Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  ht.net eloon?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   29.10.16 16:51:29

Näyttää positiivisesti siltä että ht.net herää eloon

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjä: Öm 
Päivämäärä:   29.10.16 16:59:09

Eilen kirjoitettu kolme viestiä. Todella eloisaa.

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.10.16 17:14:07

elämä ois kviaa

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   29.10.16 17:39:30

Mitä tapahtui että tämä ns. monen vuoden loiston jälkeen kuivui näin?

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.10.16 17:58:50

<virtuaali.net/keskusta/>

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjä: huh 
Päivämäärä:   29.10.16 18:36:43

Saisi herätä eloon, toi uus on ihan hirveä

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   29.10.16 19:32:46

Juu juu uusi foorumi tuli mut miksi noin epäselvästä tuli kiinnostavampi kuin hötönetistä, tapahtuiko täällä jotain vai oliko kiusausta? No kiusaamistahan on ollut aina.. Kauhea tragedia minusta :(

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.10.16 20:19:48

Kyllä toi uus ainakin mun mielestä on huomattavasti kätevämpi mm. chat- ja viestien muokkausominaisuuksien takia kuin hötölä. Anotkaan eivät tuolla riehu eikä moderointi ole niin mielivaltaista kun täällä, jossa topia häviää sisältöön katsomatta.

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjä: Sippe 
Päivämäärä:   29.10.16 20:39:29

Ei täällä ainakaan tän keskustelun perusteella enää kirjoiteta kuin nikittömänä :D Itse olen tyytyväinen Keskustaan, kätevä ja ihana kirjoittaa kun tietää ettei ihmiset tule nimettöminä aukomaan päätään

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.10.16 20:42:38

minä tykkäsin kyl tästä foorumista enemmän, eikä koskaan ollut ongelmia anojenkaan kanssa. taitaa monelle harrastajalle vaan olla tuntematon käsite olla ruokkimatta trollia?

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjä: huh 
Päivämäärä:   29.10.16 20:56:32

"minä tykkäsin kyl tästä foorumista enemmän, eikä koskaan ollut ongelmia anojenkaan kanssa. taitaa monelle harrastajalle vaan olla tuntematon käsite olla ruokkimatta trollia?"

Tämäpä tämä. Huvittavaa kuinka paetaan muualle sen sijaan että katsottaisiin peiliin ja mietittäisiin mikä siinä omassa käytöksessä houkuttelee niitä anoja.

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjä: Creimeide 
Päivämäärä:   29.10.16 21:46:34

Miksi te syyllistätte kiusattuja/haukuttuja siitä että ovat joutuneet huutelun kohteeksi? Syyllistättekö uhreja esimerkiksi myös rikoksissa uhriksi joutumisesta..?

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjä: Öm 
Päivämäärä:   29.10.16 22:06:19

Tässä topassa huomaa taas selkeästi MIKSI ht.net kuivui kasaan ja uusi foorumi kukoistaa.. katsokaa vanhojen muistelijat itse peiliin, eipä näytä moni olevan teidän kanssa samaa mieltä kun täällä ei kukaan enää ole, juuri teidänlaisten ihmisten takia.

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjä: huh 
Päivämäärä:   29.10.16 22:41:07

Rikosten uhrit ovat pikkasen eri asia kuin virtuaaliharrastajat, jotka omalla käytöksellään ja jättämällä käytöstään korjaamatta vetävät puoleensa anoja. Jos joku tietää kertoa yhdenkin tapauksen jossa jonkun kimppuun on täysin ilman syytä hyökätty ja ryhdytty vainoamaan, niin olkaa hyvä ja kertokaa.

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.10.16 22:53:57

ai se on heti syyllistämistä, kun toteaa että moni niitä trolleja itse ruokkii. niin vain näytti aika monen tapauksen kohdalla käyvän, ei osata vaieta ajoissa. en tietenkään kannata niitä järjettömiä anojen hyökkäyksiä, mutta se nyt vaan on karu fakta, että siihenkin tangoon tarvittiin aina kaksi. ei se silti heti tarkoita sitä että rikoksetkin ovat uhrin vika.

hienosti yleistetty myös ömiltä, jos tämä foorumi kuivui kasaan "meidänlaisten" ihmisten takia, niin hei, sinäkin olet osa sitä. ja minä. ja aika moni muukin keskustan käyttäjä. kaikille "meille" mädille tomaateille laitettiin vaan kerros punaista vahaa pintaan ni näytetään paremmilta. ainaki hetken aikaa..

tai sit vaa otetaan ne ruusunpunaset lasit pois silmiltä ja kohdataan faktat.

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjä: Creimeide 
Päivämäärä:   29.10.16 23:07:00

Henkilökohtaisesti en vaan ymmärrä sitä että miksi toisten kimppuun pitää hyökätä sanallisesti vaikka toinen "vetävät sitä puoleensa" tai "ruokkii trolleja". Ei tule minun mieleen sellaista tapausta..

Rikoksen ja kiusaamisen uhrit ovat kyllä eri asioita mittakaavaltaan, mutta molemmat on ikäviä ja molemmissa on yhdistävänä tekijänä se että joku/jotkut on aina uhreja. Viisas osaa asioiden antaa olla. Se kun ei hyödytä ketään että huudellaan puskista, jos on jotain asiaa se hoituu taatusti paljon paremmin asiallisesti keskustelemalla.

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjäeatnama 
Päivämäärä:   30.10.16 00:19:26

Kuinka moni tähänkin ketjuun kirjoittanut käyttää nimimerkkiä anon sijaan? Mitä ht.netistä kertoo se, ettei tällaisestakaan asiasta voi keskustella omalla nimimerkillä? "Minulla ei ole vakiintunutta nimimerkkiä" on vähän huono selite, jos kuitenkin on ollut täällä keskusteluissa mukana niin, että osaa jotain kommentoida.

Itse kävin liittymässä Keskustaan, mutta en vain viihdy siellä. Jokin siinä haraa vastaan – paikan nimi nyt ainakin :D

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjä: huh 
Päivämäärä:   30.10.16 00:28:11

Miksi kirjoittaisin omalla nimimerkillä? Mitä väliä sillä on mitä tuossa nimi-kohdassa lukee? Anoja tässä loppujen lopuksi ollaan kaikki.

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjä: Jannica 
Päivämäärä:   30.10.16 00:30:33

Myös tamma-asema topikki on hyvä esimerkki siitä miksei täällä viihdytä.. ystävällisesti joku kysyi onko niitä ja heti ollaan siellä pätemässä ja haukkumassa, kurjaa kerta kaikkiaan.. Onneksi on Keskusta.

eatnama-> alkuun minulla oli samanlaisia sopeutumisongelmia keskustan kanssa, pitkälti varmastikin johtui siitä, etten pidä muutenkaan foorumeista ja oon niin tottunut tähän kun täällä 12v kuitenkin ollut. Nyt kuitenkin tuli keväällä mitta täyteen tätä ht.netin touhua ja siirryin suosiolla (joskin ei helpolla) tuonne Keskustaan. Pikkuhiljaa alkaa tuntumaan, että se alkaa sujua, etenkin kun siellä on alkanut keskustelut sujumaan jo enemmänkin kuin pelkkien topikkien aiheista :D

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjä: öm 
Päivämäärä:   30.10.16 00:48:41

"ai se on heti syyllistämistä, kun toteaa että moni niitä trolleja itse ruokkii. niin vain näytti aika monen tapauksen kohdalla käyvän, ei osata vaieta ajoissa. en tietenkään kannata niitä järjettömiä anojen hyökkäyksiä, mutta se nyt vaan on karu fakta, että siihenkin tangoon tarvittiin aina kaksi."

Just. Tää asenne on juuri se mitä tarkoitan, harrastajat mukamas ansaitsevat anojen hyökkäykset käyttäytymisellään, just joo. Kuulostaa kovin paljon kiusaajien mentaliteetilta, "mutku se ite kerjäs sitä vitttuilua, ku se on semmonen". KUKAAN ei ansaitse anonyymien kuittailua, teki mitä tahansa. On se nyt kumma kun aikuisten ihmisten pitää "kurittaa ja ojentaa" toisia, kyseessä on kuitenkin vain virtuaalihevoset, jos jonkun tyyli ei miellytä niin ei niiden kanssa tarvitse kommunikoida millään lailla. Tämä harrastus on kaikille, jopa niille jotka eivät sinua henkilökohtaisesti omalla käyttäytymisellään miellytä. Jos jollekkin nyt on pakko jotain sanoa, niin sen voi tehdä asiallisesti yksityisviestillä. Anojen hyökkäily ei ole millään lailla mikään "karu fakta" jonka kanssa pitäisi painia, kun asialle voi tehdä jotain esimerkiksi hankaloittamalla anonyymien kommentointia.

Itse en ainakaan jaksa tämän ikäisenä enää kuunnella randomien ihmisten mussutusta ties mistä. Ainoastaan mielenterveydeltään epätasapainoiset ihmiset haluavat vainota muita harrastajia ja kytätä vuosi toisensa jälkeen näiden tekemisiä ja käyttäytymistä.. Meillä keskustassa olevilla on kivaa siellä, ja me pidämme sen asiallisesta ja positiivisesta ilmapiiristä, miten se on teiltä pois? Jos tuntuu niin paranoidiselta se anovapaa halipiiri, niin se on ihan teidän oma ongelmanne.

"jos tämä foorumi kuivui kasaan "meidänlaisten" ihmisten takia, niin hei, sinäkin olet osa sitä. ja minä. ja aika moni muukin keskustan käyttäjä."

Jaa. En ole tietääkseni ikinä haukkunut ketään nimimerkillistä, kiusannut, mennyt henkilökohtaisuuksiin, nöyryyttänyt tai muutenkaan pahoittanut toisen mieltä piiloutuen anonyymiyden taakse.

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjä: Creimeide 
Päivämäärä:   30.10.16 00:49:41

""Just. Tää asenne on juuri se mitä tarkoitan, harrastajat mukamas ansaitsevat anojen hyökkäykset käyttäytymisellään, just joo. Kuulostaa kovin paljon kiusaajien mentaliteetilta, "mutku se ite kerjäs sitä vitttuilua, ku se on semmonen". KUKAAN ei ansaitse anonyymien kuittailua, teki mitä tahansa. On se nyt kumma kun aikuisten ihmisten pitää "kurittaa ja ojentaa" toisia, kyseessä on kuitenkin vain virtuaalihevoset, jos jonkun tyyli ei miellytä niin ei niiden kanssa tarvitse kommunikoida millään lailla."

Aamen! Ihanasti sanottu se mitä itsekkin hain takaa ♥

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   30.10.16 07:22:22

"aa. En ole tietääkseni ikinä haukkunut ketään nimimerkillistä, kiusannut, mennyt henkilökohtaisuuksiin, nöyryyttänyt tai muutenkaan pahoittanut toisen mieltä piiloutuen anonyymiyden taakse."

Niin, en tietääkseni minäkään. Vaikka olen nyt ano, ei se tarkoita et olisin koskaan mitään yllämainituista tehnyt. Kas kun meit on asiallisiakin!

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjä: yersinio 
Päivämäärä:   30.10.16 09:59:21

"Rikosten uhrit ovat pikkasen eri asia kuin virtuaaliharrastajat, jotka omalla käytöksellään ja jättämällä käytöstään korjaamatta vetävät puoleensa anoja. Jos joku tietää kertoa yhdenkin tapauksen jossa jonkun kimppuun on täysin ilman syytä hyökätty ja ryhdytty vainoamaan, niin olkaa hyvä ja kertokaa."

Joka ikinen kerta. Ei sellaista tapausta olekaan, että tarvitsisi toisia alkaa vainoamaan. Ei edes netissä. Jos toisen käytös ei miellytä tai ärsyttää niin sen voi käsitellä muilla tavoin kuin kiusaamalla, vainoamalla tai haukkumalla.

On peiliin katsomisen paikka jos omasta mielestään on oikeutettua kiusata, vainota tai haukkua toisia. Ehkäpä tunnistaa se oma paha olo ja opetella käsittelemään sitä jollain muulla tavalla.

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjä: huh 
Päivämäärä:   30.10.16 11:21:02

Lol :D

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   30.10.16 11:32:58

33 Viestiä eilen! Uusi saavutus

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   30.10.16 11:34:46

Tääkin topa on kyllä todella hyvä esimerkki siitä, miksi valtaosa harrastajista valitsee mielummin muun foorumin harrastamiseen kuin hötölän. Huutelijat ja harmittelijat, katsokaa peiliin ja miettikää, mitä oisitte voinut tehdä toisin, ettei hötölä ois kuivunut kasaan.

t. en uskalla kirjoittaa tänne vieläkään omalla

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   30.10.16 16:00:01

Ei mulla tai yhdelläkään mun kaverilla ole koskaan ollut mitään ongelmia anojen kanssa. Kuten ei myöskään suurimmalla osalla harrastajista. Tästä asiata on tehty ihan naurettavan suuri ongelma ja paettu sitä muualle sen sijaan, että se olisi ratkaistu. Huutelijoista pääsee eroon yksinkertaisesti jättämättä ne huomioimatta, mutta liian moni provosoituu ja siitäkös anot innostuu.

Olisi myös hyvä muistaa, että ne teidän parjaamat anot ovat juurikin niitä teidän kanssaharrastajianne. Samat ihmiset ovat uudella foorumilla myös ja sanoisin pskanjauhannan siirtyneen vain asianosaisten selkien taakse.

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjä: Hanne 
Päivämäärä:   30.10.16 16:02:37

Mua ei oo muistaakseni koskaan kiusattu hötölässä enkä oo muutenkaan joutunut "anojen hampaisiin". Silti oon jotenkin tykästynyt uuteen foorumiin. :)

Alkuun mietin, että en tule kyllä tältä foorumilta lähtemään uuden forkan takia. Nähtiinhän se VF:nkin kanssa, ettei porukka oikein kotiutunut sinne. Rekkasin sitten kuitenkin mielenkiinnosta Keskustaan, ja hetken opettelun jälkeen käytän sitä jo ihan sujuvasti.
Viestejä voi muokata, mikä on kätevää esim. myyntitopikeissa. Topikit ja viestit eivät katoile mielivaltaisesti. Foorumin herjaamat lukemattomat viestit ärsyttivät minua alkuun, mutta sekin on osoittautunut oikeastaan aika käteväksi toiminnoksi. :D Ulkoasukaan ei ole "liian foorumimainen" vaan just sopivan kevyt ja simppeli.

Enkä mä hötölääkään ole kokonaan hukannut. Hankin viihteeni sennu- ja ratsastuspuolelta ja virtuaalihommat on omalla foorumillaan. Itselleni ainakin selkeää näin. :)

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   30.10.16 16:13:31

Itsellänikään ei ole koskaan ollut anojen kanssa ongelmia, mutta se nimenomaan varmasti johtuu siitä, etten ole koskaan uskaltanut tänne mielipiteitäni kirjoittaa ainakaan omalla nickillä. Ei ole kuitenkaan kivaa harrastaa niin, että joutuu kauheasti miettimään ja jännittämään, uskaltaako foorumille kirjoittaa vai ei, vaikkei henk.koht. koskaan ollutkaan ongelmia, mutta eipä sitä koskaan tiedä, mistä ne anot riemastu.

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjä: Öm 
Päivämäärä:   30.10.16 17:41:18

"Ei mulla tai yhdelläkään mun kaverilla ole koskaan ollut mitään ongelmia anojen kanssa. Kuten ei myöskään suurimmalla osalla harrastajista."

Niin, kun sinulla ei ole ollut ongelmia, niin kelläkään muullakaan ei voi olla, aivan. Tai no, pienellä osalla ehkä, mutta eihän heidän puolia tarvitse pitää kun ei koske minua tai kavereitani, vai miten se meni.

Itsekään en ole joutunut anojen hyökkäämäksi, mutta olen sivusta seurannut ihan tarpeeksi kaikenlaista kiusaamista, ymmärtääkseni että sitä todellakin on olemassa. En aio todellakaan hyväksyä kiusaamista siksi, etten ole itse joutunut anojen silmätikuksi.

"Tästä asiata on tehty ihan naurettavan suuri ongelma ja paettu sitä muualle sen sijaan, että se olisi ratkaistu."

:DDD

Kerropa nyt sitten meille kaikille, että miten tämä mitätön pikku ano-ongelma olisi sitten voitu parhaiten ja kaikkia palvelevalla tavalla ratkaista, kun kerran tunnut tietävän paremmin kuin 350 muuta harrastajaa?

Se, että oltaisiin jatkettu kuten ennenkin, antaa anojen huudella ja yrittää siinä samalla olla itse välittämättä (mikä on minusta kyllä moninkertaisesti enemmän asian pakenemista ja maton alle lakaisua, "shh laitetaan silmät kiinni ja kuvitellaan, että mitään ei tapahdu", kuin uusi foorumi jonne on pakko rekisteröityä), ei toiminut, kuten lopputuloksesta voimme päätellä. Joten mitä muita ratkaisuja sinulla on meille antaa? Kerro toki.

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjä: voihan sentään 
Päivämäärä:   30.10.16 17:54:23

Hohhoijaa taas. Näitä keskusteluja on käyty lukemattomia vuosien saatossa ja jokaisessa on kerrottu kuinka ongelmat saataisiin edes osittain ratkeamaan. Silti niitä ei kukaan tunnu edes kokeilevan, vaan mieluummin kärsitään siitä anojen perseilystä että voidaan itkeä kuinka kaikki kiusaa. Ikävä tosiasia nyt vaan on se, että ei ketään syyttä kiusata. Se ei tietenkään tarkoita että se olisi jotenkin ok että sitä tapahtuu, mutta sitä tapahtuu. Hyvin täällä on pärjätty vuosia ja loppujen lopuksi niitä anojen vainoamia harrastajia on hyvin pieni osa koko harrastajakunnasta. He osaavat vain pitää itsestään niin paljon meteliä, että luku vaikuttaa suuremmalta kuin olisikaan.

Se on vaan monelle niin ikävä paikka, kun pitäisi katsoa peiliin ja myöntää että kyllä, vika on siellä. Muistelkaapa vaikka kaikki tapausta Pöpi, kyseinen harrastaja oli todella pahasti kiusattu aikoinaan. Hän kuitenkin otti opikseen ja paransi käytöstään ja kas kummaa, kiusaaminen loppui. Minuakin on aikanaan kiusattu anojen toimesta ollessani nuori harrastaja, joka ei suostunut kuuntelemaan viisaampiaan. Pakko myöntää että anoista oli apua, ilman niitä en olisi ottanut opikseni ja jatkanut harrastamista vanhempana ja viisaampana.

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjä: Öm 
Päivämäärä:   30.10.16 18:22:37

"Hyvin täällä on pärjätty vuosia ja loppujen lopuksi niitä anojen vainoamia harrastajia on hyvin pieni osa koko harrastajakunnasta. He osaavat vain pitää itsestään niin paljon meteliä, että luku vaikuttaa suuremmalta kuin olisikaan."

Se, että joutuu seuraamaan sivusta muiden kiusaamista, vaikuttaa myös itseeni. Se ei tunnu kivalta todistaa sen tapahtumista. Iso osa täällä on kuitenkin sanonut, etteivät he anojen pelossa _uskalla_ kirjoittaa, ainakaan omalla nimimerkillä. Ja se on se ongelma, ei se kuinka monta ihmistä on yhteensä täällä rajusti kiusattu, vaan se, että se todellakin vaikuttaa muihinkin harrastajiin, heidän käytökseensä, yleiseen ilmapiiriin ja yhteishenkeen.

Jos asia olisi ongelma vasta sitten kun kaikkia kiusataan, tai ainakin suurinta osaa, niin silloin koko harrastus olisi kuollut pois jo ajat sitten..

Oletko 'voihan sentään' siis sitä mieltä, että olet kiitollinen anoille siitä, että he ovat sinua kiusanneet? Ja myönnät, ettei sinuun kohdistuvia asioita pystynyt mitenkään ratkaisemaan rakentavasti ja asiallisesti, vaan tarvitsit julkisen nöyryytyksen ja myllytyksen, kiusaamista ja henkilökohtaista vainoamista jotta asia meni perille?

  Re: ht.net eloon?

LähettäjäTuule 
Päivämäärä:   2.11.16 14:05:10

Juuri se ht.netissä pännii, että "anot" (joilla kyllä talliensa sivuilla joku oikea nimimerkki kekkuloi) eivät voi edes fiksuja ja asiallisia kommenttejaan ilmaista sen oikean nimimerkkinsä takaa. Pelkäävätkö he niitä trollianoja niin paljon? Ja eikö sen jo pitäisi kertoa ihan tarpeeksi siitä, miksi ht.net ei ilmapiiriltään enää viime vuosina ole ollut mikään käymisen arvoinen paikka (paitsi näin nostalgisointitarkoituksessa, jonka vuoksi itse nyt täällä kirjoittelen)?

Ongelma oikeasti nimimerkillisten "anojen" kanssa ainakin mulle on se, että se poistaa sitä vanhaa kunnon yhteisöllisyyttä, kun ei osaa yhdistää kirjoittajaa mihinkään talliin, persoonaan, historiaan tai kommentteihin muissa keskusteluissa. Se taas tekee koko virtuaaliharrastuksesta kovin pinnallista. (Ja lisäksi tietysti jos yhdessä keskustelussa on mukana useampi piste, viiva, viivaviiva ja muuta "persoonallista", on helppo mennä sekaisin siinä, kuka kommentoija nyt on sanonut mitäkin kenellekin.)

Eräässä aikoja sitten tekemässäni anoihin liittyvässä topickissa aika kätevästi joku ano itse todisti anonyymiyden ongelmallisuuden virtuaalimaailmassa: olin ilmeisen huomaamattomasti vaihtanut kymmenisen vuotta vanhasta nickistäni tähän nykyiseen, ja jonkun mielipiteeni takia ano oletti, että ilmeisesti olen uusi harrastaja enkä ollenkaan tietoinen siitä, millaista meno ht.netissä on historian saatossa ollut - vaikka todellisuudessa olen täällä tosiaan sieltä vuodesta 2004 asti roikkunut (mutta silti mieluusti vaihdan kyllä uuteen foorumiin kun taas ehdin virtuaalimaailmassa aktivoitua). Ja kun tämä kyseinen ano sai vanhan nickini tietää, ei hänellä yhtäkkiä enää ollutkaan vastaansanottavaa mielipiteeseeni liittyen. Ylipäätään anonyymiys puolin tai toisin mahdollistaa siis että kuka vain voi hyökätä ketä vain vastaan ihan mistä tahansa syystä.

Ja jotenkin tässäkin keskustelussa hämmentää se, että ilmeisesti jos kerran on virtuaalimaailmassa tehnyt yhden virheen, on harrastajien mielestä ihan okei, että siitä virheestä saa niin asianomainen itse kuin kaikki muutkin harrastajat kuulla hamaan tulevaisuuteen saakka, ja vieläpä ihan missä vain topickissa sen alkuperäisestä aiheesta riippumatta. Mahdatte olla hurmaavia ihmisiä sitten netin ulkopuolellakin - ja periaatteessa tajuan, että noita mielipiteitänne ette kehtaa omilla nimimerkeillänne laukoa, kun ilmeisesti itsekin ymmärrätte ettei (netti)kiusaajat ole kovinkaan suosittua porukkaa missään yhteydessä, eikä kiusauksen oikeasti pitäisi olla niin hyväksyttyä kuin se täällä anonetissä on. Ja juuri siksi ht.net on niin tympeä paikka, koska se mahdollistaa kiusaamisen kenen tahansa näppäimistöltä ilman minkäänlaista kontrollia.

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjä: Entinen harrastaja 
Päivämäärä:   2.11.16 16:40:45

Eksyinpä käymään Ratsastus -palstan puolelta tänne ja huomasin tämän topicin. Ajattelin kertoa oman kokemukseni siitä mitä olen joutunut itse tämän puolen palstan takia kestämään. Kerrottakoot että omat aktiiviset virtuaaliharrastajan vuoteni ovat olleet n. 2000-2009.

Olen sairastanut koko elämäni masennusta ja se päätyi tännekin harrastajien tietoon muutaman IRL-"ystävän" kautta, ja minua pidemmän aikaan karsastettiin ja sorsittiin täällä. Vuosien saatossa yritin vaihtaa nimimerkkiä - itse asiassa yritin jopa vaihtaa VRL-tunnusta mikä on ehdottomasti kiellettyä, ihan vaan siinä toivossa että voisin jatkaa rakasta harrastusta anonyyminä - ilman kiusaamista, haukkumista ja selän takana puhumista.

Minusta on aloitettu tänne lukuisia topiceja eri nimimerkittömien ihmisten toimesta. Jossain vaiheessa aloin pelkäämään edes tulla tänne foorumille koska sain jatkuvasti kuittailuja, vihjailuja ja negatiivista palautetta. Voi olla että olen ihmisenä herkempi, mutta hetkittäin ahdistuin todella rajusti siitä mitä muut minusta kirjoittivat tänne, Irciin yms. mitä nyt sillä hetkellä käytettiin.

Näistä syistä en enää edes yritä palata tämän harrastuksen pariin. Itse en elä menneisyydessä enkä voi käsittää miksi muut, varsinkaan ihmiset jotka eivät minua tunne, elävät edelleen siellä ja haluavat loukata ja satuttaa juorunnälkäisissä tunnelmissaan. Mikä ihme tässä maailmassa oikeasti on vikana?

  Re: ht.net eloon?

LähettäjäMarsupieni 
Päivämäärä:   2.11.16 16:55:09

Ei Keskusta olisi tuollaista suosiota saanut, jos se olisi vain muutaman trollinruokkijan pakopaikka. Turha syyllistää kiusattuja foorumin hiljenemisestä, aika moni muukin sinne on siirtynyt. Tässäkin keskustelussa yritetään vähätellä höttölän ilmapiirin huonoutta, mutta joku siinä on selvästi ollut vialla kun ihmiset ovat olleet valmiita hylkäämään sen näin nopeasti heti, kun joku teki varteenotettavan vaihtoehdon! :)

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjä: kukkis 
Päivämäärä:   2.11.16 17:56:55

Entinen harrastaja vain takaisin piiriin Keskustan puolelle ihan uuden identiteetin kanssa! :)

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjä: s el s 
Päivämäärä:   2.11.16 20:00:52

Ihan mukavalta toi Keskusta vaikuttaa kun tässä olen koittanut palailla, entisenlaisia höpötystopikkeja siel ei kyllä oo oikein näkyny, enemmän ns. asiatopikkeja :) Tänne on niin helppo tulla ja höpöttää mut ehkä se on vähän tottumiskysymys.. Ilmesesti hirveä virtuaaliharrastajien lama ei kuitenkaan enää vaivaa niin :p

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjä: *' 
Päivämäärä:   2.11.16 21:58:15

Lähettäjä: kukkis
Päivämäärä: 2.11.16 17:56:55

Entinen harrastaja vain takaisin piiriin Keskustan puolelle ihan uuden identiteetin kanssa! :)

^
Komppaan, sinne mukaan vaan reippaasti! :)

s el s, Keskustassa on myös höpötystopia aika montakin, mutta niitä ei näy hirveästi sen takia kun topikeissa ei ole maksimiviestimäärää, joten höpöttelytopia ei tarvitse tehdä montaa uusia, ellei sitten jostain ihan tietystä asiasta halua höpötellä :D

  Re: ht.net eloon?

Lähettäjä: asdddf 
Päivämäärä:   3.11.16 16:44:23

"Ikävä tosiasia nyt vaan on se, että ei ketään syyttä kiusata."

mitä IHMETTÄ?! "ketään ei syyttä kiusata".. MIKÄ IKINÄ antaa yhtään kenellekään minkäänlaista syytä kiusata ketään?! ei mikään vaikka kuinka joku ärsyttäisi, ei se silti hemmetti soikoon oikeuta kiusaamaan! sulla ei ikinä ole mitään pätevää syytä kiusata ketään!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.