Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pakko avautua eläinlääkäristä

Lähettäjä: Aurinko 
Päivämäärä:   28.2.17 01:20:18

Saanen purkaa sydäntäni tänne eläinlääkärireissusta, mistä jäi niin paska maku suuhun että vieläkin ärsyttää. Suosittelen ehkä skippaamaan koko tekstin. Jos on samankaltaisia kokemuksia niin jakakaa kuitenkin ihmeessä. Yritän selittää lyhyesti.

Vanha ja monivaivainen koirani vietiin siis eläinlääkäriin, yhtenä syynä mm. korvatulehdus, taas vaihteeksi. Korvat olivat siis tulehtuneet ja tottakai arat sekä erittivät märkää. Olen puhdistanut korvia useasti kotona ja koira on aina antanut kiltisti hoitaa ne, vaikkei tietenkään tykkää siitä silloin kun ne ovat tulehtuneet. Eläinlääkäri otti niistä näytteet tökkäämällä koetikun korvaan niin että koira inahti. Sen jälkeen sanoi että pidä nyt kunolla kiinni kuonosta ja tein työtä käskettyä. Eläinlääkäri runnoi kovakouraisesti puhdistusaineen korvaan ja yhtään varomatta voimalla hieroi koiran korvaa ja kaivoi ikävästi möhnät ulos -> tuloksena tietenkin se, että koira alkaa rimpuilemaan, ärisemään ja yrittää purra lääkäriä. Tähän lääkäri totesi, että pidä paremmin kiinni nyt ja suositteli hankkimaan kuonokopan! Olin ihan ällistynyt miten tyly eläinlääkäri oli, ikinä törmännyt vastaavaan. Kyseessä on maailman kiltein koira, joka ei ole ikinä käyttäytynyt noin. Aiemmat eläinlääkärit ovat sentään osanneet puhdistaa korvan varoen. Lisäksi pisti v*****ttamaan se, että lääkäri alkoi selittämään jotain eettisyydestä ja syyllisti koiran tilanteesta, vaikka itse kasvattaa rotua jolla on perintösairautena mm. korvatulehdus. Vähä kaksinaismoralistista?! Anna mun kaikki kestää. Ikinä käynyt noin ikävällä eläinlääkärillä. Älkää ostako ylijalostettuja koiria, älkää tukeko niiden kasvattamista. Tääkin piti ite näköjään oppia kantapään kautta. Kiitos.

  Re: Pakko avautua eläinlääkäristä

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   28.2.17 12:36:06

"Älkää ostako ylijalostettuja koiria, älkää tukeko niiden kasvattamista. Tääkin piti ite näköjään oppia kantapään kautta. Kiitos."

Onko oma koirasi siis ylijalostettu? Vai miten liittyy asiaan?

Valita eläinlääkärille, älä tänne. Siitä voisi olla jopa jotain hyöytäkin.

  Re: Pakko avautua eläinlääkäristä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.2.17 15:05:40

Minullakin on kissan kanssa kohdalla osunut tällainen kovakourainen ja puremista pelkäävä (miksiköhän?!) eläinlääkäri. En mene uudestaan tuolle tyypille, muiden kanssa sama operaatio hoituu kaikille mukavasti ja kivuttomasti. Muutenkin oli tyly tyyppi.

  Re: Pakko avautua eläinlääkäristä

Lähettäjä: Aurinko 
Päivämäärä:   28.2.17 23:16:37

Juu oma koira kuluu liian pitkälle jalostettuihin.
Ja päätin valittaa tänne, koita kestää.

  Re: Pakko avautua eläinlääkäristä

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   1.3.17 20:24:18

Ruokavaliolla on myös aika iso osuus siihen että tuleeko korvatulehduksia useasti.

  Re: Pakko avautua eläinlääkäristä

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   3.3.17 08:43:03

Toiset eläinlääkärit kysyvät heti alussa, tarviiko koira kuonokopan. Kilttikin koira, voi ollessaan kivulias, purra " auttavaa kättä". Älä ota noin itseesi. Ens kerralla viet toiselle lekurille.

  Re: Pakko avautua eläinlääkäristä

Lähettäjä: Mummoheppa 
Päivämäärä:   4.3.17 21:04:48

Kattokaapa eläinlääkärissä joskus sinne oven taakse...
Tääl vedettiin rauhotettua kissaa kerran niskasta pitkin pöytää. Eipä oo kyseisen ELLin sen jälkeen mun lemmikkeihin tarvinnu kajota.

  Re: Pakko avautua eläinlääkäristä

Lähettäjä: Jaahas 
Päivämäärä:   6.3.17 00:49:34

Mitä tarkotat mummoheppa "katsokaa oven taakse.." ? Minä ainakin olen koko ajan paikalla huoneessa..

  Re: Pakko avautua eläinlääkäristä

Lähettäjä: Chilam 
Päivämäärä:   7.3.17 06:06:02

Miks pidät hengissä vanhaa ja monivaivasta, ilmeisesti jatkuvasti sairastavaa koiraa..

  Re: Pakko avautua eläinlääkäristä

Lähettäjä: Aurinko 
Päivämäärä:   8.3.17 14:18:07

"Lähettäjä--
Päivämäärä1.3.17 20:24:18

Ruokavaliolla on myös aika iso osuus siihen että tuleeko korvatulehduksia useasti."

Jep. Koira syökin viljatonta ruokaa.

"LähettäjäNo
Päivämäärä3.3.17 08:43:03

Toiset eläinlääkärit kysyvät heti alussa, tarviiko koira kuonokopan. Kilttikin koira, voi ollessaan kivulias, purra " auttavaa kättä". Älä ota noin itseesi. Ens kerralla viet toiselle lekurille."

Tottakai eläin käyttäytyy aggressiivisesti kivuissaan ja peloissaan. Tässä olikin pointtina se, että koko toimenpiteen olisi voinut tehdä niin, ettei se olisi tuottanut kipua -> koira ei olisi yrittäny purra eläinlääkäriä.

"
LähettäjäChilam
Päivämäärä7.3.17 06:06:02

Miks pidät hengissä vanhaa ja monivaivasta, ilmeisesti jatkuvasti sairastavaa koiraa.."

Miksi lopettaisin reippaan ja elämäniloisen koiran, jonka sairauksia voidaan hoitaa?

  Re: Pakko avautua eläinlääkäristä

Lähettäjä: juuuuuu 
Päivämäärä:   8.3.17 20:55:54

Ei korvatulehdusta/vaivoja voi hoitaa niin, etteikö se tuottaisi edes jonkinlaista kipua. Valitettavasti perusteellinen hoito myös sattuu.

Toki olisihan eläinlääkäri voinut olla varovaisempi, MUTTA olisiko hän aristelemalla ja hiljaa hipsuttamalla saanut korvaa niin puhtaaksi kuin itsevarmemmilla otteilla?

  Re: Pakko avautua eläinlääkäristä

Lähettäjä: Kira 
Päivämäärä:   21.3.17 18:45:43

Mitä mulla nyt noita koiria on tuossa ollu, niin aina olen ITSE pyytänyt eläinlääkäriltä, että saisinko laittaa koiralleni toimenpiteen ajaksi toimenpidepannan.
Ihan vain siksi, että ne kädet ovat sen ellin tärkeimmät työkalut. Kilttikin koira voi reagoida odottamattomalla tavalla.

  Re: Pakko avautua eläinlääkäristä

Lähettäjä: Poni 
Päivämäärä:   31.3.17 08:26:58

Chilam. Jotkut ovat itsekkäitä. Valitettavasti.

  Re: Pakko avautua eläinlääkäristä

Lähettäjä: lol 
Päivämäärä:   2.4.17 20:20:19

Kerran törmännyt samaan. Vaikutti siltä että koira olisi syyllinen olemassa oloonsa ja sai sen mukaista hoitoa. Ei kyllä ulahtanut mutta pyrki pois tilanteesta kun ell veti korvalehdestä ja käytti aivan liian isoja työvälineitä pienen koiran korvaan.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.