Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ravikeskustelu 454

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   6.4.17 16:24:54

Ravikeskustelu 453

VRER - Kilpailukalenteri
VRKK
VPY
RaPu
Ravifoorumi
Ravi-info
Ravitalleja

Ravikeskustelun aloitusviestin pohja.

  Re: Ravikeskustelu 454

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   6.4.17 16:26:47

Takapajulan 1.4. ja 6.4. kv-raveista tulokset
muihin mahtuu vielä jokunen hevonen :)
http://ravit.boards.net/board/4/kylm-veril-hd

Lisäksi rajattomissa kv lv VRKK x 3 raveissa VIP huomenna klo 12:00 Vielä ehtii!!
http://ravit.boards.net/thread/11/rajattomat-vrkk-ravit-kv-lv

  Re: Ravikeskustelu 454

LähettäjäHessi VR 
Päivämäärä:   6.4.17 17:21:07

Viiru edellisessä keskustelussa kyseli peitsareille lähtöjä. Näissä seuraavissa raveissa niitä olisi. :)

Villit ravit 08.04.2016
Arriviste Circuit ja Tuli-Sinko Sprintti (osallistumisaikaa pidennetty ainakin tänään klo. 20.00 saakka, mutta epätodennäköistä, että teen tuloksia vielä tänään, joten saa senkin jälkeen kokeilla onneaan)

VRER-ravit 16.04.2016
Arriviste Circuit, vain peistareille lähtöjä!

VPY:n kalenteri tuskin on tulossa ajantasalle ihan hetkeen, kun haluan hissukseen harrastella virtuaalihevosia eikä tuota kalenteria tule päiviteltyä. Kannattaa siis ht.netin ravikeskusteluja sekä Keskustan ravikeskustelua katsella ravimainostuksien varalta. Tällä hetkellä peitsareille lähtöjä järjestävät minä, aksu ja reibili ainakin.

Shavo, sori, etten ilmoittanut omia peitsareitani! Maaliskuussa harrastaminen oli vielä nihkeää, joten en huomannut tutkia tarkemmin, mistä peitsareille löytyisi lähtöjä. Tosin vieläkin en meinaa muistaa ilmoittaa hevosia raveihin ennen kuin viime tipassa.

  Re: Ravikeskustelu 454

LähettäjäEllu 
Päivämäärä:   6.4.17 18:18:18

Mä oon koittanut pitää kaikille roduille lähtöjä. Mullakin aiemmin tuli peitsareille hirveen vähän startteja ennen kuin tänne eksyin :D Pitäis omissa raveissa kyllä jo muuttaa lähtötapaa ja matkaa.. Ehkä ens kuun raveihin muutan niitä.

Mä voisin vielä parille lämpöselle ja peitsarille tarjota kodin, jos on jotakin nuoria/vähän startanneita tarjolla :)

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäsiinau 
Päivämäärä:   7.4.17 00:45:34

Viiru, en löydä meidän Unian Viri-Kipinää noista rajattomien ravien lähtölistasta vaikka ilmoitin sen mukaan :3

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjä: siinau (puh) 
Päivämäärä:   7.4.17 12:29:39

Viiru, nyt tarkemmin kuin katsoin niin en löytänyt yhtään 3-vuotiasta suokkiani lähtölistalta :3

  Re: Ravikeskustelu 454

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   7.4.17 14:55:06

Siinau, aa joo sori mul on saattanu jäädä joku pois vahingossa kun oon noita sekoitellut arvontakoneella, mutta ennen tulosten tekoa laitan kyllä vielä laikki nuo osallistujat uudelleen :D eli ihan kohta

  Re: Ravikeskustelu 454

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   7.4.17 19:29:28

Takapajulan 3 x VRKK raveista tulokset (oli ihan kamala homma! muistan taas miksei rajattomia..) :'D laitoin nuo tulokset omille sivuilleen, ajat koitan antaa viim. sunnuntaina.

http://ravit.boards.net/thread/11/rajattomat-vrkk-ravit-kv-lv

  Re: Ravikeskustelu 454

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   8.4.17 23:03:25

En annakaan aikoja, koska ravikoneen toimimattomuus edelleen ja liikaa hommaa. Saatte siis itse antaa ne tietyn kaavan mukaan :) Tulossivuilla ohjeet.

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäeatnama 
Päivämäärä:   9.4.17 12:07:41

Päivitin tässä yhden hevosen kisakalenteria: totosijat 22-6-5. En tiiä, pitäiskö nauraa vai itkeä, melkoinen tuurijuoksija :D

  Re: Ravikeskustelu 454

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   9.4.17 12:52:22

eatnama, voittotuulettaa sun pitää ainakin ;D mä just yhden orin kisoja kans päivittelin ja mietin kans pitääkö vaan itkeä.. samanlaisella linjalla se on jatkanut alusta asti eikä näytä tekevän poikkeusta menoonsa. Ei vaan juokse niin ei juokse :'D

http://kuippana.net/ravi/sh/varma/

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   9.4.17 16:33:02

Nääh, Viiru, meillä noi prosentit on ihan normi :D (10-12 & 28-35 :D)

  Re: Ravikeskustelu 454

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   9.4.17 17:55:30

niin no ei kaikki voi olla hyviä :D jotkut ei sitä todella ole vaikka mitä yrittäis (viittaan tohon mun kopuun)

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   9.4.17 17:58:18

Mulla taas on tosi paljo niitä jotka on startannu 30 kertaa ja totosijat hikisesti 0-0-1.. :DD Sit pari sellasta jotka pärjäilee tasasesti

  Re: Ravikeskustelu 454

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   9.4.17 17:59:25

Mut se on kyl kiva huomata, et jotkut on p-askoja, osa ihan ok ja osa sitten kunnon juoksijoita :) toista se on ratsupuolella kun on kaikki toistensa tusinakopioita

  Re: Ravikeskustelu 454

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   9.4.17 18:02:41

Pitäis järjestää enemmän montea, sais vaan sen ravikoneen toimimaan.. ai että kun kyrsii sen toimimattomuus!

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   9.4.17 18:44:57

Viiru, meillä lv:t ja kv:t on aikalailla kaikki noiden prosenttien sisällä, nyt on ehkä kourallinen joilla on paremmat :D Peitsareissa prosentit on keskimäärin selkeästi korkeammat.

  Re: Ravikeskustelu 454

LähettäjäEllu 
Päivämäärä:   9.4.17 19:00:44

Tuo on justiin kiva, kun osa pärjää paremmin ja osa huonommin :D Mullakin on yks ori jolla on jo reilu 100 starttia ja vaan 5 voittoa, kakkosia ja kolmosia on tullut kyllä senkin edestä. Ja yks tamma puolestaan pärjää kaiken aikaa suuremmissakin lähdöissä. Derby kakkonen ja nytkin tuli Tuli-Sinko Sprintissä toiseksi. Tämän kanssa tuntuu että kaikki natsaa :)

Mäkin kävin jonkun ratsun sivuja katsomassa ja mietin että onko oikeesti näin hyvä kun kaikki kilpailut pelkkiä sijoituksia, ennen kuin hoksasin ettei sinne muuta merkitäkään :'D

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäeatnama 
Päivämäärä:   10.4.17 01:19:21

Viiru,
no sehän niissä ratsuissa alkoikin tympimään ja yksi syy, että pistin puokkikasvatuksen (näillä näkymin) lopullisesti jäihin. Eihän siinä ole mitään itua kierrättää hevosta kisoissa niin kauan että se saa ne sijoituksensa. Jokaikisestä hevosesta on mahdollista saada se KRJ-I, ainakin kisojen osalta.
Ravureissa on niin paljon jännempää seurata, miten se suvultaan nappi ja muutenkin kaikin puolin makee otus on yksinkertaisesti vaan psk juoksija :D Tai miten sen erinomaisen juoksijan kaikki jälkeläiset floppaa yksi toisensa jälkeen.

Tai sitten sellaisia hevosia kuin mun Sonicboom, joka 9-vuotiaaksi juoksi aivan päin honkia, ei liikkunut eteen eikä taakse. Sitten ihan piruuttaan ilmoitin sitä montélähtöihin, joissa sillä oli tosi hyvä arpaonni ja se alko pärjäämään kärrylähdöissäkin. Lopulta ruma ankanpoikanen voitti Monté Prix de Virtuilen, Montémestaruuden ja Virtuaalimestaruuden + Vuoden kilpailevan lämminverisen ja Vuoden lämminverisen montéhevosen.
Jalostuksessa siitä jäi kahdeksan varsaa, joista yksi voitti Derbyn, mut loppujen lopuksi kaikki aika kehnoja juoksijoita, myös se derbyvoittaja.

Tasan ei mee virtuaaliset nallekarkit, mut siksihän tämä mielenkiintosta onkin :)

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäsiinau 
Päivämäärä:   10.4.17 01:58:00

Ruskon Nj-näyttelyistä tulokset tulleet, http://ruskonhevoset.weebly.com/nj1.html :)

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäsiinau 
Päivämäärä:   10.4.17 02:45:00

Ellu, osta multa tämmönen oripoika pois, http://siinanhevoset.weebly.com/peeku.html :)

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   10.4.17 09:47:54

Narrilaivan huhtikuun sarjakutsu

Lisäksi linkitän vielä mun pohjoisnorjanponit, jos joku haluaa tuollaisen erikoisemman tukkajumala juoksijan talliinsa :3 :) (tilausvarsoja siis saisi kysellä halutessaan, narrilaivan@gmail.com )

  Re: Ravikeskustelu 454

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   10.4.17 16:21:23

eatnama, totta! todellakin toi just tekee tästä hommasta kivaa

  Re: Ravikeskustelu 454

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   10.4.17 16:36:04

hitto jos ravikonetta ei saada kuntoon ennen kesäkuninkaallisia ja vfinlandia-ajoja..

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   10.4.17 16:53:18

Kuinka moni on huomannut että Ravigaalan tulokset tuli esille tänä aamuna :D

Ääniä tuli vaivaiset 14 ja ne jakautuivat loppupeleissä joko hyvinhyvin tasaisesti kahden kesken tai sitten isona rykelmänä yhdelle :D

Vuoden ravivalmentaja: Henni, Repolan Ravitalli
Vuoden kasvattaja: aksu, Aken ravitalli
Vuoden ravitalli: Kerystonin Kartano
Vuoden kilpaileva lämminveriori/ruuna: Deadshot Ach
Vuoden kilpaileva lämminveritamma: Warlordess Xelia
Vuoden kilpaileva suomenhevosori/ruuna: AH Calvin
Vuoden kilpaileva suomenhevostamma: O.R. Lakunappi
Vuoden kilpaileva kylmäverinen: AH Hösttroll
Vuoden lämminverinen montéhevonen: Enchantress Ach
Vuoden kylmäverinen montéhevonen: O.R. Varjodonna & AH Hösttroll
Vuoden lämminverinen siitosori: Syndicate Big Shot
Vuoden suomenhevosten siitosori: Repolan Varjo-Veli
Vuoden lämminverinen siitostamma: Empress Ach
Vuoden suomenhevosten siitostamma: O.R. Roihun Madonna
Vuoden kilpaileva A-poni: Toy's Madeleine
Vuoden kilpaileva B-poni: Toscan Sonya
Vuoden montéponi: Aken Mhor
Vuoden jalostusponi: Adrei Baldric & Bella Ciao
Vuoden kilpaileva peitsariori: Seth Ach
Vuoden kilpaileva peitsaritamma: Hellcat Ach
Vuoden peitsarisiitosori: Desperado Ach
Vuoden peitsarisiitostamma: Isis Stain
Vuoden hevonen: Seth Ach

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   10.4.17 16:58:46

Ja allekirjoittanut kiittää nöyrästi joka ikisestä äänestä jota mun hevosille annettiin. En todellakaan odottanut tällaista tulosta. Kiitän myöskin 13/14 äänestäjää Seth Achin äänestämisestä - sen kohdalla kyllä odotinkin voittoa :D

  Re: Ravikeskustelu 454

LähettäjäKöpi 
Päivämäärä:   10.4.17 18:01:06

Hei! Minulla on pieni reaaliaikaista ikääntymistä käyttävä talliprojekti tekeillä ja kaipaisin tällä hetkellä hevosille kuvia. Koska olen tykästynyt filmikuvien tunnelmaan, niin toivoisin kovasti löytäväni täältä henkilön, joka olisi filmikameroiden aikakaudella kuvannut ravihevosia.

Olisiko siis kellään lämminveriravureista filmikuvia niin, että samasta hevosesta olisi jonkinlainen pääkuva (saa olla ravivermeet päällä, riimu tai kokonaan ilman, kaikki käy) ja joku sivusta otettu kuva (ei ravikuvaa, mutta ei tarvitse olla varsinainen rakennekuvakaan, vaan esimerkiksi tarhamöllöt olisivat täydellisiä). Esimerkkinä siitä, millaisia kuvia etsin, olisi vaikka meidän Rontti. Mahdollisesti voisin olla kiinnostunut myös ravitallin talliesittelyyn sopivasta kuvasta esimerkiksi tallikäytävästä karsinoineen tai ravurisuokkien vastaavanlaisista kuvista.

Palkaksi voin maksaa euroja tai jos olette mitään tekstejä vailla, niin monenlainen onnistuu. Myös kisojen muotoonlaitot, sivujen siirrot eri koodiin, raveissa tai ratsukisoissa kilpaileminen yms hommat onnistuu. Kysy ihan mille ikinä on tarve! Minulle voi laittaa suoraan sähköpostia (harmaalanvt@gmail.com), mutta seuraan myös tätä ketjua.

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   10.4.17 18:21:44

Hitsi! Kaikki mun filmikuvat on 550km päässä! :D Noi tollaset vanhat kuvat on kyllä ihania..

Ja enhän mää hokannu ees gaalatuloksia kyylätä..

  Re: Ravikeskustelu 454

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   10.4.17 19:21:14

Pitäisköhän sitä tuoda taas lisää suokkeja ja lämpösiä, että sais taas lisää jalostusmateriaalia.. ajattelin todella tänävuonna panostaa ravihevosiin että saisin edes jonkin verran kasvatteja maailmalle..

  Re: Ravikeskustelu 454

LähettäjäEllu 
Päivämäärä:   10.4.17 20:17:43

Siinau: Mä voisin ton kyllä ottaa :) Teen sille sivut kunhan kerkeän. Tää viikko on ainakin kiireinen..

Mä voin koittaa kattoa viikonloppuna noita filmikuvia. En oo kyllä ahkerasti kuvannut, mutta joitakin saattaa löytyä

  Re: Ravikeskustelu 454

LähettäjäKöpi 
Päivämäärä:   10.4.17 20:45:53

reibili: Ihania ja juuri sopivan hankalaa löytää, niin ei hevosmäärä pääse paisumaan. :D

Ellu: Olisipa kiva, jos ehdit katsoa. :)

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjämisery. 
Päivämäärä:   10.4.17 21:09:14

http://vrkk.boards.net/thread/295/ravit-18-4

Osallistukaapas!

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   10.4.17 21:20:24

Viiru, todellakin jos kasvatit on EP Aatoksen ja EP Otuksen luokkaa ;)

NDM-järjestäjiä haussa!
Järjestyspäivät toukokuussa voidaan iskeä alkaen 10.-15.5., järjestetään tehokkaasti sen parin viikon sisään kaikki neljät alkueräravit. Eli nyt kaivataan järjestäjiä jotka on tehokkaasti tekemässä tuloksia että saada homma rullattua läpi kunnialla.

Lisäksi vähän jo kuuluttelen heinäkuulle N.I.N. Rattopoika Muistoajolle ja Mysterious Yankee Memorialille halukkaita järjestäjiä.

  Re: Ravikeskustelu 454

LähettäjäHenni 
Päivämäärä:   10.4.17 21:37:05

Vautsi mitkä gaalatulokset!! Minultakin nöyrimmät kiitokset kun äänestitte minun tallia ja minun hevosia <3 Olen ollu viime aikoina hieman heikko harrastaja, kun ei millään tuo aika tunnu riittävän. Ensi vuonna niitä gaalapalkintoja kahmii lienee sitten joku toinen. Ihanaa silti, että selvästi olen teän mielessä jollain tavalla, kun ääniänne annoitte :)

Mie niin haluaisin olla mukana järjestämässä suurkilpailuita, mutta en tiä uskallanko ottaa kontolleni nyt yhtään mitään. Ehkä sitten kesällä? Nyt kaiken ajan vie lapsi, koulu ja tänään alkaneet kesätyöt (jotka tosin loppuu jo onneksi heinäkuussa ja saan pari kuukautta lomailla). Koulutehtäviäkin rästissä aiiivan liikaa. Olispa vuorokaudessa pari extratuntia. Ei sais valittaa kun on perhe, opiskelee unelma-ammattiaan ja saa vielä tehdä sitä työtä miksi valmistuu pian. Mutta onhan se välillä aika rankkaa :D Väkisin jää harrastukset vähän vähemmälle...

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäsiinau 
Päivämäärä:   10.4.17 23:36:29

Ellu, ei mitään kiireettä, laittele sivuja kun kerkiät : )

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjä: Viiru@luuri 
Päivämäärä:   11.4.17 10:15:31

aksu haha :D ne nyt varmaan on ainoot tollaset :D mut siihen pyritään!!

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjä: Viiru@luuri 
Päivämäärä:   11.4.17 10:16:56

Mä voin ottaa rattopojan muistoajon ainakin ja joitain ndm lähtöjä. Kuitenkin hoidan tulokset aina "heti"

  Re: Ravikeskustelu 454

LähettäjäMilja H. (10674) 
Päivämäärä:   11.4.17 17:19:00

No höh, ei tullut meille tänä vuonna yhtään gaalamenestystä :D Noh, ehkä ensi vuonna!

Mulle voi nakata ainakin kaksi NDM-osakilpailua järjestettäväksi :)

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäeatnama 
Päivämäärä:   12.4.17 00:40:29

Onnittelut aksulle, Hennille ja muille titteleitä voittaneille :)

  Re: Ravikeskustelu 454

LähettäjäKemiina 
Päivämäärä:   12.4.17 10:31:27

Ellu, laitoin sähköpostia! :)

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   12.4.17 15:48:13

http://duaninravit.boards.net/thread/9/myynniss-2017 Ois muutama tyyppi vailla kotia.. Tilausvarsojakin saa..

Täytys tehä tuloksia ja sivuja nyt ku omien kalenterit on jotenkuten ajantasalla, ku huomenna ois lähtö mökille viikoks enkä varmaan siellä saa aikaseks.

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäsiinau 
Päivämäärä:   12.4.17 22:52:37

Jee, Ruskon uusi kasvattajanimi on hyväksytty ja tästä lähin meidän tallista lähtee maailmalle orlovravureita Rjazán- alkuliitteellä ! :) Toki näin alkuun täytynee saada jonkinmoista statistiikkaa noille mun orloveille ennenkuin kehtaa ees tarjota ulkopuolisille.... toki jos jotain joskus kiinnostaa niin meiltä saa tilareita ! :)

Tässä vielä ensimmäiset Rjazán-kasvatit ! :)
Rjazán Galína
Rjazán Isidor
Rjazán Larísa

reibili, miä lähestyn sua jossain vaiheessa tilausvarsaan liittyen.. :) kunhan saan ensin muutaman muun homman pois alta.

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   13.4.17 01:03:41

Vihdoinkin sain Breeders' Crownin toisen karsinnan tulokset esille!
http://jattitassu.net/ravitalli/ravit87.htm
Finaaliraveista yritän saada huomenna tuunattua tulokset, ellei Dragon Age vie mennessään :D

Ja sitten seuraavia jo:
http://jattitassu.net/ravitalli/ravit92.htm Maaliskuun peitsaridivarit - huomatkaa divarilähtöjen uudet rajoitukset
http://jattitassu.net/ravitalli/ravit93.htm Vappuravit (huomatkaa peruslähdöissä meidän uusi hieno voittoloimi! xD)

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   13.4.17 01:10:08

Missä kaikki 2v peitsarit? Junior Breeders' Crown kaipaa osallistujia!
http://jattitassu.net/ravitalli/ravit88.htm

Myös Keryston Paceen mahtuu vielä hyvin mukaan. (Kutsussa on virheellisesti 2+1 hevosta / omistaja, laitan sen nyt kuitenkin 1+2 systeemillä että saadaan mahdollisimman monelta omistajalta tasainen määrä hevosia matkaan.)

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   13.4.17 01:35:08

Ja kuulutellaas vielä Nuorten Kevätkatsauksiakin! http://jattitassu.net/ravitalli/ravit89.htm

Mahtava määrä tullut jo osallistumisia (kauhistuttaa Kasvattajakruunun järjestäminen näillä perustein :D), kaikilta on mahtunut ainakin yksi hevonen mukaan. Tilaa on kuitenkin vielä, varsinkin peitsareille ja poneille (näihin paikkamääriin ei ole laskettu varahevosia mukaan)!
Lähtö 1: 7 paikkaa (2v lv)
Lähtö 2: 5 paikkaa (3v kv)
Lähtö 3: 14 paikkaa (2v p)
Lähtö 4: 12 paikkaa (3v A)
Lähtö 5: 14 paikkaa (3v B)
Lähtö 6: 3 paikkaa (3v lv)
Lähtö 7: 4 paikkaa (4v kv)
Lähtö 8: 15 (!!) paikkaa (3v p)
Lähtö 9: 11 paikkaa (4v A)
Lähtö 10: 13 paikkaa (4v B)

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   13.4.17 18:46:05

Brillianttiin taitaa tyssätä mun BSP- kasvatus, ja siskoonsa "Fool's Cutie Like Me":hen jolla ei ole vielä sivuja. En oo saanu ees ratsupuolelta nyysittyä enempää uutta sukua noihin, möööh. :D

Ja hei onnea kaikille gaalamenestyjille <3 :)

Ja osallistujia mun huhtikuun raveihin - ei oo tullu yhtää uutta postia vaikka olin monta päivää poissa koneelta :'(

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjä: reibili 
Päivämäärä:   13.4.17 21:57:25

Shavo mää osallistun heti tässä kunhan koneelle pääsen, sain ponien kalenteritki kivasti suht. ajantasalle että voi ilmottaa mutta "eksyttiin" tänään mökille niin en oo vielä ehtinyt! :D

  Re: Ravikeskustelu 454

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   14.4.17 09:37:48

Takapajulassa tänään rajattomat pääsiäisravit kylmäverisille ja lämminverisille!
VIP klo 23:00, isommat voittosummat. Tervetuloa :)

http://ravit.boards.net/thread/12/si-isravit

  Re: Ravikeskustelu 454

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   14.4.17 14:59:23

Kenelleköhän möin kasvattini EP Kuurakan? ärsyttää kun keskustassa ei voi selata yksityisviestejä taaksepäin, enkä tietenkään kirjoittanut omistajan nimeä myyntitopaan.

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjä: misery. 
Päivämäärä:   15.4.17 15:44:50

http://vrkk.boards.net/thread/295/ravit-18-4

Vip muutettu, en kuitenkaan ehdi arpoa tuloksia ennen tiistaita. :D Joten nyt osallistumaan!

  Re: Ravikeskustelu 454

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   15.4.17 20:27:58

Vielä mahtuu näihin kv raveihin!

http://ravit.boards.net/thread/9/kylm-veriravit-21-4-2017
http://ravit.boards.net/thread/10/kylm-veriravit-26-4-2017

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäsiinau 
Päivämäärä:   17.4.17 17:16:15

Ruskon VSN-näyttelyistä tulokset tulleet, http://ruskonhevoset.weebly.com/vsn1.html

Arvottava vielä tuo meidän laukka/ravitapahtuma tänään.. : )

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   17.4.17 23:49:42

siinau, mä täällä bilettelin just että noi mun murheenkryynit Leimu ja Crimson sai viiihdoin RCH:t että pääsevät kirjoihin ja kansiin :D (Plus sitten parille tammelle kans, jeeeee ^_^)

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäsiinau 
Päivämäärä:   18.4.17 02:16:24

aksu, haha, no mutta hyvä että noista näyttelyistä oli sitten hyötyä ! :) Miä olin kanssa intopinkeenä et nyt saa kantakirjattua porukkaa, mutta suomenhevosten ktk tais olla taas jo täynnä niin joutuu taas oottelemaan : D

Hei te jotka käytätte weeblyä, niin miten ihmeessä te saatte tehtyä yli kymmenen sivua ? Mulla on tuon ruskolilja.weebly.comissa etusivun lisäksi tietysti nuo kasvatustoiminta yms linkit ja muutaman hevosen sivut....kymmenen pystyn tekemään ja enempää en saa ellen päivitä tms osta sivutilaa lisää ?

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjänarri 
Päivämäärä:   18.4.17 13:31:08

aksu mä heittelin Junior Breeder's Crowniin osallistumista lahjakkaasti myöhässä. Muistelin et olin ilmoittautunut jo ja mietin et miks ihmeessä kopukat ei ole sivulla mut joo, sitten valaistuin et enpä juu ollutkaan osallistunut :D Toivottavasti vielä kerkiää mukaan.

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjä: slingi 
Päivämäärä:   18.4.17 18:50:42

Hei vaan kaikille !

Olen vanha harrastaja ja jäin vuosia sitten pois oikeastaan niin etten ilmoittanut kenellekkään yhtään mitään. Oma elämä oli yhtä säätämistä ja siinä sitten unohtui vastuu tulla ilmoittamaan kaikille virtuaalihevosteni kasvattajille että lopetin. :( Pahoitteluni siitä jos joku kaipaisi jonkin asian tiimoilta.

En tiedä muistaako minua edes kukaan, pyöritin aikoinani ravitalli Brozen Trottersia jonka sivut ovat valitettavasti kadonneet. En edes muista kaikkia hevosia mitä minulla oli mutta muutaman löysin VRL:n sivuilta.

Mitä tänne kuuluu ? Vieläkö vanhoja harrastajia vuodelta 2011 on mukana? Äkkiseltään muutamia tuttuja nimiä taisi näkyä. Toisinaan tekisi mieli palata mutta näinköhän sitä enää koko hommaa osaisi :D Jos joku muistaa minut vielä, tai sen että on myynyt minulle joskus hevosensa niin olisi kiva kuulla oletteko ottaneet hevosia takaisin tms ? VRL:n mukaan minulla on ainakin omistuksessa Quizzical Kind ja Show How Start nimiset hevoset sekä joku evm sukuinen minkä muistan ostaneeni aikoinaan hevostalli.netin kautta. Mitä olette mieltä voisinko myydä nuo hevoset vielä eteenpäin jos saan selville ettei ne ole palautuneet entisille omistajilleen ? Guest Trottersista minulla oli muutama suomenhevonen sekä ehkä yksi lämpöinen, harmi kun ei muista tarkemmin :( Kiinnostaisi myös tietää vieläkö Ravitalli Startin pitäjä pyörii mukana tai onko Kind Trotters enää toiminnassa ?

Kaikille hyvää alkanutta kevättä, oli pakko tulla vihdoin ja viimein vuosien jälkeen katsomaan ja kuulostelemaan mitä virtuaaliseen ravimaailmaan nykyisin kuuluu. :)

  Re: Ravikeskustelu 454

LähettäjäEllu 
Päivämäärä:   19.4.17 19:07:27

Mä lopetin justiin 2011 tallin pidon, tai taukohan se vaan loppuviimein oli. Mulle ei valitettavasti oli Brozen Trotters tuttu..

Mutta sellaisen kysymyksen heitän, kun oon pian tekemässä Hullun Äijän Tammakilvan tuloksia. Lämminveriset voin ainakin itse arpoa, koska mulla ei ole omia siinä ja ajetaan suoraan finaalina. Mutta suomenhevosiin ajattelin heittää pari omaa, kun vähän hintsusti oli mukana. Niin kysymys, että haluaako joku puolueeton arpoa vai luotatteko mun arvontaan suomenhevosissa?

  Re: Ravikeskustelu 454

LähettäjäEllu 
Päivämäärä:   19.4.17 19:28:54

Tietty linkki oli tämä

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjä: Ripa 
Päivämäärä:   19.4.17 19:53:24

Ellu No pöh mä olisin voinut arpoa jos ei ois omia mukana

  Re: Ravikeskustelu 454

LähettäjäEllu 
Päivämäärä:   19.4.17 20:12:47

Lämpösten tulokset tuli. Ja toivottavasti juoksukulussa on jotakin järkeä :'D Suokit tulee sitten myöhemmin.

ja jos kirjottaisi linkin vielä oikein, niin helpottaisi kovasti.. Uudestaan

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   19.4.17 20:50:42

Ellu, en mää ainakaan pahakseni pistä vaikka itse arpoisitkin myös suokit! :)

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   19.4.17 21:31:31

Ellu, anna mennä ja arvo itse.

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäsiinau 
Päivämäärä:   19.4.17 21:48:20

Ellu, arvo itse ! :)

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   20.4.17 00:56:29

Ihmiset hei!
Jos meinaatte anoa VRER:n alaisia kisoja toukokuulle, laittakaa anomukset 5.5. mennessä! Oon poissa koneelta 8.5.-18.5., enkä siinä viikonloppuna hyvin suurella todennäköisyydellä edes ajattele mitään kalenterin päivittämistä.

Huomatkaa myös, että Nordic Dream Meeting starttaa ensi kuussa. Päivittäkää siis elukoidenne sivut ja valmistautukaa ilmoittamaan niitä matkaan!
Yritän saada pyöräytettyä NDM:n käyntiin tulevana viikonloppuna, että pääsette ilmoittamaan hevosia jo listalle. Yritän saada jonkun päivittämään hevoslistaa sille välille kun oon poissa sorvin äärestä, mutta älkää jääkö miettimään sitä hevosen ilmoittamista vaan rohkeasti kaikki vähänkään kelvolliset alle 14,0-aikaiset listalle.

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäsiinau 
Päivämäärä:   20.4.17 02:00:19

Ruskossa 3 x villit rajattomat ravit !

- Osallistut automaattisesti kaikkiin kolmeen ravipäivään.
- Osallistumiset sähköpostitse tai suoraan foorumille.
- Ravipäivät ovat 24.04 - 26.04 - 28.04. viimeinen osallistumispäivä on 26.04. !
- Kutsut löytyy täältä, http://ruskolilja.boards.net/board/1/villitravit

Tervetuloa ! :)

  Re: Ravikeskustelu 454

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   20.4.17 17:16:05

aksuuuuu kauhee jännitys tuli ku sanoit et valmistelkaa kopukat noihin :D ei mun hevoset vaan juokse tarpeeks lujaa... yks kiva orhi on mut hitto yhellä on huono kisata! Aiheutat yleistä paniikkia :D

  Re: Ravikeskustelu 454

LähettäjäHilmir 
Päivämäärä:   20.4.17 18:41:26

Mulla taas on läjäks asti noita kivoja alle 14 aikasia :D Niistäkö muka pitäs yrittää valita, että keitä heittää mukaan. Toki ainakin lähes kaikki varmasti listoille laitan, mutta ketkä sit pääsee lähtöihn asti...

  Re: Ravikeskustelu 454

LähettäjäEllu 
Päivämäärä:   20.4.17 20:40:44

Loputkin tulokset tuli :) Onnea voittajille!

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäeatnama 
Päivämäärä:   20.4.17 20:50:06

Oliks aksu nyt menossa kilttien luvattuun maahan? Jos, niin pidä hauskaa :)

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjä: Ripa 
Päivämäärä:   21.4.17 05:51:45

Meille Hulln Äijän tammakilvasta K. Kiran Lennolle (eka putikka kasvattimme) hienosti toinen sija.

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjä: Viiru@luuri 
Päivämäärä:   21.4.17 07:23:08

Onnea Ripa :)

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjä: Ripa 
Päivämäärä:   21.4.17 08:22:17

Kiittää onnitteluista viirua

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   21.4.17 12:32:14

Viiru, nou hätä, on sitä aikaa tässä nyt kuitenkin :D Värväsin reibilin päivittämään osallistujalistaa sille aikaa kun oon ite poissa.

Hilmir, ilmotat kaikki kynnelle kykenevät :D Mulla on kans 12 alle 14-aikasta, joista äkkisilmäyksellä raappaan yhden tai kaksi pois.

Myöhemminhän nuo aikarajat tiukentuu, Sprint Test, Chance I on alle 13-aikaisille, Chance II ja III taas alle 12-aikaisille. Eli nyt kannattaa yrittää nimenomaan niitä 13-14 väliin noiden alkukarsintojen kautta, koska niillä ei ole mahdollisuutta myöhemmin (elleivät paranna ennätystä).

Kiitoksia Ellulle hauskasta kilpailusarjasta :D Näitä lisää! Meille tuli hienosti voitto lämpösissä (ja vielä venakko-risteytykseltä, wuhuu) ja kolmonen kaunokaiselle suomenhevosissa ^_^

Meidän Kevätkatsauksistakin on tulokset, yritän saada nekin tänä viikonloppuna valmiiksi aikojen suhteen.

eatnama, sinnehän minä :D Vähän jännittää Helsinki-Vantaa, mutta selvisin mää Standstedistakin niin ehkä se on ihan ok :D

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.4.17 13:44:28

Olisikohan mitenkään mahdollista, että edes suurkilpailuista tulisi tulokset ajallaan tai max 1-2 päivää myöhässä? Syö inspiraatiota raveihin tämmönen ja tiedän ihmisiä, jotka lopettivat juuri siksi, että ravien tulokset on AINA myöhässä. Normiravit nyt vielä ihan ok jos tulokset tulee esim viikon sisään, mutta suurkisat ois kiva saada ajallaan. :(

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   21.4.17 15:03:41

Haluaako mysteerianonyymi aukaista että mistä suurkisoista on kyse? Ainakaan VRER:n puolella ei ole mitään tuloksetonta lukuunottamatta Junior Breeders' Crownia (kevätkatsaukset ei laskeudu ihan suurkisakastiin), jossa ei ollut vielä jokin aika sitten kuin mun hevosia. Ja jotenkin kuvittelen että narri ja Ellu molemmat kirjottais reilusti omalla nimellä, joten..

Ja jos joku on lopettanut sen takia että ei halua odottaa tuloksia, niin ehkä se on ihan hyvä ratkaisu. Mutta kun jotain harrastaa niin pitää myös hyväksyä että toiset voi harrastaa eri tavalla.
Mulla on ollut jokseenkin se mielikuva että jokainen raviharrastaja on ihan tietoinen siitä että ne tulokset ei välttämättä tule heti VIP:nä tai kisapäivänä.

"ravien tulokset on AINA myöhässä" - I'm calling bullshiznit on this one.

Omat tulokset nyt valitettavasti laahaa jokseenkin perässä ravikoneen toimimattomuuden takia, mutta LUPAAN että Olympian, Miniolympioiden JA Monté Prix De Virtuilen tulokset tulee HUOMENNA. (Ja ne kevätkatsaustulokset.)
(Koska oon sunnuntaina mätsärissä kiinni enkä varmasti jaksa alkaa vääntämään.)

Yksi ratkaisu tuohon pulmaan on se, että järjestää itse raveja. Silleen saa ainakin tulokset ajoissa. Ja jos "ei ole aikaa", niin se on sitten suoraan sanottuna vaan voi voi.
VRER ei ainakaan ala vaatimaan tiukkapipoista tulosten tulemista (jos minä siihen vaan voin vaikuttaa ja haha! vaikutankin) ja meistä harrastajista niin moni on aikuisia ihmisiä joilla on muita velvotteita, että viimeinen mistä halutaan stressiä vetää on mielikuvitusravit.

Mä henkkoht arvosta jokaikistä joka jaksaa raveja järjestää, eikä mua ole koskaan haitannut vaikka tulokset oisikin myöhässä (koska omatkin on monesti jonkin verran myöhässä ja tiedän että meissä on monta aikuista, perheellistä, muuten vain kiireistä ihmistä) - suurkilpailuissa se ehkä harmittaa, mutta harvoin ainakaan VRER:n suurkisatuloksia on joutunut kauan odottamaan.

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjä: Ripa 
Päivämäärä:   21.4.17 15:06:55

Aksu onkohan mun osallistuminen tullut kevät katsauksiin perille.

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjä: Kemiina 
Päivämäärä:   21.4.17 15:14:37

VRER ei ainakaan ala vaatimaan tiukkapipoista tulosten tulemista (jos minä siihen vaan voin vaikuttaa ja haha! vaikutankin) ja meistä harrastajista niin moni on aikuisia ihmisiä joilla on muita velvotteita, että viimeinen mistä halutaan stressiä vetää on mielikuvitusravit.

Tässä on se suurin syy, miksi virtuaaliravurit- ja työhevoset kiinnostavat yhäenemmän! Kun tässä kotona treenaat kolmea starttihevosta, hoidat lapset ja arkirutiinit ja opetat lisäksi varsoja, niin ei sitä virtuaalihevosista enää halua stressaa ottaa. Ravipiireissä se onkin mukavaa, kun kaikki puhaltavat yhteen hiileen ja meininki on muutenkin leppoista. :-)

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   21.4.17 15:17:30

Ripa, on tullut.

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   21.4.17 16:01:53

slingi, mulle soittaa vähän kelloja Brozen Trotters :D

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   21.4.17 16:03:04

Viimeinen kuulutus näihin!
http://jattitassu.net/ravitalli/ravit88.htm (2-vuotiaiden lähtöön ja Jr Breeders' Crowniin ehtii vielä)
http://jattitassu.net/ravitalli/ravit91.htm
http://jattitassu.net/ravitalli/ravit90.htm (Monté Prix De Virtuilet)

Muistakkee myös.
http://jattitassu.net/ravitalli/ravit92.htm
http://jattitassu.net/ravitalli/ravit93.htm

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   21.4.17 16:03:11

Mä muuten tykkäisin, että forralla järjestettäviin raveihin ois mahdollisuus osallistua myös sähköpostilla - huhtikuussa mun useampi osallistuminen ei näköjään mennyt läpi :(

Ruskon raveihin laitan just osallistumista, kun siellä tuo mahdollisuus on <3 :)
Ja alan laittamaan Narriksen raveista tuloksia esiin - hahahhaaaa, ilkeä minä :D En oota VIP päivään asti... :> :3

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   21.4.17 16:04:26

Mä tykkäisin myös siitä sähköposti-ilmoittautumismahdollisuudesta, helpottaa mulla ainakin kalenterien päivittämistä.

Kauhee sohvasahvo, että ihan etuajassa..! X___X

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.4.17 16:16:46

Mielenkiintonen asenne aksu. Onko tuo siis myös VRER kanta, että kritiikkiä ei saa antaa vaan on parempi lopettaa koko harrastus? JA että nauretaan vain sille, että tulokset ovat myöhässä?

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=2729820&t=2729820 - täällä on kritiikkiä ravien tulosten myöhästymisestä.

Kumma, että ratsupuolella tulokset pystytään tekemään ajoissa, vaikka sielläkin on aikuisia.

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjä: Ripa 
Päivämäärä:   21.4.17 16:24:24

Voi kauheata jos raveissa ei tule tulokset ajoissa.
Menee pohja huuteluilta kun ei kehtaa tulla omalla nimimerkillä kirjoittelemaan

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.4.17 16:32:26

Sori jos sohaisin muurahaispesää. Tuota topicia lueskellessa vain tuli mieleen, että jos tulokset tulisivat jotenkin ajallaan niin ehkä harrastajiakin olisi enempi. Enkä oikein ole saanut vastausta sille, että miksei voida esim kisapäivää järkätä niin että tietää saavansa tulokset SUUNNILLEEN ajoissa.

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   21.4.17 16:48:28

"Enkä oikein ole saanut vastausta sille, että miksei voida esim kisapäivää järkätä niin että tietää saavansa tulokset SUUNNILLEEN ajoissa."

Kyllä varmasti ihmiset tähän pyrkii, minä mukaan lukien, mutta vaikka noita päiviä kuinka suunnittelee etukäteen, ei voi ikinä tietää tuleeko sille päivälle IRL jotain pakottavampaa menoa kun tulosten teko, ja mulla kyllä melkeinpä mikä tahansa IRL asia, vaikkei niin tärkeä olisikaan, menee tulosten tekemisen tai muunkaan virtuaalijutun edelle.. Mullakin on esimerkiksi just nyt kahdet ravit rästissä, kun ajattelin saavani tulokset noina kisapäivinä, mutta toisin kävi.. Niistä yritän saada tulokset viimeistään sunnuntaina, kun saan tässä kotosalla pakottavimmat hommat ja mahdollisen huomisen, epätoivoisen kuvausreissun pois alta. Kuten sanottu, voi jättää osallistumatta jos häiritsee niin paljon että ne tulokset voi olla myöhässä.. Täytyy varmaan alkaa laittamaan maininta tästä kutsuihin :D

Kritiikki on toki aina myös tervetullutta, en vain näe syytä miksei tätäkin olisi voinut nostaa esille omalla nimimerkillään? VRER ei ala natseilemaan ja vaatimaan että tulosten on tultava heti kisapäivänä, tämä vain varmasti ennestään vähentäisi VRER:n alaisten ravien järjestäjien määrää, eikä siis ole lainkaan toivottua.. On kylläkin olemassa sääntö, ettei uusia raveja voi anoa ennenkuin edellisistä on tulokset, tähän tehtiin sääntömuutos viime vuonna juurikin siksi, että joillakin tulosten tekeminen venyi niin paljon ja uusia vain anottiin lisää ennenkuin edellisistäkään oli tuloksia..

Suurkisoja vai järjestää kuka vain sovitusti, mutta innostus niiden pitämiseen on sillä rintamalla viimeaikoina ollut aika hiljaista.. Järjestämällä niitä itse, voi vaikuttaa siihen että niitä tuloksiakin tulee ajallaan, muutoin ei auta kuin odotella.

Ei siellä ratsupuolella ainakaan silloin kun viime vuoden puolella taas harrastelin niitä aktiivisesti, ollut läheskään kaikista kisoista joihin osallistuin, tuloksia heti kisapäivänä.. Joidenkin ihmisten kisoihin osallistuessa puolestaan pystyi aika hyvin luottamaan siihen että tulokset oli ajallaan, en tiedä mitä superihmisiä he sitten ovat.. Sama homma ravipuolella.. On ihmisiä joiden tulokset tulee yleensä heti kisapäivänä ja meitä joiden ei..

  Re: Ravikeskustelu 454

LähettäjäHilmir 
Päivämäärä:   21.4.17 16:52:11

Mua ei oo ainakaan koskaan haitannut, että tulokset on myöhässä. Ihan jo sen takia, etten niitä kuitenkaan kerkiä päivittämään sinä päivänä hevosten sivuille. Tällä hetkellä päivittelen raveja kuun alusta :P

Ja aksu! onko miulta tullu osallistumisia olympiaan ja montéen? Olevinaan ne laitoin, mut nyt kun katon sähköpostin lähetetyistä, niin ei oo :S

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäeatnama 
Päivämäärä:   21.4.17 18:38:06

aksu,
Hki-Vantaa on vielä ihan simppeli :D Jos oot lähijunalla menossa kentälle, niin siellä tunnelissa saa talsia aika pitkästi, ennen kuin on sisällä kentällä asti. Mut tuskin siellä mitään hämminkiä tulee :)

Huomioi sitten tämmönen, jos käytät siellä äteistä:
"Ensimmäiset uudet punnan kolikot lasketaan kiertoon 28. maaliskuuta. Sen jälkeen seuraa puolen vuoden jakso, jona aikana sekä vanhat että uudet kolikot ovat käypää valuuttaa.
Siis jos edelliseltä Britannian-matkalta on jäänyt käyttämättömiä puntia, ne pitää käyttää lokakuuhun mennessä – tai varautua pitämään keräilykappaleina."
(HS)

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   21.4.17 18:50:09

-->> aksun oma mielipide ja mölinä alkaa

.., Niin on sullakin.
Juu, päättäjäjäsenethän automaattisesti puhuu VRER:n puolesta, pitäisi aina muistaa se. Yleensä vaan ihmiset kyllä kykenee erottamaan milloin puhutaan VRER:n kannasta asioihin ja milloin ei (toisaalta, yleensä kysymyksetkin on osoitettu joko henkilökohtaisesti tai lafkalle, so..).

Tuon linkin takaa ei auennut millään tavalla mistä suurkisoista on kyse. Enkä mä osaa pistää suunnattomasti painoa mielipiteille, joiden takana on anonyymit, eikä voida edes minkäänlaista esimerkkiä antaa.

Missään kohtaa en ole nauranut tai pilkannut yhtäkään harrastamista lopettanutta henkilöä. Vähenevä harrastajapiiri ei ole mitenkään kiva juttu.

Mutta. Jos joku asia harrastuksessa tökkii ja tekee harrastamisesta epämieluista, niin kyllä, mun mielestä (huom. MINUN) on parempi lopettaa. En minä ainakaan jaksa epämieluisaa harrastamista - siksi mä en harrasta ratsupuolta enää.

Luulisin ainakin, että jokaisella raviharrastajalla yleisesti on tiedossa että tulokset missä tahansa kisoissa voi venähtää. Luulisi siis että jokainen osaa sen omassa harrastamisessaan huomioida, VARSINKIN jos on harrastanut pidemmänkin pätkän.
Tulosten "myöhässä" tuleminen on ollut useaan kertaan näissäkin keskusteluissa tapetilla ja kyllä se valtaosan mielipide aina on ollut "ei haittaa vaikka on myöhässä."

Missään vaiheessa en sanonut että kritiikkiä VRER:lle ei saisi esittää.
-->> tämä on VRER:n kokouksessa puhuttua -->> VRER:n päättäjäjäsenet ovat asiasta aikanaan keskustelleet ja ollaan yksimielisesti päätetty että VRER ei pistä virallista takarajaa tulosten tulemiselle. Tämä johtuen siitä, että tulokset yleensä tulevat viimeistään parin viikon sisällä, mikä olisi ollut se "tähän mennessä tulokset"-raja.
Yleinen mielipide tässä asiassa oli se, että liiallinen rajoittaminen syö harrastajien järjestämisintoa, juurikin sen takia että me tiedostetaan se, että ravitulokset saattaa monesti tullakin myöhässä. <<-- kokouspuhe loppuu tähän <<--

Arvasin myös että ratsupuolen aikuiset vedetään mukaan. Voiskohan syynä olla se, että ratsupuolella ainakin "mun aikaan" tuli rankkua jos tulokset oli myöhässä? (Joka oli muuten yksi syy sille, että minä lopetin sillä puolen.)
Ravipuolella rankkuja ei jaeta, joten "uskalletaan" ottaa vähän rennommin. Ja väitätkö että kaikki ratsupuolen kisojen tulokset tulee ajoissa? En usko.

"Enkä oikein ole saanut vastausta sille, että miksei voida esim kisapäivää järkätä niin että tietää saavansa tulokset SUUNNILLEEN ajoissa."
Enkä minä saanut vastausta sille, että mistä suurkilpailusta nyt on kyse.

"Tuota topicia lueskellessa vain tuli mieleen, että jos tulokset tulisivat jotenkin ajallaan niin ehkä harrastajiakin olisi enempi."
Mjaa, minä olen ajatellut että ravipuolelle vetää enemmänkin se rennompi meininki. Raveissa tietää aika tarkkaan että tulokset tulee, vaikka ne tulisikin myöhässä. Harvoin tulee vastaan tuloksettomiksi jääviä kisoja.

Ja arvon anonyymi voi myös muistaa, että ravipuolella ns. alaiset ei ole The Juttu, vaan meidän silmissä VRER:n, VRKK:n ja villit ravit on kaikki samanarvoisia. Mitäpä luulet että VRER:n ja VRKK:n ravien määrälle kävisi jos alettaisiin säätämään sitä kuinka pian tulosten pitää olla esillä?

Huomioiden myöskin tämän hetken harrastajamäärän ja harrastajien aktiivisuuden, minä en usko että kovin moni kyttää kalenteria ja kisatuloksia päivittäin.

<<-- aksun oma mielipide ja mölinä loppuu

-->> VRER:n päättäjäjäsenenä ja tämän hetken suurkilpailuiden päällepäsmärinä

VRER:n suurkilpailujen tulosten tulemista tarkkaillaan itseasiassa kohtalaisen tarkasti, ainakin parina viime vuotena. Järjestäjille kuitenkin annetaan "armonaikaa", riippuen vähän kilpailuista. Valtaosin tulokset ovat kuitenkin tulleet täysin hyväksyttävässä ajassa (1-3 päivää) ja jos eivät ole, niin sille on ollut aivan hyväksyttävä syy.

Esim. ensi kuussa alkavan NDM:n alkuerien tuloksia tullaan kyttäämään, koska alkuerät järjestetään lyhyellä aaikavälillä ja halutaan että mahdollisimman moni saa hevosensa mukaan ja heillä on mahdollisuus myös tehdä vaihtoja jos lähtöön mukaan ilmoitettu hevonen on lunastanut paikkansa seuraavalla tasolla.

Tulosten myöhästyminen myöskään perusraveissa ei ole toivottavaa, mutta satunnaiset myöhästymiset ovat ihan normaaleja ja tulokset on pääosin tulleet ihan järkevän ajan sisällä kisapäivästä.
Päättäjäjäsenet ovat myöskin päättäneet että takarajaa ravien tuloksille ei laiteta koska hyvin harvoin tulokset tulevat yli 2 viikkoa myöhässä.

<<-- VRER:n pjäsenen hölinä päättyy tähän.

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   21.4.17 18:57:40

Hilmir, ei ole tullut. Laita tulemaan uusiksi.

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   21.4.17 19:10:11

eatnama, kaveri nakkaa mut aamulla kentälle :) Jänskättää se silti xD
Huu, olipas hyvä että laitoit, pitää ottaa kolikonjämät matkaan, jos ne sais vaikka käytettyä :D Ja jos ei muuta niin jätän kaverille, saa se käyttää sit :D

  Re: Ravikeskustelu 454

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   21.4.17 19:19:40

Voi auta armias jos ravipuolesta tulisi yhtä tiukkapipoinen ja nihkeä kisojen järjestämisen suhteen kuin mitä ratsupuoli on.. HYI OLKOON! Täällä ON aina ollut rento meininki ja tulee jatkossakin olemaan, siinä on se tämän homman suola!

Täysin tuloksettomia raveja harvoin jos koskaan näkee, kyllä ne tulokset tulee aikanaan. Toki jos haluaa niitä ravituloksia heti kisapäivän tai vipin jälkeen esille, kannattaapi järjestellä myös itse. Toki ite pyrin siihen että tulokset tulee ajallaan ja tämän oon saanut pidettyäkin ihan hyvin.

  Re: Ravikeskustelu 454

LähettäjäHilmir 
Päivämäärä:   21.4.17 19:35:18

Mua kauheesti kiinnostaa, että kuka ihme on tää vastarannan kiiski (tai kiiskit, tuolla toisessa keskustelussa :D). Kun suurin osa tästä valtapopulasta taitaa juurikin olla niitä, jotka ei jaksa niuhottaa ja haluaa harrastaa rennosti :P
Ja mietin myös sitä, että miksei omalla nimellä uskalla, koska raviporukka on oikeesti niin mukavaa ja rentoa, että ottaa kyllä nätisti vastaan eriävätkin mielipiteet..
Mutta jokanen toki harrastaa tyylillään. Mulle tää valtaosan tyyli on nimenomaan sopiva. Ja kuten sanoin, mie en tee mitään niillä tuloksilla silloin kisapäivänä. Saatan käydä kattomassa että miten yleisesti hevoset on mennyt, mutta mulle niillä on merkitystä vasta sitten kun lisään ne hevosten kalentereihin, eli about. n. 1kk jälkikäteen :P Mutta kuten aiemmin on todettu, niin jos joku haluaa tulokset heti ravipäivänä, niin sopii sitten itse järjestää ja tehdä ne tulokset sitten silloin ravipäivänä jos sillä on niin iso merkitys. Mua kiinnostaisi myös tietää, että miksi on niin kiire saada tulokset juuri silloin ravipäivänä? Tarviiko niitä johonkin juuri sillä nimenomaisella hetkellä?

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   21.4.17 19:49:33

Kyllähän mäkin sain lokaa niskaan joskus kun mielipiteeni jostain joskus männävuosina sanoin, mutten enää edes muista mitä asiaa se koski.... :D
Mä tosin sanoin sen ihan omalla nimimerkilläni silloin :)

Oliskohan ollut jotain uusien jäsenten "ostan 100 heppaa ja pidän 100 ravit - en jaksakaan enää, katoan" tyyliin... :D

Jos joku haluaa tulokset samana päivänä ilmestyväksi, pitäkööt omat kisat. Ja tehkööt oman organisaation, jossa on kauheat hitler-säännöt ja haalikoot muut yhtä tiukkapiposet sinne mukaan. Minä tykkään VRER:stä nykyisenään. Toimii ja on mukava meininki, parempi kun joskus silloin kun olin itte vielä huippuaktiivinen :) Ja homma jopa rullaa!! ^_^

Itse tykkään siitä, että riittää kun 2-4vkon välein päivitän kalenterit ja osallistun uusiin raveihin, koska mulla ei ole aikaa kytätä 24/7 kisakalentereita ja päivitellä hevosten sivuja. Mulla on muutakin tekemistä. Mutta on ihanaa, ettei mun silti tarvi lopettaa harrastustani. Toki, jotkut ravit menee multa ohi kun on niin lyhyt osallistumisaika, mutta en mä siitä meuhkaa muille, että "mulla ei oo aikaa joka päivä kyylätä - laittakaa kuukauden osallistumisaika että ehdin" :DD

En nyt tiedä saakohan tuosta mitään kiinni tuosta mun kirjoituksesta, kun aivot on tyhjänään 8 työpäivän putken jälkeen, mutta ei se mitään... :D

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjä: siinau (puh) 
Päivämäärä:   22.4.17 02:25:37

Aikaisemmin täällä on ollut puhetta siitä että osa ei viitsi pelkästään foorumin kautta osallistua tms niin siksi meillä Ruskossa mahdollisuus osallistua myös sähköpostilla :)

Mua ei ainakaan haittaa vaikka tulokset on myöhässä, koska ihmisillä tosiaan saattaa olla kiireitä joiden takia ei koneelle kerkiä...varsinkaan arpomaan ravien tuloksia joihin aina oma aikansa menee :3 Mullakin tällä hetkellä työt sellaisia että saatan muutamaa päivää aikaisemmin tietää että onkin töitä seuraava pari viikkoa, jolloin en tosiaan kerkiä koneelle istumaan...saatika enää iltavuorojen jälkeen en jaksaisikaan. Ja kyllä mulla ainakin hidastaa ravien tulosten tekemisiä se kun ei ole raviarvontakonetta.... :3

Miä tykkään harrastaa ravipuolella koska porukka täällä on mukavaa ja kun voi harrastaa rennosti omaan tahtiin :) ilman näin hyvää ilmapiiriä ja raviharrastajia mun virtuaaliheppailu ois loppunut aikoja sitten :)

Ps. Muistakaa osallistua Ruskon raveihin ! :)

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjä: Sabina 
Päivämäärä:   22.4.17 08:30:08

Hei!

Mä teen nyt aika radikaalin päätöksen toistaiseksi tähän. Mun alkuvuosi on ollut niin isoo myllerrystä kun vauva synty ja oon sairastellut sappivaivaa yms, että nyt kun toi domaini muistuttelee että sekin pitäisi maksaa sekä samalla meillä on aika vähän rahaa kaikkien lääkärijuttujen takia, niin vitsit... mä pistän toistaiseksi niin isolle breikille koko homman, että en enää pidä näitä rakkaita tyhjänpanttina... eli mä myyn KAIKKI hevoset halukkaille ostajille ja ensisijaisesti toivottavasti kasvattajille!!!

Täältä löytyy nää mussukat:
http://www.virtuaaliravurit.net/sabra/hevoset/

Siellä on kaikkia aarteita.

Sitten samalla nää sukutiedot, joita oon haalinut:
http://www.virtuaaliravurit.net/sukutiedot/

kerätkää ihmeessä talteen jos on jotain tarpeellista siellä

Päätin, että jos joskus on aikaa, terveyttä, rahaa ja jaksamista niin aloitan sitten ihan täysin uudestaan ja alusta. Koska sillon näiden korjaaminen vaan veisi kaiken energian turhaan.

Ostotarjoukset mieluiten mailiin!
agrstables@hotmail.com

KAIKKI HEVOSET SAATAVILLA!!! Kuvista voidaan neuvotella jos ovat omiani.

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäeatnama 
Päivämäärä:   22.4.17 09:30:05

Mä voin kyllä ymmärtää sen, jos jossain suurkisoissa tulokset myöhästyy, mutta en näin äkkiseltään muista että mikään VRERin suurkisa olisi myöhästynyt? Ja VRERin suurkisoista aivan satavarmasti tulee tulokset, koska joku ne vie loppuun asti, jos alkuperäinen järjestäjä jostain syystä jättää väliin.

Oon erittäin aktiivinen kisaaja ja Shavon tavoin päivitän kalentereita ehkä kuukauden välein. Silloin peruskisoissa viikon tai kahden myöhästyminenkään ei haittaa yhtään mitään.

Sabina,
onnea vielä perheenlisäyksestä :)

Sabinalla on kaksi mun kasvattia (Purnin Kulovalkee ja Surely Burn), jos joku on näistä kiinnostunut, niin mun puolesta voivat lähteä uuteen kotiin. Sopikaa vaan sen kanssa ja ilmoitelkaa osoitteet mulle.

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   22.4.17 09:34:04

Mie katselin jo Sabina muutamaa hevosta, ja laitan sinulle niistä sähköpostia :)

Itse olen ihastellut VRER toimintaa. Se on toiminut mun mielestä upeasti nyt vuosina 2014-2017 (ainakin) kun en itse ole ollut niin aktiivinen. Kaikki uudistukset ym, ja siis suurkisat tosiaan järjestetään! Ihan mahtavaa mun mielestä.

Kamalasti en tosin sieltä vuodelta 2004 -> enää muistakaan, mutta joo... :D

Nyt alan katsomaan noita Sabinan aarteita ja sitten jatkan omien ravien parissa.
Eilen väkersin vaan 3h noita tuloksia, nyt olen jo tunnin tehnyt taas ja olen vasta tehnyt A- poneista osan ja B-poneista :DD :)
Mutta olen NIIN iloinen, että nyt ponilähdöissäkin oli lähtöjä joissa mulla ei ollut kun 1-3ponia mukana, eikä omat kisanneet koko aikaa toistensa kanssa - ihan huippua! <3 :)

  Re: Ravikeskustelu 454

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   22.4.17 12:02:06

Mäkin saatan laittaa parista ostotarjousta ;) ja rupeanpa tallentelemaan noita sukuja webarchiveen jos sostuu tallentamaan

  Re: Ravikeskustelu 454

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   22.4.17 13:18:39

Ai kamala kun tässä päivitän kopukoiden kisoja.. Olen vahingossa vähän reilummalla kädellä kisauttanut yhtä sh tammaani, Hopealiljaa :D

Se juoksi 8v kaudelleen 41 starttia (hups) kaikista ei vielä tuloksia, mutta toistaiseksi statistiikka näyttää 41: 4-6-6, 20,3ake + 23,1make, 36 750e, 101 vrkk p tuolta kaudelta.

Mietin että se voisi kyllä jäädä vähän lomalle, ja jatkaa sitten toukokuun lopulla/kesäkuussa raveja, kunhan on ikääntynyt 10-vuotiaaksi.

Tosin no edellistä 7v kautta verraten tamma juoksikin vain 6 starttia.

Liljasta tuli nyt sitten toinen VRKK:n Hall Of Legends 337 pisteellä :) 100 000ve rajakin meni rikki 21.2.2017! Tästä ehkä tulossa vielä yksi max kaksi varsaa kesän mittaan, sitten joutaapi pikkuhiljaa pois.

  Re: Ravikeskustelu 454

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   22.4.17 15:31:20

Viiru ei se mitään, mää kans kämmäilin ihan huolella ja oon kisannu monta hevosta yli sen mitä niiden oli tarkotus kilpailla per ikävuosi, sitte ikäännytin niitä ja oon joidenki kohdalla unohtanu päivittää iän kisalistoihin ja ilmottanu niitä vähän ristiin rastiin niin, että esimerkiksi; tänään joku saattaa juosta kilpaa kolmevuotiaana, huomenna neljävuotiaana ja ylihuomenna taas kolmevuotiaana.. :D Kisakalenterit siis voi olla aika hauskaa katsottavaa. Tai sit vaan tyrkkään ne kolmevuotiaanakin juostut startit 4v kauden alle tms.. en tiedä.. Sen siitä saa kun ei osaa pitää kirjaa mitä kukakin on juossu ja ilmottaa niitä startteihin reilusti ennen viimestä ilmottautumispäivää kun niiden ois pitäny siinä välissä ikääntyäkin..

Piti lähtee tänää Vihtiin kuvaamaan, mut koska selkä valvotti yön nii ei jaksanu.. Meillä myös sataa jotain mummoja välillä taivaalta (vettä ja räntää, välillä aurinko paistaa) ni ehkä ihan hyvä etten menny..

Teen kohta uuden topan, pakko saada kahvia.. ->

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.