Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Piikille?

Lähettäjä: Koira 
Päivämäärä:   20.4.17 18:55:25

Mulla on siis 11kk husky. Ja erosin juuri joten mies sanoo että pärjää koiran kanssa mutta sillä on epilepsia ja jalka paskana. Tiedän että ei pärjää. Nyt siskon ex miehen tyttöystävä haluasi ostaa koiran mutta hän ei ymmärrän sitä että voi olla kuukausia kun koiraa pittää käyttää enemmän kuim kerran ell. Eikä tunnu tajuavan että se ei voi elää normaalia elämää. Jalka pitää leikata ja lääkkeet ostaa. Vanhemmat sanoo että ei kannata laittaa kiertoon enkä haluaisi mutta on vielä niin nuori koira kyseessä. Itse mietin piikille. Itse siis muutan paikkaan jonne en voi ottaa koiraa mukaan. Joten haluaisin kuulla mitä te tekeisitte tässä tilanteessa vai onko jollain kokemusta?

  Re: Piikille?

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   21.4.17 10:53:44

Millä tapaa jalka on paskana? Korjautuuko leikkauksella, vai onko nivelrikko tai ihan rakenteellinen vika?

Iän puolesta kannattaisi varmaan leikata ja "kiertoon" eli uudelle omistajalle myyminenkään ei olisi vielä paha juttu, jos uusi omistaja tajuaa mahdollisen loppuelämän lääkityksen tai että vaivat saattavat uusiutua ja tulla kalliiksi. Mutta jos koiran elämänlaatu ei leikkaamalla parane niin piikille vain.

  Re: Piikille?

Lähettäjä: sanna 
Päivämäärä:   21.4.17 20:21:52

Kaikenlaiset sitä prkele koiria hommaa.

  Re: Piikille?

Lähettäjä: Koira 
Päivämäärä:   21.4.17 21:06:04

Koiran selviäminen leikkauksesta n. 50% . Ja Sanna koira on pelastettu ja nyt valittettavasti semmoinen tilanne missä kukaan koiran omistaja halua olla.

  Re: Piikille?

Lähettäjä: iita 
Päivämäärä:   22.4.17 09:11:41

Joopajoo.

  Re: Piikille?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.17 13:36:26

Sinuna veisin piikille, tuskin tuloee elämään jatkossa koiran arvoista elämää. Jos nyt kuitenkin meinaat myydä koiran, niin tee selväksi, että hoito tulee jatkossa todennäköisesti kalliiksi ja tee ainakin soppariin kohta, että jos koira aiotaan vielä myydä eteenpäin, niin sinulla on etuoikeus ostaa se, jolloin voit itse viedä sen tarvittaessa piikille ja koira ei joudu kodinvaihtokierteeseen.

  Re: Piikille?

Lähettäjä: Papuliina 
Päivämäärä:   24.4.17 19:11:38

Piikille. Tuollainen lähtee äkkiä kiertoon, kun uusi omistaja huomaakin, ettei hän halua/jaksa/viitsi maksella isoja hoitokuluja

  Re: Piikille?

Lähettäjä: Aa 
Päivämäärä:   27.4.17 19:21:34

Jos pystyy vaivojen kanssa elämään, korjauta jalka ja pistä myyntiin ja kerrot selvästi uusille omistaja ehdokkaille että tarvii ell usein ja siihen menee ragaa

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.