Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  valkovuoto haisee!

Lähettäjä: apua 
Päivämäärä:   3.2.17 15:49:28

nyt oikeesti jotaki apuja ja vinkkejä tännepäi! mul siis o varsinki enne menkkoja et tulee tosi runsasta ja vahvahajusta valkovuotoo. esim tänäänki ku istuin koulus jalat ristissä ja sitku avasin nii tuli tosi vahva pimpan ja valkovuodon leimahdus ilmoille! pitääks mun oikeesti alkaa käyttää pikkuhousun suojii? auttaakse? vai voiks vaa tunkee jonku ilmanraikastime pimperoo nii ei haisis? :D

  Re: valkovuoto haisee!

Lähettäjä: jumalaut 
Päivämäärä:   4.2.17 12:57:02

Jos laitat siteen sinne valkovuodon ajaks se alkaa haista viel pahemmalta. Ei tohon oikein oo muuta ratkasua ku terveellisemmät elämäntavat ja parempi hygienia.

  Re: valkovuoto haisee!

Lähettäjä: apua 
Päivämäärä:   5.2.17 14:27:20

okei kiitti! :) pesen kyl alakerran vedel joka päivä, en sit tiiä onko se liian usein kun netistä tietoa etsin.

  Re: valkovuoto haisee!

Lähettäjä: jumalaut 
Päivämäärä:   6.2.17 01:32:13

Suosittelisin ostaa ehkä jotain hellää pesunestettä esim. lactoline ja sillä pestä joka päivä. Kerran päivässä ei oo paljoa, kolme kertaa saippualla on

  Re: valkovuoto haisee!

Lähettäjä: apua 
Päivämäärä:   6.2.17 16:01:42

kiitti pitääpi kokeilla! :)

  Re: valkovuoto haisee!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.2.17 17:35:33

Ihan varmistukseksi, peset kai vain vulvan etkä vaginaa?

Valkovuoto on normaalia, joillakin sitä tulee enemmän ja toisilla vähemmän. Kuukautiskierto vaikuttaa myös määrään, hajuun ja koostumukseen.

Paras idea on ehkä vain pyyhkiä ylimääräisiä pois vessassa silloin kun vuoto on runsasta. Pikkuhousunsuojat eivät ole huono idea raskaimpina päivinä myöskään, mutta niitä pitää vaihtaa usein etteivät jää hautomaan. Ja tietysti aina ilman kun se on mahdollista.

  Re: valkovuoto haisee!

Lähettäjä: ggg 
Päivämäärä:   10.2.17 19:26:08

Mulla tuli ihan sutena sieltä 13v-16v asti ihan häiritsevässä määrin. E-pillereiden myötä väheni todella ja elämänlaatu muuttui 100% paremmaksi. Voin taas nauttia liikkumisesta ja muusta ;)

  Re: valkovuoto haisee!

Lähettäjä: kei 
Päivämäärä:   13.2.17 11:13:37

Hyviä ohjeita edellä. Aamuin illoin pesu makean syöminen vaikuttaa aina valkovuodon laatuun. Ja valkoinen leipä. Näitä kun karttaa niin helpottaa useasti jo paljon

  Re: valkovuoto haisee!

Lähettäjä: Lucia 
Päivämäärä:   14.2.17 09:59:13

Muista, että emätintä ei saa ikinä pestä. Se häiritsee sen bakteeritasapainoa ja altistaessaan tulehduksille voi pahentaa hajua. Emätin puhdistaa itse itsensä. Jos hieman huuhtaiset isompien häpyhuulien aluetta (itse teen niin kuukautisten aikaan), et välttämättä tarvitse mitään pesuaineita, ne sisään päästessään on oikeasti aika ilkeitä.
Ja alapäävaivoissa oikea osoite on terkkari tai suoraan gynekologi.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.