Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Six stars in a row

Lähettäjä: Emiilia 
Päivämäärä:   23.10.16 23:02:01

En ole piiiiitkään aikaan julkaissut omia tekstejäni täällä ja nytkään en ole ihan varma, että kannattaako edes. Tuntuu kuitenki turhalta raapustella vaan omaksi iloksi, joten jaetaan pieni maistiainen tämän hetkisestä raapustuksestani, joka on vielä kesken, mutta pyrin kirjoittelemaan sitä koko ajan eteenpäin, kunhan aikaa opiskelujenkin ohella löytyy.

Sen kans sanon, et jos ärsyttää ettei teksti ole kirjotettu kirjakielellä, niin ei kannata lukea. Tekstin oon raapustellu lähinnä puhekieltä käyttäen, mutta pyrkiny olee käyttämättä mitään ihmeellisiä murresanoja, jotka ei muille, ku murteen puhujille avaudu :D

*****
”Kenen tuo pinkki maanpäällinen @!#$ on?” kysyi halliin saapunut mies. Hymähdin hieman autoni nimitykselle, mutta tottahan se oli. Fordin kanssa ansaitaan taivaspaikka, kun on maanpäällinen @!#$ käsissä.
”Se on Niinan”, Jere vastasi ja huitaisi mua päin. Nostin käteni tervehdykseksi ja jatkoin sitten Jeren Audi S4:n ikkunoiden tummentamista. Jostain syystä monet mun kavereista nakitti mut tummentamaan niiltä lasit, koska niillä itellä ei kestäny hermot kyseistä hommaa. Mä taas tykkäsin leipoo kalvoja ikkunoihin, vaikka se tarkkaa ja välillä vittumaista olikin, jos joutu halvan kalvon kans työskentelee.
”Jaa, tänne on joku tsirbula eksyny! Anttu”, mies esitteli itsensä ja kätteli yllättävän ronskisti, johon vastasin samalla mitalla takas.
”Juu, Jerella palo käpy tummennusten kans, ni käski mun tulla hoitaa homman”, naurahdin ja könysin ylös auton kontista käyden samalla taskuja läpi.
”Perse, mulla jäi sähkörööki kämpille. Jere, nakkaa mulle rööki”, käskin ja kävelin jo miehen tavaroiden luo kaivelemaan takin taskuja odottamatta vastausta.

”Tummenteletsä vaa laseja vai osaatsä jotai muutaki?” Anttu kysy, kun saapui seurakseni ulos. Puhalsin savut ulos ja vilkaisin miestä.
”Osaanhan mä”, naurahdin ja kuulin puhelimeni soivan autossani. Totesin, että soikoon ja kiskoin savukkeen loppuun.
”Mitä sä osaat?” tummatukkainen mies kysyi uteliaana ja huomasin kiinnostuksen syttyneen. Mikä piru siinä aina oli, että jos tyttö tietää autoista, niin joka helvatan ikinen jätkä on muna pystyssä?
”Sitä sun tätä ja jos en osaa, nii opettelen”, totesin ja könysin taas Audin konttiin jatkamaan takalasien tummennusta.
”Niina, Minni soitti. Se kysy, et lähetsä kans Lennille tänää?” Jere kysyi saavuttuaan autonsa luo. Kohautin harteitani, koska huulieni välissä oli erittäin terävä partaterä ja en sitä halunnu pudottaa.
”Ei se tiiä vielä. Tai no, ei kyenny ainakaa selvästi vastaa vielä, ku sillä on partaterä suussa”, Jere vastasi tyttöystävällensä. Mies lupasi ilmotella mitä mieltä olin asiasta, kunhan pystysin vastaamaan ja olisin miettiny asiaa, joten puhelu loppu siihen.

Vilkaisin kelloa ja keräsin tummennuskalvon palaset Audin kontista heittäen ne roskiin.
”Dodi, sois valamis!” huikkasin miehille, jotka tuijotti kahvihuoneessa telkkaria. Molemmat tallusti katsomaan kätteni töitä ja Anttu nyökkäsi hyväksyvästi.
”Etsä iha turha akka oo”, tummatukka naurahti ja iski silmää. Pyöräytin silmiäni ja tuhahdin.
”Nii ja joo, Jere! Tulkaa hakee mut tossaaa puolentoista tunnin päästä, ni lähetää Lennille”, vastasin aiemmiin kysyttyyn kysymykseen. Keräsin vielä omat kamat kasaan ja pummin vielä yhen röökin Jereltä ennen, ku lähin ajelemaan kotiin päin, että ehtisin käydä suihkussa ja laittautua.
Kotona laitoin biisit soimaan kotiteatterin kautta samalla, kun kuivailin itseäni. Onneksi olin pikasuihkussa käynnin mestari ja olin selviytyny suihkusta alle kymmeneen minuuttiin. Harjasin pitkät viininpunaiset hiukseni selväksi ja palasin vielä kylppäriin kuivaamaan hiukset, koska muuten niillä menis ikuisuus kuivuu.
Kun hiukset oli kuivat harjasin ne vielä kerran ja aloin nopeasti kihartamaan niitä, vaikka siinä sitten olinkin ihan susipaska. Kuulin taas puhelin soivan ja syöksyin makkariin vastaamaan puhelimeen.
”Ootko jo valmis?” Minni, Jeren tyttöystävä, kysyi.
”Viel maski naamaan ja vaatteet, ni I’m done”, vastasin ja irrotin puhelimen laturista.
”Me tullaan sinne, ni jätetää diudiu siihen ja kävellää Lennille?” tyttö ehdotti ja myönnyin ehdotukseen.
”Ovi on sit auki, ni talsikaa vaa sisälle, vaik hillunki varmaa viel sillonki alusvaatteissa”, naurahdin.

  Re: Six stars in a row

Lähettäjä: Kali 
Päivämäärä:   25.10.16 15:42:11

Uu me likey, tahdissa jatkoa kiitos. Meni jo nahkoihin sisälle :D

  Re: Six stars in a row

Lähettäjä: Emiilia 
Päivämäärä:   27.10.16 19:50:58

Heitetääs taas pikkupätkä jatkoa :)
****

Ovi kävi ja kuulin pariskunnan huikkaavan moit. Käskin heidät peremmälle ja pyysin jompaakumpaa tuomaan mulle jääkaapista siiderin. Onneksi olin vasta käyny Tallinnassa, joten juotavaa löyty ja ei tarvinnu enää käydä kaupassa hakee juomia.
”Minni, etikkö samalla mulle kaapista, jotku kivat kamppeet päälle, ni laitan tän lärvin valmiiks?” huutelin vessasta ja meikkasin samalla. Tyttö meni penkomaan vaatekaappeja ja ilmestyki pian mustan minimekon ja korkeavartisten saappaiden kans.
”Jaha, et lorttolookki sit päälle vai?” naurahdin ja otin Minnin ojentamat vaatteet.
”Todellaki. Siel on kuule monta kuumaa sinkkumiestä paikalla!” brunette naurahti ja jäi istumaan vessanpöntön kannen päälle. Kuulin, kun Jere höpötti jonkun kans puhelimessa ja sano, että ollaan justii lähössä. Melkoset oletukset herralla!

Kiskoin päälleni vielä mustan pitkän villakangastakin ja nappasin laukun lattialta.
”Noni, aletaaha mennä!” huikkasin pariskunnalle, kun astuin ovesta ulos. Käveltiin vähän matkan päähän omakotitaloalueelle ja suunnattiin kohti valkosta ökytaloa, josta kuulu jo aikamoinen meteli.
”Niina! Hei!” kuului jostain suunnasta ja pian kaulassani roikkuikin ystäväni Aava.
”No heipä hei”, nauroin ja lähdin kävelemään käsikynkässä Aavan kanssa sisälle. Moikkailin tuttuja minkä ehdin ja suuntasin ensimmäisenä keittiöön laittamaan juomani suureen jääkaappiin.
”Niina, tässä on Lenni”, Minni esitteli blondin komistuksen mulle. Nyökkäsin miehelle ja otin saman tien hörpyn siideristäni.
”Moi, me ollaa nähty jossai”, Lenni totesi ja huomasin sivusilmällä, kun Minni liukeni paikalta. Mietin hetkin ja sitten mulla välähti.
”Sä oot kans ammattikorkees liiketalouden puolel!” hoksasin ja mies nyökkäsi. Todettiin, et oltiin nähty Preludissa joku aika sitte ja tanssittukki yhessä. Preludi oli siis ammattikorkean yks tapahtumista. Muistin myös, että meillä oli ollu aika mukavan läheiset välit tapahtumassa ja hymähdin itsekseni. Niin taisi myös muistaa Lenni, joka ehdotti, että jatkettas sitä mihi jäätiin. Naurahdin pienesti ja seurasin miestä olohuoneeseen raivatulle tanssilattialle.

Tanssimme Lennin kanssa aikamme, kunnes livistin tanssilattialta hakemaan jääkaapista juotavaa. Olin todennut, että mies ei ollutkaan niin kehittävää seuraa, kuin muistelin, joten näin parhaimmaksi liueta miehen läheisyydestä. Hiippailin yläkertaan, jossa oli hiljaista ja suuntasin askeleet parvekkeelle. Istahdin puiselle tuolille ja kaivoin laukustani tupakka-askin, jonka olin ostanut ihan vain bileitä varten. Normaalisti luotin sähköröökiini, mutta sitä en tykännyt bileissä ja baareissa kannella mukana.
”Moi”, kuulin matalan äänen sanovan ovelta. Käännähdin katsomaan ja huomasin tutun miehen amisajoilta seisovan ovella. Tervehdin miestä, joka istahti seurakseni tupakalle.
”Mitäs sulle nykyään?” Mikael kysyi ja sytytti röökinsä.
”Mitäs tässä, amkissa nykyään ja koitan kehitellä jotai suuntaa elämälle”, naurahdin. Mies nyökkäsi ja katsoin häntä kunnolla. Jep, edelleen sai jalat hyytelöksi. Meillä oli aikanaan ollu jotai juttuaki, mutta kaikki kusi, kun Miksu ei uskaltanukkaan alkaa millekään.
”Mitäs itte?” kysäisin ja tiputin tumpin tuhkakuppiin.
”Ei kait täs. Töitä teen ja koitan saaha asiat muutenki kuntoo”, Miksu kertoi. Juttelimme melko pitkään niitä näitä, kunnes Aava pamahti ovesta parvekkeelle.
”Niina! Täällähä sä oot! Ja Miksuki! Voi teitä”, Aava hihitti ja huomasin ystäväni olevan suht tukevassa humalassa. Pyöräytin silmiäni ja nousin ylös, kun Aava hätisteli minut pois penkiltäni. Tais tytöllä olla melko huono oloki, kun kertoi maan pyörivän silmissä reipasta tahtia.
Sytytin toisen tupakan saadakseni käsilleni tekemistä ja hytisin hieman. Ilma oli erittäin viileä ja vähäpukeutuneisuuteni ei todellakaan auttanut tilannetta. Miksu otti saman tien hupparinsa pois päältä ja ojensi sen mulle. Kiitin ja jäinkin sitten jäänsinisten silmien vangiksi.
”Hyi v*ttu!” Aava kiljaisi ja paineli sisälle todennäköisesti puhumaan norjaa posliinille, jolloin Miksu nousi ylös ja asteli luokseni.
”Voi ei”, ehdin ajatella mielessäni, kun tunsin jo lämpimät huulet huulillani.

  Re: Six stars in a row

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.10.16 17:03:57

Seuraan, etenee ehkä turhan nopeasti, ja kuvailua saa olla enemmän. Suosittelen käyttämään sanoja kokonaisuudessaan eikä lyhenteitä ne tekevät lukemisen mukavammaksi. Ja esim tuossa taitoi tytöllä olla huono oliki(n), kun (hän) kertoi maan pyörivän silmissä(än)

  Re: Six stars in a row

Lähettäjä: Papuliina 
Päivämäärä:   29.10.16 20:38:16

., joo tuttu ongelma tuo nopeasti eteneminen ja kuvailun vähyys. Jälkimmäiseen oon kyl yrittäny kiinnittää huomiota :D Ja kuten alussaki sanoin, niin tarina on kirjoitettu puhekielellä, olis pitäny ehkä tarkentaa vielä, että murteella :)

  Re: Six stars in a row

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.10.16 11:56:24

Okei. Kannattaisin silti vain puheosuuksien kirjoittamista puhekielellä :)

  Re: Six stars in a row

Lähettäjä: Papuliina 
Päivämäärä:   31.10.16 20:25:54

., Juu, tähän mennessä kirjotettu tarina on kyllä puhekielellä kirjotettu, mutta katsellaan jatkelenko sitten ihan kirjakielellä :)

  Re: Six stars in a row

Lähettäjä: Papuliina 
Päivämäärä:   5.11.16 15:17:57

Aamulla heräsin omasta sängystäni Miksun vierestä. Olimme päätyneet mun kämpille jatkoille ihan kaksin, mutta mitään ei vielä ollut tapahtunut. Nousin varovasti ylös ja hipsin keittiöön keittämään kahvia. En yleensä juonut kahvia itsekseni, mutta tällä kertaa totesin sen tekevän hyvää ja varmaan Miksullekin kelpais.
”Huomenta”, kuului selkäni takaa samalla, kun kädet kiertyivät ympärilleni. Tunsin taas miehen lämpimät huulet kaulallani ja teki mieli kehrätä pelkästä mielihyvästä.
”Huomenta”, naurahdin ja irrottauduin kuitenkin otteesta, vaikka mielessä vilisi muitaki vaihtoehtoja. Nostin kupit pöytään ja kaadoin molempiin kahvia. Hain myös maitopurkin jääkaapista ja kaadoin sitä kahviini.
”Että tämmöstä”, sanoin hieman vaivautuneena. Tilanne oli jotenkin nolo, kun tiesi historian. Olin ollu todella todella ihastunu Miksuun, mutta mies kylmästi ilmotti, ettei halua mitään vakavaa, jolloin olin päättäny pysyä erossas koko tyypistä.
Miksu pyyhkäisi mustat hiuksensa pois silmiltä ja nosti katseensa muhun.
”Että tämmöstä”, mies vastasi ja hymähti jatkaen: ”Onko tää sun mielestä jotenki outoo?” Nyökkäsin ja tyydyinki tuijottamaa kahviani, vaikka yleensä olin sanavalmis ja puhuin ku papupata.
Kävin suihkussa kaikessa rauhassa ja koitin sulatella sitä tosiasiaa, että mulla ja Miksulla saatto mahollisesti taas olla jotain säpinää. Toki eihän ehkä sitä ekaa kertaa voinut oikeen miksikään laskee, mutta kyllä siinä jotain sen suuntasta puhetta oli todellaki ollu ja ei ne viestitkään ihan mitään kaverilta kaverille ollu.
Kiedoin hiukset pyyhkeen sisään ja kropankin piilotin suurella kylpypyyhkeellä, jonka jälkeen hiippailin kohti makkaria laittamaan edes jonku sortin vaatteet päälle. Kuulin, kun Miksu suuntasi suihkuun ja nappasin puhelimeni käteen.
”Niina, mihi ihmeesee sä hävisit eile? Lenni sano, et olit jonku jätkän mukaa lähteny. Kukamitämissämillo?!” oli Minni kirjotellu viestiin.
”Lähettii Miksun kanssa mun luo”, vastasin kaikessa lyhykäisyydessään ja istahdin sohvalle selaamaan Netflixiä.
”HÄ?! Miksu Miksu?! Saitsä? :’DD” Minni kysyi ja näpyttelin vastaukseksi, että juurikin SE Miksu ja en saanu, mut saa nähä mitä tää päivä tuo tullessaan. Miksu tuli suihkusta ja istahti viereen vetäen mut samalla kainaloonsa. Laitoin jonkun random leffan pyörimään omalta listalta ja keskityttiin molemmat elokuvaan. Oli jotenki tosi helppo olla, vaikka Miksu oliki Miksu.
Miehen puhelin piippasi leffan loppupuolella. Miksu luki viestin ja ilmotti, että hänen piti lähteä, jonka jälkeen tummatukka käveli nopeasti eteiseen ja häipy. Jäin istumaan sohvalle hämilläni ja tajusin, että taas mennään.
”@!#$ se mitään tosissaa taaskaa ole”, murahdin mielessäni ja kaivelin puhelimen käteen soittaakseni Aavalle. Sillä oli aina jotai menoa tiedossa ja todellaki halusin löytää taas jotai muuta ajateltavaa. Alko ärsyttää iha suunnattomasti, että haksahdin taas Miksuun, vaikka tää kuvio on nähty ennenki. Ensin se on ihana ja mukava ja kaikkee muuta, mut sit siit tulee nanosekunnis kylmä ja pakenee paikalta.
Aava ilmotti tulevansa mun luo ja lähettäs illasta baariin johonki päin keskustaa. Dionee ei enää ollu, joten jotai muuta piti keksiä. Sanoin kuitenkin tytölle, että Tivoliin mä en astu jalallani, ku oon tähänki asti selvinny ilman.
Kello oli vasta neljä, mutta oltiin Aavan kanssa jo hyvässä nousuhumalassa. Harvoin mulla tuli tähän mallii juotua ja näin usein, mutta hyvä joskus irrotella iha kunnolla. Tänään mä nappaisin jonku baarista mukaan ja hoitasin homman niin sanotusti kotiin.
Aava kiharsi mun hiukset, vaikka mua vähä hirvitti päästää tyttö käsiksi hiuksiini, varsinki ku se oli taas jo aika hyväs vauhdissa humalansa kans. Hiukset saatii kuitenki laitettua ja letitin Aavalle kaks ranskanlettiä, kun tyttö kerta pyysi. Hoidin vielä oman naaman meikkauksen kuntoon, jonka jälkeen punapää kitisi mua vielä meikkaamaan hänetki. Tein pikapikaa tytön kasvoille taikoja ja oltiin molemmat valmiita lähtemään. Tänään en tosin kiskonu mitään lorttomekkoa päälle, vaan mentiin enemmän rocktyylillä, eli mustat revityt farkut, musta selästä avonainen toppi ja meikkikin hieman synkempi, ku normaalisti. Jalkaan vielä tennarit ja mä olin valmis. Aava oli onneks tilannu taksin, joten ei tarvinnu kävellä ja baarikin oli jo selvä. Vaikka molemmilla oli ehkä lievä tanssifiilis, ni silti päädyttiin lähtemään Hevimestaan.
Baarin edessä maksoin taksin ja hilauduttiin ovelle, jossa portsari tarkasti henkkarit ja toinen otti narikkamaksun, sekä takit vastaan. Menin ensimmäisenä tilaamaan itselleni juotavaa ja siitä sitte alakertaan ihmettelemään, että millasta porukkaa tänään löytys.

  Re: Six stars in a row

Lähettäjä: Papuliina 
Päivämäärä:   5.11.16 15:18:33

Jaha, välit ei tullu ja nikkikin vaihtui jossain välissä. Eipä siinä, sama tyyppi kuitenkin :D

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.