Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjä: sallis@work 
Päivämäärä:   25.8.12 12:11:00

Koska russikasvatus polkee aika lailla paikoillaan ja vain muutaman aktiivikasvattajan varassa, tuntuu, että on aika ottaa "viimeiset keinot" käyttöön. Moni puhuu olevansa kiinnostunut russien kasvattamisesta, mutta silti heitä ei nähdä russikasvattajien joukossa. Mihin se kiinnostus kaatuu? Kuvattomuuteen?

Olen päättänyt tarjota yhdelle tai muutamalle russikasvatuksesta kiinnostuneelle uudelle kasvattaja(ehdokkaa)lle kuvia ja tarvittaessa vaikka sivutilaakin auttaakseni kasvattajaa alkuun. Minulta saa kaiken tuen ja avun, mitä kasvattaja tarvitsee tai haluaa, ja mitä kykenen tarjoamaan.

Mitä minä haluan vastineeksi? No.. Tavallaan en mitään. Kuvat saa käyttöönsä ilmaiseksi ja voin ottaa tallin virtuaalirussit.net-domainin alle esimerkiksi puoleksi vuodeksi ilmaiseksi, ja sen jälkeen voidaan sopia esim. pienestä tekstipalkasta tms. mikäli haluaa jatkaa sivutilallani. Haluan kuitenkin, että kasvattaja sitoutuu russikasvatukseen, eli jos aktiivisuus häviää ensimmäisen puolen vuoden aikana (sivut kuolevat totaalisesti yms) olen oikeutettu päättämään kuvien käytön ja sivutilan tarjoamisen.

Mitä uusi kasvattaja saa:
- 3 oriin ja 5 tamman rakennekuvat (ei vir mva ch ktk-I -takuuta, mutta kelvolliset rakennekuvat, jotka kasvattaja saa valita itse antamistani kuvavaihtoehdoista)
- muutamia koristekuvia (laidun/ratsastus/ajo/varsakuvia tms, nämäkin saa valita edellisten tapaan)
- halutessaan sivutilaa russitallilleen virtuaalirussit.net-domainilta
- käyttää Acanthan oreja jalostukseen ja tarvittaessa liisata Acanthan tammoja kasvatustoiminnan lisäksi - kuitenkin sillä ehdolla, että päätoiminen kasvatus tapahtuu esimerkiksi tuontiponeilla tai muilta hankituilla poneilla (= ei hyödytä russitilannetta, että kasvatetaan vain mun poneja käyttäen)
- kaiken mahdollisen tuen, mitä minä voin tarjota 10 vuoden virtuaalirussikasvatukseni ja irl russiharrastuksen pohjalta

Kuulostaako hyvältä? Jos olet haaveillut russikasvatuksesta, niin tässä on kelpo tapa aloittaa kasvatus. Esittele itsesi, virtuaalitaustasi sekä kiinnostuksesi rotuun alla tai sähköpostitse sallis@virtuaalirussit.net , niin katsotaan, mitä voidaan saada yhdessä aikaan :)

Sallis VRL-00807 / sallis@virtuaalirussit.net
http://virtuaalirussit.net/vry
http://virtuaalirussit.net/acantha
http://virtuaalirussit.net/diva

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjä: sallis@work 
Päivämäärä:   25.8.12 12:14:19

Ja lisäkysymyksiä saa kysyä! Tai jos jollekin herää mieleen toisenlainen diili, niin ehdottakaa rohkeasti :)

Mulla on 12h työpäivä meneillään, koneet hajalla eli ei tehdä mitään, joten kaikenlaista jännää putkahtaa mieleen :)

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäAlison 
Päivämäärä:   25.8.12 12:21:09

Teet kyllä hyvää työtä russien kanssa ja arvostan sitä, että yrität tehdä töitä russien suosion ja nousun eteen - pointsit siitä! :) Russin pallurat on kyllä upeita poneja ehdottomasti, hmm..

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäAlison 
Päivämäärä:   25.8.12 12:24:02

Tässä tuumin, uskaltaisiko yrittää vaikka tiedän jo että minun osaltani tallista ei löytyisi pariasataa ponia.. Että onko "pienimuotoinen", parinkymmenen ponin toiminta "avuksi".

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.8.12 12:25:05

ali, eihän sitä tiiä vais joskus sit kuume kasvaa ja poneja vaa tulee lisää. ;) mut mun mielestä sivusta seuranneena parikymmentäkin ponia on parempi kun ei mitään!

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjä: Minni 
Päivämäärä:   25.8.12 12:25:42

voi että kun alkoikin houkutella <3 olisi kyl mukavaa kasvattaa vain yhtä rotua jotta kasvatuksessa olisi järkeä...

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäNoonu 
Päivämäärä:   25.8.12 12:29:36

Pinnat sulle Sallis! Jos tietäisin, että itselläni aika ja kiinnostus vielä riittää yhtä jaksoisesti yli vuoden tallin pyörittämiseen, niin russit olisi kyllä ne mun rotu edelleen :)

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjä: sallis@work 
Päivämäärä:   25.8.12 12:31:37

Tässä ei tavallaan ole tarkoitus yrittää lisätä russien määrää tai muuta, vaan mä henk. koht. kaipaan lisää kasvattajia, jotka tarjoavat jalostukseen ja myyntiin erisukuisia poneja. Russejahan on määrällisesti paljon (tai "paljon"), mutta kasvattajille ei synny juurikaan varsoja. Mä joudun tuomaan evm-sukuisia.poneja itselleni jatkuvasti, jotta saan uutta jalostusmateriaalia, kun monelta kasvattajalta on vaikea saada edes tilausvarsoja niin, ettei suvuissa esiinny mun poneja. TOki on hienoa nähdä oman työnsä tulosta suvuissa, mutta haluan itse käyttää mahdollisimman erilaisia yhdistelmiä, jotta suvut pysyy laajoina eikä pyöri vain muutaman nimen ympärillä :)

Eli en tosiaan kannusta ketään massatuotantoon, vaan miettimään mitä astuttaa milläkin, ja tuomaan mahdollisesti omia uusia sukulinjojaan :)

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjä: sallis@work 
Päivämäärä:   25.8.12 12:37:00

Noonu > sun paluuta odotellessa ;) En mäkään ole aktiivinen... päivittelen acanthalle uutta ulkoasua ja sivuja koneella aina kun työkiireiltä ehdin (3 työtä + poni ja tallityöt..), näennäisesti acanthan sivuilla ei ole tapahtunut mtn, vaikka koneella ja paperilla tulosta syntyy :p samoin diva on seissyt ikuisuuden ja vry laahaa mukana hitaasti.. Tää on kiva harrastus sinänsä, kun mitään ei oo pakko tehdä - joskus voi päivittää innolla ja sit taas antaa seistä kuukausia :D (tosin saan nimimerkittömiltä aina valitukset jos poniktk:n kanssa ei tapahdu, eli vähän pitää olla aktiivinen :D)

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäAlison 
Päivämäärä:   25.8.12 12:39:33

Tässä ei tavallaan ole tarkoitus yrittää lisätä russien määrää tai muuta, vaan mä henk. koht. kaipaan lisää kasvattajia, jotka tarjoavat jalostukseen ja myyntiin erisukuisia poneja. Russejahan on määrällisesti paljon (tai "paljon"), mutta kasvattajille ei synny juurikaan varsoja. Mä joudun tuomaan evm-sukuisia.poneja itselleni jatkuvasti, jotta saan uutta jalostusmateriaalia, kun monelta kasvattajalta on vaikea saada edes tilausvarsoja niin, ettei suvuissa esiinny mun poneja. TOki on hienoa nähdä oman työnsä tulosta suvuissa, mutta haluan itse käyttää mahdollisimman erilaisia yhdistelmiä, jotta suvut pysyy laajoina eikä pyöri vain muutaman nimen ympärillä :)

Eli en tosiaan kannusta ketään massatuotantoon, vaan miettimään mitä astuttaa milläkin, ja tuomaan mahdollisesti omia uusia sukulinjojaan :)


Eli tällä hetkellä russikasvatuksen kannalta parasta ovat tuontiponit? Jos puhutaan tuontiponeista, kannattaako siis tammasta X ja orista X tehdä vain yksi varsa ja seuraava varsa toisesta yhdistelmästä vai käyttää edellisen yhdistelmän tammaa/oria? Pahoittelut, juuri tällä hetkellä minun perehtyminen astutuksiin ym. on todella pieni, mutta näin koen pääseväni parhaiten perille. :)

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjä: Lea 
Päivämäärä:   25.8.12 12:39:37

Oot parsa. ♥

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäTinja 
Päivämäärä:   25.8.12 12:40:32

Itselläni on pieni russiprojekti tuloillaan, tällä hetkellä 3 russitamman kuvaa saatu (ja yhessähän tietysti patsastelee Nella :3) ja ulkoasuntekijää etsitään. Itse yritän työskennellä mahdollisimman aktiivisesti, jotta saisin talliin laadukasta kasvatusta aikaiseksi omien linjojen jalostamisella.
Tällä hetkellä vielä elän sillä toivolla, että joku viitsii sivutilaa sitten ajallaan ottaa. Oma suunniteltu ponimäärä olisi 6 oria ja 8 tammaa.
Laadukkaita sukuja, harkittuja yhdistelmiä meinasin alkaa tuottamaan, kasvatustyöllä, jonka jokainen yhdistelmä on tarkkaan mietitty. Olen paljon miettinyt näitä russikasvattajia, ja tällä hetkellä toivon kovasti apua myös muilta russi-innostuneilta. Myös valmennuspalkkaa/yms. tekstipalkkaa olisin hyvin valmis maksamaan sivutilasta. Itseäkin vähän kalvaa huoli siitä, että saisin erisukuisia russeja, ja toivoisin, että oma projektini syntyy mahdollisimman pian. Ulkoasu on tosiaan se, joka aiheuttaa jumia, heti kun on sopiva ulkka + koodaus löydetty, toivon pääseväni alkuun :3 Tällainen diili olisi tosiaan aivan mahtava, voit ottaa maililla yhteyttä :>

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjä: sallis@work 
Päivämäärä:   25.8.12 12:50:47

En mä sano, että parasta on tuontiponit, mutta erisukuisia (etenkin pitkäsukuisia) on nihkeästi. Jos haluaa luoda ihan uusia sukulinjoja, niin silloin tuo uusia poneja, mutta jos on aikaa ja kiinnostusta, niin tutkiskelee eri kasvattajien talleja, etsii mieleisiään oreja ja tammoja ja sopii astutukset omistajien kesken. Tai liisaa (= lainaa) mieleisiään oreja ja tammoja ja tekee niillä muutaman varsan itselleen.

Samasta yhdistelmästä voi teettää useammankin varsan - jos on Leandran topiceja lukenut, voi huomata, että monesti niitä varsoja ei enää astuteta, ja linjat kuolevat. Jos jalostusmateriaalia on enemmänkin, niin sitten toki tekee mahdollisimman erilaisia yhdistelmiä, mutta jos ajatellaan esimerkiksi aloitusviestin 3 oria ja 5 tammaa - yhdistelmää, niin astuttamalla jokaisen tamman kerran jokaisella oriilla, saat jo 15 varsaa. Osa näistä on toki sukua toisilleen, mutta osan voi astuttaa keskenään tai astuttaa vieraalla oriilla ja tuoda näin lisää "väriä" sukuun :)

Mun on vähän hankala vastailla.puhelimella ja ajatella täällä koneiden pauhussa, mutta saa toki kydyä ja vastailen mahdollisuuksien mukaan nyt tai paremmalla ajatuksella työajan ulkopuolella.

Tinjaan olen ehdottomasti yhteydessä jossain välissä! :)

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjä: Magnetie 
Päivämäärä:   25.8.12 12:51:31

+1, ja RAVIrusseja ilmoille myös, kiitos :3

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjä: ruben. 
Päivämäärä:   25.8.12 12:53:55

Nämä veikeät otukset ovat valloittaneet omankin sydämeni, tosin pienen mutkan kautta. Tutustuttuani kahteen russponiin lähemmin tuloksena oli puremajälki kädessä ja liiskaantuneet varpaat, mutta silti kyseiset ponit ovat valloittavia! En ole ennen törmänny tällaiseen tarjoukseen, kuulostaa liian hyvältä minulle... ;) Täytyypi harkita muutaman yksityisen hankkimista, toivottavasti joku muu innostuu tästä ja tarttuu tilaisuuteen!

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjä: sallis@work 
Päivämäärä:   25.8.12 12:54:38

Magnetie lupautuu neuvomaan ravorusseista kiinnostuneita ;) ravikuvoia löuäytyy kyllä multakin :)

Nyt saatiin meidän kone käyntiin, eli 2h taukoilun jälkeen joudun töihin,mutta tsekkaiöen tätä tauoilla yms, joten pitäkäähän ylhäällä! :)

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäNoonu 
Päivämäärä:   25.8.12 12:55:38

Nii-in :D Kyllä mulla on paperilla ollut parikin vaihtoehtoa, tuorein 4 tammaa ja 2 oria ja kaikki siis ravipainoitteisia, mutta jotenkin ei sitten vaan ikinä saa aikaiseksi tehdä sen enempää. Hinku kyllä olisi takas :D

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäTinja 
Päivämäärä:   25.8.12 13:04:12

Jes, kivaa! Saan just pian viimeisetkin valkat lähetettyä ja näin ollen kuvat lunastettua itselleni, nyt tän inspiroimana olen kirjoittanut kaksi valmennusta jo valmiiksi :3 Itselleni tulossa lähinnä ratsurusseja, tosin miksikäs ei valjakkoa tai ravejakin voisi kokeilla?
Itse en katso pahalla myöskään yksityishevosista jalostamista, koska evm-suvustaan huolimatta niistä saa kivoja yksipolvisia. Oman tallin tulevaa aloitussukupolvimäärää en tiedä, varmaan vähän niin että on muutama saman määrän sukupolvia omaava hevonen, koska suosin tasapitkiä sukuja. Jos jaksaisi, voisi aloittaa myös ihan pelkistä evm-sukuisista ja tuoda näin paljon uutta verta maailmalle, mutta haaveena on tällä hetkellä lähinnä ehkä tallin ohessa pieni russien tuontipalvelu niin, että voisin kisata tuonneilla yms. ja sitten myöhemmin myydä ne siitoskäyttöön.
Vielä paljon kehittelyä, mutta ideariihi on vaiheessa ja nyt mahdollisesti jo ulkoasuntekijäkin löytynyt :3

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäMeow_ 
Päivämäärä:   25.8.12 13:04:12

Mun pitää varmaan tuoda itelleni pari kivaa otusta :) Eipä ne pari ponia mitään kummemmin auta, mutta jos nyt hiukan.

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjämisery. 
Päivämäärä:   25.8.12 13:06:33

Itse koitan pienimuotoisesti kasvattaa ravirusseja, joten jos jollain ois lahjottaa/antaa palkkaa vastaan rakennekuvia niin olisin otettu! Eritoten näistä raviponeista, kuten Zlatan Nick, Erns Rivaldo jnejne. Itseltä löytyy monesta ponista nimittäin ravikuvia.

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäNenna2377 
Päivämäärä:   25.8.12 13:08:53

Multa löytyy ponilaukkuria (?) sekä ihan perus este- ja/tai kouluponia, vähän on vielä auki, miten päin näillä kisaan. Jalostukseen on kuitenkin käytettävissä :)

(Sallis, onko sulle tullu mun s-posteja ollenkaan koskien sitä kuvapläjäystä? Laitoin ilmoa maksun myöhästymisestä ja sitten kyselin noin. kk sitten, että vieläkö on varattuna mulle ja että oisko sulla tallessa listaa kuvista, kun Gmail poisti mun viestit yms... Mulle ei oo vastauksia tullu mihinkään... :S :D)

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäMari H 
Päivämäärä:   25.8.12 13:14:18

Iteltä löytyy tällä hetkellä 4 evm oria ja 5 evm tammaa ja lisäksi yksi salliksen kasvatti tallista :> Näiden kanssa on tarkoitus touhuilla sillain omassa rauhassa, eiköhän niitö varsojakin jossain välissä putkahda :D

Russit on vaan niin ihania <3 Ja kaikista parasta on se et ne oon niin monipuolisia :D Voi harrastaa sekä raveja että ratsastuslajeja ilman mitään uudelleen koulutuksia :D

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   25.8.12 13:28:18

Saanks mäkin vaik oon jo alottanu :<<<<<<<<<<<<

No ei, tässä on hiton hyvä pointti, kun en haluais kasvatuksessa syrjiä Acanthalaisia poneja ;)

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   25.8.12 13:29:29

Ainiin, ja multahan löytyy tällaiset "erisukuiset" pallerot:

http://pipariina.net/y/blomma/
http://pipariina.net/y/mayaserana/
http://pipariina.net/y/katie/
http://pipariina.net/y/anton/

Näistä saa tilausvauvoja ihan mielellään, tuon lisää matskua heti kun alkaa siltä näyttää :)

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäAnni K. 
Päivämäärä:   25.8.12 13:47:49

Mun russikasvatusintohan kaatui juurikin kuvien puutteeseen.. Kovasti houkuttelis nostaa russitalli jaloilleen, jos oikeasti saisin toimintaan ainakin alussa tukea -tuntui että viimeksi jäin russieni kanssa ihan yksin ja en saanut mitään sen vuoksi aikaiseksi :o

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäMeeri N. 
Päivämäärä:   25.8.12 13:49:19

Itellä on juuri nyt tarjolla jalostukseen pari russoria, ja pari tammaa ovat vailla isiä, vink vink :D

Mie yritän kyllä omassa ravitallissa kasvatella kivoja ravirusseja, ja juuri joukkoon tuli kaksi oria lisää :)

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjä: sallis@work 
Päivämäärä:   25.8.12 14:18:22

Mö en linkkejä saa katsottua, mutta selailen myöhemmin. JA linkitelkääs hei muutenkin russitallejanne, niin kerään Acanthan sivuille listan ;)

Pipsu > sä et saa mitään ku pärjäät omillaski:D

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   25.8.12 14:40:01

Yhyy byääh. :D

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjä: vihje 
Päivämäärä:   25.8.12 16:00:09

Mä olisin kiinnostunut lainaamaan jonkun oria risteytykseen.Haluaisin shet-russ risteytyksen :)

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjämelissa 
Päivämäärä:   25.8.12 16:04:21

Huh, tämähän olisi oikea superdiili.. Minun piti Hereciaan ottaa iso lauma russeja mutta se kaatui siihen kun en löytänyt mitään farmeja joilla olisi ollut edes kohtalaisia kuvia poneistaan. Eikä flickristäkää pahemmin ollut apua. Mutta minä kun en tarvitse mitään rakennekuvia, vaan mulle riittäisi hyvin tarhamöllöt tai pääkuvat, joten olisiko sulla sellaisia myydä? Ja myytkö valmennuksia yms vastaan? En aikaisemmin muistanutkaan sinulle mailailla ja kysyä kuvista :D Mutta jos sinulta vain löytyy möllöjä russeista joista voisit luopua niin ilmoittele! Kuvia ostan niin paljon kuin vain saan, Hereciaan olisi tarkoitus ottaa melko iso lauma russeja :D

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjä: sallis@work 
Päivämäärä:   25.8.12 16:13:23

Melissa > laita mulle sähköpostia, niin voidaan miettiä :) @ löytyy aloitusviestistä.

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjämelissa 
Päivämäärä:   25.8.12 16:32:50

Laittelin mailia tulemaan :)

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäKarvaHaamu 
Päivämäärä:   25.8.12 16:58:30

Kylläpä teet hyvän työn russejen puolesta sekä jonkun harrastajan :)

Olisi kyllä melko kutkutteleva tilaisuus kun russeista oikein tykkäänkin. Miksiköhän sulle Verankin palautin silloin joskus, kun nytkin olis kahdelle heposelle piirrokset jos jaksaisin parivaljakon tuoda.
Toisaalta olen valokuvallisistakin innostunut taas vaihteeksi ja tallikin olisi tavallaan. Lykkäsin pystyyn innostuksissani, mutta tyssäsi nimenomaan kuviin.

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjä: sallis@work 
Päivämäärä:   25.8.12 17:16:47

KarvaHaamu > Veralla ei ole tehty mitään sen jälkeen kun sen mulle palautit, joten saisit sen helposti takaisin ;)

Mutta tosiaan, tässä olis aika hyvä pohja tarjolla russikasvatuksen aloittamiseen - musta saa aika takuuvarman ostajan kasvateille ja jos kuvia tarvitsee tulevaisuudessa lisää, niin niistä voi keskustella aina ;) tarha- ja käyttökuvat lähtee pienillä tekstipalkoillakin esim. helposti :)

(dämn. kohta loppuu akku ja työpäivää vielä 5h37min :()

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäKarvaHaamu 
Päivämäärä:   25.8.12 17:42:48

Uskaltaiskohan tuota ryhtyä kokeilemaan... houkuttaisi kyllä.

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäTiikeri 
Päivämäärä:   25.8.12 18:06:40

Olisin kiinnostunut tästä projektista ja Russien kasvatuksesta. Entinen vuokraponini oli russponi, joten ainakin ponirotu on tuttu. Olen siis Tiikeri (Tiia). Virtuaalijuttuja olen harrastanut noin vuoden 2009 alusta. Ensiksi silloin aloitin hoitamisen eräällä tallilla, ja noin 8 kuukautta myöhemmin perustin ensimmäisen oman tallini. Talli on vieläkin olemassa ja erittäin aktiivinen. Talli on nyt ollut minulla jo ainakin 3 vuotta, näin nopeesti laskettuna. Joten innostus ei ainakaan minulla laannu kovin nopeasti! Olisin kiinnostunut noitten söpöjen ponien kasvatuksesta niin ratsu-kuin ravipuolellakin. Sivupaikkaa ei minulla nyt ole, joten tuo manitsemasi hosti olisi tarpeen. Tallista tulisi näin alkuun noin 10 ponin talli, ja siitä sitten laajennettaisiin tarpeen ja hevosmäärän mukaan. :)

Sähköpostini on yllä, jos haluat sinne vastata.

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäKarvaHaamu 
Päivämäärä:   25.8.12 18:24:13

Menin ja innostuin sitten... päivittelin hiukan vanhoja sivuja ja lisäilin yhden vanhusrussini tuonne. Håkan ja Jålakin pitäisi ehkäpä siirtää tuonne jos jaksan.
Pari ravirussiakin olisi kiva, koska suokkiravureita löytyy kaksi ja laji minulle uusi tuttavuus.

Minua saa sponssata kyllä kuvilla jos uskallat (: Toki sitten voin luovutella takaisin tai muille, jos käypi huonosti eikä minusta ole hommaan.

Vinya:
http://vvinya.webs.com/index.htm

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäDi 
Päivämäärä:   25.8.12 18:38:02

tämähän olisi oikein mielenkiintoinen projekti. tällä hetkellä kun ei ole itsellä mitään suurempaa projektia, niin n. 20 ponin verran resursseja riittäisi varmasti kasvatuksen puolelle.

Kuvia tosiaan ei pahemmin ole itselläni, mutta taas oripäivillä on oreja näytillä ja kyllä näitä näyttelyitä varmasti jossain päin maailmaa järjestetään, että pääsee itsekin kuvailemaan (harmi kun se vermo nyt meni ohitse jo).
Tää on kyllä hirveen iso panostus sultakin ja kyllä pitää hattua nostaa sinun toiminnalle!

Mutta jos sähköpostilla jotakin vaihtoa kävisi, niin olisin kyllä ihan tosissani kiinnostunut!

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäLeandra 
Päivämäärä:   25.8.12 23:18:24

MIKÄ KISSA

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäLeandra 
Päivämäärä:   25.8.12 23:27:59

Lisää varvasterroristeja..

Chisu ja Kisu?

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäLeandra 
Päivämäärä:   25.8.12 23:39:54

Se tarkottaa sitä et mun tarvii siivota :E

Mut joo tuu vaan, ehkä tää läävä on hyvä siivota edes kerran vuodessa ;)

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjä: sallis@work 
Päivämäärä:   26.8.12 11:34:48

Tämä aamu meni kaivellessa kuvia, nyt pitää seuraavaks selvitellä, saanko luotua domainille omia tunnuksia (salasanoineen) vao tarvitseeko mun jaella mun henkkoht tjnnuksia.. Vielä en ole vastaillut kenellekään, mutta yritän tehdä sen huomenna.

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   26.8.12 11:45:23

Sori kun tungen tänne ot-asioilla, mutta mie oon laittan sulle nyt kolme mailia, kahteen eri osoitteeseen (sallis.lindqvist@gmail.com ja sallis@virtuaalirussit.net) ja viimeisin lähetetty 6. päivä tätä kuuta enkä ole vieläkään saanut vastausta. Joten pakko yrittää nyt tätä kautta selvittää, että oletko yhtäkään mailia saanut (kyse Melukylän Mersun kuvista, mailista n.tuire@gmail.com) vai onko ne kaikki kadonneet jonnekin bittimaailmaan?

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjäsabina 
Päivämäärä:   27.8.12 12:08:17

Miulla russikasvatus kaatui muutama vuosi sitten kuvien puutteeseen ja nykyään on vain yksi tammuska, joka tosin kuvatonna koska kuvablogi kaatui. Tekisi kyllä mieli nostaa talli takaisin jaloilleen :> Voisi vaikka yrittää saada näiden sairaspäivien aikana suunniteltua.

Katsotaan jos kohta olisi muutama evm-russi rikastuttamassa kantaa.

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjä: ruben. 
Päivämäärä:   28.8.12 17:42:10

ihan mielenkiinnolla tätä seuraan, joten nostelen ^

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäEba 
Päivämäärä:   28.8.12 17:49:03

nonii munkin on pakko tunkee tänne kaikkea turhaa, mut hankinpa tässä russitamman rakennekuvaa, ehkä mäkin alan kasvattelemaan harvakseltaan russeja suokkien seassa :)

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjäyushiko 
Päivämäärä:   28.8.12 17:58:44

Mullahan on jo yks ori, mutta pitkään on houkutellu kasvattaa enemmänkin! Iteltäni löytyy vaan muutaman tamman kuvat, jotka on aika kehnoja :D
Mietin vaan, että riittääköhän mulla aika, koska oon jo nyt älyttömän laiska kisaamaan mun connemaroilla...

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjä: josh 
Päivämäärä:   28.8.12 18:11:10

Mä en keksi tallille nimee, siihen näköjään tyssäs sit tääkin. :DD

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   28.8.12 18:53:56

josh, mä mietin oman tallini nimeä puolitoista vuotta.. eiköhän se sieltä tule ;)

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäMarsupieni 
Päivämäärä:   28.8.12 23:30:54

nosto :3

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäMarsupieni 
Päivämäärä:   29.8.12 18:27:11

^^

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjä: vihje 
Päivämäärä:   1.9.12 20:08:48

Heippa!

Minä olen IRL ja URL hirveä russ-fani.Nyt haluaisin ravirusseja tallillisen hankkia.Kuvan puutteeseen päättyi unelmani.Voisiko joku tehdä pienen vihje-raukan iloiseksi lahjoittamalla apua tai jopa kuvia?:)

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäBarbie 
Päivämäärä:   1.9.12 20:14:58

tää olis kyllä aika hieno juttu jos ite pääsis valituksi tähän 8) täytyy nyt katsella joskos saisin parinpäivän sisällä rustailtua kunnon "tarjouksen" itsestäni :)

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjä: vihje 
Päivämäärä:   1.9.12 20:20:48

Tiedän että olen tehnyt virheitä! Eikö niitä koskaan voi unohtaa????!

No,voinhan aina harrastaa ilman Hötöä!

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjä: Eba°phone 
Päivämäärä:   1.9.12 20:25:09

No okei, oon täyttänyt tätä topikkia muutenkin, mutta kiinnostusta olisi russikasvatukseen shettiksien ja suokkien rinnalla. Tää diili olisi kiva ponnahduslauta alkuun :) Tuontiponeilla aloitettaisiin ja kisaus painoittuisi varmaan VVJ:n puolelle.

Täältä voi tutkailla tulevia sivuja, asukit-sivun alaotsikot tulevat varmaan olemaan, suokit, shetut, russit ja muut :)

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäNanniP 
Päivämäärä:   1.9.12 20:27:37

Vitsi, mua on todella pitkään himottanu kasvattaa poneja noiden puoliveristen ohella! Ratsuponikasvatus on ollut lähinnä suunnitelmissa ja toteutumassa, joten miksipäs ei pieni russipopulaatio mahtuisi matkaan! Ja ilomielin ota sponssausta vastaan erityisesti kuvien osalta! :) Sähköpostia saa laittaa!

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäTinja 
Päivämäärä:   1.9.12 20:31:55

Huuh - @ lähti takaisin :3

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjäadrian. 
Päivämäärä:   1.9.12 20:32:28

Olisin todella kiinnostunut tästä diilistä. Itseltäni löytyy kokemusta virtuaalitalleista pidemmältäkin ajalta, viimeisen vuoden olen ollut tauolla opiskelukiireiden vuoksi, hoitohevosia on kuitenkin tänäkin aikana muutama ollut.

Nyt siis olen palailemassa takaisin suurella innolla ja isoin odotuksin, tarkoituksenani oli perustaa ponitalli ja rotuvaihtoehtoihini kuului myös gotlannin russit (jonka vuoksi tämä todellakin olisi superdiili minulle). Olisi siis yberhienoa jos minut tähän ottaisit myös mukaan :)

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjä: Eba°phone 
Päivämäärä:   1.9.12 20:33:11

Ainii ja mullekkin saa mailia nakkailla jos en vaikuta ihan onnettomalta ehdokkaalta :)

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäNanniP 
Päivämäärä:   1.9.12 20:33:47

Hyvä pointti! Nyt vaan sit täytyy urakalla valmistella sivuja ja hankkia hevosia! 8)

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäCery 
Päivämäärä:   1.9.12 20:44:27

Voi morjens tosi kiva... :D

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäCery 
Päivämäärä:   1.9.12 20:46:54

Onneks mulla ei ole aikaa. :D Oisin jo suunapäänä russien parissa, mukava rotu

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäNanniP 
Päivämäärä:   1.9.12 21:06:59

laittelin sulle @! :)

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjäsallis. 
Päivämäärä:   8.9.12 14:47:07

vielä vika nosto, jos jotain kiinnostaa.

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäWolf 
Päivämäärä:   8.9.12 15:01:14

Saitkohan mun sähkäriä? :) Toi typerä sähkäri taas vaihteeks lagaa, enkä pääse sitä katsomaan, joten kyselenpä nyt näin, että tuliko perille.

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjäsallis. 
Päivämäärä:   8.9.12 15:06:40

Oon mä saanut mailia (mulla on sulle ja KH:lle vastaamatta), mutta oon lukenut ne puhelimella yöllä töissä ja oon tosiaan porukoilla tällä hetkellä pikaisesti koneella käymässä, eli en ehkä jaksa lukea niin tarkasti, että pystyisin vastaamaan kunnolla :p Meen tiistaina näillä näkymin vasta kotiin, eli pystyn vastailemaan aikasintaan silloin.

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäWolf 
Päivämäärä:   8.9.12 15:08:10

Juuh, ei mitään kiirettä sinänsä, ajattelin vain, että olethan mailin saanut :) Tuo mun sähkäri kun tuntuu välillä temppuilevan (kuten kaikki sähkärit tosin) eikä lähetä maileja.

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjäsallis. 
Päivämäärä:   8.9.12 15:11:04

No mä oon ajoittain kans tosi huono vastailemaan, mut jos ei oo tiistainakaan vastausta, niin tuu nykimään hihasta :p (Oon tosiaan huomisen ja maanantain ihan ilman konetta, mut tiistaina olis pakko hoitaa muitakin juttuja)

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäGiu ©mobile 
Päivämäärä:   8.9.12 15:19:13

vooi luoja..<3 kiinnostais.. ;)

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäSorel 
Päivämäärä:   8.9.12 15:36:37

Vois melkein laittaa sähköpostia :) Diegan russien määrä pitäisi saada nousuun mutta ongelmallisin on juurikin kuvien puute :(

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäRiella 
Päivämäärä:   16.9.12 12:25:19

Meille on tulossa Harleyhin ainakin kaksi ellei kolmekin evm-sukuista russitammaa, orille etin vielä kuvia että saadaan uusi linja pyörimään. :)

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjä: Astrid (A.N.) 
Päivämäärä:   16.9.12 12:27:13

Hmm... Voisin tämmöstä ruveta pienimuotoisesti harrastamaan jahka oon saanu mun suokkitallin jaloilleen :) Muutamalla ponilla vois olla ihan kiva. En kyllä sivutilaa välttämättä tarvitse, mutta kuva-avustus ei ainakaan alkuun olisi haitaksi :) Ite vielä suosin suokeissakin evm-sukuisia ja siitä muutamaa polvea pidempisukuisia. Pitkäsukuisista en niin välitä. Tää olis siis ihan sopiva projekti mulle. Täytyy laittaa mietintä myssyyn tämmönen juttu, niin palailen sitten myöhemmin tähän... :)

Mitä lajeja/lajia suurimmaks osaks russeilla harrastetaan?

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjä: Astrid (A.N.) 
Päivämäärä:   16.9.12 12:38:15

No näin oonki vähän ymmärtänyt. Vitsi nyt ku rupesin enempi miettii tätä nii alko kaikkii ideoita poikimaan... Voisin tehä Ruotsissa sijaitsevan russeja kasvattavan sisartallin mun suokkitallille. Kulkis samalla nimellä, mutta ruotsiks käännettynä. Voi voi eli varmaan nähdään näissä piireissä tulevaisuudessa :D

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjä: Anna (VRL-12261) 
Päivämäärä:   16.9.12 18:43:46

Russit on kyllä ihania. Vähän haaveissa olisi ottaa ne mukaan uuden monirotusiittolani Memoriesin kasvatustoimintaan mukaan... :) Mutta katsotaan nyt, katsotaan nyt.

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäMari H 
Päivämäärä:   30.12.12 20:25:10

Et haluais mulle sponssata orin kuvia (yhetkin riittäis) :D Tammoille on huimat neljä kuvat varastoissa, mut oreille ei yhtään :/ ja yks tuontikin muistaakseni odottelee tiedostoissa :D Recienteen siis tulisivat, kun sinne olen noita russeja hankkinu :)

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäPöpi VRL-10625 
Päivämäärä:   30.12.12 20:29:16

@

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäHoppu VRL-12149 
Päivämäärä:   30.12.12 20:32:17

Kuvia tulin vinkumaan. http://ponimaa.weebly.com/ Ponimaahan kaipaisin russkuveja, noiden vp-kopioitavien tilalle! <3

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

Lähettäjämisery. 
Päivämäärä:   30.12.12 20:34:02

Itse kasvatan ravirusseja, mutta en tahdo käyttää ravikuvia vaan saada mahdollisesti näyttelyissä/ktk:ssa meriittejä. Meille kelpaisi ylimääräiset kuvat, jos haluat tukea ravirussikasvatusta. Tarkoitus olisi enempi hommata noita poneja. Kaikki kuvat vaan on lähestulkoon jo käytössä. ;<

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäMari H 
Päivämäärä:   30.12.12 20:39:13

Minä laitoin mailia tonne acanthafarm@gmail.com :)

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäJaana K. 
Päivämäärä:   30.12.12 20:44:26

Mulla ois tarkotus tuoda ravi- ja laukkarusseja itselleni Rosemore Racer's:n. Meillekkin russeille tahtoisin rakennekuvia, koska haluan kuitenkin niitä sitten näyttelyissä pyörittää jne : )

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäAnnika_N 
Päivämäärä:   30.12.12 20:44:57

mulla kone ei nyt avannut mailia. Heh, koitan sitä saada korjailtua. Mutta voi sinne viestiä sitten laittaa!

Täällä mä oon syyskuusta asti tosiaan koittanu russikasvatusta aloitella, mut aina se on kaatunut joko tallin nimeen tai kuviin. Oon pari viikkoa tässä nyt nimiä pyöritelly ja ettiny muutamia kuviakin, mutta edelleen uupuu. Ja tosiaan, 5 vuoden virtuaalihistoria takana, ja nykyään mulla on talli Freistingar, ja onhan siellä pari sun kasvattias myös, ne siirtyis varmaan tähän russiprojektiin sitten.

Mun tavotteissa ois saada sellanen kiva pieni russitalli pystyyn, missä ei otettas paineita turhan takia. Sen takia meinasinkin, että alottaisin tuontiponeilla ja parilla omalla kasvatilla (ja ehkä parilla jonkun muun kasvatilla) siitä ns. suoraan, että nähdään, että mihin tämä alkaa kehittyä. Koittaisin joka ponin saada kilpailtua laatiskuntoon, ja pyrin parantamaan lyhytsukuisten russien kantaa virtuaalimaailmassa. Vuodessakin saatais varmasti paljon aikaan, jahka mä vaan jaksan tarpeeksi kisailla. Pidettäs heppamäärä kuitenkin alle kahdessakymmenessä, jotta pystyttäisiin panostamaan täysillä.

En kyllä mitään kauheen suurta toimintaa tän tallin kanssa aatellu järjestää, mutta tosiaan, ehkä jotain valmennuksia tms (: Ja kaikki ois mahdollisimman simppeliä ja yksinkertasta. Ulkoasu mulla on valmiina jne, eli olisin valmis alottamaan tän russikasvatuksen nyt ihan tosissaan. Mutta, toivottavasti just meitä auttelisit, mä voin luvata 98%:sesti, että oltaisiin pitkän linjan harrastajia!

- oon puhunu.

  Re: Superdiili russikasvatuksesta haaveilevalle!

LähettäjäPöpi VRL-10625 
Päivämäärä:   30.12.12 20:45:15

Ei hitsi... eikä mun säpö tallenna lähetettyjä...

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.