mitään päätä eikä häntää, sellaista selkeää juonta, jonka mukaan mennä.. Käyn vähän tuulella enkä hirveästi mieti mitään.. :'D

  Re: Ravikeskustelu 455

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   24.4.17 00:10:19

No juu.. mäkin haluisin edes joskus hevosen joka kisaa sinne 15v asti :D Ja mitä hyviin hevosiin tulee, ei löydy huippuja munkaan tallista enää. Parhaimmat on olleet Jojoriina, Shotgun Q'91 ja Pride :(

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   24.4.17 09:10:11

Mä olen ottanut hulluksi tavoitteekseni juoksuttaa kaikki ponit VRER-Ponivalioiksi, ja kadun todellakin valintaani!

Uusista varsoista en enää kyllä tätä painetta ota, juoskoot vaikka kolmen minuutin ennätyksen ja siirtyvät sitten jalostukseen, jos niin katson :D

Tosi turhauttavaa, kun useammalla 16-18 vuotiaalla ponilla puuttuu joku 5-15 pistettä, ja sitten pitää juoksuttaa niitä sen takia vielä yksi kausi xD :D

Hevosista mulla on sellanen "fiilis" pohja. Jotkut tammat siirtyy siitokseen 7-10 vuotiaina, oriit juoksee mulla aina melkein poikkeuksetta "tappiin asti" :)

Minä tarjoan lähes kaikkia orejani siitokseen - erityisesti ponipuolella - koska suvun jatkajia on vähän. Mulla on ponien suvuissa paljon "vanhaa sukua", joita ei nykyponien suvuissa enää näe :( Joten sen takia, vaikka poni ei olisikaan hyvin juossut - jatkan sukua siitä ainakin niin, että jää mulle varsa :)

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäeatnama 
Päivämäärä:   24.4.17 09:20:54

"Käytän myöskin niitä floppeja (evm-sukuisia herkemmin) jalostukseen jos siinä hevosessa on edes jotain kivaa (nimi, kuva tms), nämä on kuitenkin virtuaalihevosia ja huonoista vanhemmista voi tulla hyvä varsa.."
Tottakai :)
Kysehän on vaan harrastustavasta. Musta on kivaa kirjoittaa sukuselvityksiä, mutta jos kumpikaan vanhempi ei ole mitään saavuttanut, niin eihän siinä oikein voi kirjoittaa mitään. Tykkään myös käydä läpi orien sivuja, niin kuin olisin hakemassa oria oikealle tammalle, eli kurkkaan kisat, suvun, emälinjan, sisarukset, jälkeläiset. Tämä on todellakin korvike sille, että tuskin pääsen koskaan tekemään tämmöistä IRL :D

Sitten on vielä sekin, että jos olisin tässä lepsumpi, niin mun hevosmäärä räjähtäisi eksponentiaalisesti, koska kaikki jäisivät kotiin, koska markkinat on mitä on. Enkä pystyisi hankkimaan varsoja ulkopuolelta, koska en pystyisi kisauttamaan kaikkia. Tämä on siis mun tapa pitää hommassa joku tolkku :)

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   24.4.17 10:55:41

eatnama, Sehän tässä onkin huippua, ettei oo tiettyä kaavaa minkä mukaan harrastaa, vaan voi tehdä just niinkun itse tykkää!

Sukuselvitysten kirjottamiseen mulla ei riittäis into ainakaan kaikille, mutta oon kyllä kovasti miettiny miten suvun hevosten saavutuksia sais tuotua jotenkin esille.. Nähny aika paljon noita joissa sukutauluun merkitään ko. hevosen saavutukset (ainakin aksulla oli ja joillain muilla törmännyt myös), se tuntuis vähän ehkä matkimiselta, mutta toisaalta pelkkä listaus sukutaulun alle mitä kenenkin meriitteihin kuuluu, ois sellaisenaan vähän tylsää jos siinä ei ole mitään kerrontaa.

"Sitten on vielä sekin, että jos olisin tässä lepsumpi, niin mun hevosmäärä räjähtäisi eksponentiaalisesti, koska kaikki jäisivät kotiin, koska markkinat on mitä on."
Mulle alkaa käydä taas näin, tosin teen jokatapauksessa suurimman osan kasvateista itselleni suoraan, nyt on jokunen myynnissä mutta kotiinhan ne jäävät kun eivät kaupaksi mene :D

  Re: Ravikeskustelu 455

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   24.4.17 10:58:29

Mä en ees varmaan uskalla tehdä enää kasvatteja jos ne ei mee kaupaks :( just ku oon hankkinu sopivasti hevosia niitä varten..

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   24.4.17 11:06:20

Kyllä niitä kasvatteja silloin tällöin menee hyvinkin, mun suurin syy olla ostamatta on yleensä aina tuo että hevosia "on jo liikaa", sitte tuleeki joku yksilö joka on kuitenkin "pakko saada" ja hamstraan näitä lisää. :D
Sit alkaa ärsyttää kun joku jää ehkä vähemmälle huomiolle kun joku toinen jnejne..

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäsiinau 
Päivämäärä:   24.4.17 12:46:39

Miä nykyisin teen noita kasvatteja niin että olen suunnitellut ne itselleni, mutta kuitenkin tarjoan niitä myyntiinkin jos sattuisi menemään.. :) Nyt oli hyvää tuuria että sain monta hevosta kaupaksi kun päätin vihdoinkin ruveta kasvattamaan orloveja... jännä nähdä tuleeko niistä yhtään ostotarjousta kun niitä joskus tarjoaa myyntiin :) positiivista että muutamaa orlovkasvattia on kyselty jo <3

Meille tuli tosiaan Monté Prix De Virtuilesta Lolalle voitto niin karsinnasta kun finaalistakin ! <3 Tamma taitaa olla montéen sopiva, tällä hetkellä statistiikka näyttää 6: 3-0-3, 19 150v€. 16,0maly :)

  Re: Ravikeskustelu 455

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   24.4.17 12:52:48

Kolmet ravit ensi kuun alkuun! Rajattomat, VRKK.
Kisapäivät 3.5. + 5.5. + 7.5.

http://vrkk.boards.net/thread/297/ravit-3-7-5-kpl

----------------------------------------------------

2017 Keskuninkaallisten 1. karsintalähtökutsu on nyt julkaistu!
Osallistumisia otetaan vastaan 4.5. alkaen!

http://vrkk.boards.net/thread/298/kes-kuninkaalliset-2017-1-karsinta

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   24.4.17 17:12:58

Viiru, mä tänään just kattelin noita sun kopusia ja tuli semmonen.. "Jos tuosta ja tuosta ja tuosta ja tuokin on kiva ja........" Tässä pitäis seuraavaa sukupolvea taas kattelemaan kohtapuolin.. :P

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjä: Viiru@luuri 
Päivämäärä:   24.4.17 21:12:57

Hah :D aksu oot salee ainoo kelle nuo kelpaa <3

Kenellähän mahtaa olla mun kasvatti EP Kuurakka muistan et möin, mutten muista kenelle eikä keskustasta löydy..

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäsiinau 
Päivämäärä:   24.4.17 21:45:17

Viiru, mä himoitsen lv-kasvattia sulta ! :D en vaan oo vielä perehtynyt tarpeeksi... :)

  Re: Ravikeskustelu 455

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   25.4.17 00:28:30

siinau, aijaa :D no sepäs kiva kuulla! mulla olis kyllä yks tamma myynnissä joka ei oo millään saanut kotia...
http://tinyurl.com/ka8s88d

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäsiinau 
Päivämäärä:   25.4.17 00:52:32

Viiru, laitoin keskustassa viestiä :)

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   25.4.17 08:39:15

Siis voi herran jumala tuota keskustelua tuolla.. Että "ravitulokset on aina myöhässä". Onks kellään antaa just tällä hetkellä esimerkkiä raveista, joista olisi tulokset myöhässä? Raveista, joiden harrastaja jopa harrastaa tällä hetkellä :D Oman kokemukseni mukaan nuo ravit joista ei tule tuloksia on aloittelevien harrastajien talleja, jotka lopettaa ennen ravipäivämäärää...

Ja siis vähän eri homma arpoa 6-8 lähtöä joissa on 12-16 valjakkoa, kun rajattomat joissa voi olla se 500 hevosta/ ponia jotka pitää laittaa aikajärjestykseen ym.. Itse tykkään rajattomista, tulee kivemmat ja realistisemmat sarjat useimmiten :/

Jos kyseessä on aikuiset ihmiset tai edes nuoret aikuiset, niin eikö ne ymmärrä, että on oikea elämäkin?
Että ihmiset tai heidän läheiset voi sairastua, mielenkiinto voi olla hetken muualla, kotityöt, muutot, työt, opiskelut, lapset, parisuhteet, ystäväsuhteet, ulkona käyminen, harrastukset, lemmikit, irl hevostel ym ym ym voikin viedä yllättäen hetken aikaa enemmän aikaa, eikä niitä raveja saa just kisapäivänä esille?
Eiks ne oo koskaan vaikka rakastunut ja ensihuumassa unohtanut kaiken?
Tai aloittanut uudessa työpaikassa?
Mä ainakin itse oon aina ihan rättiväsynyt ekat 2vkoa kun aloitan uudessa työpaikassa ja hoidan arjen, ei tarvi ku tehdä pakolliset työt ja nukkua 10-12h että saa kaiken uuden oppimansa sisäistettyä.
Tai vaikka lapsen saaminen? Sekin vaatii uutta totuttelua hetken aikaa ennenku löytää sen arjen ja rytymin, ainakin useimmilla. Ja mä nyt ainakin tuijottelen sitten sitä mun pikkuvaavaa mieluummin kun ruutua, varoitukseksi sitten vaan kaikille, että Sohvanallen raveista myöhästyy tulokset sitten kun se alkaa jakautumaan kahtia :DDD (ei, ei hätää vielä, mut katotaa parin vuoden päästä..)

Ihan uskomatonta. Onhan se vähän inhottavaa jos ravien tulokset on myöhässä, mutta en ole itse niin heikkomielinen, että se sais minut lopettamaan koko virtuaaliharrastuksen :D Valtaosa kuitenkin laittaa tulokset parin päivän sisään kisapäivästä esille, tai jopa ennen kisapäivää.
Mutta itse esim. poistan koko kalenterista ravit, joista ei tuu tuloksia. Esim. Arrow Stable ja joku Koron ravirata tmv. oli viime kesänä semmoset, joissa kesti ja kesti.. Onneks ittelle sattui tauko just siinä, etten ehtiny poistaa kalenterista niitä :)

Ja nyt tulee kauhea kakkamyrsky toiseen keskusteluun kun avauduin teille tästä asiasta täällä topicissa (tai lukeehan ne anonyymit tätäkin) mutta kun en vaan jaksa enää tuolla toisessa keskustelussa... :'DD

Joo... Meen pihalle lappaamaan hevosenlantaa että tulee parempi mieli :DD

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   25.4.17 09:53:24

Shavo, mä en jaksa pistää lusikkaani enää tuohon soppaan. Tällä puolen kuitenkin jokainen anoja lukuunottamatta on todennut että heitä ei haittaa jos tulokset olisikin jonkin verran myöhässä.

  Re: Ravikeskustelu 455

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   25.4.17 10:44:51

"Jos kyseessä on aikuiset ihmiset tai edes nuoret aikuiset, niin eikö ne ymmärrä, että on oikea elämäkin?"

"Ihan uskomatonta. Onhan se vähän inhottavaa jos ravien tulokset on myöhässä, mutta en ole itse niin heikkomielinen, että se sais minut lopettamaan koko virtuaaliharrastuksen :D"

niinpä... mutta no on se varmaan vaan "kiva" vängätä vastaan tästä aiheesta ja yrittää vaan provosoida. Sitähän täällä on aina tehty.. olkootkin kuinka aikuisia tahansa.

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   25.4.17 11:21:37

No mie oon tämmönen helposti provosoitavissa oleva pikku lammas joka miettii, että eikö noilla oo ikinä ollu kiire elämässään mihinkään? Muuta kun päivittämään virtuaalihevosten kalentereita? :D

Njaa... Jospa sitä keittäisi kahvia ja siirtelisi lisää hevosten sivuja domainille... Että joskus vois poistaa websin sivut... :>

"Tällä puolen kuitenkin jokainen anoja lukuunottamatta on todennut että heitä ei haittaa jos tulokset olisikin jonkin verran myöhässä."
Niin joo.... Kyllähän sitä itsekin alussa odotteli innolla tuloksia, mutta sitten kun niitä kisaavia oli 50, sitten 100, niin ei niillä tulosten tulemisella enää niin kiire olekaan, kun ei ehdi kuitenkaan kaikkia päivitellä.... :DD

  Re: Ravikeskustelu 455

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   25.4.17 13:33:09

Toisaalta mä kyllä ymmärrän niitä raviharrastajia, jotka ilmottaa hevosensa raveihin vasta kun edellisistä on tullu tulokset ja ajat. Et joo no jos sillä tavoin harrastais, kyllä itteäniki vois @!#$ kuten pientä oravaa ku käpy jääty :D

  Re: Ravikeskustelu 455

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   25.4.17 14:36:07

Sahvooo laitoin sulle sähköistä postia!!!!!

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäeatnama 
Päivämäärä:   25.4.17 15:58:24

Mulla tulee mieleen tasan yhdet ravit viimeisen vuoden aikana, josta ei ole tuloksia tullut: Orilammen/Bulevardin jouluravien finaalilähdöt, pvm oli joskus joulukuussa. Marle kävi täällä sanomassa, että homma on nyt jäissä/tauolla/hän on kiireinen ja se on ok.

Mitään muita tuloksettomia raveja ei ole ainakaan omalle kohdalle sattunut.

  Re: Ravikeskustelu 455

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   25.4.17 16:10:39

Mä löysin yhet tuloksettomat VRER ravit kesäkuulta, poistin tosin kutsun just tänää ku kävin kopujen raveja läpi. Löytyis se vielä jostain selaushistoriasta.

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäsiinau 
Päivämäärä:   25.4.17 16:40:27

Hei mulla on muutamat poniravit vielä tuloksettomina tunnustan ! Ne vaan unohtui ihan tyystin, ja aksu taisi niistä kerran mainita ja mun piti ne katsoa kun kerkiän niin loppuun... nyt vaan rehellisesti ei oikein meinaa olla innostusta ruveta kaivelemaan sähköpostia yms osallistujista... Olen pahoillani jos joku niitä tuloksia odotellut kauankin, lupaan tehdä niistä tulokset...joskus :3 Hoidan ainakin nuo tällä hetkellä olevat ravit alta pois :)

Täytyis varmaan muutenkin tehdä kisasähköposti erikseen.. helpottais kummasti kun ei sekoitu muiden postien kanssa ja sen myötä unohda tai jää huomaamatta tulleita posteja.

Mä en rehellisesti sanottuna arvosta ihan hirveesti jos anona tarvii tyytymättömyytensä ilmaista, tottakai mielipiteensä saa ja pitääkin sanoa mutta itse tykkään ainakin että oli asia sitten positiivinen tai ei niin sen tekisi kuitenkin nimimerkillä :3

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäeatnama 
Päivämäärä:   25.4.17 17:03:50

^ Näinpä. Kummasti se tuo enemmän uskottavuutta, jos puhuu ongelmista 'omalla nimellään'.

Mua vähän houkuttais pitää jotkut ravit, esmes pari omaa muistolähtöä tais jäädä viime vuonnakin juoksematta. Mut ton ravikoneen takia ei kyllä yhtään huvita.

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   25.4.17 17:27:40

Viiru, näytti siellä olevan parit ravit joista ei ole tuloksia.
Täytyy myöntää että mun työnkuvaan kuuluu myös tulosten saapumisen seuraaminen. En ole koskaan sitä jaksanut tehdä juuri sen takia että luotan raviharrastajiin sen suhteen (ainakin pääosin) ja isoin osa ravien järjestäjistä on ns. vanhoja tuttuja, joiden raveista on aina tullut tulokset (oli ne sitten myöhässä tai ei).

"Toisaalta mä kyllä ymmärrän niitä raviharrastajia, jotka ilmottaa hevosensa raveihin vasta kun edellisistä on tullu tulokset ja ajat. Et joo no jos sillä tavoin harrastais, kyllä itteäniki vois @!#$ kuten pientä oravaa ku käpy jääty :D"
Joo, kieltämättä itseäkin voisi ärsyttää. Ja välillä ehkä vähän ärsyttääkin, mutta en mä jaksa ottaa tätä harrastusta enää niin vakavasti että jäisi kaivelemaan pidemmäksi aikaa.

  Re: Ravikeskustelu 455

LähettäjäEllu 
Päivämäärä:   25.4.17 18:55:53

Bulevardista/Orilammesta itseasiassa tuli juuri tulokset :D Ne jouluaattona juostut.

Mua ei haittaa vaikka tulokset tulee myöhässä. Ei sitä jaksa stressata kun kaikesta muusta saa stressiä senkin edestä. Itse oon pyrkinyt tekemään aika äkkiä tulokset, koska mulla ei oo työn lisäksi vielä muuta elämää :D
Syksyllä se ehkä muuttuu, kun meinasin taas ruveta treenaamaan mun osa-aikaeläke heppaa :D Ensimmäistä kertaa viiteen vuoteen sen takavuohiset on kylmät! Kaks vuotta ollut kokonaan levossa, että varmaan saa sydänkohtauksen jo pelkästä kärryjen näkemisestä :D

Mä siirryn nyt kanssa tekemään noita tuloksia. Jos sais vielä tänään nettiin

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäsiinau 
Päivämäärä:   25.4.17 18:58:27

Osallistukaa Ruskon raveihin, vähän on tullut osallistujia...liekö sitten kaikilla alkaa olla startteja tälle kuulle riittämiin :3

Mä mietin että oiskohan se pitänyt Ruskossa pitää jotkut vappukarkelot, mutta pää lyö tyhjää enkä oo keksiny mitään kivoja nimikkölähtöjä niin voipi olla että jää vappuravit meiltä välistä..

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäeatnama 
Päivämäärä:   25.4.17 19:07:38

Ellu,
ai jaa :D Poistin sen kutsun suosikeista aika päiviä sitten (ihan suosiolla unohdan ravit, jos tulokset alkaa venymään useamman kuukauden) ja kun tämä tuli puheeksi, niin kävin kattomassa, eikä tuloksia ollut. Mut hyvä jos nyt on, sitten voin unohtaa sen ainoan esimerkkini :D

Oon muistaakseni osallistunut kaikkiin täällä mainostettuihin raveihin, pitää tutkailla kotikoneen ääressä uudestaan... Paitsi Viirun toukokuun alun raveihin, kun on toukokuun osallistujakaarti vielä vähän auki.

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjä: misery. 
Päivämäärä:   25.4.17 19:18:40

""Toisaalta mä kyllä ymmärrän niitä raviharrastajia, jotka ilmottaa hevosensa raveihin vasta kun edellisistä on tullu tulokset ja ajat. Et joo no jos sillä tavoin harrastais, kyllä itteäniki vois @!#$ kuten pientä oravaa ku käpy jääty :D""

Mä yritin harrastaa näin, koska halusin realistisemman tallin, mutta eihän se onnistunut kun tulokset osassa tosiaan viipyivät yli kisapäivän. Olis ollut kiva saada tulokset alta pois, nähdä mahdollisesti uusi ennätys ja kisamenestys ja sitten ilmota uusiin lähtöihin. :D

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   25.4.17 19:24:29

botit

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   25.4.17 19:24:37

Mää tässä pähkäilen just osallistuako vai ei, koska mun oli/on pakko ikäännyttää varmaan noita jotka kaavailin kasvattajakruunuun, mutta mutta.. Ehkä ne kylmästi vaan saa nuorena hitosti startteja yhdelle kaudelle ja vedetään pari helpompaa kautta välissä.. :'D Tai itseasiassa jo poistin noita kasvattajakruunuun ehkä menossa olevat kisalistoilta.. Tartten lisää nuoria..

Oon kolmatta päivää päivitelly kalentereita ja nyt ois enää suokkiorien (ja parin tamman) ja kaikkien ponien kalenterit päivittämättä..

ETSITÄÄN JALOSTUKSEEN
1-polvinen sh-ori tälle http://duanstable.weebly.com/duanin-haavekuva.html

2-polvinen sh-ori tälle http://duanstable.weebly.com/duanin-leijonasielu.html ja tälle http://duanstable.weebly.com/duanin-johtoasema.html

Vähintään 3-polvinen sh-ori tälle http://duanstable.weebly.com/kekan-herttuatar.html, ei samoja nimiä mielellään suvussa, elleivät ne jää jonnekin neljänteen polveen

Nyt en jaksa teidän talleja selailla (tai siis koska tappara-kalpa peli) joten saatte katsella ja ehdottaa itse kivoja. :D Mitään menestysvaatimuksia tms, ei ole..

  Re: Ravikeskustelu 455

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   25.4.17 19:35:17

reibili, tässä olis pari?

1-polviset
EP Kenral http://kuippana.net/ravi/sh/kenral/
Ruskon Hattivatti http://kuippana.net/ravi/sh/vatti/

3-polvinen
Gabriel I.F. http://kuippana.net/ravi/sh/gabriel/

  Re: Ravikeskustelu 455

LähettäjäHilmir 
Päivämäärä:   25.4.17 19:42:46

reibili:
Haaveelle;
http://radicalrc.weebly.com/radikaalimielipaha.html
http://radicalrc.weebly.com/amerikanneilikka.html (tää on isän puolelta 1 polvinen, emän puolelta löytyy hevonen kolmannesta polvesta, mutta kadonneet ovat muut)
http://radicalrc.weebly.com/loistowelmu.html (tällä isän puoli 2 polvinen emä 1)

Sissille ja Aselle:
http://radicalrc.weebly.com/radikaaliweijari.html varsin raakile vielä, mutta oikein pätevän oloinen nuorikko
http://radicalrc.weebly.com/snillinjopojantteri.html

Taralle:
http://radicalrc.weebly.com/orhotrotti.html
http://radicalrc.weebly.com/encore.html (vielä vähän raakile)
http://radicalrc.weebly.com/orkeisari.html

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäsiinau 
Päivämäärä:   25.4.17 19:52:38

reibili, 1-polviselle mulla ois tämmönen, O.R. Ferrari
http://ruskonkoput.weebly.com/ferrari.html

2-polvisille löytyy tämmösiä,
Valtarian Ryöväri, http://siinanhevoset.weebly.com/ryovari.html
O.R. Turkinpippuri, http://ruskonkoput.weebly.com/pippuri.html

ja pitkäsukuinen, KTK-III o. Ruskon Urho, http://ruskonravipullat.weebly.com/urho.html

  Re: Ravikeskustelu 455

LähettäjäEllu 
Päivämäärä:   25.4.17 21:40:24

siinau: Oonko mä osallistunut noihin sun raveihin? Mielestäni olisin, mutta en oo linkkeihin ainakaan tallentanut.. Ja viestitkään ei tallennu Lähetettyihin :D

eatnama: Kyllä mäkin yleensä poistan ja meinasinkin juuri tuona päivänä, kun tulokset tuli :)

Mulla oriit kilpailee aika tappiin asti. Ehkä muutama vuosi jää vajaaksi. Tammat saattaa jäädä hitusen vielä aikaisemmin siitokseen. Tulee tunne ettei ne enää pysty parantamaan, joko pyörä ei pyöri tai sitten on jo hyvä ennätys ja voittosumma.
Tallin oriit on kyllä kaikki tarjolla jalostukseen, mutta vain niitä hyviä mainostan tai tarjoan täällä oria etsiville.
Tammalle, jos katselen ulkopuolisia oreja, niin tuloksilla ei ole suuremmin väliä, jos vain muuten tulee tunne, että just tästä haluan varsan :) Nytkin mulla on pakkomielle yhteen oriin mistä tahdon teettää varsan.

Tästä päästiinkin siihen, että mulla olis peitsari tamma vapaana, jos joku haluaa teettää varsan. Mulle se varsoo 28.päivä enkä mä enää itse sitä astuta. Eli Reinforce

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   25.4.17 21:42:55

Hilmir, Haavekuva x Radikaali Mielipaha ja Leijonasielu x Snillin Jopojantteri
siinau, Johtoasema x Valtarian Ryöväri

Herttuattarelle vielä mietinnässä.. Näiden syntymäajasta tms, en osaa vielä sanoa, tässä piakkoin kai kuitenkin.. :D

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäsiinau 
Päivämäärä:   25.4.17 21:48:25

Ellu, ei ole tullut osallistuminen perille ainakaan mulle sähköpostiin tai foorumille :3

Ainoat osallistumiset ovat tulleet Viirulta, Shavolta ja Ripalta... :)

reibili, astutus onnistuu, laita sivuja kun saat tehtyä :)

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   25.4.17 23:44:49

Mäpäs nakkaan kans siinaulle osallistumisia, pidän tässä pientä pelitaukoa :D

Katohan, multa on mennyt noi Bulevardin joulun finaaliravien tulokset ohi. Tosin en oo hetkeen vilkaissutkaan :D

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   26.4.17 00:06:59

Tää ei anna mun kirjottaa tänne mitään, lähetän viestin niin se katoo.. :D

Mutta kävin heittämässä myytäviin yhden orlovin, viekääpä pois (nuo muutkin, linkki aloitusviestissä)..

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäsiinau 
Päivämäärä:   26.4.17 00:31:08

reibili, EIIIII miksi teit niin..... :D voisikohan se orlov lähteä minun matkaani ? :p

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäsiinau 
Päivämäärä:   26.4.17 00:33:21

mulla pursuaa talli taas kohta ihan yli kun shoppailen noita uusia hevosia.... tänään just mietin että nyt muutamat ostan ja sitten vähän aikaa taukoa ja keskityn vaan kisaamiseen :D oon nyt 3 uutta hevosta ostanut ja himoitsen tuota orlovia neljänneksi...

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   26.4.17 00:44:11

siinau, koskaaaa.. tarkotus oli tehä se itelle mut sit tuli "mulla-on-liikaa-hevosia tyrkytän-jollekkin -buahahaha-hetki.." :D Sulle lähtee se, ilmota sivuja sittenku semmoset on!

Mullaki on vielä miljoonat sivut tekemättä, tänään sain kolmet peräti tehtyä.. Ja tekasin sitte lisää varsoja (nuo mitä teiltä aiemmin oreja kyselin), nyt sais riittää mut EEEI..

  Re: Ravikeskustelu 455

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   26.4.17 00:45:46

Aina voi laajentaa tallia ;)

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   26.4.17 00:47:16

Viiru, mulla ei oo koskaan ollu tiettyä maksimia mikä talliin mahtuu, just siks etten osais pysyä siinä kuitenkaan ja sitte tallissa ois lisäsiiven lisäsiipi ja vielä sen lisäsiipi.. :D

  Re: Ravikeskustelu 455

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   26.4.17 00:51:12

Ei oo mullakaan :D tai jos on ollut, niin hyvin nopeasti ne on otettu pois esittelystä jne.

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   26.4.17 07:33:31

Mie katsoin just eilen yhdistelmiä josta teen varsoja kesä-elokuussa. Sen jälkeen aikuiset ponit jää eläkkeelle, että jos jotkut niistä varsoja tahtoo, mutta sitten oma kisaponimäärä tippuu roimasti <3 :D Enää pari kautta vain 8) :D

Kaspianponeja ei jää kun 5-6kpl pohjoisnorjanponeja n. 8, shettiksiä vain 16... :D Russeja en ehtiny vielä kattoa kun niitä on niin paljon, mutta eiköhän niidenkin määrä toivottavasti tipu 15-20 poniin ^____^'

Suomenhevosia on tullut vähän liikaa kun pelastin vanhoja kasvatteja, mutta ei se mitään... Ne juoksee siinä "ponien ohessa" minkä juoksee :DD

  Re: Ravikeskustelu 455

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   26.4.17 10:50:54

Mäkin oon katsellut yhdistelmiä valmiiks, mutta hitsi kun en tiedä uskaltaako niitä tehdä :D

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   26.4.17 13:57:48

Voi hitto, mää juoksutan mun varsat hengiltä.. :'D Kahtokaa nyt tätäkin!!! 3v kaudelle 20 starttia!!

  Re: Ravikeskustelu 455

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   26.4.17 14:45:03

reibili, ei haittaa :D

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   26.4.17 15:24:19

No ei, vaikka tuossa on kyllä puolet liikaa ku oon yrittäny pitää sen 5-10 starttia 3v suokeilla ja 2v lämpösillä.. :D se raja paukku vissiin kaikilla nuorilla jo ajat sitten..

  Re: Ravikeskustelu 455

LähettäjäHilmir 
Päivämäärä:   26.4.17 17:22:00

Reibili: onnistuu :) Laittele vaan sivuja sitten joskus :)

  Re: Ravikeskustelu 455

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   26.4.17 21:16:54

Olipas kiva päivä kuvata vermossa (kerta se on ensimmäinen), aurinko paistoi melkein koko ajan, oli poneja, oli montea, kivoja lämpösiä :)

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäsiinau 
Päivämäärä:   26.4.17 22:20:27

onko avoimia koelähtöjä,vai juoskutanko omat pikaisesti omissa koelähdöissä ?

  Re: Ravikeskustelu 455

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   27.4.17 09:46:13

siinau, näihin ehtii vielä:
http://jattitassu.net/ravitalli/ravit93.htm 1.5.
http://jattitassu.net/ravitalli/ravit91.htm 22.4. (juujuu, loput tulokset on tulossa viikonloppuna)

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.