Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  masennus

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   20.11.18 20:13:17

Onko muilla kokemusta masennuksesta? Mulle lääkäri antoi masennusdiagnoosin.Myönnän olen allapäin ja väsynyt mutta olisin
vain halunnut jotain esim.imovanea unettomuuteen.Pyysin sairaslomaa
selkäkipuun niin se kirjoitti keskivaikea masennus.Se oli vihainen kun
en halua masennuslääkkeitä enkä mä halua keskustella kenenkään kanssa..

  Re: masennus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.11.18 21:07:18

Pyydä Mirtazapinia. Se on masennuslääke, jota käytetään pieninä annoksina unilääkkeenä. Kas - lekuri tyytyväinen, kun saa sinut syömään lääkettä jota käytetään myös masennuksen hoitoon ja sinä saat tukea unettomuuteen.

Menet sitten kuukauden päästä uudestaan ja katsotette onko voimakasta väsymystä ja "masennusoireita" vielä jäljellä.

  Re: masennus

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   27.11.18 14:45:26

Mirtazapin on joko yhtä tyhjän kanssa tai lääke josta ei pääse eroon helpoin oirein. Jos ei ole kokeiltu muuta, en ottaisi. Minulla tuo lääke oli onnekseni sellainen, että se ei juurikaan nukuttanut edes, mutta lievitti ahdistuneisuutta ja pystyin asettamaan asiat mittasuhteisiin. Mutta lääkäri ei ehdottanut edes vahvempaa melatoniinia, joka olisi voinut auttaa paremmin. Jos sinulla on unettomuutta ja kipuja, niin totta kai nekin masentavat jo pelkästään.
Jos et ole ihan itsetuhoinen, todella ahdistunut tai sellainen, että et pääse sängystä ylös, niin en tiedä kannattaako ottaa lääkettä sekottamaan aivokemioita.
Minullekin on fyysisen uupumuksen yhteydessä, joka syntyi unettomuudesta, yritetty työntää masennusdiagnoosia, vaikka elämäniloa sun muuta kuitenkin löytyi. Masennus on helppo diagnoosi vain työntää potilas sivuun eikä asiaan enää tarvitse palata. Sinuna katselisin myös muita elämäntapoja, ruokavaliota, vitamiineja, mieleistä tekemistä.. Anna itsellesi myös siimaa, olet oman elämäsi tärkein henkilö. Tsemppiä.

  Re: masennus

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   3.12.18 18:39:00

Sain Mirtazapiiniä,olen ottanut vain puolikkaan iltaisin tosin ei ole aina auttanut.
Onneksi sisko antoi purkillisen Tenoxeja,ne auttaa paljon paremmin jos uni ei
vain tule.

  Re: masennus

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.12.18 17:10:47

olin viis vuotta sitten mut se meni ohi.

  Re: masennus

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.1.19 17:10:07

mut ei se tottavie ole kiva juttu. masentunut voi jopa satuttaa itseään ja
pahasti.

  Re: masennus

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   15.1.19 21:32:23

Syön itse välillä mirtatsapiinia ja otan 1/4 15mg tabletista. Mitä vähemmän mirtatsapiinia otat, sitä paremmin se nukuttaa. Jos ottaa vaikka puolikkaan, niin silloin unettava vaikutus häviää. Mielenkiintoinen lääke. Kokeile siis ottaa vain neljäsosa siitä yhdestä pilleristä, jos se sitten auttaisi.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.