Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ravikeskustelu 441

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   9.7.16 11:28:52

Ravikeskustelu 440

VRER - Kilpailukalenteri
VRKK
VPY
RaPu
Ravifoorumi
Ravi-info
Ravitalleja

Ravikeskustelun aloitusviestin pohja.

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   9.7.16 11:48:46

Mie ilmoitan yleensä kummankin ja mun osallistujalistoissa ne on kumpikin. Jotenkin helpompi hahmottaa tuloksia laittaessa niitä aikoja jos siellä on shetujakin 2.20 aikainen joka menee montea 3.00 ja sitten on joku toinen joka menee kärryillä 2.50 ja montea 2.30. Mulla ei irl ole mitään kokemusta ravureista niin ei vaivaa jos joku menee vähän hassusti virtuaalisesti =D

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjä: Magnetie 
Päivämäärä:   9.7.16 16:23:53

Myytäviä peitsareita: http://tinyurl.com/hrrf3rp (myös muita ryhmiä tulossa, jos saan ikinä kalentereita ajan tasalle)

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäHessi VR 
Päivämäärä:   10.7.16 21:59:40

Meidän 10.7. villeistä raveista on tulokset tulleet. Onnea voittaneille ja muille menestyjille!

En nyt jaksa kirjoittaa pidemmälti asiasta (vaikka tässäkin on jo kaikenlaista), mutta montésta ja siitä, miksi meillä vaaditaan montélähtöosallistumisissa ennätyksen lisäksi monté-ennätys:
- Virtuaalimaailma ja IRL eivät vastaa toisiaan (yksi esim. virtuaalimaailmassa lähtöjen sarjamääritys on yleensä ennätyksen mukaan, IRL voittosumman mukaan)
- Virtuaalimaailmassa on ollut (alun alkaen) itse asiassa tapana, että montélähtöihin ilmoitettiin vain montélähtöennätys eikä oikeaa ennätys --> vanha tapa, jolla ei ole ollut mitään tekemistä IRL-maailman kanssa
- Monté-ennätys auttaa sopivien ryhmien luomisessa rajattomissa montélähdöissä (en jaa ryhmiä yksin ennätyksen mukaan vaan huomioin myös monté-ennätyksen)
- Olen hyvinkin perillä IRL-ravisäännöistä ja ravimaailmasta
- Oli minulla muitakin perusteluja, mutta en muista. :D

Meillä saa kyllä ilmoittaa hevosia myös ilman monté-ennätystä sellaisiin montélähtöihin, joissa ei ole sarjamäärityksessä mitään mainintaa monté-ennätyksestä (monté-ennätys oltava, monté-ennätys yli/alle m00,0). Jos hevonen ilmoitetaan montéen ilman monté-ennätystä, ajattelen hevosen olevan monté-ennätyksetön (= montéssa starttaamaton), mikä hyvin mahdollisesti vaikuttaa siihen, mihin ryhmään hevonen lähdön sisällä menee (toki luonnollisesti 20,0 ja 30,0 aikaisia suomenhevosia ei laiteta samaan lähtöön näin esim.).

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   12.7.16 13:41:02

Nostellaan =)

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäCatia 
Päivämäärä:   12.7.16 13:41:51

Pitäs varmaa järjestää muutamat villit ravit.. ;P saa sit ikäännyttää taas hevosia :D

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   12.7.16 16:57:22

Catia, pidä vaan. Meiltä tullaan vielä raveihin - jääny huhti-toukokuu niin tyngäksi, että nyt kisataan sit heinä- elokuussa noilla, ketkä jää kohta eläkkeelle! ^_^ :)

Miekii väitin et lomailen heinäkuun - mutta täällä mä vaan hengailen... :o Ihme ja kumma. Yleensä ei oo ongelmaa olla olematta koneella, mutta nyt taas ahdistaa ja stressaa sen verran, et mieluummin istuu koneella ja hukuttaa arkensa siihen.. :D

Meiltä tuleepi varmaan VRER raveja elokuullle ja ne A- ja B- ponimestaruudet sitten elokuun lopulla, kaikki valmiina! :)

Haluatteko muuten karsinnat A- ja B- ponimestaruuksiin, ja olisko reilua, jos vaan 1 poni 1 ihmiseltä? Vaikuttaa saa, itte en oo viel lukenu mtn rajoituksia tai katsonut miten oon edellisinä vuosina tehny.. :)

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäHilmir 
Päivämäärä:   12.7.16 17:09:18

karsinnat. muuten jää varmaan vajaiksi jos 1 per lärvi. Oon aina tykänny karsinnoista. Tai sit varahevosjärjestelmä. Sekin on hyvä.

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   12.7.16 19:35:10

Hilmir, oletko varma, että jää vajaaksi? Itse en ole laskenut, montako omistajaa mahd. olisi tulossa. Mutta osaan tältä seisomalta sanoa:
Nase
Rei
ARO
RDT
Blvd
RDT
Stra
SnRa
KeKa
KiRa
= 10 A-ponien omistajaa, keillä 2.25,0 ja nopeampia toukokuussa 2015

B-poneja (1.55,0 aika ja nop.) omistaa ainakin:
NaSe
Rei
ARO
RDT
RuKo
SnRa
Blvd
KeKa
LOIMU
= 11 B-ponien omistajaa.

Paitsi että katsoin, että noihan ajetaan tasoituslähtöinä, eli sitten kyllä.. Harmi. Ehkä se 2/ponia omistaja + karsinnat on sitten ihan ok. Toisaalta miusta olis ollu kiva, että kaikki olis saanut mahdollisuuden osallistua ihan itse päälähtöön, mut nallekarkit ei mee aina tasan :D

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäMeeriN. 
Päivämäärä:   12.7.16 19:54:42

Shavo, kyllä se 2 ponia / omistaja ja karsinnat kuulostaa mulle parhaimmalta, sit se on voi voi jos ei ponit juokse finaaliin asti :D

Nyt on Pohjanmaan reissu tehty ja Kaustinen on nyt tullut edes jotenkin tutuksi. Oli siellä kyllä kiva kuvata, ehkä jopa kivempi ku Teivossa. Killeri on itelle se mieluisin rata, mutta Kaustinen kyllä yllätti positiivisesti :)

Kaipa mä järkkään vielä divarit tälle kuulle, jos sitä vaikka saisi tässä tällä viikkoa tehtyä kutsut ennen seuraavia kuvauskeikkoja :D

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   12.7.16 21:09:50

Mullakin olis tarpeeksi nopeita B-poneja 7 kpl =) Ja tarpeeksi nopeita A-poneja ois 11... =P

Mulla tulee aina pahat vibat Killeristä. Oltiin kerran jyrsijänäyttelyissä siellä bussilla ja mun ensimmäinen talvikko kuoli sillä reissulla =P Oli ihan ok kun lähdettiin liikkeelle, vaan perillä oli kuolleena. Lämpöhalvaus varmaan tms. Siinä mun kokemukset siitä radasta =D

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäHessi VR 
Päivämäärä:   13.7.16 10:26:50

Minä kannatan, että ponimestaruuksiin 2 ponia / omistaja + karsinnat. Mielestäni näin on tehty aikaisempina vuosina. Voipi olla hankala saada lähtöjä täyteen 1 poni / omistaja säännöllä, kun kyse on tasoitusajoista. Tai no, en mene vannomaan, kun nyt on ollut niin kova tunku noihin VRER:n suurkilpailuihin, mutta poneja ei joka tallissa kuitenkaan ole.

Ainakin neljä kertaa olen käynyt Killerin radalla (unohdin aluksi laskuista Kuninkuusravit 2008), mutta se oli aikaa ennen järjestelmäkameraa. Muistan kuitenkin radan kivana raviratana. Muistoihin kuuluu Valtrauksen näkeminen ensimmäisen (ja ainoan) kerran livenä siellä. <3

Tierra, sinullahan on huonot kokemukset Killeristä. Et taida olla käynyt siellä raveissa?

Tänään on viimeinen ilmoittautumispäivä meidän 16.7. VRER-raveihin. Erityisesti poneja olisi kiva saada enemmän mukaan (osallistujalistaa ei ole päivitetty nettiin, joten ette näe osallistujatilannetta), jotta saadaan kunnon sarjat kasaan ja pääsen halkomaan hiuksia, kun ponilähtöihin tulee niin turkasen monta ryhmää. ^^ Lisäksi raveissa jaetaan VPY Sire Stakes -pisteitä.

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   13.7.16 12:17:57

En ainakaan muista. Tullut lähinnä näissä Oulun ja Tornion raveissa pyörittyä =)

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   13.7.16 13:47:45

http://tierran.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=3&t=925 villit rajattomat pikaravit poneille! Vip huomenna klo 12, kaiki ponit mukaan!

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   13.7.16 21:39:56

Emma P, osallistuminen oli väärin joten poistin ilmoittautumisen. Käy laittamassa uusi oikein =) Eli kopioi viimeisimmän osallistujan listaus, lisää sinne ponit oikeisiin väleihin.

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäStrife 
Päivämäärä:   13.7.16 22:10:09

Hei vaan kaikille ja hyvää kesää.
Meikäläinenkin tästä pikkuhiljaa palailee kesälomilta virtuaaliheppailun pariin. Mitäs tänne tänä päivänä kuuluu?:)

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjä: Magnetie 
Päivämäärä:   15.7.16 15:44:35

Hei, muistakaas osallistua peitsaridivisiooniin! Saa osallistua vielä ainakin tänään, miulle asti tulleet osallistumiset päivitetty nettiin asti.

http://stain.altervista.org/divisioona/heina2_2016.htm

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   15.7.16 16:32:55

Heei, Strife, sähän tykkäät piirrellä? :D Ei kiinnostais piirtää mulle ruunivoikkoa suomenhevosoria oikein tuuhella kiharalla tukalla ja jonkunlaisella läsillä? :D Ei ois väliä onko rakennekuva tai joku muu :D
Multa ei oikein tunnu irtoavan nyt ja tykkään ihan sikana esmes AH Tulileikin kuvasta ;D

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   15.7.16 18:57:27

Semmoinen ilmoitus vaan, että Narrilaivan poneista olis mahdollista saada varsoja :) Saa käyttää omia oreja, tai meidän oreja.

Kannattaa laittaa sähköpostia narrilaivan@gmail.com, mutta tähän topicciinkin voi laittaa.. :D

russ-t. Toy's Pernilla on yksi - VRER-Ponivalio (535p), B-ponien Poniderby 2015 - ajon toinen, Millenium- muistoajo voittaja 2016

russ-t. Yolanda NRL - viittä vaille ponivalio, juossee tittelin ittelleen heinäkuussa :)

russ-t. Daniella NRL VRER-Ponivalio (560p)

shet-t. Narrilaivan Matilda A-ponien Montémestaruus sija 1. vuonna 2015, SHLA-II, VRER-Ponivalio (690p.)

shet-t. Narrilaivan Heartbeat VRER:n alainen A-ponimestaruus 1. sija vuonna 2012, SHLA-II, VRER-Ponivalio (690p.)

shet-t. Narrilaivan Fiina VRER-Ponivalio (885p.)

Ja myös ei-vielä-siitoksessa, mutta tulossa, evm- sukuinen shet-t. Frenzy v.d. Bjeevmk joka juossee itselleen VRER-Ponivalio tittelin hyvinkin pian, ja laitan sen SHLA- valmiiksi myös :)

Jos ketään kiinnostaa, pitkäsukuiset ponit taitaa tosin olla "totally out of fasion" ravipuolella ja muutenkin... :DDDD

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäHilmir 
Päivämäärä:   15.7.16 19:52:56

Shavolle lähti viestiä ^^

Mulla on kamala vajaus ponioreissa, niin heti jos joku vahingossakaan laittaa jotain vähänkin jännää tarjolle, niin heikkona hetkenä harhaudun :( :D

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäHessi VR 
Päivämäärä:   16.7.16 14:15:11

Strife, kiva, kun palailet lomilta takaisin. :) Niin kuin näkyy, täällä on melko hiljaista, koska porukka nauttii kesästä. Näitä aurinkoisia päiviä saisi vaan olla useammin, niin minäkin ehtisin rannalle.

Tämä ihmisten lomailu vaikuttaa näköjään myös siihen, että raveihin ei tuumaa tulla osallistujia ilman huutelua. Meidän 20.7. VRER-ravit kaipaavat lisää osallistujia! Kyllä minä tiedän, että nuo keskipitkät ja pitkät matkat eivät ole suosittuja, mutta vähän vaihtelua hevosille.

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäHenni @puh 
Päivämäärä:   16.7.16 15:17:03

Mie yritän saada tänään tuloksia Rattopojan muistoajosta. Mulla vaan on rehellisesti ihan kaamea darra ettäjospakunmahdollisesti tästä piristyn :D

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäHenni 
Päivämäärä:   16.7.16 22:23:23

Sain kun sainkin väännettyä nämä N.I.N. Rattopoika Muistoajo -ravien tulokset.

Onnea aksulle voitosta! :)

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   16.7.16 23:20:54

Kiitoksia :D Ja onnea kakkoselle :D

Mulla on Mysterious Yankee Memorialin tulokset selvillä, yritän saada tässä yön aikana arvottua muiden lähtöjen tulokset että saan esille.. :)

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäMilja H. (10674) 
Päivämäärä:   16.7.16 23:44:54

Huoh, ei mennyt N.I.N. Rattopoika Muistoajo kovinkaan hyvin meidän osalta :'D Toivotaan Mysterious Yankee Memorialista parempaa menestystä mikäli edes päästiin mukaan :')

Viekser Muistoajoon tullut mukavasti porukkaa jo, 14/24 on osallistujamäärä (Meerin osallistumista en oo vielä päivittänyt sivuille). Eli hyvin mahtuu vielä mukaan! :)

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäHilmir 
Päivämäärä:   17.7.16 01:10:44

Mie oon kohtuullisen yllättyny tosta mun kimosta Raivokääpäorista. Aluks se ei juossu mihinkään ja meinasin jo laittaa myyntiin, kun ihan huono koko hevonen. Ja sitä täälläkin itkin, kun kimot ei koskaan juokse mihinkään :P Nyt se on sitten alkanu juoksemaan moniin voittoihin ja tossakin arvokisassa kuitenkin rahoille jopa :D Nyt sillä kehtaa jopa ehkä tehdä varsoja :D Pitäs vaan tamma olla :P

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäHenni @puh 
Päivämäärä:   17.7.16 17:59:40

Oi huippua. Kaksoisvoitto Mysterious Yankee Memorialissa!! :D

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäMilja H. (10674) 
Päivämäärä:   17.7.16 19:29:18

Siis miten meillä nyt on ollu aika ***** tuuri suurkisoissa?! Nooh, nää on näitä taas :D

Viekser Muistoajokin tuli täyteen abouttiarallaa vuorokaudessa! :)

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjä: reibili (puh) 
Päivämäärä:   17.7.16 20:02:45

Milja, meikäläinen ei edes pääse mihinkään mukaan kun aina oon niin hidas (ei ehdi kalenteria kytätä..) Meni viekser muistoajokin nyt sivu suun..

Kohta en edes yritä enää mihinkään ja heitän ravurit monttuun, peitsareilla ja poneilla sentään pääsee mukaan vaikkei ois sadasosasekunnissa heittämässä osallistumista kun kutsu on julki..

Turhautumispurkaus.. :D

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjä: Magnetie 
Päivämäärä:   17.7.16 20:46:44

Meille tuli kaks nelosta, on just sellaisia "etpäs päässyt kolmen parhaan joukkoon, lälläslää". Pistän Savitaipaleen pakettiin ja rupeen harrastelemaan peitsareiden voimin :D

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjä: Disa 
Päivämäärä:   17.7.16 21:03:38

Heh, reibili, mietin myös siirtymistä kokonaan peitsareihin, kun menee aina sh/lv klassikot sivu suun. Nyt kyttäsin kalenteria, ja sit kun ei päivään ehtiny töiden takia, niin mahkut on jo menny. Noh, parempi tuuri ens kerralla. :D

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjä: reibili (puh) 
Päivämäärä:   17.7.16 21:10:10

Disa, mie oon kyllä ihan vakavissani parin viikon ajan lopettavani tuon ravitallin ja pitää vaan peitsarit ja ponit, menny maku tästä jo aikoja sitten muistakin syistä kun siks että kaikki suurkisat menee ohi.. Uusia oon kyllä ostellut siinä toivossa että niissä olis ees joku hyvä mut ei niin ei..

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjä: Magnetie 
Päivämäärä:   17.7.16 21:54:39

Isoin ongelma on ehkä juurikin siinä, että hevosten määrään nähden suurkilpailuja on vähemmän. Peitsariharrastajia on kuitenkin kourallinen, lämminverisiä löytyy melkein kaikilta. Aika ideoida uusia suurkilpailuja?

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjä: reibili (puh) 
Päivämäärä:   17.7.16 22:03:35

Magnu, en usko että kisoja lisäämällä ongelma ratkee kun osallistujia on kuitenkin sama määrä kuin nytkin, ennemminkin sillä että karsintoja järjestettäisiin riittävä määrä niin että kaikki mahtuu mukaan menipä yhdestä karsintalähdöstä sitten vain voittaja finaaliin.. Tai sitten rajattaisiin ilmoitettavien hevosten määrää/omistaja ja järkättäisiin niitä karsintoja sillä perusteella riittävästi silti..

Toki uudet suurkilpailut on aina tervetulleita mutta mielestäni sillä ei ratkaista sitä että kaikki pääsee mukaan kun se menee siihen että "nopeat syö hitaat"..

Musta tässä olis nyt vähän keskustelun aihetta päättäjäjäsenten kesken..

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   17.7.16 22:10:12

Suurkilpailuihin tuntuu olevan nyt myös tunkua enemmän kuin ennen. Mysterious Yankee Memorialkin tuli täyteen ihan hujauksessa enkä tiä onko siihen aiemmin järjestetty edes karsintoja. Ei ainakaan viimeiseen kolmeen vuoteen.

En tiedä että pitäiskö näihin VRER:n(kin) kisoihin ehdottaa vaikka 1 hevonen + vara / omistaja-systeemiä nyt, kun tuntuu olevan tosiaan tunkua ihan tosissaan.

Meille tuli kyllä ihan yllärimenestystä nyt noista, ei oo näissä VRER:n peijaisissa mennyt tänä vuonna mitenkään mainittavan hyvin :P

Mun pitäis saada hevosmäärää vähän pienemmäksi, mutta en oikein tiä mitä tekisin. Ei nyt ehkä viitti heittää kuoppaankaan ihan kaikkia eikä nuo viimeksi ihan hirveän hyvin kauppaakaan tehneet :D

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäHenni @puh 
Päivämäärä:   17.7.16 22:13:31

Minua kans ahdistaa tuo oma hevosmäärä mutta silti haalin niitä vain lisää. Pitäis laittaa taas muutama lahtiin. Nämä minun elukat on pärjänny aika mainiosti nyt näissä suurkarkeloissa :)

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjä: Magnetie 
Päivämäärä:   17.7.16 22:18:16

Reino, niin no mukaan ehtimistä se ei kyllä auta, mutta tavallaan sitä että olisi enemmän mahdollisuuksia pärjätä (etenkin jos lähdöt olisi eri tasoisille).

Mie kyllä kannattaisin ainakin 1hevonen + varahevonen -systeemiä.

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjä: reibili (puh) 
Päivämäärä:   17.7.16 22:19:38

aksu, jos sulla on joku peitsari tai poni vailla kotia nii voisin huolia! Mun piti niistä samalla kattoa tilaria ku niitä putteja kyselin vaan unohin :D

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäHilmir 
Päivämäärä:   17.7.16 22:59:35

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=2720247&t=2720247 Spämmätkää sinne ihan hulluna, niin saadaan uuden sukupolven suurkisamenestyjät tulille. Näistä arvelin kasvattimyyntiä tehdä, mutta pidän kyllä osan kynsin ja hampain itselläni. Ja ei sillä. Mielellään yleensä jätän kaikki omat yhdistelmät kotiinkin, joten ei huolta, kyllä varsat kodin saavat menivät kaupaksi tahi eivät :D

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   17.7.16 23:04:55

"Mie kyllä kannattaisin ainakin 1hevonen + varahevonen -systeemiä."

Tätä minäkin ehdotin A- ja B- ponimestaruuksiin. Ei se minua haittaisi että lähdöt jäis tyngiksi - mutta että kaikki pääsis mahdollisesti mukaan itse päälähtöön.

Minäkään en ehdi joka päivä koneella istua. Nyt on ollut harvinaisen rauhallista ja istuin 3 viikkoa joka ilta koneella, mut nyt kun on taas menoja koko ajan, niin en ehdi ees aukaista konetta joka päivä. Ja tuntuu, että ne suurlähdöt täyttyy päivässä tai parissa :o :D

Toisaalta - mä en oo koskaan mihin isoihin karkeloihin osallistunut, että eipä mun tarvi ehdiä nyttenkään :D

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjä: Milja H(10674)@puh 
Päivämäärä:   18.7.16 00:56:44

Viekser Muistoajossa ei oo tainnut aikasemmin olla karsintoja? Ainakin muistelen niin, että viime vuonna järjestin karsinnat hieman "riskillä" kun ainakin parina aikaisempana kesänä taidettu juosta finaali suoraan.

Mutta mustakaan ei olisi ollenkaan huono idea tuo 1+1 -määrä, ainakaan näissä isommissa kisoissa (kunkkarit, NDM[?], Mysterious Yankee ja mitä näitä nyt onkaan). Poniharrastajien määrästä en enää tiedä kun en sillä puolella enää pyöri, että onko siellä tarve pienemmälle määrälle per omistaja.

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   18.7.16 09:47:43

Kunkkareihin en henk.koht. näe tarpeelliseksi sen rajoituksia muuttaa, sinne kun karsitaan osallistujat joka tapauksessa. Eli vaikka sä saisit kolme ilmoittaa mukaan niin ei ole mitään taetta sille että yksikään niistä kolmesta pääsisi kisaan mukaan :P

Jännä nähdä mitä kaikkea tänä vuonna ilmoitetaan mukaan :) Mulla ei itseasiassa ole kuin yksi sellainen jonka tiedän ilmoittavani :P

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   18.7.16 09:49:50

Ja kyllä Viekserissä on karsinnat ollut ainakin muutamana viime vuonna :)

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjä: reibili (puh) 
Päivämäärä:   18.7.16 12:11:20

Kunkkareiden karsintasysteemi on hyvä, enkä myöskään nää tarpeelliseks muuttaa sitä, mutta noihin muihin joku 1+1 rajotus tai lisää karsintalähtöjä olis kiva..

Tänään kotiin kun en enää sänkypotilaanakaan ole, koetan saada Redbrook Paceawayn tuloksia tehtyä ja uutta kutsua ulos..

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäMeeriN. 
Päivämäärä:   18.7.16 16:57:07

Jee, oma kone toimii jälleen! (kiitos iskän ja nopean postin <3)

Niinpä tässä sitten heti tän kuun divarikutsut:
- 1. karsinta 24.7. http://meerin.net/ravurit/ravit/56.html
- 2. karsinta 29.7. http://meerin.net/ravurit/ravit/57.html
- finaali 31.7. http://meerin.net/ravurit/ravit/58.html

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   18.7.16 17:06:50

Home sweet home.. Blah.. Voisin lähtee kyllä saman tien pois täältä, alko heti tympäsemään, mökillä oli niin paljon kivempaa vaikka meni sielläki sängyssä makaamiseks suurin osa ajasta..
Meijän terassille oli ilmestyny 20 litraa sieniä, äsken.. Anoppi ja miehen sisko taas vauhdissa.. -.-

Voisko joku tehä taikojaan ja päivittää mun ravureiden kilpailukalenterit? Hoksasin, että oon yhtäkin 2-vuotiasta juoksuttanu aaaaivan liikaa, tulee varmaan pitkälti yli kymmenen starttia ekalle kaudelle, vaan eipä tuolle enää mitään voi, lahopää kun ei oo kisalistoille muistanu ikää muuttaa. :P

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäHenni @puh 
Päivämäärä:   18.7.16 17:08:44

Oi vitsi. Mitenhän mie saan pidettyä tämän kuun nuorten sarjat. Yritän saada kutsuja tehtyä ku päästään pois mökiltä loppuviikosta. Aika hyvin menny tämä kuu mökkeillen.

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjäsiinau 
Päivämäärä:   18.7.16 17:47:28

Meillä Ruskossa villit rajattomat ravit x 4 !
Osallistut automaattisesti 19.07.-21.07.-23.07-25.07 juostaviin raveihin, ja viimeinen ilmottautumispäivä on 23.07.2016, klo. 23.00 asti, jonka jälkeen tulleet osallistumiset hylätään :3 Tulokset raveista koitan väsätä sunnuntaina !

Kutsut löytyy täältä, http://ruskolilja.boards.net/board/1/villitravit

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjäsiinau 
Päivämäärä:   18.7.16 18:08:32

Tuplapostaus sori siitä :3

VRKK-Ravit lämminverisille x 4 !
Kilpailupäivät 20.07.2016 + 22.07.2016 + 24.07.2016 + 26.07.2016.
Linkkin kutsuun on, http://ruskolilja.boards.net/thread/27/4-vrkk-ravit-mminverisille :)

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   18.7.16 21:51:27

Ohoi ponitietäjät! Mikä on (IRL) SE-tulos a-poneilla 2100m matkalla? Näitä ei kai hirveästi järjestetä (?) myöskään näin virtuaalisesti, enkä tuota hippoksen taulukkoa osannut tulkita eikä tainnut VRER:n sivuiltakaan mitään löytyä tai sitten olin vaan sokea..

Mietin näiden http://kisakeskusenergia.webs.com/ravit/2016/0307.htm ravien aikoja, lähinnä mitä uskaltaa omilleen ennätykseksi hyväksyä. Tuolla on siis a-ponit juossut tuota 2100m matkaa ja hoksasin sen vasta nyt kalentereita päivitellessä.

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjä: Magnetie 
Päivämäärä:   18.7.16 22:07:54

Reino, mie mietin ihan samaa ja mietin josko vaan merkkaisin ne lyhyelle matkalle koska tuossa on voinut olla ihan brainfart.

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäMeeriN. 
Päivämäärä:   18.7.16 22:12:50

reibili, Teivossa on järkätty ponien Tammer-ajoa (eli tasoitusajo 2100m) ja siellä kilpailuennätys on Cha Cha Chan 2.17,3kex. Saphira on kyllä mennyt Härmässä toissa vuonna saman matkan aikaan 2.11,7kex ja Ekslätts Sacrifice joskus 2.08,0ke ja 2.11,8ake. Et kyllähän tollaset ajat vois olla ihan mahdollisia, jos vain poni on muutenkin nopea ja kokenut.

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   18.7.16 22:41:07

Magnu, vois kyllä huomenna kysyä järjestäjältä onko tarkoituksella juostu noilla matkoilla vai ei.. En noita matkoja ajatellut ollenkaan, ison rahan perässä vaan ilmotin. :D

Meeri, http://acstable.webs.com/feuerstephrocked.html tää ainakin VRER:n aikataulukoiden mukaan on jotain hyvän ja normaalin (enempi normaali) väliltä kai ja tän kohdalla aloin miettimään noita uskaltaako ennätykseksi hyväksyä mitä tuolla on annettu, kun nyt ne on annettu noiden ilmotettujen hevosten ennätysten mukaan varmaan miettimättä mitä ne tuolla matkalla IRL menis.. Toki mulla on ollut tapana merkitä ennätykset tyyliin 2.28,2a riippumatta juostavasta matkasta (isoilla hevosilla tosin kun poneilla en tosiaan tähän 2100m matkaan oo aiemmin törmäillyt) ja nyt näiden ponien kanssa en tiiä miten toimia kun jotenkin tuo matka tuntuu hurjalta pienelle ponille mennä tuommoista aikaa (joo en IRL paljon ponien kanssa ole ollut saati niihin perehtynyt yhtään paremmin) :D.. Nuorien ponien kanssa etenkään en tiedä mitä tehdä kun kattoo mm. tuota 3v lähtöä joka myös juostu 2100m matkalla..

Täytyy lähettää järjestäjälle s-postia huomenna ja kysyä onko tuo tarkoituksella noilla matkoilla vai ei, sitten ainakin sais selvyyden kuinka toimia.. :D

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäMeeriN. 
Päivämäärä:   18.7.16 22:59:36

reibili, joo eipä nuoret ponit tommosia matkoja juokse IRL saati parantele ennätyksiä kymmeniä sekunteja. En mää ees oo nähny et noita järjestetään muille kuin näille kokeneille raviponeille (esim. ponikunkkarit ja Teivon ponien Tammer-ajo). Kyllä mä oon ainakin surutta joskus muuttanu matkaa epärealistisien ennätyksien takia (just tyyliin 2100m -> 1100/1600m) tai sit merkinny vaan kalenteriin ja jättäny ajan merkitsemättä tms.

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   19.7.16 17:34:14

Olenko ainoa vanhanaikainen joka ei tykkää näistä sarjaraveista? Että samalla kutsulla useampiin raveihin. =D Ja kannatan ehdottomasti 1+1 systeemiä isompiin kisoihin! Mikään ärsytä enempää kuin se, että työvuoron tms. vuoksi jää hepat pääsemättä mukaan jos lähdöt täyttyykin heti. Olis reilumpaa kaikille =)

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjä: Magnetie 
Päivämäärä:   19.7.16 19:44:30

Tipsu, tietyistä ongelmista huolimatta sarjaravit on miun mielestä mielettömän käteviä isommalla hevoskatraalla. JOS saisin hevosmäärän typistettyä pieneen kasaan, tykkäisin varmaan yksittäisistä raveista. Nyt on paljon helpompi muistaa että "ilmoitin koko konkkaronkan juoksemaan viiden sarjassa" eikä "heppa x, y ja x on ilmoitettu juoksemaan 19.7. ja 23.7. ja heppa a,b,c ja d on ilmoitettu 20.7. ja 21.7." Jälkimmäisessä tapauksessa tuppaan muistamaan ihan päin vituraa ilmoitetut hevoset = samat hevoset juoksee sata starttia ja muut ei starttaa ollenkaan.

Esimerkiksi 2v lv ja 3v kv olisi ehkä parempi juoksuttaa yksittäisissä raveissa, mutta enpä mie ikinä muista tiputtaa niitä meidän ravisarjoista pois. Ja pitkälle aikavälille tiputettuna niissä on myös lisää ongelmia (köh, en tunnusta tehneeni mitään sähellyksiä viime ravisarjan kanssa..). Toisaalta taas osallistumisessa ja sarjojen järjestämisessä säästää aikaa.

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   19.7.16 20:36:42

Komppaan täysin magnustia tässä sarjaravi asiassa, yks iso miinus niissä on se että hevoset junnaa herkemmin paikallaan, ts. menevät vain samoja aikoja eivätkä tunnu parantavan millään mistä syystä oon jättäny niihin osallistumisen melko vähäiseksi, osallistun herkemmin jos on kivasti rahaa jaossa ja niihinkin heittelen enempi vanhempia hevosia.

Toki ne menevät helposti samoja aikoja myös eri järjestäjien yksittäisissä raveissa, mutta herkemmin sarjaraveissa kun tuskin kukaan jaksaa hirveesti kattella onko joku edellisessä startissa parantanut ja muuttaa niitä aikoja seuraavaan starttiin kun tuloksia tekee. :D Itse en ainakaan, oon tehny niin vaan nyt kun oon pitänyt noita suurkilpailuita peitsareille, että jos joku karsinnassa parantaa ennätystään niin juoksee sitten sillä uudella finaalissa..
Lähinnä tässä meinasin sitä, että osallistumalla paljon sarjaraveihin, on kohta käsissä tallillinen 20-aikasia 4-6 vuotiaita lämppäreitä kuten mulla uhkaa käydä.

Oon jo aikalailla puolivälissä ravureiden kisakalentereiden kanssa, eipä yhtään nypi kun ei ne vaan kulje paria poikkeusta lukuunottamatta, Illarion yllätti kivasti ja meni nyt alta 14, pieniä iloja pitää repiä jostain että jaksaa harrastaa. :P

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjäsiinau 
Päivämäärä:   19.7.16 20:50:52

Muistakaa osallistua noihin meidän raviloihin ketkä vaan sarjaraveista tykkää, on rajattomatkin niin saa koko porukan mukaan ! :)

Miä ostin Magnetielta kaksi ihan ylikivaa shettistä, Ares & Cynthia :)

Ja pitäs muutamalle omalle kasvatille keksiä nimet, jotenkin ei vaan nyt millään meinaa irrota mitään hyvää :3 Nimiehdotuksia kellään yhdistelmälle Savun Raivotar x Purnin Lenni, varsalle ? Sukupuolta en ole vielä päättänyt joten orin sekä tamman nimet tervetulleita... etuliitteenähän toimii Ruskon **** :)

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäMarle 
Päivämäärä:   19.7.16 21:40:41

Chance II Serieen oli niin paljon tulijoita, että kaksi tai useamman kerran kilpailusarjassa karsiutuneilla hevosilla ei ollut mitään saumoja mahtua mukaan bonuserään. Myös kaksi myöhäisintä kertaalleen karsiutunutta hevosta jäi lähdön ulkopuolelle, samoin kun NDM-osallistujalistalta löytymätön Blackbird North.

Pitäisikin ilmoittaa Going Desperado Chance III Serieen kun se olisi vielä kilpailusarjassa starttaamaton hevonen :P

siinaun varsasta tulee mieleen tammamaisia nimiä; Ravenna, Lennotar ja Leivo :)

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäMarle 
Päivämäärä:   19.7.16 21:51:09

Niin ja Tierran kanssa olin ennen samoilla linjoilla ja inhosin sarjaraveja koska tulokset jotenkin junnaa paikallaan. Mutta nyt isommalla hevosmäärällä rakastan varsinkin viiden tai enenmmän kutsun sarjoja koska ns. kakkosjuoksijat saa niin kätevästi tunkastua niihin startteja keräämään. Kakkosjuoksijoilla tarkoitan hevosia joiden kisamenestyksellä ei ole niin hirveästi väliä ja ne keräävät vaan startteja ja parantelevat ennätystään. Onko muilla tämmöistä panostusjuoksija/sunnuntaijuoksija jaottelua?

Sarjaraveissa on tosin se huono puoli, että jos jostain syystä jää niistä pois niin tulee iso lovi kilpailukalenteriin. Viime kuussa meinasi näin käydä kun osallistuminen ei ollut tavoittanut järjestäjää. Kaudessa noin 15 starttia starttaavilta ravureilta meinasi jäädä 7 starttia väliin, mutta onneksi tilanne saatiin korjattua.

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   19.7.16 23:25:07

Mä tykkään sarjoista, riippuen vähän kuin paljon on jo osallistuttu.

Marle, mulla varmaan valtaosa on just noita sunnuntaijuoksijoita. Yleensä oon hankkinut 3 saman ikäistä varsaa, plus mullahan on aina kaikenikäistä populaa (nyt harvinaisesti ei ole yhtään 3-vuotiasta lämminveristä eikä 7-vuotiaita kylmäverisiä, ja poneistakin nuorimmat on 6 kun ovat jäämässä meidän tallista poies). Niistä sitten karsiutuu niitä vähemmän kivoja vaan juoksemaan.

Mullakin on nyt sitten taas uutta katrasta odottamassa startteihin pääsyä, vaikka ei pitänyt enää hankkia varsoja.. En näytä pääsevän eroon oman tallin kasvateista vaikka kuin tilailisi ulkopuolisilta :D

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   19.7.16 23:31:02

En ymmärrä miten mulle tarttui kasa C-varsoja :P
El Camino, Camaro, Carmiva ja [url=http://jattitassu.n :D

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   19.7.16 23:32:10

No prkle. Carmiva ja Caolila.

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäMarle 
Päivämäärä:   19.7.16 23:41:54

Onpas aksulla hienot suomenhevosvarsat <3 Kuka on piirtänyt Carmivan kuvan?

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   20.7.16 00:22:31

Mie oon piirtäny :D

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   20.7.16 00:33:37

http://duaninravit.boards.net/thread/9/myynniss-2016 Meillä ois muutama myytävä vielä..

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäHenni @puh 
Päivämäärä:   20.7.16 13:16:24

aksu, Ompa kyllä upea tuo Carmiva. Jotku osaa piirtää <3

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäTuulia T. 
Päivämäärä:   20.7.16 13:51:20

reibili Duanin Tervahauta lähtisikö meille Tuulenpesään ravihevoskatrasta vahvistamaan Elmon ja kumppaneiden seuraksi?

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   20.7.16 14:03:47

Tuulia, lähtee kyllä! Heitä sivuja s-postiin sitten kun varsalla semmoset on. :)

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäMarle 
Päivämäärä:   20.7.16 17:44:40

aksu, niin tietysti! Olenhan minä joskus aiemmin ihastellu mm. sun koirapiirroksia. Piirtämisen taito on vaan niin käsittämättömän hieno lahja etten osaa kuvitella kenenkään omaavan sellaista :D Ei sinua saisi lahjottua piirtämään tilauksesta? Sun yksi bordercollie näyttää niin meidän koiralta, etä haluisin näköispiirroksen :P

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   20.7.16 20:10:56

Marle, kyllä mua voi lahjoa :D Tai ainakin yrittää :D Niin kauan kuin ei oo kikkarakarvainen koira niin.. xD

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäHenni @puh 
Päivämäärä:   20.7.16 20:23:05

Minun pitäis vissiin hamstrata lisää aksun kasvatteja. Mulla on niitä neljä joista AH Jalominttu derbykakkonen, AH Calvin N.I.N. Rattopoika muistoajon kakkonen ja sitte hienoimpana Deadshot Ach joka voitti Mysterious Yankee Memorialin ja lunasti sitä ennen paikan tulevaan NDM finaaliin. Superia <3 aksuuuu mistä näitä saa lissää :D

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   20.7.16 20:28:18

Henni, ota vaikka koko tallillinen, meikäläiset tuntuu juoksevan sulla :D
Päivitin just tän kalenterin (VRER-Champion, Derby -13 3., Kasvattajakruunu -13 2. + pari pienemmän kisan sijoitusta, 11%-30%, 13,7aly, 148k) ja sille pitäis ehkä jotain varsaa pukata :D Ton velipuoli on meidän superherra Gambit, jolla on (ainakin) 2 jälkeläistä NDM-finaalissa :D

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäHenni @puh 
Päivämäärä:   21.7.16 10:07:48

aksu, Gambit on kyllä hieno ori. Mulla vaan on sitä jo jonku verran hevosten suvuissa. Tuo Paylocke vaan on kans aika kiva. Joo hei laitetaan mulle tuosta varsa. Vaan mikähän ori sille sitten?

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäHenni @puh 
Päivämäärä:   21.7.16 10:10:44

Puhelimen automaattinen väärinkirjoitus on päällä. * Psylocke

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäSorel 
Päivämäärä:   21.7.16 11:17:06

Unia Trottersin ensimmäiset kasvatit on syntynyt, huikeeta! <3 Oreja saa tulla rapsuttelemaan, eli Unian Runoralli ja sinisilmäinen Unian Korona :)

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäHenni @puh 
Päivämäärä:   21.7.16 11:55:33

Sorel, ihanat kuvat ja Runorallin nimi <3

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   21.7.16 15:54:09

Kaikki peitsarien omistajat jotka ette vielä oo hoksannu ilmottautua, no hätä, vielä ehitte!

http://duanpacers.weebly.com/dpr17.html Näihin vielä klo 19.00 asti aikaa osallistua, alan sen jälkeen vääntää tuloksia JOS weebly tekee yhteistyötä, hevosten sivuja tuo piru ei ainakaan äsken tallentanut..

http://duanpacers.weebly.com/dpr18.html Näihin on vielä ihan reilusti aikaa ilmottautua

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjä: Magnetie 
Päivämäärä:   21.7.16 16:14:05

Mie laitan osallistumisia, mutta voikko nää millään tehdä jatkossa erikseen lähtölistan ja osallistujalistan? Nyt kun sinne on lisätty jo osallistujia, tuota lähtölistaa ei voi enää kopioida mitenkään kätevästi tv. laiska pasta

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   21.7.16 16:24:08

Magnu, hyvä hyvä, mulla olikii täällä jo jättiritsa ja poninpuolikas viritettynä ihan sua varten!
Ja kyllähän mie voin toki laittaa sen lähtölistan jatkossa erikseen, oon ite tottunu tekemään vähän ehkä vaikeesti niin etten kopioi lähtölistaa vaan katon mitä on tarjolla ja sitte kirjotan osallistumiseen vaan "lähtö 2" ja sen alle sopivat hevoset, ni enhän mää oo ollenkaan hoksannu ajatella miten muut mahollisesti tekee..

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjä: Magnetie 
Päivämäärä:   21.7.16 20:57:56

No mie kopioin lähtölistan muistioon, sen alle pastean ennätyslistan ja sitten sieltä sitten cutpastella hevosia lähtöön. Tämä usein sen takia, ettei tartte tuijottaa sitä kutsusivua samalla vaan voin sitten räplätä vaikka steamia tai jotain peliä siinä sivussa. Miun keskittymiskyky on aina huipussaan...

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjäsiinau 
Päivämäärä:   21.7.16 21:07:02

Sorelilla ihanat kasvatit, ja Jupiterin kasvattajana ylpeä että sillä on noin komea poika kuin Korona <3 :)

---
Muistakaa nuo ruskon ravit, ihan liian vähän tullut osallistumisia :( ja etenkin täyttäkää noi VRKK ravien lähdöt ! :)

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   21.7.16 23:04:18

Ahaa, ehkä miekin voisin alkaa harrastaa jotain tuommosta, ehkä sillä selviis vähä nopeemmin ku seilata kahen eri välilehen väliä kun kopsaa lähtölistan ja sitten copypastee siihen sopivat elukat. Miksen mie koskaan aiemmin oo tämmöstä tajunnu..

Tuloksia en tänään (kokeilen varmaan myöhemmin vielä uudelleen ku ei vielä kuitenkaan klo 3 nukuta vieläkään), saanut aikaseks kun ei tuo tallenna ees uusia osallistujia tuonne sivulle.. -.-

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäMarle 
Päivämäärä:   21.7.16 23:30:11

Täällä oli joskus aiemmin puhetta, että mitä tietoja olisi hyvä löytyä hevoslistauksesta mutta nyt kuitenkin uusi kysymys: mitä tietoja olisi hyvä löytyä oriaseman hevoslistauksesta? Eli mitkä tiedot helpottavat reilusti yli 100 oriin selaamista ja orivalinnan tekemistä?

Haluaisin tunkea mahdollisiiman paljon eri tietoja oriiden esittelyihin, mutta nykyisellään sivu on aivan liian raskas, enkä saa uuteen pohjaan edes kaikkia tietoja mahtumaan järkevän näköisesti. Mietin, että laittaisin kaikki eri kategoriat (sh, kv, lv, peitsarit ja ponit) omille sivuille jotta sivujen lataantuminen helpottuisi. Koska oreista pitää mielestäni olla kuvat esillä ja ne lataa kauan :D

Roturyhmittelyn lisäksi orit listataan järjestykseen suvun pituuden mukaan. Mutta kaipaatteko kuvan, nimen ja suvun pituuden lisäksi kilpailutietoja (enn+vs), vanhempia tai suurkilpailusijoituksia? Itse jättäisin pois vanhemmat koska vanhempien nimet ei hirveästi kerro hevosesta, nimet vie tilaa ja suvun näkee pienellä vaivalla hevosen sivuilta. Suurkilpailusijoituksia haluaisin saada esille heti esittelyn yhteyteen, mutta en keksi siihen järkevää toteutustapaa kun toisilla hevosilla on kymmeniä sijoituksia ja toisilla ei yhtään -> lopputulos on hyvin epätasapainoinen listaus :D Apuja?

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   21.7.16 23:46:47

Marle, Jättäisin suurkilpailusijoitukset listaamatta, nehän näkee mahollisesti orin omilta sivuilta kun menee tutkailemaan sukua yms.
Ennätys olis kiva nähdä heti esittelyssä suoraan, voittosummalla ei ole niin väliä, toki mulle ei yleensä edes sillä ennätykselläkään kun en tee jalostusvalintoja pelkästään ennätystä tuijottamalla. Tämä vastaus oli yhtä tyhjän kanssa mutta.. :D
Lyhyesti ja ytimekkäästi; Kuva, orin nimi, ennätys (joissain tapauksissa) ja suvun pituus on ne mitä tahon nähä listauksesta kun oria etin..

Ootko Marle muuten saanu s-postia jossa kyselin sun peitsarioreilta astutuksia?

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäMeeriN. 
Päivämäärä:   21.7.16 23:55:08

http://virtuaaliravurit.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=20&t=158

Käykääs heittämässä tonne isäoriehdotuksia, niin päästään taas Snillissä nauttimaan varsakesästä :)

Marle, mulle riittää lähinnä nimi, ennätys ja suvun pituus mieluiten kuvan kera. Eipä noi nimet listauksessa välttämättä kerro mitään ja suurkilpailumenestyksen näkee sitten omilta sivuilta. Itsellä ei oo listauksessa muuta kun kuva, nimi, ennätys, voittosumma ja suvun pituus.

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäHessi VR 
Päivämäärä:   22.7.16 01:20:02

MeeriN., nakkasin tuonne isäoriehdotuksia meidän tallista. :)

Suurkilpailuasioista kokoustetaan päättäjäjäsenten kesken tämän kuun puolella, joten tarkoitus olisi tehdä muutoksia tähän nykyiseen tilanteeseen. Sanonpahan vielä, että VRER:n säännöissähän ei ole mitään mainintaa siitä, kuinka monta hevosta per omistaja saadaan ilmoittaa suurkilpailuihin, vaan järjestäjät saavat itse päättää. Tuo 2 hevosta per omistaja on ollut kauan suositus ja tapa, mutta nykyisellä harrastajamäärällä lähdöt täyttyvät tunneissa. Katsotaan asiaa tarkemmin sitten kokouksen jälkeen, mitä muutoksia sääntöihin ja suosituksiin tulee.

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   22.7.16 22:13:23

Puuuh, melkein aloin itkee verta ja revin hiukset päästä, vaan nyt on 2 viimeistäkin Redbrook Paceaway finalistia selvillä..

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   22.7.16 23:27:00

reibili, w00t w00t saihan se Seth otettua itteään niskasta kiinni :D
(Ei siinä, varmaan meikäläiset hyytyy finaalissa, en ihmettelis xD)

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   22.7.16 23:47:10

Sitä vähän naureskelinkin.. mielessäni mietin kuin hypit pitkin seiniä ku se selviyty kuitenki finaaliin, sinä ku niin sitä osallistuessa kirosit :D
Omat kyllä oli pettymys tässä, Angelic varsinkin, vaikka eipä sillä, kun on kuitenkin kaks omaa kasvattia mukana finaalissa..

Finaalissa on tänä vuonna tosi vähän tammoja, ainoastaan 3kpl kun viimevuonna oli sentään tasan puolet tammoja ja puolet oreja..

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   24.7.16 13:15:50

Muistakaas peitsarityypit noi Duánin tänpäiväset karkelot! Tulokset tulee vasta illalla jossain vaiheessa niin että vielä ehtii hyvin!

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjäeatnama 
Päivämäärä:   24.7.16 14:23:18

Mä en haluaisin kesken lomani(!) tulla nillittämään, mut nillitän vähän kuitenkin. Googletin Viekserin muistoajon voittajaa Milkkiveitä ja totesin, että sillä nimellä on olemassa oikea maatalousalan yritys, ilmoitettu yritysrekisteriin v. 2012.

Ja meillä näyttää Magnetien kanssa olevan myös samannimiset sh-tammat, Ennustus. Magnetie on ehtinyt oman tammansa nimetä ensin. Mä en yleensä tarkista näitä mistään muualta kuin Hippoksen ja VRL:n rekisteristä, joten virheitä voi tapahtua – ja siksi suosittelisin rekisteröintiä, vaikkei siitä mitään muuta hyötyä olisikaan!
Onhan tämä aina vähän riskinä, kun jättää kasvatiltaan kasvattinimen pois. Mun tamma on kuollut joulukuussa 2015, mutta voin lisätä sen nimeen kasvattajatunnuksen, jos tarvis.

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjä: Magnetie 
Päivämäärä:   24.7.16 15:56:07

Milkkivein tapauksessa voin todeta, että olen sukuposti.netistä tarkistanut ettei sen nimistä hevosta ole IRL olemassa, mutta ei ole vissiin tullut googlen kautta käytyä. Pahoittelut, pitää kehitellä jotain tuohon nimeen.

Ennustus on puolestaan meillä tehnyt peräti yhden varsan (joka sekin käsittääkseni seisoo toimettomana) ja on toimettomana matkalla kuoppaan pidemmän aikaa. Miulle on ihan sama, laittelen tamman nimeen jonkun lisäosan niin ei tule tästäkään sen isompaa. Vanhoille starteillehan mie en enää mitään voi. Laitan myös varsan omistajalle sähköpostia nimenmuutoksesta.

VRL:n rekisterissä näitä mein hevosia ei ilman eri pyyntöä varmaan tulla näkemään, mutta pitää vissiin suvuttomille keksiä joku tuontiliite jatkossa niin ei tule näitä tuplanimiä.

Tietty mulle olisi esimerkiksi tuon Ennustuksen tapauksessa voinut laittaa mailiakin ;D

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäHilmir 
Päivämäärä:   24.7.16 16:30:58

Mie yleensä kans laitan rekisteriin hevoseni jo ihan sen takia, että "saan nimet itselleni" :D

Mutta juu, muutto lähestyy ja oon jopa yhden hyllyn (palkinto/kirjahyllyn) laittanut pakettiin. Vaatekaappiakin katsoin läpi, mut muuten aikalailla pakkaamatta. Huomenna pitäis olla kaikki pakattuna, kun ens viikko päivät kiinni töissä ja illat kiinni kaikessa muussa (koiraharrastukset, karonkka) ja sit onkin jo perjantai ja pitäisi muuttaa :'D

Virtuaaliheppaillessa oon ollu tosi noheva. Eilen pykäsin kahdelle uudelle ponille sivut. Ja tänään laitoin eri talleille viestiä, että saako varsoja. Yhdeksän varsaa ois tuloillaan. Niistä kolmea ponia tarjoan ensin myyntiin, mut jos ei mee kaupaks, niin pidän kyllä ne itsellänikin mieluusti :D En malttas oottaa, että pääsen sivuja tekemään, kun tulee varmasti paljon hienoja poniineja ja hevosia! Huhhuh.

  Re: Ravikeskustelu 441

LähettäjäHenni 
Päivämäärä:   24.7.16 17:57:12

Mie en koskaan tarkasta mistään, koska yleensä minun hevosilla on joku kasvattajaliite. Keksin tuossa aiemmin nerokkaasti evm-orille nimen Dominik. Myöhemmin huomasin että voihan puusilmä, sen niminen (KTK!)suomenori on olemassa IRL. En ole vielä toistaiseksi tehny asialle mitään. Pitäis varmaan vaihtaa nimi, laittaa siihen vaikka joku kasvattajaliite tai kirjaimia (esim A.B. Dominik), mutta katotaan ku ehin ajatella asiaa enempi :D

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjäsiinau 
Päivämäärä:   24.7.16 20:32:58

Kellä niitä pohjoisruotsalaisia 3-polvisia oreja on, ilmoittautukoon heti linkkien kera kiitos ! :) Miä haluun ensimmäisen oman pohjoisruotalaisen kasvattini, joten Ingermarie kaipaa miesseuraa :p http://ruskolilja.weebly.com/iines.html
Mainittakoon että sivuthan laahaa starttien osalta perässä tammalla... :3

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjäsiinau 
Päivämäärä:   24.7.16 20:36:49

korjaan, 2-polviset orit käy myös ! :)

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjä: Magnetie 
Päivämäärä:   24.7.16 20:47:10

siinau, Tronarvinge NRL tarjoutuu. Koetan mailailla sulle siitä peitsaritammasta ensi viikolla, on ollut kaikkea irl juttua meneillään.

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   24.7.16 22:06:21

Sanonpahan vaan, että omakotitaloasuminen on mahtavaa, mutta tuo puusavotta tällä selällä on kyllä ihan yhtä @!#$ä. Nappeja naamaan ja pari tuntia toimintakyvyttömänä sängynpohjalla, nyt sen verran tokenee jo että ehkä alan kohta noita tuloksia vääntää..

Mie kyllä harvemmin googlettelen mitään nimiä joita aion (lähinnä tuonti) hevosille antaa, joitain katson VRL:stä kyllä että saan sen mahollisesti rekisteriin, jos saman niminen on, niin muokataan.. Jokainen nyt tajuaa, ettei mitään _tunnetun_ hevosen nimeä tai sitä muistuttavaa anneta (mun mielestä tuo viekser on liian lähellä vieskeriä) virtuaalihevosille, eikä mua haittaa, jos jonkun yrityksen nimi nyt sattuu olemaan sama kuin jollakin bittiponilla, kun sen hevosen sivuilla kuitenkin on maininta että se on virtuaalihevonen.. Milkkivei muuten on mun entisen (synnyin)kotipaikkakunnan yritys enkä oo koskaan kuullukkaan ennenku äsken googletin ja maatalon tyttöjä oon. :'D nolo..

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   24.7.16 22:58:58

Tuplapostaus koska;

Onnee Meeri ja Celebration Snilli, tän vuoden Redbrook Paceawayn voittaja! Toiseksi pinnisti OR`Plain Xenops ja kolmanneksi Seth Ach!

Omat hyyty, kuinkas muutenkaan

  Re: Ravikeskustelu 441

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   25.7.16 00:11:05

Onnea Meerille ja Marlelle :) Jee, Seth ei hyytynytkään! :D

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.