Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokemuksia Vuohijärven Ratsastuskoulusta?

Lähettäjä: ella 
Päivämäärä:   4.9.17 14:09:10

Hei,

Oon aatellu mennä Vuohijärven ratsastuskouluun ens kesänä leirille, mut en oo koskaan käynyt kyseisessä ratsastuskoulussa aiemmin, niin minkälaista opetusta sieltä saa yms. olis kiva tietää? :)

  Re: Kokemuksia Vuohijärven Ratsastuskoulusta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.9.17 18:17:18

Tarkoitatko Vuohimäkeä? Jos tarkoitat, en menisi itse uudestaan. Opettajat olivat epäystävällisen oloisia (erityisesti toinen), opetus ei ollut kovinkaan hyvää (huutoa, turhaa huomauttelua, moni pelkäsi, ei ohjeistettu juuri yhtään esimerkiksi istuntaa). Ruoka ei ollut mitään parasta, mutta ihan syötävää. Jotkut tykkäsivät paikasta mutta itse sain leiristä irti lähinnä vähän pettyneen mielen. Hevoset olivat tallilla oikein kivoja, tilat hyvät ja hevosista huolehdittiin hyvin, samaten meille osuneet leiriavustajat olivat mukavia. Muuten en tykännyt juurikaan. Yömaasto oli vaan pieni lenkki kävelyä ja pikkupätkiä ravia.

  Re: Kokemuksia Vuohijärven Ratsastuskoulusta?

Lähettäjä: Tilttu 
Päivämäärä:   31.10.17 13:31:59

Itse olen myös ajatellut Vuohimäkeä, jos sitä siis tarkoitat. Koskaan en ole tallilla käynyt, mutta uskon että on laadukas paikka, on kuitenkin SRL- hyväksytty laatutalli, ja opettaja master tasoinen ratsastuksen opettaja ja toinen 1 ja 2 tason valmentaja, en usko että tuon tasoiset opettajat ovat kovin huonoja..

Mitä tarkoitat turhalla huomauttelulla?
Mielestäni on vain hyvä asia että opettajat kiinnittävät huomion myös pieniin asioihin, niistä usein kehkeytyy suuremmat virheet. Ja mitä istuntaan tulee, usein kokemattomammille ratsastajille halutaan opettaa apujen oikeaoppinen käyttö (selvät avut, ystävällisyys ja napakkuus). Tai sitten istunta on tasolle oikea, eikä siihen tarvite puuttua. Mielestäni turhaa huomauttelua ei ole (hyvän mielen rajoissa), mutta esimerkiksi ratsastajan ulkonäköön (jos kuitenkin on asianmukaiset vaateet ja hiukset kiinni) ei ole soveliasta puuttua..

Itse mietin kuitenkin hevosia, vuosia omalla ratsastaneena mietin, onk2o "liian" vaike

  Re: Kokemuksia Vuohijärven Ratsastuskoulusta?

Lähettäjä: Tilttu 
Päivämäärä:   31.10.17 13:35:31

Jatkan:

onko "liian" vaikea ratsastaa ratsastuskoulu polleilla (usein, en yleistä, ne ovat kuitenkin laiskoja, joko pellejä tai automaatteja) sen jälkeen kun on ratsastanut vain sillä yhdellä, omilla säädöillä olevalla, omalaatuisella (ratsastustyyli ei sovi monelle muulle) hevosella..

  Re: Kokemuksia Vuohijärven Ratsastuskoulusta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.10.17 16:09:17

Laatutalli ei todellakaan aina takaa että paikka olisi hyvä, kokemusta monesta laatutallista.

Turhaa huomauttelua, esimerkiksi leirillämme olleelta tytöltä kysyttiin kiukkuisesti, eikö hän ymmärrä suomen kieltä, kun maneesin katto ropisi todella kovaa eikä ollut kuullut mitä opettaja sanoi. Omia kokemuksia oli esimerkiksi opettajien mulkoilu - jos tehtävä ei ollut sujunut täydellisesti, opettaja katsoi ja pyöräytti todella ärtyneen näköisenä silmiään useamman kerran. Itselläkin oli joka tunti itku lähellä, kun ei tullut lähestulkoon yhtään kannustusta vaan pelkkää kritiikkiä. Muidenkin tuolla leireilleiden kanssa juteltu, heidänkin kokemuksiin kys. paikassa kuulunut tunneilla itkeminen jne. En siis todellakaan menisi uudestaan.

  Re: Kokemuksia Vuohijärven Ratsastuskoulusta?

Lähettäjä: Tilttu 
Päivämäärä:   31.10.17 17:15:25

no sitten ymmärrän täysin... Harmillista että tuollaista tapahtuu :((
Itse käyn tallilla yhdellä yksityistunnilla tutustumassa ennen kuin teen lopullisen leiri päätöksen.

Onko muita kokemuksia? negatiivisia? positiivisia?

  Re: Kokemuksia Vuohijärven Ratsastuskoulusta?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   31.10.17 20:48:42

Itse kävin vuohimän leirillä 2016 ja ensi vuonna menossa uudestaan. Meidän leirillä ei tuollaista ollut. Opettajat olivat omasta mielestäni molemmat hyviä, eikä mielestäni ikinä sanonut ilkeästi. Sanoi kyllä jos oli jotain korjattavaa, joka on mielestäni hyvä juttu. Mutta kyllä myös kehui jos onnistuu. Enkä myöskään itse huomannut minkäänlaista mulkoilua yms. Todella harmi jos tuollaista on tapahtunut. Omien kokemusten perusteella kyllä suosittlen!

  Re: Kokemuksia Vuohijärven Ratsastuskoulusta?

Lähettäjä: Tilttu 
Päivämäärä:   31.10.17 21:34:13

:):

Mille leirille olet menossa? Olisi mukava tutustua ennen leiriä :)

  Re: Kokemuksia Vuohijärven Ratsastuskoulusta?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   31.10.17 22:13:24

Olen menossa kaverini kanssa 9 leirille.

  Re: Kokemuksia Vuohijärven Ratsastuskoulusta?

Lähettäjä: ;.... 
Päivämäärä:   6.11.17 15:55:41

Opettajan tyyli johtuu luultavasti siitä, että hän itse on junnuna pakotettu ratsastamaan ja pärjäämään, eikä hänelle ole sanottu kiltisti vaan vaadittu täydellisyyttä.

  Re: Kokemuksia Vuohijärven Ratsastuskoulusta?

Lähettäjä: emz 
Päivämäärä:   8.12.17 22:31:10

itseolin viime vuonna ja tosi tyytyväin, hevoset oli vaan suurinosa aika laiskoja, mutta sai ne reippaiksikin jos vain uskalsi pyytää ja olla napakka. Oon ehkä menossa ens vuonna uudestaan oman ponin kanssa niin kiinnoistaisi tietää mille leirille muut on menossa!

  Re: Kokemuksia Vuohijärven Ratsastuskoulusta?

Lähettäjä: JH 
Päivämäärä:   14.1.18 21:23:42

Vuohimäki on kyl tosi hyvä paikka! Hyvät tilst, hyvät opettatajat, kivat hepat ja hyvä ruoka. Itse olen menossa 5 leirille.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.