Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laukkaurheilu vol. 24

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   15.11.10 15:59:05

Edellinen.

Täytetäänpä tämä yhtä aktiivisesti kuin edellinenkin!

Re: Laukkaurheilu vol. 24

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   15.11.10 16:01:39

Laukkajaos
Galloper
Laukkahevosten sukutietokanta
Ponilaukat

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   15.11.10 16:10:04

Nerith, kyllä Roman Rumor mun mielestä sieltä listalta löytyi. :o Mut tosiaan päivitän tuon sivun kumminkin uuteen leiskaan jossain vaiheessa niin sillon päivitän myös nuo jälkeläislistat.
Tuosta uudesta leiskasta tuli mieleen, onko se hirveän tumma teidän näytöillänne? (http://welbyn.net/prismatic/index.php) Kun mun oma koneeni on ilmeisesti hirveän kirkas kun näyttää hyvältä mutta tänään koulussa ollessani tajusinkin sitten, että tuo taustahan on melkein musta sillä koneella. Näytti suoraan sanoen aika tökeröltä ja siinä kun pitäisi vielä näkyä ihan kuva taustalla. :D
Nyt mietin että millanen kirkkaus teillä yleisesti ottaen on näytöissä, pitäisikö taustaa ja alapalkkia vaalentaa?

Lähettäjä: Elli 
Päivämäärä:   15.11.10 16:14:22

Tangerine, tuolla varmaan pitäisi olla joku kuva tuolla vasemmassa yläkulmassa (?) Jos nyt oikein tarkasti katsoo niin voi nähdä jonkun harmaan läiskän... :D Joten ei varmaan onnistunut.

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   15.11.10 16:17:24

Oon tällä hetkellä vanhempien koneella, jossa on 1024x768 näyttö. Leiska mahtuu kokonaan näytölle, mutta tuo musta tausta on tumma, ts. siinä olevaa kuvaa ei erota juurikaan.

Lähettäjäaddison 
Päivämäärä:   15.11.10 16:33:17

Nerith, niin siis kaikki mitä Sasnakista löytyy ryhmistä 2 ja 3 ? :D Siitoshevosista löytyi ainakin kiinnostavia otuksia.

Lähettäjä: ~miu~ 
Päivämäärä:   15.11.10 16:36:41

JESSSS mun vanhat hepat n 8 vuoden takaa löytyy tuolta sukutietokannasta :DDD

Lähettäjäaddison 
Päivämäärä:   15.11.10 16:39:54

Minä rupeen boikotoimaan Cullamoren kisoja ja kaikkia, joissa ei oo 3 hevosta/luokka/omistaja-rajotusta. Ärsyttää ees osallistua jos ei saa suurinta osaa hevosista kuitenkaan kisoihin, mullakin noita otuksia on satapäin. :b

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   15.11.10 16:47:17

Hmm eli pitänee vaalentaa tota taustaa aika reilusti. Riittää varmaan, että sen laittais samoihin sävyihin kun taustan tässä vanhassa leiskassa?

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   15.11.10 17:16:13

Ärsyttävää kun on itellään niin vaalee kone mut en kyl viitti noita kontrastejakaan alkaa räpläämään kun on niin uus etten oikein osaakaan. :D Mut nyt laitoin hiukan vaaleemman taustan, saakoon kelvata tuo.

Tässä ois nyt kaikki vuotiaat. En tiiä vielä mitkä menee myyntiin, mutta toivomuksia otetaan vastaan. ;)

LähettäjäJenni L VRL-09803 
Päivämäärä:   15.11.10 17:22:11

tangerine- Tuo Aloha Aina on niin ihana kuuloinen nimi että!!

Lähettäjä: Dea 
Päivämäärä:   15.11.10 17:25:31

Ai niin, unohtui sanoa tuosta mahdollisesta kakkosryh,än arvokisasta se, että itse muuttaisin arvostelua hieman Breeders' Cupin vastaavasta. BC:ssä tuntuu tulevan suuri painoarvo yksittäisillä voitoilla ja sijoituksilla, kun itse mieluummin katsoisin voitto- ja sijoitusprosentteja. Näin myös "luonnostaan lahjakkaat" mutta vähän kisatut hevoset saisivat mahdollisuuden menestyä hyvillä statistiikoillaan. Mitä mieltä te muut olette?

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   15.11.10 17:34:37

addison, nyt en voi muutakuin nauraa tuolle sinun viimeisimmälle viestillesi osallistujarajoituksista :P

Dea, itse oisin ehkä hieman taas päinvastaista mieltä kanssasi noista arvonnan kriteereistä. Nykyinen BC arvonta toimii hyvin suhteutetulla menetelmällä ja jos sitä osaa oikein käyttää niin se toimii. Voitto- ja sijoitusprosenteilla voi helposti pelata ellei niihin laitetan jotain rajoja.

Lähettäjäaddison 
Päivämäärä:   15.11.10 17:37:25

tangerine, Starship Flash RVC, Mighty Quinn RCV, Wind Chimer RCV, Thunderclouds RCV. Nuo kaikki kiinnostaisivat, mutta tietenkään en tarvitsisi kuin yhden jos sekään onnistuisi. :D Siis ihan miten vaan sulle kävisi. Menisivät Moreno Valleyhin laukkakäyttöön.
http://moreno-valley.arkku.net

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   15.11.10 17:38:56

Jenna, ei tartte pistää enää mailiin niitä. :) Varsojen sivuja jos heittelet mailiin kun sellaset syntyy niin oon tytyyväinen. :D

Mä taas oon pitkään hangotellut vastaan tota BC:n arvontaa, koska mun mielestä se yksinkertasesti kusee. :P

Tai siis ennakkosuosikit voittaa liian helposti ja sitten jos haluu vaiks kisata 5 kisaa / hevonen / kausi niin eihän sillä saa oikein mitään pisteitäkään. Mut sit jos kisaa vaikka 30 kisaa / kausi ja hevonen nyt sattuu voittamaan ne neljä kertaa G1-lähtöä niin täydet pisteet vaikka muuten heppa olis viimisten joukossa melkein aina. Arvonta toimii mut pistekriteerit ei.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   15.11.10 17:48:44

Jenna, ei mun tietääkseni niitä ole mitenkään rajoitettu. :) Muistan kyllä että joskus oli tuskaa lisäillä kalenteriin jotain 30 kisaa kun ihmiset ano kerralla, mutta ei sitä oo mitenkään silti rajotettu.

Päivämäärä:   15.11.10 18:08:33

Nerith: Olen ehkä vähän tyhmä, mutta mitä tarkoitit prosenteilla pelaamisella? Niiden vääristelyä?

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   15.11.10 18:18:30

Dea, ei. Tuo pelaaminen nyt on ehkä vähän huono sana. Mikäli arvonta perustuisi sijoitus- ja voittoprosentteihin niin mitä arvoa olisi sitten eri tasoilla kilpailevien kesken? Minusta olisi kuitenkin kiva painottaa noiden tasojen merkitystä tässä tapauksessa. En osaa oikein selittää tällä hetkellä mitä ajan takaa.

Lähettäjäkukka 
Päivämäärä:   15.11.10 18:19:13

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=1136163&t=1136163
^VINK vink ;)

Päivämäärä:   15.11.10 19:17:33

Nerith: Niin tosiaan. Itse ajattelin asian niin, että statistiikat pyydettäisiin erikseen eri tasoilta ja arvostelua sitten painotettaisiin niin, että G1-tason tuloksista saa enemmä pisteitä kuin G2:sta ja niin edelleen (mutta tavallaan prosenteilla - ei sijoitusten määrällä - kerrottuna). :) Sitä en tosin tiedä, toimisiko tuo käytännössä...

Lähettäjäaddison 
Päivämäärä:   15.11.10 19:27:53

Nerith, kattelin noita kakkos- ja kolmosryhmäläisiä siitostammoja ja näistä voisin yhden tai kaksi (tai kaikki) huolia itselleni jos olet niistä valmis luopumaan.

Djamila
Elgwir Balatar
Lagancy Fire
Aloube
Gazarelle

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   15.11.10 19:28:30

Dea, hmm...olisihan tuo ihan miettimisen arvoinen asia.

Muutenkin olisi kyllä kiva jos LJ:n kisoihin saataisiin yhtenäinen arvonta. Helpottaisi varmasti pitäjien hankintaa kun ei aina tarvitsisi uutta opetella. Arvokisat kyllä muutenkin pitäisi laittaa uuteen uskoon esim. palkintosummat...

Lähettäjäaddison 
Päivämäärä:   15.11.10 20:06:34

Mut kyllä sivuutetaan ihan kunnolla. :D tangerine jätti meitsin kommentit välistä, samoin Nerith. :D

Lähettäjä: Ireth 
Päivämäärä:   15.11.10 20:12:07

tangerine, Aloha Aina on valtavan hieno! Ja nimi on aivan ihana :D Monta muutakin tosi kivaa tuolla näytti olevan...

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   15.11.10 20:30:05

addison, huomasin kyllä sun kommenttis mut en oo vielä myymässä mitään noista, katselen vaan mitkä kaikki menis jos laittaisin myyntiin. ;)

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   15.11.10 21:13:29

Mie kirjoittelin Ionic/Gin/Pink-blogin BC tulosten tekstin kommenttiin eräästä suhteutetuta arvonnasta. Siinä hevoset saavat arpomalla tietyn lähtöpistemäärän, johon sitten lisätään pisteitä esimerkiksi viiden edellisen lähdön tulosten mukaan.

Mutta kuten tuonnekin kirjoitin, en tiedä onko saamani tulosjakauma liian suuri näin isoon kilpailuun. Enkä tiedä mikä olisi sopiva pisteytys hevosten saamille sijoituksille ja siihen vielä lisättynä se, että G1-sijoituksista saisi enemmän pisteitä kuin G2-sijoituksista jne.

Mutta voisihan tuo olla kokeilun arvoinen arvontamenetelmä, jahka saisi mietittyä nuo pisteytykset.

Ja jos joku miettii sitä, että miten nuo viisi edellistä sijoitusta ilmoitetaan, niin eihän sillä järjestyksellä ole merkitystä? Jos ei siis haluta BC:n (?) tavoin painottaa tuplauksella kolmea viimeisintä sijoitusta.

Jos ei, niin sitten sijoitukset voisi merkitä yksinkertaisesti näin (se, otetaanko neljäs sijoitus huomioon, on myös muutettavissa):
G1: 0-2-0-0
G2: 1-0-0-1
G3: 0-0-0-1

Kyseinen hevonen on siis viidessä viimeisessä lähdössään tullut neljänneksi G3-tasolla, kerran voittanut ja kerran tullut neljänneksi G2-tasolla ja G1-tasolla sillä on kaksi toista sijoitusta. Niistä sitten lasketaan määritetyt pisteet ja lisätään ne arvontakoneesta saatuihin pistemääriin.

---

Miekin vasta tajusin, kun tuosta BC:n arvonnasta luin tarkemmin, että Shamus PA kuului näihin sikakisattuihin, koska en ajatellut kovin tarkkaan kun sen kanssa osallistuin BC:hen.

Ori kun ei ikääntynyt CAS:in mukaan, joten silloisen CAS-vuoden aikana se oli kisannut "liikaa". Ne oli kuitenkin vähän järkevämmin jaettu orin oman ikääntymisen mukaisesti eri ikäkausille. Enkä siis osallistuessa tajunnut merkata ainoastaan orin viime vuoden kilpailuja, vaan laitoin todellakin kaikki kilpailut, joissa se oli startannut silloisen CAS-vuoden aikana :/

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   15.11.10 21:47:30

Huhuhuh noniin tulipas tämänkin vuoden varsoille keksittyä nimet. Löytyy muuten myytävätkin vuotiaat täältä, että sieltä hakemaan omanne. :)

Myisin mieluusti ainakin aluksi vain yhden varsan per omistaja, koska noita on sen verran vähän tänä vuonna. Jos ei mee kaupaksi niin sitten myyn kyllä vaikka kaksikin (tai kolme) samaan kotiin.

Päivämäärä:   15.11.10 21:59:44

TT:ssä on tosiaan kohtalaisen toimiva arvontatapa, joskin suhteutettuja ryhmiä on edelleen mahdollista muodostua turhan paljon (sikäli kun olen ymmärtänyt nimet oikein - haluaisiko joku vielä varmuudeksi selittää, mitä ne tarkoittavat ja miten ne käytännössä vaikuttavat arvontaan?).

Samoin Tuiren kommentti kuulosti varsin järkevältä, koska silloin pisteet otetaan kyllä huomioon, mutta ne eivät kuitenkaan täysin määritä sijoiturjärjestystä.

---

Laskeskelin tässä huvikseni myös sitä, miten prosenttien kanssa laskiessa toimisi TC:n arvontamenettely. (Jouduin taas toteamaan, että eri arvontaryhmiä tulee liikaa, mutta jos arvonnan loppuosaa muokkaisi, se saattaisi toimiakin). Varoitus pitkästä pohdinnasta. Laskuosuudet voi hypätä yli - ne ovat lähinnä esimerkkejä.

Aaa ("Täydellinen" vähän kisannut hevonen.)
G3: 1: 1-0-0-0 V: 100%, S: 100%
G2: 1: 1-0-0-0 V: 100%, S: 100%
G1: 1: 1-0-0-0 V: 100%, S: 100%

Bbb (Tasaisesti vähän kisannut hevonen.)
G3: 3: 1-0-1-0 V: 30%, S: 60%
G2: 3: 1-1-0-0 V: 30%, S: 60%
G1: 3: 1-0-0-1 V: 30%, S: 60%

Ccc (Epätasaisesti suoriutunut hevonen.)
G3: 5: 1-0-2-0 V: 20%, S: 60%
G2: 4: 1-0-0-0 V: 25%, S: 25%
G1: 2: 1-0-0-1 V: 50%, S: 100%

Ddd (Sama kuin edellä, mutta enemmän lähtöjä takana.)
G3: 8: 1-0-1-0 V: 12,5%, S: 25%
G2: 2: 1-1-0-0 V: 50%, S: 100%
G1: 6: 2-3-0-0 V: 33%, S: 50%

Eee ("Himokisattu" hevonen, joka BC-arvonnassa mitä todennäköisimmin voittaisi.)
G3: 6: 1-0-0-3 V: 17%, S: 67%
G2: 11: 1-2-3-1 V: 9%, S: 64%
G1: 14: 5-1-3-0 V: 36%, S: 64%

Fff (G1-sukuluokitushevonen, ei erityisen hyvä.)
G3: 0: 0-0-0-0 V&S: 0%
G2: 0: 0-0-0-0 V&S: 0%
G1: 6: 1-1-0-2 V: 17%, S: 66%

Ggg (G1-sukuluokitushevonen, mutta parempi.)
G3: 0: 0-0-0-0 V&S: 0%
G2: 0: 0-0-0-0 V&S: 0%
G1: 6: 3-1-0-1 V: 50%, S: 83%

---

Pisteitä jaetaan max 40p/hevonen (kuten BC:ssä; tätä kannattaa muuttaa enemmän G1-tasoa suosivaksi, jotta sukuluokitushevosetkin ovat mukana voittokamppailussa), joista
G3: 8p (G3 voitto : G1 voitto = 0,4, kuten BC:ssä)
G2: 12p (G2:G1=0,6, kuten BC:ssä)
G1: 20p

Näistä pisteistä voitoilla/sijoituksilla (tätäkin voi muuttaa voittoja suosivammaksi):
G3: 4/4
G2: 6/6
G1: 10/10

eli suhde on taas sama kuin BC:ssä, 1 voitto = 2 sijoitusta pisteissä.

---

Lasketaan pisteet niin, että edellä mainitut pisteet kerrotaan prosenttiluvuilla, esim. hevosen Bbb pisteet olisivat:
G3: 0,3x4 + 0,6x4 = 3,6
G2: 0,3x6 + 0,6x6 = 5,4
G1: 0,3x10 + 0,3x10 = 6
Yhteensä siis 15p.

Näin hevosille saadaan pisteet:
Aaa: 40p
Bbb: 15p
Ccc: 21,2
Ddd: 18,8
Eee: 17,74
Fff: 8,3
Ggg: 13,3

---

Tämän jälkeen itse ainakin kannattaisin vähempää määrää kuin 5 arvontaryhmää seuraavaan vaiheeseen, koska hevosia on vain 7. Lisäksi arvontaryhmät voisi arpoa ensin erikseen ja sitten nostaa ryhmän voittanut hevonen ylempään ryhmään ja suorittaa arvonta sitten uudestaan. Näin arvonnassa pärjänneet hevoset saisivat mahdollisuuden jopa sijoittua. Esimerkiksi edellisten esimerkkien perusteella:

Muodostetaan esim. 3 ryhmää pisteiden perusteella, keskimmäisessä tarvittaessa eniten hevosia:
Ryhmä 1:
Aaa
Ccc

Ryhmä 2:
Ddd
Eee
Bbb

Ryhmä 3:
Ggg
Fff

Suoritetaan kussakin arvonta:
Ryhmä 1:
Aaa
Ccc

Ryhmä 2:
Bbb
Ddd
Eee

Ryhmä 3:
Fff
Ggg

---

Ryhmistä 2 ja 3 siirretään parhaan arvontatuloksen saanut hevonen ylempään ryhmään ja suoritetaan uusi arvonta:

Ryhmä 1:
Ccc
Aaa
Bbb

Ryhmä 2:
Fff
Eee
Ddd

Ryhmä 3:
Ggg

... mikä olisi myös lopullinen tulos. Mahdollisesti siirrettäviä hevosia voisi olla enemmänkin, jos arvontaryhmät kasvaisivat kovin suuriksi.

LähettäjäGreyhound 
Päivämäärä:   15.11.10 22:24:03

Tangerine, Starship Flash RVC ja Thunderclouds RVC mulle?

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   15.11.10 22:28:03

Greyhound, niin että yhden myyn per ostaja ainakin näin aluksi. ;) Starship Flash kyl ehti jo mennä muualle, mutta Thundercloudsin saat kyllä. Mitenkäs se Dosvidania RVC? Myin sen muistaakseni sinulle joskus, mitä tammalle mahtaa kuulua?

Lähettäjä: Mira 
Päivämäärä:   16.11.10 10:01:53

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=1136617&t=1136617

Linkittelin nyt tuon huutokauppailmoituksenkin tänne, niin että mahdollisimman moni huomaisi, :)

tangerine: Oi vitsit, minä haluaisin kyllä tuosta Rum-Soakedista meille varsan Stormskyihin! Pitääkin katsella löytyisikö meiltä joku sopiva tamma, :)

LähettäjäEm. 
Päivämäärä:   16.11.10 16:12:00

Mira, Kiitokset linkittelystä, ehdit ennen minua :'D

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   17.11.10 12:19:26

Dea viestiin arvonnasta pitää perehtyä tässä kun on taas aikaa enemmän :)

LähettäjäShanway 
Päivämäärä:   17.11.10 13:24:18

teen tässä ite jonkinmoista villiä arvokisaa, x. En nyt tiie mitä tos tulee kunhan kokeilen.

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   17.11.10 14:02:34

Varmaan olisi hyvä laittaa esimerkki tuosta osallistumismuodosta (vaikka kyllähän sen ymmärtää tuostakin) ja race-sanan tilalla käyttäisin ennemmin breed-sanaa (:

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   17.11.10 14:11:55

Hei kyselenpä nyt teiltä potentiaalisilta kävijöiltä että lukeeko kuinka moni sivujen päivitysmerkintöjä? Sasnakin orien sivujen päivitysmerkintöjä on nyt tarjolla nimittäin http://www.bittiponit.net/sasnak/jalostusorit/.

Huomioikaa myös uudet lyhyet uutiset orien sivuilla sekä jalostusorit -pääsivulla, mitä mielipiteitä heräsi näistä? Hieman vielä hakusessa tuon feidaava uutisnostoteksti (orien jälkeläisten uutisia), että mihin se lopulta sijoittuu.

LähettäjäShanway 
Päivämäärä:   17.11.10 15:07:56

hahaa hyvä minä poistin vahingos sen annoucementin mis kaikki info etc.

ja nerith, normaalisti en khyl lue päivitysmerkintöjä mut noi o sen verran mielenkiintoset kumminki et jäin niit lueskeleemaa varsinki ku ne o siin jalostusorit sivulle nii ei tartte katella kaikkien sivut läpi :D

Lähettäjäaddison 
Päivämäärä:   17.11.10 15:42:51

Nerith, myös sinä oot sivuuttanu kyllä ihan totaalisesti mun viestin.

tangerine, lähtiskö Ballintra RCV sitten mulle kun kaikki ne mitä aikasemmin katoin, näytti olevan jo varattuja.

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   17.11.10 15:53:38

addison, oon vielä miettiny uusiksi tuota anglo- ja arabikasvatusta, siksi en ole vastannut vielä mitään ostotarjoukseesi.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   17.11.10 17:11:43

addison, valitettavasti mikään noista CAS XVIII syntyneistä ei ole tulossa myyntiin koska tein ne oikeastaan itseäni varten. :/

Mutta (tässä samalla kaikille halukkaille) voisin kyllä tekasta sulle tilausvarsan Prismaticista jos kiinnostaa? CAS XVIII jäi niin moni tamma synnttämättä että niistä vois saada niitä tilausvarsoja.
Että mikäli jotain kiinnostaa heitän listan tammoista joista vois saada tänä vuonna syntyneen varsan. :)

Päivämäärä:   17.11.10 17:11:56

Kaipaisiko kukaan EVM tammoja ja oreja laukkaamaan?

Päivämäärä:   17.11.10 17:25:20

Ookke meinasin vaa et aloitan tuomaan laukka ja ravipainotteisia tuonteja. Eli tuon xx laukkaajia tässä heti :)

Päivämäärä:   17.11.10 17:40:06

Mitä muita rotuja tuon kun noita xx heppoja

LähettäjäEm. 
Päivämäärä:   17.11.10 20:07:22

Jenni L, Tuo tuonne LJ:n huutokauppaan joitakin hevosia? Kakkosissa ja vitosissa ei ainakaan ole kuin pari hevosta... Eikä noissa muissakaan kovin montaa ole..

Päivämäärä:   17.11.10 20:08:24

Voisinhan mä tuuakki tässä ku jaksaas

Lähettäjä: Hessi 
Päivämäärä:   17.11.10 20:18:06

Nerith, odottelen tietoja Irethin myytävänä olevasta x-oriista ensin, mutta voin myös katsella Sasnakin angloja ja arabeja, jos joku niistä kiinnostaisi tarpeeksi. En kuitenkaan uskalla liikaa ryhtyä rohmuamaan hevosia, jos kuukauden kuluttua käykin niin, että laukkapuoli jää jälleen vähemmälle huomiolle. Tosin nyt kun niillä hevosilla on ihan oma talli, niin varmaan tulee paremmin muistettua myös nuo laukkurit.

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   17.11.10 20:18:29

Osa jo tietääkin, mitä Escanorille kävi, mutta pyydän näin yleisesti ottaen kaikilta apua.

Escanorin tiedostot hävisivät syyskuun aikana kaikki tyystin, eikä Wayback Machine tai Googlen välimuistitallenteet osaa auttaa (ainakaan vielä). Jos sinulla on siis jotain tietoja ESC-hevosista tallessa, kuten kasvattien sivuja, pyytäisin niitä yo. mailiin pipariina(a)riksudesign.net. Jos viitsisitte :)

Pyrin nostaman ESCiä pystyyn tässä jossain vaiheessa. Mikäli mahdollista, tykkäisin myös käyttää ESC-oreja vielä ihan jalostukseen, mikäli teiltä niitä löytyy! Liisaukseen ottaisin myös ESC-tammoja, jos teillä niitä on ja annatte, yhden tai kahden varsan ajaksi, ettei täysin mun kolmen vuoden jalostustyö menisi hukkaan :D

Kiitän ja vetäydyn syrjemmälle. Toivotaan, että saisin nämä tiedostot nyt palautettua, vähän huonolta näyttää ATM.

LähettäjäQuinton 
Päivämäärä:   17.11.10 21:09:49

Täältä päin löytyy ainakin ESC -kasvatti. Tänä vuonna vielä varmaan koitetaan suunnata näihin isompiin kisoihin mutta luulisin että ensi vuoden alusta tamma siirtyy jalostuskäyttöön - sen jälkeen tammasta on sopimalla mahdollista saada ainakin tilausvarsa, mahdollisesti voisimme tamman myös antaa liisaukseen, tosin siitä täytyy vielä sopia meymin kanssa.

Lähettäjäaddison 
Päivämäärä:   17.11.10 21:10:47

tangerine, joo se passaa mutta mielellään evm-sukuisista vanhemmista, tai max. yksipolvisista.

Jenni L, kaikkia rotuja vaan, mulle kelpaa ainakin ihan kaikki jos vaan nimet on kohdillaan.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   17.11.10 22:05:33

addison, siinä tapauksessa vaihtoehdot on Kschessinska tai Still Keep Dreaming.

Sopivan orin voi kattoa täältä. Noita eläkkeellä oleviakin voi käyttää näihin tilausvarsoihin. (+ noitten tuolla olevien lisäks: tää ja tää.)

Lähettäjä: Mira 
Päivämäärä:   17.11.10 22:11:48

Hei muuten, mä kun olen nyt vasta palailemassa tänne, niin kertokaapa tämän hetken kuumimpia nimiä, yms. :D

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   17.11.10 22:25:18

Mihinköhän maahan sijottais tallin?

Onko kellään mitään must-ehdotusta? :D Tällä hetkellä kohteena olisi Italia, mutta en tiedä mitään ko. maan laukkatuotannosta!

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   18.11.10 14:54:22

Diamonte, mun mielestä toi Italia kuulostais aika kivalta. Sellanen tietyllä tavalla eksoottinen, mutta kyllä Italian laukkaurheilun uskoisin muistuttavan muuta Euroopan laukkaurheilua aika pitkälti. Ehkä nuorempaa (1800-luvun puolesta välistä eteenpäin), mutta yhtä kehittynyttä.

Niiltäkin löytyy Derby Italianot ja Oaks d'Italiat. :D Plus yks maailman tunnetuimmista laukkahevosista eli Ribot on syntynyt Italiassa. :) Että ei sielläkään laukkaurheilu mitään takapajuista ole.

Sitten on tietty joku Ranska, Iso-Britannia, Irlanti, Australia, USA, Saksa, Etelä-Amerikasta jotkin maat.. kyllä niitä maita löytyy. :D Mut mä pidän tota Italiaa hyvänä ehdotuksena. :)

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   18.11.10 15:15:52

Olen tässä taas herättelemässä tuota Laukkamaniaa henkiin. Löytyykö innokkaita artikkelin kirjoittajia? :D Linkki lehden raakatekeleeseen tulee seuraavassa viestissä.

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   18.11.10 15:16:40

http://bittiponit.net/laukkamania/

Lähettäjäaddison 
Päivämäärä:   18.11.10 16:11:36

tangerine, kyllä mä ottaisin enemmän kuin mielelläni varsan yhdistelmästä Kschessinska GA x Xtended GA. Jos mahdollista ?

Nerith, millasia artikkeleita pitäis kirjottaa.

Ps. joku vois järjestää laukkoja muillekin kun ykkösryhmälle. :) Vai pitääkö ite innostua.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   18.11.10 16:35:38

addison, kyllä se on mahdollista. :) Oria vaiko tammaa meinasit?

Lähettäjäaddison 
Päivämäärä:   18.11.10 16:36:10

Harmi, ykkösten laukkoja on joka päivä vähintään kolmet, muita ryhmiä vaan sillon tällön. Vitosillekin oli nyt vaan joku ihme grade day, ei maidenia ollenkaan.
No ei hätää, minä järjestän. Ja toivottavasti niihin osallistuu muutkin kun omat hevoset.

Jenna, se on ruvettava hankkimaan muiden ryhmien hevosia ;)

Lähettäjäaddison 
Päivämäärä:   18.11.10 16:44:51

Jenna, mikä talli sulla on ? En nimittäin taida tietää.

Lähettäjäaddison 
Päivämäärä:   18.11.10 16:57:21

tangerine, ori olis kiva. Nimellä ei ole mitään väliä, kaikki käy :)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   18.11.10 17:26:59

addison, natsaisko Suite En Blanc RVC? Mikäli käy niin sivuja viikon sisällä tähän tai mailiin. :D Ja tosiaan CAS XVIII syntyneeksi. :)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   18.11.10 17:27:43

...tai en tiiä käytätkö CASia, jos et niin saat valita päivän itse, mutta ei ennen tätä viikkoa syntyneeksi.

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   18.11.10 17:28:09

addison, ei pidä, vaan saa kirjoittaa ;) Artikkeleita ja uutisia laidasta laitaan. Infosta löytyy vähän enemmän tietoa.

Päivämäärä:   18.11.10 19:30:19

mä en tiiä et oonko mä sittekkää ilmoittanu tammaani kisaamaan...

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   18.11.10 19:35:28

Tekee hirveästi mieli tehdä jalostusorimainoksia mutten yhtään tiiä minne ne sitten muka tungen. :/ Tallin sivuilla ei ne nyt paljoa hyödytä kun ei ihmiset niitä kumminkaan kattele. :D

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   18.11.10 19:43:28

Mun tekee taas mieli tuoda hevosia... Vois muutaman pistää huutokauppaankin, jos mielenkiintoa riittää :D

Ja taisi Italiasta tulal Quinta Paraíson kotimaa :) Kunhan ensin hoidan koeviikon pois alta, nousee pystyyn uusi laukkatalli ;)

Päivämäärä:   18.11.10 19:47:27

Mä taas kiinnostuin laukkatallin tosesta omistajuudesta vaikka 10% osalta tai sitte vois tulla kisaajaksi johonki tallille.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   18.11.10 20:03:08

Oisko kellään 1-2-polvista sprintterioria jolta sais astutuksen takautuvasti? Tarttisin tälle tammalle nyt vuoden CAS XVIII varsaa varten orin kun haluisin tosta tammasta itelleni kilpurin ja seuraavan kerran astutettais vasta parin vuoden päästä. Omat orit ei oikein natsaa.

Lähettäjä: Nerith 
Päivämäärä:   18.11.10 20:06:27

tangerine, tee niitä mainoksia tuonne Laukkamaniaan ;)
Katso löytyykö Sasnakin uusista oreista sopivaa, osoite vanhoille mutta toimiville sivuille on sasnak/hevoset/hevosennimikokonaanpienella.php

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   18.11.10 20:08:15

Nerith, toi oli muuten älyttömän hyvä idea. :D Voisin tehdä parista parhaasta orista jotkut...

Käyn tässä välissä suihkussa ja katon sitten noi Sasnakin orit läpi. :)

Lähettäjä: Nerith 
Päivämäärä:   18.11.10 20:09:09

Siellä on ne mainoskoot, eli kovin hirmu isoja ei voi laittaa..Mutta gif-animaatiollahan niistä voi saada ihan kivoja :)

LähettäjäShanway 
Päivämäärä:   18.11.10 20:18:48

Jenni jos kiinnostaa nii itellä just etsinöissä toinen omistaja laukkatallilleni. topa ja talli.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   18.11.10 20:42:20

Nerith, mä mitään animaatioita osaa tehdä. :D Olisko muuten mahdollista KR Chablis Blancosta saada toi varsa? :)

Lähettäjäaddison 
Päivämäärä:   18.11.10 21:14:17

tangerine, passaa hyvin ja CAS on käytössä. :) Pakko kysyä, kun en jaksa sivuilta kattoa että missä maassa sun tallis on, kun se pitää meikäläisen laittaa esille tonne.

Päivämäärä:   18.11.10 21:15:53

Shanway lisäilin sut meseen koska tuo kiinnostaa :)

Päivämäärä:   18.11.10 21:18:00

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=1139107&t=1139107Mun topa

Lähettäjäaddison 
Päivämäärä:   18.11.10 21:18:42

Kaks asiaa.

1. Onko laukkaponeissa mitään järkee ? Kiinnostais, mutta en tiedä sitten ..

2. Miten kauan teidän tammat kantaa varsoja, eli millon astutatte että varsan saisi syntymään seuraavan CAS vuoden alkuun. Vai onko sillä mitään merkitystä, onko vain syntymäpäivällä väliä ?

Päivämäärä:   18.11.10 21:19:47

Addison- 1 ON

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   18.11.10 21:29:21

Miksei laukkaponeissa oli järkeä, ihan saman verran kuin kaikessa muussakin virtuaalisessa touhussa (: Eihän meillä ole ihan yhtä suuria kisoja kuin hevospuolella, mutta tarvitseeko sitä edes olla. Onhan meillä kuitenkin laatuarvostelu toiminnassa ja muutamia arvokilpailuja.

Eiköhän CAS-ikääntymisessä tammat kanna sen 11 virtuaalista kuukautta eli sen 11 oikeaa viikkoa. Eli sen mukaan tammat varmaan pyritään astuttamaan siinä helmikuun aikoihin, jolloin varsat syntyisivät heti seuraavana tammikuuna. Mutta en tosiaan tiedä, koska en itse CAS:ia käytä.

Realistisuuden kannalta sillähän periaatteessa on merkitystä, milloin tamma astutetaan eli milloin varsa syntyy. Jos varsa syntyisi esimerkiksi vuoden viimeinen päivä, täyttäisi se silti yhden vuoden heti seuraavana päivänä. Täten se täyttää myös kaksi vuotta aivan liian aikaisin, koska se on oikeasti siinä vaiheessa vasta vuoden ikäinen eli kehittymätön verrattuna niihin varsoihin, jotka syntyvät saman vuoden alussa.

Mutta eihän sitä astutusta ole pakko edes merkitä minnekään tai sen voi merkitä vaikka niin, että tamma astutettu vuonna CAS XVIII ja varsa syntynyt vuonna CAS XIX (tai voihan se varsa syntyä samana vuonnakin, mutta edellisen kappaleen mukaan ei kannata).

Lähettäjäaddison 
Päivämäärä:   18.11.10 21:33:31

Tuire, no niinhän onkin, meitsi on tottunut pelaamaan noilla päivämäärillä, mutta eihän kenenkään tarvii tietää kun maksimissaan syntymäpäivä :) Pysyy astutuskalenteritkin yms. paljon selkeimpänä.

Päätin nyt kokeilla noita laukkaponeja ja ilmotan jotain randomeita kisoihin. :D Saa nähä tuleeko mitään..

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   18.11.10 21:40:19

addison, Englannissa se :D

Ja mullakin tammat kantaa sen 11 viikkoa eli normiajan mikä CAS:ssa on.

Päivämäärä:   18.11.10 22:20:35

"Vitosillekin oli nyt vaan joku ihme grade day, ei maidenia ollenkaan."

16.11. oli Trickeryssä Maiden Day, ihan pari päivää sitten. Ei kai noita nyt ihan joka päivälle tarvita? ;)

Lähettäjäaddison 
Päivämäärä:   18.11.10 22:23:31

Dea, Trickery taitaakin olla ainut, jossa on jopa kaksi luokkaa ryhmälle 5 jne. Kahteen luokkaan mahtuu yhteensä 6 hevosta, mulla on vitosryhmäläisiä ainakin 30 ja niistä jokainen junnaa maidenissa, koska kisoja ei ole tuon enempää.

Päivämäärä:   18.11.10 22:27:42

mä voin järjestää yhet laukat jokka on vitosille ja laitetaa vaikka 10 maiden lähtöä ja nimetään Maiden dayksi

Päivämäärä:   18.11.10 22:30:02

addison: Noo, lohdutuksena voin paljastaa, että meillä on lähetetty anomus vitosryhmäläisille avoimiin kilpailuihin, ja niissä on Maiden-lähtöjä kaksin kappalein :) Lisää tullee sitten joulukuun puolella...

LähettäjäEm. 
Päivämäärä:   18.11.10 22:39:03

Vitoset on vaan aina ollu se ryhmä mille ei paljoa laukkoja ole, jos haluaa vitosryhmäläisiä saada kisattua kannattaa ihan suosiollla vaivautua ite järkkäämään laukkoja.

LähettäjäReprobate 
Päivämäärä:   18.11.10 23:11:46

Heij, tuli tälläinen yht'äkkinen ajatuskatko(?) ja aloin pohtia mitkä lasketaan "muut laukkahevoset" ja mitk ä on "muut hevosrodut"?

LJ'n rotukohtaisiin rajoituksiin nyt siis viittaan.. Aloin vaan miettiä että kuinka paljon saankaan kisata parilla vanhemmalla nelos ryhmäläiselläni.. sitten törmäsin allaolevaan pätkään ja nyt olen sitten ihan ihmeissäni.

LJ'n sivuilta:
§ Englantilaiset täysiveriset kilpailuikähaarukka 2-8v (risuesteillä 3-10v)
§ Muut laukkahevosrodut ikähaarukalta 3-8v (risuesteet 4-10v)
§ Ponirodut (ja muut hevosrodut) ikähaarukalta 4-10v (risuesteet 5-12v)

- - -

Auttakaa tyhmää, ja pahoittelen aivot narikkaan-oloani :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.