Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  "Ponikerho(ko)"

Lähettäjä: Tipsu 
Päivämäärä:   26.5.17 20:59:59

Hei! Olen nuori tyttö ja mietin olisiko minulla mahdollisuutta alkaa pitämään omaa "ponikerhoa" tallillani, joka siis sijaitsee pihassamme hiukan syrjäisemmässä. Olen hoitanut paljon lapsia ja osaan mielestäni toimia heidän kanssaan. Hevoskokemusta on koko iältä, aina on ollut omia pihassa. Ja ratsastustaustaa 7vuotta josta osa kotona omalla ponilla valmentautuen. Satunnaisesti olen lapsia opettanut toimimaan hevosten kanssa (3-9vuotiaita). Mietin onko minun järkeä alkas pitämään "ponikerhoa" pienissä ryhmissä iltapäivisin. Kohderyhmänä 4-9vuotiaat lapset. Tarvitsisiko toimintani erityisiä lupia, veroja ym? Entä mikä olisi sopiva hinta n. 1-1,5h "opetuksesta"? Mitäs mieltä olette?

  Re: "Ponikerho(ko)"

Lähettäjä: Tipsu 
Päivämäärä:   26.5.17 21:02:51

Jatkan vielä:
Lapsille pystyisin siis opettamaan perushoidon, ravi- ja ratsu varustuksen sekä ratsastuksen alkeet, turvallisessa ympäristössä kilteillä hevosilla ja poneilla.

  Re: "Ponikerho(ko)"

Lähettäjä: g 
Päivämäärä:   27.5.17 01:39:32

Miten vakuutukset, vastuu jos jotain sattuu?

  Re: "Ponikerho(ko)"

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.5.17 09:38:44

Koska talli syrjäisemmässä karsii se jo halukkaiden määrää
Onko sinulla kuinka monta omaa ponia/hevosta kokemuksesta osaan sanoa että nuoret eivät jaksa odottaa omaa vuoroaan ja alkeiden opettaminen esim 5 hengen ryhmälle yhdellä ponilla on tuon ikäisille vaikeaa.
Vakuutukset yms ? Tottakai voit pyytää vanhempien jäämään tallille siksi aikaa tai pitää sitä lastenhoito paikkana (harva lastenvahti vakuutuksista huolehtii)
Moni ratsastuskoulu tarjoaa joko ilmaista tai esim 20e/10krt ponikerhoja joten hintaa et paljoa saa harva haluaa kuitenkaan maksaa yli 10e jos vain "opetat" miten hevosta harjataan

Mikään ei kiellä perustamasta pientä ponikerhoa ja toimimaan näin lastenvahtina esim. kerran viikossa. Verotuksista ei tarvitse huolehtia jos tuloja ei melkein ole. Toki jos jotain sattuu niin siinä tuleekin sitten se vakuutukset yms...

Tutuille voisit hyvin aloittaa pitämään mutta sitten ihan vieraille? Ja ryhmäkoko tosiaan vain alle 5 jos yksin olet...

  Re: "Ponikerho(ko)"

Lähettäjä: Heppakerho 
Päivämäärä:   29.5.17 13:32:30

Käy SRL:n heppakerho-ohjaajakoulutus ja sitten puhu oman ratsastusseurasi kanssa, jos saisit heidän alaisuudessaan pitää (maksullista) heppakerhoa omalla tallillasi. Tällöin heppakerholaiset ovat ratsastusseuran kautta vakuutettuja.

Kannattaa myös ottaa 2 eri ryhmää: alle kouluikäiset ja kouluikäiset. 4-vuotias ja 9-vuotias ovat kuitenkin ihan eri tasolla. Alle kouluikäisiä joudut vahtimaan koko ajan, kouluikäisen voi jo päästää liikkumaan yksinkin (tyyliin "haetko varustehuoneesta Pollen harjaämpärin").

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.