Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Törkeä asiakas

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.6.17 21:43:10

Olen kesätöissä yhessä kahvilassa. Siellä lähinnä järjestelen hyllyjä. Olin tänään kolmatta päivää töissä. Järjestelin siinä kassan vieressä jotain hyllyä kun asiakas tuli paikalle. Olen alle 18 vuotias joten en voi olla rahan kanssa tekemisisissä. Aluksi en edes huomannut asiakasta, jos olisin, olisin pyytänyt odottamaan pienen hetken samalla kun haen täysi-ikäisen myyjän paikalle. Asiakas huusi minulle että haluaa palvelua ja haluaa ostaa nämä tuotteet. Siihen vastasin asiallisesti että olen alle 18 vuotias kesätyöntekijä enkä voi myydä niitä teille. Olisin vielä jatkanut sanoakseni että odottaa hetken jolloin olisin hakenut myyjän paikalle mutta asiakas päättää siinä vaiheessa alkaa pilkaamaan kesätyöntekijä nimikettäni. Siinä hetken pilkattuaan huutaa minulle asiattomasti että voinko hakea sitten jonkun joka hänelle voi nämä tuotteet myydä. Siinä yritin edelleen vain hymyillä ja sanoa että pikkuhetki menee mutta eiköhän asiakas huuda minulle että eivätkö jalkanikaan toimi että minun pitää mennä nyt. Lähdin sitten paikalta kyyneleet silmissä hakemaan myyjää joka lopulta myi tuotteet asiakkaalle mutta olihan hänen pakko puhua paskaa myyjällekkin kesätyöntekijöistä jotka eivät mitään osaa tehdä.

Kyllä tässä menee vähän usko ihmisiin. Eläkeikäinen ihminen kehtaa alkaa huutaa alaikäiselle haluavansa palvelua ja vaikka kuinka yritän olla asiallinen ilkeily sentään jatkuu. Tilanne päättyi niin että asiakas tuli vielä jälkeenpäin haukkumaan tuotteita.

  Re: Törkeä asiakas

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   9.6.17 12:50:04

No miksi et mennyt heti? Ja mikä sääntö tuo nyt muka on ettei alle 18-vuotias saa rahaa käsitellä?

  Re: Törkeä asiakas

Lähettäjä: Alice 
Päivämäärä:   11.6.17 20:45:57

Asiakkaat nyt on urpoja, niistä ei kannata välittää. On niitä jotka vaativat ties mitä erityiskohtelua. Kertoo enemmän asiakkaasta kuin sinusta tuo käytös. Ja siihen ettet asiakasta heti huomannut - minä en edes reagoi, jos asiakas yrittää lähestyä töykeästi huudellen tyylin "hei sinä siellä!", vaikka tietäisinkin varsin hyvin, että tarkoittaa minua.

  Re: Törkeä asiakas

Lähettäjä: Cruse 
Päivämäärä:   19.6.17 03:30:58

Niinno, mikset sanonut heti että "Anteeksi, en huomannut teitä ollenkaan! Pieni hetki niin haen kollegan paikalle rahastamaan" ja tästä välittömästi lähtö hakemaan sitä toista myyjää.

  Re: Törkeä asiakas

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.6.17 12:21:39

"minä en edes reagoi, jos asiakas yrittää lähestyä töykeästi huudellen tyylin "hei sinä siellä!"

Töykeästi? Mites sinua prinsessaa sitten pitäisi kutsua, kun tuntematon tuskin voi nimeäsikään käyttää...

  Re: Törkeä asiakas

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   21.6.17 11:29:22

Miten niin alaikäinen ei voi mydä kahvilatuotteita? Vai ostiko asiakas alkoholia?

  Re: Törkeä asiakas

Lähettäjä: Heppatyttö97 
Päivämäärä:   22.6.17 16:28:39

Alle 18 vuotias henkilö ei saa käsitellä rahaa ihan lain mukaan.

  Re: Törkeä asiakas

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   26.6.17 18:43:38

Täällä esim. mansikan torimyyntiin haetaan yli 16-vuotiaita, eli alaikäisiäkin. Ja rahaa näyttävät käsittelevän.

  Re: Törkeä asiakas

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.6.17 16:11:39

"Alle 18 vuotias henkilö ei saa käsitellä rahaa ihan lain mukaan."

Älä nyt naurata. XD

  Re: Törkeä asiakas

Lähettäjä: Tallipiika 
Päivämäärä:   27.6.17 17:31:44

tosi törkeä asiakas! ja tota minä en tiennyt, ettei alaikäiset saa käsitellä rahaa.sen tajuun jos alle kouluikäset, mut en jos on yli 10 v , ja aikuisen seurassa.monet lapsethan tekee kotona töitä että sais rahaa leiriin ja / tai harrastuksiin eli tienaa itse sen jälkeen kun on täyttänyt 10 v.jotkun jo heti kun aloittaneet koulun.aikuiset toki on valvomassa heitä.niin minunkin monet kaverit (ja taisin minä itsekin) tienasivat lapsena rahat leirille , harrastuksiin yms.jotkut asiakkaat ei muista, mitä hyvät käytöstavat ovat. tai ehkä heillä on se kiukkupäivä.joka tapauksessa törkeisiin asiakkaihin olen törmännyt vain harvoin , itse olen myynyt työpaikkani tuotteita joskus.

  Re: Törkeä asiakas

Lähettäjä: ,.- 
Päivämäärä:   27.6.17 17:33:21

No jos kahvilassa myydään myös tupakkaa tai alkoholia tai Veikkauksen pelejä/arpoja, ei saa olla kassalla/rahastaa/myydä alle 18-vuotias henkilö. Näin ymmärsin, koska niin meidän työpaikallakin sääntö sanoo ja siitä pidetään kiinni. Asiakkaiden huudoista huolimatta.

  Re: Törkeä asiakas

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.7.17 17:09:14

"Alle 18 vuotias henkilö ei saa käsitellä rahaa ihan lain mukaan"
Älä ny ihan paskaa puhu. Mä olen suorittanut harjoitteluni, sekä kesätyöni paikoissa, joissa olen rahaa käsitellyt ja työni olen aloittanut 14-15 vuotiaana :'D

  Re: Törkeä asiakas

Lähettäjä: Jessica 
Päivämäärä:   11.7.17 17:02:14

Jep, rahaa saa kyllä käsitellä mutta vakiotuotteita, tupakkaa ja alkoholia myyvissä paikoissa ei saa kassalla olla. tosin ainakin k kaupoissa näkee kassalla alaikäisiä kesätyöntekijöitä joilla on toinen myyjä siinä vieressä ja ottaa homman haltuun jos joku ostaa noita.

  Re: Törkeä asiakas

Lähettäjä: jaxuhali 
Päivämäärä:   12.7.17 15:11:28

Saa käsitellä rahaa, saa myydä alkoholiakin, kunhan vastaavana on yli 18-vuotias.

  Re: Törkeä asiakas

Lähettäjä: Juuri_kala 
Päivämäärä:   12.7.17 20:37:39

Hei nyt on kyllä tosi ikäviä kommentteja osalla porukalla.
Kyllä sitä voi oman kantansa aloituksen tarinaan kertoa ihan nätistikkin! :D

Ja jotkut ihmiset on ikäviä. Asiakkaita tai nettifoorumeilla pyörijöitä tai ketä vain. Ei kannata ottaa itseensä <3

  Re: Törkeä asiakas

Lähettäjä: Marja 
Päivämäärä:   28.7.17 14:47:31

Näitä ikäviä ihmisiä riittää aina. Alla olevasta on meinaan jo aikaa.
Itse olen ollut kesätöissä huoltoasemalla kun asiakas haukkui ulkonäköäni : ). Olin kampaajakoulussa ja minulla oli viininpunainen pystytukka, joka ei taas miellyttänyt kyseistä herraa.
Aikansa siinä parjailtuaa kysyin rauhallisesti haluaako hän jutella henkilön kanssa joka minut on palkannut. Ei halunnut vaan maksoi bensat ja lähti jotain mutisten pois.

  Re: Törkeä asiakas

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   1.8.17 09:10:18

Asiakaspalvelussa on hyvä vaan kovettaa nahkansa. Suomessa varsinkin ei osata käyttäytyä, oli sitten asiakas tai myyjä.

Seuraavan kerran muotoilet sanomisesi niin, että se on myönteinen. Muista myös teititellä itseäsi vanhempia ihmisiä. Ikäihmisiä varsinkin. Teitittelyn taito puuttuu nuorilta tyystin.

Vastaa seuraavan kerran kun sinua "huudellaan"
> Anteeksi, kuinka voin auttaa ?

jos pitää hoitaa rahastus
> Pieni hetki, kiitos, noudan myyjän
ja lähdet siinä samalla hetkellä hakemaan sitä myyjää sekä jätät ne hyllytykset odottamaan. Äläkä selittele mitään turhaa, ei ne asiakasta kiinnosta.

Ja muista hymyillä, mutta ei mitään klounihymyä.

  Re: Törkeä asiakas

Lähettäjä: Ol 
Päivämäärä:   4.8.17 19:24:24

"olen alle 18 vuotias kesätyöntekijä enkä voi myydä niitä teille"

Ei se asiakas ymmärtänyt miksi et voinut tulla kassalle. Tuollaisessa tilanteessa sanotaan että "valitettavasti olen vain hyllyttäjä, en saa käyttää kassaa" ja sitten haetaan se kassalainen paikalle.

Ja kyllä alaikäiset saavat rahaa käsitellä, jopa yksin ollessaan. Monissa isommissa paikoissa sulkemisesta vastaava on täysi-ikäinen, mutta esim. jäätelökojulla ollaan yksin ja vastuussa kaikesta. Ja käsitellään myös rahaa ;)

  Re: Törkeä asiakas

Lähettäjä: Smile 
Päivämäärä:   10.8.17 00:42:05

No ehkä tuollaisesta kokemuksesta ei nyt kuitenkaan mene usko ihmisiin, voi hyvänen aika.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.