Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Leirit Pirkanmaan läheltä

Lähettäjä: Kellä kokemuksia? 
Päivämäärä:   26.12.16 16:21:22

Taisi mennä edellinen viestini väärään aiheeseen joten laitan tämän tänne myös :D

Leiripaikka suosituksia??

Harkitsen leirille lähtöä ensi kesänä Pirkanmaan lähistöltä. Kauempaakin käy jos paikka on hyvä mutta lähempänä parempi. Olisin mahdollisesti menossa ystäväni kanssa joka on puskaratsastaja Ö tasoa, itse olen kokeneempi. Leirin pitäisi siis sopia myös puskaratsastaja / hallitsee hevosen jokaisessa askellajissa - tasoiselle.

Suosin yleensä lämminhenkisiä pieniä talleja, en välitä tavoite (kilpailu) painotteisista reipastahtisista ympäristöistä. Puokailu ja yöpyminen leirillä, ei päiväleiriä.

Tärkeää minulle on hevosten (helppoja käsitellä) ja tilojen lisäksi tallin omistajan ja työntekijöiden ystävällisyys, hevosten asiallinen hoito, mukava ja rento ilmapiiri kokonaisuudessaan.

Myös nuorempi sisareni harkitsee leirille lähtemistä, jos samalla tallilla järjestetään myös alkeisleirejä / nuoremmille sopivia, siitä voisi mainita.

Kiitos jo etukäteen suosituksista! Ettehän laita pelkkiä linkkejä talleille, tämä ei minulle paljon kerro :) Omakohtaisia / kuultuja kokemuksia olisi hieno lukea!

Voitte kertoa myös mihin tallille ei ehdottomasti kannata lähteä.

  Re: Leirit Pirkanmaan läheltä

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   30.12.16 12:28:25

starrtalli.nettisivu.org
on kuvailemasi pienempi paikka pirkanmaalla, ja leirille sopinut hyvin vähän eritasoisiakin ratsastajia kun on pienet ratsastusryhmät (8-10 henkeä leirillä ja kahdessa ryhmässä ollut ratsastus).
Kilttejä heppoja, hyvää ruokaa ja rento ystävällinen ilmapiiri.

  Re: Leirit Pirkanmaan läheltä

Lähettäjä: Kokemuksia 
Päivämäärä:   31.12.16 01:34:51

Kuulostaapa kivalta! Millaiset majoitustilat tuolla on?

  Re: Leirit Pirkanmaan läheltä

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.1.17 23:46:38

Parkanon ratsutalli

  Re: Leirit Pirkanmaan läheltä

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   2.1.17 08:23:14

Ei luksusta mutta lämpimät ja ihan ok:t parakkimökit ollut.

  Re: Leirit Pirkanmaan läheltä

Lähettäjä: Kokemuksia 
Päivämäärä:   3.1.17 03:18:21

Kiitos vastauksesta! Tuo vaikuttaa erittäin lupaavalta :)

  Re: Leirit Pirkanmaan läheltä

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   4.1.17 01:51:43

SS-talli :) ? Pidetty paikka ja monentasoisia ryhmiä leirillä.

  Re: Leirit Pirkanmaan läheltä

Lähettäjä: Kokemuksia 
Päivämäärä:   4.1.17 02:38:08

Harmikseni tuolla ei tehdä erityisruokavalioita, jätän siis välistä kun oman aterian valmistaminen leirillä päivittäin tulisi liian raskaaksi :(

  Re: Leirit Pirkanmaan läheltä

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   4.1.17 08:45:49

älä mene ainakaan Parkanoon!

  Re: Leirit Pirkanmaan läheltä

Lähettäjä: Kokemuksia 
Päivämäärä:   5.1.17 01:43:05

Juu tuosta parkanosta luinkin jo toisesta ketjusta että on ikävä paikka! Kiitos vinkistä :)

  Re: Leirit Pirkanmaan läheltä

Lähettäjä: Pöpö 
Päivämäärä:   13.1.17 14:55:17

Seppälä Stables Mänttä-Vilppulassa :)

  Re: Leirit Pirkanmaan läheltä

Lähettäjä: Kokemuksia 
Päivämäärä:   15.1.17 02:06:26

Seppälä Stables, uusi talli näemmä, empä ole aiemmin kuullutkaan!

Millaiset majoitustilat tuolla on leiriläisille?

  Re: Leirit Pirkanmaan läheltä

Lähettäjä: Pöpö 
Päivämäärä:   20.1.17 00:19:59

Toimi ennen nimellä Mäntän ratsastuskoulu. Hyvät isot tilat upeassa ympäristössä. :)

  Re: Leirit Pirkanmaan läheltä

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   23.1.17 21:27:50

harvialan hevostilalla on mitä toivoit siskollesi esimerkiksi hoitoleiri jossa ratsastetaan kerran päivässä ja hevosen hoitoa sekä teoriaa, esteitä hypitään ja maastoon mennään jos ei uskalla mennä tietynlaisella hevosella ei pakoteta, ei ole pakko hypätä tai maastoilla, erittäin rauhalliset hevoset , 3 reippaampaa ja haasteellisempaa , poneja on ja hevosia , käydään uimassa ja rantasaunassa, paistetaan makkaraa nuotiolla, tallin väki auttaa hevosten kuntoonlaitossa ja hoitohevosen saa myös, rento tunnelma ja vapaa aikaa tarpeeksi , ohjelmaa on iltaisin

  Re: Leirit Pirkanmaan läheltä

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   23.1.17 21:29:42

ja harvialassa hevosia saa myös toivoa tunneille, eli opettaja harvemmin päättää toiveita kuunnellaan, opettaja päättää ketkä hevoset tulee tunnille ja niistä saa valita

  Re: Leirit Pirkanmaan läheltä

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   23.1.17 21:32:37

vielä että leiriläiset ratsastavat tasoryhmissä , kaikentasoisia saa tulla leirille, kaikkein pienimmät yleensä hoitoleirillä

  Re: Leirit Pirkanmaan läheltä

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   26.1.17 13:24:47

Arranmaan ratsastuskoulu, kävin nuorempana monella leirillä. leiriläiset nukkuu aitassa tallin pihassa. kivat hepat!

  Re: Leirit Pirkanmaan läheltä

LähettäjäRuska 
Päivämäärä:   26.1.17 16:00:26

Mä voin monen vuoden kokemuksesta sanoa, että tuo Seppälä Stables paikkana todella mahtava. Leiriläiset majoittuvat tallin ohessa olevassa leirituvassa, siellä useampi makuuhuone yläkerrassa, alakerrassa ruokailutilat, suihkut ja vessa. Myös yläkerrassa vessa. Tallirakennuksessa on myös sauna leiriläisille ja uimarantaan ihan lyhyt matka kävellä, jos uimaan haluaa.
Myös hevosten uittomahdollisuus on tuolla, se on todella kivaa :)

Ruoka on ollut joka leirillä todella maittavaa, ei ole päässyt vahingossakaan sanomaan, että olisi jäänyt nälkä.

Uusista pitäjistä ei ole vielä kokemusta, mutta leiri on jo varattuna Mänttään, innolla sitä odotan.

  Re: Leirit Pirkanmaan läheltä

Lähettäjä: Sinne siis 
Päivämäärä:   1.2.17 19:48:49

Ehottomasti kt-talli! oon ollu 3 vuotena peräkkäin ja oon tykännyt!

  Re: Leirit Pirkanmaan läheltä

Lähettäjä: Henni 
Päivämäärä:   5.2.17 18:36:40

Ponimaan kesäleirit! Sijaitsee Eräjärvellä, majoitus on vanhassa koulussa missä omistan pari asuu. Ponimaa on samalla myös kotieläinpiha, joten eläimiä riittää eikä tekeminen lopu kesken! Olen ollut kaksi kertaa leirillä ja menen nyt tulevana kesänä myös. Ponit ja hevoset ovat ihania, oma lempparini on yksi heidän friisiläisistä! Opettaja on super osaava ja mukava, avustajat ovat kivoja sekä tunnit on erilaisia ja ruoka on hyvää :) suosittelen kovasti!

  Re: Leirit Pirkanmaan läheltä

Lähettäjä: Henni 
Päivämäärä:   5.2.17 18:41:13

Täytyy vielä lisätä että Ponimaa todellakin sopii etsimääsi, se ei ole kisa talli tai mikään hienostelu paikka vaan maanläheinen eläimistä välittävä paikka :) Kaikki ponit ovat kilttejä ja osaavia. Leireillä on aina rento tunnelma ja kaikkea voi kysyä. Vapaa-ajalla yleensä ollaan saatu viedä aaseja vihreälle tai ruokkia muita tilan eläimiä. Heillä on myös alkeis leirejä joten ehdottomasti pikku siskollesi löytyy myös leiri.

  Re: Leirit Pirkanmaan läheltä

Lähettäjä: Kokemuksia 
Päivämäärä:   11.2.17 02:06:13

Kiitos paljon useista ehdotuksista!!

Harkitsen yhä mutta tässä parin viikon sisällä teen päätökseni ja katson missä on leireillä vielä tilaa.

Sijaintinsa (lähellä Tamperetta), majoituksiensa ja kokonsa (mahd. pieni paikka) puolesta on tällä hetkellä lempparipaikoiksi valikoitunu:

- Heikkilänmäen Hevostila (onko kenties lopettanut leiri/tuntitoimintansa koska kotisivut sulkeutuneet?)

- Harvialan hevostila

- Korrin talli

Jos näistä on jollain pahaa sanottavaa, kuulisin sen nyt! :) Myös uusia paikkoja saa ehdotella, vielä on auki vaikka lempparit jo ehkä valikoitunut ^^

  Re: Leirit Pirkanmaan läheltä

Lähettäjä: Huili 
Päivämäärä:   11.2.17 04:05:44

Myös mustilan farmilla on kivat leirit.

  Re: Leirit Pirkanmaan läheltä

Lähettäjä: kira 
Päivämäärä:   13.2.17 22:39:46

Jos yhtään voi matkaa venyttää, suosittelen Tiinan Tallia. Kaikki onnistuu. 8)

  Re: Leirit Pirkanmaan läheltä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.2.17 08:13:23

Mikkolan ratsastuskoulu on lähellä Tamperetta ja kiva paikka

  Re: Leirit Pirkanmaan läheltä

Lähettäjä: Tutteli 
Päivämäärä:   16.2.17 11:52:56

Ponimaa Eräjärvellä. Täyttää kriteerit.

  Re: Leirit Pirkanmaan läheltä

Lähettäjä: Toimii! 
Päivämäärä:   17.2.17 20:26:06

KT-Talli, oikein mukavat tilat: kaksi kenttää ja maneesi sekä maastoestepelto. Hyvät maastot ja erittäin osaava opettaja. Tallin tilat eivät mitkään parhaat ole, talli kun onkin aikas vanha. Leirillä kaksi tuntiryhmää, toinen vähän osaavammille ja toinen vähemmän osaaville. Poneja ja hevosia kaiken kokoisia ja -tasoisia! Ensikesänä ilmeisesti yksi leiri on k18, muille leireille yleensä tulee 10-15 vuotiaita pääosin. Itse olen käynyt kyseisellä tallilla n. 3-vuotta ja leirillä olen ollut 2kertaa. Suosittelen lämpimästi!

  Re: Leirit Pirkanmaan läheltä

Lähettäjä: Suffe 
Päivämäärä:   11.3.17 21:56:59

Itse voisin suositella Ponilaaksoa Keuruulla, sitä en sitten tiedä onko jo liian kaukana (Jyväskylä n. 60km päässä idässä). Siellä on muutama leiri ensi kesänä, varaustilanteesta en tiedä tarkemmin. Olen käynyt kolmella leirillä aikaisemmin ja olisin menossa tänäkin vuonna, mutta leirien ajankohdat eivät omiin aikatauluihini sovi.

Ponilaaksossa on tällä hetkellä 15 tunneilla käyvää hevosta (mikäli ulkomuistista laskin oikein), suurin osa isoja poneja. Kaikki ovat päässeet heB kouluradan läpi, vaikka sivuilla näyttää osan sivut päivittämättömiltä. Kaikki myös hyppäävät 70-80 senttiä. Kahta samanlaista hevosta tallista ei löydy ja varmasti jokaiselle löytyy mieluisa hevonen. Yleisesti hevoset ovat todella helppoja käsitellä, paria poikkeusta lukuunottamatta. Eivät nekään mitään mahdottomia ole, mutta niitä en itse antaisi ihan kenen tahansa tarhata ja/tai hoitaa muuten.

Leiriviikko ei ole mitenkään täyteen ahdettu, vaan vapaa-aikaa esimerkiksi uimiseen löytyy runsaasti. Tunnit ovat tasoryhmissä ja hyvän opettajan pitämiä. Tunneilla hypätään, mennään koulua, käydään maastossa ja mennään ilman satulaa (mahdollisesti myös hypätään, leiriläisistä riippuen). Ruoka on parasta kotiruokaa, mitä tähän mennessä olen missään syönyt ja erikoisruokavaliokin on mahdollinen (+20€ leirihintaan).

Täältä löytyy soittolista leirivideoista, joita voi katsella aivan vapaasti. Jokaisella leirillä on aikalailla omat ohjelmansa ja leiriläisiä kuunnellaan todella paljon :)

  Re: Leirit Pirkanmaan läheltä

Lähettäjä: hevostelija 
Päivämäärä:   3.6.17 13:53:50

Ehdottamasti Mäntän Seppälä Stables.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.