Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  ehdota leiripaikkaa

Lähettäjä: Omalla 
Päivämäärä:   30.10.17 15:43:28

Heippa! Tällä kertaa leiripaikkaa etsi -04 tyttö, jolla ratsastus kokemusta takana 8 vuotta. Omalla hevosella leirille tulossa (he A/re.60-70cm).. Tallin sijainti Savonlinna, Jyväskylä, Mikkeli, Kuopio alueelta (lähialueet). Ratsastajan taso Helppo B/A ja re. 60-70cm.

Toiveita/kriteerejä leiripaikalle:
- Pääsee hyppäämään enemmän kuin 2 kertaa
- Laadukas opetus
- Maneesi löytyy :)
- Hyvä yhteishenki
- Leiriläisten taso he. c/a re. 40-80cm
- Saman ikäistä porukkaa 05-02
- Otetaan myös uudet mukaan
- Hinta 350-450e RIIPPUEN OPETUKSEN TASOSTA
- Mielellään SRL hyväksymä

Itse katselin mm. Vuohimäkeä, Pykälämäkeä..

Vuohimäen ratsastuskoulun leireistä/tallista saa kertoa kokemuksia ym. :))

  Re: ehdota leiripaikkaa

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   31.10.17 21:00:13

Voin itse suositella Vuohimäkeä sekä Pykälämäkeä, mutta jos maneesin haluat niin sitä ei Pykiksessä ole. Vuohimäessä on hyvät tilat, sekä hyvä opetus. Tunneilla tehdään ratsastajien tasoisia tehtäviä ja tunnit ovat monipuolisia. Esteleirillä pääsee hyppäämään joka päivä ja yleisleiristä en osaa sanoa kun en ole ollut, mutta ainakin hypätään vähemmän kuin esteleirillä. Jos haluat hypätä paljon suosittelen esteleiriä. Ainoa miinus on se, että uitto on vaan kerran (ainakin sillä leirillä jossa olin) ja se laskettiin tunniksi. Esim Pykiksessä uitto tapahtui päivällä tuntien välissä.

  Re: ehdota leiripaikkaa

Lähettäjä: Omalla 
Päivämäärä:   31.10.17 21:31:51

Kiitos oikein paljon vastauksesta :))

Vuohimäki kuulostaa kyllä oikein hyvältä paikalta. Minkä korkuisia estetehtäviä teitte?

  Re: ehdota leiripaikkaa

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   31.10.17 22:16:15

Ei mitään :) Välillä mentiin pieniä kavaletteja ja harhoiteltiin niillä teitä(noin 40cm) ja korkeitaan noin 80-90 ratoja, sekä korkeushypyssä max 125cm.

  Re: ehdota leiripaikkaa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.11.17 20:35:37

Einolaa suosittelen! Sielä pääsee hyppäämään, myös erikoisesteet, maastoesteet, isot esteet... Opetus on laadukasta ja monipuolista. Iso hyvä kenttä ja pienehkö maneesi. Kiva ilmapiiri. Kaiken tasoiset otetaan huomioon ja opetusryhmät jaetaan tason mukaan. Kivana lisänä mielestäni että saa lisä tunteja ostettua ja esim. maastoja ja este tunteja voi vaihtaa vaikka koulu tunteihin tai vapareihin. Hepat monipuolisia ja osaavia! Jos on nopea niin näyttäis olevan vielä tilaa jollain leireillä!

  Re: ehdota leiripaikkaa

Lähettäjä: 18wee 
Päivämäärä:   2.11.17 20:47:16

Jos Jyväskylästä pääsee vielä eteenpäin, niin ehdottomasti pisteet Ponilaaksolle (Keuruu). Kolmena kesänä (2014-2016) oon käynyt ja käyn myös vakkarina. Ensi kesän leirit on vielä hieman kysymysmerkki, siihen malliin omistaja kyllä vihjaili että joitain leirejä olisi kyllä tulossa :)
Ponilaaksossa noin puolet leiritunneista on estetunteja, eli hyppäämään tosiaan pääsee - tasosta riippuen tuonne 90 senttiin asti. Opettaja on ihan huipputyyppi, ei voi olla tykkäämättä. Löytyy maneesi, kenttä ja maastot. Leiriläisten taso riippuu niin paljon leiristä, aikaisempina kesinä on heC-leirillä ollut usein nuorempia ja heB-leireillä sitten vanhempia, mutta B-leireilläkin ikähaarukka on ollut sitä 13-18 vuoden luokkaa niinä kesinä kun itse olen niillä ollut.

Tänä kesänä olin Vuohimäessä esteleirillä ja tykkäsin kyllä hirmupaljon! Meillä oli vielä laajempi ikähaarukka kuin Ponilaaksossa (muistaakseni 12-18 vuotiaita), mutta se ei haitannut. Tietysti porukka jakaantui vähän tuntiryhmien ja asumisjärjestelyjen mukaan omiin porukoihinsa, mutta kukaan ei tosiaan jäänyt ulkopuoliseksi vaikka olisi tullut yksinkin. Hevosista tykkäsin todella paljon, samoin opetuksesta. Vähän jäi hampaankoloon se, ettei hypätty 60 senttiä isompia esteitä meidän ryhmässä (oma taso tosiaan 90 sentin luokkaa), mutta eipä se mun maailmaani kaada :D
Vähän myös harmittaa se, että ykkösryhmä (eli kokeneimmat) pääsivät leikkitunnin sijasta uittamaan ja muut leikkitunnille, vaikka uittohalukkuutta oli myös kakkos- ja kolmosryhmissä :/
Mutta, joka tapauksessa - harkitsen ensi kesänä myös Vuohimäelle lähtöä, vaikka leirin seniori tulenkin olemaan aika varmasti :D

  Re: ehdota leiripaikkaa

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   21.1.18 22:39:42

Suosittelen Relanderin ponitallia, hinta 450€ 5 päivää. Talli on hyvin siisti ja laadukas, sekä leiriryhmät max. 16 henkeä! Joka päivä 1 koulutunti ja 1 estetunti ratsastajien taso hyvin huomioiden.

  Re: ehdota leiripaikkaa

Lähettäjä: mji 
Päivämäärä:   22.1.18 19:43:48

siilin ratsastuskeskus

  Re: ehdota leiripaikkaa

Lähettäjä: Hm 
Päivämäärä:   30.1.18 19:53:47

Mä tykkäsin Korpikylän Ratsastuskeskuksen leiristä.
Mä olin viime vuonna ja yritän saada paikan myös tälle vuodelle. Siel Miksu Wahlmankin opetti meitä.
Paljon kivoja hevosia ja kiva porukka.

  Re: ehdota leiripaikkaa

Lähettäjä: jenska 
Päivämäärä:   12.5.18 09:36:24

https://www.a-ratsastuskoulu.com/leirit/ :)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.