Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevoskuume, mitä tehdä?

Lähettäjä: Bella 
Päivämäärä:   5.7.19 21:23:07

Olen aina ostanut projektihevosia, laittanut niitä eteenpäin ja myynyt. Nyt ostin vuosi sitten vähän vanhemman tamman kun alkoi tuntumaan siltä että eteenpäin myytävät hevoset alkaa olemaan minun kohdalla ohi, kiinnyn niihin ja luopuminen on siksi ollut vuosi vuodelta vaikeampaa. Projektihan se tämäkin on sekä oli täysin käytösongelmainen minulle tulossa, huonoja tapoja saatu kitkettyä hyvin pois ja luotto alkanut toimiin hyvin molemmin puolin. Lisäksi tällä tammalla on pientä vikaa, joka ei haittaa tämän hetkistä käyttöä, edelleen nostellaan kuntoa ja tehdään lihasta sekä kehitetään tasapainoa. Oli takapakkia jonkin aikaa sekä tämä on huomattavasti "haastavampi" opettaa kuin nuoremmat hevoset, menen kuitenkin aina hevosen tahtiin.
Nyt minulla on iskenyt ihan hullu hevoskuume. Tahtoisin osaavan, valmiin hevosen jolla pystyisi halutessaan vaikka kisata. Sekä olen alkanut kaivata hyppäämistä, nykyisellä kun ei enää voi.
Ongelmana on nyt se että minulla ei ole varaa pitää vuokratallissa 2 hevosta. Toiseksi nykyinen tamma on hyvin kesken, jo 16v pikkuvikainen sekä ei todellakaan joka ihmisen hevonen. Eli ei juuri minkään arvoinen jos myisi pois. Kolmanneksi, minun säästöt meni eron myötä joten minulla ei ole laittaa esim 5000€ suoraan hevosen ostoon.
Mitähän sitä tekisi?
Olen miettinyt myös ylläpitohevosia, mutta niitä tuntuu olevan aika heikosti tarjolla pohjoisessa ja etelessä annetaan vain lähelle.

  Re: Hevoskuume, mitä tehdä?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   6.7.19 15:47:24

Entinen hevonen pois ja sitten säästät ne kk-kulut vaikka vuoden ajan. Siinä on jo hyvä kassa hevosta varten. Jos siis hankala ja vikainen 16-vuotias, niin et varmasti saa syytteitä niskaasi, jos päästät vihreämmille laitumille. Toki löytyy aina välillä hyviä oloneuvoskotejakin loppuelämäksi, kannattaa yrittää ensin löytää sellainen.

  Re: Hevoskuume, mitä tehdä?

Lähettäjä: kepparifani 
Päivämäärä:   6.7.19 16:12:39

Niin kai sitä tehdään. Entinen hevonen,ensin pois. Sitten uusi.

  Re: Hevoskuume, mitä tehdä?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.7.19 19:48:34

Luovut nykyisestä ja ostat uuden. Ei siinä oikein vaihtoehtoja ole.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.