Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: Ugh 
Päivämäärä:   13.4.17 18:56:58

Olenko ainut ketä ärsyttää erinäisten puljujen toiminta virtuaalihevospiireissä? Esimerkkinä nyt vaikka varsojen laatikset, jotka pyörii miten sattuu (jos edes pyörii) ja tuloksiakin saa odotella ikuisuuden. Miksei kyseisille mestoille hankita uusia ylläpitäjiä, jotta homma lähtisi toimimaan? Miksi samat tyypit ottaa harteilleen tuhat ja yksi vastuutehtävää, kun ei niitä kuitenkaan pysty hoitamaan? Anteeksi avautuminen, mutta itseltäni tämä on huomattavasti syönyt intoa harrastaa bittiponeja.

Olis kiva kuulla myös muilta asioita, jotka tässä harrastuksessa ärsyttää.

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: corgi 
Päivämäärä:   13.4.17 19:40:00

No perskeles kun ei tule tuloksia kisoista. Parhaista kisoista kaksi kuukauttasitten pitänyt tulla tulokset

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: Samase 
Päivämäärä:   14.4.17 13:44:08

Jeps täällä kanssa yksi ketä ärsyttää kun kilpailuista ei tule ajallaan tuloksia. Yhtiä olen saanut odottaa jo miltei vuoden päivät, tuskin tulevat koskaan. Onneksi kuitenkin VRL:llä on tämä etuuspisteiden nollaus järjestelmä joka toimii tavallaan rangaistuksena siitä mikäli jättää tulokset lähettämättä. En tosin tiedä että auttaako se juurikaan asiaa mutta parempi sekin kun ei mitään.

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: justins 
Päivämäärä:   14.4.17 14:42:42

ai että, entäpäs kaikki muut tapahtumat kuten valmennukset ja muut, joista ei kuulu ikinä sitä luvattua palautetta.

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: hoh 
Päivämäärä:   14.4.17 23:01:42

Ärsyttää juurikin toi ettei vastuutehtäviä hoideta. Sitten kun kyselet perään niin ulvotaan että ei se nyt niin vakavaa ole ja se klassinen "tää on vaan virtuaalimaailma". Inhoan sitä että virtuaalimaailma-verukkeella jotenkin oikeutetaan vastuutehtävistä laistaminen, vaikka tasan tarkkaan missään muussa harrastuksessa se ei olisi mahdollista.

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   16.4.17 10:43:42

"vaikka tasan tarkkaan missään muussa harrastuksessa se ei olisi mahdollista."
Voi kyllä sitä muissakin harrastuksissa ja kuule oikein TÖISSÄKIN luistetaan vastuusta ja työnteosta oikein urkalla :)

Toki se on todella ikävää, jos tuloksia, laatuarvosteluita, valmennuksia ym. joutuu odottamaan. Mutta elämä ei aina ole niin yksiselitteistä. Itsellänikin on ollut useita taukoja. Tulokset saattavat myöhästyä viikon tai kuukaudenkin (tämä ravipuolella) - mutta minut monen vuoden takaa tuntevat tietävät, että hoidan ne kyllä sitten kun palaan.

Kun ikää tulee lisää, niin ei vaan ehdi norkoilla tietokoneella joka päivä, vaikka mieli tekisikin :) Kun on työ, IRL eläimet ja lapset, kodinhoito, parisuhde ym. niin ei ehdi välttämättä tietokonetta avata viikkoon tai kahteen.
Toki, jos tiedossa on tämmöinen, ei välttämättä kannattaisi niin paljoa vastuuta virtuaalimaailmasta ottaa (tämän takia esim. itse erosin pääjäsenenä olosta).
Joskus ne muutokset tulee yllättäen - muutot, opiskelukiireet ym. ja kaikki kasaantuu tehtäväksi.

Toki se on hyvä kirjoittaa siitä että mikä ärsyttää ja purkaa se ulos :D
Kyllä minuakin on ärsyttänyt kun raveista ei tule tuloksia, tulevat ehkä 2-6kk kuluttua ravipäivästä, mutta toisaalta ymmärrän muita kanssa harrastajia, että aina ei ehdi, jaksa tai motivoi :)

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjäeatnama 
Päivämäärä:   16.4.17 12:19:58

"Ärsyttää juurikin toi ettei vastuutehtäviä hoideta. Sitten kun kyselet perään niin ulvotaan että ei se nyt niin vakavaa ole ja se klassinen "tää on vaan virtuaalimaailma". Inhoan sitä että virtuaalimaailma-verukkeella jotenkin oikeutetaan vastuutehtävistä laistaminen, vaikka tasan tarkkaan missään muussa harrastuksessa se ei olisi mahdollista."

Kun on harrastanut v-hevosia 15 vuotta ja koko sen ajan kuunnellut tätä samaa laulua, niin ei oikein jaksa enää odottaa asioiden muuttuvan mihinkään suuntaan :D

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: hoh 
Päivämäärä:   16.4.17 17:14:48

"Voi kyllä sitä muissakin harrastuksissa ja kuule oikein TÖISSÄKIN luistetaan vastuusta ja työnteosta oikein urkalla :)"

Voi kuule tiedän varsin hyvin, omalla työpaikallakin on tällaisia. Sitä ei kuitenkaan muut työntekijät (vertaa harrastajat) hyväksy tuosta noin vaan ja jossain vaiheessa lusmuilulla on seurauksensa. Toista se on virtuaalimaailmassa. Teen tosin itse töitä ihan elävien eläinten parissa, joten lusmuilulla on huomattavasti vakavammat seuraukset ja siihen suhtaudutaan huomattavasti jyrkemmin, ainakin meillä. Sieltä todennäköisesti kumpuaa se oma suunnaton ärsytykseni lusmuilua kohtaan.

Ja joo enpä minäkään reilun seitsemäntoista harrastusvuoden jälkeen jaksa muutosta odottaa, mutta ei se poista sitä tosiasiaa että se on silti minulle se suurin ärsytyksenkohde. :D

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.4.17 16:00:03

Näyttelyt ja kantakirja, joissa on epäoikeudenmukainen pisteytys/arvostelu. Selkeästi suositaan tiettyjä naamoja...

Ravit. Niistä ei tuu koskaan tulokset ajoissa edes suurkisoista. Ratsukisoista tulee tulokset aika hyvin ajallaan.

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: nyt ei omalla 
Päivämäärä:   17.4.17 17:00:51

.., mulla loppu raviharrastus suurilta osin just tuon takia, että tuloksia sai aina odotella ihan tuhottoman kauan. Kyllä sen ymmärtää että joskus kestää, mutta raveissa tuntui olevan enemmän sääntö kuin poikkeus että tulokset myöhästyy tuhottoman kauan. Suurkisojen kanssa se nyppi vielä enemmän.

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: AAA 
Päivämäärä:   17.4.17 17:01:14

Tässähän on tullut jo aika paljon sellaisia asioita jotka omaa mieltäni kaivertavat.

Etenkin juuri tuo näyttely homma. Vaikka valitsis kantakirjassa ykköspalkinnon saaneelta hevoselta itselleen kuvat niin se ei menesty näyttelyissä. Alkaa tuntua tosiaan siltä, että tiettyjä ihmisiä suositaan tässäkin asiassa. Mielestäni tarvittaisiin ehdottomasti uusia näyttelyiden tuomareita, jotta voitaisiin tästäkin ongelmasta ehkä päästä yli.

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.4.17 17:03:08

VSN:ssä tuomaroidaan myös pitkälti oman mielialan mukaan ja pisterivejä kopioidaan saman hevosen kohdalla. Kiva jos vaihtaa kuvia kesken. :/

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: hoh 
Päivämäärä:   17.4.17 19:14:34

Näyttelytuomaroinnit onkin sitten ihan oma ärsytyksen osa-alueensa. :D

Eniten ärsyttää tuomarit jotka ei tunnu tietävän mitä tuomaroi jos on kyse harvinaisemmista roduista. Joskus kun pidin harvinaisia niin ongelmana oli se että niitä tuomaroitiin kuin tusinapuokkeja eikä tiedetty rotumääritelmästä muuta kuin mitä hevosmaailmanet sanoo. Sitten kun kysyit perusteluja jonkun luokan palkitsemisjärjestykselle niin kunnon vastausta ei edes saanut ja jäi se fiilis että on tuomaroitu sen mukaan mikä on nätein. Niinpä ne kaksivuotiaan kuvilla olevat tai muuten vaan huonolla rotuleimalla olevat veteli sertejä kaksin käsin, kun oikeasti rakenteeltaan hyvät yksilöt jäi palkinnotta.

Ja joo en hae itse tuomariksi, siitä on turha vikistä. Tässä topassa oli tarkoitus purkaa ärsytyksiä.

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: Ihmetys 
Päivämäärä:   17.4.17 21:25:27

Mäkin oon monesti ihmetellyt, että miten sellaisen hevosen kuvilla ei menesty, joka on IRL parhaimmat palkinnot saanut :D Tai itseasiassa millä tahansa kuvillahan voi menestyä, jos kuvat on käytössä näillä tietyillä henkilöillä, jotka tosiaan kahmii sertejä vaikka olis mitä puutteita/vikoja hevosessa tahansa.

Hauskaa on kyllä katsoa kun lähes tismalleen samoilla kuvilla on osallistunut kaksi eri henkilöä kantakirjaus tilaisuuteen - toinen nousee pisteillään KTK-I palkinnon saaneiden ylipäähän ja toinen hädin tuskin saa pisteet siihen ykköspalkintoon.

Käykäähän muuten huviksenne vilkaisemassa I-palkinnon saaneita hevosia. Samat nimet toistuu aika useaan otteeseen.

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   18.4.17 07:49:44

Kylläpä näytti suurin osa I-palkituista hevosista olevan sen arvoisiakin.

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: ehe 
Päivämäärä:   18.4.17 21:06:39

Ihmetys: Koska IRL kantakirjauksessa katsotaan myös muuta kuin hevosta yhdeltä sivulta. Palkintoon vaikuttaa myös esim. liikkeet ja suomenhevosilla tulokset (ravi) tai ratsastuskokeet. I-palkinnon hevosella voi olla huonommat rakennepisteet kuin palkitsematta jätetyllä hevosella.
Toki en voi kieltää etteikö pärstäkertoimella olisi merkitystä virtuaalikantakirjassa..

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: Joopajoo 
Päivämäärä:   18.4.17 21:48:27

Ei pidä muuten ehe paikkaansa.. I palkinnon voivat saada ainoastaan II palkinnon arvoiset rakenteeltaan, jonka kisatulokset nostavat I palkinnolle. Useimmat näistäkin I palkituista irl elämässä ovat lähelle ykköspalkinnon rajaa jo valmiiksi.

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   19.4.17 00:48:36

Ja muistetaanhan myös että se kuva vaikuttaa todella paljon. IRL ykköspalkittu hevonen on helposti rakennehirviön näköinen jos kuva on otettu vaikkapa väärästä kuvakulmasta eikä hevonen seiso kunnolla. IRL tuomarit näkevät sen hevosen elävänä ja joka suunnasta, virtuaalimaailmassa arvostellaan vain sitä yhtä kuvaa yhdestä pienestä hetkestä.

Pärstäkerroin vaikuttaa ihan liikaa, se on totta. Siihen on kyllä tässä vuosien saatossa jo turtunut aika hyvin. Tarttis varmaan ehdottaa kantakirjoille uudistusta että lähetetään arvosteltavaksi pelkät kuvat ilman hevosten nimiä, kasvattajia ja omistajia. :D

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: Ilse 
Päivämäärä:   19.4.17 17:08:34

Huonosta kuvakulmasta mistä hevosesta tai jopa eläimestä/ihmisestä tahansa saa aivan kamalan näköisen. Kaikkihan sen (toivottavasti ainakin) tietävät! Ja paha on sellaiselle lähteä antamaan mitään palkintoa, jos jotain kohtaa ei pysty kunnolla arvostelemaan ja tästä on mielestäni mainittukkin jossain yhteydessä, että mikäli jotain hevosen osaa ei pystytä kunnolla arvostelemaan, saa se silloin automaattisesti huonommat pisteet. Ja tälläisiä kuvia tulisi välttää.

Muuten kertokaahan että millainen sitten on hyvä rakenteinen hevonen? Itse en ole mikään rakenne expertti ja siksi asia kiinnostaakin.

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   21.4.17 17:08:17

"Lähettäjä: hoh
Päivämäärä: 16.4.17 17:14:48

"Voi kyllä sitä muissakin harrastuksissa ja kuule oikein TÖISSÄKIN luistetaan vastuusta ja työnteosta oikein urkalla :)"

Voi kuule tiedän varsin hyvin, omalla työpaikallakin on tällaisia. Sitä ei kuitenkaan muut työntekijät (vertaa harrastajat) hyväksy tuosta noin vaan ja jossain vaiheessa lusmuilulla on seurauksensa. Toista se on virtuaalimaailmassa. Teen tosin itse töitä ihan elävien eläinten parissa, joten lusmuilulla on huomattavasti vakavammat seuraukset ja siihen suhtaudutaan huomattavasti jyrkemmin, ainakin meillä. Sieltä todennäköisesti kumpuaa se oma suunnaton ärsytykseni lusmuilua kohtaan.

Ja joo enpä minäkään reilun seitsemäntoista harrastusvuoden jälkeen jaksa muutosta odottaa, mutta ei se poista sitä tosiasiaa että se on silti minulle se suurin ärsytyksenkohde. :D
"

No "voi kuule"... :DDD
Itsekin työskentelen elävien parissa, vanhustyössä, ja voi kyllä minäkin annan siellä palautetta näille "lusmuilijoille". Valitettavasti mikään vaan ei muutu, ei, vaikka veisit asian esimiehelle tai luottamusmiehelle - asian eteenpäin viejästä vain tulee silmätikku jota puhutellaan esimiehen toimesta, ja jolle työkaverit sanoo että "sun asenteen pitää muuttua", "sä oot se ongelma täällä" ja "sä oot niin hankala työkaveri" :) (niinku täällä - ongelmista maininneet lynkataan "meillä on IRL elämäkin!" / "pidä ite kisat!" / "ala itte pitää laatiksia!" :D :)

Ja tätä siis ihan useammassa työpaikassa, jossa olin sijaisena/ määräaikaisena. Nyt oon vakkari eikä mua saada tuolta pois vaikka haluaisivat, ellen itte munaa - mitä en tee, mwahahahahah :3

Ymmärrän kyllä, että tulosten myöhästyminen harmittaa ihan vietävästi, itseänikin se harmitti aiemmin. Kirosin ravien pitäjiä, jotka ei laittaneet raveja ajoissa esille. Ja myönnän, että tänäänkin ärsyynnyin kun muutamista raveista ei ole tuloksia vaikka päivät menneet. Mutta harmitukseni meni ohi olan kohautuksella ja sillä, että jatkoin muiden ravien päivittämistä. Mä voin päivittää ne myöhemminkin, mun maailma ei onneksi siihen kaadu :) Ei edes se mun virtuaalimaailma.

Itsekin olen 15v harrastanut ja aina on ollut tällaista, että tuloksia saa odotella. Itse olen tosin siihen jo jokseenkin tottunut ja hyväksynyt, että sellaista tapahtuu. Ja että hevosten ja tallien sivut katoaa, kasvatit hylätään 1kk jälkeen ym ym ym. Sellaista tää virtuaalimaailma vaan on. :)
Nickin vaihtaminen käy käden käänteessä ja vaikka olisit jättänyt kauhean p*skamyrskyn jälkeesi, voit aloittaa uudelta pöydältä silloin kun susta itseltäsi siltä tuntuu. Siksipä näitä "haalin hevosia pidän raveja/ kisoja" tyyppejä tulee, ja katoavat kuin pieru saharaan kun ei ookkaan enää kivaa :D :)

Ja itse kerron rehellisesti aina tuolla ravikeskustepuolella, että tulokset tulee myöhässä. Ja porukka sen tietääkin :)
Itse en välttämättä aina jaksa avata edes tietokonetta tai ehdi, kun mulla on muutakin menoa. Virtuaalihevosharrastus on kiva ajanviete ja rauhoittumistapa, miksi en tahdo tätä hikihatussa harrastaa. Puuhastelen omaan vauhtiin omia juttujani :DD Ravit pyrin kyllä max. parin viikon kuluttua saamaan VIP päivästä esille, mutta aina se ei onnistu. Mä tiedän sen, harrastuskaverit tietää sen (ne, ketkä on olleet mukana useamman kun pari kk - ja näitä en yhtään väheksy, kiva kun tulee uutta sakkia! :))

Huonosta kuvakulmasta mistä hevosesta tai jopa eläimestä/ihmisestä tahansa saa aivan kamalan näköisen.
Tää on joo liiankin tuttua... Omista poneista on aivan kamalia kuvia virtuaaliponeilla *itkua* :D

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: höhö 
Päivämäärä:   21.4.17 22:02:56

Johan meni eräillä tunteisiin ;)

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   22.4.17 09:20:30

höhö, niin menikin :)
No ei oikeasti. Jos jotain olen oppinut nettikäyttäytymisestä niin sen, ettei tarvi anonyymien/ tuntemattomien ihmisten antaa vaikuttaa omiin tunteisiin ja tekemisiin. Muuten tekee ihan itse omasta elämästään hurjan vaikeaa, jos vetää kaikesta herneet nenäänsä ja ottaa kaiken tosissaan :D

Mutta se on ihan hyvä, että kirjoitetaan mikä ärsyttää. Ehkä asioihin tulee parannus tai sitten ei. Ei voi tietää :P

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.4.17 17:59:13

Ei tälläsiä asioita uskalla omalla nikillä sanoa kun saa tommosen hyökkäyksen kuten aksulta ravikeskustelussa.. enkä ymmärrä miksei kritiikkiä voida ottaa vastaan jos ei ole nimimerkkiä, jos se kritiikki on asiallista? Haukkumiset on toki erikseen.

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   22.4.17 18:42:53

Koska esitätte asianne anona niin kärkkäästi, on myös vastaus nikillisiltä silloin kärkästä. Simple. Ja ihan tosi, ketään oikeaa raviharrastajaa ei todella haittaa, että tulokset eivät tule kisapäivänä. Ei ole ikinä haitannut ja se, että tulokset tulee kun tulee, on ihan yleisesti tiedossa kyseisen lajin keskuudessa, jos siis on edes vähän vaivautunut meininkiä seuraamaan eikä vain muutaman kisan jälkeen tule heti tänne nurisemaan.

Ja on se kumma, että tähän topicciin oli aivan pakko tulla vinkumaan, kas kun ei uskalleta asioista keskustella keskustan puolella. Tavoittaisi vähän paremmin kanssaharrastajia, ja kyllä sielläkin on mm. ravitopicci, jossa pyörii samat harrastajat. Mutta ai niin, eihän siellä asioitaan voi esittää, koska ei voi kommentoida anona, eikä tietenkään voi olla ilkeäsävyinen kommentoidessaan. Täällähän se on niin helppo huudella juu.

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: Tossa 
Päivämäärä:   22.4.17 19:28:47

Itse en ainakaan uutena harrastajana uskaltaisi mennä keskustaan aloittamaan samasta aiheesta keskustelua, sillä oikeasti mut varmaan teurastettaisiin siellä hengiltä. Siellä on välillä muutenkin aika rankkaa muiden harrastajien lyttäysmeininkiä, ei tokikaan yhtä pahaa kuin täällä mutta silti. Siinähän saisit kaikkien vihan niskaasi ja ikuisen leiman otsaan.

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   22.4.17 19:33:19

"Siellä on välillä muutenkin aika rankkaa muiden harrastajien lyttäysmeininkiä" Ihan tosi nyt. Yritätkö oikeasti tässä väkisin keksiä täysin perättömiä ja provosoivia argumentteja? Oletkohan ihan todella edes käynyt keskustan puolella? Ei siellä kyllä ole ollut mitään aloittelijoiden lyttäämisiä! Kävisit katsomassa, niin saattaisit huomata asian.

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: Ainiin 
Päivämäärä:   22.4.17 19:33:50

Itseäni ei henk.koht haittaa mikäli jostain kilpailusta on tulokset viikon tai kaksi myöhässä, mutta siinä vaiheessa kun tuloksien olisi pitänyt tulla yli kuukausi sitten alkaa hieman turhauttamaan.

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   22.4.17 19:34:14

Eikä kyllä muidenkaan lyttäämistä. Oksettavaa väittää muuta.

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: Tossa 
Päivämäärä:   22.4.17 19:36:15

Kyllä, olen käynyt keskustassa! En väittänyt että olisi aloittelijoiden lyttäämistä, mutta tietyt aihepiirit saa jostain syystä tunteet kuumenemaan ja silloin on kyllä välillä aika asiatonta tekstiä. Siksi en itse ainakaan aloittaisi keskustelua tästä.

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   22.4.17 19:50:05

Jos olisit lukenut edellisen viestini, olisit huomannut että puhuin myös muista harrastajista. Niin että olet siis käynyt keskustassa, mutta oletko "vakituinen" kävijä? Epäilen kyllä vahvasti tuolla keskustan näkemyksellä. Kokeilisit edes aloittaa keskustelua, saattaisit hyvinkin yllättyä, että kyllä siellä voi ihan kysyä ja puhua kaikista asioista saamatta niskaansa hevostallinetin kaltaisia myrskyjä.

Kyllä siellä aikuiset ihmiset osaavat keskustella. Jos jokin asia tunteita sattuu nostattamaan, silti osataan pysyä ihan hyvin asialinjalla ja perustella oma kantansa asiaa, toisin kuin miten täällä on totuttu tekemään. Mitään riitakeskusteluja, toisten virtuaalisia mestauttamisia tai vainoamisia siellä ei kyllä ole nähty, että aika perättömiä sepustuksia nyt tulee.

Anteeksi jos ja kun tekstini on nihkeää, mutta ärsyttää tämä heppatallin ainainen negatiivisuus ja sama läpimätä ilmapiiri.

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   22.4.17 23:30:36

"tietyt aihepiirit saa jostain syystä tunteet kuumenemaan ja silloin on kyllä välillä aika asiatonta tekstiä. Siksi en itse ainakaan aloittaisi keskustelua tästä."

Sitten vaan faktoja pöytään, että missä topassa on asiatonta tekstiä.. Ja minä ainakin uskaltaisin tämän aiheen sinne lykätä topaksi..

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   23.4.17 06:16:34

"Siellä on välillä muutenkin aika rankkaa muiden harrastajien lyttäysmeininkiä"

Minä en millään jaksa uskoa, että ketään "teurastettaisiin" hengiltä. Screenshotteja olisi hyvä ottaa talteen, jos tuollaista näkee. Tai sitten ihan vaan copypastella esimerkkejä. Mua ei tämä aina kiinnosta sen vertaa, että alkaisin käymään koko Ravikeskustelua läpi Keskustan puolella.

Esimerkkinä: olkoot ihminen millainen "taivaanlahja" (kauniisti sanottuna..) ja vaikka miten vähän pitäisin hänestä nettikäyttäytymisen perusteella - jos hänellä on hienoja virtuaalihevosia, käytän niitä jalostukseen.

Olkoot vaikka kuinka "ihana" kanssaharrastaja mun mielestä, hänellä on minun raveissa (ja toivottavasti muissakin) ihan samat mahdollisuudet kuin muillakin osallistuneilla arvontakoneen ansiosta.

Myönnän, etten pidä kaikista kanssaharrastajistani samalla tavalla kuin toisista. Se johtuu siitä, että olen harrastanut virtuaaliraveja vuodesta 2004 ja muistan yhtä jos toista. Mutta en minä huutele sitä kaikille (itse asiassa kenellekään) ja lynkkaa ketään. Misikö? Koska se kuuluu hyviin käytöstapoihin :)

Satun tietämään, että suurin osa raviharrastajista on +20v, veikkaanpa että osa lähentelee jo reilusti kolmeakymmentä ja osa on ylikin. En väitä, etteikö ratsasastusharrastuksessakin ole jo paljon tämän iän saavuttaneita, mutta tästä korkeasta keski-iästä tullee se "ärsyttävä suvaitsevaisuus ravitulosten myöhästymiseen" -> valitettavasti suurella osalla harrastajista on muutakin tekemistä, esim. työt, lapsi, parisuhde, IRL lemmikit, koti ym.

Itse olen vuorotöissä, enkä voi millään tietää onko mulla just ravien aikana joku ihana aamu-ilta-aamu-ilta putki laitettu, ja voin sanoa, että sellaisina viikkoina en tasan aukaise tietokonetta :D

Ja ihan tosi - ensi kerralla kun näette tuollaisia "teurastushetkiä", "lynkkausta" ym. niin screenshotteja kehiin. Voitte sitten "häpäistä" sellaisten viestien kirjoittajan laittamalla ne esille myöhemmin - en usko, että kukaan tykkää (netti)kiusaajista >:/

Itse uskon muuten, että se, mikä raviharrastajia ärsyttää on tämä lause kirjoituksessa:
"Syö inspiraatiota raveihin tämmönen ja tiedän ihmisiä, jotka lopettivat juuri siksi, että ravien tulokset on AINA myöhässä"
Aina. Miten niin aina? Aina? Ei ne AINA ole myöhässä. Ehkä USEIN, muttei aina :) Esimerkiksi itsekin aloitin tekemään 6 x villien ravien putkestani tuloksia jo 4 päivää ennen raveja, ja siihen on mennyt valtaosa vapaa-ajastani niinä päivinä. Yhtenä päivänä en ehtinyt tehdä ollenkaan tuloksia (hox: oli muuta tekemistä kun istua koneella), ja niihin on mennyt tosiaan 4-5h. Sellaista se on, kun ei ole ravikonetta käytössä, enkä käyttäisi sitä tosin muutenkaan :)

Toki vois alkaa pitää 6-8 lähtöjen raveja joihin lähtöihin otetaan 12/16 valjakkoa. Pääsis "vähän" helpommalla itsekin... :D Jäisi vaan aika moniharrastaja valitettavasti ravien ulkopuolelle :/

Itse muuten käyn nykyään usein käyn ht.netin Ravikeskustelussa (mikä on kuitenkin vielä vissiin aktiivisempi kun Keskustan topicci) kirjoittamassa, että nyt on muuten ravit myöhässä IRL kiireiden takia.

Mutta joo. Eiköhän tää taas riitä, kukaan jaksa Shavopapan kirjoituksia lukea.. :D
Onhan se inhottavaa, että yleensä ravihevosten "rakentamiseen" menee useampi vuosi, kun ratsuhevosen saa laatisvalmiiksi kuukaudessa tai parissa jos olet superaktiivinen kisaaja, mitä olen ymmärtänyt lukemaani (?).

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   23.4.17 06:18:22

Voitte sitten "häpäistä" sellaisten viestien kirjoittajan laittamalla ne esille myöhemmin - en usko, että kukaan tykkää (netti)kiusaajista >:/
Okei okei, tää nyt oli vähän väärin ilmaistu, ei häpäistä ketään, mutta voi sille ihmiselle vaikka henkilökohtaisesti sähköpostilla muistuttaa, että yritä käyttäytyä ja älä kirjoita taas näin rumasti/ lapsellisesti tmv :D :3

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   24.4.17 13:52:28

Shavo puhut kyllä täysin asiaa, kaikista ei tarvitse tykätä, mutta kaikilla samanarvoiset mahdollisuudet hevosten käytön ja kisojen suhteen. Enkä oikein jaksa uskoa että ketään suosittaisiin kisoissa / näyttelyissä. Voisiko johtua ihan siitä tosiseikasta, että näillä aina esim. suokki näyttelyiden kärkipäässä olevilla vaan on ne parhaat hevoset ja mahdollisuus ostaa / ottaa näyttävät parhaat kuvat. Kyllä se virtuaaliheppailussakin vaan niin on että rahalla saa..

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   24.4.17 19:22:44

"Ja ihan tosi, ketään oikeaa raviharrastajaa ei todella haittaa, että tulokset eivät tule kisapäivänä. Ei ole ikinä haitannut ja se, että tulokset tulee kun tulee, on ihan yleisesti tiedossa kyseisen lajin keskuudessa, jos siis on edes vähän vaivautunut meininkiä seuraamaan eikä vain muutaman kisan jälkeen tule heti tänne nurisemaan."

Minä tiedän, etten ole ainoa, joka aikoinaan lopetti raviharrastuksen kun juuri tämä asia ärsytti. Ok, ehkä ravipiirit nyt ovat sitten mukavammat kun joukossa on vain "oikeita raviharrastajia", jotka eivät pikkuasioista kuten useamman viikon tai kuukauden myöhässä olevista tuloksista välitä. Tuo yleinen hälläväliä-asenne on vain sellainen, että se helposti karkottaa monia aktiivisia ihmisiä pois lajin parista. Ok, ehkä tämän pitäisi olla yleisesti tiedossa ja meidän aktiivisten ihmisten pitäisi suuntautua heti jonnekin muualle eikä edes tuhlata aikaa ravimaailmaan, jossa jatkuva lusmuilu on ennemminkin normi ja eräiden harrastajien viesteistä päätellen toivottukin omainaisuus ennemmin kuin paheksuttu poikkeus.

Kuitenkin se on minusta vähän sääli, sillä itseäni ainakin kiinnostaisi ravipuoli virtuaalimaailmassa, kun IRL-maailmassakin se on lähes 15 vuotta ollut pääjuttuni. Jostain syystä ravimaailma on kuitenkin aina pysynyt virtuaalimaailmassa aika pienen piirin juttuna, vaikka meitä IRL-harrastajia on melko paljon paikalla. Ehkä voisi joskus vilkaista peiliin ja miettiä miksi näin on. Tosin ei kai se sitten edes haittaa, ehkä uusia harrastajia ei edes kaivata lajin pariin pilaamaan tunnelmaa.

Sori, en tarkoita tätä henkilökohtaisesti kenellekään enkä edes tiedä mitä ravimaailmassa on tapahtunut viimeisen kuuden vuoden aikana. :) Vuosina 2006-2011 tilanne kuitenkin oli minun näkövinkkelistäni tällainen ja se sai minut luopumaan koko leikistä, enkä ollut ainoa. Tämän topicin viesteistä päätellen asiat eivät ole juuri muuttuneet.

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   25.4.17 08:30:38

Kirjoitin taas kamalan pitkän tarinan, mutta mietin että miksi, kun ei se kuitenkaan avarra kenenkään mieltä yhtään sen enempää, mutta tämän tahdon sanoa:

Virtuaalinen ravikansa on sen verran viisasta, että me toivotaan uusia harrastajia.

Uudet sukulinjat, ostajaehdokkaat, kanssakilpailijat jne ovat AINA tervetulleita.

Meillä on oppaat, taulukot ym. helpottamaan uusien harrastajien lajiin pääsyä. Olen henk.koht. useammalle uudelle harrastajalle neuvonut virtuaaliraveja foorumien, skypen, windows messengerin ja sähköpostin kautta ja ilmoittanut aina, että minulta saa kysyä.

Tulosten laittamisesta minulla ei ole enää mitään kirjoitettavaa, takki on tyhjä, ei jaksa enää :D (olisko kellään nyt linkittää raveja, joista tulokset usean viikon/ kuukauden myöhässä? esimerkiksi vain)

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjäeatnama 
Päivämäärä:   25.4.17 16:53:12

Raviharrastajia tarvitaan lisää, se on totta. Kuten Shavo sanoi, uudet harrastajat tuovat uutta verta hevosiin, liikettä markkinoille, lisää kisaajia, toivottavasti lisää ravien järjestäjiäkin.

Mutta --
" Tuo yleinen hälläväliä-asenne on vain sellainen, että se helposti karkottaa monia aktiivisia ihmisiä pois lajin parista. Ok, ehkä tämän pitäisi olla yleisesti tiedossa ja meidän aktiivisten ihmisten pitäisi suuntautua heti jonnekin muualle eikä edes tuhlata aikaa ravimaailmaan, jossa jatkuva lusmuilu on ennemminkin normi ja eräiden harrastajien viesteistä päätellen toivottukin omainaisuus ennemmin kuin paheksuttu poikkeus."
-- on niin täyttä hevonkukkua ettei tosikaan.

Mun hevosille kertyy n. 20 starttia per kuukausi (keväällä ja syksyllä helposti enemmänkin), joten uskaltaisin väittää olevani aktiivinen kisaaja. Tässä vuosien aikana oon myös saanut esimerkiksi KRJ:n laatuarvostelussa läpi n. 60 hevosta, joten aika hyvä kokemus on senkin puolen toimintatavoista.

Ravipuolen ihmisillä on kyllä pienemmät piirit, mutta sen takia yhteishenki on parempi. Ja kun yhteishenki on parempi, ymmärretään että oikea elämä voi joskus tulla tän harrastuksen tielle.

Mitä lynkkaamiseen tulee, voin myöntää etten ole hirveän mukava ihminen, en ainakaan aina. Shavon tavoin mullakin on ongelmani tiettyjen harrastajien kanssa, mutta se on mun oma asiani. Mutta ravipiireissä en muista nähneeni mitään julkisia lynkkauksia, ei silloinkaan kun sen oman mielipiteensä on sanonut.
Mielipiteensä yleisistä asioista saa ja pitääkin tuoda esille, koska eihän muuten mitenkään tule mitään muutosta. Mutta tässä nimenomaisessa tapauksessa herättää hämmennystä se, ettei kukaan muu näe tässä ongelmaa kuin anot. Jotka eivät ilmeisesti enää edes harrasta ravihevosia.

Pahoittelen, jos mun ajatus katkesi jossain välissä ja jotain jäi epäselväksi. Jouduin jatkuvasti jakamaan huomiotani muualle ja editoin ja muokkasin niin paljon, etten tiedä säilyikö ajatus ehjänä loppuun asti :D

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   25.4.17 18:59:57

Pakko sanoa, että tämän keskustelun perusteella en kyllä haluais harrastaa raveja... :(

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjäeatnama 
Päivämäärä:   25.4.17 19:09:29

No, toivottavasti jokainen valitsee ne omat lajinsa omien kiinnostustensa mukaan, eikä sen mukaan tykkääkö henkilöstä A ja B.

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   26.4.17 08:22:26

Ei kyseessä ole mikään henkilökemia vaan yleinen ilmapiiri, jota tuo kommentti kyllä entisestään vahvisti... Ravit kyllä kiinnostaa.

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: Jeps 
Päivämäärä:   26.4.17 12:34:36

En ole kyllä ravikeskustelua keskustassa seuratessa huomannut mitään lynkkäysmeininkiä, ihmiset ehkä ymmärtää eri tavalla sitten toisiaan? Ja en myöskään ole mitään viikkotolkulla myöhässä olevia ravituloksia, villien kisojen osalta näitä sitten löytyykin pilvin pimein, sellaisiakin joihin niitä tuloksia vaan ei enää tulekaan. Se ei kuitenkaan haittaa, kun osaa asiaan suhtautua ja poistelee vaan sitten kutsut ellei tuloksia 2kk aikana ole. Koskaan en ole joutunut toimimattomuuden vuoksi kyllä ravikutsuja poistaan omasta kalenterista et ihan hyvässä tahdissa on tulleet. Tosin mulla priorisointi onkin omassa elämässä ja virtuaaliheppailut otetaan kun keritään mukaan, eli en kyllä ole niitä tuloksia tuijottamassakaan kuin ehkä kerran kuussa.

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjäeatnama 
Päivämäärä:   26.4.17 13:30:34

H,
että jos aktiiviharrastajat sanoo, että raviharrastus on rauhallisempaa, rennompaa ja mukavampaa, niin ei. Jos sanoo, että asioista voi puhua ilman lynkkausta, niin ei. Jos sanoo, että kaikkien kanssa ei tule toimeen, niin ei.

Mun mielestä nimenomaan on hyvä, että asioista voi puhua niiden oikeilla nimillä. Ketään ei kuitenkaan kiusata, eikä mennä henkilökohtaisuuksiin, sekin on hyvä. Ratsupuolen ihmiset ovat huomattavasti kärkkäämpiä menemään henkilökohtaisuuksiin ja siellä vasta näkeekin, etteivät kaikki harrastajat tule keskenään toimeen.

Mutta jokainen päättää harrastuksistaan itse. Mä en puutu tähän enää tämän enempää.

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: ei nyt omalla 
Päivämäärä:   26.4.17 15:58:21

Tästä(kin) keskustelusta näkee varsin hyvin kuinka ravipuolen porukka tuntuu olevan sokeita omalle toiminnalleen. Eipä siinä mitään, kukin harrastaa tavallaan ja jos tuo lusmuilu teille sopii niin hyvä juttu. Ei vaan sitten tarvitse ihmetellä miksei uusia raviharrastajia ilmesty tai miksi niitä ilmestyy vain hyvin lyhyeksi aikaa.

Moni on tässä ja ravikeskustelussakin kirjoittanut kuinka harrastus päättyi juurikin jatkuvaan tulosten odotteluun. Turha teidän on huudella tämänhetkisistä tulosten tilanteista, sillä se ei liity keskusteluun mitenkään. S kirjoitti tuossa aiemmin: "Sori, en tarkoita tätä henkilökohtaisesti kenellekään enkä edes tiedä mitä ravimaailmassa on tapahtunut viimeisen kuuden vuoden aikana. :) Vuosina 2006-2011 tilanne kuitenkin oli minun näkövinkkelistäni tällainen ja se sai minut luopumaan koko leikistä, enkä ollut ainoa." Harrastin itse samoihin aikoihin ja myös minä jätin ravimaailman taakseni samoista syistä.

Joku jo kommentoikin (tässä tai Ravikeskustelussa, en muista enää) että eikö ole kumma ettei raviharrastajia ole virtuaalimaailmassa paljoa vaikka moni harrastajista touhuaa ravureiden kanssa IRL. Luulisi tämän kommentin herättävän edes jotain ajatuksia myös teissä raviharrastajissa. Yleinen hälläväliä-asenne on ehkä just nyt teidän mielestänne hyvä, mutta muistakaa myös se silloin kun harmittelette erilaisten sukulinjojen ja uusien harrastajien vähäisyyttä. Sanokaa mitä sanotte, teistä se on kiinni.

(Ulvokaa aivan vapaasti nimimerkittömyydestäni jos keskitytte mieluummin siihen kuin viestini sisältöön. Onhan se jo kautta aikain nähty keskusteluissa että kun viestin sisältö kalahtaa tarpeeksi kovaa, aloitetaan nimimerkin puutteesta vikinä.)

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   26.4.17 20:33:50

Minkä takia anoilla on aina niin negatiivinen asenne? pitää oikein väkisin vääntää kaikesta niin NEGATIIVISTA?! mikä teidän ongelmana AINA on?

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   27.4.17 08:45:05

Pakko sanoa, että harva anonyymi tässä ketjussa on puhtaasti anonyymi, mutta esimerkiksi mulla on kyllä pitkä virtuaaliharrastustausta, joka jatkuu edelleen. Jos vastaanotto on tämä ihan asiallisiin viesteihin, ei edes mihinkään trollailunegatiivisuuteen, niin sitäpä ei edes tunnettu nimimerkki pelasta. Ei anoilla ole negatiivinen asenne, on ihan yleistä ettei moni uskalla sanoa kritiikkejään ääneen - juurikin vastaanoton takia. On suorastaan typerää vain ohittaa anojen kommentit ainoastaan sen nimimerkittömyyden takia. Ei ole kauaa aikaa, kun virtuaaliharrastuksessa oltiin todella julmia, edelleenkään ei uskalla ottaa riskiä että koko siihen asti saavutettu "maine" on pilalla. Ihan sama mitä porukalla huudellaan.

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: Fivi 
Päivämäärä:   27.4.17 22:23:18

Fiilaan niin tätä ylempää H:n viestiä!

  Re: Asiat jotka ärsyttää

Lähettäjä: Tallipiika 
Päivämäärä:   16.8.17 18:12:21

se että pidetään vain lasten ja teinien touhuna.v-tallit ei ole sitä! kepparit on lasten juttuja! myös vihkotalleja on kiva tehdä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.