Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  FWB #23

Lähettäjäcorbin. 
Päivämäärä:   3.11.13 17:46:29

Edellinen ketju
Ketjut 1-22

Keskustelua näistä karvakasoista, kaikkea maan ja taivaan väliltä :) Esitelkää uusia heposianne ja talleja ym, olisi kiva saada vähän aktiivisuutta tänne!

  Re: FWB #23

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   3.11.13 18:24:08

Mä olen ihan fiiliksissä tästä orista! Sen suku on lähes täydellinen. Sieltä löytyy mun oma kasvatti (Viiv's Montreal) ja melkein kaikki mahdolliset vanhemmat nimet. Ja vielä superyllätyksenä 2006 syntynyt brandenburg. Mun omat ensimmäiset brandet on syntynyt vasta 2007.

Mutta kyllä tuossa suvun selvittämisessä olikin puuhaa. Tekaisin toki siitä samantien varsankin.

  Re: FWB #23

LähettäjäKiiu 
Päivämäärä:   3.11.13 19:29:49

Viivuska, ton suvun pituus.... alko jo pyörryttää kun sen näki :D

  Re: FWB #23

LähettäjäMeiju K. 
Päivämäärä:   3.11.13 19:36:42

Mulla on tää mun pienimuotoinen kasvattaminen jopa lähdössä käyntiin. (psst. muutama ois vielä myytävänä..)

Ja tuo Viivuskan ori on kyllä aivan loistava. Sitten joskus kun itsellä on noin pitkä sukuinen niin tasan pitäisi tuosta kyllä käydä ruinaamassa varsa. :D

  Re: FWB #23

LähettäjäJasmin 
Päivämäärä:   3.11.13 19:38:05

Esitten nyt kaksi yksi polvista ori kasvattiani
http://vptsunflower.weebly.com/secret-firebird.html
http://vptsunflower.weebly.com/you-courage.html
Molempien emät on tuotu toinen kesällä ja toinen nyt syksyllä ja kisaus pitäisi kai aloitella.

  Re: FWB #23

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   3.11.13 20:44:24

Tuo ori kyllä yllätti mutkin suvullaan, ostin sen siis aluksi vain oman kasvattini takia. Ja sitten vasta sieltä löytyi nuo kaikki muut ;).

Mutta juu, yhteyttä saa ottaa muhun ja eiköhän muutama astutuskin onnistu.

  Re: FWB #23

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   3.11.13 20:51:00

Kiinnostaako tällä puolen ketään kenttävarsa, josta saa hyvän pelin myös rataesteille? Isä suprantilainen ja emä sololainen. Emällä kenttäkisailu vielä ehdottomasti vaiheessa mutta 100% varmuudella tulee lajin laatiksessa käymään.

  Re: FWB #23

LähettäjäKiiu 
Päivämäärä:   3.11.13 20:53:18

Jenna, olishan toi kiva :3

  Re: FWB #23

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   3.11.13 22:57:28

Kiiu - Näyttöjä?

  Re: FWB #23

LähettäjäKiiu 
Päivämäärä:   3.11.13 23:02:23

<kultakylan.weebly.com>
<kultakylan.weebly.com/rodi.html>

toimiiko?

  Re: FWB #23

LähettäjäKiiu 
Päivämäärä:   4.11.13 07:38:11

<kultakylan.weebly.com/rodi.html>
<kultakylan.weebly.com>

Nyt pitäis ainakin toimia.

Mulla olis myynnissä pari koulupainotteista kasvattia.
Suski
Lilli

  Re: FWB #23

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   5.11.13 10:07:44

Kiiu - Nyt ei jotenkin napannut. Sorry.

(Linkit saa toimiviksi kun laittaa < http://-osote >)

  Re: FWB #23

LähettäjäKiiu 
Päivämäärä:   5.11.13 14:02:13

Jenna, puhelimella ei pysty linkittään.

  Re: FWB #23

Lähettäjä: brainchild 
Päivämäärä:   5.11.13 14:12:04

Aww, Viivuskan orin suvusta löytyy kaikki mun ikivanhat hevoset + jopa yksi kasvattini (Nar Rin Orion). Nostalgiaaaa, voi niitä aikoja kun vielä Narri oli olemassa :D

  Re: FWB #23

Lähettäjäfelissa/VRL-04000 
Päivämäärä:   5.11.13 14:16:34

Jestas toi Viivuskan orin suku on pitkä!

Huomasin tänään ERJ:n laatiksen tulosten tulleen! En tiedä miksi, mutten odottoanut niitä näin nopeasti? Ensimmäinen laatis mihin mun hevonen osallistui ja nyt on Rosalla ERJ III palkinto 94 pisteellä, eli yhdellä pisteellä lisää palkinto olisi noussut ERJ II. Tamma rupeaa olemaan vähän vanha eli en tiedä keretäänkö uusintaan mut oli pakko tulla hehkuttamaan! :D

Hentokorten nimi muuten vaihtuu ja siitä tulee Delicate Warmbloods. Mitään muita muutoksia ulkoasua lukuunottamatta ei sitten tulekaan. Tuli niin kamala alemmuuskompleksi noiden mun hevosten kuvien takia, että pakko koittaa nostaa imagoa edes jollain.. :D

  Re: FWB #23

LähettäjäKiiu 
Päivämäärä:   5.11.13 14:40:18

felissa, jäi sitten yhestä pisteestä kiinni :D

  Re: FWB #23

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   5.11.13 14:52:01

felissa: Mikä alemmuuskompleksi kuvien suhteen? En mä ainakaan näe niissä mitää vikaa.. ;)

Joo, en suosittele kyllä kenellekään pitkäsukuisen hevosen sukuselvityksen tekoa, ellet tarkalleen tiedä valmiiksi kuinka pitkälle se menee. Ajattelin tuossa emän puolen suvun alkumetreillä, että eihän tämä ole mikään homma, että etsitään nyt sitten samalla kaikki. Ja eihän sitä voinut lopettaa...

Mutta tuolla on varmasti jokaiselle jotakin, siitä tuo suku on kiva. Siellä on monipuolisesti useamman vanhan kasvattajan hevosia ja lisäksi mulle ihan tuntemattomiakin nimiä.

  Re: FWB #23

Lähettäjäfelissa/VRL-04000 
Päivämäärä:   5.11.13 14:56:11

Viivuska no joo kun noi on tollasia.. Tavallisia metrin luokkien hyppääjiä ja muilla on ulkomaisilta farmeilta 160 cm hyppääviä ja miljoonien arvoisia jalostusoreja hevosten kuvina :D Ei nyt tietenkään kaikilla mutta mutta. Haluaisin noita omia kuvia kuitenkin käyttää kun niitä niin paljon löytyy.

  Re: FWB #23

LähettäjäNaomi L. 
Päivämäärä:   5.11.13 14:58:57

Huutelen täällä että oisko kellään myynnissä / tilausvarsana pitkäsukuista oria? Himottais ostaa vanhempilinjainen ori ton tamman kaveriksi :) Kaikki omat -07/09 välillä syntyneet oon jo kuopannut enkä niitä viitsisi takaisin enää tuoda kun siitä on jo niin kauan. Mulle voi tosiaan pistää vaikka sähköpostia tms.

  Re: FWB #23

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   5.11.13 15:07:29

felissa: Mä itse arvostan enemmän sitä, että sulla on omaottamia kuvia, kuin sitä, että "menet muiden perässä" ja pyydät luvat (yleensä) samoille farmeille. Mullakin itsellä on kuvia noin 90-110 cm luokista ja max. Va B luokista. Ihan hyvin ne noille hepoille soveltuu ja on ainakin persoonallisempia kuin farmikuvat. Osalla toki on "vähän parempia" kuvia, mutta pääasiassa syynä se, ettei silloin ollut käytössä omaottamia kuvia jotka noille soveltuisi (kouluhevosille hankala laittaa estehevosen kuvia jne.).

  Re: FWB #23

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   5.11.13 15:10:03

Naomi L: Tutustu: http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=2205295&t=2205295 ja Wiherkankaasta saa myös (harvat ja valitut) tilareita http://siivenisku.net/wiherkangas/. Siellä toki pääasiassa orit ovat vanhalinjaisempia (Legend of Yesterdays) ja tammat sitten uusilinjaisia. Duel http://siivenisku.net/hex/duel.html myös tarjolla jalostukseen. Mulla tällä hetkellä pääasiassa noita traksuja, mutta niitä voi käyttää myös fwb-jalostukseen.

  Re: FWB #23

LähettäjäNaomi L. 
Päivämäärä:   5.11.13 15:16:00

Viivuska, tutkailen noita hevosia ja heittelen sulle vaikka postia jos löytyy joku kiva yhdistelmä! :)

  Re: FWB #23

Lähettäjäcorbin. 
Päivämäärä:   11.11.13 19:04:34

noustaampa ylös :) Täällä omistetaan ilta virtuaalihepoille ja sivujen vaihdolle, onhan tässä noin viikko jo lomailtukin tästä! Mitäs muille?

  Re: FWB #23

Lähettäjä: corbin. 
Päivämäärä:   8.12.13 18:51:28

hopshops, nostellaan tätä kun onnistui se vanhalinjaisten topa häviämään taasen. Onkos täällä enään ketään aktiivisena? Tuntuu että on ollut aika hiljaista..

  Re: FWB #23

LähettäjäCannabia 
Päivämäärä:   10.12.13 09:53:14

Mun tallia komistaa tällä hetkellä 3 fwb:tä, kaikki kenttään suuntautuneita + orit kilpailee esteillä ja tamma koulussa (tai siis vain yksi ori kilpailee enää, muut odottelee jälkeläisnäyttöjä)

o. Barbuda Fawk
o. Xcelsior Solo
t. Suprant Wild Cherry

Että jos jotakuta noista kiinnostaa varsa/astutus niin saa laittaa kyselyä tulemaan ;)

  Re: FWB #23

Lähettäjä: Jenza 
Päivämäärä:   31.12.13 20:36:46

Hei vaan kaikille pitkästä aikaa (taas)! Pari viikkoa olen jo ht.nettiäkin lueskellut
ja miettinyt palaamista mukaan. Onhan sitä taas yritettävä kun inspistä on syntynyt.
Ainut ongelma on, että tallissa on joitakin hevosia jotka eivät kerta kaikkiaan vaan
inspaa yhtään, sijoituksia he ovat jo saaneet paljon (yli 50 melkeinpä kaikki), en vain
pysty kuoppaamaan näitä sen takia mitä kasvattajat ajattelisivat. Hevoset ovat jo
tallin vanhimpaa porukkaa, roikkuvat mukana. Ehkä voisin odottaa jos näihinkin inspis
tulisi mutta en usko. Oletteko vain reilusti kuopanneet hevosia kun ovat kuitenkin
kisaradoilla menestyneet?

Mitä mieltä muuten olisitte http://www.mindless-dragon.net/ginger/1.htm/ tämmöisestä
ulkoasusta Gingerille? Ehkä hieman tylsä, mutta jotain tuossa kuitenkin on mistä itse pidän.

  Re: FWB #23

Lähettäjäfelissa VRL-04000 
Päivämäärä:   31.12.13 22:28:44

Noniin no, meillä syntyi juuri muutama kasvatti ja kisoja on tulossa. Mistään kovin suuresta aktiivisuudesta ei kuitenkaan voi puhua :D

Valmennuspalkkoja on tosin tulossa ja kun saisin luonteita kirjoiteltua ois 4 laatisvalmista hevosta.

  Re: FWB #23

LähettäjäKiiu 
Päivämäärä:   31.12.13 22:29:29

Pari koulupainotteista kasvattia myynnissä. Helpolla lähtee :) Pitäis saaha pois alta, koska niitten emään ja puoli sisko pitäis saada valmisteltua KRJ-laatikseen ja vielä YLA-laatikseen ja vielä oman rotunsa laatikseen :D vois saada ne valmiiksi..

  Re: FWB #23

Lähettäjäcorbin. 
Päivämäärä:   1.1.14 20:23:56

Kivaa, täällä on hieman jutustelua ilmassa! Kuninkaankartanon ulkoasunvaihdos on edennyt onneksi nyt ihan kivasti, jos tässä saisi vaikka ensikuun aikana kaikki valmiiksi viimeistään. Täytyy ahkeroida lisää!

Mitä fwb talleja tällä hetkellä on aktiivitoiminnassa, tai saa olla vähän vähemmänkin aktiivinen ;-) Olisi kiva katsella ja lueskella, samaten että onko vanhoihin sukuihin kiinnostusta vai jyräävätkö uudet suvut?

  Re: FWB #23

LähettäjäKiiu 
Päivämäärä:   4.1.14 11:52:05

Tuntuu, että en ikinä saa mun FWB-tammoja laatiksiin. Partykin pitäisi joskus saada ja emäkin vielä, Star. Mites teillä kasvatukset etenee?

  Re: FWB #23

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   4.1.14 12:44:33

Kiinnostaako ketään hankkia Este/kenttäpainotteista varsaa tästä tammasta? Itsellä on tuosta jo varsa, joten nyt voisi olla parille muulle varsalle aika.

Tamma tähtää ERJ- ja SPL-laatiksiin hakemaan vähintään II-palkintoja mutta ykkönen on tietysti todellinen tavoite. :D Jos joku varsa kisaa oikeasti aktiivisesti kenttää niin sitten sieltäkin voidaan joku palkinto käydä pokaamassa. Sijoituksia himppua vajaa 50 tällä hetkellä.

  Re: FWB #23

LähettäjäKiiu 
Päivämäärä:   4.1.14 12:45:22

Jenna - Voi kuinka suloinen Bambi sulla :)!

  Re: FWB #23

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   4.1.14 12:52:59

Kiiu - Bambi on. Kun vaan sais noi vauvat maailmalle keraa mainetta ja kunniaa niin sais sen tosiaan hakee noi laatispalkinnot pois. :D

  Re: FWB #23

LähettäjäYogi 
Päivämäärä:   5.1.14 01:24:22

Jenza, "Oletteko vain reilusti kuopanneet hevosia kun ovat kuitenkin
kisaradoilla menestyneet?" -> En yhtäkään hevosta ole raaskinut kuopata, mutta esim. noi koulupainotteiset seisoo mulla tyhjänpanttina. Säästelen niitä kuitenkin, jos joskus vaikka tarttis. Sen sijaan olen arvostanut kasvattien omistajilta tulleita viestejä, että saavatko kuopata tämän vai haluanko takaisin, niin yleensä olen sitten ottanut vastaan ja joko pitänyt itse tai myynyt etiäppäin. Olen myös ajatellut, että jos joskus tulen siihen pisteeseen että jostakin voisin oikeasti luopua, niin kyllä sitä ensin kasvattajalle tarjoaisin. Jos sillä vaikka olisi joku grand plan johon just tää koomassa oleva hepo kuuluisi. xD

Mitä sitten kuulumisiin tulee, pieni update meidänkin puolesta; Solossa eletään aktiivista arkea viikosta toiseen, mutta kovaa meteliä emme itsestämme tällä hetkellä pidä. Oma irl arkeni rajoittaa aika paljon harrastamista, uusi työ ja uudet vastuukuviot, töissä vierähtää helposti jopa 50h viikossa. Sen sijaan vapaapäivinä on kiva laittaa työt sivuun ja puuhastella virtuaalikonien parissa senkin edestä. Kasvatteja menee ja kyselyjä tulee, myös muutaman palautuneen kasvatin sain tuossa äskettäin myytyä. Hevoset kilpailevat aktiivisesti, mikä onkin omistajan lempparipuuhaa, mutta kymmeniä hevosia olisi tekstejä vailla. Eli laatisvalmiita muuten, kisojen ja sukulaisten puolesta, mutta noi tekstit ne nyt niin nyppii ettei ole tosikaan. Mutta kyllä tämä tästä, ollaan me silti melkein joka kuukausi muutama hevonen saatu laatikseen kiikuteltua. Hiljaa hyvä tulee. :) Haluaisin Soloon uuden ulkoasun, mutta milläs teet kun ei tällä kakkakoneella ole mitään kuvankäsittelyohjelmia. Sekin sitten aikanaan, kun taas saan kunnon koneen alle. :)

Uusia hevosia olisi kiva shoppailla ja kivoja sukuja on tullut vastaan, mutta kun tallissa seisoo jo noin 100 hevosta, joista 50% on vielä käyttämättä laatiksissa, niin on kyllä shoppailut meikäläisen puolesta nyt hetken jäissä. Tietenkin jos joku vastustamaton yksilö tulee vastaan, niin voidaan tehdä poikkeus. Mutta pääsääntöisesti ainoastaan omia kasvatteja jätän nyt talliin, jotta saisin ensisijaisesti muilta ostamiani hevosia laatiksiin kuten olen luvannut. Mutta näitä ns. "kiireellisiä" tapauksia ei ole kuin joku 15 kpl, loput onkin omia kasvatteja tai tuonteja. :DD Kasvatteja meillä on muuten meillä syntynyt joku 160-170kpl (lista ei ole ihan up to date), näistä mukavat 77+-% on lähtenyt maailmalle. :) Tällainen tilastojen katsominen on kyllä hauskaa puuhaa, ei ole tullut pitkiin aikoihin harrastettua. Niin se aika vain vierähtää, vastahan meillä oli kymmenisen kasvattia.

Mutta nyt lopetan lörpöttelyn, koittakaa kestää. Hauskaa uutta vuotta kaikille! ;><3

  Re: FWB #23

Lähettäjä: Jenza 
Päivämäärä:   7.1.14 22:11:45

Yogi > Sehän siinä onkin. En tahdo luopua niistä, mutta toisaalta ne on vain tyhjänpantteina.
Pitää miettiä mitä nyt niiden kanssa tekisi.

Pitää aloittaa Gingerin toiminta taas viemällä alkuun hevosia laatuarvosteluihin. Tarvitaan siis jälkeläisiä
meidän herroille ja rouvillemme.
- fwb-o.Banshee ; Tästä voisin ottaa itselleni jälkeläisen kyllä mikäli
tamma löytyy sekä on tarjolla muillekkin jalostuskäytössä.

- fwb-t.Evelyn Ginger ; etsii 1-skpolvista koulupainotteista oria,
varsa menisi myyntiin tai jäisi ehkä itselleni alkuun.
- fwb-t.White Indiana ; etsii 1-skpolvista oria, varsa jäisi minulle.
- fwb-t.Sheriana II ; etsii evm-sukuista oria, varsa menisi myyntiin tai jää
alkuun minulle.

Herrasmiehet ja rouvat kaikki esille, koulupainotteisia nyt etsisin!

  Re: FWB #23

Lähettäjäfelissa/VRL-04000 
Päivämäärä:   7.1.14 22:16:33

Jenza:
fwb o. Delicate Warden
koulu-/valjakkosukuinen, kilpailee molemmissa

Ja ylläolevan orin emä sopisi hienosti Bansheelle, jos varsa siitä kiinnostaa sinua.

  Re: FWB #23

LähettäjäMeiju K. 
Päivämäärä:   7.1.14 22:44:54

Marksman Sporthorses on nyt pitkän tähtäimen projektini, tarkoituksena pääpainotteisesti kasvattaa suomalaisia puoliverisiä - ja niitä meillä onkin jo muutama..

Huomasin tosin, että mulla menee omien hevosten suvut niin nätisti pituuksien takia ristiin, että pitäisi varmaan mietiskellä tammojen astutuksia (niitä mitä nyt Kaunolassa on) tai sitten ostella joitain kivoja otuksia. Vielä hieman kyllä sivuja tekemättä hevosille ja voisi tosiaan siirrellä hieman hevosia. Kyllä tästä vielä hyvä tulee, toivottavasti myöskin sitten on suvullisesti ihan ok-laatua. Ensimmäistä kertaa kun oikeasti mukamas tavoitteellisemmin yritän kasvattaa näitä otuksia.

Olisikos kellään 1-2-polvisia oreja myynnissä? Niin koulu- kuin estepainotteisia, kisanneita ja kisaamattomia.

  Re: FWB #23

Lähettäjä: Jenza 
Päivämäärä:   10.1.14 20:34:18

felissa > Laitan tuon tamman muistiini Bansheelle jos siitä tahtoisin joskus varsan (:
Ja Arttu olisi muuten sopiva tammoilleni mutta taidan etsiä hieman vaativamman tasoisempaa
ratsua kuin helppo B :/

  Re: FWB #23

Lähettäjä: Jenza 
Päivämäärä:   10.1.14 20:34:49

Ennen kuin avaan kunnolla Zonneralin uudet ovet kaikille, tarvitsee myös muutamat tammat
mies sulhasia. Tätä kautta on niin helpompi etsiä sulhasia tammoille.
Elikkäs hakusessa olisi estepainotteisia (re. 140-->) oreja näille tammoille:
Vivie V, evm-sukuinen
Senre Desired, 3-skpolvinen
Ohreally Bird Mer, pitkä-sukuinen

Saisi tulla jo kesä jotta pääsisi kuvailemaan kisoja ulos. Maneesissa oma kamerani ei ainakaan
oikein toimi :/ Pitää yrittää etsiä Zonneralin ratsuille kuvia jostain muualta, onneksi viime vuodelta
on kouluratsuille tarpeaksi kuvia. :D

  Re: FWB #23

Lähettäjä: Pöpi 
Päivämäärä:   10.1.14 20:41:47

Viivuska, toi sun orisi on.. uskomaton :O Onko sulta mahdollista saada tilaria, jonka isänä hän? Itseltä ei kyllä löydy noin pitkäsukuista tammaa vaikka kuinka etsisin..

Circuksessa näitä kasvattelen, juuri tekaisin yhden kotiin jäävän kasvatinkin sivut valmiiksi.
Saanko esitellä: Pimu
Mä olen huippuinnoissani tuon isän suvusta, ihan ruotsalainen <3 Että ei kyllä ole Suomessa mikään turhan yleinen sukutaulu. Kun vielä löytäis tammalle kuvatkin niin vóila tai miten se nyt sanottiinkaan :D

  Re: FWB #23

Lähettäjä: felissa/VRL-04000 
Päivämäärä:   10.1.14 23:37:59

Jenza: Selvä :) Eipä sitä 5 vuotiaan kanssa mihinkään GP-luokkiin vielä oo keretty.

  Re: FWB #23

Lähettäjä: Pöpi 
Päivämäärä:   11.1.14 00:05:09

Hmm.. estepainotteinen taitaa olla järkevämpi valinta, meillä kun on jo kaksi pitkäsukusta koulu fwb:tä.

  Re: FWB #23

Lähettäjä: Pöpi 
Päivämäärä:   11.1.14 00:15:59

Angel ois muuten ollu täydellinen, mutta mun yhdellä tammalla on Hatelove PB suvussa D: Joten Lily emäksi sitten :) Mikäs on teidän kasvatusnimi? Ja mistä voin lukea kasvatusehdot?
+ Saanko nimiehdotuksia tammalle?

  Re: FWB #23

Lähettäjä: Pöpi 
Päivämäärä:   11.1.14 00:22:54

Nooh, ei kai sillä kiire ole :) Kaipa se voi tammikuun lopussa olla.

  Re: FWB #23

Lähettäjä: Jenza 
Päivämäärä:   14.1.14 14:20:43

Kiinnostaa ihan yleisesti, että katsotteko te minkälaisia puoliverisiä (rodultaan) teidän kasvateilla
tai ostamistanne hevosissa on? Onko teillä jotain rotua mitä ette vain kertakaikkisesti pysty ottamaan
mukaan omaan kasvatukseenne?
Itselläni on ainakin ollut aina ettei trakhernenit (tai miten nyt kirjotetaan :D) vain pysty tulemaan
omaan kasvatukseeni mukaan. En tiedä mikä siinä on, en ole koskaan semmoista edes omistanut
eikä mitään huonoja kokemuksia ole mutta jotenkin vaan itse yritän välttää suvuissa
tätä rotu tyyppiä. Kuin tain holsteineja ja xx:siä ottaisin mielelläni enemmänkin mukaan tuomaan
vivahteita sukuihin. Hannoverit ovat myös alkaneet pikkuhiljaa kiinnostamaan jos se toisi
hieman erilaisia nimiä sukuihin.

  Re: FWB #23

Lähettäjäsylttis mb 
Päivämäärä:   14.1.14 14:32:35

Mulla on VRLn rekisterissä FBWksi rekattu tamma (holstein x fwb), mutta kolmannessa polvessa sukua kaksi tuntemattomaksi merkattua hevosta. Mietin, että onko tamma yhä fwb vai meneekö tilastoksi? :/

  Re: FWB #23

Lähettäjä: Pöpi 
Päivämäärä:   14.1.14 18:44:26

Viivuska: D: Bradenburgit ei pahemmin muhun iske. On vähän paha ettii noin pitkäsukuista tammaa ulkomaailmasta.

  Re: FWB #23

LähettäjäMeiju K. 
Päivämäärä:   14.1.14 18:48:54

Eet Viivuska kyllä saa tollasia näytellä, ku rupean heti miettimään uusi yhdistelmiä ja varsoja. :D

  Re: FWB #23

LähettäjäKiiu (puhelin) 
Päivämäärä:   14.1.14 18:49:38

Tekis mieli saada Partystä varsa itelle :3 Jos teillä on 1-polvisia FWB-oreja niin saa näyttää (mailiin vaikka). Isänä ei saa olla Partyland tai emänä Quick Sun Star! Painotuksena miel. kouluratsastus. Varsasta tulee ori ja väriltään ruunikonvoikko(?), eli orilla mieluiten kiva väri :3 Ori hiljaisessa etsinnässä, joten sen takia laitoin tänne. Varsa jäisi mulle laatiksen kisat ja sitten myyn tai jää mulle.

  Re: FWB #23

Lähettäjä: Pöpi 
Päivämäärä:   14.1.14 19:11:22

Viivuska, en tiedä :D en vaan jostain syystä pidä.. kai se johtuu rodun nimestä. Jotenkin ahdistava..
Ehkä mun sit pitää aiheuttaa skandaali yleisesti ja taas tehdä uusi ostotopa xD

  Re: FWB #23

LähettäjäMeiju K. 
Päivämäärä:   14.1.14 19:15:51

Viivuska:
Asdf, muttakunnn. Mä oon niin varma, että mun hevosmäärä räjähtää kohta käsiin. Tarviin muutenkin enemmän lyhytsukuisia (1&2-polvisia), kun pitkäsukusia on. Toki nyt tuli uusia evm:iä, joten jos vaikka kohta sitten lähtis noi omat linjat muotoutuun kans..

Ei sulla sattuis nelipolvista brandeoria olemaan?

  Re: FWB #23

LähettäjäMeiju K. 
Päivämäärä:   14.1.14 19:30:11

Viivuska, hmm hmm. Sellainen evm suoraan siitoshevoseks ois kyllä aika jees (kun kuitenkin kisat on ne, jotka mulla yleensä jää tökkimään), tulisi siis FWB:n jalostukseen, brandet yritän pitää suht pienimuotosina tuolla Arkaturissa.

Juu, mutta aina on kiva yrittää, josko löytyis vaikkapa sellainen pitkäsukuinen. xD Tiinalle nimittäin sulhoa etsiskelen sillei hiljaisesti (yhden tosin onneksi jo löysin).

Sain ton ulkoisen vihdoin kiinni koneeseen niin vois kyllä hieman nähdä vaivaa brandejen eteen (varsinkin just ostin kaks lisää. xD).

  Re: FWB #23

LähettäjäMeiju K. 
Päivämäärä:   14.1.14 19:38:28

Onpas Kreippi varsin mukavan oloinen tapaus! Don Corleone niillä on molemmilla tuolla neljännessä polvessa, mutta se nyt ei minua haittaa. :D

  Re: FWB #23

Lähettäjä: corbin(phone) 
Päivämäärä:   14.1.14 20:06:55

Nyt kun puhutaan nuista roduista, niin mitä mieltä olette arabin ja angloarabin käyttämisestä fwb jalostuksessa? Itse olen tässä jo hetkisen sitä kypsytellyt, ja itseasiassa nyt mulla on jopa hevoset jotka aion parittaa, mutta olisi kiva kuulla muidenkin mielipiteitä. Myös muut inhokki/suosikki rodut fwbssä kuulisin mielellään.

  Re: FWB #23

LähettäjäMeiju K. 
Päivämäärä:   14.1.14 20:12:42

Mulla ei sinänsä ole mitään inhokkirotua fwb:n jalostuksessa, oikeastaan mun mielestä kaikki menee. Kunhan rakenteensa ja käyttötarkotukseltaan palvelee itse rotua.

  Re: FWB #23

LähettäjäYogi 
Päivämäärä:   18.1.14 16:01:28

Itse en niinkään välittäisi arabien käytöstä jalostuksessa, varsinkaan sen jälkeen kun awb tuli suosioon. Se nimittäin sekoittaa pakkaa, kun sitten yhtäkkiä siitä fwb:stä tuleekin awb ja kohta niitä awb:itä on fwb:n suvuissa, kun taas awb ei ole fwb:lle sallittu kantakirja, koska siihen hyväksytään sellaisia kantakirjoja jotka eivät sovellu fwb-jalostukseen. Jos sen sijaan fwb:t pidetään fwb:nä jos niissä on käytetty arabeja, eikä ruveta sotkemaan awb:tä ja fwb:tä keskenään, on homma mun mielestä ihan simppeli ja ok. :) Tämä on kuitenkin vain minun mielipiteeni, onneksi meitä on moneksi.

Suosikkirotuni/kantakirjani fwb:n sukutaulussa ovat xx, trak, hann, holst. Hann & holst ovat todella yleisiä, niiden kanssa saa usein olla tarkkana ettei samat nimet toistu liiaksi. Myös kwpn on viimeaikoina herättänyt kiinnostukseni. Irl laajalti käytetty kantakirja, mutta url näitä ei paljoa käytetä. Näistä saa kivoja ja hyvin erilaisia (uusia) linjoja sukuihin.

  Re: FWB #23

Lähettäjä: Pulmu N. 
Päivämäärä:   18.1.14 16:23:24

Rodut joista tykkään FWB suvuissa: SWB, holst, hann, DWB, old, westf, KWPN, trak, xx.

Brande taas on sellainen mitä en missään nimessä omiini halua.

  Re: FWB #23

LähettäjäYogi 
Päivämäärä:   18.1.14 16:39:41

Tulipa muuten mieleen Pulmun viestistä, että noi oldenburgit ja westfalenit tuntuu ihan kadonneen sukutauluista. Mielestäni ennen niitä oli paljon enemmän, nyt ei ylipäätänsä tunnu usein edes törmäävän näiden kantakirjojen edustajiin. :/

  Re: FWB #23

Lähettäjä: tangerine 
Päivämäärä:   18.1.14 16:48:16

Mä olen saanut sen verran aikaa virtuaaliharrastukselle, että Garbo palailee piirrettyineen vihdoin horroksesta. Sivut siirrän domainille Atspacesta + kaikki kalenterit ovat päivittämättä, joten hieman on tekemistä.

Ja aikaisempaan kysymykseen: muutaman awb:n omistajana jotenkin vieroksun arabien käyttöä fwb-jalostukseen, perustelut pitkälti samat kuin Yogilla. Omaan kasvatukseeni en arabeja tai arabifwb:tä ottaisi mukaan, mutta olen myös sitä mieltä että kukin tehköön miten itse parhaaksi näkee. (:

Omat suosikkini ovat swb, holst, hann ja trak (ja trakehnerien kautta myös xx).

  Re: FWB #23

Lähettäjä: Pulmu N. 
Päivämäärä:   18.1.14 17:04:08

Yogi, Meillä on käytetty oldeja ja nyt on ostettu uusi oldenburg tamma kouluhevosten kasvatusta varten. Toisessa tallissani on myös uusi oldenburg ori, mutta se ei ole vielä julkisesti esillä :)

  Re: FWB #23

Lähettäjä: Jenza 
Päivämäärä:   29.1.14 19:30:47

Mitäs mieltä olette Gingerin "uudesta vanhasta" ulkoasusta.
Minusta ainakin paljon siistimpi kun ei ole linkkejä tuolla sivussa (:

Ja laitetaan nyt vielä Zonneral aikaslailla täysin valmiina esille! Vielä kahden hevosen
sivut muuttamatta uuteen ulkoasuun, muuten on täysin valmista? Meiltä on nyt mahdollista saa estepainotteisia tilausvarsoja,
hevoset niitä kaipaavatkin kun huomasin melkeinpä kaikilla olevan yli 40 erj sijoitusta :S

Zonneral sekä Ginger Dressage muuten etsivät yhteistyö kumppaneita molemmat jos jotakuta kiinnostaa! :)

  Re: FWB #23

Lähettäjä: Jenza 
Päivämäärä:   4.2.14 17:44:21

Ei nyt suoranaisesti liity fwb:n mutta kuitenkin talleihin. Onko teillä omia domaineja käytössä? Olen nyt muutamat
viikot jo miettinyt pitäisikö minun hankkia itselleni domain. Onko teillä jotain paikkoja mitä voisitte suositella?
Suncomettia olen katsellut, onko teillä kokemuksia tästä paikasta? (:

  Re: FWB #23

LähettäjäTroya 
Päivämäärä:   4.2.14 17:56:06

bluehostista on itsellä, halvahko ja hyvin vähän downtimea. Suosittelen lämpimästi.

Uuuuh tykkään tästä. Ihan törkeen makee kopukka.

  Re: FWB #23

Lähettäjä: Jenza 
Päivämäärä:   23.2.14 16:11:55

Myyntiin tulee Zonneralin toinen upea kasvatti. Olisiko jollain tarvetta 4-polvisille estepainotteiselle ratsulle?

fwb-o/t. ***** Zonner
syntymäaika tammikuu-helmikuu 2014
re. 160cm tulevaisuudessa
e. url=http://tuikkutuvan.net/zonneral/siiri.htm]Senre Desired
i. Daiko Woods
Tässä olisi hieno 4-polvinen esteratsu jollekki. Fwb x holstein yhdistelmällä ;)
Varsan emä menossa erj-laatuarvosteluun kun jälkeläisnäytöt kunnossa.

  Re: FWB #23

LähettäjäJenza 
Päivämäärä:   23.2.14 16:13:10

Melkein onnistui linkitys, laitetaas uudestaan:

e. http://tuikkutuvan.net/zonneral/siiri.htm
i. http://jaffinyksarit.webs.com/pv/daiko.htm

  Re: FWB #23

LähettäjäMeeriN. 
Päivämäärä:   23.2.14 17:58:21

Ehkä mäkin uskaltaudun tänne kirjoittelemaan, kun noita suomipuokkeja on huimat 2kpl :D Löytyisikö joltakulta meidän Gabielalle 1-polvista ja koulupainotteista oria tulevan varsan isäksi?

  Re: FWB #23

Lähettäjä: Pulmu N. 
Päivämäärä:   23.2.14 17:59:40

Gabielalle Effendy? :)

  Re: FWB #23

LähettäjäKiiu 
Päivämäärä:   23.2.14 18:21:51

Vauva tulossa, Partyn jälkeläinen. 3.3 syntyy, katotaan minkälainen vauvasta tulee. :)

  Re: FWB #23

LähettäjäJenza 
Päivämäärä:   23.2.14 18:50:29

MeeriN. > Minäkin tarjoan kahta fwb-oria tammallesi; Damshelan Ginger (29 KRJ sijoitusta), Bandimor Ginger (31 KRJ sijoitusta) - lisäämättömiä sijoituksia molemmilla.

  Re: FWB #23

Lähettäjäcorbin. 
Päivämäärä:   1.3.14 22:22:03

Hopsan ja hyvää iltaa (yötä?) fwb ihmiset! Nostellaan tätäkin taas, jos jotain keskusteluntynkää saisi aikaiseksi. Mitäs teille?
Itse pääsin pitkästäaikaa koneelle asti, ei töiltä oikein kerkiä istumaan alas ja avaamaan läppäriä, mutta tämän illan/yön päätin tällekin omistaa kun huomenna vapaa.
Nyt kun saisi vain jaksettua tehdä jotain niin että saisi jotain aikaiseksikin :D

  Re: FWB #23

LähettäjäNatalia 
Päivämäärä:   1.3.14 22:25:53

Mä oon kuulemma ollu liiankin aktiivinen, mut onneks opiskelu alkanut rajoittamaan vähän mun harrastusta :D

Jokuhan on kiva ja ostaa 3-polvisen fwb vaavan, emä este/kenttäpainotteinen ja isä estepainotteinen. Tästä voi saada itselleen kivan voikon vauvan ;D

i. Wincare's Coffinite (ERJ I)
e. Blonde Caramelle Solo (59 ERJ sijoitusta, kilpailee vielä kenttäratsastuksessa)

  Re: FWB #23

LähettäjäYogi 
Päivämäärä:   1.6.14 21:20:32

Kaivetaanpas tämä pinnalle täältä arkistojen syövereistä.
Mitäs ähveepeeläisille kuuluu näin kesän kynnyksellä?

  Re: FWB #23

LähettäjäKiiu 
Päivämäärä:   1.6.14 21:28:37

Mä yritän saada pari tammaa valmiiksi laatiksiin, että saa niitäkin pois alta...

  Re: FWB #23

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   1.6.14 22:21:50

Hommasin tuossa äsken uuden orin. Lisää luultavasti tulossa, kun ajattelin noista omista tammoista jättää varsat kotiin kasvamaan. Porrastettuihin nuo pääsee kisaamaan, tosin pitäs kehittää siihen joku fiksu järjestelmä, että se olisi jotenkin organisoitua tuo kisoihin osallistuminen.

  Re: FWB #23

Lähettäjäcorbin. 
Päivämäärä:   7.6.14 15:06:39

Tämä loppu lauantai onkin sitten pyhitetty virtuaalihepoille, ihanaa kun on vapaa ja sai koneen käyttöön! Heppojen sivuja olis tarkoitus ruveta vääntämään, on niin kiva aina uppoutua niiden sukuihin kun on päässyt hieman unohtumaan että mitä sieltä tallista löytyykään;)

Mites muiden lauantaihin kuuluu?

  Re: FWB #23

Lähettäjä: Pulmu N. 
Päivämäärä:   11.6.14 15:18:42

Apuva, missä kaikki on??! Natalia ja Noreen on ainakin kadonneet.

  Re: FWB #23

LähettäjäKaneli 
Päivämäärä:   11.6.14 16:49:04

Ehkä töissä? itsekin en olisi muuten sisällä / lepäämässä, mutta töiden takia liian väsynyt ollakseni ihmisten ilmoilla :'D

  Re: FWB #23

LähettäjäRiitsu 
Päivämäärä:   11.6.14 17:16:41

Hah :D en ole mihinkäään rotutopaan ikinä kirjoittanut mitään, mutta tätä voisin ruveta kyllä seuraamaan, koska fwb on niin lähellä sydäntä. <3 :D

Jos kukaan ei minua tunnista niin omistan siis Ultimate Sporthorsesin joka siis kasvattaa suomalaisia puoliverisia, pääosin koulu- sekä estekentille. Tulevaisuudessa olisi haaveena saada kenttäratsastuspainotteisia kasvatteja syntymään. Tallissa on tällä hetkellä vain 2 kenttä hevosta, joilla ei ole kisattua paljon mitään. Pienenä piilomainontana minulla on kohta tulossa 3 estepainotteista kasvattia myyntiin sekä kaikki Ultimaten orit ovat tarjolla jalostukseen.

Haluaisin tässä samalla esitellä ylpeyden aiheeni Oton, joka oli ensimmäinen suvullinen puoliveriseni ja on nyt saavuttanut ERJ-I sekä YLA2 palkinnot. YLA tullaan luultavasti jossain vaiheessa korottamaan, jos siinä siis onnistutaan.

Onko muutes suomalaisilla puoliverisillä sallittu kirjavuus? olisi niin ihanaa saada kirjava hevonen talliin tai juuri joku voikko, mut kuvia ei mahda löytyä helpolla. <3 :D

  Re: FWB #23

LähettäjäKaneli 
Päivämäärä:   11.6.14 17:38:49

tälläisiä tietoja noista väreistä löytyy :D :

"FWB:llä voi esiintyä melko pienimerkkistä sabinokuviointia, joka on lähinnä korkeita sukkia ja suuria päämerkkejä, joskus myös valkoisia laikkuja vatsan alla. Tobianokirjavaa ei periaatteessa ole kielletty ja joissain puoliverikannoissa esiintyy tobianokirjavuutta, mutta toistaiseksi reaalimaailmassa ei kirjavia suomalaisia puoliverisiä ole. Muista erikoisväreistä mahdollisia ovat voikkovärit ja päistäriköt, mutta niitä on erittäin vähän, jos lainkaan." (virtuaaliwiki)

"Kaikki värit sallitaan" (hippos)

  Re: FWB #23

Lähettäjä: Pulmu N. 
Päivämäärä:   11.6.14 18:25:45

Kaneli, No toivottavasti ovat viimeisen kuukauden ajan kuitenkin olleet jossain muuallakin kuin töissä. Noreen viimeksi kirjoitellut tänne kuukausi sitten ja molempien talleja päivitelty maalis-huhtikuussa.

  Re: FWB #23

LähettäjäRiitsu 
Päivämäärä:   11.6.14 18:32:38

Sain just varattua/ostettua voikon ruunan este kuvat. <3 Nyt pitäs kuville vain omistaja etsiä. :D Olisiko kellään myydä estepainotteista fwb ori varsaa tai edes vanhempi ehdokkaita, josta toinen olisi voikko.

Miten muuten voikon värin periytyminen menee, kun on tottunut vain näihin rautiaisiin, ruunikoihin ja kimoihin. :D

  Re: FWB #23

LähettäjäRiitsu 
Päivämäärä:   11.6.14 18:39:04

virtuaaliwikistä luinkin näistä värien periytymistä, joten apua en enään tarvitse. :D

  Re: FWB #23

LähettäjäNatalia 
Päivämäärä:   22.6.14 18:26:51

Pulmu - pienoinen katoamistemppu tässä tuli tehtyä kun oma elämä aika sekaisin tällä hetkellä ja saattaa olla isojakin muutoksia tiedossa. Virtuaalijutut ei oo tässä ollu ensimmäisenä mielessä, mutta yritän taas saada itteä niskasta kiinni ja tehdä niidenkin eteen jotain. Hirveästi en ole kotona ollut viimeaikoina...

  Re: FWB #23

LähettäjäMeeriN. 
Päivämäärä:   22.6.14 18:37:35

Kiinnostaisiko ketään 2-polvinen koulupuokki? Vähän suunnittelin pistäväni kys. hevosen myyntiin, joten hihkaistaa mikäli kiinnostaa :)

  Re: FWB #23

LähettäjäKiiu 
Päivämäärä:   14.7.14 21:33:03

Fwb t. Lumen Wounted Sun
i. Wounted Richard
e. Quick Sun Star
5 KRJ-sijoitusta, netistä voi löytyä lisää

Tollanen olisi vielä myynnissä.. Emä heinäkuun KRJ-tilaisuudessa. :)

  Re: FWB #23

LähettäjäYogi 
Päivämäärä:   4.12.14 18:17:20

Hei toverit!
Onpa tässä ketjussa ollut hiljaista tämän syksyn, mitäs fwb-talleille kuuluu?

Toivoisin että osallistuisitte kaikki keskusteluun Suomalaisten Puoliveristen Laatuarvostelun[/linkki] uudesta pisteytyksestä. Nyt on oikea hetki vaikuttaa, ennen kuin laatis on jo täydessä käynnissä. Tämä vaikuttaa kuitenkin meihin kaikkiin. Pisteytys on nyt viittä vailla valmis, eli pientä hiomista voidaan vielä tehdä, mutta harkiten ja hyviä perusteluita vastaan. Vf:n viestiketjussa lisää aiheesta ja linkki uuteen pisteytykseen. Olin kaavaillut tilaisuutta joulukuulle, mutta tilaisuutta ei voida järjestää ennen kuin pisteytys on lukkoon lyöty.

Myös Jalostuslaatuarvostelu avaa ovensa pian! Mikä olisi sinun mielestä hyvä nimi palkinnolle? Ehdotukset vf:n puolella.

[linkki=http://vf.marsupieni.net/viewtopic.php?f=3&t=2371&p=25066#p25066]--> Keskusteluun[/linkki]

  Re: FWB #23

LähettäjäYogi 
Päivämäärä:   4.12.14 18:19:02

oi kamala.. boldaukset ja linkitykset. -.-'
Uudestaan:

Hei toverit!
Onpa tässä ketjussa ollut hiljaista tämän syksyn, mitäs fwb-talleille kuuluu?

Toivoisin että osallistuisitte kaikki keskusteluun Suomalaisten Puoliveristen Laatuarvostelun uudesta pisteytyksestä. Nyt on oikea hetki vaikuttaa, ennen kuin laatis on jo täydessä käynnissä. Tämä vaikuttaa kuitenkin meihin kaikkiin. Pisteytys on nyt viittä vailla valmis, eli pientä hiomista voidaan vielä tehdä, mutta harkiten ja hyviä perusteluita vastaan. Vf:n viestiketjussa lisää aiheesta ja linkki uuteen pisteytykseen. Olin kaavaillut tilaisuutta joulukuulle, mutta tilaisuutta ei voida järjestää ennen kuin pisteytys on lukkoon lyöty.

Myös Jalostuslaatuarvostelu avaa ovensa pian! Mikä olisi sinun mielestä hyvä nimi palkinnolle? Ehdotukset vf:n puolella.

--> Keskusteluun

  Re: FWB #23

LähettäjäKaneli 
Päivämäärä:   4.12.14 18:23:38

Täällä ollaan elossa yhä, uusille kotisivuille ollaan siirtymässä Ivoryn kanssa, vaikka samalla ollaan muuten aktiivisia. Kasvatteja syntynyt huimat 6 tässä parin kuukauden sisällä + yksi takautuvasti syntynyt tilari :)

  Re: FWB #23

Lähettäjä: Troya (eo) 
Päivämäärä:   4.12.14 18:37:31

Mistä ihmeestä se Yogi näitä kuolleita topikkeja kaivelee esiin. :D

Jaksaispa virtuaaliheppailla. :( Ei vaan nappaa nyt yhtään.

  Re: FWB #23

LähettäjäYogi 
Päivämäärä:   4.12.14 18:39:48

Troya; http://haades.net/VSPY/arkisto/ :DD

  Re: FWB #23

Lähettäjä: Troya (eo) 
Päivämäärä:   4.12.14 18:44:38

Vau!! Pitääköhän noita jossain vaiheessa ryhtyä lueskelemaan, mahtavaa ku oot säilöny! :D

  Re: FWB #23

LähettäjäYogi 
Päivämäärä:   5.12.14 12:15:24

Kaneli & Kiiu, mukava kuulla että kasvatustoimintaa vielä löytyy! Tuntuu ettei markkinoilla ole paljoa suomalaisia näkynyt viime aikoina, mutta vähän hiljaisempaa taitaa olla kaikkien rotujen kohdalla näinä aikoina. :) Itsekin pitäisi aktivoitua, olisi jo hurjasti yhdistelmiä ja nimiä valmiina. Jospa vuodenvaihteeksi saisi muutaman kasvatin markkinoille.

Troya, kannattaa lukea! Oon välillä lueskellut noita vanhempia, hyvää settiä! :D

  Re: FWB #23

LähettäjäOtterley 
Päivämäärä:   5.12.14 12:22:42

Me Hukkapurossa kasvatetaan myös fwb:itä :) Ollaan aika uusi talli, aloitettu vasta syyskuun aikana, mutta jonkin verran kasvatteja on jo syntynyt. Oon tosin uskomattoman huono luopumaan noista ja toistaiseksi vasta yksi kaveri on maailmalle lähtenyt.. en vaan raaski myydä noista yhtäkään vaan haluun pitää kaikki ite! :'D

Pitäisi ehkä tässä joulun alla pistää kasa varsoja myyntiin, kun hepat tarvitsis kipeesti jälkeläisnäyttökä, mutta enpä tiedä, miten ne menevät kaupaksi. Toisaalta tykkään kyllä vain puuhailla noiden hevosten kanssa, joten kauheaa stressiä tässä ei ole :)

  Re: FWB #23

LähettäjäKaneli 
Päivämäärä:   5.12.14 12:24:08

Sen taia eivät ainakaan markkinoilla näy, kun jäävät kotiin suoraan/ovat tilareita

  Re: FWB #23

LähettäjäOtterley 
Päivämäärä:   5.12.14 12:24:32

*Hukkapurossa (en osaa kirjottaa ja ajatella samaan aikaan ^^")

  Re: FWB #23

LähettäjäKaneli 
Päivämäärä:   5.12.14 12:24:44

Takia*

Ainakin omalta osaltani :)

  Re: FWB #23

LähettäjäYogi 
Päivämäärä:   5.12.14 12:43:41

Otterley, tervetuloa porukkaan! Ihanaa saada uusia kasvattajia, niitä ei ole koskaan liikaa. Sulla on kanssa mielenkiintoista verta tallissa, ihastuin kovasti tuohon Nameas Obsidianiin. :)

Kaneli, sitten meidän pitää vain tehdä kovemmin töitä rodun haluttavuuden nostattamiseksi. ;)

  Re: FWB #23

LähettäjäYogi 
Päivämäärä:   5.12.14 12:45:48

Seuraava viestiketju >> FWB #24

  Re: FWB #23

LähettäjäYogi 
Päivämäärä:   5.12.14 12:46:14

loppuslut. (:'D)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.