Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laukkaurheilu #22

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   20.10.10 22:32:26

Tässä teille edellinen topikki, jonka täyttöön meni aika tarkalleen kolme kuukautta - Huhhuh :D

Myös Galloperiin voi mennä juttelemaan, kyselemään, kummastelemaan. Ja linkitetään tähän vielä sen kaiken alku ja juuri, eli Laukkajaos!

Viimeinen luonnollisesti tekee uuden, jos sattuu huomaavan täyttäneensä topikin - Ja sitähän ei huomaa tietenkään juuri silloin, kun sen täyttää, nimim. kokemusta on.

Re: Laukkaurheilu #22

Lähettäjä|merlin 
Päivämäärä:   20.10.10 22:39:24

Pakko tulla tännekkin hehkuttamaan (vaikkette minua varmaan edes tunne), mutta tulevat terskit sai vihdoinkin kuvat (omg, tosi kiva farminomistaja)! Lisäks tangerinen myymille hepoille toki sivut tulossa ja muuta säätöä, pitäis tuoda varmaan pari evm-täykkäriä (xx ja ox) kun toi kanta on aika heikko eikä radoille ole työntää ensi kaudella muutakun pari terskiä.

Mutta joo, Danderon kanssa väkertelen, laukkapuolelle tulossa xx, ox, tersk, at, poneja ja varmaan rbsh :D (saa myydä, varsinkin risueste xx+rbshb)

Lähettäjä: Silent 
Päivämäärä:   21.10.10 06:18:19

Mä kirjoittelin taas tuonne Galloperiin jotain ajatuksia. Sinne sais kyllä muutkin kirjoitella enemmän, tai ainakin yrittää jotain kommentoida aina silloin tällöin, saisi vähän eloa! ;)

Olisiko jollakulla muuten myydä jotain kivaa, pitkäsukuista täysiveristä? Mielellään sellaista, jolla olisi Cullamoren vanhoja hevosia pidemmällä suvussa? Tekisi mieli saada joku uusi kiva hevonen joukkoon, kun nyt suurin osa mun hevoskatraasta on vaan niistä samoista hevosista...

LähettäjäJenni L 
Päivämäärä:   21.10.10 10:55:16

Mä voisin kavella ne mun kaks muuta laukkaajaa ja alkaa kisaamaan niillä :)

Päivämäärä:   21.10.10 19:30:19

Mitä sun pitäisi Welby Carterille muka tehdä? Sehän on ihan hyvä noin?

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   21.10.10 22:58:52

Hitto kun jaksais oikeesti tehdä ton Prismaticin kanssa jotain paremmin. :/ Mut koulu imee oikeesti kaikki mehut musta tällä hetkellä ja kotona niin surkee kone ettei oikeesti jaksa mitään tehdä.

Ens viikol pitäis kyl tulla uus kone. <3 Jos vaikka joulukuussa sais Prismaticin taas nostettuu mudasta. :)

Prismaticista on myös tosiaan myynnissä tapaus o. Beau Soir RVC (s. CAS XVI) yhdistelmästä Au Revoir ZzZ x Certain Eclipse RVC, sekä vanhempi ori. Mikäli jotain kiinnostais.

Welby, Carter vois palata aktiiviseks. :D

Päivämäärä:   22.10.10 08:12:24

No eikä voi, kun just houkuttelit mut takaisin!

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   22.10.10 12:33:03

Silent puhuu asiaa! >8(

Lähettäjä: Mira 
Päivämäärä:   22.10.10 23:26:24

Up

Lähettäjä: Lille 
Päivämäärä:   22.10.10 23:50:44

Mistä näitä hevosia oikein tulee? Mun piti ottaa kaks laukkahevosta, mutta toisin kävi. Mun konit kun kehittyvät nimen perusteella ja viime aikoina oon keksinyt taas liika itselle mieleisiä nimiä - jotka ovat (imo) selvästi laukkaajien nimiä... oh dear.

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   22.10.10 23:52:24

Lille: Hyvä! (: Lisää hevosia vain, ei niitä voi olla liikaa.

Lähettäjä: Sissi 
Päivämäärä:   23.10.10 09:59:31

Tuire, älä yritä! Pyrin harrastamaan rennosti, mutta en silti haluaisi ottaa miljoonaa hevosta talliin seisomaan... no, kai näillä vielä pärjää, kunhan sais sivut ja kuvat tehtyä. :D

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   23.10.10 11:13:19

No jos se on itselle ongelma, että puolet hevosistaan "vain seisoo puolet ajastaan", niin sittenhän sitä ei tietenkään kannata ottaa niitä "liikaa" (:

Mullahan meinaa seisoo kaksi tallillista hevosia tällä hetkellä :D Okei, työhevoset on kyllä ilmoitettu kaikkiin eteen tulleisiin kisoihin, mutta niitähän ei ole vielä päivitetty edes sivuille. Enhän mie ole saanut kaikille edes noita kesä-heinäkuun kisojakaan laitettua :D Mutta ei ne minuu kamalasti häiritse. Välillähän sitä miettii kyllä, että vitsi kun sais tehtyä niille jotain, mutta se kyllä menee ohi hetken päästä.

Lähettäjä: Greyhound 
Päivämäärä:   23.10.10 11:27:12

Mulle on tulossa Pinkistä 8-9 uutta hevosta joten nyt pitäisi rajoittaa hevosten ostamista (ainakin kilpahevosten). Olisiko selkeämpää että kilpailevat hevoset ovat samalla sivulla? Entä olisiko parempi jos kaikilla on oma kuva?

Päivämäärä:   23.10.10 13:04:19

Greyhound: En oikean tiedä, kuinka olisi selkeämpää, mutta itse pidän kisaavat samalla sivulla, kun on helpompi päivitellä sivuja. Ja silloin pystyy tutkimaan kaikkia kisaavia hevosia samaan aikaan, ei tarvitse vaihdella sivuja. Kuvista en osaa sanoa. Minulla ei ole kisaavilla kuvia. Kuvat tulee vasta (jos tulee, :D), kun siirtyy jalostukseen.

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   23.10.10 13:14:02

Minunkin oriasemalla hevoset ovat vain nimen, rodun ja kisatietojen kera samalla sivulla (mitä nyt ryhmittäin hieman jaoteltu eri sivuille). Kuvat, tarkemmat tiedot ja omat sivut orit saavat sitten, jos siirtyvät jalostukseen.

Prestassa taasen kaikilla on omat kaikenkattavat sivut kuvia lukuunottamatta. Kuvat tulevat niillekin viimeistään sitten, kun siirtyvät jalostukseen.

Php:n ansiosta mulla tulee kuitenkin olemaan kaikki arabi- ja shetlanninponikasvatit samassa tiedostossa, joten kilpailujen päivittäminen on yhtä helppoa kuin jos ne olisi samalla sivulla (: Tekkejen kanssa olen juuri siirtymässä samaan.

Mutta tosiaan, ei niillä kisaavilla minusta tarvitse olla mitään kummempia tietoja saatikka omia sivuja. Harvemmin niitä käytetään jalostukseen, joten eihän niitä muita tietoja tarvita.

Päivämäärä:   23.10.10 13:51:50

Uu, nimimerkkifail tuossa aikasemmin. :D No eikait siinä, turhaan kait tässä "etukäteisstressaan", kun mun hevoset ikääntyykin niin hitaasti, että senkään puolesta ei ole ongelmaa. Lähinnä ehkä just se, että kuvien suhteen mulla on pakkomielle - pitää olla ainakin yli puolilla koneista ennenkö viittin "astua julkisuuteen". Ja kun tosiaan jokaisesta kaviokkaasta tulee jotenkin tärkeä kun on miettinyt itseä miellyttävät nimet ja sitä myöten luonut erilaisia hevosia omilla persoonilla. Ja ennen kuin huomaakaan, on jo laatinut suunnitelmat hevosten valmentautumisesta ja kilpailusta + mahd. muut tavoitteet. :D

...haluan päästä jo aloittamaan. Mutta josko tällä kertaa kärsivällisyys kantaisi hedelmää ja saisin oikeasti jotain pitkäkestoista aikaiseksi? Ken tietää (ei se barbi).

Lähettäjä: Dea 
Päivämäärä:   23.10.10 14:07:41

Joskohan sitä kohta uskaltaisi anoa itselleen muutamat kilpailut? Olen tehnyt mallisivun jo aikaa sitten valmiiksi, mutta olen lykännyt anomista jo varmaan kuukauden sillä verukkeella, etten voi tietää, millainen elämäntilanne on kahden viikon päästä ja saanko tulokset arvottua riittävän nopeasti, etteivät ihmiset hermostu odottamaan... :D Nii'in, tulosten laittamiseenhan toki menee mooonta tuntia aikaa. Not.

Päivämäärä:   23.10.10 14:13:17

Dea, oujea (anteeksi), jollakulla muullakin sama ongelma. Tosin enhän minä vielä noin pitkällä ole, mutta onhan se eka kerta tässäkin asiassa aina vähän... jännä. :D

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   23.10.10 14:15:35

Greyhound, oon ainakin ite siirtämässä kaikki kisahevoset samalle sivulle. Mulla oli toi käytäntö josku pari vuotta sitten ja se oli suoraan sanoen paljon helpompaa kuin monen eri sivun päivittäminen. Mulla oli siis ikäryhmittäin jaettuna, että yhdellä sivulla oli kaksivuotiaat, toisella kolme- jne.
Kisahevosilta en ainakaan itse vaadi minkäänlaisia kuvia (vaikka mun kilpureilla toistaseks yks kuva onkin/turpa), vaan siitoshevosille vasta tulee kuvat. :)

Dea, kisoja järjestämään vaan. ;) Eivät ihmiset muakaan oo syöneet vaikka tulokset välillä lykkääntyneet parin päivän päähän. Uudempien tulokkaiden pitäisi rohkeammin uskaltaa järjestää noita kisoja, koska niitä ei koskaan voi olla liikaa! Sama pätee myös noihin arvokisapreppeihin sitten kun ne taas on ajankohtasia.
Välillä tuntuu että niitä järjestämässä on pari samaa henkilöä vuodesta vuoteen, kun loppujen lopuksi ne toimivat ihan samalla lailla kun normikisat - ainoa on että niiden tulokset joutuu ilmottamaan preppivastaavalle. :)

Syysloman viimisiä päiviä. Pitäiskö tehdä Prismaticille uusi leiska, että pääsis nostamaan sen taas aktiiviseks?

Lähettäjä: Greyhound 
Päivämäärä:   23.10.10 19:48:53

Nyt on useimmat kilpailevat samalla sivulla, kuvakysymys vielä ratkaisematta. Yhdellä on kyllä kuva. Munkin kyllä pitäis järjestää muutama kilpailu.

Lähettäjä: Jenni L 
Päivämäärä:   23.10.10 19:50:19

Mä tarjosin äskee yhestä laukka varsasta. Ja jos sen saan nii kaks laukka hevosta ja n.10 ponia saa riittää

Päivämäärä:   23.10.10 20:33:23

Tattadadaa! Anoin kuin anoinkin parit laukat ensi kuulle. Kakkosryhmän hevoset pääsevät viimein juoksemaan astetta pidempiä matkoja :)

Päivämäärä:   23.10.10 20:34:00

Mä haluan opettajan laukka kutsujen kasaamisee tai sitte oon vaan liia tyhmä täs asias :)

Päivämäärä:   24.10.10 16:53:37

Koska tuntuu siltä että en osaa tehä niitä kutsuja

Päivämäärä:   24.10.10 18:06:13

Jenni L: Mikä niissä kutsuissa on vaikeaa tai mitä et niissä osaa? :)

LähettäjäSilent 
Päivämäärä:   25.10.10 15:59:15

Jenni L: kopioi vaikka aluksi jonkun muun kutsusta lähdöt?

LähettäjäSilent 
Päivämäärä:   25.10.10 16:00:26

Voi perse!!! Mulla oli viikonlopun, ts. perjantaista netti poikki ja nyt meni BC Ladies Day nenän ohi!!! :( Just kun olisin halunnut niitä hevosia mukaan laittaa!

Päivämäärä:   29.10.10 11:51:50

Uppaillaanpa. Käykääpä muutkin osallistumassa Galloperissa keskusteluihin!

Lähettäjä: Diamonte 
Päivämäärä:   29.10.10 13:01:24

Hei!

Mukana ollaan jälleen! Hieman kauhukseni huomasin, etten ennätä suurimman osan kanssa kilpailuihin enään lainkaan XVII-kaudella.

Mitä mieltä olette muuten maidenin kilpailemisesta? Itselläni on tällä hetkellä kaksi melko surkeasti menestynytttä laukkuria, toinen kilpailee allowancella (takana noin 6-7 maidenia), toinen maidenia nyt kuuden kilpailun jälkeen...

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   29.10.10 13:26:25

Mie kilpailen hevosilla 3-4 maidenia, ensin pari kertaa ensimmäisenä vuonna ja jos voittoa ei tule, startataan seuraavan kerran vasta vuotta vanhempana. Jos näiden muutaman kerran jälkeen ei vieläkään ole tullut voittoa, orit saatetaan ruunata (muutama pakaste talteen) ja yritetään taas seuraavana vuonna kerran tai pari. Tammat jäävät kuitenkin kahden ensimmäisen vuoden jälkeen suosiolla pois laukkakentiltä, uudelleenkoulutetaan ja yritetään myydä pois.

Tapauskohtaisesti (esimerkiksi jos on sijoittunut aina kolmen parhaan joukkoon tms.) saatan kilpailla pidempäänkin maidenissa.

Yleensä en ole tainnut tarkastella muiden hevosten kalentereita siitoskumppania etsiessä, mutta luultavasti pitäisi tehdä sitäkin. Minusta maidenissa kymmenen kertaa startannut hevonen ei todellakaan ole jalostuskelpoinen, ei vaikka se olisi lopulta kisannut hyvilläkin prosenteilla G1-tasolle asti.

Itse ainakin jättäisin tuon edelleen maidenissa olevan hevosen kokonaan kisauksesta pois. Toinen kun kerta on nyt vihdoin päässyt maidenista eteenpäin, kokeilisin sen kanssa enintään kolme kertaa allowancessa ja jos voittoa ei tipu, pois sekin. Jos se sattuu allowancen kuitenkin voittamaan, jättäisin sen G3-tasolle, koska huonon maiden-menestyksten takia se ei minusta ole G2/1-tasoinen juoksija.

Päivämäärä:   29.10.10 16:41:30

Itsekin yritän pitää kilpailumäärät kohtuullisina - jos joku hevoseni ei satu menestynään niin sitten harkitsen tapauskohtaisesti alanvaihtoa. Muutaman laukkurin kohdalla on alkanut harmittaa jumiutuminen tietylle tasolle. Maiden ja Allowance -tasot saattavat mennä heittämällä läpi, mutta sitten jollain G-tasolla tökkää, eikä voittoa tule pitkiin aikoihin. En sitten oikein tiedä, missä vaiheessa statistiikka alkaa mennä niin huonoksi, että hevosta ei kannata enää laukkajalostukseen käyttää... Harmittaa vain, että muutamat lupaavan alun laukkaurallaan tehneet hevoset ovat myöhemmin "taantuneet".

Mutta tosiaan, itsellänikin on vähän ongelmana vetää raja, missä vaiheessa kannattaa vain luovuttaa.

---

Marraskuun loppupuoli puolestaan näyttää uhkaavan tyhjältä arabilaukkojen suhteen. Pitäisiköhän sitä anoa vielä muutamat kilpailut pidettäviksi tässä vaikka ensi viikolla? Hmmm... :D

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   29.10.10 16:46:38

Näinpä juuri, tapauskohtaisesti niiden kanssa pitää aina välillä tarkastella enemmän ja vähemmän, että kannattaako sitä vielä kisata tai että viitsiikö sen kanssa edetä seuraavalle tasolle tms. Mutta jotenkin nuo on aina selviytynyt, toiset hyvin ja toisen vähän huonommin.

Munkin on pitän jo pidemmän aikaa järjestää laukkoja hevosille, mutta se on aina vaan jäänyt :/ Ehkäpä mie joku päivä vielä saan ainakin nelosille ja kakkosille jotkut laukat järkättyä ja anottuakin :D

Päivämäärä:   29.10.10 21:35:33

Ääh. Juuri kun sain jalostusorien ja siitostammojen sivut tehtyä, aloin laskea, montako noista viimeksi kilpaillesta olisi siirtymässä jalostukseen. Ei niitä ole kuin sellaiset viitisenkymmentä. Joo. Pitäisi katsoa, ketkä menee myyntiin ja ketkä vanhoista hevosista monttuun (tämän osittain katsoinkin jo). Vielä kun noita oreja ja tammoja on suurin piirtein yhtä paljon, niin pitäisi vissiin ainakin osasta oreja päästä eroon, :D

Lähettäjäaddison 
Päivämäärä:   30.10.10 18:15:36

Ei kellään olis myynnissä EVM-sukuisia tai yksipolvisia siitoshevosia ? Itellä näyttää noi siitoshevosluvut aikalailla nollaa, ja olis kiva saada jotain kasvattejakin syntymään.

Mut tosiaan mahdollisimman vähän sukua. :) Ja kaikki muut rodut käy paitsi ponit, niihin en oo vielä innostunu.

http://moreno-valley.arkku.net Morenoon siis.

Lähettäjäaddison 
Päivämäärä:   1.11.10 16:37:56

nostelen tätä ettei ihan tipahda.

LähettäjäJenni L 
Päivämäärä:   1.11.10 17:19:28

Onko kellää toivotonta tapausta jota ei halua kisata mutta ei haluaisi kuopata ja on myymässä??

Mä voisin ostaa tälläisiä hevosia itselleni. Näyttönä vaikkapa Dina http://elovena.webs.com/Navajo/DiorPA.htm ja kisoista http://elovena.webs.com/Navajo/Timotei.htm

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   1.11.10 18:14:01

Jenni L, Sasnakista olisi tulossa myyntiin iso osa hevosista. Jos sinua joku kiinnostaa erityisesti niin voithan jo nyt laittaa minulle nimiä niin katsellaan lähtisikö mukaan tai sitten jos jaksat niin odottelet että laitan listat myytävistä esille :)

Päivämäärä:   1.11.10 18:16:53

Mä jaksan odotella :)

Päivämäärä:   2.11.10 17:26:07

Nostetaas tämä ja toivotetaan HYVÄÄ MARRASKUUTA!!

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   2.11.10 19:30:07

Dodiin. Sasnakissa uusi ulkoasu pääsivuilla. Hiontaa ja fiksausta vielä tarvitaan ;) Sopivasti alkoi uusi vuosikin. Mitäs tavoitteita tai suunnitelmia teillä on tälle vuodelle? Onko paljon tulossa varsoja? Herkkuyhdistelmiä??

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   4.11.10 12:43:46

Meillä on nyt myynnissä heppoja! Käykäähän katsastamassa ja tarjotkaa http://www.bittiponit.net/sasnak/kasvatus/myynnissa.php

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   4.11.10 19:43:25

nosto

Lähettäjäaddison 
Päivämäärä:   4.11.10 20:10:02

Nerith, toi viiminen yksvuotias kiinnostais lyhyen sukunsa takia erittäin kovasti. Yritän olla haalimatta noita pitkäsukusia itelleni, mutta kakspolvisen vielä voin huolia. :D Moreno Valleyhin. Laukkakäyttöön luonnollisesti, täytettyään kaksi vuotta. Sivuista tulisi tämännäköiset eli melko simppelit ja koruttomat.

Siitoshevosista taasen voisin itselleni ottaa ainakin tuon EVM-sukuisen, Neptune's Flightin. Myös tuo Warlander SNAK kiinnostaisi, vaikka sillä tuo suku jää geocitiesin lopetuksen myötä vähän vajaammaksi (mikä on parempi minulle kun noita lyhytsukuisia haalin).

Kisaikäisistä ei löytynyt yhtään lyhytsukuista, joten niistä en viitsi edes kysellä. :)

Mutta miltäs kuulostaa, olisko ihan mahdoton idea napata nämä Morenoon ? Tekstejä en lupaa, kisoja ehkä jonkun verran ja niitä jälkeläisiä sitten, siitoshevosilla ehkä tässä lähitulevaisuudessa. :)

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   4.11.10 20:14:17

addison, Sasnak Eractica, Neptune's Flight ja Warlander lähtevät sinulle. Warlanderin sukuun löytyy linkitykset Sukukannasta (http://www.bittiponit.net/vilasuti) jos haluat sellaiset laittaa tuota kautta :)

LähettäjäJenni L 
Päivämäärä:   4.11.10 20:24:27

Sasnakista olisi voinut ostaa jonkun mútta tää päättämisen vaikeus on ÄRSYTTÄVÄ!

Lähettäjäaddison 
Päivämäärä:   4.11.10 20:53:09

Nerith, minä yritän väsätä sivut mahd. pian :)

LähettäjäEm. 
Päivämäärä:   4.11.10 21:20:11

Voihan mälsyys, laitoin tuosta Sasnak Eracticasta sähköpostia, mutta ehdit kaupata sen sitten täällä 8(

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   4.11.10 22:09:41

Em. no voihan :/ Eikö mikään muu kiinnostaisi? :D

LähettäjäEm. 
Päivämäärä:   4.11.10 22:14:41

Noku, se oli lyhyt sukunen... Ja kun... Nii :'D Öö... Noh pitkän matkan juoksijoissa mulla on jonkun verran noita pidempi sukuisia...

Baby Burn SNAK
i. Real Rocker SNAK e. Sasnak Burnedalive
tamma, 11-14f matkoille

Tämä Driftiin?

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   4.11.10 22:31:14

Em, onko lyhyet suvut muotia O.o ?! Baby Burn voi sinulle lähteä.

LähettäjäEm. 
Päivämäärä:   4.11.10 22:33:54

Ei oo, tai en tiiä XD Mut mun kasvatuksen kannalta lyhyt sukuset on parempia kun mulla on paljon evm sukusia...

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   5.11.10 14:16:48

nosto

LähettäjäJenni L 
Päivämäärä:   5.11.10 15:06:32

Parapparaa mulla kaksi laukkaajaa ja nää + n.13 ponia saa riittää.

Päivämäärä:   5.11.10 16:36:47

Jos jotakuta kiinnostaa, niin Stormskyn oreja olisi tarjolla jalostukseen, ;) Uusimmat orit puuttuvat vielä sivuilta, mutta tulevat, kunhan ehdin sivuja päivitellä (todennäköisesti tarjolla ulkopuolisille vasta ensi kaudella).

Ja laittakaa muuten kommenttia noista orien sivuista, pitäisi tuolla listalla näkyä muita tietoja, entä sitten tuolla orien varsinaisella sivulla, kaipaatteko muita tietoja kuin nuo perustiedot, luonteen, yms.

(Linkki seuraavassa viestissä.)

Päivämäärä:   5.11.10 16:36:59

http://stormskystable.webs.com/orit.html

Päivämäärä:   5.11.10 21:40:44

Ylöspäin.

Lähettäjä: tangerine 
Päivämäärä:   6.11.10 17:50:15

Em, jos luet tämän niin ehtisin koneella tänään n. 10 minuutiksi, en ehtinytkään sitten arpomaan noita BC:n tuloksia. :/ Anteeksi kamalasti mutta ei oo ollut kyllä paljon yhtään aikaa olla koneella.

Lähettäjä: Nerith 
Päivämäärä:   6.11.10 21:22:08

Mira, minä tuun ainakin sun oreja käyttämään ;D

Breeders' Cupin toinen päivä on menossa IRL! Live-lähetys NYT (Linkki seuraavassa viestissä)

Päivämäärä:   6.11.10 21:30:24

http://www.breederscup.com/webcam.aspx

Päivämäärä:   6.11.10 22:30:02

nosto

LähettäjäJenni L 
Päivämäärä:   6.11.10 22:30:56

Kokeeliskohan anoa Laukkahevos kisojaki?

LähettäjäJenni L 
Päivämäärä:   6.11.10 23:24:30

Mille ryhmälle kannattaa anoa?teen nyt heti yhen kutsun ja anon jos sais läpi

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   6.11.10 23:37:56

Jenni: Nelosille ja/tai kakkosille (:

LähettäjäJenni L 
Päivämäärä:   6.11.10 23:39:06

Mä voisin tehä nelosille ja kakkosille avoimet laukat

LähettäjäJenni L 
Päivämäärä:   7.11.10 00:04:13

Millaisia matkoja mä laitan johonki kohtaa ennen ku lähetän tämän?

LähettäjäJenni L 
Päivämäärä:   7.11.10 00:26:30

Mulla on kutsu valmiina mutta tää kone ei anna lähettä nii ei sitte anota ainakaa viel nyt

Päivämäärä:   7.11.10 01:05:30

Jos Triple Tiarasta ja Triple Crownista järjestetään vain toinen, niin eikö olisi järkevämpää ainakin tuo TC järjestää? Siihen kun saa kuitenkin osallistua sekä tammat että orit, kun Tiaraan vain tammat.

Nerith: Hieno homma, :)

Päivämäärä:   7.11.10 16:25:28

Mulla antaa koulu aikaa joulukuussa vasta, että Prismatic on koko ajan oikeastaan työn alla mut en kunnolla oo oikein mitään ehtinyt tekemään.

Aattelin että voisin kyllä tänä vuonna yrittää kisata ja pari kasvattiakin tehtailla. :D Kunhan historian projektityö ja kuviksen diplomi ovat valmiit niin helpottaa kummasti. :)

Ja mäkin tuun varmasti vierailemaan Stormskyn orien luona, ihanan erisukusia kuin suurin osa mun kopukoistani.

JEJEE Goldikova voitti Milen. <3

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   7.11.10 16:27:38

tangerine, oli aivan mahtava loppukiri Goldikovalla!

Päivämäärä:   7.11.10 16:31:21

Nerith, niinpä. :D Söin kynteni ihan tyngiksi siinä lopussa. Sama Classicissa, vaikken mikään hillitön Zenyatta-fani olekaan, mutta kyl siinä nyt aika jännä loppu oli kun kaks hevosta ihan rinta rinnan.

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   8.11.10 13:15:38

Nosto

LähettäjäGreyhound 
Päivämäärä:   8.11.10 15:56:55

Lohkaisin nyt laukkahevoset pois DR Stablesista ja ne siirtyvät Reaver Racehorsesiin, minun ja Amyrlinin yhteiseen laukkatalliin.

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   8.11.10 16:01:03

Sain vanhan laukkatallin sivut käsiini, ja tekisi kyllä mieli nostaa se uudestaan henkiin... Ei kiva ;C

Lähettäjänyxx 
Päivämäärä:   8.11.10 19:57:14

nyt mä sen päätin, otan pari laukkurii itelleni ja kehittelen niistä tallia. on nimittäin jokseenkin kauan (2 vuotta?) päässä hautunut idea laukkatallista, mutten ole koskaan noita kaikenlaisia termejä sun muita sisäistänyt. otin kuitenkin itseäni niskasta kiinni ja luin laukkajaoksen kaikki tekstit läpi ja tässä sitä ollaan.

mutta tosiaan, hevoset puuttuu. taino näin alkuun, max 2 kopukkaa itelleni otan. elikkä oisko kellään kisaikäisiä laukkaajia myynnissä? :-) opettelisin kisaamisen salat ja jälkeläisiä suurimmalla todennäköisyydellä tuottaisin. tallia ei ole, joten yksityiseksi tulisi. sivu- taikka kisanäyttöjä ei ole koska palailen puolentoista vuoden mittaiselta tauolta.

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   8.11.10 19:58:57

Tällä hetkellä mulla on laukkureille oma yksityispuoleni serkun tallista, mutta tekis ihan älyttömästi mieli perustaa mun vanha talli Quinta Paraíso uudestaan... Tuskin kukaan muistaa, mutta ainakin tallista on jo idea vireillä :D

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   8.11.10 20:02:57

nyxx, http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=1127440&t=1127440 tuossa topassa on Sasnakilaisia myynnissä :)

Diamonte, mulle tuo Quinta Paraíso sanoo ihan vähän hämärästi jotain nimenä :D

LähettäjäEm. 
Päivämäärä:   8.11.10 20:05:20

Nyt sitten kaikki järkkäämään TC preppejä.

nyxx > Tervetuloa joukkoon (takaisin) :')

Päivämäärä:   8.11.10 20:18:58

Diamonte, oliks Quinta Paraiso sun?! Mä muistan sen :ooo Joo perusta se uusiks! :D

nyxx, meillä myös muutama tapaus myynnissä. :)

Uskaltaisko sitä prepin varata. En kyllä viitti. o.o Rakas vanha Wood Memorial kyllä houkuttais mut ei taida olla aikaa... ähhh..

Päivämäärä:   8.11.10 20:20:11

Niin että myynnissä olevat: http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=1127776&t=1127776

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   8.11.10 20:22:30

Jep, Quinta Paraiso oli mun ja siellä on vielä mun omistamia kasvattejanikin muutama :D Toisaalta tulee vähän haudanryöstely-fiilis... Tekis kyl sikana mieli... Mut kattoo nyt miten tän koulun saa kondikseen :) Ehkä jonkun kuukauden päästä oon saanut jotain aikaan :D

Lähettäjänyxx 
Päivämäärä:   9.11.10 16:43:12

voihan piru, ei minkäänlaista ideaa minkänimiseksi tallin ristisin, nimiä kyllä tulee mieleen muttei oikein mitään ihmeen mieluisaa, Weldon, Team 66.. hmm, ei mikään oikein iske. oliskos teillä heittää minkäännäkösiä nimiehdotuksia?

yks hevonen alla ja sillä nyt tutustun tähän laukkaurheiluun ja sen saloihin, kaikki cas-vuodet sun muut tuntuu vähän menevän yli hilseen, ehkä mä tästä pian tajuan miten ne menee :D

LähettäjäJenni L 
Päivämäärä:   9.11.10 17:44:38

nyxx en mä käytä ainakaa CAS ikääntymistä

Lähettäjänyxx 
Päivämäärä:   9.11.10 17:46:53

Jenni mä taas haluan sitä käyttää, olen jo oikeastaan koko systeemin tajunnut :)

miten muuten laukkapiireissä, onko yleistä että varsa ikäännytetään kisaikään nopeammin mitä ikääntyminen veisi, vai odotetaanko että hevonen on kisaikäinen ikääntymisen kanssa?

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   9.11.10 17:54:50

Mie ainakin uskoisin, että kaikki CAS:ia käyttävät eivät nopeuta hevosten varsaikää. Mutta voin olla väärässäkin ja varmaan muutama yksittäinen tällaista tekevä tapaus voi löytyä.

Miehän en käytä CAS:ia omalla tallilla ja sitä myöten hevosillani on myös nopeutettu varsaikä: Kuukauden päästä syntymästään hevonen voi startata ensimmäisen kerran ja siitä eteenpäin se täyttää vuoden kuukaudessa.

LähettäjäEm. 
Päivämäärä:   9.11.10 18:02:37

tangerine, Uskallat uskallat, ei siihen niin paljoa aikaa tartteta :')

Mulla on ainakin CAS-ikääntyminen käytössä, ja enkä nopeuta sitä mitenkään noiden varsojen kanssa.

LähettäjäEm. 
Päivämäärä:   9.11.10 18:08:39

Muuten, mitä mieltä olette, olisiko järkevää arabeille kehittää jonkinlainen arvokilpailu? millainen?

Päivämäärä:   9.11.10 21:57:44

Minä käytän cassia ja ikäännytän hevoset alusta lähtien sen mukaan. (En siis käytä mitään nopeutusjuttuja.) Ja sitten kun on vähänkin enempi hevosia, niin ei mitään nopeutusjuttuja kaipaakaan, :D

Eiköhän olisi ihan hyvä, että joka ryhmälle olisi ainakin yksi oma arvokilpailu. Voisi vähän katsoa millaisia kisoja on irl, ja niistä ehkä sitten kehitellä jotain? Tai sitten muien ryhmien arvokisoista mukailla jotain arabeille sopivaa.

Päivämäärä:   9.11.10 22:49:13

Joo, olisi varmaan arabilaukkahevosten omistajille kiva, että niillekin olisi jotain arvokilpailuja :)

CAS on siitä hyvä, että sen kautta periaatteessa kaikilla hevosilla on mahdollisuus osallistua arvokilpailuihin (ainakin täysiveristen kohdalla...) ikänsä puolesta. Ilman sitä voisi olla vaikea kehitellä systeemi, jonka mukaan järjestää arvokilpailuja. Hyvää siinä on myös se, ettei se ole millään tapaa pakottava, vaan kukin voi käyttää aivan mitä järjestelmää haluaa, jos CAS ei iske. Minulle CAS sopii enemmän kuin hyvin, välillä jopa tuntuu, että vuodet kuluvat silti liian nopeasti!

Olisiko kellään virtuaalisessa Irlannissa asuvaa xx-oria tarjota Trischalle welbyn.net/cullamore/trischa.html ? Suvussa ei saisi olla agavelaisia (ainakin Indian Runner, HolyCat ja Ore pannassa) eikä mielellään vanhoja cullamorelaisiakaan (esim Jingledon). Mitä "tuoreempi" suku sen parempi, mutta mielelläni astuttaisin tamman kuitenkin jollain melko pitkäsukuisella orilla... mahtaako olla liikaa vaadittu? (Myös muita vir-Euroopassa asuvia saa tarjota, jos ei irlantilaisia löydy...)

Lähettäjä: Wnni 
Päivämäärä:   10.11.10 11:14:29

Minäkään en harrasta tuota varsaiän nopeuttamista, kun tahtoo olla tätä elämää näköjään virtuaalimaailman ulkopuolellakin. Ehtii paremmin mukaan kaikkiin juttuihin noiden hevosten kans, kun ne ikääntyy suht rauhallisesti.

Psssst! Mun talli uudistui --> minunhevoset.webs.com

Lähettäjänyxx 
Päivämäärä:   10.11.10 12:02:46

Minä nyt häiriköin teitä oikein urakalla näiden (tyhmien) kysymysteni kanssa, mutta miten olisi helpointa laittaa hevoset esille? Yhdelle sivulle kaikki (väliotsikot ja järjestetty esim. sukupuolen ja iän kanssa) vai kaikille oma sivu? Kun jos omalle sivulle kaikki laitan, niin ensinnäkin siinä on aika urakka päivittää kun hevosia mitä luultavimmin kerääntyy aika kasa kun toisaalta olisihan se paljon kivempi että hevosella on oma sivu. Miten te olette hevosenne "järjestäneet ja pistäneet esille"?

Lähettäjä: Wnni 
Päivämäärä:   10.11.10 12:05:41

Meillä on ainakin kaikilla oma sivu. Tosin noita hevosia ei (toivottavasti) tulekaan olemaan kovin montaa kipaletta. Ja mitä yksinkertaisempi ulkoasu niin sitä nopeammin homma sujuu.

Päivämäärä:   10.11.10 12:11:52

En nopeuta varsaikää, koska eihän ikäluokissa olisi sitten oikein mitään järkeä. Sehän on CASsin yksi parhaista puolista, että saadaan hevoset kutakuinkin ikäluokittain kilpailemaan :) Ja kisattavia kertyisi aivan älyttömästi jos varsat pomppaavat yhtäkkiä kisaikäisiksi, josta taas ei ole poistumaan siitokseen yhtä nopeasti.

Em., Arabeillehan on ollut Arabian World Championchips lähdöt IRL mallin mukaan muutaman kerran. Järjestäjäpula vain esti minun aikanani sen aktiivisen pitämisen. Arvokisafoorumilta löytyy tiedot.

nyxx, päivitettävyyden kannaltahan tuo yhdelle sivulle järjestäminen on helppo, mutta jos hevosia tulee paljon ja jokaisella on isohko kuva niin siitä sivusta voi tulla aika raskas ja sekava. Php:n avulla olen omien kisahevosten sivut koodannut niin että ne ovat samalla sivulla. Päivittäminen helppoa kun ei tarvi kuin se yksi sivu ladata nettiin :) Yksittäistä sivua kannatan, siitä saa paljon persoonallisemmankin jos niin haluaa tehdä.

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   10.11.10 12:22:41

Oriasemallani hevoset on samalla sivulla pelkkien kisatietojen kanssa. Olen jakanut ne kuitenkin ryhmittäin eri sivuille, jottei sivusta tulisi niin pitkä ja sitten kun ori siirtyy jalostukseen, on tammojen omistajien helpompi löytää etsimänsä.

Oriasemallani on kuitenkin se etu, että kiitos php:n, kaikki nuokin ryhmä-sivut ovat samassa tiedostossa. Näinpä kisat pystyy päivittää jokaiselle orille kerralla. Siitokseen siirtyessä orit saavat sitten oman sivun, jonne sitten pääsee orin ryhmä-sivulta.

Prestassa kaikilla hevosilla on omat sivut ja tulee olemaankin alusta asti. Onhan se hieman aikaa vievää päivittää useampaa eri tiedostoa peräjälkeen, mutta onhan tuohon tässä parin vuoden aikana jo tottunut :D

Nyt kuitenkin olen Prestassakin siirtymässä tuohon edellä mainittuun php:n käyttöön ja siksi kaikkien arabi- ja she-kasvattien sivut löytyvätkin samasta, erillisistä tiedostoista (siis arabit omassa ja ponit omassa). Tekkejenkin kanssa olen siirtymässä siihen pikkuhiljaa, vaikka monille ulkopuolisille kasvateille olenkin tehnyt omat tiedostot.

Prestassa kun hevosilla tosiaan on omat sivut alusta alkaen, on ne listattu hyvin yksinkertaisesti rotunsa sivulle.

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   10.11.10 12:25:45

Ja tosiaan, minusta kisahevoset voi ihan hyvin listata samaan tiedostoon ilman kummempia tietoja, kuten itsekin teen. Harvoin - jos koskaan - kukaan käyttää kisahevosta vielä siitokseen, joten eihän siitä tarvitse tietää mitään.

Sitten kun hevonen siirtyy siitokseen, tulee sillä minun mielestä olla ihan oma sivu. Tai no, voihan ne periaatteessa olla samallakin sivulla (sivuankkurin kanssa), mutta koska tietoa "pitäisi" olla aika paljon (perustiedot, kuva(t), sukutaulu, kilpailutulokset), olisi sivu aika raskas jos sieltä löytyy monta hevosta edellä mainittujen tietojen kera.

Lisäksi en näe syytä tehdä yhteissivua siitoshevosten kanssa. Eihän niitä varsoja kuitenkaan tule ihan samaan tahtiin kuin kisoja, joten ei ole iso homma päivittää eri tiedostoja jälkeläisiä lisätessä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.