Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ravikeskustelu 450

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   14.1.17 12:24:41

Ravikeskustelu 449

VRER - Kilpailukalenteri
VRKK
VPY
RaPu
Ravifoorumi
Ravi-info
Ravitalleja

Ravikeskustelun aloitusviestin pohja.

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   14.1.17 12:53:57

Tuontisukuinen, 2v lv-tamma olisi myynissä, ravikuvan saa myös mukaan.

Jubilee on nirppanokka ja herkkä. Silloin tällöin myös jokseenkin hidasjärkinen, mutta silti sillä on aina pilkettä silmäkulmassa. Tamma on vireä, mutta ei välttämättä tallin nopein otus..

On juossut muutaman lähdön. Nyt 1.22,4ke - 5: 0-1-0, koelähtö hyväksytysti (50e)
Lähtee kotiin kuin kotiin, ehkä tammasta saa vielä hyvän juoksijan, ei tuo 2v kausi vielä mitään näytä :)

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   14.1.17 15:21:19

Huudellaanpa meidän Nuorten tammikatsausraveihin osallistujia vielä.
http://jattitassu.net/ravitalli/ravit76.htm
Kaikkiin lähtöihin mahtuu vielä, 2-vuotiaat peitsarit on kadoksissa ihan totaalisesti, samoin 3-vuotiaat B-ponit.

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjä: misery. 
Päivämäärä:   14.1.17 21:03:59

Viiru, lähtiskö hän mun matkaani? Yritän palata takaisin virtuaaliravureiden pariin ja pääosin evm-sukuisten kanssa. :) Kilpauraa ensin ja sitten myöhemmin jalostukseen, sekä tietenkin tavoitteena kantakirjaus.

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   14.1.17 21:09:45

Lähtee :) Lisää tuonteja on täällä (R.K. Susityttö jää omaan käyttöön) http://kuippana.net/ravi/toiminta.html + suokkeja (ei vielä kisanneita) http://kuippana.net/ravi/tuonti/tammikuu2017.html

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjä: misery. 
Päivämäärä:   14.1.17 21:14:30

Rahhaa Tulloo & Whole Lotta Love myös meitsille? Toivottavasti ihmisiä ei haittaa, että tuo Whole Lotta Love on myös irl-ravihevonen. :o

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   14.1.17 21:16:42

Whole Lotta Love -nimisiä näyttää olevan kaksi. On kuitenkin biisin nimi, ei mitenkään uniikki :)

Teille lähtee kuitenkin.

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   14.1.17 21:18:39

A-poniravit (VRKK) x 3.. vip huomenna http://vrkk.boards.net/thread/292/poniravit-3

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   14.1.17 22:31:39

Botitellaan..

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   14.1.17 22:33:45

Meillä on myös myytäviä edelleen. Kylmäveriset 4v, lämpöset 3v, kaikki kilpailee.
http://jattitassu.net/ravitalli/furstinna.htm (kuvaa ei mukaan)
http://jattitassu.net/ravitalli/firecharm.htm
http://jattitassu.net/ravitalli/brimstone.htm (kuvaa ei mukaan)
http://jattitassu.net/ravitalli/infinity.htm
http://jattitassu.net/ravitalli/horus.htm (kuvaa ei mukaan)
http://jattitassu.net/ravitalli/redice.htm (kuvaa ei mukaan)

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäHilmir 
Päivämäärä:   15.1.17 14:39:41

Arvelin pykästä näyttelyt ens kuulle, pääosin ravureille. Nyt sen osalta vähän galluppia!

Kummat VSN vai NJ?
Mitä luokkia? Kuinka monta luokkaa koette tarpeelliseksi? Esim. haluutteko kylmäveriluokat erikseen vai riittääkö yleinen kylmäveriluokka? Onko kellään ees rakennekuvallisia kylmäverisiä vai riittääkö pelkät sh luokat? Luonnollisesti luokat rajattuja ravureille.
Entäs poniluokat? she ja russ luokat, vai haluatteko A-kategorian luokan ja b-kategorian? Tulisiko ne olla rajattu pelkästään ravureille? Ori ja tammaluokat erikseen?
Entäs jos vsn:n puolelle, niin onko tarvetta piirrosluokalle?
Entäs jonotus NJ:n puolelle? Onko tarvis? Jos, niin mille luokille?

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   15.1.17 15:09:00

Hilmir, mä tykkään enemmän VSN-näyttelyistä (järjestämisestä+tulosten saamisesta paremmat kokemukset), vaikka toisaalta NJ:t on ihan jees kans jos ne on nimenomaan ravureille (jolloin ratsukuvallisten pitäisi _teoriassa_ jäädä hyvien juoksijoiden taakse).
Laita kylmäveriravureille JOS jollain sattuu olemaan rakennekuvallinen kv :D (Montaa en ole kyllä nähnyt.) Mielellään vaikka pari luokkaa per sukupuoli.
Shetukoiden ja russien lisäksi on aika vähän muita rotuja juoksemassa, mutta periaatteessa nekin voisi rajata A- ja B-kategorialle. Mielellään ravureille, koska muuten ne varmaan täyttyy sen siliän tien kaikista muista. Oreille ja tammoille omat luokat mielellään (mulla kun ois nyt jopa kolme rakennekuvallista shettisoria xD B-poneja mulla ei oo rakennekuvilla yhtään mutta kyllä niitä luulisi olevan jokunen).
Piirrosluokat on aina jees vaikka montaa piirrosravuriharrastajaa ei olekaan.

Mites muuten ihmiset tykkäsi noista meitin katsausraveista? Oisko vastaaville halua/toivetta tulevaisuudessakin? Mitä luulette, riittäisikö osallistujia jopa joka kuukausi järjestettäviin vai oisiko järkevämpää järjestää harvemmin?

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäHilmir 
Päivämäärä:   15.1.17 16:08:17

mie luulen, et joudun järkkää useammat eri näyttelyt, kun ei varmaan sallita näyttelyitä, joissa on vajaat 20 luokkaa :D

Se täytyy vaan sanoa näin näyttelytuomarina, että esim. vsn:ssä on melko hankala arvioida ravureita ravurien kuvilla vs. ravureita ratsujen kuvilla. Koska tyyppi on vsn:ssä aika pienessä osassa loppujen lopuksi. Se kun kuuluu yleisvaikutelmaan ja on siitä periaatteessa todella pieni osa. Tyyliin puolen pisteen tai maksimissaan pisteen heitto. Sit on tavallaan harmillista, että jos on hyvärakenteinen ratsutyyppikuvalla ja huonompi rakenteinen juoksijatyyppikuvalla, niin tottakai se jolla on rakenteellisesti enempi puutteita jää automaattisesti ratsutyyppisen jalkoihin, vaikka olisikin yleisvaikutelmaltaan (ja tyypiltään) parempi :/

Sitten noista katsauksista!
Miusta ois ehkä kiva, että niitä ois vähän harvemmin, vaikka vähän vuodenaikojen mukaan. Kevätkatsaus, kesäkatsaus, syksykatsaus ja talvikatsaus. Mut ite kyl tykkäsin!

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   15.1.17 16:27:01

botteja

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   15.1.17 16:27:06

NJ näyttelyt sh ravureille (myös ratsuille)
http://kuippana.net/eelin/kisat/nj2.html

Laitoin nyt nuo Viirun kopukoiden sivut (etusivu) uuteen uskoon ja päivittelin sinne hevosten uudet osoitteet. http://kuippana.net/kopukat/index.html Osa hevosista meni kuoppaan, päivitelkäähän jälkeläisten sivuille uudet osoitteet (archive).

Myytävänä olisi myös kaksi lv tammaa Dark Blizard (kuvat ei välttämättä kuulu kauppaan)
Be My Light Speed kuvat mukaan

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäJasmin 
Päivämäärä:   15.1.17 16:30:21

Tervetuloa osallistumaan hitaille ja nuorille tarkoitettuihin lähtöihin http://ravureita.weebly.com/ravit-200117.html
VIP: 18.01

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   15.1.17 18:59:54

Hilmir, jos hevosen sivuilta ilmenee että se on juoksija, niin senhän kuuluu näyttää juoksijalta. Jos sillä on ratsun kuva, niin miten se voi saada hyvät pisteet? Juoksijalla ja ratsulla on niin kohtuullinen ero rakenteellisesti että pitäisihän sen näkyä arvostelussa jotenkin? Vai onko siellä ns. ihanteena sitten se ratsutyyppinen suomenhevonen?
Eihän siinä ole mitään järkeä että suomenhevosilla (ja vaikka tyyliin pohjoisruotsinhevosilla) ei huomioida sitä, että onko se juoksija/ratsu/työhevonen/pienhevonen arvioidessa.
Ei tietenkään pidä antaa rupukan näköisille hyviä pisteitä mutta tuntuu oudolta että niiden eri tyypin hevosten pitäisi mahtua samaan muottiin joka suosii tiettyä tyyppiä muiden yli.

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäHilmir 
Päivämäärä:   15.1.17 20:10:00

aksu: Raja voi olla aika häilyvä. Siis kun tyyppi (eli onko hyvä ratsutyyppi esim.) pisteytetään yleisvaikutelman yhteyteen, eli tavallaan se huomioidaan kokonaisuudessa, yleisvaikutelmassa, niin ei siitä hirmusia piste-eroja tule. Itse teen arvioidessani sillä tavalla, että ensin pisteytän sen yleisyleisvaikutelman, sitten mietin sitä tyyppiä ja jos tyyppi ei ole ns. käypänen niin pudotan yleensä pisteellä. Puolella jos on siinä ja rajalla, että voisiko olla juoksija. Yleisvaikutelmaan kuuluu niin monta osaa, niin siitä ei hirveesti pysty pudottelemaan pisteitä kuitenkaan. Siihen kuuluu tyypin lisäksi no se ns. ensivaikutelma hevosesta ja että näkyykö siinä ensisilmäyksellä jotain silmiinpistäviä virheitä. Lisäksi jos hevonen vaikuttaa erittäin nuorelta ja/tai lihaksettomalta, niin sekin kuuluu yleisvaikutelmaan. jne. Että tavallaan se tyypin pisteytys ei ole ehkä niin hallitsevaa kun mitä mahdollisesti pitäisi. Helpompaa olisi jos olisi tyypille esim. oma pisteytys"lokero".
Ja siis tottakai huomioidaan rakenteelliset erot tyyppien välillä, mutta jos esim. juoksijalla on vähän pyöreämmän ratsutyyppisen runko, jossa ei muuten ole mitään vikaa, vähenee siitä vähemmän pisteitä, kun esim. selkeistä rakennevirheistä, kuten laskevista lautasista tai jyrkistä lavoista.

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   15.1.17 20:48:47

Hilmir, siis nimenomaan hain takaa juuri tuota, että se hevosen tyyppi vaikuttaa koko rakenteeseen. Juoksija, työhevonen, ratsu, pienhevonen, niillä on kaikilla selkeitä eroja rakenteessa.
Eli mun mielestä ratsukuvallinen ravuri on lähtökohtaisesti heikommilla kuin ravurikuvallinen ravuri koska ne yleensä eroavat rakenteellisesti kohtuullisen selkeästi. Ihan samalla tavalla sitten ravurikuvallinen ratsu on heikommilla kuin ratsukuvallinen ratsu (tätä näkee kantakirjassa yllättävän usein). Mutta, VSN:ssä ei ilmoiteta sitä tyyppiä, MUTTA jos se ratsukuvallinen on _ravuriluokassa_, niin kyllähän se pitäisi sitten ravurina pisteyttää. Minusta. Rotuluokissahan se sitten on varmaan hankalampi, koska siellähän sitten taas voi katsoa että J-tyypin hevonen, pisteytetään J:nä, vaikka se virtuaalikoni olisikin vaikka sitten työhevonen. Tai jotain.

Tuohan mun mielestä on ollut positiivista VSN:n näyttelyissä, että siellä oikeasti ravureillakin on mahdollista saada hyviä tuloksia kun arvostelussa ei ihannoida nimenomaan sitä ratsua. (Tosin NJ:n parissa en ole pitkään enää ajatuksella seurannut että en tiedä mikä siellä on meno, mutta joskus ei kyllä ollut mitään tsäänssiä hyvän juoksijankaan menestyä ratsuja vastaan..)

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäHilmir 
Päivämäärä:   15.1.17 21:27:35

aksu: tottakai se otetaan huomioon kokonaisvaltaisessa arvostelussakin, itse kyllä aina yleisiä suomenhevosluokkia pistetyttäessä kurkkaan, että mikä sille hevoselle on laitettu painotukseksi ja arvostelen sen mukaan. Mut siis poitti nyt mulla lähinnä se että jos sulla on ihan ns. täydellisen virheettömän rakenteen omaava juoksijasuokki ratsun kuvalla ja sit sulla on semmonen semi ok;n rakenteen omaava juoksijasuokki juoksijan kuvalla. Niin semmoset yleiset rakennevirheethän noilla on melko samat. Kummallakaan ei tulisi olla avorunkoa, heikkoa selkää, jalka-asentovirheitä, liian pystyä tai lyhyttä lapaa, luisua tai jyrkkää lautasta jne. Ja noi on niitä asioita, mitkä varmasti eniten pisteitä verottaa. Ne pistevähennykset on huomattavasti pienempiä mitä tehdää (tai ainakin mulla on :D) jos on pikkasen pitkä runko tai lyhyt runko. Juoksijalla annetaan joissain tapauksissa vähän anteeksi, koska niillä ei ole hirveesti vaikutusta esim. sään muodolla tai jos pikkasen on alas kiinnittynyt kaula. Mut sit taas alakaula on huono, sekä ratsulla että juoksijalla.
En tiedä saatko kiinni mun pointista, että siis lyhyesti pistevähennykset on huomattavasti pienempiä tollasesta ns. tyyppiseikasta tai ei niin haitallisesta virheestä, kun esim. sitten ihan rakenteellisesta virheestä, joka nyt on ihan yleisesti epätoivottua rodussa. Toki, kuten aiemmin viittasin jo vähän, niin eri tyypeille annetaan tietynlaisia "armahduksia" tyyppiensä mukaan, eli esim. juoksijalla se kaulan pituus ei oo ihan niin se juttu kun mitä ratsulla (vaikka silti haluan ravureillekkin sopusuhtaisen kaulan :D) ja sit taas työtyypillä annetaan anteeks esim. vähän heikompaa sukupuolileimaa tai hitusen pystympää lapaa. jne :D mut. ääh. kauheen vaikee selittää mitä yritän tarkottaa :D
Tottakai itsekin haluaisin ravuriluokassa laittaa kärkeen niitä juoksijatyyppisiä, mut pisteytys on mitä on. Ja jos on tosi hyvän perusrakenteen omaava suokki "väärän tyypin" kuvalla, niin mun on hankala pisteyttää sitä väkisin huonommaksi, koska mulla ainakin on ne rakennevirheet mitkä eniten pisteitä syö jos vertaa tyyppivirheisiin.

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   15.1.17 22:16:13

Hilmir, mulla siis pisti silmään tuo että kun sanoit että "vsn:ssä on melko hankala arvioida ravureita ravurien kuvilla vs. ravureita ratsujen kuvilla", mistä tuli mielikuvana heti se, että ravuri olisi automaattisesti alakynnessä ja että vaikka olisi juoksija niin ratsun kuvalla se olisi heti parempi. Eli käytännössä ihannoitaisiin sitä ratsua, mitä on nähty kyllä monestikin näyttelyissä. (Mitä taas ilokseni harvemmin bongaan VSN:n näyttelyistä, vaikka välillä siellä(kin) saa ihmetellä mitä tuomarit kattelee :P)
Mutta joo, myö puhutaan samasta asiasta ja samalla mielipiteellä :D

Onhan noita suokkeja jotka ovat enemmän semmosia "yleismallisia", että solahtaisivat melkein tyypin kuin tyypin alle. Varsinkin tammoissa niitä näkee tosi paljon, niissä selvimmät tyypit on P ja T, pääosin ne on sellaista kohtuu tasaista massaa :P (Tai ainakin siltä tuntuu kun tekee noita kantakirjatuomarointeja :D) Oreissa näkyy taas sitten selkeämmin niitä ääripään tyyppejä ja ne on vähän helpompia arvioida, ainakin minusta :P

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäMarle 
Päivämäärä:   15.1.17 22:35:53

Nyt kun näyttelyistä on puhe, niin kaipaisin näyttelyluokkia ravurisuomenhevosille. Sapettaa niin kovasti tuo suomenhevosten kantakirjan uudistus (poikkeussäännön poisto) kun pelkästään toisen vanhemman kantakirjapalkinto ei enää oikeuta varsan kantakirjaukseen. Ratsujen kanssa kilpaillessa on ihan turha haaveilla näyttelypalkinnoista ja ainakin meillä on niin vähän kantakirjattuja hevosia, että molempien vanhempien kantakirja palkinnot on lähes poissuljettu ajatus. Ainoa mahdollisuus saada ravureita kantakirjaan on siis näyttelyt ja niidenkin varaan on aika heikkoa laskea kun a) niitä järjestetään niin harvoin ja b) meidän kaikki hevoset joilla on mahdollisuutta pärjätä näyttelyissä on jo kantakirjattu. Taitaa siis olla aika luopua kantakirjauksesta eli ainoasta lisähuvista jota olen ravureille tarjonnut, kiitos sääntömuutosten jotka eivät huomioi ravureiden heikkoja asemia näyttelymaailmassa :(

Näyttelyissä saisi siis olla useampia luokkia ravisuomenhevosille, oreille ja tammoille luokat erikseen. Lämminverisiä meillä käy näyttelyissä harvemmin, ponit tuskin koskaan ja rakennekuvallisia kylmäverisiä ei oikeastaan ole. Kaipaisin enemmän VSN näyttelyitä, niissä kun saa rajoituksen 2 hevosta per luokka joka toimii varsin mainiosti kun luokkia on enemmän kuin yksi per ravurikategoria.

Ja Hilmir, hoksasin vasta tuon viestisi edellisestä topikista. Scarletista saa varsan ihan millä aikataululla haluaa. Olen nimennyt kaikki shettisvarsat James Bond aiheisella nimellä joka päättyy Bond-liitteeseen (kuten esim. Dr. No Bond, Quantum Bond ja May Day Bond). Ongelma vaan on että nimi-ideat alkaa loppua kun kaikki elokuvien nimet, Bond-tytöt ja viholliset on käyty jo läpi :D Orille on kyllä varastossa semmoisia nimiä kun: Jaws Bond, Silva Bond ja Number 1 Bond.

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäMarle 
Päivämäärä:   15.1.17 23:00:22

Katsausraveihin vielä kommenttina, että olen Hilmirin kanssa samoilla linjoilla noista talvi-, kevät-, kesä- ja syyskatsauksista eli ei ihan joka kuukausittaista tapahtumaa. Meillä hevosten ikääntyminen kestää noin 3 kuukautta niin neljä kertaa vuodessa sattuisi aika hyvin varsojen aikatauluun.

Mutta voi että riipaisi oikein syvältä kun luin meidän Vilskeen-Virin nimen tuolta aksun raveista. Toisinaan tulee vastaan noita vähemmän uniikkeja samoja nimiä kun omilla hevosilla, mutta niiden kanssa olen oppinut elämään. Mutta Vilskeen-Viri tuntui tosi pahalta vaikken sitä ole itse keksinytkään ja se on myös IRL hevosen nimi. Vilske on kuitenkin sellaisen hevosen kun Halla-Herran isä ja sen nimi komeilee sadoissa suomenhevossuvuissa. Ori on oikeastaan minun koko suomenhevoskasvatuksen perusta niin siksi olen niin omistushaluinen tätä nimeä kohtaan :D Mutta minkäs asialle voit tehdä :(

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   15.1.17 23:01:06

Marle, mä siitä itseasiassa uudelle ylläpidolle kommentoin mutta tuolla nyt mennään. Siihen nyt ei sitten auta muu kuin alkaa järjestämään enemmän näyttelyitä. Mistä tulikin mieleeni että uusi ylläpitäjä itseasiassa sanoi että voi ihan mielelläänkin järjestää ravuriluokkia kun järjestää VSN:n näyttelyitä.

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäMarle 
Päivämäärä:   15.1.17 23:13:01

aksu, niinhän se menee, että kun jostain antaa nykyään palautetta niin kommentoidaan heti että saahan niitä näyttelyitä itse järjestää, ruveta tuomariksi, ylläpitäjäksi ym. Mutta kun ei kaikilla ole aikaa ja sitä paitsi kun ei siitä vanhasta poikkeussäännöstä ollut kenellekkään haittaa vai :P

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjä: Hilmir 
Päivämäärä:   16.1.17 12:02:46

Marle: Jee! Jaws Bond kuulostaisi ihan kivalta! Miepä rykäsen sivuja tässä joku päivä ja heitän sulle sähköpostiin!

+ Mie aina rekisteröin miun hevoset ja yksi syy siihen on juurikin tuo nimeäminen. Koska silloin se nimi on ikäänkuin "varattu" sille mun hevoselle. Viitaten tohon Vilskeen-Viriin. Miulle kun ei välttämättä aina muistu mieleen, että jollakin on jo sen niminen hevonen ja yleensä tarkistan nimet tuolta rekisteristä, että onko käytössä.

Mutta joo. Mie tosiaan voisin laittaa ne VSN -näyttelyt hakuun ens kuulle, varmaan ensin lämpösille + a-ravureille ja sitten kylmäverisille + b-ravureille. Ja piirrokset niihin mukaan myös. Muistatte sitten kans osallistua, tai mie osallistun teidän puolesta :D

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäMarle 
Päivämäärä:   16.1.17 13:04:14

Hilmir, ymmärrän hyvin että tuplanimiä syntyy kun nimi on sellainen ettei helposti voi selvittää onko se jo käytössä irl tai url hevosella. Vilskeen-Viri on kuitenkin ollut rekisteröitynä yli kymmenen vuotta ja sen nimen kun kirjoittaa googleen niin jo ensimmäisten joukossa tulee linkkejä virtuaalihevosten sivuille joilla on Vilskeen-Viri suvussa sekä linkki Vilskeen-Virin VRL profiiliin :D

Jään odottelemaan Jawsin sivuja ja suomenhevosten VSN näyttelyitä :P

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjä: siinau 
Päivämäärä:   16.1.17 19:40:25

onko kellään lyhytsukuisia kylmäveriravureita, ei siis suokkeja.. ?
multa löytyy yksi tamma ja ori, mutta nyt tekisi mieli vielä ainakin yksi sellainen talliin saada...ellei enemmänkin :3 ja mistähän kylmäveriselle tammalle keksisi kuvan... :o mulle voi siis tarjota lyhytsukuisia pohjoisruotsalaisia / kylmäveriravuria...

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäMarle 
Päivämäärä:   16.1.17 23:33:54

siinau, löytyy!
Tarjoan myös dölejä koska niitä löytyy eniten ja niitä ainakin itse risteytän huoletta pohjoisruotsalaisiin tuloksena kylmäverinen ravuri. Kaikkia oreja saa vapaasti käyttää tammoilleen kunhan vaan heittelee varsojen sivuja sähköpostiin. Tammoista saa varsoja melko vapaalla aikataululla ja haluamallaan orilla suvun pituudesta ja "rodusta" viis. Kaikki siis käytössä, ja kaikki hevoset ovat ihan ahkerasti raveissa kisanneita vaikka sivut huutaisivat tyhjyyttä.

evm döle-o Isete Gnist 23,5ake
evm döle-o Tordensønn 21,4aly
evm döle-o Gubransdal 26,2ke
evm kvr-o Thorernstsven 23,1aly
evm döle-t Vakkel-Jente 27,1ake
evm döle-t Blåstjerne 24,5ke
evm döle-t Skytsengel 23,9aly
evm prh-t Martha Eldig 24,8ake
evm prh-t Moa Teodora 21,9aly
evm prh-t Hildegarde 23,3ke
1-polv. döle-o Tordenstjerne 20,4aly
1-polv. döle-o Noflur von LT 29,3ake
1½-polv. döle-t Tierra's Treo 22,2ke
2-polv. döle-o Tierra's Noflka 21,7ake

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjä: siinau 
Päivämäärä:   16.1.17 23:57:02

Marle, kävisikö yhdistelmästä Tordensønn x Moa Teodora varsa minulle Ruskoon ? :) Jos sopii niin mikä kasvatus-liite sulla on noilla kylmäverisillä on ? Ja olisiko syntymäaika joskus marraskuussa 2016 mahdollinen ?

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäMarle 
Päivämäärä:   17.1.17 00:26:11

siinau, yhdistelmä käy hyvin ja syntymäaikakin onnistuu. Meillä ei ole kylmäverisille kasvatusliitettä mutta varsojen nimet viittaa jollain tavalla vanhempiin. Tordensønnin ainut varsa on tuo Tordenstjerne eli siinä on ukkosteema ja Moa Teodoran aiemmalle varsalle annoin Theo-teemalla nimen Theo Jerker. Mulle tulee tästä yhdistelmästä mieleen orille sopiva nimi Theotorden mutta saat ihan itse päättää mieluisan nimen :)

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjä: siinau 
Päivämäärä:   17.1.17 00:35:27

Marle, tuo Theotorden sopii mainiosti ! :) Laitan sähköpostilla sivuja sulle kun saan valmiiksi..

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   17.1.17 16:26:49

Teen VRKK foorumille tuonne arkistoon vuosittain kisat, että vanhojen linkkien pitäis kyllä uudelleenohjaantua tonne uuteen osoitteeseen. Vähän järjestelen tuolla noita, että tän vuoden kisat vaan jatkossa näkyvissä foorumilla :) Mitään en poista, kaikki löytyy arkistoista!

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   17.1.17 16:43:22

Montea kylmä- ja lämminverisille :) 19. ja 21. pv. vip 20.1. klo 18:00 tai tarvittaessa 21.pv jos nyt kukaan ei osallistu.

Lähdöt avoimet, ilmoittakaa hepat hitaimmasta nopeimpaan :)

http://vrkk.boards.net/thread/293/kv-lv-monte-19-2017

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   17.1.17 16:43:56

vip siis 18.1.! :D

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäEllu 
Päivämäärä:   17.1.17 18:06:08

Mä kyselen nyt kanssa sulhasta 2-polviselle peitsaritammalle. Isänä on Balemaster Depac. Seuraavassa viestissä linkki, kun nää botit..

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäEllu 
Päivämäärä:   17.1.17 18:08:04

Eli tälle tammalle :) Reinforce

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   17.1.17 18:35:18

Ellu,
http://duanpacers.weebly.com/funcyte-essence.html
http://duanpacers.weebly.com/blackout-depac.html

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   17.1.17 23:07:56

Ellu, jos ei tartte olla tasan 2-polvisia niin meillä ois tämmösiä..
http://www.jattitassu.net/ravitalli/seth.htm (2)
http://jattitassu.net/ravitalli/ray.htm (1)
http://www.jattitassu.net/ravitalli/applejack.htm (1)
http://www.jattitassu.net/ravitalli/landmine.htm (1)
http://www.jattitassu.net/ravitalli/ice.htm (1)
http://www.jattitassu.net/ravitalli/anubis.htm (1,5)

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   18.1.17 12:46:01

evm-sukuinen hprn sh tamma tarjolla liisinkiin yhden varsan ajaksi
http://virtuaali.net/keskusta/topic/2681/liis-evm-hprn-sh-t-ktk-iii-j-vrkk-hall-of-fame

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   19.1.17 08:54:57

Alan ottamaan Narrilaivan sivuja talteen tietokoneelle ja ostan tosiaan sitten oman webhotellin, koska Webs ei vaan toimi. Todella ärsyttävää kun niinä harvoina päivinä kun olisi aikaa ja mahdollisuutta päivittää, Webs ei toimi! En ole pitkään aikaan tosin kokeillutkaan, nyt ~viikko sitten viimeksi ja taas. :/

Narrilaivan sivut tuleepi siis muuttamaan ja osoitteet TAAS vaihtumaan. Pahoitteluni tästä ihan kaikille kasvattieni ja orihevosteni jälkeläisten omistajille :(

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäJasmin 
Päivämäärä:   20.1.17 14:41:42

kv ravit http://jassun.weebly.com/ravit2.html
2.02.17-22.02.17
VIP 01.02.17

Ravataan useampana päivänä
02.02.17 - 06.02.17 - 10.02.17 - 14.02.17 - 18.02.17 - 22.02.17

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   21.1.17 11:13:38

Meilläkin ois raveja! Muutama osallistuminen jo tullutkin mutta lisää ehdottomasti tarvittaisiin!
http://reibilin.weebly.com/vrer22.html (vip tänään mutta ehtii vielä hyvin kun illalla teen vasta tuloksia jos ehdin)
http://reibilin.weebly.com/vrer23.html
http://reibilin.weebly.com/vrer24.html
Tarjolla koelähtöä, montéa..

Tietääkö muuten näkeekö (IRL) ravigaalaa jostain? Fintoto?

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   21.1.17 11:16:42

Aa, nou hätä, löysinkin tiedon tuosta gaalasta heti kun kyselin. :D

Kelle mulla on vielä mahollisesti hevosten sivuja tekemättä, muutakun aksulle?

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.1.17 11:53:56

Merkitäänkö hevosen statistiikkaan jos on hevonen tullut 3 sijalle, vaikka lähtö juostu rutiinina?

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   21.1.17 13:18:30

-, rutiinilähtöjä en itse merkkaile. Enpä merkkaile oikeastaan edes koko kilpailutilastoihin, koska kyseessä on "harjoitusajo", ei kilpa-ajo :) Ei siis kuulu mielestäni kilpailustatistiikkaan.

Ehkä jos olisi kyseessä joku realistisempi päiväkirjatyyppinen harrasteravuri saattaisin merkitäkin johkuu muistiin, mutta itse en rutiinilähtöjä merkkaa nykyään minnekään ^_^'

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   21.1.17 18:32:30

-, mä merkkaan kaikki lähdöt. Juoksu siinä missä muutkin.

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjämisery. 
Päivämäärä:   22.1.17 11:48:59

Onko teillä mitään hajua missä nykyiset henkilöt menevät: Siri ja TK? Sirin sähköpostia en edes löydä ja TK ei vastaile.

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   22.1.17 12:13:17

misery, oon päätellyt että TK ainakin on lopettanut, oon myös tuloksetta yrittänyt saada kiinni joskus.. Eikä oo muutoinkaan missään näkynyt, ellei ole vaihtanut nimimerkkiä, mutta tuskin.

Kunhan saan paremman nettiyhteyden niin alan väsätä noita tuloksia, mutta sitä ennen pientä kyselyä.. Mietin orloveille erillistä kasvatusnimeä kun muilla lämpösillä on koska "Nimi Duán" ei niille oikein sovi, ainakaan omasta mielestäni, tuon heittomerkin kanssa ainakaan.. Vai?

Oisko parempi:
DS Nimi (esim. DS Ivanka)
Nimi Duan (esim. Ivanka Duan)
Nimi D (tai DS) (esim. Ivanka D tai Ivanka DS)
Onko DS etuliite tai tuo D takaliitteenä jo jollain käytössä?

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäMeeriN. 
Päivämäärä:   22.1.17 13:14:01

-, mulle rutiinilähdöt on samoja kuin IRL harjoitusravit, eli en merkkaile niitä statistiikkaan ollenkaan, en mahd. sijoituksia tai rahapalkintoja.

Divariravit 1/2017
Tällä kertaa divariravit juostaan suoraan finaalina, sillä en ehtinyt järjestää karsinaraveja aikaisemmin. Osallistuminen ihan normaalisti kuin karsintaraveihin, myös ponilähdöt!

29.1.2017 http://meerin.net/ravurit/ravit/68.html

Ostetaan poneja!
Mun ponikantani on tällä hetkellä liikaa painottunut nopeisiin poneihin, eikä nuoria ole juuri yhtään. Niinpä haluisin meille lisävahvistusta sekä a- että b-ponien suhteen. Suku on ainoa, millä on jonkin verran merkitystä, sillä en halua hirveästi lisää poneja millä on paljon samoja nimiä suvussa kuin mitä nykyisillä poneilla on. Kaikkia saa kuitenkin tarjota! :)

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   22.1.17 14:04:20

reibili, en tiä onko tuo DS-etuliite käytössä (kuulostaa tutulta mutta noita kirjainhässäköitä on niin paljon..), mutta minusta se on aika hyvä.

Mä en myöskään kirjaa rutiineja ollenkaan kalenteriin enää nykyään, enkä laske statistiikkaan.

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   22.1.17 17:43:22

Mullakin on sellanen kutina että tuo DS jollain jo on, mutta ainakaan tuolta VRER:n sivuilta löytyvältä kasvattajanimilistalta en sitä löytäny.. Se näyttäis ja kuulostais omaankin silmään paremmalta.. Täytyy miettiä..

Meerille lähti osallistumista, meiltä ei ookkaan ikuisuuksiin kukaan divareissa pyörähtäny juoksemassa. :D

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäEllu 
Päivämäärä:   22.1.17 18:02:24

reibili: Voisin tuolla Funcyte Essencellä astuttaa :)

Mulla tulee raveista piakkoin tuloksia. Tai ekoista on jo tulokset koneella, mutta pitää vielä nettiin siirtää. Seuraavat tulee lähiaikoina

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   22.1.17 19:43:54

Joo, on se DS rekisteröity ainakin, 2011 tosin on viimeisin kasvatti sille nimelle rekattu http://www.virtuaalihevoset.net/?jalostus-ja-kasvatus/kasvattaja.html?id=283

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   22.1.17 20:01:00

Voi olla että se kuulosti omaan korvaan tutulta koska mulla on ollut NS ja FS päätteisiä hevosia xD

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäeatnama 
Päivämäärä:   22.1.17 20:32:08

D-kirjain etu- ja takaliitteenä on ollut käytössä Dahabu Arabians & Gaited Horses -nimisellä tallilla. Nykyisin vissiin hiljaiselolla, mutta arabi/saddlebred/national show horse -piireissä erittäin tuttu kasvattajatunnus.

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   22.1.17 20:51:59

Ellu, sopii! Ilmottele sivuja kun varsalla semmoset on :)

Voe kettu, sitten ne liitteet pitää jättää ja keksiä jotain muuta.. Enpä tajunnu ollenkaan tuota VRL rekisteriä kattoa, kiitos aksu tästä. :D
Noista show horse hommeleista ei ollu ollenkaan perillä kun niin vähän ratsuja muutenkin harrastan, eli kiitos valaisemisesta eatnama.
Ei tässä sitten hirveesti jää vaihtoehtoja, kun keksiä jotain, muuta, tai käyttää tuota Duan loppuliitettä.. Ilman kasvattajanimeä en näitä ehkä siltikään haluais..

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   22.1.17 21:41:58

http://duaninravit.boards.net/thread/9/myynniss-2017 Ois muuten kaks ranskanpullaa myynnissä.. ja poni.. ja peitsari..

Karsee homma päivitellä kasvatti/jälkeläislistat, ku antaa noiden kasautua, koska ei osaa päivittää niitä heti kun sivuja saa..

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   23.1.17 18:47:32

Suurkilpailuhaku on käynnissä!
http://virtuaaliravurit.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=26&t=176

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   23.1.17 18:48:04

*Suurkilpailujärjestäjähaku, jopa.

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   23.1.17 18:50:19

Voisko joku ystävällismielinen henkilö linkittää tuon haun myös Keskustan puolelle, se ei taas syystä X anna minun kirjoittaa viestejä sinne.

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   23.1.17 19:39:46

mulle voi tyrkätä nuo ponikriteriumit, menee samaan syssyyn kun kuitenkin myös ens kuussa raveja järkkäilen..

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   23.1.17 21:39:32

Mie kaipaan Skypeen juttuseuraa D:

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäMilja H. (10674) 
Päivämäärä:   23.1.17 23:25:54

Mulle voi nakata jonkun Olympia-ajon karsinnan. Ja jos kesän kisoille otetaan järkkääjiä niin voin tänäkin vuonna napata tuon Viekser Muistoajon :)

Ja tietysti mua saa nykäistä hihasta mikäli tarvetta on muihinkin, mieluusti järkkäilen erityisesti noita kv- ja lv-raveja :)

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   23.1.17 23:31:59

Milja, hienoa :) Kyllä noita kesän ja loppuvuoden juttuja saa kans varailla jos uskaltaa :D

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   24.1.17 13:44:11

Saanko minä järjestää jälleen A- ja B- ponimestaruudet Narrilaivassa elokuussa? Toki, jos joku kokee suuren suurta paloa siihen, niin saa minun puolestani :3

Minä sain Narrilaivalle oman webhotellin kun iskin vähän pätäkkää yhrelle firmalle, ja nyt mää täällä vapaapäivänäni, auringon ulkona paistaessa (....), latailen sivuja nettiin.... :3 :)

Noh, omat IRL ponit nauttii kun saavat köllötellä auringonpaisteessa heinää mussuttaen <3 ^_^

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäHenni 
Päivämäärä:   24.1.17 16:24:38

Shavo, Mie olen kans miettiny tuota webhotellia. Websin kanssa menee kyllä hermot ja järki :/ Mutta mie en varmaan osaa käyttää sitä. Onko niissä aivan samanlainen hallintapaneeli, mistä mennään muokkaamaan sivuja? Mie olen aina ollu vain geocitiesillä ja freewebsillä / websillä. Mistä sie sen sivutilan ostit?

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   24.1.17 16:56:42

Henni, miepä laitan sulle säpöä :)

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   24.1.17 17:56:58

Sahvo voi ottaa ponimestaruudet joo :)

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäHilmir 
Päivämäärä:   24.1.17 18:02:20

Hei jos Henni ei vielä kerenny karata, niin huutelen täällä!
http://radicalrc.weebly.com/myytavat.html Ootko tuolle viimoselle varsalle saanu sivuja tehtyä?

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäHenni @puh 
Päivämäärä:   24.1.17 18:41:17

Hilmir, ääää no en olee :( yritän tehä piakkoin.

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjä: siinau 
Päivämäärä:   25.1.17 02:04:18

VRKK-ravit niin kylmäverisille kuin myös lämminverisille, 24.01.2017 + 26.01.2017 + 28.01.2017 :)

Kylmäveriset,< http://ruskolilja.boards.net/thread/37/3-vrkk-ravit-kylm-verisille>
Lämminveriset, http://ruskolilja.boards.net/thread/38/3-vrkk-ravit-mminverisille

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjä: siinau 
Päivämäärä:   26.1.17 14:14:32

onpas täällä taas hiljaista :(

osallistukaa noihin VRKK-raveihin, että saisi ees osan lähdöistä sille mallille että lähdöt voidaan juosta :3

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjä: Hilmir 
Päivämäärä:   26.1.17 14:27:45

Mulla on hevosille jo niin paljon startteja tälle kuulle, ettei viitsi enää ilmota mihinkään :/

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjä: siinau 
Päivämäärä:   26.1.17 16:18:12

voi harmi :(

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   26.1.17 16:41:49

Osallistun tänään

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   26.1.17 17:03:26

Villit lounarit kylmäverisille ja lämminverisille
29.1. ja 31.1.

vip 29.1. klo 14:00

kv http://ravit.boards.net/thread/2/lounasravit-29-1-ja-31
lv http://ravit.boards.net/thread/3/lounasravit-29-1-ja-31

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäeatnama 
Päivämäärä:   26.1.17 17:49:47

Kiinnostaisko ketään ostaa 7-vuotias lv-tamma Peony Burn? Kotitallissa tätä ei oikein inspiroi juosta, mut en oikein raaskis suvun takia kuoppaankaan laittaa.
Tamma on ite Kriterium-kolmonen ja Derby-finalisti. Isä on Montémestaruus-voittaja, emä Kasvattajakruunun karsintavoittaja ja kisannut myös montéssa. Emälinja jatkuu seitsemänteen polveen, yhteen Ninitran kantatammoista.

Kisakalenteri on ajan tasalla ja sitä on ilmoitettu startteihin tammi- ja helmikuulle. Kuvat saa halutessaan mukaan :)

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   26.1.17 21:09:17

eatnama, meeeeille vois ehkä mahtua... :D Emälinja ei tuo kyllä jalostuksellisesti mitään uutta (muttakoPeachyONin) mutta isän puolta meillä ei taida olla ollenkaan.

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäeatnama 
Päivämäärä:   26.1.17 21:38:57

aksu,
mä aattelin et tää vois olla sulle mieluinen, mutta en uskaltanut suoraan tarjota, kun emänemä on sulta lähtöisin... :D
Haluaisin pitää kyllä tän emälinjan osana tallia, mut Hibiscuksesta jäi vaan Indian ja Hennillä oleva ori, eikä Indianista jäänyt ku tämä tamma. Ja tämä tamma haraa vastaan oikein olan takaa.

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   26.1.17 22:19:39

eatnama, haha :D Mulla on paha tapa kierrellen palata takaisin omiin kasvatteihin. Mullahan itseasiassa on Card Shark Burnista tamma tallissa, notta.. :D (Ja sen emä on mun oma kasvatti *trololololooo*)
Otat kato tuosta sit tammavarsan jatkamaan emälinjaa :D

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäeatnama 
Päivämäärä:   27.1.17 08:57:53

aksu,
no jos se sulle lähtee, ni it's a deal ;) Voisin katella sille passelin orin jostain, koska nyt ois listalla tilaa aloittelevalle varsalle...

Laittelen sulle jossain välissä tietoa tulevista starteista :)

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjämisery. 
Päivämäärä:   29.1.17 11:54:03

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=2729295&t=2729295

Myydään/vaihdetaan.

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjä: Minni 
Päivämäärä:   29.1.17 19:04:40

Hups, unohdin ihan täysin että omistan ravureita, niin mun starttarit on näköjään saanut nyt kunno tauon kisoista : D

Jospa pienen treenitauon jälkeen paluu radoille olisi tuloksellinen ja vuonna 2017 ravailtaisiinkin jopa joissain isoissa karkeloissa, kunhan saataisiin vielä vähän tipauteltua sekunteja pois ennätyksistä.

Millä mallilla virtuaalinen ravimaailma on tällä hetkellä? Onko kisoja miten aktiivisesti?

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   29.1.17 20:11:52

Hirvee savotta arpoo kahet ravit samana päivänä.. Senpä kunniaksi heitin taas kolmet ravit hyväksyttäväks helmikuulle..
Pitäkääpä neljävuotiaat ponit kunnossa (eli älkää ikäännyttäkö, tai ikäännyttäkää sopivasti kolmevuotiaat nelosiksi), koska ponikriteriumit on ihan nurkan takana (14. päivä)!!

Pitäsköhän mun kehitellä jotain isompia lähtöjä vaikka maaliskuulle, Duán Stable täyttää kuitenki 6v (huhhu, tää on ylivoimasesti pisin projekti mihin oon jaksanu keskittyä enempi ku pari kk. :DD) tänävuonna niin vois ihan vaikka sen takia!

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   30.1.17 12:47:13

Narrilaivan sivut siirtyy pikku hiljaa omalle webhotellille. Hidasta on, kun vapaa-aika on tosi kortilla. :/ Nytkin mulla on vielä 2-3h aikaa, ennenkun ukko tulee kotiin ja sitte täytyy alkaa leikkimään "kotivaimoa" ja tehdä kotitöitä (tiskit, lumityöt ym) ettei toisen tarvi kaikkea tehdä, kun mulla on ollut tänään vapaapäivä :D
Lisäksi eläimet vie tosi paljon aikaa kun on hevosia, kissoja ja koiria tässä tontilla... Älkää siis ihmetelkö, Narris ei lopeta, mä vaan yritän sivut siirtää ennenkö alan taas kisaamaan noilla <3 Ponikriteriumiin meiltä tulee kyllä edustusta! Siihen pyrin! :)

Narrilaivan alkaa hahmottumaan tänne. Vanhoja kisasivuja en kyllä sinne siirrä, ne jätän websiin ja ne tuhoutuvat sitten ajan kanssa, kun en enää sinne kirjaudu jahka sivut saan tosiaan siirrettyä... :)

Kaikkien hevosten muistosivut ym. siirrän uudelle palvelimelle.

Muutama uusi elukkakin tuli - exmoorponieni jäämistö: Tiiti, Noora, Ville ja Tomppa jäivät vielä sukujaan jatkamaan :DD

Nyt otankin sitten vähän raskaamman rodun (koska niitä on ja on ollut enemmän), nimittäin suomenhevosten sivujen siirron :3 :)

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäTK 
Päivämäärä:   30.1.17 20:35:56

Mua on näemmä kaipailtu, en ole täällä käynyt sitten Keskustan syntymisen jälkeen joten täällä suoritetut tavoittelut ovat jääneet näkemättä. Keneltäkään ravipuolen ihmiseltä ei myöskään ole sähköpostia tullut perille asti jos sellaista on laiteltu.

Mutta tosiaan olen tässä jo pidempään miettinyt että pitäisi ravipuolellakin itsestään ilmoitella. Mulla on tilanne tällä hetkellä se, että virtuaalihommat ylipäätään kiinnostaa todella huonosti ja kausiluonteisesti. Ravihevoset ovat kärsineet ehkä eniten, eikä sitä motivaatiota vaan tunnu niille asti riittävän sitten millään. :/

Jos jollakulla on Rainsongissa kasvattejaan, niin ne saa mun puolesta ottaa takaisin ja etsiä niille aktiivisemmat kodit. Ihan täysin valmis en ole ravihevosista vielä luopumaan joten en pistä pillejä kokonaan pussiin kuitenkaan.

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   30.1.17 20:45:06

TK, olithan sie vielä hengissä! miksen oo nähny missään. :D Eikä mun sähköpostitkaan sitten ilmeisesti oo tullu perille koskaan (hotmailin osoitteesta)..
Lähinnä yritin saada sua kiinni tilausvarsa mielessä, onnistuisko teiltä sellanen? Ton russitamman (admirable) joka sulla multa on, voi tyrkätä vaikka kuoppaan tai myydä pois, minä en sillä tee itse mitään kun edustaa sukua jota multa löytyy jo..

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäTK 
Päivämäärä:   30.1.17 21:09:58

reibili, hotmail taitaa tosiaan olla aika epäluotettava, ainakin omasta kokemuksesta. Ja joo oon pyörinyt lähinnä arabi-western-askellaji-harvinaiset-arj -akselilla joka tuntuu olevan kans aika näkymätöntä porukka joten ei ihme jos ei ole näkynyt. :D
Pidän Admirablen tuolla roikkumassa, kovasti toivon että löytyisi vielä joskus aikaa ja jaksamista ravipuolelle kun ravitouhuista kuitenkin aikanaan todella paljon tykkäsin.

Juu tosiaan tilausvarsat onnistuu tottakai, monta kertaa pitänyt tulla itestään ilmoittelemaan ja tarjoamaan tilausvarsojakin... :D

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   30.1.17 21:22:10

TK, joo mä en niistä ympyröistä tiedä mitään, vaikka joskus vuonna kivi ja kirves mullakin pari issikkaa oli.. Harvemmin tuota keskustaakaan tulee avattua, että eikai tuo mikään ihme oo että oot pysyny näkymättömissä. :D Hotmailista tosiaan vaihdoin pois just sen takia että kaikki postit ei tullu joko mulle tai mun lähettämät päässy koskaan perille, gmail toimii hyvin (kop kop), gmailissa ei samalla tavalla huku viestit myöskään roskapostin sekaan..

Tosiaan mä tota Taikasumun Hipsua oon kattonu joskus vähän sillä silmällä, josko siitä voisi varsaa saada, mulla taitaa olla sille sopiva ori, ellei sulla ole omista ehdottaa jotain kivaa? :D

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäTK 
Päivämäärä:   30.1.17 21:35:48

reibili, Hipsulle käy ihan mikä tahansa ori mun puolesta eli jos sulla on sopiva mielessä niin käytä ihmeessä sitä! Voit ottaa varsan vaikka omalle kasvattajanimellekin jos ei Rainsongin kasvattajaliite miellytä ja varsa voi olla syntynyt vaikka viime vuonna jos siltä tuntuu. :)

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   30.1.17 21:41:11

TK, jee! Heittelen sulle sivuja sitten, (s-postilla tai keskustassa yv:llä) kunhan saan tehtyvä, ihan parin viikon sisään en uskalla kuitenkaan luvata.
Eiköhän me varsa sun kasvattajanimelle laiteta, mulla oli siihen jo muutama hyvä mielessä kun oottelin että josko susta kuuluis jotain ja tän varsan sais. :')

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäTK 
Päivämäärä:   30.1.17 21:48:40

reibili, ei mitään kiirettä :D

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjä: misery. 
Päivämäärä:   31.1.17 00:26:05

Haluatko TK tosiaan pitää noi muut mun kasvatit oottamassa jos innostut vielä joskus? Whiskeyn otan mielelläni itselleni jos sopii. Muut saa jäädä sulle. Sori vielä tää säätö.

Piti kysyä että kaipaako raviporukka vapaastikopioitavia kuvia? mulla on valtava määrä ravikuvia ja aattelin josko niistä olisi hyötyä muillekin. Ehkä voin katsoa löytyykö myös rakennekuvia

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   31.1.17 01:06:32

Oon pistämässä ensi kuulle useammat VRER-ravit pystyyn (kolmet nyt ainakin, kolme kutsua oli odottamassa reibililtä). Päivitän kalenterin todnäk pe/la, ellen aiemmin intoudu.

Esittäkää siis toiveita mille roduille lähtöjä. Peitsareille on ainakin tulossa jokaiseen lähtöön avoimet rajattomat mutta mitä muuta? Vai laitanko suosiolla kaikki rajattomiksi ja avoimiksi että saatte läntättyä kaikki mukaan?

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjä: reibili 
Päivämäärä:   31.1.17 07:48:59

aksu, avoimet rajattomat on aina hyviä, saa koko lauman kerralla mukaan! Tulosten tekeminen onki sitte eri juttu..

Kuvillekin on kyllä aina tarvetta, mulla ainakin.. Nytkin suurin osa on taas näkymättömiä kun ei omia kuvia ole, niin täytyy mennä vapaastikopioitavilla.

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäKemiina 
Päivämäärä:   31.1.17 10:18:06

Marle hei! Nyt on käynyt aika nolosti, sillä Vilskeen-Vilunki on virheellisesti kilpaillut nimellä Vilskeen-Viri... En käsitä, mikä ihmeen aivokatkos mulle on tullut, joten pahoittelut tästä!

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjä: TK (puhelin) 
Päivämäärä:   1.2.17 00:12:25

misery, eiköhän ole parempi että otat vaan ne loputkin ja etsit niille uudet kodit, niin minun ei tarvitse mahdollisen paluun yhteydessä ihmetellä että mikähän niiden tilanne on.

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   1.2.17 09:21:57

akeya, laita poneille ainakin lähdöt <3 :)

  Re: Ravikeskustelu 450

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   1.2.17 09:55:07

... Nyt menee hermot! Webs on päättänyt tuhota mm. Ajattoman Karinon ja D.A.N. Tuskanhuudon sivut! Voi että mua ärsyttää...! >_< Onneks ollaan muuttamassa hevonkettuun tuolta, ja siirrän äkkiä sivuja pois ennenkö katoaa muitakin mysteerisesti...! :'(

  Re: Ravikeskustelu 450

LähettäjäHeimo 
Päivämäärä:   2.2.17 18:14:12

Olisiko kellään kaksipolvista ruunikkoa/mustaa suomenhevosoria isäksi Carmantin tulevalle varsalle? Varsa jää kotiin Ravitalli Heimo Karsikkoon. :-)

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.